Advocaat: Ik heb met veel grote spelers gewerkt, maar hij is een héle grote

    Advocaat: "Ik heb met veel grote spelers gewerkt, maar hij is een héle grote"

    woensdag 25 april 2018 om 13:32

    Dick Advocaat steekt de loftrompet over Robin van Persie. De huidig Sparta-trainer werkte bij Fenerbahçe samen met de 34-jarige aanvaller van Feyenoord en is lyrisch over diens kwaliteiten.

    Van Persie was zondag met een fraaie stift trefzeker in de bekerfinale tegen AZ. "Het gaat nu precies zoals bij Fenerbahçe", zegt Advocaat in De Telegraaf. "In de wedstrijden die hij wél meedeed, zoals tegen Galatasaray (2-0, beide goals Van Persie) en Besiktas (1-0, Van Persie), wonnen we en scoorde hij ook gelijk. Als hij fit is, is hij nog steeds een geweldenaar, dat kon je op trainingen bij ons zien."

    "Als hij dan gaandeweg steeds fitter werd… Ik heb met veel grote spelers gewerkt, maar hij is een héle grote, hoor", vervolgt Advocaat. De voormalig bondscoach begrijpt de strijd die Van Persie levert om fit te worden. "Het kostte zoveel kracht. Als je ziet hoe hij met zijn lichaam bezig is, daar had ik echt veel respect voor. Hij deed er écht alles voor."

    Advocaat weet niet of Van Persie nog een jaar doorgaat bij Feyenoord. "Hij moet zelf een besluit nemen over zijn toekomst. Hij is wijs genoeg om te weten wat hij wil."

    Plaats een reactie

    Aal +21354
    woensdag 25 april 2018 om 13:36
    Prima prof met een goede instelling. Was weleens anders, maar nu een boegbeeld!
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 13:38
    Dick heeft gelijk! Ook deze speler blijft een fenomeen vooral het prachtig doelpunt tegen Spanje
    Vind ik leuk
    Aal +21354
    woensdag 25 april 2018 om 13:39
    Nou idd.... heerlijk moment ja!
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 13:42
    Nederland was gewoon top die tijd!
    Vind ik leuk
    LifeErazor +1485
    woensdag 25 april 2018 om 14:08
    Nja... het is niet alsof we 15 van Persies, Robben en Sneijders rond hadden lopen..

    Maar er waren idd meer toppers. Die nu op 15e jarige leeftijd weggekaapt worden...
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8338
    woensdag 25 april 2018 om 14:26
    Nederland presteerde top, maar het team was niet heel top. Alleen Robben was echt van wereldklasse.

    Sneijder speelde bij galatasaray,
    Van Persie bij fenerbahce en
    de 3 achterin speelden bij feyenoord of waren daar net weg. Voor de rest was het ook allemaal eredivisie of subtop in het buitenland.

    Van Gaal heeft echt het maximale uit zijn spelersgroep gehaalt. We veegden Spanje met 5-1 van de mat, terwijl Spanje op elke positie(behalve Robben) een betere speler had staan. Jammer dat we er uit vlogen op penalty's. Al denk ik wel dat we hadden verloren van Duitsland in de finale.

    [Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 14:31]
    Vind ik leuk
    PRICE +25946
    woensdag 25 april 2018 om 13:38
    Dick,heeft alles mee gemaakt.
    Een genieter die Dickie
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 13:40
    Een kenner over een wereldspeler mooi!.
    Vind ik leuk
    Blindsy +9568
    woensdag 25 april 2018 om 13:42
    Ik heb ook diep respect voor de grote RVP. Hij is ook als n ambassadeur van ons voetbal teruggekomen. Wat n boegbeeld stond er de afgelopen weken voor de camera!
    Maar als ik hem dan op zondagavond hoor zeggen hoe moeilijk het inmiddels voor hem is om zich te prepareren, en maandag geëmotioneerd het publiek hoor bedanken terwijl we het echt maar over n bekertje hebben? Dan denk ik: volgens mij speelt hij binnenkort zijn laatste wedstrijd.
    Ik zou het vreselijk vinden, maar ga dan maar snel iets anders voor Feyenoord doen. Zeg ik trouwens héle gekke dingen als ik zeg: meteen opvolger van Jan Wouters maken? Of heb je daar een van de Oefenmeester-diploma's voor nodig?
    Vind ik leuk
    La Luz +379
    woensdag 25 april 2018 om 14:00
    Advocaat heeft alleen maar met grote(re) spelers gewerkt
    Vind ik leuk
    RtdDub +10822
    woensdag 25 april 2018 om 14:06
    En de Turkse media maar blijven melden dat ie er geen reet aan deed.
    Dat is nog tot daar aan toe, maar hier liepen er hele hordes rond die die Turkse propaganda nog gewoon geloven ook.
    Vind ik leuk
    soplul +2813
    woensdag 25 april 2018 om 14:09
    Tuurlijk.
    Want tegenwoordig is wat op internet staat de waarheid....
    2 tellen voor jezelf even nadenken is er niet meer bij.
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 14:11
    Mijn vriendin heeft ook met hele grote gewerkt, maar die van mij was echt een hele grote...
    Vind ik leuk
    Hoogeveen +5979
    woensdag 25 april 2018 om 14:14
    Nu niet meer?
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 14:28
    Nee, die heeft zijn km stand erop zitten dus is van zijn oude dag aan het genieten :)
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +17908
    woensdag 25 april 2018 om 14:45
    Dus je kon je magische vinger achterwege laten ?
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 14:46
    Ja hoor, ik heb geen vinger nodig ;)
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 14:12
    Was er al bang voor, maar denk nu dat hij echt gaat stoppen. De van Persie hij kan beter stoppen programma is in volle werking. Heel jammer voor heel Nederland, maar zo te horen moet hij 15 uur trainen en in ijs zitten en speelt dan 60 min.
    Tja dat zou ik ook niet willen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Advocaat: "Ik heb met veel grote spelers gewerkt, maar hij is een héle grote"