VP's Elftal van de Week: Ziyech en boezemvriend, drie scherpschutters van AZ

VP's Elftal van de Week: Ziyech en boezemvriend, drie scherpschutters van AZ

maandag 7 mei 2018 om 10:00

Voor de laatste keer dit seizoen: VP's Elftal van de Week. Door de monsterzege op PEC Zwolle (6-0) is AZ hofleverancier met drie spelers, gevolgd door Heracles Almelo.

Sergio Padt (FC Groningen)
PSV kwam in de uitwedstrijd tegen FC Groningen niet verder dan een doelpuntloos gelijkspel. Dat had twee redenen: de spelers hadden de Ramblas nog in de benen én Padt was een sta-in-de-weg.

Jonas Svensson (AZ)
De Viking uit Noorwegen voegt een welkome dosis Braziliaanse samba toe aan de Eredivisie. Met twee assists in de vernedering van PEC Zwolle was de rechtsback weer goud waard voor AZ.

Menno Koch (NAC Breda)
In zijn 27ste Eredivisie-optreden was het raak voor de verdediger: hij maakte zijn eerste doelpunt. Het was ook een belangrijke, want door zijn treffer sloot NAC het seizoen af met een punt bij FC Twente.

Elmo Lieftink (Willem II)
De ontdekking van de laatste weken bij Willem II. Lieftink is in Tilburg uitgegroeid tot een belangrijke speler, zowel in controle als bij het bedenken van creatieve oplossingen voor het aanvalsspel.

Jordy Bruijn (sc Heerenveen)
Dat je als invaller ook je stempel op een wedstrijd kunt drukken, bewees Bruijn zondag. De door Ajax opgeleide middenvelder speelde tegen Feyenoord ijzersterk, scoorde en versierde een - niet benutte - penalty.

Hakim Ziyech (Ajax)
Zijn laatste Eredivisie-optreden levert Ziyech nog één keer een plek in VP's Elftal van de Week op. Met twee assists, zijn vijftiende en zestiende van het seizoen, stond hij aan de basis van de 1-2 zege op Excelsior.

Brandley Kuwas (Heracles Almelo)
De tweede assistkoning van de Eredivisie (dertien stuks) luistert naar de naam Kuwas, die er zondag weer twee bij prikte namens Heracles. Niet geheel ontoevallig zijn hij en Ziyech ook nog eens boezemvrienden.

Alireza Jahanbakhsh (AZ)
Ook tegen PEC Zwolle was Jahanbakhsh weer weergaloos. Met een hattrick gaf hij zijn status als topscorer van de Eredivisie (twintig doelpunten) nog wat extra cachet. Nu al zin in de WK-wedstrijden van Iran!

Steven Berghuis (Feyenoord)
Héél even dacht hij een gooi te kunnen doen naar de topscorerstitel, maar uiteindelijk kwam Berghuis tekort. Wel sloot hij een persoonlijk topseizoen af met twee doelpunten, en een 2-3 zege met Feyenoord.

Vincent Vermeij (Heracles Almelo)
Invallen doe je zo: met zijn eerste balcontact liet Vermeij meteen een doelpunt noteren namens Heracles. In blessuretijd maakte hij er nog een. Het levert Vermeij op de valreep zijn eerste uitverkiezing op.

Wout Weghorst (AZ)
In waarschijnlijk zijn laatste wedstrijd voor AZ was Weghorst goed voor twee doelpunten. Benieuwd of de kersverse Oranje-international het ook kan laten zien in de competitie waarop hij zijn zinnen heeft gezet: de Bundesliga.

Poll

Wie was dit weekend de beste?

(1223 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 7 mei 2018 om 10:03
En geen Berghuis?

Feyenoord wint door nota bene een goed spelende en twee keer scorende Berghuis en dan staat er wel een speler van Heerenveen tussen.
Bijzonder.
[Reactie gewijzigd op maandag 7 mei 2018 om 10:12]
Vind ik leuk
maandag 7 mei 2018 om 10:11
Vermeij wel maar bv ook geen Johnsen die twee keer scoorde en als een beest speelde.
[Reactie gewijzigd op maandag 7 mei 2018 om 10:14]
Vind ik leuk
maandag 7 mei 2018 om 10:53
2x ziyech in de lijst..... geen berghuis. bang voor polletje kapen VP?
Vind ik leuk
maandag 7 mei 2018 om 10:54
Ja joh, gekkenhuis weer allemaal.
Vind ik leuk
Korm +27986
maandag 7 mei 2018 om 10:18
Berghuis staat er gewoon in hoor :)
Vind ik leuk
maandag 7 mei 2018 om 10:52
Aangepast.
Hij staat niet in de poll.
Vind ik leuk
maandag 7 mei 2018 om 10:18
Nu al deze spelers echt samen bij elkaar zetten dan heb je echt geen kampioens elftal.
Vind ik leuk
Koeroe +7942
maandag 7 mei 2018 om 10:49
Het gaat ook om een week niet over een jaar
Vind ik leuk
maandag 7 mei 2018 om 10:18
Berghuis staat er wel in. Je kan alleen niet op hem stemmen. Wel 2 keer op Ziyech..
Vind ik leuk
maandag 7 mei 2018 om 10:52
Aangepast.
Vind ik leuk
maandag 7 mei 2018 om 10:23
Op eltal opstelling staat Berghuis wel bij.
Alleen op stem lijst niet.
Is wel raar.
Vind ik leuk
maandag 7 mei 2018 om 10:04
De kan er maar een zijn die deze ronde het beste is en over gehele seizoen ook de beste: Alireza!
Vind ik leuk
RtdDub +6900
maandag 7 mei 2018 om 11:15
Heb er toch een beetje moeite mee iemand tot beste van het seizoen uit te roepen die de afgelopen 2 weken volledig gefrustreerd rondliep en geen pepernoot raakte tegen echte tegenstanders.
Leuk hoor, scoren tegen Zwolle wat al sinds november 2017 aan de zomerstop doet maar tegen Feyenoord voor de beker en tegen Ajax was hij helemaal nergens
En in de finale had ie ook gewoon voortijdig moeten douchen.
Vind ik leuk
maandag 7 mei 2018 om 10:05
Lieftink speelde dit weekend weer uitstekend!
Vind ik leuk
MojoRisin +8303
maandag 7 mei 2018 om 10:05
Off: Heb het gisteren niet kunnen zien, maar wat een rare opstelling had Ajax ?!
Vind ik leuk
Thilo +1237
maandag 7 mei 2018 om 10:07
Ten Hag.
Vind ik leuk
MojoRisin +8303
maandag 7 mei 2018 om 10:11
Die is echt niet helemaal lekker joh..
Vind ik leuk
Korm +27986
maandag 7 mei 2018 om 10:08
ik mis de spits van ADO
Vind ik leuk
maandag 7 mei 2018 om 10:13
Precies, beetje raar dat met alle respect Vermeij er wel in staat.
Vind ik leuk
Korm +27986
maandag 7 mei 2018 om 10:18
inderdaad! weer een kromme gedachten van VP!
Vind ik leuk
maandag 7 mei 2018 om 10:19
Speelde goed dit weekend had er gerust bij mogen staan Korm
[Reactie gewijzigd op maandag 7 mei 2018 om 10:19]
Vind ik leuk
maandag 7 mei 2018 om 10:12
Hey, Ajax fans. I invite all Sport fans here to participate in my poll for the 5 Sport teams who are and always were known by everyone in this universe as the best forever, beyond all-time greatness and beyond perfection. Here – http://vote.sparklit.com/web_poll.spark?pollID=1146948&sparkKey=63d2f5a5ba32f1064652a65c5cd3f661b0
Vind ik leuk
maandag 7 mei 2018 om 10:20
Geen berghuis, onbegrijpelijk en dan wel een ziyech vond berghuis in iedergeval dan ziyech dit weekend (als zovele weekenden)
Vind ik leuk
maandag 7 mei 2018 om 10:20
Kuwas misschien opvolger voor jahanbakhsh bij AZ??
Vind ik leuk
maandag 7 mei 2018 om 10:22
VP: Alireza heeft 21 doelpunten gemaakt. Niet 20. Kusjes!

Was weer genieten gisteren bij AZ! Ook al sta je 3-0 voor Wout en alle AZ spelers pakken de bal uit het doel om verder te gaan en nog meer te scoren.
Vind ik leuk
Doe dan! +7148
maandag 7 mei 2018 om 11:14
Prachtig gezicht was dat ja, die gretigheid.
Vind ik leuk
pinkelman +3657
maandag 7 mei 2018 om 10:24
Zijn die Svensson en Midtsjø soms gescout door Veldmate, want dan begrijp ik ajax wel. Toppers die twee vikingen die iets brengen wat je feitelijk niet meer zo ziet in de eredivisie.
Vind ik leuk
pos +7252
maandag 7 mei 2018 om 10:37
Gescout door Doesburg bedoel je neem ik aan.
Vind ik leuk
pinkelman +3657
maandag 7 mei 2018 om 12:21
Klopt Doesburg, Velmate hebben ze gehaalt van Groningen.
[Reactie gewijzigd op maandag 7 mei 2018 om 12:23]
Vind ik leuk
AlbS +248
maandag 7 mei 2018 om 10:37
Met afstand Alireza. Wat een heerlijke voetballer. Goed van NEC om die naar Nederland te halen. Jammer dat hij straks weer weg is. Daar kom je voor naar het stadion. Van mij had dat potje voetbal tegen PEC wel 2x een uur mogen duren. Ja dat was genieten van AZ dit jaar. Alleen jammer dat ze die beker niet gewonnen hebben. Kom op nu nog een laatste stap maar laat het niet ten koste gaan van leuk voetbal.
Vind ik leuk
Godin1 +252
maandag 7 mei 2018 om 11:21
De BV Alireza deed het inderdaad goed. Ik bespeur wel weinig chemie tussen Alireza en veel andere spelers.
Vind ik leuk
JapAZ +432
maandag 7 mei 2018 om 13:37
Ik denk eerder tussen Wout en andere spelers. Alireza ligt goed in de groep. In de selectie is er meer een verdeling tussen Anti-Wout en Niks tegen Wout.
Maar gister was Alireza wel heel erg met zichzelf bezig (Terecht en vergeven imo). Hele seizoen fantastisch gespeeld en iedereen bediend.
Vind ik leuk
maandag 7 mei 2018 om 10:52
Alireza scoorde 21 keer, niet 20 keer!
Vind ik leuk
maandag 7 mei 2018 om 11:02
Volgens mij had Ziyech maar 1 assist gisteren. Als je neergehaald wordt is dat toch geen assist?
Vind ik leuk
Godin1 +252
maandag 7 mei 2018 om 11:19
Waar is Johnsen? De nummer 2 van de topscorerslijst?
Vind ik leuk
koppig +396
maandag 7 mei 2018 om 12:25
alireza scoorde 21 x en geen 20
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

VP's Elftal van de Week: Ziyech en boezemvriend, drie scherpschutters van AZ