Bibberend Sparta knokt zich terug tegen Dordrecht en is stap dichterbij handhaving

Bibberend Sparta knokt zich terug tegen Dordrecht en is stap dichterbij handhaving

zondag 13 mei 2018 om 18:40

Dankzij een knappe comeback op Het Kasteel heeft Sparta zich zondagmiddag geplaatst voor de finale van de nacompetitie. Het werd 2-2 tegen FC Dordrecht, dat enkele dagen geleden al met 2-1 was verslagen. In de finale van de play-offs treft Sparta FC Emmen. 

Het Sparta van trainer Dick Advocaat had een goede uitgangspositie na de overwinning van eerder deze week. In de eerste helft van de return dreigde het echter volledig mis te gaan voor de Rotterdammers. Eerst schoot Denis Mahmudov via het been van Bart Vriends raak en na een halfuur werd het zelfs 0-2. Dordrecht-spits Jeremy Cijntje profiteerde van gepruts van met name doelman Leonard Nienhuis. Hij schatte een dieptebal helemaal verkeerd in. 

Na de pauze zat er maar één ding op voor Sparta. Er móest een goal worden gemaakt om in ieder geval een verlenging af te dwingen en degradatie uit de Eredivisie te vermijden. Deroy Duarte zorgde na een klein uur voor een vreuge-explosie op Het Kasteel door de aansluitingstreffer binnen te schieten. Daarna werd het ook nog 2-2. Goudhaantje Robert Mühren frommelde de bal van dichtbij binnen. Ondanks kansen over en weer werd er in de slotfase niet meer gescoord.

In de finale van de nacompetitie neemt Sparta het zoals gezegd op tegen FC Emmen, dat zondag NEC van zich wist af te schudden. De andere halve finale gaat tussen De Graafschap en Roda JC óf Almere City. 

Poll

Wie gaat de finale winnen?

(888 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 13 mei 2018 om 18:41
Nou nou Sparta, volgende horde wordt lastiger
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 18:43
Praat jij nou maar niet voor je beurt ! Want de schijtschap blijft ook gewoon in de juup
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 18:47
De schijtschap, weer eentje voor de trieste lijst van domme semi-beledigingen.
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 18:48
Ook nog eens een hele slechte ook
Vind ik leuk
Farmer +8368
zondag 13 mei 2018 om 18:52
Ja... Als ie dan niks beters te melden heeft, laat ie dit dan op een stukkie toiletpapier schrijven eer hij zn achterste er mee afveegt. Heeft het iig nog nut gehad...

En als ie nu met iets origineels komt 'Neusgravers-schap' oid, dáár kan je met n knipoog nog es om grinnikken bv...

'de schijtschap'... Is dat de rij in de supermarkt waar ze het toiletpapier hebben staan oid?
Slaat echt als een slappe l*l op een drumstel..
Vind ik leuk
Hattrick +9413
zondag 13 mei 2018 om 18:55
Die was niet eens een beetje grappig.... De Schijtschap?!$...
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 18:56
Sorry, moet ik jouw beurt afwachten? Dan duurt dat nog wel ff....
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 19:07
En achilles niet, doei
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 18:55
Denk je DAT JA?
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 18:57
Juustem, dat denk ik
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 19:02
Dan denk je toch verkeerd
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 19:28
Mag je denken
Vind ik leuk
Fcdb67 +189
zondag 13 mei 2018 om 19:39
He kerel, was je wezen kijken vandaag?
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 19:41
Nee was thuis gebleven
Had er geen geloof meer in :-(
Vind ik leuk
Fcdb67 +189
zondag 13 mei 2018 om 19:43
Heb het een beetje zitten volgen maar na die 4-1 dacht ik echt ze gaan het redden. Jammer, een troost volgend jaar weer tegen de mooiste club uit Brabant:).
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 19:46
Dat klopt iedergeval een pracht stad en lekkeren Boschbollen ;-)
Vind ik leuk
Spartan +4716
zondag 13 mei 2018 om 19:10
Ja als je 25 doelpogingen hebt en slechs 2 keer scoort. Bovendien 3 goals weggegeven tegen dordrecht de afgelopen 2 wedstrijden.

En dan nog winnen.

Zeer slecht sparta. Maar nog altijd beter dan Dordrecht.
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 19:30
Suc6 komende duels, Sparta hoort in de eredivisie wat mij betreft!
Vind ik leuk
Spartan +4716
zondag 13 mei 2018 om 20:01
Ja, maar dat laten ze helaas niet zien.

Jullie ook nog succes.
Vind ik leuk
Bengelino +9131
zondag 13 mei 2018 om 18:41
Oei oei oei
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 18:42
Hopelijk valt de blessure van Hamer mee! Desalniettemin Sparta gefeliciteerd!
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 18:42
Haha dit Sparta gaat nog 2 heeeeel zware wedstrijden tegemoet wat een slecht elftal als je er maar heel ietsje druk op zet weten ze niet wat ze moeten doen
Vind ik leuk
Farmer +8368
zondag 13 mei 2018 om 18:59
Met alle respect, maar FC Emmen heeft ook geen 'wereldelftal' natuurlijk.

Ik voorspel echter wel een 'open finale'. Ik geef FC Emmen zéker kans. Gun het ze ook wel, al zal de competitie er niet direct sterker op worden, voor de regio, en de club Emmen zou dit een gí-gan-ti-sche opsteker zijn. Ik gun het ze iig van harte.

(En zal altijd een warme gedachte overhouden aan Stadion de Meerdijk, het was op dit veld, dat Magnus Johansson, de 0-1 tegen de touwen joeg, wat genoeg was, als 4e overwinning op rij in de toenmalige nacompetitie-poule, en promotie voor FC Groningen betekende.)
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 18:42
Duarte is toch wel een van de betere voetballers bij Sparta.
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 18:42
Daar komt Sparta heel goed weg zeg.
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 18:43
Come on Emmen!!!

Gefeliciteerd Sparta. Niks tegen jullie, maar ik zou het heel leuk vinden om Emmen in de Eredivisie te zien. Succes in de finale.
[Reactie gewijzigd op zondag 13 mei 2018 om 18:44]
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 18:50
Met hangen en wurgen voor SPARTA,nu Emmen zal ook zware slag worden.
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 18:53
Het is bij Sparta inderdaad niet best, dus als er ooit een kans is voor Emmen is het nu.

Come on Emmen!!!
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 18:43
Als Sparta nu niet degradeert dan gebeurt het volgend seizoen wel, dit is echt totaal geen basis om op verder te bouwen
[Reactie gewijzigd op zondag 13 mei 2018 om 18:44]
Vind ik leuk
Dicky +14782
zondag 13 mei 2018 om 18:44
Sparta gaat het niet redden. Het geluk houdt een keer op.
Vind ik leuk
Stack5 +1917
zondag 13 mei 2018 om 20:44
Dat zei men ook over PSV.
Vind ik leuk
Dicky +14782
zondag 13 mei 2018 om 20:45
Die waren gewoon goed.
Vind ik leuk
Nuance +6140
zondag 13 mei 2018 om 18:44
Succes Emmen. Er uit met die over het paard getilde, arrogante kasteelmannetjes.
[Reactie gewijzigd op zondag 13 mei 2018 om 18:45]
Vind ik leuk
Rodapaus +4418
zondag 13 mei 2018 om 18:46
Mooi! Nu wij nog...
Vind ik leuk
tikkietoe +4353
zondag 13 mei 2018 om 18:51
Succes!
Vind ik leuk
Rodajc +7947
zondag 13 mei 2018 om 19:17
Zo veel mogelijk sfeer maken! Dan hebben wij er in ieder geval alles aan gedaan.
Vind ik leuk
rjc71 +1259
zondag 13 mei 2018 om 19:29
Los mer goan
Vind ik leuk
tikkietoe +4353
zondag 13 mei 2018 om 18:46
In de finale zal Sparta vanaf het begin scherp moeten zijn.
Wel lekker dat ze NEC daarin mislopen.
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 18:47
Jammer dat datop geraapte ploegje door gaat horen niet thuis in eredivizie
Vind ik leuk
stratumseind +128449
zondag 13 mei 2018 om 18:48
Bij dickie liep het dun weer even uit de broek
Vind ik leuk
Vamos7 +847
zondag 13 mei 2018 om 19:03
Hij schoot in de vlekken zoals jij dat altijd zo mooi zegt.
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 18:54
Denk niet dat Dick de volgende horde kan nemen.
Ben ook benieuwd of het Roda gaat lukken. Heb er een hard hoofd in.
Vind ik leuk
Rodajc +7947
zondag 13 mei 2018 om 19:17
Ik ook momenteel, maar we gaan er alles aan doen!
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 18:54
Mooi voetbalgevecht, echt degradatievoetbal, mooie sfeer ook op Spangen. Sparta is wel heel zwak, sommige jongens zijn echt niet Eredivisiewaardig. Vooral ook de jongens die vanuit de Eredivisie subtop komen vallen erg tegen. Complimenten aan Dordt met een budget elftal toch leuk voetbal brengen en Sparta goed tegenstand boden.

Nu hopen dat Roda doorgaat naar de volgende ronde. Almere vind ik (nog) geen Eredivisie club. Daarna zou het mij niet uitmaken; Sparta, Emmen, de Graafschap en Roda zou ik net zo lief in de Eredivisie zien.

Wel hoop ik dat kunstgras snel verboden wordt.
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 19:04
Niveau verschil nul. Beste man van het veld Hamer. Sparta heel heel heel matig.
Vind ik leuk
Godin1 +252
zondag 13 mei 2018 om 19:05
Ik gun Sparta degradatie. Echt een bij elkaar geraapt zootje. Hopelijk kan Emmen ze naar de JL sturen. Jammer voor clown Bassie, alias Dick Advocaat.
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 20:14
een Emmen is ook niet veel voor de eredivisie

laat dan maar gewoon sparta winnen en in de eredivisie blijven
(bij sparta is meer mogelijk dan bij een emmen)
Vind ik leuk
Godin1 +252
zondag 13 mei 2018 om 20:22
Wat dan?
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 11:15
sorry als je dat niet begrijpt

maar Sparta is in principe toch vele malen groter dan een Emmen.
kijk maar naar het stadion, supporters, mischien financien want ik heb wel het gevoel dat er sinds kort de juiste mensen in de technische staf en bestuur zitten.

dat is hetzelfde eigenlijk met een Roda en een Twente.

ploegen als Emmen, mischien wel de Graafschap of Almere en een fortuna hebben echt niets te zoeken in de eredivisie

deze ploegen hebben maar beperkte financiele mogelijkheden en sommige accomodaties zijn niet eens meer van deze tijd laat staan voor de eredivisie.
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 19:14
Oh oh oh Sparta..... er moet echt nog heel veel gebeuren. Als je zo tegen FC Emmen de wedstrijd in gaat word je van de mat gespeeld. Het hele seizoen al zeer matig natuurlijk.
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 19:15
Heerlijk duel en gelukkig niet gedegradeerd. Dordrecht een vervelende ploeg , nu tegen Emmen vechten voor elke meter kunstgras. Ik ga even aan het zuurstof.
Vind ik leuk
Het Brein +2972
zondag 13 mei 2018 om 19:20
Gelukkig maar...Dordrecht mag blij zijn dat ze betaald voetbal mogen spelen...
Vind ik leuk
Maxidi +3237
zondag 13 mei 2018 om 19:39
Als ze er tegen Emmen in blijven, heb ik er voor volgend seizoen best vertrouwen in onder Fraser..
Vind ik leuk
Sil95 +8417
zondag 13 mei 2018 om 19:54
Ik geef FC Emmen een goede kans als Sparta in de volgende ronde wederom lamlendig voor de dag komt. Ze zijn echt aan een catastrofe ontsnapt vanavond. Het kan natuurlijk ook uitstel van executie zijn geweest.
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 19:57
En dan staan die Spartanen ons nog blij en bijdehand uit te zwaaien ook, terwijl ze zich kapot moeten schamen
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 20:17
Die sfeer ontstaat toch echt bij jullie zelf.
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 20:31
Ik had het dan ook niet over de afwezige sfeer. Slechts na de 1-2 begon het Sparta-publiek wakker te worden
[Reactie gewijzigd op zondag 13 mei 2018 om 20:32]
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 20:46
Leuke grap, ik heb heb over het schandalige gedragen van de supporters van Dordt in de thuiswedstrijd. Maar praat vooral lekker over ons. Jullie waren helemaal niet slecht vandaag maar het was net niet genoeg. En buiten dat: de sfeer was de gehele wedstrijd aanwezig maar je snapt zelf ook wel dat het na 0-2 wat inkakt toch.
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 20:49
Vertel...
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 21:05
Vuurwerk in uitvak gooien, kanker Sparta dit kanker Sparta dat. Vond ik gewoon jammer omdat wij helemaal geen vervelende voorgeschiedenis met elkaar hebben. Sterker nog tegen Dordt hebben wij het niet gered in de strijd voor promotie en Dordt wel. Buiten dat vind ik het een sympathieke club. Dus ik snapte niet zo goed waar het vandaan kwam. Maar misschien kan jij hier wat meer opheldering over brengen.
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 21:17
Ik heb 1 stuk vuurwerk richting het uitvak zien gaan en landde net buiten de lijnen voor de boarding (ik sta op west). Het kanker-gebral word ik ook kotsmisselijk van. Kennelijk moeten we dat maar accepteren ofzo:(
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 21:27
Okay dan viel het qua vuurwerk idd mee. Dan heb ik daar verkeerde informatie over. Ja echt bizar he dat mensen er maar mee blijven schelden. Denk niet dat je dat ooit kan uitsluiten helaas.
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 21:35
ze deden het zelfs na diverse stiltes van bijvoorbeeld Theo Bos...
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 21:38
Ja bizar. Kan dat niet begrijpen. Ik wens jou in ieder geval alle goeds toe met FC Dordrecht aankomend seizoen!
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 20:21
Sparta heeft niets te zoeken in de eredivisie
Vind ik leuk
klick +367
zondag 13 mei 2018 om 20:57
Ondanks veel mazzel wint sparta van emmen met gemak helaas.
Vind ik leuk
Hupfean +2098
zondag 13 mei 2018 om 21:25
Jammer voor Dordrecht. Net niet goed genoeg. Ik had het ze gegund.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Bibberend Sparta knokt zich terug tegen Dordrecht en is stap dichterbij handhaving