FC Emmen houdt stand tijdens spektakelstuk in Nijmegen en plaatst zich voor finale

    FC Emmen houdt stand tijdens spektakelstuk in Nijmegen en plaatst zich voor finale

    zondag 13 mei 2018 om 16:27

    FC Emmen heeft zich ten koste van NEC geplaatst voor de finale van de play-offs voor promotie. Op bezoek in Nijmegen ging Emmen zondagmiddag hard onderuit (4-1), maar die uitslag bleek voldoende na de 4-0 zege tijdens het heenduel van enkele dagen geleden. 

    Zelfs de bekritiseerde NEC-trainer Pepijn Lijnders leek voor aanvang van de return in het Goffertstadion niet te geloven in Het Wonder van Nijmegen. Toch hing al na tien minuten een sensatie in de lucht: Anass Achahbar scoorde in vijfde én in de elfde minuut. De hoop van spelers, staf en fans werd daarna weer snel de grond ingeboord. Alexander Bannink maakte van dichtbij de 2-1.

    Vanaf dat moment wist de thuisploeg dat er sowieso nog vier keer gescoord moest worden. Al vòòr de pauze lukte het NEC om er twee te maken. Frank Sturing tekende in de 43e minuut voor de 3-1 en kort daarna schoot de zeventienjarige Ole Romeny binnen. 

    Voor Lijnders en co. resteerden er nog 45 minuten om te stunten en de finale van de play-offs te bereiken. Dat lukte niet, want Emmen slaagde er - soms met kunst- en vliegwerk - in om het doel schoon te houden. Grote vraag is nu wat er met Lijnders gaat gebeuren. Emmen neemt het volgende week in de finale op tegen Sparta of FC Dordrecht. Een plek in de Eredivisie staat op het spel. 

    Poll

    Speelt FC Emmen volgend jaar in de Eredivisie?

    (3674 stemmen)

    Plaats een reactie

    Niels92 +23678
    zondag 13 mei 2018 om 16:29
    Met de 4-1 ruststand dacht ik dat gaat NEC voor elkaar krijgen, maar voor de NEC supporters heeft die ene goal voor de rust het elftal toch '' genekt '' :)
    Vind ik leuk
    stratumseind +164174
    zondag 13 mei 2018 om 16:29
    nec twente komend seizoen in de juup ... wie had dat 10 maanden geleden gedacht
    Vind ik leuk
    VA1 +1664
    zondag 13 mei 2018 om 16:31
    Twente had ik niet verwacht maar NEC?! Kom op...
    Vind ik leuk
    Niels92 +23678
    zondag 13 mei 2018 om 16:32
    Dat is gewoon van te voren besloten in Nijmegen, die willen proberen volgend seizoen wraak te nemen op de nederlaag tegen de kampioen van de JL :)
    Vind ik leuk
    Diesel1977 +1368
    zondag 13 mei 2018 om 16:41
    Tenzij ze een wedstrijd opnieuw mogen spelen. Denk dat ze nog de wedstrijd van donderdag aan het bestuderen zijn;)
    Vind ik leuk
    Niels92 +23678
    zondag 13 mei 2018 om 16:42
    Haha :)
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +2849
    zondag 13 mei 2018 om 16:30
    Complimenten voor Emmen. Nu in de finale van de playoffs graag een vol huis!
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21645
    zondag 13 mei 2018 om 16:30
    Knap van Emmen. Zou wel mooi zijn om Emmen een keer in de Ereďivisie te zien spelen.
    Vind ik leuk
    VA1 +1664
    zondag 13 mei 2018 om 16:30
    www.boredpanda.com
    www.bamigo.com/bamboebasics
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13307
    zondag 13 mei 2018 om 16:30
    Nog goed teruggekomen van nec met een geweldige Achabar, ik zie Emmen niet direct van Sparta winnen maar het zou toch wel erg leuk zijn.
    Vind ik leuk
    dijkie87 +1015
    zondag 13 mei 2018 om 16:30
    slap hoor 45min voor 1 goal moet makkelijk kunnen
    Vind ik leuk
    HanV +4220
    zondag 13 mei 2018 om 17:46
    5-1 winnen zou nog erger zijn, dan gaat Emmen ook nog door.
    Vind ik leuk
    dijkie87 +1015
    zondag 13 mei 2018 om 17:47
    oja haha srry maargoed mooi dat nek uitgeschakeld is
    Vind ik leuk
    Vamos7 +3383
    zondag 13 mei 2018 om 16:30
    Mooi zo dat NEC doorgaat dan kan men nog een Gelderse derby meemaken.
    Vind ik leuk
    Niels92 +23678
    zondag 13 mei 2018 om 16:33
    '' Mooi zo dat NEC doorgaat dan kan men nog een Gelderse derby meemaken. ''

    Waar heb jij het over :)
    Vind ik leuk
    Vamos7 +3383
    zondag 13 mei 2018 om 16:41
    Vitesse NEC? Mooie derby is weer terug in de ED!
    Vind ik leuk
    Niels92 +23678
    zondag 13 mei 2018 om 16:41
    NEC is uitgeschakeld, die spelen volgend seizoen in de JL :)
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5440
    zondag 13 mei 2018 om 16:30
    Het is ze gegund de Emmenaren. Een ploeg waar je niet zozeer rekening mee houdt. Dat NEC met bepaalde supporters daar is ook niet alles..
    Vind ik leuk
    Donny076 +29
    zondag 13 mei 2018 om 16:32
    Doei nek!!
    Vind ik leuk
    NvC +3576
    zondag 13 mei 2018 om 17:16
    NEC
    Vind ik leuk
    VA1 +1664
    zondag 13 mei 2018 om 16:33
    Zo'n leeg stadion heb ik nog nooit gezien...
    Vind ik leuk
    HansVites +4699
    zondag 13 mei 2018 om 16:37
    Daar zat nog geen 4000 man volgens mij.
    Vind ik leuk
    NvC +3576
    zondag 13 mei 2018 om 17:17
    5400+ feiten zijn belangrijk. Maar idd 5k minder dan normal, statement.
    Vind ik leuk
    HansVites +4699
    zondag 13 mei 2018 om 17:37
    De feiten zijn 5.321 toeschouwers.
    Vind ik leuk
    NvC +3576
    zondag 13 mei 2018 om 18:01
    Waarom noem jij dan 1300 minder toeschouwers? #sensatie, #nepSupporter
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 17:47
    Als je feiten zo belangrijk acht, ken dat zelf je nummers:
    niet 5400+ maar 5321 vandaag.
    En gemiddeld 9650 afgelopen seizoen, dus daar zit je ook bijna 1000 naast.
    Vind ik leuk
    NvC +3576
    zondag 13 mei 2018 om 18:02
    Oh sorry, zat er 79 supporters naast ipv 1300. Omhoog rekenen kennen ze zeker niet in Arnep
    Vind ik leuk
    NvC +3576
    zondag 13 mei 2018 om 18:09
    Bovendien zijn ze in Arnep ook selectief bij het uitroepen van ‘foute feiten’. (79 ipv 1300)
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6545
    zondag 13 mei 2018 om 16:34
    O-M-G die spelers van NEC hadden er in de laatste 15 minuten niet echt zin in. Het is niet alsof je de belangrijkste wedstrijd van het jaar speelt of zo. Nog iets: die Langil of hoe hij ook heet is een verschrikkelijke speler.
    [Reactie gewijzigd op zondag 13 mei 2018 om 16:34]
    Vind ik leuk
    robertus +1923
    zondag 13 mei 2018 om 16:37
    Gefeliciteerd Emmen. Het was ook teveel van het goede geweest als we het nog gered hadden.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8660
    zondag 13 mei 2018 om 17:12
    Jammer pik.was jou wel gegund. Volgend jaar word echt spannend met Twente.hoop voor jullie dat Sparta en Roda daar niet nog bij gaan komen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91029
    zondag 13 mei 2018 om 16:46
    Congratulations Emmen. Wat zijn het tot nu toe knotsgekke play offs. De eredivisie kan een metamorfose ondergaan. Dit kan de doodsteek zijn voor NEC. Wat een klappen krijgt die club.
    [Reactie gewijzigd op zondag 13 mei 2018 om 16:49]
    Vind ik leuk
    Niels92 +23678
    zondag 13 mei 2018 om 16:55
    Ferdi Kadioglu zal nu ook wel vertrekken uit Nijmegen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91029
    zondag 13 mei 2018 om 18:17
    Zou ook zeer welkom zijn Niels als Nasser weg zou gaan.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26049
    zondag 13 mei 2018 om 16:53
    Succes Peppie.. je henbt er in vijf maandrn een bende van gemaakt in Nijmegen
    Vind ik leuk
    VA1 +1664
    zondag 13 mei 2018 om 16:57
    Eerst circus Renz failliet en nu dit...
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26049
    zondag 13 mei 2018 om 17:00
    Waar gaat het heen met de wereld ;-)
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4668
    zondag 13 mei 2018 om 16:55
    De jongens van Emmen hebben het uitstekend gedaan maar Eredivisie is een stap te ver voor hun.
    Vind ik leuk
    G-Town 1986 +1032
    zondag 13 mei 2018 om 16:57
    Dat dachten ze van zoveel gepromoveerde clubs de afgelopen jaren en menig club hield zich (mede door de nivellering van de Eredivisie) eenvoudig staande dus zeg het maar niet te snel.
    Vind ik leuk
    G-Town 1986 +1032
    zondag 13 mei 2018 om 16:55
    Well done Emmen als noorderling zou ik het mooi vinden als de ploeg van Dick Lukien voor het eerst in haar bestaan/historie kan promoveren naar de Eredivisie.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20746
    zondag 13 mei 2018 om 16:57
    Emmen van harte!
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 16:58
    Roda blijft in de eredivisie
    Vind ik leuk
    VA1 +1664
    zondag 13 mei 2018 om 17:03
    Hoop het wel ja, is gewoon een Eredivisie club.
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 17:04
    Eigenlijk de graafschap ok
    Vind ik leuk
    G-Town 1986 +1032
    zondag 13 mei 2018 om 17:06
    Roda speelt in de finale tegen De Graafschap (mits ze Almere vanavond verslaan uiteraard).
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 18:24
    en Twenthe Guusje Goffert, dus dan toch al 6 punten uit 3 en thuis 3
    Vind ik leuk
    Eltigras +47
    zondag 13 mei 2018 om 19:36
    Lol fc emmen in de eredivisie dat zou wat zijn. Ik kom zelf uit emmen maar nooit een wedstrijd gezien maar voor eredivisie voetbal ga ik wel eefkes naar het stadion van emmen :)
    Vind ik leuk
    Noord +127
    zondag 13 mei 2018 om 22:31
    Jij zit zielig af te geven op onze fans. Je moet wat nu je voetballend niets meer betekend, maar zielig is het wel. Ik zal niet ontkennen dat Vitesse heel wat fans kwijtraakt bij degradatie, maar dat is bij iedere club. Maakt dat onze fans nepsupporters?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    FC Emmen houdt stand tijdens spektakelstuk in Nijmegen en plaatst zich voor finale