Excuses van Ballon d'Or-organisator: 'Het is een anomalie, een grote schande'

    Excuses van Ballon d'Or-organisator: 'Het is een anomalie, een grote schande'

    dinsdag 24 april 2018 om 15:15

    Andrés Iniesta lijkt aan zijn laatste maanden bij FC Barcelona bezig. De 33-jarige middenvelder voerde jarenlang de regie op het Catalaanse middenveld, maar won nooit de Ballon d'Or. Dat zit France Football dwars.

    Het Franse voetbalmagazine, dat de prestigieuze prijs jaarlijks uitreikt, maakt dinsdag excuses aan Iniesta. In zijn column schrijft hoofdredacteur Pascal Ferre dat hij baalt dat de Spaanse international de award nooit kreeg uitgereikt. 'Het is een anomalie dat Andrés de prijs nooit heeft gewonnen. Van alle geweldige spelers die de prijs nooit hebben gewonnen, is jouw geval de meest pijnlijke.'

    'Iniesta heeft bewezen dat het brein absoluut het meest essentiële onderdeel is voor kampioenen', vervolgt Ferre. 'Zonder Iniesta zou Messi het op een gegeven moment zat zijn geweest om voor Barcelona te spelen. Zijn absentie in de lijst van winnaars van de Ballon d’Or is een grote schande. Hij is de beste passer aller tijden. Sorry, Andrés', besluit hij.

    Iniesta was in 2010 wel dicht bij het winnen van de Ballon d'Or. Hij eindigde als tweede, achter Lionel Messi. Met Xavi stond er toen ook een derde FC Barcelona-speler op het podium.

    Plaats een reactie

    Donnygo +2568
    dinsdag 24 april 2018 om 15:31
    Dat is toch vaak zo dat de spitsen die eer meer krijgen doordat het ene doelpunt meer faam geeft dan de geweldige assist.
    Helaas maar waar
    Vind ik leuk
    Farmer +11257
    dinsdag 24 april 2018 om 15:35
    Het is juist dáárin dat de Wereld-voetbalbond zich daarin dient te onderscheiden: Die horen dmv hun expertise dat wel op waarde te moeten schatten, en kunnen uitleggen, dat bv een Iniésta belangrijker is door die bal pérfect voor te geven en die spits zo vrij te bedienen, dan die spits die die bal er in legt.
    Goed aangespeeld krijgen betekend ook makkelijker doorspelen :)
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29247
    dinsdag 24 april 2018 om 15:43
    Het is alleen niet de FIFA die deze verkiezing organiseert....

    Of liever gezegd: Orkestreert...
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 15:43]
    Vind ik leuk
    The Iceman +6732
    dinsdag 24 april 2018 om 15:38
    Sowieso. Maar juist in 2010 maakte Iniesta z'n befaamde (en diep betreurde) doelpunt. Sneijder had dat jaar ook wel in de top 3 gemogen trouwens.
    Vind ik leuk
    dijkie87 +648
    dinsdag 24 april 2018 om 15:33
    xavi was beter hoor
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29247
    dinsdag 24 april 2018 om 15:40
    Daarover lopen de meningen uiteen....

    Ik ben het bijvoorbeeld niet met je eens.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 15:37
    Het lijkt alsof mensen Xavi al zijn vergeten. Xavi was echt zeker een betere passer dan iniesta. Met alle respect natuurlijk, ze zijn beide fantastisch en zullen beide nooit vergeten worden . Gelukkig nog wel het eer gehad om hun meerdere malen live te zien spelen
    Vind ik leuk
    Daaniet123 +274
    dinsdag 24 april 2018 om 16:37
    Ze waren samen fantastisch!! zij stonden aan de basis van het beste voetbal wat ik ooit gezien heb (bij barca en spaanse elftal). Wat was dat genieten zeg. Als zij de bal gingen tikken, dan stop maar met lopen
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 17:41
    Jaaa zeker, echt niet normaal was dat. Altijd aanspeelbaar en maakte altijd zo makkelijk ruimte voorzichzelf door goed open te draaien. Zo een middenveld gaan we in onze leven niet meer meemaken denk ik. In ieder geval hebben we wedstrijden van hun kunnen zien en echt genoten
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29247
    dinsdag 24 april 2018 om 15:39
    Tsja.... ze trappen steeds in de Madrileense val... er zal vast flink betaald worden...
    Vind ik leuk
    larzyy +80
    dinsdag 24 april 2018 om 15:46
    Het is simpel om altijd naar geroemde mannen als Messi, Ronaldo en Neymar te kijken. De eerste twee zitten er altijd bij en een van hen wint normaal gesproken. Mannen van onschatbare waarde zoals Iniesta worden jammer genoeg nogal eens “vergeten”. Had er zeker een verdiend.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 15:46
    Sneijder misschien minder vaak maar zeker in 2010, dat was ook zwaar onterecht.
    Vind ik leuk
    Kevinm +1707
    dinsdag 24 april 2018 om 15:50
    Mooi gebaar. Iniesta is waarschijnlijk toch de beste en mooist voetballende middenvelder aller tijden.
    Vind ik leuk
    J de Wit +1069
    dinsdag 24 april 2018 om 15:55
    Op zn zachts gezegd een heel mooi gebaar! En ook nog eens zeer terecht. Getuigt respect aan een speler die gemist zal worden zodra hij zijn schoenen opbergt. Respect🙌🏽
    Vind ik leuk
    J de Wit +1069
    dinsdag 24 april 2018 om 15:57
    Hij heeft ook gewoon de pech dat zijn legende daar was ten tijde van 2 absolute wereld spelers
    Vind ik leuk
    RedNas +3393
    dinsdag 24 april 2018 om 16:10
    Met Butragueño de beste beste Spaanse speler ooit (Di Stefano beschouw ik voor het gemak maar even niet als Spanjaard) en er zijn meerdere seizoenen geweest dat hij die prijs had kunnen winnen, maar ik denk dat Andrés er geen moment wakker van zal liggen dat hij hem nooit heeft mogen ontvangen.

    Misschien is het voor France Football een idee om spelers die prijs maar 1 keer te laten winnen. Dan kan je dit soort situaties in de toekomst wat makkelijker voorkomen.
    Vind ik leuk
    Boi +435
    dinsdag 24 april 2018 om 16:57
    Ha! Wat ik gisteren of eergisteren al zei in een reactie, wordt hier weer eens bevestigd!! Iniesta had gewoon een Ballon D'Or winnaar moeten zijn. Zonde dat het bijna een 'tweeheerschappij' is geworden van CR7 en Messi...
    Vind ik leuk
    El torro +248
    dinsdag 24 april 2018 om 17:12
    Iniesta had zeker de gouden bal 3x moeten winnen maar die hebben ze aan ronaldo geschonken die heeft er zeker 3 te veel .zelfs een blinde ziet.dat iniesta een betere voetballer is als ronaldo alleen ronaldo heeft de eer om doelpunten te maken door zijn mede spelers.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Excuses van Ballon d'Or-organisator: 'Het is een anomalie, een grote schande'