Marseille slaat twee keer toe en staat met een been in finale Europa League

    Marseille slaat twee keer toe en staat met een been in finale Europa League

    donderdag 26 april 2018 om 22:59

    Olympique Marseille staat met een been in de finale van de Europa League. De eerste halve finale-wedstrijd tegen Red Bull Salzburg werd met 2-0 gewonnen, mede dankzij uitblinker Dimitri Payet.

    Salzburg kwam er in de openingsfase nauwelijk aan te pas en kwam na een kwartier spelen op achterstand door Florian Thauvin, die de bal binnenwerkte na een vrije trap op maat van Payet. Daarna kregen de Fransen grote kansen om de score te verdubbelen, maar dat gebeurde niet. Salzburg kroop daarna meer uit de schulp, werd brutaler en kreeg zelfs kansen. Een mooi schot van Stefan Leiner werd gepareerd en verder zat de Marseille-defensie er goed tussen.

    In de tweede helft draaide Salzburg de rollen om en moest Marseille in de achtervolging. De Franse goal kwam dan ook uit de lucht vallen. Payet behield knap het overzicht en stelde Clinton N'Jie in staat om te scoren: 2-0. De Oostenrijkers zochten nog naar de belangrijke uitgoal, maar die viel niet. Aan de andere kant kreeg ook Marseille mogelijkheden om van de return een formaliteit te maken. Het bleef echter bij 2-0.

    De return wordt volgende week donderdag gespeeld. De finale staat gepland op 16 mei en wordt gespeeld in Lyon.

    Plaats een reactie

    larzyy +80
    donderdag 26 april 2018 om 23:00
    Marseille gaat zeer verdiend de Europa League winnen. Thauvin en Payet zijn echt pareltjes.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 23:11
    Salzburg is een rare ploeg hoor. kan zomaar anders worde volgende week
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84768
    donderdag 26 april 2018 om 23:12
    Dan is er ook nog hoop voor jou.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 23:13
    Wat?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84768
    donderdag 26 april 2018 om 23:22
    Het kan zomaar anders zijn volgende week.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 23:24
    Jij bent echt een rare vent, maar goed. Wat je maar blij zou maken
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84768
    donderdag 26 april 2018 om 23:26
    I know, hoef je niet te bevestigen. Dat doe ik dagelijks voor de spiegel.

    Legia Warszawa!!
    Vind ik leuk
    Leffe +1062
    vrijdag 27 april 2018 om 03:02
    Midden-Noord.,, wat hebben jullie nou met Legia War,Ik vind dat mooi, maar snap het niet, ( is goed bedoeld hoor!!).
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84768
    vrijdag 27 april 2018 om 12:59
    Legia Warschau
    De band met het Poolse Legia Warschau is zo’n dertig jaar geleden ontstaan. Met het IJzeren Gordijn was het voor beide supportersgroepen lastig om wedstrijden van elkaar te bezoeken. Maar sinds dat niet meer het geval is, bezoeken beide groeperingen regelmatig wedstrijden van elkaar. In het Zuiderpark hing jaren een groot Legia-spandoek. Toen de club verhuisde naar het Forepark ging ook deze vlag de verhuisdoos in. In de fanshop van de Poolse grootmacht, dat in 1916 leven in werd geblazen, worden ook gewoon ADO Den Haag-items verkocht. De vriendschap tussen ADO Den Haag- en Legia-fans is in 2010 versterkt door middel van een benefietduel. Wojtek Wisinski, een bekende supporter van Legia, lijdt aan een ernstige ziekte. Er was veel geld nodig om hem in Amerika te laten behandelen. Beide supportersgroepen hebben toen de handen in elkaar gestoken om zo een benefietwedstrijd in leven te roepen.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 23:14
    Leuk dat genieten van Thauvin.
    Vind ik leuk
    Mo +11026
    donderdag 26 april 2018 om 23:35
    Marseille is 3 maatjes te klein voor Atletico
    Vind ik leuk
    Leffe +1062
    vrijdag 27 april 2018 om 02:54
    Mo.,, L'OM is meer een vriendenclubje onderling als Atletico, dat kan misschien de kracht zijn om juist wel te willen en te gaan winnen.
    Vind ik leuk
    Leffe +1062
    vrijdag 27 april 2018 om 03:08
    Ik hoop het, want L'OM balt altijd wel vooruit, das fijn om te kijken en te zien.
    Vind ik leuk
    vrijdag 27 april 2018 om 06:49
    Ehm... neen ...
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +24089
    donderdag 26 april 2018 om 23:02
    Lastig masr briljant, Payet
    Vind ik leuk
    PRICE +25993
    donderdag 26 april 2018 om 23:11
    Je t aime Marseille.
    C' est tres magnifique
    [Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 23:11]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84768
    donderdag 26 april 2018 om 23:12
    Laat ze dan maar de finale ook winnen. Dat is gunstig voor Feyenoord.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 23:13
    Had zo maar 2-1 kunnen zijn. Bal op paal vanaf 3 meter vrij voor keeper.
    Vind ik leuk
    Leffe +1062
    vrijdag 27 april 2018 om 02:49
    Dat gaat uit lastig worden,maar.,, ik heb ook niks goed gezien van Salzburg, wat een scheitploeg is dat.
    Vind ik leuk
    Leffe +1062
    vrijdag 27 april 2018 om 03:14
    Als je effe normaal nadenkt heeft L'OM heel goed geloot, geen Arsenal of Madrid, maar Salzburg,!!. Dat moet te doen zijn en dan de finale halen,."NOUS SOMMES MARSEILLE".,,
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Marseille slaat twee keer toe en staat met een been in finale Europa League