Gerbrands twee keer benaderd door Ajax: 'Hij stuurde een headhunter op mij af'

Gerbrands twee keer benaderd door Ajax: 'Hij stuurde een headhunter op mij af'

woensdag 25 april 2018 om 07:07

Toon Gerbrands, algemeen directeur van landskampioen PSV, heeft in zijn loopbaan twee keer de kans gehad om bij Ajax aan de slag te gaan. De voormalig volleybalcoach vertelt dat in een interview met Nieuwe Revu. 

"De eerste keer was in 2009. Ik had net als algemeen directeur van AZ mijn commitment gegeven om AZ uit de crisis te helpen loodsen na het faillissement van het DSB-concern van Dirk Scheringa", steekt Gerbrands van wal.

"Enkele jaren later klopte Ajax weer aan. Het initiatief kwam toen van Hans Wijers, destijds voorzitter van de raad van commissarissen van Ajax. Maar Wijers benaderde mij niet rechtstreeks, maar stuurde een headhunter op mij af. Ik heb die man in een half uurtje uitgelegd dat zo'n onpersoonlijke benadering niet werkt bij mij. Dat past niet bij mijn stijl."

Ajax-fan
Overigens was Gerbrands (60) in zijn jonge jaren fan van de aartsrivaal uit Amsterdam. "Dat was eventjes maar in mijn prille jeugd met een andere tijdgeest en is verder overigens geen geheim. Ik ben begin jaren 70 in Sneek opgegroeid en toen kon je kiezen uit twee grote Nederlandse topclubs die internationale prijzen pakten: Ajax en Feyenoord. Ik koos toen voor Ajax."

Lees meer over:EredivisiePSVAjax

Plaats een reactie

riGGY-AFCA +16230
woensdag 25 april 2018 om 07:13
Toffe vent, nette kerel!
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 07:20
Volgend jaar krijgen we Eneco als hoofdsponsor want Toon hebben we al
[Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 10:23]
Vind ik leuk
kvg29 +43
woensdag 25 april 2018 om 10:22
Toon is van Eneco......
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 10:23
De Toon is gezet
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 10:24
Thanks beter als Essent
Vind ik leuk
2cents +45697
woensdag 25 april 2018 om 08:42
Toch, wat is de toegevoegde waarde van zijn uitspraken over Ajax? En het verexcuseren van zijn vroeger voorkeur voor Ajax? Alsof hij geen andere keus had.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 10:22
Helemaal eens, waarom doet deze man dit soort mededelingen, wie zegt dat dit waar is
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 10:13
Toon wilden gewoon een toontje lager
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 07:15
Ja ja Toon, nu zit je bij de 2e club van Nederland ook meer jou ding. Ajax moet inderdaad nu doorpakken en echt wat mensen neerzetten met vermogen.
Vind ik leuk
Henk 1971 +4771
woensdag 25 april 2018 om 07:18
Toon zit bij de kampioen van Nederland......sukkel
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 07:21
Duurt niet lang meer. Vanaf volgend seizoen is het over met de pret. Geluk moet een keer ophouden. Ajax heeft geld en de middelen. Word weer ouderwets calimeroen in Eindhoven vanaf volgend seizoen.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 07:22
Haha ik weet niet of je het doorhebt maar juist veel Ajacieden hangen de calimero uit de laatste tijd.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 07:25
Hoezo 10 punten verschil kun je met zogenaamd calimero gedrag niet goedpraten. Alleen ga ik niet mee met die dagjournalisten. Als Ajax nu Psv echt wil gaan vernederen dan hebben ze daar alle middelen voor. Gewoon eens 30, 40 mio in de selectie pompen en je word komende jaren met twee vingers in je neus kampioen.
Vind ik leuk
Jur74 +6038
woensdag 25 april 2018 om 07:42
Daar ga je dus de mist in, ajax en 30/40 investeren? Dan moet eerst de gehele selectie opgekocht worden, anders word dat niet uitgegeven door ajax.

Calimeroen, dat doen sommige supporters van jouw club hier al 4 jaar.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 07:42
Dan heeft psv nog 20 a 30 miljoen te gaan Romero is al binnen 10+ come on psv
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 07:44
Ajax kan zelf geen goede spelers vinden.
Ze lopen constant psv achter na.
Om zo aan goede spelers te komen.
Ajax kan zelf alleen niks.Ze apan alles na van andere clubs.
Echt treurig is dat
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 13:15
En toch recordmeister zijn knap hoor
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 16:22
Ajax is vaak kampioen geweest toen de bal nog een ei was.Toen kregen de supporters nog een cadeau als ze goed hadden gejuicht.De laatste 40 jaar is het wel psv.toen was de bal rond.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 17:30
Sinds invoering betaald voetbal is Ajax nog steeds Recordmeister nationaal en internationaal. De groeten
Vind ik leuk
dinsdag 1 mei 2018 om 16:29
De meeste titels heeft ajax gewonnen voor 1966 toen was de bal nog een ei.
Daarna is wel psv de beste.
Vind ik leuk
Jozef +30890
dinsdag 1 mei 2018 om 14:57
18 likes inmiddels voor het meest infantiele bericht van de dag.

Meivakantie zeker?
Vind ik leuk
jaja_PSV +33296
woensdag 25 april 2018 om 07:44
Wanneer valt het kwartje dat Ajax geen team is?
Er is voor tientallen miljoenen al geïnvesteerd. Maar de Ajax fans joelen Ziyech het stadion uit.
Jouw club is het probleem. Beschamend beleid van het bestuur. Beschamende supporters. Een onbekwame trainer die nu mag blijven zitten.
[Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 07:45]
Vind ik leuk
tannat +3983
woensdag 25 april 2018 om 07:54
Zo ken ik de ajacieden weer:
De eeuwige kampioen van het volgende seizoen. Net als de afgelopen 4 jaar.
Vind ik leuk
Nas Ba +87
woensdag 25 april 2018 om 09:06
Hahaha dat hebben jullie afgelopen jaren ook gedaan, neres, Ziyech, tagliafico, sanchez, cassiera, enz enz
Vind ik leuk
Zultkop +2573
woensdag 25 april 2018 om 12:40
In Amsterdam moeten ze het dan ook even op bestuurlijk niveau bij de club op orde zien te krijgen, deze constante bestuurlijke chaos zit de prestaties wel degelijk in de weg. Kan je nog zoveel geld hebben, maar dat lost niet alles op.
Vind ik leuk
Blindsy +6312
woensdag 25 april 2018 om 12:58
Je maakt een denkfout. Behalve flinke transfersommen willen die aankopen ook flinke salarissen, anders komen ze nooit in de Eredivisie ballen. En wat ga je Kluivert uitleggen, als hij een paar ton op z'n salarisstrook ziet staan, terwijl die net aangekochte reservespeler van Atletico Madrid 3-4 miljoen mag vangen? Gaat niet gebeuren.
En dus blijft Ajax hangen bij spelers in de prijsklasse 5-10 miljoen , met een leeftijd tussen de 19-24jr.. uit verre landen en/of nog niet goed genoeg om überhaupt voor een grotere club in een zwaardere competitie te kunnen spelen. Zeg maar de Wöbers, Kristiansen en Bandé's van deze wereld. Talentvol, maar met nog een lange weg te gaan voordat ze echt toppers zijn. En misschien wel nooit worden. Zo'n Sanchez was echt een uitzondering.
Met een ploeg die voor een deel met zulke jongens is gevuld, kun je heus wel eens een titel pakken, maar zeker niet structureel. Echt investeren lukt alleen als je ook een topcompetitie hebt aan te bieden. Helaas hebben we dat niet.
[Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 13:03]
Vind ik leuk
Jozef +30890
dinsdag 1 mei 2018 om 15:04
Helemaal waar dit.
Ik probeer precies dit heel vaak aan an mede Ajacieden hier uit te leggen, maar die zijn verblind door het goud dat blinkt in de clubkas. Goud, verdiend met prima beleid en wat zo is verdwenen als de schreeuwende meute weer eens zijn zin krijgt.
Het is nog maar amper tien jaar geleden dat Ajax in financieel zwaar weer verkeerde nadat een stel opportunisten dacht dat kampioenschappen te koop waren door te veel geld te besteden aan inkomende transfers en salarissen....
[Reactie gewijzigd op dinsdag 1 mei 2018 om 15:05]
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 07:41
Psv gaat doorbreken nu met alles! Krijgen genoeg geld inkomstem binnen onze JEUGD breekt door en wat psv zijn beleid is dat 50% JEUGD in de slectie zit!
Vind ik leuk
Zultkop +2573
woensdag 25 april 2018 om 12:42
Wel oppassen dat je niet de nieuwe jeugderedivisieclub van Nederland wordt. We weten wat dat voor gevolgen kan hebben.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 07:46
Klasse kerel, Toon,altijd verstandig
[Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 08:09]
Vind ik leuk
:O +1721
woensdag 25 april 2018 om 09:01
Klopt. Veruit de grootste Calimero is Sjakie “Calimero” Swart.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 07:41
Je mag altijd dromen manneke.Maar zolang jullie naast jullie schoenen lopen zullen jullie nooit niks bereiken alleen met hulp van de KNVB en de media.Anders is ajax gewoon een clubje dat met veel hulp van andere zo nu en dan met de top mee mag draaien.
En heel blij mogen zijn met de KNVB die zo achter ajax staat samen met de amsterdamse media.
Vind ik leuk
Sluisje +281
woensdag 25 april 2018 om 07:54
Heb niet het idee dat PSV mag klagen over de KNVB na dit seizoen....
Vind ik leuk
Mauritz +1099
woensdag 25 april 2018 om 07:58
Ik heb het idee dat ajax al weer helemaal niets heeft.
[Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 07:59]
Vind ik leuk
Sluisje +281
woensdag 25 april 2018 om 08:01
Dat klopt, maar dat idee heb ik ook, overigens heeft dat niets te maken met bovenstaande opmerking.
Beetje kortzichtige opmerking ....
Vind ik leuk
Mauritz +1099
woensdag 25 april 2018 om 08:08
Klopt, maar jouw opmerking is dan net zo kortzichtig als; HELEMAAL NIETS IN Amsterdam!
Vind ik leuk
Sluisje +281
donderdag 26 april 2018 om 07:47
Ach, tuuurlijk
Zielig mannetje, probeer eens een echt leven op te bouwen
Vind ik leuk
dinsdag 1 mei 2018 om 16:31
Noem is iets zonder ons na te praten.Of word dat te moeilijk voor je
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 08:24
Dat zeggen jullie al 4 jaar
Vind ik leuk
masterpsv +12429
woensdag 25 april 2018 om 08:26
Droom lekker verder!
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 08:35
Zit een hoop frustratie bij je. Weer de dooddoener Calimero erbij halen. Jammer, zo krijg je nooit een normale discussie. Maar dat is dan ook niet jouw doel.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 10:01
Jakeisback je hebt echt niks geleerd dit jaar na zo een mislukt seizoen?
Wanneer word je gewoon nederig en hou je een keer op met dat grootpraat constant? Man man je hebt echt last van grootheidswaanzin.
Vind ik leuk
base +1065
woensdag 25 april 2018 om 07:41
Door mensen als jou schaam ik me dat ik voor AJAX ben.
We hebben al 4 jaar niks gewonnen en wanbeleid gezien maar toch andere beledigden (die zich netjes gedragen en goed beleid voeren) en maar blaaskaken je bent bijna net zo erg als Eindje.
Vind ik leuk
Jur74 +6038
woensdag 25 april 2018 om 07:42
Mooie reactie Base.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 07:52
Schelden is een vorm van spraakgebrek
Vind ik leuk
Sanuk +1652
woensdag 25 april 2018 om 07:20
Helemaal niets jankert, als enige van de 3 zgn topclubs al 4 jaar helemaal niets en het 5e jaar wordt weer helemaal niets met paulus tenhakkelaar en de onkundige directie. We spreken voortaan van 2 topclubs in Nederland, PSV en Feijenoord.
[Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 07:23]
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 07:21
Haha Ajax mocht willen dat ze iemand hadden als Gerbrands. Nu zit je lekker opgescheept met Edje...
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 07:33
Hadden jullie Toon maar,waren jullie nu de 1e club v Nederland geweest. Vergane glorie!
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 07:34
Hahaha wij zijn Ajax en je weet dit al Bobje wij zijn in alles groter. Volgend jaar de titel en we pakken gewoon 5 titels in 9 seizoennen. Word weer janken voor je
[Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 07:35]
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 07:35
Psv heeft er 6 uit 10
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 09:15
Idd ,grotere mond.
Vind ik leuk
Zultkop +2573
woensdag 25 april 2018 om 12:44
Laat het maar zien dan, blaaskaak opmerking dit!
Vind ik leuk
Mo +11216
woensdag 25 april 2018 om 08:25
2e club? Feyenoord en Ajax zijn veel groter dan PSV
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 07:20
jakeisback, ik weet niet van welke stenen tijdperk jij vandaan komt, maar verdiep je eerst maar eens in de persoon Gerbrands, voordat je onzin schrijft. Succes met het inlezen,
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 07:26
Dat is juist zijn probleem.....lezen....
Meteen lekker dom roepen. Dat past meer bij hem.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 07:26
Ajax is hot. Iedereen moet erover hebben.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 07:30
Heb jij nou echt een Psv'er met een eierdop als profielfoto...? Jezus wat kansloos zijn veel figuren daar in de hoofdstad...
[Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 07:32]
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 07:38
Zie je het nu pas?
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 07:40
Ja, ik zit hier niet zo vaak. Maar zeg eens, wat wil je nou eigenlijk bereiken met zoiets?
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 07:44
Is ook nooit goed he. Probeer ik op een leuke manier te plagen is het nog verkeerd. Ben jij ook zo'n moraalridder dat overal over zit te zeuren? Als je kampioen bent en je maakt je nog druk om zo'n foto dan ben je inderdaad erg kansloos. Ik trek ff een biertje los en ga straks aan de raki. Proost.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 07:48
Ik ben niet eens voor Psv maat. Het is gewoon kansloos gedrag om te provoceren. Zegt veel over jou en dat jij hier de echte calimero bent...
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 07:54
Komt goed kerel.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 08:11
Haha die is beter! Fijne dag hè.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 08:38
Ik pas gisteren. Elkaar stangen mag best maar de eierdop is afgezaagd. Maar zolang je reacties daarop krijgt is het doel daarmee bereikt.
Vind ik leuk
Skkky50 +1016
woensdag 25 april 2018 om 08:36
Tja, een topclub zie je meestal niet in zo'n korte tijd vergaan.
Vind ik leuk
MN223 +311
woensdag 25 april 2018 om 23:51
Iedereen had het ook over de Titanic toen die gezonken was.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 07:45
Stop een jack de ripper je bent een azijnzeiker
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 07:52
Ach je had ook al ontslagen geweest... zelfs Edwin is nog geen derde geworden.

En de keuze tussen Ajax en Feyenoord? Als het als keuze wordt gezien Toon dan weet je niet wat club liefde is...
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 08:18
Waarom begrijpen mensen nog steeds niet dat ze in Amsterdam ALTIJD een grote bek hebben.... niet alleen als ze prijzen winnen zoals in de rest van Nederland... en de zogenaamde ajacieden die zich daar voor schamen...zoek een club die bij je past.
Vind ik leuk
Rsp5 +221
woensdag 25 april 2018 om 08:56
Zou wel prachtig zijn als Az de laatste 2 en Excelsior de laatste wint.
Vind ik leuk
Mari +4697
woensdag 25 april 2018 om 09:01
Zodra ik iets over Ger Brands lees of hoor (bij de tafel van Kees) kom ik dit tegen. Wat zegt dit?
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 09:53
Bijna ieder topic verzandt tegenwoordig in hetzelfde puberale gekrijs tussen ongeletterde fans van Ajax en PSV.

is dit de bedoeling? Dan ben ik weg.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 10:02
Hier zouden we in amsterdam heel blij mee zijn. Gerbrands is een topbestuurder
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 10:03
Dit verhaal heeft hij jaren geleden al verteld. Ouwe koeien van Toon. Toch weer die overeenkomst tussen Ajacieden en PSV-ers: ze praten het liefst de hele dag over Ajax... Wel een topbestuurder inderdaad
[Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 10:04]
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 10:35
Dat ajax durft te denken dat gerbrands interesse heeft in een club waar altjd problemen zijn.Je zou echt een stmme lul zijn als je dat al durf te dromen.
Ajax heeft altijd problemen met hun trainers.
Ajax spelers kennen het niet met elkaar vinden.
De leiding van ajax jagen mekaar weg.
Valt mee dat Overmars er nog zit.
Bij ajax zal nooit de rust komen zoals bij psv.
En dan dromen jullie van gerbrands.Lol.
Vraag sjaak swart dan hebben wij nog meer lol.
Die is net zo gek als de leiding van ajax.
DROOM AJAX DROOM.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 11:56
Toontje de beste keuze die je kon maken om niet naar die club te gaan
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 12:51
Oud nieuws
Vind ik leuk
Paul1982 +9287
donderdag 26 april 2018 om 17:45
Toon vind het wel heel stoer om dit steeds in de media te vertellen, terwijl het zelf nooit in de media is verschenen. Als Ajax iemand benadert lekt dat altijd wel uit. Dit heb ik nooit ergens gelezen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Gerbrands twee keer benaderd door Ajax: 'Hij stuurde een headhunter op mij af'