'Praat veel met m'n vader, Boschker en m'n mental coach bij Jong Oranje'

'Praat veel met m'n vader, Boschker en m'n mental coach bij Jong Oranje'

donderdag 26 april 2018 om 14:53

FC Twente staat onder hoogspanning, maar Joël Drommel ervaart naar eigen zeggen geen druk. Komende zondag moet de 21-jarige doelman er staan tegen Vitesse, want in Arnhem kan degradatie een feit worden.

"Eerlijk gezegd voel ik geen enkele druk", zegt Drommel tegen TC Tubantia. "Ik slaap deze week ook prima. Als ik thuis ben, kan ik me prima afsluiten. Ik draai het ook om: ik ben een jonge keeper die bij een geweldige club onder de lat staat. Daar kan ik allemaal maar van genieten."

Drommel is nu rustig, maar dat was vlak na zijn Twente-debuut wel anders. "Ik heb een kleine cirkel om me heen van mensen waar ik mijn gevoelens mee deel. Ik praat veel met mijn vader, die ook keeper is geweest. En met Sander Boschker en mijn mental coach bij Jong Oranje. Zij helpen me verder."

Drommel krijgt de kritiek van buitenstaanders niet altijd mee. Hij leest minder dan een paar jaar geleden. "Ik kijk bijvoorbeeld geen Voetbal inside, omdat het me niets brengt. Het verschil met mijn debuutjaar is ook dat ik niet blijf hangen in fouten. Je moet namelijk meteen weer klaar zijn voor het nu: bam, volgende bal! Dat is de realiteit. Het andere kun je toch niet meer veranderen. Kun je dat niet, dan wordt het na een blunder van kwaad tot erger."

Plaats een reactie

Alain2708 +8756
donderdag 26 april 2018 om 14:54
Jij brengt ook niets!
Vind ik leuk
Kopsterk +6991
donderdag 26 april 2018 om 14:55
Vind dat deze keeper toch wel een aardig talentje is, soms heeft ie slippertjes maargoed dat heeft elke keepr wel eens. Ik zie hem na dit seizoen wel naar een Vitesse of iets dergelijks kunnen gaan, wellicht heerenveen..
Vind ik leuk
Aal +18381
donderdag 26 april 2018 om 14:57
Het wordt hopelijk historisch prachtig zondag in Arnhem! Ik neem een Jupiler!
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 15:01
Ik volg jouw voorbeeld. Om Half drie. En mocht onze droom werkelijkheid worden, dan volgt er misschien wel nog een tweede. Om half vijf. En een derde, om half zes..... en een negende, om half twaalf. Wat een nachtrust daarna. Heerlijk!
Vind ik leuk
Alain2708 +8756
donderdag 26 april 2018 om 15:06
Dat kan, ieder zijn/haar mening, maar ik vind hem echt niks.
Ik kan totaal niet keepen, maar volgens mij had ik zelfs meer ballen gepakt.. ;-)
Vind ik leuk
Kopsterk +6991
donderdag 26 april 2018 om 15:08
Ja hij heeft ook echt zn momenten waarop je denkt, die kan er geen pepernoot van, maar toch pakt ie ook veel belangrijke ballen en speelt ie goede potten. Hij is ook nog jong, dus wie weet, ik zou hem er transfervrij bij pakken als ik een Vitesse ofzo was.
Vind ik leuk
Alain2708 +8756
donderdag 26 april 2018 om 15:11
Transfervrij zou ik ook doen, is idd een jonge keeper en wie weet..
Pasveer is ook niet echt stabiel.
Vind ik leuk
Kopsterk +6991
donderdag 26 april 2018 om 15:14
Nou nee...hahaha stabiel en Pasveer zijn niet twee woorden die bij elkaar passen hehe.
Vind ik leuk
Alain2708 +8756
donderdag 26 april 2018 om 15:18
Wie wordt dan eerste keeper bij Vitesse? hahahaa
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 15:27
Padt of Unnerstal
Vind ik leuk
Alain2708 +8756
donderdag 26 april 2018 om 15:28
Unnerstal dan..
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 16:32
Denk eerder Padt, Unnerstall komt naar Psv. Hier krijgt hij een goeie keepers trainer want Roox bij Vvv is niet echt veel want Roox was vroeger ook niet echt veel.
Vind ik leuk
Alain2708 +8756
donderdag 26 april 2018 om 17:55
Oh, serieus? Wist niet dat hij naar PSV ging..
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 16:30
Pasveer is een matige Keeper snap ook helemaal niet wat psv in hem gezien heeft een kleine miskoop van onze held Brands, hoop dat Lucassen volgend jaar doorbreekt want vind hem ook net niet het niveau hebben. Isimat was in het begin ook niet echt veel maar als er een sterkte maatje naast hem staat kan hij het wel.
Vind ik leuk
Ruud40 +10882
donderdag 26 april 2018 om 15:19
Denk dat de meeste ere divisie clubs dat niet gaan doen.
Heeft gewoon te veel momentjes

En ja, als je zo vaak een steekje laat vallen als hij dan kun je het beste Voetbal inside maar overslaan.
Vind ik leuk
Lipu +586
donderdag 26 april 2018 om 15:17
Voetballand zou zo'n jongen moeten steunen i.p.v. afzeiken.
Doe dat dan lekker bij Cillisen die op de bank zit te plakken bij Barca, maar Oranje in gelobbyt wordt.
( Alhoewel die ook beter verdient. Het is maar bij wijze van spreken.)
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 14:54
Hele matige keeper. Drommeltje volgend seizoen lekker tegen Oss keepen.
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 14:55
Die druk komt wel nà zondag. Als het aflopen en uit is met jouw cluppie. Bam volgende bal ERIN. Héérlijk vooruitzicht....
[Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 14:57]
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 15:02
Naar ventje. Dat jij daar een harde van krijgt.
Degradati gun je niemand
[Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 15:03]
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 15:03
Tòch wel....
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 15:56
kan wel. als je iemand een eikel vindt kan je hem bijvoorbeeld wel een degradatie gunnen. Verder moet er sowieso elk jaar wel een deel vaan de mensen degraderen. Daarbovenop telt elke degradant weer een groep enorm blije promovendi (1 club, 2 clubs of uiteraard 3 clubs)
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 14:57
Nee hij kijkt liever alvast naar de wedstrijden in de JL waar Twente volgend seizoen ook zal spelen........wat een sukkel zeg.
Vind ik leuk
Stack5 +1922
donderdag 26 april 2018 om 15:17
Inderdaad. Lekker voor de fans ook zo'n opmerking. Ik zou pislink worden als mijn cluppie zou degraderen en een speler zou zeggen dat ie geen druk voelt. M.a.w. het boeit 'm niet zo veel.
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 14:57
Haha hij kijkt dus elke uitzending van voetbal inside de droeftoeter
Vind ik leuk
frank1971 +2192
donderdag 26 april 2018 om 15:05
Precies.
Vind ik leuk
Cookee +8551
donderdag 26 april 2018 om 15:00
Keeper vraagt altijd meer tijd om zijn plek te vinden.
Wat best raar is omdat dat hok met een net eraan herkenbaar is.
Maar om door te breken... kost altijd meer tijd... zo beter?
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 15:03
Maakt voor hem toch niet uit wel of geen druk hij blijft in alle gevallen een zeer zwakke keeper .
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 15:04
En terecht. VI is afgegleden naar een 0 punt. Toen Derksen nog wat in de melk te brokkelen had bij het blad VI had hij nog echt nieuws. Nu is het een slap aftreksel van RTL Boulevard.
Vind ik leuk
La Luz +45
donderdag 26 april 2018 om 15:05
Goede mental coach heb je dan iig als je geen druk voelt voor aankomende wedstrijd of het interesseert je geen ene moer.
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 15:06
Voelt geen druk! Hij zou juist druk moeten voelen.
Vind ik leuk
Donnygo +929
donderdag 26 april 2018 om 15:06
Niet echt een goede keeper en hoort ook niet bij een club als Twente onder de lat te staan.
Hoop dat hij zondag een keertje een goede wedstrijd keept en Twente nog de na competitie weet te halen.
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 15:07
Groot gelijk jongen.
Je bent gewoon een groot talent.
Steeds meer mensen kijken niet meer naar Derksen en vd Gijp.
Wordt een beetje seniel en zielig allemaal.
vd Gijp zal harder om zichzelf moeten gaan lachen denk ik...
Vind ik leuk
Lipu +586
donderdag 26 april 2018 om 15:13
Zo is het.
Makkelijk, zo'n jonge keeper van een degradatiekandidaat afzeiken.
Van der Gijp lacht wel, maar heeft geen plezier.
Nepperd die zwaar aan de anti-depressiva zit.
Dat is op zich erg , hij is echter een act op welke die medicatie averechts werkt.
Vind ik leuk
Decimius +2883
donderdag 26 april 2018 om 15:07
Van valium word ik ook zo mellow.
Vind ik leuk
RtdDub +7024
donderdag 26 april 2018 om 16:00
Nog een beetje een lichtpuntje daar in Enschede, deze jongen.
Niet verwacht die ooit nog terug te zien na zijn debuut seizoenen zeker niet zo "sterk"
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 17:12
Die Drommel kan er helemaal niets van. Mede door Drommel staat Twente waar ze staan. Een goede keeper is heel belangrijk. Daar onrbreekt het bij Twente al jaren aan.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Praat veel met m'n vader, Boschker en m'n mental coach bij Jong Oranje'