'Heracles heeft nieuwe keeper binnen: 27-jarige Duitser tekent voor drie jaar'

    'Heracles heeft nieuwe keeper binnen: 27-jarige Duitser tekent voor drie jaar'

    dinsdag 8 mei 2018 om 07:07

    Heracles Almelo heeft een nieuwe keeper voor volgend seizoen vastgelegd, meldt TC/Tubantia dinsdagochtend. De 27-jarige Janis Blaswich zal overkomen van Borussia Mönchengladbach en moet in het Polman Stadion de opvolger van Bram Castro worden.

    Directeur Mark-Jan Fledderus bevestigde onlangs al dat zijn club bezig was met Blaswich en is inmiddels tot een akkoord gekomen met de sluitpost. Volgens Tubantia is Blaswich maandag al medisch gekeurd en zal hij spoedig een driejarig contract ondertekenen. Heracles moet nog wel tot een akkoord komen met Borussia Mönchengladbach, waar de doelman nog een verbintenis tot de zomer van 2019 heeft. Noemenswaardige problemen lijken echter niet verwacht te worden.

    Blaswich doorliep de jeugdopleiding van Borussia Mönchengladbach en zat in 2012 voor het eerst op de bank bij Die Fohlen. Een debuut in het eerste elftal zat er echter niet in. Tijdens het seizoen 2015/2016 werd hij verhuurd aan Derde Bundesliga-club Dynamo Dresden, dit seizoen kwam hij tijdelijk uit voor Hansa Rostock. Blaswich moet in Almelo de concurrentiestrijd aangaan met Harm Zeinstra en Michael Brouwer.

    Plaats een reactie

    Gustavo +2887
    dinsdag 8 mei 2018 om 08:03
    Deze moet via een filmpje zijn aangeboden want je maakt mij niet wijs dat Heracles deze al een tijd op het oog heeft.

    Overigens kan hij best meevallen maar ik heb geen goed gevoel bij Fledderus op die positie.

    Kan het niet staven maar ik vrees dat het geen succesverhaal gaat worden.
    Vind ik leuk
    Pec010 +1556
    dinsdag 8 mei 2018 om 08:20
    Heracles scout meestal prima in de lagere Duitse divisies, beetje rare aanname.
    Vind ik leuk
    justinhafc +2509
    dinsdag 8 mei 2018 om 08:58
    We hebben een hoofdscout met een groot Duits netwerk, genaamd Alfred Nijhuis. Ga er maar vanuit dat deze jongen wel bekeken is.
    Vind ik leuk
    Gustavo +2887
    dinsdag 8 mei 2018 om 09:18
    Dan vertrouw ik op Alfred.
    Vind ik leuk
    Drazzbull +57
    dinsdag 8 mei 2018 om 09:46
    Met als laatste voorbeeld Jakubiak die ook uit een lagere duitse divisie kwam en zeker kan meekomen bij Heracles.
    Vind ik leuk
    justinhafc +2509
    dinsdag 8 mei 2018 om 09:56
    Komt van de club waar Nijhuis trainer was 'toevallig'
    Vind ik leuk
    Drazzbull +57
    dinsdag 8 mei 2018 om 10:00
    Dat klopt zeker, hij is in ieder geval voldoende gescout. Als Nijhuis en Wortmuth op 1 lijn liggen ligt de weg open voor een paar extra Duitse spelers.
    Vind ik leuk
    R. +3
    dinsdag 8 mei 2018 om 14:18
    Verkozen tot beste keeper van 3de liga, Duitsland! Armenteros was ook wisselspeler bij Heerenveen, Overtoom kwam ook wel van de amateurs. Heracles heeft elk seizoen wel weer een goede scouting.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +20036
    dinsdag 8 mei 2018 om 08:29
    Begint een trent te worden om Duitse keepers te halen
    Vind ik leuk
    dinsdag 8 mei 2018 om 15:46
    Klopt, hoewel Heracles komend seizoen wel op meer posities zal verduitsen, denk ik.
    Vind ik leuk
    dinsdag 8 mei 2018 om 09:30
    27 jarige doelman met 2 seizoenen ervaring, dat is niet veel vlieguren. Maar snap dat clubs voor keepers over de grens kijken want in NL is geen fatsoenlijke doelman te vinden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 8 mei 2018 om 09:34
    Ben ik de enigste die toen hij de titel las dacht dat Heracles Unnerstahl binnen had gehaald?
    Vind ik leuk
    Drazzbull +57
    dinsdag 8 mei 2018 om 10:12
    Als je Heracles niet op de voet volgt zou je dit inderdaad kunnen verwachten. Echter is deze keeper voor de meeste Heraclieden geen verrassing aangezien er hardnekkige geruchten waren dat Janis in de belangstelling stond van onze mooie club.
    Vind ik leuk
    El Lobo +1509
    dinsdag 8 mei 2018 om 09:43
    We zijn benieuwd!;-) Welkom in Almelo
    Vind ik leuk
    Dicky +15231
    dinsdag 8 mei 2018 om 10:53
    Op het moment dat Vitesse een Rus haalt komen er op VP allerlei reacties dat Vitesse zijn identiteit kwijt is. Nu Heracles een Duitse trainer heeft en nu direct een Duitse keeper koopt is Heracles dan ook zijn identiteit kwijt?
    Vind ik leuk
    Sebasje +261
    dinsdag 8 mei 2018 om 11:08
    uh...nee.... als Ajax een speler haalt uit Haarlem raakt het ook niet zijn identiteit kwijt... dat is namelijk zo'n 20 km verderop, net als Duitsland vanuit Almelo... gaat er misschien ook om wie het dan voor het zeggen heeft bij zo'n club.... en trouwens -en dat geld niet voor Heracles- wat je niet hebt, dat kan je ook niet kwijtraken...
    Vind ik leuk
    Dicky +15231
    dinsdag 8 mei 2018 om 11:19
    We hebben meer identiteit dan 90% van Nederland. Maar dat jij dat niet wil zien snap ik.
    Vind ik leuk
    Cookee +8556
    dinsdag 8 mei 2018 om 14:14
    2e keepers krijgen nooit een kans bij vertrek van de nr1.
    Duitse trainer, duitse keeper... weinig kans.
    Zeinstra zit daar op de bank... als ik Cambuur was zou ik eens bellen.
    Vind ik leuk
    R. +3
    dinsdag 8 mei 2018 om 14:21
    Zeinstra is op dit moment 3de keeper, Brouwer is 2de keeper, en heeft net deze week met 2 jaar verlengd.
    Vind ik leuk
    Cookee +8556
    dinsdag 8 mei 2018 om 14:34
    Goh, Nienhuis ook al 3e keeper bij Sparta en Zeinstra ook.
    Ik zie toch heel vaak veel slechtere keepers blunderen.
    Ik vond het dom dat Cambuur ze allebei liet gaan.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Heracles heeft nieuwe keeper binnen: 27-jarige Duitser tekent voor drie jaar'