'Verdediger van MVV kan naar de Eredivisie; acht clubs hebben interesse'

    'Verdediger van MVV kan naar de Eredivisie; acht clubs hebben interesse'

    donderdag 10 mei 2018 om 18:08

    Alessandro Ciranni speelt volgend seizoen wellicht in de Eredivisie. De Belgische verdediger van MVV staat in de belangstelling van Fortuna Sittard en heeft zelfs al gesprekken gevoerd met de promovendus.

    Dat meldt 1Limburg. Ciranni sprak al meerdere keren met Fortuna, maar een akkoord is er nog niet. De Limburgers zijn niet de enige geïnteresseerden, want de zaakwaarnemer van de verdediger laat aan de regionale omroep weten dat in totaal acht clubs interesse hebben in Ciranni. Het gaat om clubs uit Nederland en België.
    Ciranni's contract bij MVV loopt deze zomer af. Daardoor hoeven geïnteresseerde clubs geen transfersom voor hem op tafel te leggen.

    MVV heeft echter wel gesprekken gevoerd met Ciranni over een langer verblijf in Maastricht. Als hij voor Fortuna kiest, moet hij de concurrentiestrijd aangaan met Clint Essers. Christopher Braun, de andere rechtsback van Fortuna, lijkt op zoek te kunnen naar een andere werkgever.

    Plaats een reactie

    Kopstootje +5070
    donderdag 10 mei 2018 om 18:14
    Kom op Overmars. Trek de knip.
    Vind ik leuk
    donderdag 10 mei 2018 om 19:22
    Gewoon 40 miljoen bieden. Dan weet je zeker dat hij komt.
    Vind ik leuk
    Cookee +8556
    donderdag 10 mei 2018 om 18:15
    Niet aan spelers van je concurrent komen Fortuna, dat hoort niet.
    Dat is meer iets voor H'veen om te doen, onsportief.
    Vind ik leuk
    Rodajc +8140
    donderdag 10 mei 2018 om 18:17
    Hoezo concurrent?
    Vind ik leuk
    Cookee +8556
    donderdag 10 mei 2018 om 18:28
    Nou ja, concurrent... buurtclub dan. Niet zo sjiek toch?
    Net of je van je broertje pikt.
    Die streken is echt olie op vuur gooien, dan vlamt de strijd weer op.
    Vind ik leuk
    Rodajc +8140
    donderdag 10 mei 2018 om 19:00
    Er hebben de laatste jaren best veel spelers de overstap gemaakt. Schroyen, Mares, Ospitalieri en Schreurs zijn er slechts een paar van velen.
    Vind ik leuk
    Cookee +8556
    donderdag 10 mei 2018 om 19:28
    Goh, hier heb je H'veen en Groningen, zodra Cambuur leuke spelers heeft of trainers dan willen zij die, ik denk dan altijd zoek zelf goede mensen ipv ze te pikken van een ander. Zo kan MVV ook nooit opklimmen immers.
    Vind ik leuk
    Rodajc +8140
    donderdag 10 mei 2018 om 19:53
    Ik zie MVV sowieso nooit opklimmen. Het is de club van Maastricht en meer willen ze ook niet, Fortuna en Roda zijn veel meer van de hele provincie.
    Vind ik leuk
    donderdag 10 mei 2018 om 20:55
    Roda van de provincie laat me niet lachen, zeker van de provincie Aken,
    Vind ik leuk
    Rodajc +8140
    donderdag 10 mei 2018 om 21:00
    Nee Marco, ikzelf kom bijvoorbeeld uit Geleen en ben hier zeker niet de enige, er komen daarnaast ook aardig wat uit Roermond en simpelweg heel Zuid-Limburg op Maastricht na.
    Vind ik leuk
    donderdag 10 mei 2018 om 21:03
    Iemand uit Maastricht gaat idd niet na Roda JC, maar dat vindt ik ook niet raar
    Vind ik leuk
    donderdag 10 mei 2018 om 20:59
    Förtuna club van de provincie? Meer van het gehucht Tudderen..
    Vind ik leuk
    Old Star +6363
    donderdag 10 mei 2018 om 21:24
    Maastrich is anders wel een veul mooiere stad!!
    Vind ik leuk
    Rodajc +8140
    donderdag 10 mei 2018 om 21:53
    Zeker waar, maar het volk wat er woont is zo ontzettend kut. Maar Maastricht is zeker de mooiste stad van Limburg.
    Vind ik leuk
    knapzak +1441
    vrijdag 11 mei 2018 om 00:13
    ja zo werkt het toch overal in de voetballerij ofniet
    als mvv en cambuur in de jl spelen , heb je kans dat hun goede spelers hogerop willen , en dus naar roda of heerenveen gaan
    als ze het daar goed doen , kloppen ajax , psv en feyenoord aan de deur
    doen ze het daar goed dan komt er misschien een engelse middenmoter enz enz
    zo werkt het al sinds de invoering van het betaalde voetbal , en het is echt niks nieuws
    Vind ik leuk
    Cookee +8556
    vrijdag 11 mei 2018 om 15:03
    Mja, misschien ben ik naief... je wilt graag dat je club ook stappen omhoog maakt en niet steeds leeggeroofd wordt, Cambuur is wel 30 man kwijt geraakt in 3 jaar, dat vang je nooit op. En Groningen stelt ze vaak niet eens op
    Vind ik leuk
    knapzak +1441
    vrijdag 11 mei 2018 om 18:56
    er is maar 1 ding dat je daar tegen kunt doen
    zorgen dat je in de eredivisie terecht komt , zodat je die jongens iets te bieden hebt
    Vind ik leuk
    Cookee +8556
    zaterdag 12 mei 2018 om 14:45
    Ja, dat is waar, maar iets forceren door onverantwoorde risico's te nemen is ook geen goed idee... spelers afpikken houdt de rangorde zoals die is, ik zie liever verversing, wie wordt er nu blij van Heracles en H'veen of Groningen, ze doen mee, maar vallen niet op, dan kan je beter wat andere clubs eens een jaar mee laten doen.
    Vind ik leuk
    donderdag 10 mei 2018 om 21:26
    plus Roda JC weet als geen ander hoe ze spelers uit Maastricht weg moeten lokken
    Vind ik leuk
    Snipes08 +1185
    donderdag 10 mei 2018 om 19:21
    Pikken van je broertje, schitterende utopische uitspraak helaas. Voetbal is oorlog er zijn geen sentimenten voor concurenten (of buurtclubs) "alles" is toegestaan en zonder deze instelling eindig je straks onderaan. Helaas is dit hedendaagse noodzaak m8.
    Vind ik leuk
    Cookee +8556
    donderdag 10 mei 2018 om 19:34
    Nee, joh het is een spelletje... een sport. Daarbij hoort ook sportiviteit... eerlijk zijn. Ze halen ook spelers uit Zuid-Amerika dan hoef je niet te shoppen bij de buurt-club, dan kan die nooit tot bloei komen dat is laf machtsspel,.
    Vind ik leuk
    Snipes08 +1185
    donderdag 10 mei 2018 om 21:50
    Dat is wel laf machtspel maar eigen hagje eerst dat is wel aan de orde.
    Vind ik leuk
    Cookee +8556
    vrijdag 11 mei 2018 om 14:51
    Ik denk dat jij gelijk hebt maar toch hoop ik dat ook sportiviteit mee mag tellen.
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +5665
    donderdag 10 mei 2018 om 18:19
    Goede speler met een een heerlijke vrije trap en is nog steeds maar 21 jaar oud. Analyse gebaseerd op één play off wedstrijd.:D
    Vind ik leuk
    Karakter1 +963
    donderdag 10 mei 2018 om 18:20
    Foto is overigens niet van Ciranni, maar van Kostons.

    ON: kan een bal met een vrije trap prima er in schieten, maar laat verdedigend vaak zat steken vallen. Ik hoop dat hij zichzelf niet overschat en bij een te hoge club tekent.
    Vind ik leuk
    VVVke +2138
    donderdag 10 mei 2018 om 18:30
    Maakt VP geen probleem van.
    Ciranni heeft gewoon te lang onder de zonnebank gelegen.
    Vind ik leuk
    Zo +4
    donderdag 10 mei 2018 om 20:05
    Lierse Sk?
    Vind ik leuk