'Terugkeren bij PSV is niet mijn grote wens. Dan eerder een mooi avontuur'

    'Terugkeren bij PSV is niet mijn grote wens. Dan eerder een mooi avontuur'

    woensdag 25 april 2018 om 08:32

    Stan Valckx staat niet te springen om terug te keren bij PSV. De technische man van VVV-Venlo wordt in de wandelgangen gelinkt aan de landskampioen, die binnenkort mogelijk op zoek moet naar een opvolger voor Marcel Brands. 

    Brands wordt namelijk nadrukkelijk gelinkt aan Everton. Valckx was in het verleden al eens technisch manager in Eindhoven. De optelsom is dus snel gemaakt. "PSV blijft een geweldige club, maar ik zou er ook niet zomaar weer instappen. De algemeen directeur ken ik bijvoorbeeld amper", legt de Limburger uit aan Voetbal International. 

    "Terugkeren bij PSV is niet mijn grote wens. Dan eerder nog eens een mooi avontuur in het buitenland. Niet nu, maar over een paar jaar. Ergens waar het leven goed is, bij een club die meedoet om de prijzen. Ik heb de afgelopen jaren wel wat aanbiedingen laten lopen. Mijn gevoel moet goed zijn. Geld zegt niet alles."

    Poll

    Zou Valckx een geschikte opvolger zijn voor Brands?

    (1019 stemmen)

    Plaats een reactie

    woensdag 25 april 2018 om 08:34
    Valckx droom lekker verder..... Jij staat pas op plaats 3 als plan a en b mislukt....
    [Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 08:35]
    Vind ik leuk
    Dorzon +4373
    woensdag 25 april 2018 om 09:19
    Zo hoog? Dacht eerder plaats 7
    Vind ik leuk
    Boyette +72
    woensdag 25 april 2018 om 10:25
    Pardon.. na zo'n interview staat hij in helemaal geen 1 plan.
    misschien in het plan: rampscenario
    [Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 10:25]
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 08:35
    Die weet niet hoe vlug ie in de auto naar Eindhoven moet komen als ze hem zouden vragen.
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 08:37
    Nou hij komt niet hoor zit in Venlo goed op zijn plekske ! 1e keus zal Huiberts zijn plek 2 Arnesen
    Vind ik leuk
    2cents +54993
    woensdag 25 april 2018 om 08:44
    En waar staat de door Brands klaargestoomde De Jong?
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 08:48
    2cents dat heb ik er nog niet bijgezet dat is plan d. Eerst ff a b en c afwerken he. Daarom stond de naam er niet bij en is nog vroeg
    Vind ik leuk
    :O +5172
    woensdag 25 april 2018 om 08:53
    Ik denk dat De Jong 1e staat, maar wie ben ik. Is ook maar gissen.
    Vind ik leuk
    2cents +54993
    woensdag 25 april 2018 om 09:23
    Denk eerder De Jong dan Huiberts.
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18877
    woensdag 25 april 2018 om 08:36
    Brands heeft heel goed werk geleverd. Het is dus lastig om hem op te volgen.
    Snap wel dat Stan daar niet om staat te springen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 08:48]
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 08:38
    Juist denk dat Huiberts hem goed op kan volgen of Arnessen
    Vind ik leuk
    dhrwobo +25337
    woensdag 25 april 2018 om 09:15
    Doe mij maar Arnesen
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 08:39
    Haha anders Kluivert heeft immers bij Psg gewerkt klinkt bijna als psv en heeft een psv verleden lol, nee laat hem lekker daar plan a of b wordt het
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 08:42
    Ik denk dat Stan geen kandidaat is. Maar kan mij vergissen. Denk dat dit bericht uit een interview is geplukt en word nu in den treure herhaalt door jan en alleman. Soort fake nieuws.
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 08:45
    Ik kan mij ook niet voorstellen dat er maar 1 iemand is die terug wil keren naar die kille club!
    Vind ik leuk
    dhrwobo +25337
    woensdag 25 april 2018 om 09:15
    Nee ik ook niet
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 09:01
    De kandidaten staan in de rij om M. Brands te mogen opvolgen bij deze geweldige werkgever. Wie wil er nu niet werken bij de kampioen van Nederland met de beste jeugdteams van Nederland?
    Vind ik leuk
    2cents +54993
    woensdag 25 april 2018 om 09:17
    Ik denk ook met die groep wel een rij te maken is. Valckx is er vast in gaan staan.
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 09:30
    Ja dat denk ik ook. En ook de horeca in Eindhoven ziet Stan Valkx zeer graag terug komen naar Eindhoven.
    Vind ik leuk
    2cents +54993
    woensdag 25 april 2018 om 09:32
    Valckx staat in de rij die niet wil komen...
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 09:48
    Valkx zou kruipend op handen en voeten van Venlo naar Eindhoven komen wanneer hij de functie van M. Brands zou mogen invullen. En met hem vele andere kandidaten ook. Maar Valkx is te licht voor deze functie en PSV zal met een andere, beter geschikte, kandidaat te voorschijn komen. Laat men maar in Eindhoven schuiven want daar heerst rust en stabiliteit in de organisatie met een duidelijke visie. En dat is niet alle BVO's zo momenteel.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 09:48]
    Vind ik leuk
    2cents +54993
    woensdag 25 april 2018 om 09:53
    Meer bagage dan De Jong of Huiberts. En de kans dat één van hen het wordt lijkt groot.

    Dus hoezo dan te licht?

    En wat is die duidelijke visie?
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 13:19
    PSV wil ieder jaar een serieuze gegadigde zijn voor het kampioenschap van Nederland, heeft UEFA Champions League-ambities en streeft naar een topsportklimaat met professionaliteit op en rond het veld.
    Om deze doelstelling te realiseren is de eigen jeugdopleiding, zeker gezien de Europese verhoudingen op financieel gebied tussen de grote voetballanden en Nederland, enorm belangrijk. Het belangrijkste streven van de PSV Jeugdopleiding blijft de ontwikkeling van individueel talent. Vanzelfsprekend kan een talent zich pas optimaal ontwikkelen in een professionele omgeving op het hoogste niveau. De doelstelling van het verscherpte jeugdbeleid is om gemiddeld jaarlijks twee spelers aan de A-selectie van PSV te kunnen afleveren. De opleidingselftallen worden door ervaren en hoog gekwalificeerde jeugdtrainers getraind en begeleid. Ook de medische staf is uitstekend op haar taak berekend en innovatieve trainingsmethodes worden toegepast. Hierdoor is PSV in staat om jeugdspelers optimaal te begeleiden naar het betaald voetbal.

    Een ander speerpunt van beleid bij PSV is de scouting. Zowel regionaal, nationaal als ook internationaal zijn de scouts van PSV actief. Via een uitgebreid netwerk van tipgevers en uitstekende contacten met internationaal opererende voetbalmakelaars heeft PSV een goede basis om talenten te ontdekken. Het gegeven dat jonge talentvolle spelers bij PSV een kans krijgen om zich op Europees niveau te presenteren, is een pre om voor PSV te kiezen. Door een moderne, klantvriendelijke accommodatie en vele eigentijdse voorzieningen wordt met succes gestreefd naar sterke binding met de eigen clubsupporters en andere wedstrijdtoeschouwers. PSV versterkt haar externe uitstraling door commerciële partnerships met ondernemingen en instellingen van nationale en internationale allure, daarbij ondersteund door een eigen crossmediaal platform.
    Vind ik leuk
    2cents +54993
    woensdag 25 april 2018 om 13:23
    Goede kopie, maar niet echt bijzonder toch? Dit hadden jij en ik ook kunnen bedenken.

    Daarbij gebeurt dat in Amsterdam ook, ondanks de chaos.
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 13:42
    Klopt mooie theorieën (doelstellingen, missie, visie, etc.) kan iedereen bedenken maar de praktijk werkt / is vaak anders.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6704
    woensdag 25 april 2018 om 11:07
    Daarom breekt er ook nauwelijks iemand door...
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 12:19
    Zoet, Brenet, Hendrikx, Bergwijn, Locadia (voor 50% bijgedragen aan het kampioenschap) allemaal basisspelers van het KAMPIOENSteam van dit seizoen en voorheen jeugdspeler bij PSV. En ook de talenten Obispo, Gapco, Rosario, Mauro, Lammers, Paal en Gudmundsson hebben zit seizoen gespeeld in PSV 1. Het is maar wat jij nauwelijks niemand noemt!
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6704
    woensdag 25 april 2018 om 12:44
    Nogmaals: Zoet komt van BV Veendam, Bergwijn van Ajax, Locadia van Willem 2, Gudmundsson van SC Heerenveen, Rosario van Almere City en Mauro notabene afgelopen zomer nog van Deportivo Brasil! Zit gewoon veel gekochte jeugd à la Frenkie de Jong tussen waarvan de PSV’ers het hoogste woord hebben als Ajacieden dat eigen jeugd noemen.

    En bovendien: waar blijft dat absolute toptalent van PSV, wat Ajax bijvoorbeeld wel heeft met een De Ligt?
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 13:00
    Ik meldde ook duidelijk jeugdspelers die doorgestroomd zijn vanuit de jeugd van PSV naar PSV 1. En hoe PSV 1 kampioen wordt of met hoeveel zogenaamde eigen jeugdspelers dit gebeurt, interesseert me niet zoveel. Zoals Ome Toon het al zei: het resultaat dat telt. By the way, PSV JO 17 werd gisteren ook kampioen ten koste van Ajax PSV JO 19 versloeg afgelopen zaterdag Ajax JO 19 en heeft het kampioenschap in eigen hand. Zo slecht zal de PSV-jeugd dan toch niet zijn.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6704
    woensdag 25 april 2018 om 13:19
    Volgens mij zeg ik ook nergens dat de PSV-jeugd slecht was, integendeel. Heb in andere topics meerdere keren gezegd dat ik PSV de snelst groeiende jeugdopleiding van Nederland vind, komen steeds dichter bij Ajax, AZ en Feyenoord. Ze zitten nog niet op dat level, maar als je nog niet zo lang er mee bezig bent is dat geen schande toch?
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 13:21
    Inderdaad. De PSV-jeugd komt eraan en dat wordt nu ook zichtbaar in de resultaten van de jeugdteams alsmede de doorstroom vanuit de jeugd naar PSV 1 en Jong PSV.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6704
    woensdag 25 april 2018 om 13:29
    Zeker, al kan ik er nog geen toptalent uit halen eerlijk gezegd. Maar als PSV deze stijgende lijn doorhaalt is dat een kwestie van tijd voordat die ook komt.

    Moet wel zeggen dat ik als PSV deze lijn doorzet meer symphatie voor PSV krijg, het zal absoluut nooit een club worden waar ik van hou, maar als een club een goed plan opzet om leuke talenten op te leiden krijg ik daar wel een glimlach van op m’n gezicht. Maar goed, dat is mijn mening.
    Vind ik leuk
    Nistel +3607
    woensdag 25 april 2018 om 13:10
    Je weet dat Bergwijn maar 2 jaar in de opleiding van Ajax heeft gezeten? Die heeft langer in de jeugd van PSV gespeeld dan bij Ajax. Zit inmiddels al 7 jaar bij PSV.
    De Ligt komt bij FC Abcoude vandaan. Er worden nu eenmaal geen jeugdspelers bij een profclub geboren. Elke club haalt ze ergens vandaan.

    Belchinees heeft het overigens over jeugdspelers, niet over eigen jeugd waar Ajax altijd zo mee koketteert. Dat is wel even een nuanceverschil.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6704
    woensdag 25 april 2018 om 13:25
    Eens, maar De Ligt kwam op veel jongere leeftijd binnen dan Bergwijn. En dat over jeugdspelers had ik verkeerd gelezen.
    Vind ik leuk
    Nistel +3607
    woensdag 25 april 2018 om 13:29
    Bergwijn was toen 13, maar soms wordt er net gedaan alsof hij pas op zijn 17e ofzo van Ajax naar PSV kwam.
    Tja waar trek je de lijn he, qua "eigen" jeugd. Mij interesseert het niet zo die hele borstklopperij, de romantiek naar eigen jeugd vind ik meer bij een amateurvereniging passen waar de plaatselijke boys mogen proberen de eer van het dorp hoog te houden.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6704
    woensdag 25 april 2018 om 13:47
    Eens, maar wat mensen ook vergeten is dat het halen van een jeugdspeler van 9/10 niet te vergelijken is met iemand van 13/14. 4 jaar is nogal wat in de ontwikkeling van een jeugdspeler.


    Maar verder is het inderdaad vaag waar je de lijn moet trekken.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +25337
    woensdag 25 april 2018 om 09:14
    Dat is wederzijds Stan. Bedankt voor al het moois, maar je bent natuurlijk niet echt op een fijne manier weggegaan. En dat zal aan beide partijen hebben gelegen, maar ik denk dat er betere alternatieven zijn mocht Marcel vertrekken.
    Vind ik leuk
    dezink +1175
    woensdag 25 april 2018 om 09:20
    Bij de Efteling zoeken ze binnenkort nog een TD , misschien iets voor Stan aangezien hij in sprookjes gelooft.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14348
    woensdag 25 april 2018 om 10:01
    Gewoon Huiberts of Arnesen lijkt me beter.
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 10:39
    Vraag guus hiddink.Heeft verstand van voetbal en heeft goede connecties.
    Hij word overal gerespecteerd.En hij heeft een echt psv hart.
    Vind ik leuk
    Retweet +403
    woensdag 25 april 2018 om 12:27
    Cocu!
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 12:50
    Na dit artikel helemaal al niet meer.
    Maar geen probleem hoor,brands blijft lekker. Hij heeft bij psv zoveel vrijheid.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws