'Heracles heeft nieuwe keeper binnen: 27-jarige Duitser tekent voor drie jaar'

    'Heracles heeft nieuwe keeper binnen: 27-jarige Duitser tekent voor drie jaar'

    dinsdag 8 mei 2018 om 07:07

    Heracles Almelo heeft een nieuwe keeper voor volgend seizoen vastgelegd, meldt TC/Tubantia dinsdagochtend. De 27-jarige Janis Blaswich zal overkomen van Borussia Mönchengladbach en moet in het Polman Stadion de opvolger van Bram Castro worden.

    Directeur Mark-Jan Fledderus bevestigde onlangs al dat zijn club bezig was met Blaswich en is inmiddels tot een akkoord gekomen met de sluitpost. Volgens Tubantia is Blaswich maandag al medisch gekeurd en zal hij spoedig een driejarig contract ondertekenen. Heracles moet nog wel tot een akkoord komen met Borussia Mönchengladbach, waar de doelman nog een verbintenis tot de zomer van 2019 heeft. Noemenswaardige problemen lijken echter niet verwacht te worden.

    Blaswich doorliep de jeugdopleiding van Borussia Mönchengladbach en zat in 2012 voor het eerst op de bank bij Die Fohlen. Een debuut in het eerste elftal zat er echter niet in. Tijdens het seizoen 2015/2016 werd hij verhuurd aan Derde Bundesliga-club Dynamo Dresden, dit seizoen kwam hij tijdelijk uit voor Hansa Rostock. Blaswich moet in Almelo de concurrentiestrijd aangaan met Harm Zeinstra en Michael Brouwer.

    Plaats een reactie

    Come on Utreg +26102
    dinsdag 8 mei 2018 om 08:29
    Begint een trent te worden om Duitse keepers te halen
    Vind ik leuk
    dinsdag 8 mei 2018 om 15:46
    Klopt, hoewel Heracles komend seizoen wel op meer posities zal verduitsen, denk ik.
    Vind ik leuk
    Schaar +1479
    dinsdag 8 mei 2018 om 09:30
    27 jarige doelman met 2 seizoenen ervaring, dat is niet veel vlieguren. Maar snap dat clubs voor keepers over de grens kijken want in NL is geen fatsoenlijke doelman te vinden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 8 mei 2018 om 09:34
    Ben ik de enigste die toen hij de titel las dacht dat Heracles Unnerstahl binnen had gehaald?
    Vind ik leuk
    Drazzbull +70
    dinsdag 8 mei 2018 om 10:12
    Als je Heracles niet op de voet volgt zou je dit inderdaad kunnen verwachten. Echter is deze keeper voor de meeste Heraclieden geen verrassing aangezien er hardnekkige geruchten waren dat Janis in de belangstelling stond van onze mooie club.
    Vind ik leuk
    El Lobo +1989
    dinsdag 8 mei 2018 om 09:43
    We zijn benieuwd!;-) Welkom in Almelo
    Vind ik leuk
    Cookee +10548
    dinsdag 8 mei 2018 om 14:14
    2e keepers krijgen nooit een kans bij vertrek van de nr1.
    Duitse trainer, duitse keeper... weinig kans.
    Zeinstra zit daar op de bank... als ik Cambuur was zou ik eens bellen.
    Vind ik leuk
    R. +3
    dinsdag 8 mei 2018 om 14:21
    Zeinstra is op dit moment 3de keeper, Brouwer is 2de keeper, en heeft net deze week met 2 jaar verlengd.
    Vind ik leuk
    Cookee +10548
    dinsdag 8 mei 2018 om 14:34
    Goh, Nienhuis ook al 3e keeper bij Sparta en Zeinstra ook.
    Ik zie toch heel vaak veel slechtere keepers blunderen.
    Ik vond het dom dat Cambuur ze allebei liet gaan.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Heracles heeft nieuwe keeper binnen: 27-jarige Duitser tekent voor drie jaar'