'Ze zeiden dat Ajax de beste club voor mij is en dat het een goede beslissing was'

'Ze zeiden dat Ajax de beste club voor mij is en dat het een goede beslissing was'

Gepubliceerd: dinsdag 24 april 2018 om 17:30di 24-04-2018 om 17:30

Hassane Bandé kon eerder dan verwacht aansluiten bij de training van Ajax door de degradatie van zijn oude club KV Mechelen. De aanvaller uit Burkina Faso erkent dat hij een moeilijke periode achter de rug heeft, maar kijkt ook vooruit.

"Het waren vrij moeilijke maanden, met redelijk wat stress. Er was paniek, want de club zat in een moeilijke situatie", zegt Bandé tegen Ajax TV over de situatie bij Mechelen. "Uiteindelijk zijn we gedegradeerd. Dat was moeilijk. Maar goed, het is gelukt om samen deze tijd door te komen."

Bandé, die dit seizoen elf keer scoorde voor Mechelen, hield zijn nieuwe werkgever ook al in de gaten. "Ik heb de wedstrijd tegen PSV gezien. Dat was een moeilijke wedstrijd. Nu is het seizoen bijna voorbij. Ajax heeft een goede, jonge ploeg, die graag wil voetballen en waarin veel spelers worden opgeleid. Voor mij is dit de beste jonge ploeg van Europa."

De komende weken staan voor Bandé in het teken van aanpassen. "Maar daar heb ik de tijd voor, dus dat komt wel goed. De ontvangst was top. De spelers en trainers hier zijn bijzonder aardig. Ze hebben me goed opgevangen, dus dat is heel fijn." Ook in België was iedereen enthousiast over zijn transfer. "Ze zeiden dat Ajax de beste club voor mij is en dat het een heel goede beslissing was. Ik kreeg veel steun en succeswensen."

"Ik ben sowieso blij om bij Ajax te zijn. Ik ga hard werken om te kunnen gaan spelen. Ik hoop dat we het volgend seizoen beter gaan doen als dit jaar", besluit Bandé hoopvol.

Plaats een reactie

dinsdag 24 april 2018 om 17:47
Als je een hekel aan prijzen hebt ,is het al jaren een uitstekende keuze hoor!.
Vind ik leuk
Ginovanni +20624
dinsdag 24 april 2018 om 18:06
Welkom in dit warme nest, Hassane!

Komend seizoen zoals vanouds weer prijzen pakken!

Succes gozer!
Vind ik leuk
Eindje040 +779
dinsdag 24 april 2018 om 18:29
Reactie verwijderd door vp.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 23:36]
Vind ik leuk
stollie38 +17378
dinsdag 24 april 2018 om 18:34
Het enige trieste is dat jij weer onzin mag typen.
Vind ik leuk
Ginovanni +20624
dinsdag 24 april 2018 om 18:34
Hey Eindje.....

Hahahahaha.;-).
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 19:30
Helemaal gelijk eindje
Vind ik leuk
stollie38 +17378
dinsdag 24 april 2018 om 18:35
Had ie naar Feyenoord gegaan had ie pas over 18 jaar weer een prijs of met behulp van de KNVB thuisvoordeel in de beker.
Vind ik leuk
Deck010 +8363
woensdag 25 april 2018 om 17:08
Dan had hij in ieder geval wel kunnen genieten van echte supporters die de club steunen. Nu denkt hij straks dat alle Nederlanders weglopen als het eventjes niet lukt......
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 12:54
Vindt het al vreemd dat een Feyenoord fan uit Mokum komt. Als je de 2 prijzenkasten naast elkaar zet mag je zeggen dat die in Amsterdam iets voller is. Dus.... wordt ff wakker!
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 13:28
Blijf lekkur in het verleden leven jongen.4 prijzen in 3 jaar tegen ..........Dream on roberto!.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 20:35
Jazeker droom van mooie prijzen voor Ajax. Meestal komen mijn dromen uit.
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 03:27
De meeste dromen zijn bedrog als je wakker wordt jongen.

Maar het zou me verbazen als ajax weer geen kampioen wordt volgend seizoen.
Vind ik leuk
Patrickj3 +3501
dinsdag 24 april 2018 om 17:48
Hoop maar dat dit een goeie aankoop is.
Vind ik leuk
Rodajc +17394
dinsdag 24 april 2018 om 17:50
Aah die gaan vast hoge ogen gooien in de Champions League voor jonge ploegen. Of bestaat dat niet?
Vind ik leuk
R94 +2002
dinsdag 24 april 2018 om 17:55
De Youth League
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 18:02
Leuk, een stukje over Bandé. Met "Ajax" en "beste club" samen in één titel. Het kan niet op vandaag.
Vind ik leuk
Zultkop +5973
dinsdag 24 april 2018 om 18:03
Hij zal zijn wedstrijden voorlopig wel in de jl spelen. Hij zal toch een tijdje moeten wennen.
Ben benieuwd of hij de druk en spanning wel aan kan als hij in het1e zou spelen...Is toch een ander niveau dan onderin de Belgische competitie spelen...
Vind ik leuk
klick +1080
dinsdag 24 april 2018 om 18:04
weet niet echt wat deze jongen kan brengen vind het weer een hoop geld voor zon jonge jongen
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 18:07
Eerst een jaar rijpen in de JL
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 18:21
Laten we maar hopen dat wij ook enthousiast worden van deze knul.
Vind ik leuk
Ed Peters +104
dinsdag 24 april 2018 om 18:22
Hij past prima in Jong Ajax de komende jaren
Vind ik leuk
HansVites +5700
dinsdag 24 april 2018 om 18:24
Wacht maar tot je uitgefloten word Hassane Bandé bij die warme club.
Vind ik leuk
Pds010 +1314
dinsdag 24 april 2018 om 18:28
Spelen inderdaad niet om de prijzen...
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 18:29
We gaan het beleven!
Vind ik leuk
Cookee +11824
dinsdag 24 april 2018 om 18:44
Gaat Ajax ook nog Nederlandse degradanten plunderen?
Maher of dat ventje van NAC of Sparta?
Vind ik leuk
Marco S +6554
dinsdag 24 april 2018 om 20:09
Nou, hoop dat het geen snelle bande wissel gaat worden voor hem..
Vind ik leuk
Dorzon +4444
dinsdag 24 april 2018 om 20:44
Hij wil dus geen prijzen winnen
Vind ik leuk
FACT +2324
dinsdag 24 april 2018 om 20:48
'Ze zeiden dat Ajax de beste club voor mij is en dat het een goede beslissing was'

Dat moet allemaal nog blijken.....

'Ze zeiden dat Bandé de beste buitenspeler voor ons is en dat het een goede beslissing was'

Dat moet allemaal ook nog blijken.....
Vind ik leuk
JoeyC +3373
dinsdag 24 april 2018 om 21:03
Hiermee heeft Overmars Brands toch mooi afgetroefd!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws