Gerbrands twee keer benaderd door Ajax: 'Hij stuurde een headhunter op mij af'

    Gerbrands twee keer benaderd door Ajax: 'Hij stuurde een headhunter op mij af'

    woensdag 25 april 2018 om 07:07

    Toon Gerbrands, algemeen directeur van landskampioen PSV, heeft in zijn loopbaan twee keer de kans gehad om bij Ajax aan de slag te gaan. De voormalig volleybalcoach vertelt dat in een interview met Nieuwe Revu. 

    "De eerste keer was in 2009. Ik had net als algemeen directeur van AZ mijn commitment gegeven om AZ uit de crisis te helpen loodsen na het faillissement van het DSB-concern van Dirk Scheringa", steekt Gerbrands van wal.

    "Enkele jaren later klopte Ajax weer aan. Het initiatief kwam toen van Hans Wijers, destijds voorzitter van de raad van commissarissen van Ajax. Maar Wijers benaderde mij niet rechtstreeks, maar stuurde een headhunter op mij af. Ik heb die man in een half uurtje uitgelegd dat zo'n onpersoonlijke benadering niet werkt bij mij. Dat past niet bij mijn stijl."

    Ajax-fan
    Overigens was Gerbrands (60) in zijn jonge jaren fan van de aartsrivaal uit Amsterdam. "Dat was eventjes maar in mijn prille jeugd met een andere tijdgeest en is verder overigens geen geheim. Ik ben begin jaren 70 in Sneek opgegroeid en toen kon je kiezen uit twee grote Nederlandse topclubs die internationale prijzen pakten: Ajax en Feyenoord. Ik koos toen voor Ajax."

    Lees meer over:EredivisiePSVAjax

    Plaats een reactie

    riGGY-AFCA +18137
    woensdag 25 april 2018 om 07:13
    Toffe vent, nette kerel!
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 07:20
    Volgend jaar krijgen we Eneco als hoofdsponsor want Toon hebben we al
    [Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 10:23]
    Vind ik leuk
    kvg29 +44
    woensdag 25 april 2018 om 10:22
    Toon is van Eneco......
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 10:23
    De Toon is gezet
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 10:24
    Thanks beter als Essent
    Vind ik leuk
    2cents +50861
    woensdag 25 april 2018 om 08:42
    Toch, wat is de toegevoegde waarde van zijn uitspraken over Ajax? En het verexcuseren van zijn vroeger voorkeur voor Ajax? Alsof hij geen andere keus had.
    Vind ik leuk
    Op afstand +255
    woensdag 25 april 2018 om 10:22
    Helemaal eens, waarom doet deze man dit soort mededelingen, wie zegt dat dit waar is
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 10:13
    Toon wilden gewoon een toontje lager
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 07:20
    jakeisback, ik weet niet van welke stenen tijdperk jij vandaan komt, maar verdiep je eerst maar eens in de persoon Gerbrands, voordat je onzin schrijft. Succes met het inlezen,
    Vind ik leuk
    040bovenaan +1240
    woensdag 25 april 2018 om 07:26
    Dat is juist zijn probleem.....lezen....
    Meteen lekker dom roepen. Dat past meer bij hem.
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 07:26
    Ajax is hot. Iedereen moet erover hebben.
    Vind ik leuk
    Skkky50 +2993
    woensdag 25 april 2018 om 08:36
    Tja, een topclub zie je meestal niet in zo'n korte tijd vergaan.
    Vind ik leuk
    MN223 +742
    woensdag 25 april 2018 om 23:51
    Iedereen had het ook over de Titanic toen die gezonken was.
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 07:45
    Stop een jack de ripper je bent een azijnzeiker
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 07:52
    Ach je had ook al ontslagen geweest... zelfs Edwin is nog geen derde geworden.

    En de keuze tussen Ajax en Feyenoord? Als het als keuze wordt gezien Toon dan weet je niet wat club liefde is...
    Vind ik leuk
    Snapje? +2851
    woensdag 25 april 2018 om 08:18
    Waarom begrijpen mensen nog steeds niet dat ze in Amsterdam ALTIJD een grote bek hebben.... niet alleen als ze prijzen winnen zoals in de rest van Nederland... en de zogenaamde ajacieden die zich daar voor schamen...zoek een club die bij je past.
    Vind ik leuk
    Rsp5 +236
    woensdag 25 april 2018 om 08:56
    Zou wel prachtig zijn als Az de laatste 2 en Excelsior de laatste wint.
    Vind ik leuk
    Mari +6570
    woensdag 25 april 2018 om 09:01
    Zodra ik iets over Ger Brands lees of hoor (bij de tafel van Kees) kom ik dit tegen. Wat zegt dit?
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 09:53
    Bijna ieder topic verzandt tegenwoordig in hetzelfde puberale gekrijs tussen ongeletterde fans van Ajax en PSV.

    is dit de bedoeling? Dan ben ik weg.
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 10:02
    Hier zouden we in amsterdam heel blij mee zijn. Gerbrands is een topbestuurder
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 10:03
    Dit verhaal heeft hij jaren geleden al verteld. Ouwe koeien van Toon. Toch weer die overeenkomst tussen Ajacieden en PSV-ers: ze praten het liefst de hele dag over Ajax... Wel een topbestuurder inderdaad
    [Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 10:04]
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 10:35
    Dat ajax durft te denken dat gerbrands interesse heeft in een club waar altjd problemen zijn.Je zou echt een stmme lul zijn als je dat al durf te dromen.
    Ajax heeft altijd problemen met hun trainers.
    Ajax spelers kennen het niet met elkaar vinden.
    De leiding van ajax jagen mekaar weg.
    Valt mee dat Overmars er nog zit.
    Bij ajax zal nooit de rust komen zoals bij psv.
    En dan dromen jullie van gerbrands.Lol.
    Vraag sjaak swart dan hebben wij nog meer lol.
    Die is net zo gek als de leiding van ajax.
    DROOM AJAX DROOM.
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 11:56
    Toontje de beste keuze die je kon maken om niet naar die club te gaan
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 12:51
    Oud nieuws
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11380
    donderdag 26 april 2018 om 17:45
    Toon vind het wel heel stoer om dit steeds in de media te vertellen, terwijl het zelf nooit in de media is verschenen. Als Ajax iemand benadert lekt dat altijd wel uit. Dit heb ik nooit ergens gelezen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Gerbrands twee keer benaderd door Ajax: 'Hij stuurde een headhunter op mij af'