'Ligt eraan of Feyenoord vindt dat ze Advocaat nog wat verschuldigd zijn'

'Ligt eraan of Feyenoord vindt dat ze Advocaat nog wat verschuldigd zijn'

Gepubliceerd: donderdag 26 april 2018 om 13:22do 26-04-2018 om 13:22

Sparta hoeft komende zondag geen cadeautjes te verwachten van Feyenoord. Dat verwacht oud-Feyenoorder Rob Jacobs. Als Sparta zondag in De Kuip wint, is de club zeker van de nacompetitie.

"Van gunnen kun je niet spreken. Dat gaat Feyenoord niet doen", zegt Jacobs tegen Betweters. Sparta-trainer Dick Advocaat heeft Feyenoord twee seizoenen geleden geholpen in de periode dat de club zeven keer op rij verloor. Advocaat diende als adviseur. Dat is volgens Jacobs geen reden om zondag de zege te laten lopen. "Ze hebben een kopje koffie gedronken. Als dat de rekening is? Ze hebben twee kopjes koffie met elkaar gedronken."

Jacobs denkt dan ook dat Feyenoord zondag vol voor de winst gaat. "Feyenoord moet nog twee wedstrijden spelen en die gaan ze gewoon lekker winnen. Dit is de laatste wedstrijd voor het publiek, een soort uitzwaai-wedstrijd. Het kan ook 6-1 worden, dat kan ook."

Feyenoord-watcher Martijn Krabbendam van Voetbal International laat een ander geluid horen. "Dat ligt eraan of ze vinden dat ze Advocaat nog wat verschuldigd zijn. Hij is ze twee jaar geleden komen helpen in De Kuip en heeft het een beetje op z'n plek gezet. Ze gingen ineens draaien en wonnen de beker. Daar heeft hij volgens mij geen rekening voor ingediend. Er staat nog wat open van Dick in De Kuip."

Poll

Maakt Sparta zondag kans?

(1072 stemmen)

Plaats een reactie

Boi +562
donderdag 26 april 2018 om 13:23
Feyenoord moet gewoon spelen zoals ze willen spelen, niet aan vriendjespolitiek of wat dan ook doen!
Vind ik leuk
Ruud40 +12879
donderdag 26 april 2018 om 13:32
Zou je eigenlijk willen uitlachen maar dat is niet eerlijk want je hebt gelijk.

Maar ok, we gaan een week terug.
PSV net kampioen moet tegen Roda en daar kon je hetzelfde verhaal vertellen.
Nou 2 min voor tijd wist PSV met een absoluut zondagsschot nog een punt te pakken en anders hadden ze verloren.

Als ik Sparta was: Ere haagje voor de helden bij het veld op komen, applaus van de toeschouwers en dan gewoon er vol op klappen als de wedstrijd begint.

Kans dat Sparta dan gewoon 3 punten pakt is reeel, zo geweldig speelt Feyenoord buiten de kuip namelijk niet.
En dat zal er niet beter op worden nu ze net een feest in de benen hebben en geen enkele reden meer hebben om zich uit te sloven om te winnen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 13:34]
Vind ik leuk
Boi +562
donderdag 26 april 2018 om 15:03
Nee, Ruud, daar heb jij ook volkomen gelijk in. Alles ligt nu nog open wat deze wedstrijd betreft... we zullen zien!
Vind ik leuk
RtdDub +13431
donderdag 26 april 2018 om 13:26
Ja..... Als het andersom was geweest hadden ze bij Sparta alleen nog maar harder gelopen om Feyenoord de genadeklap te geven.
Zie ook vorig jaar in de titelrace. Gooiden er in elk duel met de pet naar behalve thuis tegen Feyenoord.

Doe maar gewoon een herhaling van de uitwedstrijd van dit seizoen.


Edit:
Als er al cadeautjes gegeven worden\rekeningen open staan zal dat volgende week worden vereffend inden nodig.
Die 2-3 in 2012 was voor zowel Feyenoord als Heerenveen de juiste uitslag maar mocht Heerenveen om punten verlegen zitten volgende week......
[Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 13:48]
Vind ik leuk
Koeroe +12458
donderdag 26 april 2018 om 13:28
Inderdaad, afmaken die lui. Hoop wel op een aantal jonkies in de basis
Vind ik leuk
RtdDub +13431
donderdag 26 april 2018 om 13:36
3-3-4.



Vente, Jorgensen
Berghuis en Boetius op de flanken

Tapia, Vllhena, Toornsta

Haps, Jan Scharie en Van Beek

Bijlow.

Op naar een 9-4 uitslag of zo
[Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 13:37]
Vind ik leuk
Koeroe +12458
donderdag 26 april 2018 om 14:51
Ik hoop: Bijlow, Malacia, scharie, Botteghin, Nieuwkoop, amrabat, vilhena, Larsson, Boetius vente berghuis.
Vind ik leuk
Spartan +7134
donderdag 26 april 2018 om 13:31
Exact. Derby is een wedstrijd op zich en cadeautjes worden niet gegeven.
Is niet nodig ook!

Bovendien verliest twente gewoon uit bij Vitesse.
Vind ik leuk
Tafkaz +4741
donderdag 26 april 2018 om 13:32
Gewoon weer een 7-0 en om t extra pijnlijk te maken, 3 x Bilal laten scoren ;-)
Vind ik leuk
Midden-Noord +93922
donderdag 26 april 2018 om 13:27
Erop en erover, Twente hoop ik een winst.
Vind ik leuk
Juventus FC +3837
donderdag 26 april 2018 om 13:28
Als was Dickie nou trainer van Heerenveen of Roda geweest zou Gio mischien een mindere opstelling neerzetten, maar tegen Sparta in eigen huis punten verliezen is te pijnlijk
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 13:28
Als Twente voor staat in Arnhem dan mag Feyenoord wat mij betreft Sparta 3 punt gunnen, alles toegestaan om Twente eruit te wippen is het motto
[Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 14:35]
Vind ik leuk
5by5 +1349
donderdag 26 april 2018 om 14:09
Mijn gedachte ook.
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 13:28
Helaas voor Sparta geloof ik niet in cadeautjes van Feyenoord
Vind ik leuk
Fan123 +70
donderdag 26 april 2018 om 13:32
Rob Jacobs is nog steeds zwaar teleurgesteld dat híj daar niet voor gevraagd werd...
[Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 13:32]
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 14:02
Maar sparta is rdam gewoon er in houden ook voor frazer
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 13:54
Sparta gaat winnen Feyenoord is “dronken”
Vind ik leuk
Midden-Noord +93922
donderdag 26 april 2018 om 14:02
Ben jij dronken geboren gezien je reacties?
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 14:26
Heb ik honing aan me reet? Aangezien je op al me reacties weer zit te trollen?

Vind ik leuk
Midden-Noord +93922
donderdag 26 april 2018 om 14:33
Ik eet geen honing, wij Hagenezen eten bijen.

Nee hoor, ik hou het toch netjes en ik mag reageren op wie ik wil. Ga ook nooit over de schreef.

Jij begint zelf te schelden en betrekt ''mongolen'' erbij. Dat is niet zo netjes en respectloos naar de verstandelijk beperkte.
[Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 14:35]
Vind ik leuk
Gid010 +669
donderdag 26 april 2018 om 13:58
Nee Sparta maakt geen kans, zelfs niet als Feyenoord het B elftal opstelt, als ze deden tegen ADO Den Haag, het benefietduel voor Casper. Sparta is niet vergeten dat ze met 0-7 kapot gemaakt zijn. Zij kunnen nu ook weer niet ineens met veel vertrouwen naar de kuip komen.Bij Feyenoord is de druk er af, die zullen geen cadeaus geven. Is ook een Rotterdamse derby, dan wil je gewoon van elkaar winnen!
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 14:02
Ze horen niet in de eredivicie
Vind ik leuk
Cookee +11836
donderdag 26 april 2018 om 15:16
Hebbe ze dopjes in de oren dan? Dat ze niks horen?
Vind ik leuk
5by5 +1349
donderdag 26 april 2018 om 14:08
Ik ben voor Feyenoord maar deze wedstrijd mag Sparta winnen met 0-1.
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 14:46
Gaat nergens over, Feyenoord is Dickie niets verschuldigd. Feyenoord speelt gewoon naar vermogen, als Sparta een topdag heeft en boven zichzelf uit stijgen kunnen ze een resultaat halen in de kuip. Cadeautjes zullen ze niet krijgen. Feyenoord zal zich niet opstellen als figurant.
Vind ik leuk
Cookee +11836
donderdag 26 april 2018 om 15:10
Ik lees hier nog wel eens van insiders dat er een rivaliteit tussen F en Sparta is... we gaan 't zien. Ik hoop op een normale afloop want Twente of Roda of NAC kunnen ook gedupeerd zijn in dat geval.
Vind ik leuk
Red de Kuip +2046
donderdag 26 april 2018 om 15:12
Dickie gun ik het wel. Sparta interesseert me niet. In West hebben ze toch zo'n grote bek dat ze de club van Rotterdam zijn? Weet niet echt waar op dat is gebaseerd. Is in Ieder geval zien we dat niet aan de prijzenkast.
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 16:00
Ik ben een sparta fan en vind het ook bullshit dat sparta zegt dat ze de club van Rotterdam zijn, we zijn de oudste club meer niet.
Vind ik leuk
Cookee +11836
zondag 29 april 2018 om 13:25
Ach, zal ook hartzeer in zitten dat de oudste nu overvleugeld wordt.
Dan geeft zo'n uitspraak nog enig genoegdoening.
Maar dat men daarom Sparta haat vind ik onzin, ben er een paar keer geweest en net als alle Rijnmonders zitten daar zeer sympathieke mensen tussen.
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 15:57
Tsja. Spangen ligt om de hoek. Enschede niet. Dus ik zou het wel weten....
Vind ik leuk