'Werk aan de winkel, want er lijken weer goede spelers weg te gaan bij PSV'

    'Werk aan de winkel, want er lijken weer goede spelers weg te gaan bij PSV'

    donderdag 26 april 2018 om 11:54

    PSV pakte bijna twee weken geleden weliswaar de landstitel, maar speelde niet als een kampioen. Dat stelt Harry van Raaij, oud-voorzitter van de Eindhovense club.

    "Dat PSV kampioen is geworden, is ongelooflijk knap. Ik had er voor aanvang van het seizoen namelijk niet veel vertrouwen in", laat Van Raaij weten in Voetbal International. "Ik heb ook een dubbel gevoel bij deze titel die heel bevreemdend is. Want de meeste wedstrijden die PSV heeft gespeeld, waren niet kampioenswaardig. Het was beneden PSV-niveau."

    "Toch is het uitzonderlijk wat Phillip Cocu heeft neergezet met drie titels in vijf jaar", vervolgt Van Raaij. "En uiteindelijk gaat het toch om het resultaat. Ik vind wel dat het elftal volgend seizoen voetballend een flinke stap voorwaarts moet maken. Dat wordt niet eenvoudig. Nadat Guardado, Moreno, Pröpper, Willems en Locadia eerder al vertrokken, lijken er nu weer een aantal goede spelers weg te gaan. Er is dus werk aan de winkel."

    Lees meer over:EredivisiePSV

    Poll

    Is PSV kampioenswaardig?

    (1870 stemmen)

    Plaats een reactie

    dhrwobo +22705
    donderdag 26 april 2018 om 11:56
    Doe maar 3 titels in de laatste 4 jaar zelfs ;-)
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 11:57
    Ja idd en alles is te vervangen komt goed volgend seizoen staat er weer een KAMPIOEN elftal
    Vind ik leuk
    Boi +435
    donderdag 26 april 2018 om 12:00
    Dat denk ik ook wel Mario!! Dat was, afgezien van vorig jaar, 2 jaar op een rij ook zo dus...
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 12:01
    Juist als Brands het niet gaat doen
    Komt er wel een andere goeie
    Vind ik leuk
    Boi +435
    donderdag 26 april 2018 om 12:08
    We zullen zien...
    Vind ik leuk
    Cookee +9639
    donderdag 26 april 2018 om 15:44
    Hoeveel jaar heeft die opvolger nodig om een database a la brands te bouwen.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 16:00
    Cookee niet want Arnessen heeft een mega netwerk dus komt goed
    Vind ik leuk
    Cookee +9639
    donderdag 26 april 2018 om 16:14
    Mmm.. kost toch weer veel geld want Arnesen zal toch andere smaak van spelers hebben dan Brands.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 16:25
    Als er maar een goed elftal staat boeit me niet hoe maar Arnessen is een goeie
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +40308
    donderdag 26 april 2018 om 12:11
    Doe dan! :)
    Vind ik leuk
    PRICE +25991
    donderdag 26 april 2018 om 13:02
    Jij bent scherp dhr Wobo :-)
    Vind ik leuk
    dhrwobo +22705
    donderdag 26 april 2018 om 13:12
    Dat dacht ik toch. Scherp als een mes, kenne het ok?
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 11:57
    Zoveelste artikel over spelers die gaan?
    Lijstje ligt toch vast al klaar voor mogelijke opvolgers?
    Vind ik leuk
    Boi +435
    donderdag 26 april 2018 om 11:59
    Dat denk ik ook zeker wel, Marcel Vereijken. En er was toch ook al een nieuwe back aangetrokken... dus ja je hebt wel gelijk denk ik...
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 12:03
    Deze reactie ligt natuurlijk voor de hand. En je hebt daar ook zeker een heel goed punt. Dat is een zware inschattingsfout van Brands. Toch heb ik er vertrouwen in dat PSV nu zijn huiswerk wel gedaan heeft. Sinds een paar maanden zit Arnesen in de organisatie. Dat is echt een zeer ervaren manager in het internationale voetbal met vele lijntjes naar diverse clubs. Ik verwacht daar veel profijt van in de komende transferperiode. En hij zou zomaar eens de verrassende opvolger van Brands kunnen zijn, die John de Jong aan de hand neemt om die functie in de toekomst te gaan vervullen.
    Vind ik leuk
    Boi +435
    donderdag 26 april 2018 om 12:08
    We zullen zien Marcel...
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 11:57
    Vooruit dan! Helemaal niets helemaal niets in Amsterdam!
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 12:05
    Ja waarom zou je niet je lievelingsclub benoemen in een artikel over Psv
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12868
    donderdag 26 april 2018 om 12:07
    #doeeensvolwassen
    Vind ik leuk
    stollie38 +17481
    donderdag 26 april 2018 om 12:15
    Bien en volwassen!! Die hulp komt al jaren te laat. Dat hebben ze al opgegeven.
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12868
    donderdag 26 april 2018 om 12:27
    Is hij wel een volwassen kerel?
    (serieuze vraag..)
    Vind ik leuk
    stollie38 +17481
    donderdag 26 april 2018 om 12:36
    Uhm niet echt.
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12868
    donderdag 26 april 2018 om 12:40
    Qua leeftijd dus wel, alleen qua gedrag niet?
    Vind ik leuk
    stollie38 +17481
    donderdag 26 april 2018 om 12:46
    Beide niet
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12868
    donderdag 26 april 2018 om 12:49
    Lachwekkend!
    Wordt hij misschien gepest en dat hij daarom zoveel azijn drinkt?
    Vind ik leuk
    Niels92 +17334
    donderdag 26 april 2018 om 12:25
    Amsterdam heeft sowieso de hoofdprijs, in Amsterdam zitten ze namelijk niet opgescheept met Bien, een mooier geschenk kan Amsterdam niet krijgen :)
    Vind ik leuk
    stollie38 +17481
    donderdag 26 april 2018 om 12:36
    Inderdaad maar we hebben in elk dorp wel een dorpsgek. ;-)
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 12:59
    Dat zou je willen ja!
    Vind ik leuk
    Niels92 +17334
    donderdag 26 april 2018 om 13:35
    Nee Bien ik zou niet willen dat jij zou wonen waar ik woon, ik leef graag in een schone en frisse buurt :)
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 13:50
    Amstelveen waar al dat tuig van de ergste soort woont zeker? Die Amstelveen oke. Waar veel geweld is ontvoering en overlast is! Motorclubs die mensen zwaar mishandelen daar! Waar dooie door misdrijf om het leven worden gebracht waar Amstelveense wethouder sex gesprekken heeft met minder jarige meisjes.
    Vind ik leuk
    Niels92 +17334
    donderdag 26 april 2018 om 14:05
    Ik woon niet in Amstelveen , ik woon wel op een leuk rustig stukje ergens in Almere aan het water :)

    Denk jij trouwens dat dat soort dingen in Brabant niet gebeurt? Gisteren nog Bien is er in Brabant een afrekening plaatsgevonden, een crimineel werd kapot geschoten bij zijn auto. Die jongen was lid van de No Surrender, wat denk je dat dat is? '' Hoefs had een flink strafblad, onder andere voor mishandelingen, diefstal en drugsdelicten. Hij was de tweede verdachte in de zaak rond de dood van Joeri Edelijn. ''

    Mondje houden over motorbendes en geweld wanneer het zelfs in het '' gemoedelijke Brabant '' gebeurt :) Wat ik al zo vaak zeg Brabanders zijn geen haar beter dan Amsterdammers, Rotterdammers, Hagenezen et cetera, ook in Brabant heb je genoeg UITSCHOT wonen!

    Fijne middag verder Bientje :)
    [Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 14:14]
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 14:48
    Weet ik zat gewoon maar wat te kloten, haha! Die van wethouder en motorbende heb ik van Google...
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6826
    donderdag 26 april 2018 om 15:56
    Zo, Bien die Google correct spelt!!!
    Vind ik leuk
    Utca030 +9880
    donderdag 26 april 2018 om 17:04
    Utreg niet he.
    Vind ik leuk
    Niels92 +17334
    donderdag 26 april 2018 om 17:15
    Overal :)
    Vind ik leuk
    stollie38 +17481
    donderdag 26 april 2018 om 19:05
    Hahaha alsof jij Amstelveen kent. Met je fantasie verhalen. Beter als die kinderlokkers bij jou in de buurt
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 13:02
    Hij blijft leuk
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6826
    donderdag 26 april 2018 om 15:56
    Over 2 dagen worden we kampioen, beste Bientje.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 16:02
    Kampioen wat niets inhoud wauw dan kan je feesten eigenlijk voor niets!
    Vind ik leuk
    Ruud40 +12278
    donderdag 26 april 2018 om 11:57
    Vrijwel geen enkele wedstrijd in Nederland is nog kampioenswaardig.

    Speelt Ajax dan zo geweldig dat het een "terechte" kampioen was geweest? Echt niet.


    Blijft over AZ. Tja, die spelen best leuk, maar laten het in elke topper liggen, dus dan zou je ook niet veel meer dan kampioen tegen de kleintjes zijn. Ook niets om trots op te zijn.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 11:59]
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 12:49
    Jawel hoor. Schitterende wedstrijden gezien. Gewonnen en verloren. Bovenin meegedaan, in de finale gestaan, Europees voetbal behaald. Daar gaat het toch om dat je kan genieten? Of je wint of verliest. De wedstrijd tegen PSV, daar zat echt alles in. Vreugde ongeloof teleurstelling. Daarvoor ga je toch naar het stadion? Je wilt genieren van een mooie pot voetbal. Je ga toch niet om te glory hunten?
    Vind ik leuk
    Ruud40 +12278
    donderdag 26 april 2018 om 13:12
    Mhh. Titel is gewijzigd door VP, dus ja...

    Gok erop fan van AZ?
    Kun je "kampioenswaardig" zijn als je (tot nu) 5 van de 5 wedstrijden tegen de tradionele top 3 verliest?
    Wat mij betreft niet, je wordt dan uiteraard kampioen en als je de meeste punten hebt terecht, maar veel glans zit er niet op zo'n kampioenschap.


    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 14:12
    Heb ik dat gezegd? Welnee niet kampioenswaardig. Dat hoeft ook niet. Als je maar leuk spannend voetbal ziet. Supporter van Ajax of PSV ben je omdat je zelf graag kampioen wordt en niet wilt verliezen. Voor Feyenoord geldt dit niet zo. Het is maar een spelletje. Volksvermaak. Meer niet. Snap ook nooit die onzin hier van wij hebben het meeste gewonnen. Nee wij hebben het meeste gewonnen.zo gaat dat door. Lekker belangrijk.
    Vind ik leuk
    La Luz +381
    donderdag 26 april 2018 om 11:58
    "Want de meeste wedstrijden die PSV heeft gespeeld, waren niet kampioenswaardig. Het was beneden PSV-niveau."
    Hier heeft Harry helaas wel gelijk in, wat zaten er toch veel wedstrijden van een bedroevend niveau tussen zeg.
    Vind ik leuk
    Boi +435
    donderdag 26 april 2018 om 11:58
    Oké, sommige wedstrijden waren onder het PSV-niveau, met het debacle tegen Willem II als meest recente voorbeeld. Maar ik vindt persoonlijk wel gewoon de terechte kampioen. Maar ik ben inderdaad ook gewoon heel erg bang dat we belangrijke mensen kwijt raken. Zoet, Arias, Lozano, De Jong, om er maar eens een paar op te noemen. En misschien Hendrix en Bergwijn ook wel. Ik hoop het niet, maar ik zie het wel gebeuren...:(
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6826
    donderdag 26 april 2018 om 15:57
    Als je 10 punten voor staat op de nr. 2 ben je zeker de terechte kampioen!
    Vind ik leuk
    Boi +435
    donderdag 26 april 2018 om 16:05
    Dat dacht ik ook, Doe dan! En dat zeg ik niet alleen omdat ik een PSV'er ben! Dat had ik ook gezegd als Ajax zo kampioen was geworden, of welke club dan ook...
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6826
    donderdag 26 april 2018 om 17:17
    Vind sowieso de club die na speelronde 34 de meeste punten heeft de terechte kampioen. Over het spel kan je nog twisten, maar over de resultaten niet.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 17:17]
    Vind ik leuk
    Boi +435
    donderdag 26 april 2018 om 17:18
    100% mee een, Doe dan!!!!
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6970
    donderdag 26 april 2018 om 11:59
    Wanneer is het wel kampioenswaardig? Altijd dar gezever of iets wel of niet mooi is, wel of niet kampioenswaardig, je bent een aantal wedstrijden voor het einde al kampioen, wint met 3-0 van de nummer 2 wanneer ben je in godsnaam kampioenswaardig bezig? Leg het me uit, dan weet ik het tenminste...
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12868
    donderdag 26 april 2018 om 12:02
    PSV is elk seizoen kampioenswaardig vind ik, Feyenoord in iets mindere mate net zoals AZ.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 14:13
    AZ nog niet hoor. Club is te klein daarvoor. Des te knapper dat ze zo spelen en ver komen in Europa best vaak.
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12868
    donderdag 26 april 2018 om 14:19
    Nee idd, daar heb je gelijk in..
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12868
    donderdag 26 april 2018 om 12:00
    Natuurlijk is PSV kampioenswaardig, dat is het elk seizoen, beetje domme poll vind ik.
    Vind ik leuk
    Rodajc +12796
    donderdag 26 april 2018 om 12:01
    Wat PSV doet in de eredivisie, doet Real Madrid in de Champions League. De winnaar heeft altijd gelijk, prima gedaan dus.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 12:02
    Eindelijk iemand die er kijk op heeft!!
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 12:02
    Foutje. Er had natuurlijk moeten staan dat in deze wedstrijd wordt bepaald wie de beste is. Bij elk beter resultaat dan een 0-8 nederlaag is en blijft dat uiteraard Ajax.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 12:05
    Wat is PSV toch een kut club. Totaal geen uitstraling.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 12:13]
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6970
    donderdag 26 april 2018 om 12:07
    Dit artikel gaat over PSV, laat Ajax er aub buiten!
    Vind ik leuk
    SimonSays +5683
    donderdag 26 april 2018 om 12:17
    Hij heeft het snel aangepast en Ajax ook nog eens verkeerd geschreven.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6970
    donderdag 26 april 2018 om 12:19
    Hahah die Mees Kees, had zelf een betere leraar moeten hebben denk ik;)
    Vind ik leuk
    SimonSays +5683
    donderdag 26 april 2018 om 12:22
    Goeie ;)
    Gelukkig geeft ons PSV iedere ongelovige een bijscholing, hij hoeft alleen maar zijn ogen te openen.
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12868
    donderdag 26 april 2018 om 12:34
    Laat gaan joh, over en weer zitten hier op VP van zulke gastjes die totaal niet inhoudelijk reageren maar alleen proberen te zieken.
    Mooi dat steeds meer mensen antipathie krijgen tegen die zielige persoontjes!
    Vind ik leuk
    stratumseind +147774
    donderdag 26 april 2018 om 12:35
    goed dat je met een pseudo account laat zien dat je de mokerslag nog steeds niet te boven bent , dat geeft ons nog meer vreugde
    Vind ik leuk
    SimonSays +5683
    donderdag 26 april 2018 om 12:16
    "Nadat Guardado, Moreno, Pröpper, Willems (en Locadia) eerder al vertrokken", werden wij door de buitenwacht al finaal afgeschreven. Er waren van die gekkies bij die vonden dat wij op de vierde of vijfde plaats gingen eindigen, achter AZ en Utrecht.

    Zo zie je maar dat het gros er geen verstand van heeft;) en het is des te knapper dat wij, zonder hulp van de gemeente, alweer kampioen zijn geworden. Met recht de beste club van Nederland, dat zeg ik in alle bescheidenheid.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 12:42
    Laat die bescheidenheid maar weg hoor. Meer dan dik verdiend dit. Wie had dit inderdaad ooit verwacht. Alle credits naar Cocu en staf.
    Vind ik leuk
    Axim +645
    donderdag 26 april 2018 om 12:20
    Bewezen is dat niemand onmisbaar is. Er komen vanzelf nieuwe leiders en dragers ! Als je maar voor elkaar wil werken en elkaar accepteert komt het allemaal goed !
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 12:25
    Ooohhh, Harrie....dat mag je niet zeggen hoor!! Zomaar kritiek hebben op het spel van PSV...
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 12:32
    Welke spelers vertrekken er waarschijnlijk?
    Zoet, Arias, van Ginkel, De Jong, Lozano
    Welke spelers misschien?
    Bergwijn, Pereiro, Isimat, Brenet
    Van de laatste groep is de kans op vertrek bij Bergwijn het meest reëel in verband met concrete interesse tijdens de winterstop.

    Hoe zou PSV er dan uit kunnen zien komend seizoen:

    Room


    Brenet Schwaab Obispo Viergever


    Hendrix Luckassen


    Mauro

    Alireza Pereiro
    ( AZ) Romero


    Een winnend team? Geen flauw idee. Maar zeker een team dat met 1 gerichte aankoop ( Alireza, want Viergever is "gratis") hoge ogen kan gooien.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 12:45
    Eerlijk denk ik dat Lozano en Van Ginkel nog blijven. Ook zullen er wel een paar Mexicanen bij komen. Misschien een nieuwe doelman, die Pau Lopez. Van Drongelen misschien nog. Het hoeven geen dure aankopen te zijn, maar om nou niemand te kopen zou ook weer zonde zijn.
    En Alireza wil weg uit Nederland. Dan zal PSV hem echt niet kunnen kopen. Stel dat het toch lukt, dan is dat wel een mega zet. Zoiets had ik ook met Larsson toen die voor Feyenoord koos. Alleen is Alireza wel een pak beter.
    Vind ik leuk
    Sil95 +10264
    donderdag 26 april 2018 om 12:58
    Met alle respect , maar met een dergelijk team zie ik PSV geen prijzen winnen. Room en Luckassen vind ik sowieso al PSV onwaardig , zeker voor de eerste elf. Obispo en Mauro zijn talentvol maar nog niet in staat om het hele seizoen constant te presteren.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 13:26
    Luckassen op het middenveld een kans geven. Ben niet onder de indruk dit jaar, maar bij AZ was hij imponerend met zijn kracht. Dure aankoop geweest, dus een kans geven. Obispo is geweldig. Gewoon een seizoen laten spelen. Leert niks meer in Jong en heeft ook niks aan 10 minuten invallen. De Ligt mag ook zijn fouten maken. Dat hoort er nu eenmaal bij.
    Mauro heeft al geweldige wedstrijden gespeeld dit seizoen als basisspeler.
    Ik ben groot voorstander om de talentvolle jeugd een serieuze kans te geven aangevuld door 2 of 3 gerichte aankopen. Met het geld dat er waarschijnlijk binnen komt ( verkoop spelers en CL) enkele toppers ( voor de ED toppers) aantrekken, die de jeugd bij de hand nemen.
    Crazy name: Affelay? Zit op een dood spoor in Engeland, maar voor PSV een absolute topper!
    Vind ik leuk
    stratumseind +147774
    donderdag 26 april 2018 om 12:33
    Er is dus helemaal niets anders dan alle andere jaren : er vertrekken spelers en er komen er weer een paar bij .
    Op naar de volgende schaal.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 12:41
    Hoe kan je nou volgens de stelling niet kampioenswaardig zijn en toch kampioen worden?
    Vind ik leuk
    John040 +1926
    donderdag 26 april 2018 om 12:53
    Ik vind dat als er 8 spelers verdwijnen( arias brennet isimat perreiro lozano bergwijn de jong zoet) en van ginkel erbij 9, je heel wat kan opvangen met eigen jeugd en 5 gerichte aankopen je heel goed op peil bent.
    Vind ik leuk
    Monnikehuize +1193
    donderdag 26 april 2018 om 13:46
    Hebben ze goede spelers dan?
    Vind ik leuk
    Topdrie +2295
    donderdag 26 april 2018 om 14:40
    Cocu is ook aan z'n laatste seizoen bezig in Eindhoven
    Vind ik leuk
    Napolitanos +8446
    donderdag 26 april 2018 om 16:13
    PSV kampioen van Nederland ! De ajax supportertjes gingen huilend naar huis met hun fakkeltjes in de hand . 3-0 compleet overlopen door de voetbalhoofdstad van Nederland
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 17:30
    Wat is kampioenswaardig? Schreeuwen dat je beter bent, maar kansloos verliezen? Nee het gaat om de punten aan het eind van het seizoen. Even ter vergelijk: is een mooiere vrouw ook een betere vrouw?
    Vind ik leuk
    Ticojohn +56
    donderdag 26 april 2018 om 18:30
    BREAKING NEWS!
    Loius van Gaal heeft aanbieding van PSV op zak voor TD functie
    Gesprek van de dag op de hertgang vanmiddag
    Hij schijnt vanmorgen met cocu en brands en gerbrands gesignaleerd te zijn in Eindhoven.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 19:14
    Komt goed
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 21:54
    Hmmm... ik heb dit vaker gelezen... VI gekopieerd?
    Vind ik leuk
    vrijdag 27 april 2018 om 10:13
    hallo Kijk dat is nu precies het verschil met Ajax, Ajax haalt nieuwe spelers op tijd! En met hun eigen talenten zijn die voor volgend seizoen klaar! En dat kunnen feyenoord en PSV niet! geen geld? Het voorbeeld vorig jaar Osijek Toen is PSV Sterkhouders kwijt geraakt! dat zij daarna goed voor de dag zijn gekomen? is de verdienste van COCU! ik geloofde ook niet in hem met zijn 5 , 3, 2, systeem. maar hij had het toch goed gezien! hopelijk zijn ze nu daar wakker in lampekapje en zorgen ze op tijd voor acceptabele vervangers? anders wordt het weer het zelfde verhaal als vorig jaar! mvg liefhebber ritje
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Werk aan de winkel, want er lijken weer goede spelers weg te gaan bij PSV'