Fortuna-uitblinker speler van het seizoen, ook Ajacied Schuurs valt in de prijzen

    Fortuna-uitblinker speler van het seizoen, ook Ajacied Schuurs valt in de prijzen

    dinsdag 8 mei 2018 om 19:30

    Fortuna Sittard-uitblinkers Lisandro Semedo en Perr Schuurs zijn beloond voor hun uitmuntende jaar met de Limburgse club. Aanvaller Semedo is uitgeroepen tot beste speler van het Jupiler League-seizoen, terwijl Schuurs de titel 'grootste talent' ten deel is gevallen. 

    Het tweetal beleefde een droomjaar met Fortuna: de club uit Sittard eindigde als tweede in de Jupiler League en dwong daarmee directe promotie naar de Eredivisie af. Semedo was het hele seizoen van onschatbare waarde voor Fortuna. De Portugees scoorde vijftien keer in 37 wedstrijden en was ook regelmatig belangrijk als aangever. 

    Schuurs mag zich deze zomer het grootste talent van de Jupiler League noemen. De achttienjarige aanvoerder van Fortuna nam de ploeg op sleeptouw als een ervaren rot en liet daarmee zien klaar te zijn voor een stap hogerop. Vanaf komend seizoen speelt de mandekker bij Ajax, waar hij eind 2017 een contract tekende. 

    Mike Snoei, eindverantwoordelijke bij Telstar, is verkozen tot beste trainer van het seizoen in de Jupiler League. Jong Ajax, dat zich tot kampioen kroonde, valt ditmaal buiten de prijzen. 

    Plaats een reactie

    #Keizerout +27993
    dinsdag 8 mei 2018 om 19:34
    4 belofteteams van eredivisieclubs in de jupiler league en een van Fortuna pakt grootste talent. Ik vind het toch vreemd.
    Vind ik leuk
    dinsdag 8 mei 2018 om 19:42
    Is ook een huurspeler.
    Vind ik leuk
    Quaresma +5495
    dinsdag 8 mei 2018 om 19:50
    Schuurs is geen huurspeler.
    Vind ik leuk
    dinsdag 8 mei 2018 om 21:10
    Die portugese speler van het jaar wel.
    Vind ik leuk
    Quaresma +5495
    dinsdag 8 mei 2018 om 21:34
    Maar dat zegt hij niet.
    Vind ik leuk
    Juppes046 +357
    woensdag 9 mei 2018 om 00:05
    2 jaar gehuurd met optie tot koop
    Vind ik leuk
    woensdag 9 mei 2018 om 09:04
    jawel is sinds januari van ajax
    Vind ik leuk
    Quaresma +5495
    woensdag 9 mei 2018 om 09:13
    Nee komende zomer is hij van Ajax.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9051
    dinsdag 8 mei 2018 om 22:12
    Waarom is het vreemd?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27993
    dinsdag 8 mei 2018 om 22:14
    Omdat ik zou denken dat de grootste talenten toch bij de grootste clubs spelen. Als dan 4 eredivisie hun grote talenten in de jupiler league laten spelen vind ik het opvallend dat een speler van een jupiler league club wint.
    Vind ik leuk
    dinsdag 8 mei 2018 om 22:17
    die zijn meer bezig met het 1e elftal
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9051
    dinsdag 8 mei 2018 om 22:31
    Dan is het eigenlijk maar goed dat het talent van het jaar niet bij die ploegen zit, en dat daarbuiten ook talent rondloopt. Bijvoorbeeld in het verleden een Driesje Mertens. Goed voor de competitie!
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27993
    dinsdag 8 mei 2018 om 22:41
    Ik ben er ook wel blij mee. Alleen het is wel opvallend.
    Vind ik leuk
    Karakter1 +1334
    woensdag 9 mei 2018 om 01:05
    Er zal ook gekeken worden naar de ‘status’ en impact van zo’n speler lopende het seizoen. Deze twee jongens zijn schakels geweest in een team dat de afgelopen jaren niks gepresteerd hebben en dit jaar gepromoveerd zijn. Kijk ook naar de trainer van het jaar. Mike Snoei van Telstar de beste trainer. Zou je ook van kunnen zeggen dat het gek is, want de beste trainer maakt zijn team kampioen, maar ook hij heeft met een ‘nietszeggende kleine club’ een schitterende prestatie neergezet. Met alle respect voor Telstar overigens.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27993
    woensdag 9 mei 2018 om 03:15
    Ja, maar vorig jaar won Nouri als ik me niet vergis.
    Vind ik leuk
    Mass +5228
    dinsdag 8 mei 2018 om 19:35
    Geniet ervan!!...is voorlopig je laatste prijs...)
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6704
    dinsdag 8 mei 2018 om 19:42
    Volgend seizoen is Perretje meteen weer kampioen! Geschiedenis herhaalt zich
    Vind ik leuk
    Mass +5228
    dinsdag 8 mei 2018 om 19:43
    Je hebt gelijk qua geschiedenis...)
    Vind ik leuk
    Stranger +4968
    dinsdag 8 mei 2018 om 20:00
    Bij jong Ajax? Of bij de A1?
    Bij de dames mag hij niet mee doen dus zijn dat de enige mogelijkheden;-)
    Vind ik leuk
    JoeyDR +47
    dinsdag 8 mei 2018 om 19:38
    Ben benieuwd hoe Fortuna het gaat doen volgend jaar. Zullen toch nog wel wat spelertjes bij moeten komen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 8 mei 2018 om 19:39]
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6704
    dinsdag 8 mei 2018 om 19:42
    Semedo is echt een aanwinst voor de Eredivisie.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91440
    dinsdag 8 mei 2018 om 19:46
    Semedo mag wel naar Den Haag komen. Ook die gast die ze in Engeland hebben gehuurd is wel wat. Schuurs kan die prijs volgend jaar weer pakken, maar dan voor jong Ajax.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6704
    dinsdag 8 mei 2018 om 20:00
    Jij denkt dat De Ligt vertrekt?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91440
    dinsdag 8 mei 2018 om 20:06
    Misschien, maar dat heeft er niets mee te maken. De stap van Schuurs zal aannemelijk groter zijn dan dat ie dacht. Hij zal geen basis worden volgend jaar en Ajax laat hem wennen in de Juup aan het Ajax spelletje. Dit is mijn voorspelling en ik zit altijd verdomd dicht in de buurt. Hahaha
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6704
    dinsdag 8 mei 2018 om 20:32
    Ik denk ook niet dat ie basis zal zijn, maar als je kijkt naar de vele wisselingen door blessures en schorsingen in de Ajax-verdediging dit seizoen en het feit dat Schuurs minimaal derde keus zal zijn voor de 2 CV-posities zie ik m genoeg minuten maken. Als je dan kijkt naar hoe weinig minuten je mag maken in het eerste ten opzichte van de JL zie ik hem niet vaak in de JL spelen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91440
    dinsdag 8 mei 2018 om 20:52
    Alles kan, alles opties liggen nog open. Jullie zitten wel krap in de verdedigers, dat is waar. Maar of ajax een risico neemt met Shuurs als de Ligt of Wober wegvallen betwijfel ik? Denk zelf dat Ajax er alles aan zal doen om het nieuwe seizoen toch voor de hoofdprijs te gaan. Dan heb je ervaring nodig. Wellicht komt die Magallan ook nog. Dan zal hij vierde keus zijn, we gaan het meemaken.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 8 mei 2018 om 20:53]
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6704
    dinsdag 8 mei 2018 om 23:56
    Magallan is sowieso welkom, alle posities dubbel bezet houden. Dan heb je met De Ligt, Magallan, Wöber en Schuurs voor de Eredivisie 4 prima opties voor 2 posities. Europees zal je het vooral van de Ligt en Magallan moeten hebben.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 8 mei 2018 om 23:57]
    Vind ik leuk
    FSCeara +8721
    dinsdag 8 mei 2018 om 23:21
    Volgens mij gaat Semedo nergens heen.blijft gewoon bij ons in het groen geel spelen. Ik denk dat we komend seizoen vriend en vijand gaan verassen.gisteren bij training stond semedo op doel waar hij hofland van scoren hield.mooiste goal van de partij werd gemaakt door onze Turkse keeper
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91440
    dinsdag 8 mei 2018 om 23:23
    Ik gun het jullie.

    Green Yellow till we die!
    Vind ik leuk
    Mall00t +5635
    dinsdag 8 mei 2018 om 19:58
    Fortunees Schuurs valt in de prijzen, proficiat.
    Vind ik leuk
    erikg +697
    dinsdag 8 mei 2018 om 21:18
    Wat een rare kop weer VP, Dit seizoen is nog niet afgesloten en jullie noemen een Fortunees Ajacied. Schuurs is Fortunees en talent van het jaar, volgend seizoen mag hij zich Ajacied noemen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 8 mei 2018 om 22:07
    en niks voor kowet?
    want die draaide een super seizoen......

    hahahaha......
    Vind ik leuk
    FACT +2364
    dinsdag 8 mei 2018 om 22:23
    'ook Ajacied Schuurs valt in de prijzen'

    Man man man....

    Hij is als speler van Fortuna verkozen tot het grootste talent van de J.L., niet als Ajaxied, Voetb...eeehhh AjaxPrimeur!

    Maarja, jullie moeten toch érgens jullie prijzen vandaan halen, he, nadat Ziyech en De Ligt 'ook al' in de 'prijzen' zijn gevallen, hier op 't Amsterdams gekleurde forum met z'n dezelfde gekleurde en daardoor niet representative polls....
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 8 mei 2018 om 22:25]
    Vind ik leuk
    HM +201
    dinsdag 8 mei 2018 om 23:01
    Ajacied Schuurs grootste talent.
    Wat een geweldig opleidingsclubke ons Ajax.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8721
    dinsdag 8 mei 2018 om 23:23
    Die heeft het tot nu toe prima gedaan bij Ajax !!! Het lijkt erop dat VP niet echt neutraal is
    Vind ik leuk
    HM +201
    dinsdag 8 mei 2018 om 23:34
    Als je denkt dat Fortuna de credits krijgt voor het opleiden heb je dikke vette pech.
    Perr is een echte Ajacied gevormd op de toekomst volgens wereldberoemde de Cruijff methode.
    O en voor ik het vergeet hij is nu 160 miljoen waard.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8721
    dinsdag 8 mei 2018 om 23:57
    Hahaha minstens 160 miljoen ! En over 3 wedstrijden klaar voor Oranje niet te vergeten.
    Vind ik leuk
    HM +201
    woensdag 9 mei 2018 om 00:05
    Barcelona en ManU hebben hem al diverse keren bekeken.
    Liverpool heeft laten weten interesse te hebben.
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +1944
    woensdag 9 mei 2018 om 02:05
    Semedo was dit seizoen de Jahanbakhsh van de Jupiler League. Rechtsbuiten met een rechterpoot. Evenveel assist dan goals: 15.
    Portugees met als idool Quaresma en ja, buitenkantje rechts! Check z'n assist tegen AZ (beker) of z'n gelijkmaker uit tegen MVV (met heerlijke, Coutinho-achtige actie van Vidigal vooraf).

    Snel en creatief maar ook gewoon meters maken voor het team en mee terug verdedigen tot de eigen 16 als dat nodig is. Komend seizoen een attractie in de eredivisie? I sure hope so, want dan wordt het echt genieten geblazen!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Fortuna-uitblinker speler van het seizoen, ook Ajacied Schuurs valt in de prijzen