'Ligt eraan of Feyenoord vindt dat ze Advocaat nog wat verschuldigd zijn'

    'Ligt eraan of Feyenoord vindt dat ze Advocaat nog wat verschuldigd zijn'

    donderdag 26 april 2018 om 13:22

    Sparta hoeft komende zondag geen cadeautjes te verwachten van Feyenoord. Dat verwacht oud-Feyenoorder Rob Jacobs. Als Sparta zondag in De Kuip wint, is de club zeker van de nacompetitie.

    "Van gunnen kun je niet spreken. Dat gaat Feyenoord niet doen", zegt Jacobs tegen Betweters. Sparta-trainer Dick Advocaat heeft Feyenoord twee seizoenen geleden geholpen in de periode dat de club zeven keer op rij verloor. Advocaat diende als adviseur. Dat is volgens Jacobs geen reden om zondag de zege te laten lopen. "Ze hebben een kopje koffie gedronken. Als dat de rekening is? Ze hebben twee kopjes koffie met elkaar gedronken."

    Jacobs denkt dan ook dat Feyenoord zondag vol voor de winst gaat. "Feyenoord moet nog twee wedstrijden spelen en die gaan ze gewoon lekker winnen. Dit is de laatste wedstrijd voor het publiek, een soort uitzwaai-wedstrijd. Het kan ook 6-1 worden, dat kan ook."

    Feyenoord-watcher Martijn Krabbendam van Voetbal International laat een ander geluid horen. "Dat ligt eraan of ze vinden dat ze Advocaat nog wat verschuldigd zijn. Hij is ze twee jaar geleden komen helpen in De Kuip en heeft het een beetje op z'n plek gezet. Ze gingen ineens draaien en wonnen de beker. Daar heeft hij volgens mij geen rekening voor ingediend. Er staat nog wat open van Dick in De Kuip."

    Poll

    Maakt Sparta zondag kans?

    (1072 stemmen)

    Plaats een reactie

    Boi +567
    donderdag 26 april 2018 om 13:23
    Feyenoord moet gewoon spelen zoals ze willen spelen, niet aan vriendjespolitiek of wat dan ook doen!
    Vind ik leuk
    Ruud40 +12712
    donderdag 26 april 2018 om 13:32
    Zou je eigenlijk willen uitlachen maar dat is niet eerlijk want je hebt gelijk.

    Maar ok, we gaan een week terug.
    PSV net kampioen moet tegen Roda en daar kon je hetzelfde verhaal vertellen.
    Nou 2 min voor tijd wist PSV met een absoluut zondagsschot nog een punt te pakken en anders hadden ze verloren.

    Als ik Sparta was: Ere haagje voor de helden bij het veld op komen, applaus van de toeschouwers en dan gewoon er vol op klappen als de wedstrijd begint.

    Kans dat Sparta dan gewoon 3 punten pakt is reeel, zo geweldig speelt Feyenoord buiten de kuip namelijk niet.
    En dat zal er niet beter op worden nu ze net een feest in de benen hebben en geen enkele reden meer hebben om zich uit te sloven om te winnen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 13:34]
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +18237
    donderdag 26 april 2018 om 13:36
    Feyenoord speelt thuis in de Kuip.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13050
    donderdag 26 april 2018 om 13:44
    6 woorden om een 3 hoofdstukken beslaand betoog in 1x onderuit te halen.
    Vind ik leuk
    henkmeijer +3090
    donderdag 26 april 2018 om 14:47
    Eerste 3 waren zelfs voldoende geweest :D
    Vind ik leuk
    Ruud40 +12712
    donderdag 26 april 2018 om 15:16
    Oeps is waar.
    Kan nou effe flink gaan editten..... nee
    Desondanks, als ik Sparta was, gewoon ere haagje.
    Maar Feyenoord thuis is toch net effe anders dan uit, dus wordt lastiger voor Sparta.
    Desondanks, na een week feest bij Feyenoord geef ik Sparta toch redelijke kans op punten.
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +18237
    donderdag 26 april 2018 om 16:47
    Haha.
    Sparta zal nooit een erehaag voor Feyenoord vormen. Teveel rivaliteit.
    Vind ik leuk
    Boi +567
    donderdag 26 april 2018 om 15:03
    Nee, Ruud, daar heb jij ook volkomen gelijk in. Alles ligt nu nog open wat deze wedstrijd betreft... we zullen zien!
    Vind ik leuk
    RtdDub +13050
    donderdag 26 april 2018 om 13:26
    Ja..... Als het andersom was geweest hadden ze bij Sparta alleen nog maar harder gelopen om Feyenoord de genadeklap te geven.
    Zie ook vorig jaar in de titelrace. Gooiden er in elk duel met de pet naar behalve thuis tegen Feyenoord.

    Doe maar gewoon een herhaling van de uitwedstrijd van dit seizoen.


    Edit:
    Als er al cadeautjes gegeven worden\rekeningen open staan zal dat volgende week worden vereffend inden nodig.
    Die 2-3 in 2012 was voor zowel Feyenoord als Heerenveen de juiste uitslag maar mocht Heerenveen om punten verlegen zitten volgende week......
    [Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 13:48]
    Vind ik leuk
    Koeroe +12882
    donderdag 26 april 2018 om 13:28
    Inderdaad, afmaken die lui. Hoop wel op een aantal jonkies in de basis
    Vind ik leuk
    RtdDub +13050
    donderdag 26 april 2018 om 13:36
    3-3-4.



    Vente, Jorgensen
    Berghuis en Boetius op de flanken

    Tapia, Vllhena, Toornsta

    Haps, Jan Scharie en Van Beek

    Bijlow.

    Op naar een 9-4 uitslag of zo
    [Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 13:37]
    Vind ik leuk
    Koeroe +12882
    donderdag 26 april 2018 om 14:51
    Ik hoop: Bijlow, Malacia, scharie, Botteghin, Nieuwkoop, amrabat, vilhena, Larsson, Boetius vente berghuis.
    Vind ik leuk
    Spartan +6719
    donderdag 26 april 2018 om 13:31
    Exact. Derby is een wedstrijd op zich en cadeautjes worden niet gegeven.
    Is niet nodig ook!

    Bovendien verliest twente gewoon uit bij Vitesse.
    Vind ik leuk
    Tafkaz +4622
    donderdag 26 april 2018 om 13:32
    Gewoon weer een 7-0 en om t extra pijnlijk te maken, 3 x Bilal laten scoren ;-)
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91391
    donderdag 26 april 2018 om 13:27
    Erop en erover, Twente hoop ik een winst.
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +18237
    donderdag 26 april 2018 om 13:27
    We hebben Fenerbahçe al laten winnen toen Dick aan het roer stond ;)
    Ik verwacht dat Feyenoord wint.
    Vind ik leuk
    Juventus FC +3704
    donderdag 26 april 2018 om 13:28
    Als was Dickie nou trainer van Heerenveen of Roda geweest zou Gio mischien een mindere opstelling neerzetten, maar tegen Sparta in eigen huis punten verliezen is te pijnlijk
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +18237
    donderdag 26 april 2018 om 13:31
    Jij snapt het haha. De derby wil je winnen.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 13:28
    Als Twente voor staat in Arnhem dan mag Feyenoord wat mij betreft Sparta 3 punt gunnen, alles toegestaan om Twente eruit te wippen is het motto
    [Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 14:35]
    Vind ik leuk
    5by5 +1285
    donderdag 26 april 2018 om 14:09
    Mijn gedachte ook.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 13:28
    Helaas voor Sparta geloof ik niet in cadeautjes van Feyenoord
    Vind ik leuk
    Fan123 +71
    donderdag 26 april 2018 om 13:32
    Rob Jacobs is nog steeds zwaar teleurgesteld dat híj daar niet voor gevraagd werd...
    [Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 13:32]
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 14:02
    Maar sparta is rdam gewoon er in houden ook voor frazer
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 13:54
    Sparta gaat winnen Feyenoord is “dronken”
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91391
    donderdag 26 april 2018 om 14:02
    Ben jij dronken geboren gezien je reacties?
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 14:26
    Heb ik honing aan me reet? Aangezien je op al me reacties weer zit te trollen?

    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91391
    donderdag 26 april 2018 om 14:33
    Ik eet geen honing, wij Hagenezen eten bijen.

    Nee hoor, ik hou het toch netjes en ik mag reageren op wie ik wil. Ga ook nooit over de schreef.

    Jij begint zelf te schelden en betrekt ''mongolen'' erbij. Dat is niet zo netjes en respectloos naar de verstandelijk beperkte.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 14:35]
    Vind ik leuk
    Gid010 +679
    donderdag 26 april 2018 om 13:58
    Nee Sparta maakt geen kans, zelfs niet als Feyenoord het B elftal opstelt, als ze deden tegen ADO Den Haag, het benefietduel voor Casper. Sparta is niet vergeten dat ze met 0-7 kapot gemaakt zijn. Zij kunnen nu ook weer niet ineens met veel vertrouwen naar de kuip komen.Bij Feyenoord is de druk er af, die zullen geen cadeaus geven. Is ook een Rotterdamse derby, dan wil je gewoon van elkaar winnen!
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 14:02
    Ze horen niet in de eredivicie
    Vind ik leuk
    Cookee +10590
    donderdag 26 april 2018 om 15:16
    Hebbe ze dopjes in de oren dan? Dat ze niks horen?
    Vind ik leuk
    5by5 +1285
    donderdag 26 april 2018 om 14:08
    Ik ben voor Feyenoord maar deze wedstrijd mag Sparta winnen met 0-1.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 14:46
    Gaat nergens over, Feyenoord is Dickie niets verschuldigd. Feyenoord speelt gewoon naar vermogen, als Sparta een topdag heeft en boven zichzelf uit stijgen kunnen ze een resultaat halen in de kuip. Cadeautjes zullen ze niet krijgen. Feyenoord zal zich niet opstellen als figurant.
    Vind ik leuk
    Cookee +10590
    donderdag 26 april 2018 om 15:10
    Ik lees hier nog wel eens van insiders dat er een rivaliteit tussen F en Sparta is... we gaan 't zien. Ik hoop op een normale afloop want Twente of Roda of NAC kunnen ook gedupeerd zijn in dat geval.
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +18237
    donderdag 26 april 2018 om 16:45
    Cambuur - Heerenveen is er niks bij....

    Er is veel rivaliteit vooral vanuit Sparta.
    Vind ik leuk
    Cookee +10590
    donderdag 26 april 2018 om 17:11
    HAHA, nou dan ben je geen ervaringsdeskundige in Leeuwarden.
    Er is geen grotere derby dan die jij ontkent.

    Maar ik ben dan weer geen ervaringsdeskundige in jouw regio. ;)
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +18237
    donderdag 26 april 2018 om 17:17
    Hihi.
    Er gaat een lange geschiedenis aan vooraf bij Feyenoord versus Sparta. Maar waarschijnlijk ook tussen Cambuur & Heerenveen ;-)
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +20582
    donderdag 26 april 2018 om 19:21
    Cambuur Heerenveen als voorbeeld pakken is niet het slimste wat je kan doen. Dat is de meest beladen derby in Nederland! (Toppers, dus klassiekers en psv-ajax, tellen niet mee)



    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +18237
    donderdag 26 april 2018 om 19:29
    Was ook met enige sarcasme.Cookee is een Cambuur supporter vandaar. Had er een smiley achter kunnen zetten maar deed 3 puntjes.
    Vandaar mn 2e bericht met hihi en n smiley.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +20582
    donderdag 26 april 2018 om 19:45
    Oh excuus ik had het niet eens door ik dacht dat je comment een original comment was haha excuus..

    Vind ik leuk
    Cookee +10590
    vrijdag 27 april 2018 om 20:19
    Thanx voor de steun Timmio. ;)
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +20582
    vrijdag 27 april 2018 om 20:44
    DKV derby kijken vond en vind ik altijd geweldig. Verder hoop ik altijd dat Cambuur promoveert want het is een mooie club (Heerenveen vind ik ook wel een mooie club verder, maar minder dan Cambuur, dat weer wel )
    Vind ik leuk
    Cookee +10590
    vrijdag 27 april 2018 om 20:46
    Is er tussen Eindhoven en PSV ook zo'n naijver?
    Ook die 2 vind ik beide fijne clubs.
    Zou mooi zijn als PSV het kleine broertje ook een beetje helpt toch? Vloet is er wel heen gegaan en nog een paar. Of leeft dat bij jullie niet zo?
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +20582
    vrijdag 27 april 2018 om 20:49
    De lichtstadsderby is meer vriendschappelijk. Geen rivaliteit en een broersverhouding. Begin van het seizoen meestal ook vriendschappelijk te zien in het Philips stadion. Verder zou ik het ook wel leuk vinden mocht eindhoven een keer voor het echhie promoveren, wat ze in 2014 ook zeker verdienden en een paar jaar erna ook nog wel redelijk, maar dat is nu niet meer aan bod met voor het tweede jaar op rij een dramatisch zwak seizoen. Ook volgend jaar is promotie ver van de realiteit in Eindje.

    Eindhoven heeft verder nog wel een leuke JL-derby met Helmond Sport :)
    Vind ik leuk
    Cookee +10590
    vrijdag 27 april 2018 om 20:18
    Ja, maar Spartanen en Feijenoorders zijn allebei leuke mensen.
    Leeuwarders zijn dat ook, Cambuur heeft heeeeel vaak Rotterdammers in het team gehad, fijne mensen.
    Maar Heereveen dat is menselijk gezien het afvalputje van Nederland... als Friesland daar bij hoort. Dan snap je toch dat die derby heftiger is? :)
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +18237
    vrijdag 27 april 2018 om 22:14
    Hahaha

    Hoe denk je dat Spartanen ons zien? Niet als Rotterdammers i.i.g. ;-)
    Sparta Excelsior is een derby, tegen Feyenoord een streek derby ;)
    Vind ik leuk
    Cookee +10590
    zaterdag 28 april 2018 om 14:32
    Heeft niemand Spartanen verteld dat er een stuk aangebouwd is? :)
    Ik geef 't je te doen, de oudste club van R'dam.
    En dan komt er een nieuwe die een megagrote kuip bouwt en hun overvleugelen wil.
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +18237
    zondag 29 april 2018 om 09:18
    Ja kan mij ook goed voorstellen dat dat steekt!
    Cambuur play-offs, wat denk je?
    Vind ik leuk
    Cookee +10590
    zondag 29 april 2018 om 13:20
    Dubbeltje op zijn kant... komt het geloof erbij dan weet je niet wat er kan gebeuren. Vorig seizoen was Cambuur echt heel goed, maar toen zat MVV in een flow. Nu is Cambuur een Rembrandt die ineens weer huisschilder wordt. Al is de serie van 7x winst indrukwekkend, eerst komt 'jullie' sympathieke Dordt, als Cambuur dat wint dan zullen normaal NEC en Twente toch iets meer kans maken.
    Cambuur werd 2e en had niks. Nu is NEC 2e... er moeten 2 promoveren, de 2e in de Juup is vaak veel beter dan de onderste 5 in de ED.
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +18237
    maandag 30 april 2018 om 15:04
    Ja gaat idd spannend worden. En het is idd vaak zo dat de club waarvan je het niet verwacht de play-offs winnen. Het heeft ook met de vorm te maken. En er staan op het juiste moment. Zou wel leuk zijn Cambuur weer terug. En ik hoop dat Sparta het ook redt. De derby moet wel blijven nu ;-)
    Vind ik leuk
    Cookee +10590
    maandag 30 april 2018 om 18:25
    Ja, maar dan moet Cambuur zoveel spelers halen. NAC deed dat ook, die kwamen pas de laatste maanden op stoom he?
    Maar er zitten meer erg leuke clubs in de Juup hoor, eigenlijk zonde dat Twente, Cambuur, Graafschap, Telstar, MVV, Emmen daar blijven hangen. Graag 2 promoveren Knvb.
    Bedoel als de ED niet meer Europees meekan dan zou het ook leuk zijn als de ED naar 21 clubs gaat... dan heb je 6 wedstrijden meer.

    Sparta, vind ik ook leuk, alleen dat lied al, en ook bijzonder dat Fey, Exc en Spa alledrie totaal verschillend zijn... alles uit 1 stad, fijne clubs. Dus wees een beetje aardig tegen elkaar s.v.p. :)
    [Reactie gewijzigd op maandag 30 april 2018 om 18:26]
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +18237
    maandag 30 april 2018 om 18:45
    Natuurlijk. Wil wel van ze winnen maar geen enkele hekel aan onze stadsgenoten.

    Vind meerdere clubs sowieso een goed plan, inderdaad zonde dat de genoemde clubs in de JL zitten.
    Vind ik leuk
    Cookee +10590
    maandag 30 april 2018 om 20:14
    Ja, joh, als er 6 wedstrijden meer komen is geen probleem, de juup deed dat de afgelopen maanden ook steeds 4 wedstrijden in 12 dagen of zo, dan vergeet je een nederlaag ook sneller weer, das leuk.

    En als PSV, Fey en Ajax dan Europees moeten spelen dan stellen ze maar wat B-spelers op dan wordt de ED ook wat spannender.
    Er zit een gek bij de KNVB die wil naar 15 clubs toe of zo... dan mis je 6x spelen en playoffs daar zit niemand op te wachten toch?

    In de winterstop kan gewoon gespeeld worden, het was op 12 december 8 graden... als jij dat even regelt Bailey... dan ben je mijn held, ik roep het hier al jaren. :)
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +18237
    dinsdag 1 mei 2018 om 08:35
    Ik ben het helemaal met je eens!! Ik ga Gudde een mail sturen...waar een wil is, is een weg.
    Vind ik leuk
    Cookee +10590
    dinsdag 1 mei 2018 om 08:43
    HAHA, goed man. Misschien doe je net de beslissing kantelen.
    We beslissen in dit land alles op basis van geld, minder clubs is meer geld voor minder clubs.... nee minder clubs is minder kans op doorbreken van dat ene wonderbaarlijke talent!
    Met 21 clubs heb je 1/7e deel meer kans op een nieuwe van Persie.
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +18237
    dinsdag 1 mei 2018 om 09:35
    Precies!! En er zullen meer clubs financieel erbij gebaat zijn. Win-win situatie!
    Vind ik leuk
    Cookee +10590
    dinsdag 1 mei 2018 om 10:22
    Laten we deze datum even vastprikken.
    De eerste Mei 2018... toen.. "Rede intrede deed in de ED".
    Of... zou de KnvB toch kiezen voor extra vrije weekjes voor de top-3?
    Dan gaan ze uitgerust Europa in, als ze nog meedoen.
    Nee, joh, het algemeen belang van alle clubs staat voorop.
    Nou prettig geregeld, komend seizoen Cambuur-Feijenoord.

    Mijn credo:
    Logica kan vaak in twee zinnen.
    Onzin heeft vaak uren nodig, denk daar aan Gudde.
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +18237
    dinsdag 1 mei 2018 om 16:14
    Niets op aan te zeggen ;)
    Vind ik leuk
    5by5 +1285
    donderdag 26 april 2018 om 20:09
    Van wat ik van Spartanen heb vernomen komt dat omdat Rijnmond alleen maar aandacht hebben voor Excelsior en voornamelijk Feyenoord er wordt bijna geen vermelding gemaakt van Sparta en als ze over Sparta praten is het negatief. Ik weet niet of het waar is ik luister nooit naar Rijnmond en tevens begrijp ik niet hoe dit Feyenoord zijn schuld is.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 20:10]
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +18237
    donderdag 26 april 2018 om 20:42
    Ligt heel wat dieper. Zal eens kijken of ik een link kan vinden anders lang verhaal haha.
    Kan me voorstellen dat er qua aandacht de laatste jaren idd minder tijd was voor Sparta omdat zij als enige in de JL speelde.
    Vind ik leuk
    Bennie498 +1541
    zaterdag 28 april 2018 om 10:37
    Sparta moet eruit ! Vergeet nooit de kreet: Liever Failliet dan Sataliet! Weg met dat Spangen !
    Vind ik leuk
    Cookee +10590
    zaterdag 28 april 2018 om 14:35
    Sparta is ook een woelige club en er gaat ook veel mis.
    Rijnmond tv is wel erg F'oord ja.
    Af en toe zie je ze balen dat ze die anderen ook aandacht moeten geven en dan Dordt nog. Ik zeg, laat ze blij zijn... allen leuke clubs daar.
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1726
    donderdag 26 april 2018 om 15:12
    Dickie gun ik het wel. Sparta interesseert me niet. In West hebben ze toch zo'n grote bek dat ze de club van Rotterdam zijn? Weet niet echt waar op dat is gebaseerd. Is in Ieder geval zien we dat niet aan de prijzenkast.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 16:00
    Ik ben een sparta fan en vind het ook bullshit dat sparta zegt dat ze de club van Rotterdam zijn, we zijn de oudste club meer niet.
    Vind ik leuk
    Cookee +10590
    zondag 29 april 2018 om 13:25
    Ach, zal ook hartzeer in zitten dat de oudste nu overvleugeld wordt.
    Dan geeft zo'n uitspraak nog enig genoegdoening.
    Maar dat men daarom Sparta haat vind ik onzin, ben er een paar keer geweest en net als alle Rijnmonders zitten daar zeer sympathieke mensen tussen.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 15:57
    Tsja. Spangen ligt om de hoek. Enschede niet. Dus ik zou het wel weten....
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 18:13
    Sparta-publiek juicht als Feyenoord verliest, afserveren die gasten....een schande als je "m verliest....
    Vind ik leuk
    Bennie498 +1541
    zaterdag 28 april 2018 om 10:36
    Opzouten met die eng nekken : Sparta moet eruit ! Vergeet nooit de kreet: Liever Failliet dan Sataliet! Weg met dat Spangen !
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Ligt eraan of Feyenoord vindt dat ze Advocaat nog wat verschuldigd zijn'