Stegeman komt leermeester weer tegen: 'Hij zei: Als de trein komt, spring erop'

    Stegeman komt leermeester weer tegen: 'Hij zei: Als de trein komt, spring erop'

    zondag 6 mei 2018 om 23:38

    De cirkel is rond voor scheidend Heracles Almelo-trainer John Stegeman, die zondagmiddag afscheid nam met een 2-5 zege op bezoek bij Sparta. De naar Go Ahead Eagles vertrekkende Stegeman kwam op Het Kasteel Dick Advocaat weer eens tegen.

    Diezelfde Advocaat heeft mede aan de basis gestaan van de trainersloopbaan van Stegeman. "Vier jaar geleden op de trainerscursus vroeg ik meneer Advocaat om advies", haalt de 41-jarige oefenmeester herinneringen op in gesprek met TC/Tubantia. "Hij zei: Als de trein langs komt, spring erop. Drie maanden later kreeg ik de kans bij Heracles. De reis eindigt hier en ik heb een hele mooie trip gehad."

    Advocaat heeft ook respect voor de trainerscarrière van zijn voormalige pupil. "Ik vind het een moedig besluit van je dat je naar een club in de Jupiler League gaat", liet de Kleine Generaal na afloop weten aan Stegeman. "Daar moet je toch maar het lef voor hebben."

    Poll

    Stegeman en Go Ahead: goede match?

    (2971 stemmen)

    Plaats een reactie

    LuckyLuksch +11787
    maandag 7 mei 2018 om 00:21
    Kan in ieder geval niet slechter gaan (-:
    Vind ik leuk
    maandag 7 mei 2018 om 00:32
    Dickie kan er met zijn hoofd niet bij dat iemand kiest op zijn gevoel. Compliment voor John Stegeman die kiest op zijn gevoel.

    John snapt het!
    Vind ik leuk
    maandag 7 mei 2018 om 01:00
    Ambitieloos
    Vind ik leuk
    Baijiu +1364
    maandag 7 mei 2018 om 04:32
    Het getuigt juist van ambitie. Als hij gae naar de eredivisie weet te leiden is zijn cv veel beter dan dat hij een subtopper of middenmotor op haar plek houdt
    Vind ik leuk
    maandag 7 mei 2018 om 08:07
    Ja die kans is klein dat dat lukt. En dat valt echt reuze mee. Wat kan je dan? Een stap hogerop in Nederland. Naar bijv een club als Heracles...
    Vind ik leuk
    Baijiu +1364
    maandag 7 mei 2018 om 11:18
    Nee hoor, als hij gae komend seizoen naar promotie leidt (inderdaad lastig maar zeker mogelijk) kan hij naar top championship of onderkant middenmoot bundesliga/primera division
    Vind ik leuk
    maandag 7 mei 2018 om 11:52
    Hahaha primera division. Por favor stop. Miss naar de 2e bundesliga of heerenveen ofzo.
    Vind ik leuk
    Baijiu +1364
    maandag 7 mei 2018 om 17:26
    Like voor je “por favor” maar bij een leganes of gepromoveerde club zou hij echt wel een optie kunnen zijn.
    Vind ik leuk
    maandag 7 mei 2018 om 20:32
    Of hij het kwalitatief zou kunnen daar kan ik niet helemaal precies over oordelen. Maar die zitten toch niet op een nederlander uit de JL te wachten. Ze hebben daar in de lagere divisies ook trainers die goed presteren dus die zullen altijd de voorkeur krijgen.
    Vind ik leuk
    Baijiu +1364
    maandag 7 mei 2018 om 20:41
    Dat klopt in essentie, maar als (zoals gezegd) zijn avontuur in deventer uitstekend verloopt heeft hij het in zijn (weliswaar nog prille) trainerscarriere goed gedaan, en zullen er naar mijn mening best ietwat opportunistisch denkende clubs uit die divisies zijn die hem willen aantrekken. Premier league noem ik bewust niet op
    Vind ik leuk
    maandag 7 mei 2018 om 22:17
    Jaa als hij promoveert naar de eredivisie heeft ie het zonder meer goed gedaan. Maar ik vind het niet helemaal logisch om een flinke stap terug te doen na een goede prestatie met heracles. Probeer het juist bij een grotere club. Als het daar weer lukt zullen die clubs die jij noemt veel sneller komen. Want je zal zien. De kans is heel groot dat hij niet promoveert en dan wordt het moeilijk voor hem om weer een baantje te krijgen in de eredivisie.
    Vind ik leuk
    Baijiu +1364
    dinsdag 8 mei 2018 om 06:47
    Het is zonder meer een enorm risico, daarom opende ik ons gesprek ook met te zeggen dat het van ambitie getuigt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 8 mei 2018 om 10:17
    Ja ik snap je denkwijze. Ik ben het er alleen niet mee eens. Ik denk niet dat een promotie uit de jl zoveel deuren opent in het buitenland.
    Vind ik leuk
    Baijiu +1364
    dinsdag 8 mei 2018 om 14:55
    Fair enough. We gaan het zien
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6588
    maandag 7 mei 2018 om 06:37
    Lijkt me een prima optie
    Vind ik leuk
    Blindsy +11094
    maandag 7 mei 2018 om 07:17
    'Als de trein langskomt, spring er op', is een quote.
    Dick's volledige uitspraak luidt nl: 'als de trein langskomt met een grotere zak geld dan je nu krijgt, spring je er metéén op'.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Stegeman komt leermeester weer tegen: 'Hij zei: Als de trein komt, spring erop'