Duidelijk oordeel na play-off-wedstrijd: Dit is geen Eredivisie-club

    Duidelijk oordeel na play-off-wedstrijd: "Dit is geen Eredivisie-club"

    donderdag 10 mei 2018 om 20:43

    Sherel Floranus denkt niet dat FC Dordrecht thuishoort in de Eredivisie. De verdediger van Sparta merkt dat het verschil in niveau tussen een Eredivisie- en een Jupiler League-club aanwezig is.

    "Het niveauverschil is sowieso groot, maar je moet niemand onderschatten", zegt Floranus tegen Voetbal Inside. Dan krijgt hij de vraag hoe groot het verschil is met de clubs waar hij wekelijks tegen speelt in de Eredivisie. "Dit is geen Eredivisie-club. Of we er thuis overheen gaan? Ja, dat zeker. Wij hebben gewoon goed gespeeld." Sparta won met 1-2 bij Dordrecht.

    "Wij waren niet bang. Ik moet wel toegeven dat ze de tweede helft wel beter speelden dan wij, maar we waren niet bang", zegt Floranus, die dan de vraag krijgt over de eigen goal van Stijn Spierings. "Dat kan niet. Je denkt niets. Het is jammer dat hij er bij ons ingaat, want als hij er bij hun ingaat is het ook mooi."

    Poll

    Wie gaat er door?

    (2068 stemmen)

    Plaats een reactie

    Rodapaus +5538
    donderdag 10 mei 2018 om 20:45
    Nou bij Roda Almere is niet zoveel verschil te zien... :'(
    Vind ik leuk
    Spiegel +9594
    donderdag 10 mei 2018 om 21:02
    Uit 0-0 niet slecht en ze hebben nog helft. Thuis afmaken!
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5538
    donderdag 10 mei 2018 om 21:36
    Voorsprong is beter voor mijn hart
    Vind ik leuk
    Topdrie +2603
    donderdag 10 mei 2018 om 20:46
    Hoe komen ze dan in de play-offs terecht als ze geen Eredivisie club zijn???
    Vind ik leuk
    Bdog +5468
    donderdag 10 mei 2018 om 20:49
    Door een periode titel in de Jupiler Leugue te pakken?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 10 mei 2018 om 20:50]
    Vind ik leuk
    donderdag 10 mei 2018 om 20:52
    Triest niveau jupiler league?
    Vind ik leuk
    stollie38 +18210
    donderdag 10 mei 2018 om 20:49
    Zou John Troost geen mediatraining kunnen geven voor alle clubs. ;-)

    Een groot niveau verschil!!! Vandaar dat je maar met pijn en moeite wint
    Vind ik leuk
    donderdag 10 mei 2018 om 20:50
    Hoogmoed komt....
    [Reactie gewijzigd op donderdag 10 mei 2018 om 21:45]
    Vind ik leuk
    Monnikehuize +1197
    donderdag 10 mei 2018 om 21:28
    Moedddddddd
    Vind ik leuk
    donderdag 10 mei 2018 om 21:45
    Wow. Thnx is al laat haha
    Vind ik leuk
    haarlemx +433
    donderdag 10 mei 2018 om 20:54
    Ik wil dat Sparta voor altijd Eredivisie speelt, gunfaktor maar deze gast mag zelf wel degraderen, Bennie Bang.
    Vind ik leuk
    Blueman +925
    donderdag 10 mei 2018 om 20:55
    Ik heb het idee dat de Spartanen niet te hoog van de toren moeten blazen. Ik gun het Dick van harte dat ze in de eredivisie blijven, maar ik vind het maar een heel matig ploegje.
    Vind ik leuk
    Sideburnn +2655
    vrijdag 11 mei 2018 om 00:33
    Ik ben een Spartaan...maar snap niet dat Floranus zegt dat ze goed hebben gespeeld......tjonge jonge...
    Vind ik leuk
    Rodajc +14136
    donderdag 10 mei 2018 om 20:58
    Heel dom om te zeggen dit.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8660
    donderdag 10 mei 2018 om 20:58
    Er was helemaal geen verschil te zien en dortrecht was bij vlagen beter.die heeft behoorlijk praatjes voor iemand die met geluk nog gewonnen heeft.
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5344
    donderdag 10 mei 2018 om 21:04
    Ondanks Spierings denk ik dat Sparta doorgaat.
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1662
    donderdag 10 mei 2018 om 21:05
    Domme opmerking, past totaal niet bij Sparta. Laat eerst nou maar eens zien dat je zondag voor onze club vecht en dan pas die grote bek open.
    Vind ik leuk
    donderdag 10 mei 2018 om 21:20
    Wat ik al eerder zei ..
    Mogen de beste winnen !
    Ik ben dordt supporter , maar is Sparta beter dan verdienen ze het
    Vind ik leuk
    Kuip +7349
    donderdag 10 mei 2018 om 21:34
    Het is toch niet te hopen dat Almere, Telstar of Dordrecht promoveren. Kunstgras en ministadionnetjes in de eredivisie. En dan zijn er veel mensen blij dat zo’n prachtige club als Twente is gedegradeerd.
    Lekker voor het aanzien van onze toch al hopeloze eredivisie.
    Vind ik leuk
    Counterattack +11106
    donderdag 10 mei 2018 om 22:06
    Superboeren doen het op gras. :-)
    Vind ik leuk
    Kuip +7349
    donderdag 10 mei 2018 om 22:44
    De superboeren mogen van mij de eredivisie in.
    Vind ik leuk
    Counterattack +11106
    donderdag 10 mei 2018 om 22:46
    Akkoord. Hebben we dit topic ook weer positief uitgemolken.
    Vind ik leuk
    Sideburnn +2655
    vrijdag 11 mei 2018 om 00:36
    Slapende reus
    Vind ik leuk
    meinema +1313
    vrijdag 11 mei 2018 om 06:35
    Forza Emmen!
    Vind ik leuk
    Dordtenees +1019
    donderdag 10 mei 2018 om 22:44
    Ja, dan maar gewoon vooraf zeggen dat je niet wil promoveren. Hef de competitie gewoon op, of maak 4 leaugues op orde van grootte van de club
    Vind ik leuk
    VA1 +1664
    donderdag 10 mei 2018 om 21:38
    Dacht dat dit over NEC ging toen ik de titel van het topic las...
    Vind ik leuk
    Het Brein +3968
    donderdag 10 mei 2018 om 22:24
    Ik ben voor een Eredivisie keurmerk. Deze zal ik gaan opzetten en kijken naar volgende punten: kunstgras, begroting, stadion, achterban. Als dit allemaal niet voldoet mag je niet promoveren! Het Brein-keurmerk dus, een even rigoureus als noodzakelijke maatregel...
    Vind ik leuk
    Kuip +7349
    vrijdag 11 mei 2018 om 09:30
    Volledig mee eens Het Brein. Voor de uitstraling van de eredivisie is dat heel belangrijk. Betaald voetbal speel je nu eenmaal voor publiek. Het moet entertainment zijn voor veel mensen en met een prachtig decor.
    Als je Barcelona-Rel Madrid in het Excelsior stadion laat spelen is er geen bal aan. Entourage is zeer bepalend voor het merk eredivisie.
    Vind ik leuk
    donderdag 10 mei 2018 om 22:35
    Nou beste sherel, Sparta is dat ook niet....
    Vind ik leuk
    Karakter1 +1316
    donderdag 10 mei 2018 om 22:39
    Met zulke uitspraken ga je hopen op een zeperd. Zeker als het een broekie als Floranus is die zulke teksten bezigt. Als je 2-1 speelt tegen een niet Eredivisie waardige ploeg die in de tweede helft ook nog eens de betere was (zijn zijn woorden) moet je bij jezelf te rade gaan of je eigen club dan wel Eredivisiewaardig is.
    Vind ik leuk
    Dordtenees +1019
    donderdag 10 mei 2018 om 22:42
    Oh heerlijk dit, niets geleerd van Cambuur. Anders sparen jullie ook even 4 basisspelers en denken al aan de finale. Ze halen er op de valreep een 1-2 uit terwijl Arias 2 keer over de bal maait 1 op 1. Lekker hooghartig doen!
    Vind ik leuk
    meinema +1313
    vrijdag 11 mei 2018 om 06:38
    Misschien bedoeld hij dat dus dat hij merkt dat dit geen eredivisie is. Daar maaien ze minder over de bal heen
    Vind ik leuk
    Hupfean +4039
    vrijdag 11 mei 2018 om 11:15
    Dit was maar 1-2, tegen cambuur was t 1-4 kom op iets meer vertrouwen in je club. Suc6 zondag.
    Vind ik leuk
    Dordtenees +1019
    vrijdag 11 mei 2018 om 11:18
    Ik barst van het vertrouwen, dankjewel!
    Vind ik leuk
    5by5 +1284
    donderdag 10 mei 2018 om 23:19
    Sparta en Roda blijven er beide in de rest is te zwak en Fc Utrecht wint de playoff
    Vind ik leuk
    donderdag 10 mei 2018 om 23:45
    Goed gesprek... Als Sparta het wel was dan waren ze wel met een 0-5 terug naar Rotterdam gegaan. Ik denk dat t nog spannend wordt
    Vind ik leuk
    Hupfean +4039
    vrijdag 11 mei 2018 om 11:09
    Ik ben al lang blij dat jullie cambuur er uit hebben gewipt. Van mij mogen jullie promoveren. Suc6 zondag. Plus er wacht nog 110.000 euro van die turk op jullie.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Duidelijk oordeel na play-off-wedstrijd: "Dit is geen Eredivisie-club"