Mühren redt Sparta bij FC Dordrecht na bizar eigen doelpunt van Spierings

    Mühren redt Sparta bij FC Dordrecht na bizar eigen doelpunt van Spierings

    donderdag 10 mei 2018 om 18:38

    Sparta staat met een been in de finale van de play-offs. De ploeg van Dick Advocaat won op bezoek bij FC Dordrecht met 1-2, na een krankzinnige slotfase.

    Op basis van de openingsfase leek Sparta een gemakkelijke middag en avond tegemoet te gaan, want twee minuten nadat de Rotterdammers de lat raakten, lag de bal er al in. Na goed voorbereidend werk van Fred Friday (hij gaf de bal mee met een hakje) was Loris Brogno in de tiende minuut van dichtbij trefzeker: 0-1. De Kasteelclub was ook na de openingsgoal de betere partij, de Jupiler League-club wachtte af. Sparta had de 0-1 voorsprong nog voor de rust flink kunnen uitbouwen.

    Kansen om gelijk te maken kreeg Dordrecht zeker. Met name na de rust liet de ploeg van Gerárd de Nooijer regelmatig de tanden zien. Denis Mahmudov schoot een keer gevaarlijk voorlangs en was daarna ongelukkig in de afronding.

    Sparta beperkte zich in de tweede helft tot verdedigen, al kregen de Rotterdammers kansen om de score te verdubbelen. Dordrecht werd daarna steeds gevaarlijker en was in de slotfase nog dicht bij de gelijkmaker, maar doelman Roy Kortsmit redde knap op een afstandsschot. 

    De meest opvallende momenten gebeurden in de slotfase. Dordrecht kwam in de 89e minuut langszij dankzij Stijn Spierings, die de bal op bizarre wijze achter doelman Kortsmit schoot. Kortsmit hoopte de bal nog weg te koppen, maar ging er onderdoor. Dordrecht kon juichen, maar niet voor lang. Een minuut na de eigen goal schoot Robert Mühren Sparta naar de winst: 1-2.

    Aanstaande zondag treffen Sparta en Dordrecht elkaar in Rotterdam opnieuw. Dan kan de ploeg van Dick Advocaat zich plaatsen voor de finales, die op 17 mei en 20 mei zullen worden gespeeld.

    Plaats een reactie

    donderdag 10 mei 2018 om 18:40
    Mooiste doelpunt uit zijn loopbaan denk ik.
    Vind ik leuk
    Toppert +1563
    donderdag 10 mei 2018 om 19:09
    Dat was toch echt zijn eerste doelpunt, die in de twee na laatste speelronde, toen hij de winnende maakte tegen NAC en daarmee Twente tot de rand van de afgrond schoot.
    Vind ik leuk
    Vamos7 +1978
    donderdag 10 mei 2018 om 18:40
    Jammer voor Dort.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +10353
    donderdag 10 mei 2018 om 18:59
    Sparta hoort erin
    Vind ik leuk
    Vamos7 +1978
    donderdag 10 mei 2018 om 19:07
    Dat is waar.
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1334
    donderdag 10 mei 2018 om 18:40
    We zijn nog lang niet klaar met Dordt. Fijn dat Spierings nog maar eens onderstreept waarom hij nooit meer in een Sparta shirt mag spelen. Evenals Fischer. Nu maar hopen dat je in de return snel scoort om ellende te voorkomen.
    Vind ik leuk
    donderdag 10 mei 2018 om 18:51
    Als je spierings een kneus vind moet je dat gewoon zeggen.... spierings prima speler man!
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1334
    donderdag 10 mei 2018 om 19:42
    Nou weet niet of jij hem wekelijks ziet spelen maar het is een groot drama die man. Speelt 1 goede wedstrijd per seizoen. Vorig seizoen uit tegen PEC en dit seizoen de invalbeurt tegen NAC. Thats it.
    Vind ik leuk
    Cookee +9641
    donderdag 10 mei 2018 om 18:42
    Simpel overleefd, heel jaar onderaan staan en dan in 90 m de dans ontspringen, maar vertrouw Dordt nooit.
    Vind ik leuk
    HuizemWest +273
    donderdag 10 mei 2018 om 18:45
    Daar weten we alles van. Echter dit wordt een onderonsje.Veel te veel belangen voor Sparta, en zeker met oud gedienden...
    Vind ik leuk
    Cookee +9641
    donderdag 10 mei 2018 om 19:13
    Hey man. Eerst ging het nog wel maar wordt nu pas pijnlijk he? Goh, zo dichtbij. Ik denk nog steeds dat de spelers dachten, als we promoveren halen ze 10 nieuwe en zitten we zonder club, als we verliezen kan ik misschien blijven.
    Aan de andere kant, Schilder zegt ook ze kunnen niet met druk omgaan en dat was tegen Telstar ook al, steeds als ze moesten winnen ging het mis.
    Hoop dat ze nu wat talenten gaan opstellen uit de jeugd, die Boutzamar... onbegrijpelijk dat die niet vaker mocht meedoen, die is beter dan Kallon en van Etten is er ook klaar voor.
    Vind ik leuk
    HuizemWest +273
    donderdag 10 mei 2018 om 19:42
    Talenten uit de jeugd....
    Mijn zoon speelde jaren bij SCC,KNVB onder de, en een donkerbruin verleden bij de buren...
    Vorig jaar mochten ze wederom opdraven om kampioen te worden das gelukt om daarna zo snel als mogelijk weg te mogen...
    Ze doen helemaal niets met de jeugd, maar het stikt van het talent. Op Skotterswald loopt de halve Leeuwarder jeugd..
    Vind ik leuk
    Cookee +9641
    donderdag 10 mei 2018 om 19:58
    Toen Arne Slot hier zat haalden ze alles uit de Rijnmond.
    Nu zit die Kick Pierik of zo bij Hum-Hum-Hum, jongens uit Sneek kozen altijd voor Cambuur nu ook voor DKV.

    Maar als je dan talent hebt dan moet je ze wel opstellen, ik zag Oebele Schokker wekelijks excelleren, maar die blinden zagen het niet, Ruben Schaken ook, Martijn Roosenburg, Nicky Terpstra. En nog veel meer waar ik nu de namen van kwijt ben, dan stond ik naast de scout van Ajax en AZ, die zeer geinteresseerd waren, maar Cambuur zag het niet, die contracteerden alleen de harde werker en niet de gave technicus.
    Misschien met Foeke dat er nu wel meer lokaal gekeken wordt, je kunt hem ook tips geven natuurlijk.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 10 mei 2018 om 20:03]
    Vind ik leuk
    HuizemWest +273
    donderdag 10 mei 2018 om 20:20
    Ben benieuwd wat ze komend jaar uit de hoge hoed toveren. Ze moeten wel want de top JL kan maar zo bestaan uit Twente NEC Sparta dus dat wordt ook alweer een hele klus
    Vind ik leuk
    Cookee +9641
    vrijdag 11 mei 2018 om 14:42
    Juup wordt interessanter dan de ED, denk ik. Dat gaat een slachting worden. Je noemt die 3 maar ook Graafschap, Cambuur daarbij en of Telstar, noem maar op.
    Hoop dat jouw vermoeden geen werkelijkheid wordt dat het stadion voor gaat, want wat je niet wilt is een kansloos team in een nieuw stadion, dan is de nieuwigheid er snel af.
    De schade die Cambuur zich met deze nacompetitie gedaan heeft moet nog blijken... misschien haken er wel velen af. Wat moet ik daarmee dat ze sorry zeggen, waardeloos, voetballers moeten met voeten spreken.
    Vind ik leuk
    Dordtenees +1026
    donderdag 10 mei 2018 om 19:16
    Paul Gladon (van Sparta) tikte destijds ons ook naar de Eredivisie ten koste van Sparta, dus ik denk dat dat onzin is
    [Reactie gewijzigd op donderdag 10 mei 2018 om 19:17]
    Vind ik leuk
    HuizemWest +273
    donderdag 10 mei 2018 om 19:45
    Ik gun het Dordrecht van harte hoor daar niet van. Ik denk alleen dat men op Spangen niet weer zit te wachten op 7 jaar comedycapers League.
    Vind ik leuk
    FenomenoR9 +440
    donderdag 10 mei 2018 om 18:43
    Sparta hoort in de eredivisie! Betere aanvulling voor de eredivisie dan Dordrecht, al was de prestatie tegen Cambuur ongelooflijk knap natuurlijk.
    Vind ik leuk
    Cookee +9641
    donderdag 10 mei 2018 om 19:15
    Er zijn meer clubs die in de ED horen, kijk maar in de Juup daar spelen echt grote clubs, maar natuurlijk is het sparta gegund, maar Dordt ook.
    Vind ik leuk
    FenomenoR9 +440
    donderdag 10 mei 2018 om 20:14
    Sparta hoort met haar historie, fans en stadion toch gewoon in de eredivisie, net als idd Nec maar verder zijn er weining clubs in de juup hoor die naar mijn mening zo maar mee kunnen draaien.
    Vind ik leuk
    Cookee +9641
    vrijdag 11 mei 2018 om 14:44
    Ach Cambuur werd 9e, ADO, Excelsior noem maar op. Het 2e jaar wordt je leeggeroofd door concurrenten en dan wordt t zwaar. Ik bedoel meer kwa achterban, maar nu het grote geld ook hier intreedt, kan het best zijn dat bijvoorbeeld Groningen eruitvliegt of Heerenveen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 11 mei 2018 om 14:45]
    Vind ik leuk
    Dordtenees +1026
    donderdag 10 mei 2018 om 19:15
    Ik ben het niet met jou eens
    Vind ik leuk
    FenomenoR9 +440
    donderdag 10 mei 2018 om 20:14
    Dat mag
    Vind ik leuk
    Cookee +9641
    vrijdag 11 mei 2018 om 14:46
    Als je het er niet mee eens bent dan mag je dat ook in woorden uitdrukken vriend. Gaan jullie weer stunten? Succes he.
    Vind ik leuk
    Utca030 +9854
    donderdag 10 mei 2018 om 18:43


    Mooi Sparta goeie overwinning.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 10 mei 2018 om 18:43]
    Vind ik leuk
    Dicky +18853
    donderdag 10 mei 2018 om 18:46
    1-2 lijkt een mooi uitgangspunt voor Sparta.
    Vind ik leuk
    RtdDub +10627
    donderdag 10 mei 2018 om 18:54
    Zooitje Friezen dacht dat van 4-1
    Vind ik leuk
    Dicky +18853
    donderdag 10 mei 2018 om 18:57
    Zooitje?
    Vind ik leuk
    RtdDub +10627
    vrijdag 11 mei 2018 om 01:03
    Ja, als in ongedefinieerd aantal.

    Alhoewel een 4-1 voorsprong na een uitwedstrijd weggeven er natuurlijk ook gewoon er een zooitje van maken is.
    Vind ik leuk
    HuizemWest +273
    donderdag 10 mei 2018 om 19:46
    Leeuwarders.
    Vind ik leuk
    donderdag 10 mei 2018 om 18:47
    Goed gedaan Muhren. Onze redder, gaat ook thuis scoren tegen dordrecht..
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1557
    donderdag 10 mei 2018 om 18:49
    Het is dat Sparta die 1-2 nog maakt... je zou maar degraderen door zo'n eigen goal.
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5343
    donderdag 10 mei 2018 om 18:52
    Gefeliciteerd Spartanen!
    Vind ik leuk
    donderdag 10 mei 2018 om 18:53
    Geloof me gasten ...
    Het is nog niet voorbij met dordt !
    Vind ik leuk
    donderdag 10 mei 2018 om 18:56
    Hopelijk doen ze ook eens wat aan het commetaar van die ouwe lul
    Vind ik leuk
    donderdag 10 mei 2018 om 18:57
    Altijd scoort ie wel die man!
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26723
    donderdag 10 mei 2018 om 19:00
    Mooi zo. Sparta moet erin blijven.
    Vind ik leuk
    Dordtenees +1026
    donderdag 10 mei 2018 om 19:15
    Schitterende eigen goal en dan typisch Dordt 1 minuut later verknallen.... Maar ik heb nog hoop, busje of 10
    Vind ik leuk
    Het Brein +3485