Excuses van Ballon d'Or-organisator: 'Het is een anomalie, een grote schande'

Excuses van Ballon d'Or-organisator: 'Het is een anomalie, een grote schande'

dinsdag 24 april 2018 om 15:15

Andrés Iniesta lijkt aan zijn laatste maanden bij FC Barcelona bezig. De 33-jarige middenvelder voerde jarenlang de regie op het Catalaanse middenveld, maar won nooit de Ballon d'Or. Dat zit France Football dwars.

Het Franse voetbalmagazine, dat de prestigieuze prijs jaarlijks uitreikt, maakt dinsdag excuses aan Iniesta. In zijn column schrijft hoofdredacteur Pascal Ferre dat hij baalt dat de Spaanse international de award nooit kreeg uitgereikt. 'Het is een anomalie dat Andrés de prijs nooit heeft gewonnen. Van alle geweldige spelers die de prijs nooit hebben gewonnen, is jouw geval de meest pijnlijke.'

'Iniesta heeft bewezen dat het brein absoluut het meest essentiële onderdeel is voor kampioenen', vervolgt Ferre. 'Zonder Iniesta zou Messi het op een gegeven moment zat zijn geweest om voor Barcelona te spelen. Zijn absentie in de lijst van winnaars van de Ballon d’Or is een grote schande. Hij is de beste passer aller tijden. Sorry, Andrés', besluit hij.

Iniesta was in 2010 wel dicht bij het winnen van de Ballon d'Or. Hij eindigde als tweede, achter Lionel Messi. Met Xavi stond er toen ook een derde FC Barcelona-speler op het podium.

Plaats een reactie

#KeizerIn +4446
dinsdag 24 april 2018 om 15:27
Hoef je niet je excuses voor aan te bieden. Is gewoon elk jaar net niet beter dan zijn concurrente.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 15:31
Wie is zijn concurrentie dan? Je kan geen aanvallers vergelijken met middenvelders en aangezien dat hele corrupte prijs alleen maar voor aanvallers is heb je sowieso al geen kans om hem te winnen als middenvelder, verdediger of keeper. Tegenwoordig win je een ballon dor als je een ek wint dat niet door jou komt en alleen maar doelpunten maakt in de tweede seizoenshelft. Rest wordt niet meegerekend. Fifa is corrupt.
Vind ik leuk
#KeizerIn +4446
dinsdag 24 april 2018 om 15:34
Dat klopt het is corrupt, maar Messi is altijd beter geweest. En idd misschien is het eerlijker om het idd per linie te bepalen.

En persoonlijk vond ik Xavi beter en nu zijn De Bruyne en Eriksen ook beter.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 15:34]
Vind ik leuk
Mallerd +1618
dinsdag 24 april 2018 om 16:03
De Bruyne en Eriksen zijn toch wel iets minder dan Iniesta en het verbaast me dat je Modric niet noemt.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 16:03]
Vind ik leuk
#KeizerIn +4446
dinsdag 24 april 2018 om 16:08
Ik vind Modric een hele overschatte voetballer. Toen hij bij Tottenham speelde was Van der Vaart beter. Wel goede middenvelder maar niet de beste. Na De Bruyne, Eriksen en Coutinho komen Iniesta, Veratti, Thiago en idd Modric naar mijn mening.
Vind ik leuk
Mallerd +1618
dinsdag 24 april 2018 om 16:19
Modric een overschatte voetballer.. Hij wordt niet voor niets de Cruijff van de Balkan genoemd. Het getuigd van weinig inzicht in het spelletje als je De Bruyne, Eriksen en zelfs Coutinho boven Iniesta en Modric plaatst, maar goed iedereen zijn mening.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 16:33
Je weet dat hij vooral zo genoemd word door zijn uiterlijk he? Voetbaltechnisch gaat die vergelijking volledig mank
Vind ik leuk
#KeizerIn +4446
dinsdag 24 april 2018 om 16:42
Hij wordt door zijn uiterlijk zo genoemd.

En Iniesta was beter, maar nu komt hij echt snelheid te kort om aan dat niveau te komen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 16:43]
Vind ik leuk
baboushka +1014
dinsdag 24 april 2018 om 17:01
De Bruyne plaats ik. Idd een stuk boven Modric.
Vind ik leuk
Cookee +8567
dinsdag 24 april 2018 om 18:56
Modric is fenomenaal... dat vond ik al bij Tottenham maar toen vond die trainer vd Vaart beter dan Modric... bizar.
Vind ik leuk
Kijkmaar +1762
dinsdag 24 april 2018 om 19:52
Modric is 1 of 2x raken. De rest raakt de bal gemiddeld 5x aan.
Vind ik leuk
Cookee +8567
dinsdag 24 april 2018 om 20:41
Niks aan toe te voegen, maar helaas zien 99 vd 100 dat niet... hij valt niet op en dat is zijn probleem maar echte kenners erkennen zijn grootheid.
Vind ik leuk
Kijkmaar +1762
dinsdag 24 april 2018 om 20:44
Ja blijkbaar zien wij het anders dan de grote kenners. We kunnen het ook over zijne geniale loop lijnen zonder bal hebben. Man wat geniet ik van die speler.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 20:45]
Vind ik leuk
Cookee +8567
donderdag 26 april 2018 om 13:40
Ja, gister weer gezien, door ons gesprek heb ik er even extra op gelet, ook weinig balverlies he? Alles komt dan mee op dus dan is balverlies dodelijk een pure voetballer.
Opvallend trouwens dat Bayern met veel vertrouwen begon... Real in de verdrukking kwam... na de 2e goal sloop de twijfel bij de Duitsers binnen.
Overigens ook geweldig hoor Bayern. Real is me wat te poenig, maar Modric is top.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 16:27
Iniesta is met zn laatste jaar bezig. In zijn toptijd was hij dé allerbeste middenvelder. Beter dan de huidige generatie.
Vind ik leuk
#KeizerIn +4446
dinsdag 24 april 2018 om 16:44
Daar ben ik het helemaal met je eens, maar ik heb het over nu en Eriksen en De Bruyne zijn nu echt wel beter.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 16:54
Dacht al wel dat je dat bedoelde;)
Voor mij is op dit moment de Bruyne de beste. Stukje beter nog dan Eriksen
Vind ik leuk
#KeizerIn +4446
dinsdag 24 april 2018 om 17:06
Ik vind De Bruyne is dit seizoen effectiever dan Eriksen. Vorig jaar was Eriksen effectiever, maar vond bijde seizoenen Eriksen beter. Zijn passes zo op gevoel en altijd echt perfect op maat.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 16:57
Haha net zei je nog dat je Xavi beter vond.
Vind ik leuk
Ale +3228
dinsdag 24 april 2018 om 16:39
Haja de bruine en eriksen beter als iniesta.... Nooit geweest!
Vind ik leuk
#KeizerIn +4446
dinsdag 24 april 2018 om 16:45
Iniesta was veel beter, maar komt nu snelheid en conditie te kort om aan dat niveau te komen.
Vind ik leuk
Ale +3228
dinsdag 24 april 2018 om 16:57
Dan nog. Iniesta krijg je niet van de bal, alles zo soepel en zo briljant. Zijn vorige pot niet gezien zeker. Man wat een gigant. Hij scoort niet veel maar is vaak de man die de pass voor de assist geeft. Maar goed misschien ben ik een liefhebber van iniesta en ben ik bevooroordeeld..
Vind ik leuk
#KeizerIn +4446
dinsdag 24 april 2018 om 17:04
Maar dat zie ik ook bij Eriksen. Ik denk dat Eriksen op dit moment de beste passer is op aarde. Zo op gevoel. Maar misschien ben ik als Tottenham-fan ook wel een beetje bevooroordeeld.
Vind ik leuk
Ale +3228
dinsdag 24 april 2018 om 17:18
Vind eriksen wel beter dan de bruine. Zijn we het daar over eens;)
Vind ik leuk
#KeizerIn +4446
dinsdag 24 april 2018 om 17:20
Idd! De Bruyne is dit jaar (vorig jaar niet) efficiënter, maar Eriksen is voetballend beter.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 19:12
De Bruyne ja, Eriksen zeker niet.
Vind ik leuk
#KeizerIn +4446
dinsdag 24 april 2018 om 21:10
Jij bent er weer zo eentje die alleen naar de statistieken kijkt en niet naar de voetballende kwaliteiten.
Vind ik leuk
Vak422 +499
woensdag 25 april 2018 om 01:47
De Bruyne kan fenomenaal voetballen, de korte pass, de lange pass, de steekbal, het schot, de aanname, de versnelling en het overzicht.
Zo compleet!
Vind ik leuk
#KeizerIn +4446
woensdag 25 april 2018 om 08:07
Hij is idd heel compleet, maar ik kan juist genieten van iemand die ergens echt de beste in is. Eriksen die heeft de beste passes zo opgevoel en altijd precies op maat. Daar kan ik echt van genieten.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 15:41
Als de FIFA nou de partij was die achter deze verkiezing zit dan zou dat je verhaal nog een grondslag geven.... ;-)
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 15:58
Soms val je er net langs. Helaas,ondanks een onrecht.
Vind ik leuk
Maxx Jw +978
dinsdag 24 april 2018 om 16:14
Wellicht dat deze verkiezing in de toekomst wat spannender gaat worden als Messi en Ronaldo zijn gestopt...op die 2 na zijn er niet echt spelers die met kop en schouders boven anderen uitsteken op topniveau momenteel.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 16:19]
Vind ik leuk
PoepWagen +1309
dinsdag 24 april 2018 om 17:58
Hoho, wat dacht je van Frenkie de Jong bijvoorbeeld, of één van de andere pareltjes uit de opleiding, komen akelig dicht in de buurt hoor!
Vind ik leuk
Kijkmaar +1762
dinsdag 24 april 2018 om 19:56
Welk ander pareltje uit de jeugd van Willem II bedoel je dan? (Virgil is geen middenvelder)
Vind ik leuk
PoepWagen +1309
dinsdag 24 april 2018 om 21:03
Boularouz bedoel ik
Vind ik leuk
Cookee +8567
dinsdag 24 april 2018 om 18:54
Wordt die gouden bal door journalisten gekozen of door de Fifa?
Vind ik leuk
RtdDub +6923
dinsdag 24 april 2018 om 15:41
In 2010 verdiende Iniesta hem meer dan Messi. Ook Sneijder verdiende hem meer dan Messi.
Maar aangezien veel goals scoren tegen, te vaak, armoedige tegenstand meer betekend voor de prijsuitreikers kwamen ze er beide niet aan te pas.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 16:18
Eens, hij zou nu nog een oeuvreprijs moeten krijgen voor het constant halen van een ongelooflijk hoog niveau.

Wij in Nederland kunnen ons kapot gaan schamen voor het uitfluiten van deze speler trouwens dat is verder nooit ergens gedaan zover ik weet.



Wel 4 mei voor mij.
Vind ik leuk
power +4219
dinsdag 24 april 2018 om 18:52
Nou waarom noem je Ronaldo niet dan?,,,,,,,,,,,,, Messi heeft allemaal terecht gewonnen, ik vind dat Ronaldo twee keer onterecht gewonnen, die had naar iniesta en Xavi, Sneijder vond ik nooit zo goed als Iniesta en Xavi,
[Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 18:54]
Vind ik leuk
RtdDub +6923
dinsdag 24 april 2018 om 22:22
Ik pak 2010 omdat Iniesta toen er het dichtst bij was. Werd ie 2de.
Afgelopen 10x was het Messi\Ronaldo en inderdaad beiden 1 of 2x niet bepaald terecht
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 16:21
Iniesta laat gewoon elke andere speler beter voetballen. Een godsgeschenk, maar dan val je dus wel minder op als je iedereen in je team beter maakt, zeker als daar dus Messi, Suarez etc. bij zitten :p
Vind ik leuk
Hattrick +9774
dinsdag 24 april 2018 om 15:28
1 van de beste middenvelders ooit! Echt een held.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 14:28
Het beste middenveld ooit
Xavi, Iniesta en Busquets.
[Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 16:19]
Vind ik leuk
Donnygo +881
dinsdag 24 april 2018 om 15:31
Dat is toch vaak zo dat de spitsen die eer meer krijgen doordat het ene doelpunt meer faam geeft dan de geweldige assist.
Helaas maar waar
Vind ik leuk
Farmer +8409
dinsdag 24 april 2018 om 15:35
Het is juist dáárin dat de Wereld-voetbalbond zich daarin dient te onderscheiden: Die horen dmv hun expertise dat wel op waarde te moeten schatten, en kunnen uitleggen, dat bv een Iniésta belangrijker is door die bal pérfect voor te geven en die spits zo vrij te bedienen, dan die spits die die bal er in legt.
Goed aangespeeld krijgen betekend ook makkelijker doorspelen :)
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 15:43
Het is alleen niet de FIFA die deze verkiezing organiseert....

Of liever gezegd: Orkestreert...
[Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 15:43]
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 15:38
Sowieso. Maar juist in 2010 maakte Iniesta z'n befaamde (en diep betreurde) doelpunt. Sneijder had dat jaar ook wel in de top 3 gemogen trouwens.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 15:33
xavi was beter hoor
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 15:40
Daarover lopen de meningen uiteen....

Ik ben het bijvoorbeeld niet met je eens.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 15:37
Het lijkt alsof mensen Xavi al zijn vergeten. Xavi was echt zeker een betere passer dan iniesta. Met alle respect natuurlijk, ze zijn beide fantastisch en zullen beide nooit vergeten worden . Gelukkig nog wel het eer gehad om hun meerdere malen live te zien spelen
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 16:37
Ze waren samen fantastisch!! zij stonden aan de basis van het beste voetbal wat ik ooit gezien heb (bij barca en spaanse elftal). Wat was dat genieten zeg. Als zij de bal gingen tikken, dan stop maar met lopen
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 17:41
Jaaa zeker, echt niet normaal was dat. Altijd aanspeelbaar en maakte altijd zo makkelijk ruimte voorzichzelf door goed open te draaien. Zo een middenveld gaan we in onze leven niet meer meemaken denk ik. In ieder geval hebben we wedstrijden van hun kunnen zien en echt genoten
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 15:39
Tsja.... ze trappen steeds in de Madrileense val... er zal vast flink betaald worden...
Vind ik leuk
larzyy +85
dinsdag 24 april 2018 om 15:46
Het is simpel om altijd naar geroemde mannen als Messi, Ronaldo en Neymar te kijken. De eerste twee zitten er altijd bij en een van hen wint normaal gesproken. Mannen van onschatbare waarde zoals Iniesta worden jammer genoeg nogal eens “vergeten”. Had er zeker een verdiend.
Vind ik leuk
#KeizerIn +4446
dinsdag 24 april 2018 om 16:11
Maar ik vind als je moet kijken wie het belangrijkst is dan is het natuurlijk een keeper. Als je zonder keeper speelt dan kan zelfs Twente van Barca winnen. Je hoeft alleen maar op de helft van de tegenstander te komen en te schieten.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 15:46
Sneijder misschien minder vaak maar zeker in 2010, dat was ook zwaar onterecht.
Vind ik leuk
Kevinm +1480
dinsdag 24 april 2018 om 15:50
Mooi gebaar. Iniesta is waarschijnlijk toch de beste en mooist voetballende middenvelder aller tijden.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 15:55
Op zn zachts gezegd een heel mooi gebaar! En ook nog eens zeer terecht. Getuigt respect aan een speler die gemist zal worden zodra hij zijn schoenen opbergt. Respect??
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 15:57
Hij heeft ook gewoon de pech dat zijn legende daar was ten tijde van 2 absolute wereld spelers
Vind ik leuk
RedNas +2482
dinsdag 24 april 2018 om 16:10
Met Butragueño de beste beste Spaanse speler ooit (Di Stefano beschouw ik voor het gemak maar even niet als Spanjaard) en er zijn meerdere seizoenen geweest dat hij die prijs had kunnen winnen, maar ik denk dat Andrés er geen moment wakker van zal liggen dat hij hem nooit heeft mogen ontvangen.

Misschien is het voor France Football een idee om spelers die prijs maar 1 keer te laten winnen. Dan kan je dit soort situaties in de toekomst wat makkelijker voorkomen.
Vind ik leuk
Boi +334
dinsdag 24 april 2018 om 16:57
Ha! Wat ik gisteren of eergisteren al zei in een reactie, wordt hier weer eens bevestigd!! Iniesta had gewoon een Ballon D'Or winnaar moeten zijn. Zonde dat het bijna een 'tweeheerschappij' is geworden van CR7 en Messi...
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 17:12
Iniesta had zeker de gouden bal 3x moeten winnen maar die hebben ze aan ronaldo geschonken die heeft er zeker 3 te veel .zelfs een blinde ziet.dat iniesta een betere voetballer is als ronaldo alleen ronaldo heeft de eer om doelpunten te maken door zijn mede spelers.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Excuses van Ballon d'Or-organisator: 'Het is een anomalie, een grote schande'