Twintig procent salaris ingeleverd bij Vitesse: Dat is veel geld, hè

Twintig procent salaris ingeleverd bij Vitesse: "Dat is veel geld, hè"

woensdag 25 april 2018 om 08:44

'Mister Vitesse' mag hij zichzelf inmiddels noemen. Geen enkele andere voetballer speelde meer Eredivisie-duels (243) voor de club uit Arnhem dan Guram Kashia. De Georgische captain is in de loop der jaren écht van Vitesse gaan houden, vertelt hij. 

"Ik heb in 2015 uit clubliefde uiteindelijk fors aan salaris ingeleverd. Ik ging er bij Vitesse met mijn nieuwe contract meer dan twintig procent op achteruit. Dat is veel geld, hè", aldus Kashia (30) in gesprek met dagblad de Gelderlander. 

"Natuurlijk is het bij zo'n aanbod wikken en wegen. De club wilde niet van mij af. Het was helemaal geen motie van wantrouwen. Het was bittere noodzaak voor Vitesse om de kosten omlaag te brengen."

"Ik had toen kunnen zeggen: ik ga weg. Er was concrete interesse uit België. Maar uiteindelijk lag er bij Vitesse voor mij het beste bod. Ik heb gekeken naar de omstandigheden waarin ik zat", legt de international uit. "Naar de faciliteiten. Het verhaal van Vitesse. Dat was beter dan ik elders kon vinden."

Plaats een reactie

woensdag 25 april 2018 om 08:49
Wel netjes! Maar waarom niet naar een top club?
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 08:52
Daar is ie net niet goed genoeg voor. Lijkt me toch vrij duidelijk...
Hij is prima op zijn plek bij Vitesse.
[Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 08:53]
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 08:53
Okidoki
Vind ik leuk
Voebtal +2002
woensdag 25 april 2018 om 11:42
Wat een beest is dat. En wat een uitstraling. Zo een captain heeft elk team nodig. Ik weet nog hoe hij een tijdje geleden oude soldaten uit WII en saluut gaf, schitterend.
Vind ik leuk
Aal +18374
woensdag 25 april 2018 om 13:38
Warme club....
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 16:58
Ja dat is toevallig een van de zwaarst wegende factoren voor zijn besluit geweest.
Warme club met duidelijk plan, goede faciliteiten en fijne stad om met zijn jonge gezin te wonen.
Vind ik leuk
mcmodd +18770
woensdag 25 april 2018 om 09:02
Mario, wat is nu in Nederland werkelijk een topclub? Misschien dat PSV er op dit moment het meest aanspraak op mag maken, maar we moeten het wel in verhouding zien. Wellicht dat jouw club nu internationaal kan aanhaken, dan komen we ergens in de buurt. Kashia zou ook best bij PSV passen, maar hij speelt gewoon bij Vitesse en dat kan een speler van hem heel goed gebruiken.
Vind ik leuk
VA1 +1000
woensdag 25 april 2018 om 10:57
Precies.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 08:50
Respect voor Guram. Vind hem echt het boegbeeld van Vitesse
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 08:51
Dat is hij zeker maar waarom speelt hij niet in de top 3???
Vind ik leuk
Hattrick +9570
woensdag 25 april 2018 om 08:52
Ik denk niet dat hij dat aankan. Hij is niet zo geweldig maar door zijn mentaliteit en clubliefde lopen ze met hem weg bij Vitesse. Niet door zijn voetbal kwaliteiten.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 08:53
Die twijfels snap ik inderdaad, maar is hij echt minder dan bijvoorbeeld Botteghin?
Vind ik leuk
Hattrick +9570
woensdag 25 april 2018 om 08:55
Dat denk ik wel. Maar hij moet lekker bij Vitesse blijven joh! Hij is daar een koning en is daar aanvoerder, beter dan op de bank bij de top 3
Vind ik leuk
Dicky +14830
woensdag 25 april 2018 om 09:21
Nee klopt. In Nederland vinden we het belangrijker dat je als laatste man kan opbouwen dan dat je kan verdedigen. Guram is een goede verdediger, 4 jaar geleden één van de betere in de Eredivisie. Maar opbouwen, tja dat moet iemand anders doen. Van der Heijden naast Kashia was destijds ideaal.
Vind ik leuk
Hattrick +9570
woensdag 25 april 2018 om 10:10
Kashia is aan de bal erg matig en verdedigend maakt hij ook zijn fouten, vandaar dat hij het niet gaat redden bij de top 3.

1 van de betere verdedigers kun je niet zeggen want er zijn veel spelers die bij een subtopper aardig spelen en dan bij de top finaal door de mand vallen. Maar jij hebt ook een iets gekleurd brilletje natuurlijk ;)
Vind ik leuk
Dicky +14830
woensdag 25 april 2018 om 10:21
Aan de bal matig inderdaad. Maar betere verdedigers zijn er nauwelijks. De Ligt is met afstand de beste. Verder zou ik er niet één kunnen noemen. Van der Heijden, Bottegin, Schwaab, Mirrin, Veltman etc etc zijn niet beter. En ja ik kijk gekleurd. Dat ga ik echt niet ontkennen. Maar als iets of iemand niet functioneert bij Vitesse dan zeg ik dat ook ondanks mijn gekleurde kijk op mijn mooie club.
Vind ik leuk
Hattrick +9570
woensdag 25 april 2018 om 10:23
Die spelers die jij noemt vind ik allemaal beter behalve Veltman maar die speelt ook als back haha xD

Maar geeft niet joh! Ieder zijn eigen mening.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 11:35
Die spelers die Dicky noemt kunnen niet koppen en scoren niet zoveel bij hun club...
Vind ik leuk
Hattrick +9570
woensdag 25 april 2018 om 08:51
Een echte clubman inderdaad.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 08:53
held
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 08:58
Wat een voorbeeldige aanvoeder is het toch ook! Echte clubman zo zie je ze niet veel meer tegenwoordig, voetballend niet altijd even sterk maar aan strijd en passie short het nooit bij hem.
Vind ik leuk
tremere +244
woensdag 25 april 2018 om 08:58
Wat een held, een zeldzame hedendaagse clubman, ook zijn respect naar de oorlogsveteranen vind ik altijd mooi om te zien. Hij is de enige reden waarom ik vorig jaar hoopte dat Vitesse de beker zou winnen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 08:59]
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 08:59
Ondanks die 20% minder loon denk ik niet dat we medelijden met meneer Kashia moeten hebben. Wat zou hij opstrijken? 40k per maand ofzo? Vitesse is na de traditionele top 3 volgens mij de beste betalende werkgever in het profvoetbal.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 09:13
Denk dat Kashia inderdaad rond de 4 ton per jaar verdient. Niets te klagen uiteraard, maar in de voetbalwereld is alles relatief. Gelukkig waardeert Kashia wat hij in Arnhem heeft.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 11:36
Speler van buiten de EU, dus riant salaris
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 17:23
Dat is de afgelopen jaren wel flink teruggeschroefd.
Heb geen cijfers, maar denk dat het momenteel niet ver boven Utrecht en AZ zit
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 09:03
Hij zou wel zwart geld mee krijgen bij die!
Malifide club dan zou ik ook blijven niks met club liefde te maken ;
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 09:11
Beetje bitter. Als buitenlandse spelers snel vertrekken is het een handelshuis, maar als ze lang blijven is het weer zwart geld en een malafide club.
Vind ik leuk
VA1 +1000
woensdag 25 april 2018 om 11:35
Rood, zwart en groen, Ènéka wordt kampioen!! Van de Juup... of toch niet...
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 09:12
Mister Vitesse? Dat is toch theo bos? Of was het sturing? Oh nee, van den brom was het! Wil de echte mister Vitesse opstaan?
Vind ik leuk
Dicky +14830
woensdag 25 april 2018 om 09:28
Willem Hesselink zal de eerste geweest zijn in de 19e eeuw, Just Göbel zal mister Vitesse begin 20ste eeuw zijn geweest, Theo Bos jaren 80 jaren 90, Guram nu, best begrijpelijk toch?
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 09:20
Theo speelde toch meer dan 243 wedstrijden voor Vitesse?
Vind ik leuk
LIO7 +69
woensdag 25 april 2018 om 09:33
Theo was ook een groot deel eerste divisie. Dit gaat alleen om eredivisie.
Vind ik leuk
Dicky +14830
woensdag 25 april 2018 om 09:49
Klopt in totaal kwam Bos 369 wedstrijden uit voor Vitesse tussen 1983 en 1998. Neemt niet weg dat er nu in de Eredivisie niet één speler loopt die zoveel wedstrijden bij dezelfde club gespeeld heeft als Kashia.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 10:38
Jammer dat er niet meer Kashias rondlopen in de eredivisie. Zijn toch mooie spelers die zoveel clubliefde hebben.
Vind ik leuk
Dicky +14830
woensdag 25 april 2018 om 09:56
369 wedstrijden verdeeld over 15 jaar. Daar zitten wedstrijden in de eerste divisie bij. Theo heeft natuurlijk wel langer de kans gekregen om tot dat aantal te komen. Wat Kashia doet is natuurlijk wel uitzonderlijk heden ten dage. Hoeveel spelers in de Eredivisie blijven nu nog 8 jaar bij dezelfde club? Guram mag je gewoon met recht mister Vitesse noemen, net als Theo en Edje.
Vind ik leuk
LIO7 +69
woensdag 25 april 2018 om 09:32
Fantastische clubspeler. Ik hoop dat hij zijn carrière afsluit in Arnhem. Mag er nu wel 30% bij als loyaliteitsbonus.
Vind ik leuk
Hendry +254
woensdag 25 april 2018 om 09:55
Guram is ook een mister Vitesse van het nieuwe Vitesse zo is het. Wat de kritiek van de Nijmegenaren betreft die lui haten onze club dat zegt al genoeg over Nijmegen dom volk.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 10:31
Lekker laten lullen joh. Laat hen eerst maar eens zorgen dat ze weer uit de Juup komen, wellicht dat ze dan enig recht van spreken hebben.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 10:04
Geweldige (club)man. Ik ben dolblij met hem.
Vind ik leuk
VA1 +1000
woensdag 25 april 2018 om 11:08
Hij kan nog zeker een aantal jaren mee. Met zijn ervaring zal hij de aankomende seizoenen heel belangrijk zijn voor Vitesse. Hopelijk met Kruiswijk in het centrum van de verdediging, dat gaat wat worden:)
[Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 11:09]
Vind ik leuk
Eddy T67 +1035
woensdag 25 april 2018 om 14:13
Trots op onze "captain". Echt een Vitesse boegbeeld geworden.En een prima centrale verdediger die ook het voortouw neemt als het nodig is. Hoop dat hij nog lang aan onze club verbonden blijft.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 14:49
kashia kan de top3 makkelijk aan hoor alsof er nog topclubs zijn in nederland het verschil met vitesse en een psv is echt niet zo groot meer als vroeger
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 17:08
20% achteruit in salaris, maar wel contract voor het leven. Met toezegging andere functie bij einde actieve voetbalcarrière.
Das ook wat waard natuurlijk...
Vind ik leuk
Vak-DD +10716
woensdag 25 april 2018 om 18:21
Een betere aanvoerder kun je je niet wensen, clubman en geliefd door alle Vitesse supporters.
Vind ik leuk
dogo +139
donderdag 26 april 2018 om 01:46
Guram hoort bij Vitesse. Hij moet nog 2 jaar actief blijven op het veld en daarna mee gaan bouwen aan de toekomstige generaties in het geel/zwart.
Ik hoop voor hem dat Vitesse de play-offs EL haalt en wint en dat Slutsky een goede keuze maakt, wie hij naast Kashia in het centrum gaat zetten. Liefst een nieuwe man die het Kashia mogelijk maakt nog 2 jaar zijn club te sturen naar een laatste prijs voor hem. Afscheid nemen met een 2e KNVB-beker zou hem van harte gegund zijn.
Als hij dan ook nog een paar mooie EL wedstrijden kan meepakken, heeft hij alles uit zijn potentieel gehaald wat er in zit. Dan hoeft hij absoluut geen spijt te hebben dat hij deze mooie club zijn beste jaren als voetballer heeft gegeven.
De toekomst kan hij in Arnhem met vertrouwen tegemoet zien. In Arnhem kan hij bij Vitesse nog heel erg lang, heel erg veel toevoegen en succes op ander vlak bereiken. Dat zal hem zeker net zo veel plezier brengen als wat hij nu nog als speler heeft.
[Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 01:47]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Twintig procent salaris ingeleverd bij Vitesse: "Dat is veel geld, hè"