Duidelijk oordeel na play-off-wedstrijd: Dit is geen Eredivisie-club

    Duidelijk oordeel na play-off-wedstrijd: "Dit is geen Eredivisie-club"

    donderdag 10 mei 2018 om 20:43

    Sherel Floranus denkt niet dat FC Dordrecht thuishoort in de Eredivisie. De verdediger van Sparta merkt dat het verschil in niveau tussen een Eredivisie- en een Jupiler League-club aanwezig is.

    "Het niveauverschil is sowieso groot, maar je moet niemand onderschatten", zegt Floranus tegen Voetbal Inside. Dan krijgt hij de vraag hoe groot het verschil is met de clubs waar hij wekelijks tegen speelt in de Eredivisie. "Dit is geen Eredivisie-club. Of we er thuis overheen gaan? Ja, dat zeker. Wij hebben gewoon goed gespeeld." Sparta won met 1-2 bij Dordrecht.

    "Wij waren niet bang. Ik moet wel toegeven dat ze de tweede helft wel beter speelden dan wij, maar we waren niet bang", zegt Floranus, die dan de vraag krijgt over de eigen goal van Stijn Spierings. "Dat kan niet. Je denkt niets. Het is jammer dat hij er bij ons ingaat, want als hij er bij hun ingaat is het ook mooi."

    Poll

    Wie gaat er door?

    (2067 stemmen)

    Plaats een reactie

    Rodapaus +5343
    donderdag 10 mei 2018 om 20:45
    Nou bij Roda Almere is niet zoveel verschil te zien... :'(
    Vind ik leuk
    PRICE +25703
    donderdag 10 mei 2018 om 20:53
    Deze ronde wint Sparta
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5343
    donderdag 10 mei 2018 om 20:56
    Is wel te hopen, had het van de juup ploegen alleen Telstar nog gegund maar zie dan alsnog liever Sparta.
    Vind ik leuk
    Spartan +5726
    donderdag 10 mei 2018 om 21:34
    Volgend jaar gewoon Roda-Sparta in de ere ;-)
    Vind ik leuk
    knapzak +1413
    donderdag 10 mei 2018 om 23:26
    krijgen ze dan ook eindelijk een echt grasveld , zoals het hoort als je op het hoogste niveau willen spelen ;-)
    Vind ik leuk
    Pruus +67
    vrijdag 11 mei 2018 om 17:38
    Heb je hem weer.......
    Vind ik leuk
    knapzak +1413
    vrijdag 11 mei 2018 om 18:48
    ja inderdaad heb je hem weer , ik ben een voetballiefhebber en jij duidelijk niet met je voetbal op rubber korrels
    Vind ik leuk
    Pruus +67
    vrijdag 11 mei 2018 om 22:51
    Weet jij mijn mening omtrent kunstgras? Jij zit maar in te vullen en hoort je schijnbaar zelfs graag praten....
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 11 mei 2018 om 22:51]
    Vind ik leuk
    knapzak +1413
    zaterdag 12 mei 2018 om 09:32
    jou hoor ik liever niet praten in ieder geval
    en dit is een voetbalsite waar voetbalsupporters hun mening mogen geven
    als je dat niet bevalt , dan rot je toch lekker op naar een site waar men wel de dingen zegt die de grote pruus graag wil horen
    Vind ik leuk
    Pruus +67
    zaterdag 12 mei 2018 om 11:15
    Zielig menke, je hebt écht ene aan de waffel
    Vind ik leuk
    knapzak +1413
    zaterdag 12 mei 2018 om 18:15
    je bent hier in nederland , mislukte duitser
    als jij niet eens het fatsoen hebt om hier nederlands te praten dan moet je helemaal wieberen
    ga jij maar lekker die rubber korrels opbikken
    die schijnen ziektes te verwekken
    omdat jouw club op van dat kutgras speelt , hoeft de rest van nederland nog niet zijn mond dicht te houden
    alleen al voor jou hoop ik dat die kut club van jou gauw oprot uit de eredivisie , en dat er een echte voetbalclub met een gewoon grasveld voor terug komt
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 12 mei 2018 om 18:18]
    Vind ik leuk
    Pruus +67
    zaterdag 12 mei 2018 om 19:15
    Die conversatie met jou begint me te bevallen,
    Pak nu lief je medicatie en vraag de verpleger of je nu al naar bed mag ;-)
    Vind ik leuk
    knapzak +1413
    zondag 13 mei 2018 om 23:04
    daaaaaaaaaag roda
    weg uit de eredivisie zielige jankbal
    Vind ik leuk
    Pruus +67
    maandag 14 mei 2018 om 06:59
    Pak je pilletjes lamzak......
    Vind ik leuk
    knapzak +1413
    maandag 14 mei 2018 om 09:23
    pak jij ook maar een pilletje , lekker een paar jaar jl voetballen op je rubbere tapijtje , en jou lach ik keihard uit
    Vind ik leuk
    Spiegel +8850
    donderdag 10 mei 2018 om 21:02
    Uit 0-0 niet slecht en ze hebben nog helft. Thuis afmaken!
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5343
    donderdag 10 mei 2018 om 21:36
    Voorsprong is beter voor mijn hart
    Vind ik leuk
    Topdrie +2289
    donderdag 10 mei 2018 om 20:46
    Hoe komen ze dan in de play-offs terecht als ze geen Eredivisie club zijn???
    Vind ik leuk
    Bdog +5002
    donderdag 10 mei 2018 om 20:49
    Door een periode titel in de Jupiler Leugue te pakken?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 10 mei 2018 om 20:50]
    Vind ik leuk
    donderdag 10 mei 2018 om 20:52
    Triest niveau jupiler league?
    Vind ik leuk
    stollie38 +17430
    donderdag 10 mei 2018 om 20:49
    Zou John Troost geen mediatraining kunnen geven voor alle clubs. ;-)

    Een groot niveau verschil!!! Vandaar dat je maar met pijn en moeite wint
    Vind ik leuk
    donderdag 10 mei 2018 om 20:50
    Hoogmoed komt....
    [Reactie gewijzigd op donderdag 10 mei 2018 om 21:45]
    Vind ik leuk
    Monnikehuize +1185
    donderdag 10 mei 2018 om 21:28
    Moedddddddd
    Vind ik leuk
    donderdag 10 mei 2018 om 21:45
    Wow. Thnx is al laat haha
    Vind ik leuk
    haarlemx +422
    donderdag 10 mei 2018 om 20:54
    Ik wil dat Sparta voor altijd Eredivisie speelt, gunfaktor maar deze gast mag zelf wel degraderen, Bennie Bang.
    Vind ik leuk
    Blueman +863
    donderdag 10 mei 2018 om 20:55
    Ik heb het idee dat de Spartanen niet te hoog van de toren moeten blazen. Ik gun het Dick van harte dat ze in de eredivisie blijven, maar ik vind het maar een heel matig ploegje.
    Vind ik leuk
    Sideburnn +2372
    vrijdag 11 mei 2018 om 00:33
    Ik ben een Spartaan...maar snap niet dat Floranus zegt dat ze goed hebben gespeeld......tjonge jonge...
    Vind ik leuk
    Dicky +18808
    donderdag 10 mei 2018 om 20:58
    Tja, maar Sparta heeft ook geen Eredivisie waardige ploeg.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8049
    donderdag 10 mei 2018 om 22:33
    Dit was een van de zwakste op het hele veld, nivo zaterdagavond amateurs.ik kan me de woede van dickie voorstellen met een kluns als deze
    Vind ik leuk
    Rodajc +12717
    donderdag 10 mei 2018 om 20:58
    Heel dom om te zeggen dit.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8049
    donderdag 10 mei 2018 om 20:58
    Er was helemaal geen verschil te zien en dortrecht was bij vlagen beter.die heeft behoorlijk praatjes voor iemand die met geluk nog gewonnen heeft.
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5012
    donderdag 10 mei 2018 om 21:04
    Ondanks Spierings denk ik dat Sparta doorgaat.
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1326
    donderdag 10 mei 2018 om 21:05
    Domme opmerking, past totaal niet bij Sparta. Laat eerst nou maar eens zien dat je zondag voor onze club vecht en dan pas die grote bek open.
    Vind ik leuk
    donderdag 10 mei 2018 om 21:20
    Wat ik al eerder zei ..
    Mogen de beste winnen !
    Ik ben dordt supporter , maar is Sparta beter dan verdienen ze het
    Vind ik leuk
    Kuip +6318
    donderdag 10 mei 2018 om 21:34
    Het is toch niet te hopen dat Almere, Telstar of Dordrecht promoveren. Kunstgras en ministadionnetjes in de eredivisie. En dan zijn er veel mensen blij dat zo’n prachtige club als Twente is gedegradeerd.
    Lekker voor het aanzien van onze toch al hopeloze eredivisie.
    Vind ik leuk
    donderdag 10 mei 2018 om 22:06
    Superboeren doen het op gras. :-)
    Vind ik leuk
    Kuip +6318
    donderdag 10 mei 2018 om 22:44
    De superboeren mogen van mij de eredivisie in.
    Vind ik leuk
    donderdag 10 mei 2018 om 22:46
    Akkoord. Hebben we dit topic ook weer positief uitgemolken.
    Vind ik leuk
    Sideburnn +2372
    vrijdag 11 mei 2018 om 00:36
    Slapende reus
    Vind ik leuk
    meinema +1171
    vrijdag 11 mei 2018 om 06:35
    Forza Emmen!
    Vind ik leuk
    Dordtenees +1026
    donderdag 10 mei 2018 om 22:44
    Ja, dan maar gewoon vooraf zeggen dat je niet wil promoveren. Hef de competitie gewoon op, of maak 4 leaugues op orde van grootte van de club
    Vind ik leuk
    VA1 +1750
    donderdag 10 mei 2018 om 21:38
    Dacht dat dit over NEC ging toen ik de titel van het topic las...
    Vind ik leuk
    Het Brein +3482
    donderdag 10 mei 2018 om 22:24
    Ik ben voor een Eredivisie keurmerk. Deze zal ik gaan opzetten en kijken naar volgende punten: kunstgras, begroting, stadion, achterban. Als dit allemaal niet voldoet mag je niet promoveren! Het Brein-keurmerk dus, een even rigoureus als noodzakelijke maatregel...
    Vind ik leuk
    Kuip +6318
    vrijdag 11 mei 2018 om 09:30
    Volledig mee eens Het Brein. Voor de uitstraling van de eredivisie is dat heel belangrijk. Betaald voetbal speel je nu eenmaal voor publiek. Het moet entertainment zijn voor veel mensen en met een prachtig decor.
    Als je Barcelona-Rel Madrid in het Excelsior stadion laat spelen is er geen bal aan. Entourage is zeer bepalend voor het merk eredivisie.
    Vind ik leuk
    donderdag 10 mei 2018 om 22:35
    Nou beste sherel, Sparta is dat ook niet....
    Vind ik leuk
    Karakter1 +1199
    donderdag 10 mei 2018 om 22:39
    Met zulke uitspraken ga je hopen op een zeperd. Zeker als het een broekie als Floranus is die zulke teksten bezigt. Als je 2-1 speelt tegen een niet Eredivisie waardige ploeg die in de tweede helft ook nog eens de betere was (zijn zijn woorden) moet je bij jezelf te rade gaan of je eigen club dan wel Eredivisiewaardig is.
    Vind ik leuk
    Dordtenees +1026
    donderdag 10 mei 2018 om 22:42
    Oh heerlijk dit, niets geleerd van Cambuur. Anders sparen jullie ook even 4 basisspelers en denken al aan de finale. Ze halen er op de valreep een 1-2 uit terwijl Arias 2 keer over de bal maait 1 op 1. Lekker hooghartig doen!
    Vind ik leuk
    meinema +1171
    vrijdag 11 mei 2018 om 06:38
    Misschien bedoeld hij dat dus dat hij merkt dat dit geen eredivisie is. Daar maaien ze minder over de bal heen
    Vind ik leuk
    Hupfean +3577
    vrijdag 11 mei 2018 om 11:15
    Dit was maar 1-2, tegen cambuur was t 1-4 kom op iets meer vertrouwen in je club. Suc6 zondag.
    Vind ik leuk
    Dordtenees +1026
    vrijdag 11 mei 2018 om 11:18
    Ik barst van het vertrouwen, dankjewel!
    Vind ik leuk
    5by5 +1258
    donderdag 10 mei 2018 om 23:19
    Sparta en Roda blijven er beide in de rest is te zwak en Fc Utrecht wint de playoff
    Vind ik leuk
    donderdag 10 mei 2018 om 23:45
    Goed gesprek... Als Sparta het wel was dan waren ze wel met een 0-5 terug naar Rotterdam gegaan. Ik denk dat t nog spannend wordt
    Vind ik leuk
    Hupfean +3577
    vrijdag 11 mei 2018 om 11:09
    Ik ben al lang blij dat jullie cambuur er uit hebben gewipt. Van mij mogen jullie promoveren. Suc6 zondag. Plus er wacht nog 110.000 euro van die turk op jullie.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Duidelijk oordeel na play-off-wedstrijd: "Dit is geen Eredivisie-club"