FC Emmen houdt stand tijdens spektakelstuk in Nijmegen en plaatst zich voor finale

FC Emmen houdt stand tijdens spektakelstuk in Nijmegen en plaatst zich voor finale

zondag 13 mei 2018 om 16:27

FC Emmen heeft zich ten koste van NEC geplaatst voor de finale van de play-offs voor promotie. Op bezoek in Nijmegen ging Emmen zondagmiddag hard onderuit (4-1), maar die uitslag bleek voldoende na de 4-0 zege tijdens het heenduel van enkele dagen geleden. 

Zelfs de bekritiseerde NEC-trainer Pepijn Lijnders leek voor aanvang van de return in het Goffertstadion niet te geloven in Het Wonder van Nijmegen. Toch hing al na tien minuten een sensatie in de lucht: Anass Achahbar scoorde in vijfde én in de elfde minuut. De hoop van spelers, staf en fans werd daarna weer snel de grond ingeboord. Alexander Bannink maakte van dichtbij de 2-1.

Vanaf dat moment wist de thuisploeg dat er sowieso nog vier keer gescoord moest worden. Al vòòr de pauze lukte het NEC om er twee te maken. Frank Sturing tekende in de 43e minuut voor de 3-1 en kort daarna schoot de zeventienjarige Ole Romeny binnen. 

Voor Lijnders en co. resteerden er nog 45 minuten om te stunten en de finale van de play-offs te bereiken. Dat lukte niet, want Emmen slaagde er - soms met kunst- en vliegwerk - in om het doel schoon te houden. Grote vraag is nu wat er met Lijnders gaat gebeuren. Emmen neemt het volgende week in de finale op tegen Sparta of FC Dordrecht. Een plek in de Eredivisie staat op het spel. 

Poll

Speelt FC Emmen volgend jaar in de Eredivisie?

(3648 stemmen)

Plaats een reactie

Niels92 +10664
zondag 13 mei 2018 om 16:29
Met de 4-1 ruststand dacht ik dat gaat NEC voor elkaar krijgen, maar voor de NEC supporters heeft die ene goal voor de rust het elftal toch '' genekt '' :)
Vind ik leuk
stratumseind +128449
zondag 13 mei 2018 om 16:29
nec twente komend seizoen in de juup ... wie had dat 10 maanden geleden gedacht
Vind ik leuk
VA1 +999
zondag 13 mei 2018 om 16:31
Twente had ik niet verwacht maar NEC?! Kom op...
Vind ik leuk
Niels92 +10664
zondag 13 mei 2018 om 16:32
Dat is gewoon van te voren besloten in Nijmegen, die willen proberen volgend seizoen wraak te nemen op de nederlaag tegen de kampioen van de JL :)
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 16:41
Tenzij ze een wedstrijd opnieuw mogen spelen. Denk dat ze nog de wedstrijd van donderdag aan het bestuderen zijn;)
Vind ik leuk
Niels92 +10664
zondag 13 mei 2018 om 16:42
Haha :)
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 16:30
Complimenten voor Emmen. Nu in de finale van de playoffs graag een vol huis!
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 16:30
Knap van Emmen. Zou wel mooi zijn om Emmen een keer in de Ereďivisie te zien spelen.
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 16:41
Daar wordt, met alle respect voor Emmen, de eredivisie niet sterker van.
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 16:54
Ach, je moet nou ook niet gaat doen alsof de eredivisie nog wat voorstelt. Misschien verrast Emmen wel. Zo niet zijn ze er ook zo weer uit. Maar laat ze eerst maar de finale winnen.
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 16:58
Die andere clubs vliegen er ook om de paar jaar ook weer uit. Ik gun het ze wel.
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 17:00
Inderdaad hetzelfde hier. Met Emmen is het als het erop aan komt helaas wel altijd net niet. We zullen het zien!
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 17:18
Klopt ze redden het idd vaak niet en daarom al gun ik ze een x eredivisie.
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 17:26
Ach ja onderin lood om oud ijzer. Van vvv en ADO vonden we een paar jaar geleden ook dat ze weinig te zoeken hadden in de ED, kijk eens waar ze dit seizoen zijn geëindigd. Dat terwijl NAC, Twente, Roda etc, wel ‘echte’ ED clubs, er niks van bakken
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 18:17
Van ADO vonden we ook dat ze weinig te zoeken hadden in de Ereďivisie ...wie is we? En hoezo ADO dan? die draaien al sinds ze gepromoveerd zijn zowat in de middenmoot en 2x 11e.. en 5x linker rijtje 3x 9e en 2x 7e met play offs spelen waarvan 1x de PL gewonnen... volgens mij verwar je ADO met een andere club.
[Reactie gewijzigd op zondag 13 mei 2018 om 18:47]
Vind ik leuk
VA1 +999
zondag 13 mei 2018 om 16:30
www.boredpanda.com
www.bamigo.com/bamboebasics
Vind ik leuk
Hattrick +9405
zondag 13 mei 2018 om 16:30
Jammer, dan de superboeren maar! Hup De Graafschap :)
Vind ik leuk
Aal +18288
zondag 13 mei 2018 om 16:32
Hebben we toch weer een Gelderse derby volgend jaar ;-)
Vind ik leuk
Hattrick +9405
zondag 13 mei 2018 om 16:41
Een derby erbij is altijd leuk! Alleen is de rivaliteit met Nec volgens mij wel iets groter toch?
Vind ik leuk
Aal +18288
zondag 13 mei 2018 om 16:55
Zeker Hattrick, maar dat is een reactie terug op hun eeuwige heilig doen en afgeven op onze eigenaar! Boontje komt om z'n loontje.
Vind ik leuk
NvC +37
zondag 13 mei 2018 om 17:15
Slaat nergens op. Die arrogantie van Vitesse word nog een keet afgestraft.
Vind ik leuk
Hattrick +9405
zondag 13 mei 2018 om 17:36
Volgens mij is die rivaliteit er al langer dan die eigenaar :p
[Reactie gewijzigd op zondag 13 mei 2018 om 17:36]
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 18:15
Jij met je derby ...
Je hebt het nooit over Europees voetbal van je club. Zoveel vertrouwen.

Al hoewel, gaan ze dit seizoen ook weer zwarte vlaggen over de stoelen leggen zodat het wat voller lijk? Successupporters noemen ze de Nijmegenaren dan hahahahahah
Vind ik leuk
VA1 +999
zondag 13 mei 2018 om 18:28
Zag je vandaag wel weer. Bij zo'n achterstand zaten er nog geen 1500 man in de goffert...
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 16:30
Nog goed teruggekomen van nec met een geweldige Achabar, ik zie Emmen niet direct van Sparta winnen maar het zou toch wel erg leuk zijn.
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 16:30
slap hoor 45min voor 1 goal moet makkelijk kunnen
Vind ik leuk
HanV +3166
zondag 13 mei 2018 om 17:46
5-1 winnen zou nog erger zijn, dan gaat Emmen ook nog door.
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 17:47
oja haha srry maargoed mooi dat nek uitgeschakeld is
Vind ik leuk
Vamos7 +847
zondag 13 mei 2018 om 16:30
Mooi zo dat NEC doorgaat dan kan men nog een Gelderse derby meemaken.
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 16:33
Leg dat nog 1 x uit maar dan niet in het Turks.
Vind ik leuk
Niels92 +10664
zondag 13 mei 2018 om 16:33
'' Mooi zo dat NEC doorgaat dan kan men nog een Gelderse derby meemaken. ''

Waar heb jij het over :)
Vind ik leuk
Vamos7 +847
zondag 13 mei 2018 om 16:41
Vitesse NEC? Mooie derby is weer terug in de ED!
Vind ik leuk
Niels92 +10664
zondag 13 mei 2018 om 16:41
NEC is uitgeschakeld, die spelen volgend seizoen in de JL :)
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 16:42
Voor in de toekomst dus. Over een aantal jaren of aankomende seizoen al?
Vind ik leuk
VA1 +999
zondag 13 mei 2018 om 16:44
Nu dat NEC niet is gepromoveerd is het waarschijnlijk gewoon einde verhaal met NEC, die zien we denk ik niet meer terug in de ED.
Vind ik leuk
NvC +37
zondag 13 mei 2018 om 17:16
Onzin.
Vind ik leuk
VA1 +999
zondag 13 mei 2018 om 18:29
Ja dat hoop jij maar de feiten zijn keihard.
Vind ik leuk
NvC +37
zondag 13 mei 2018 om 18:50
Feiten zijn aantoonbaar, dingen die 100% waar zijn. De toekomst bepaalt wat er met NEC gebeurt. Dus jij lult maar uit je NEK. En wilt het argument van “feiten” gebruiken om een totale BS voorspelling te bevestigen omdat dat jou het leukste uitkomt. #fake #pannenkoek
Vind ik leuk
Hattrick +9405
zondag 13 mei 2018 om 16:42
Haha Nec is niet eens terug Bien :p
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 16:46
Die is van padje af.
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 16:30
Het is ze gegund de Emmenaren. Een ploeg waar je niet zozeer rekening mee houdt. Dat NEC met bepaalde supporters daar is ook niet alles..
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 16:32
Doei nek!!
Vind ik leuk
NvC +37
zondag 13 mei 2018 om 17:16
NEC
Vind ik leuk
VA1 +999
zondag 13 mei 2018 om 16:33
Zo'n leeg stadion heb ik nog nooit gezien...
Vind ik leuk
HansVites +4098
zondag 13 mei 2018 om 16:37
Daar zat nog geen 4000 man volgens mij.
Vind ik leuk
NvC +37
zondag 13 mei 2018 om 17:17
5400+ feiten zijn belangrijk. Maar idd 5k minder dan normal, statement.
Vind ik leuk
HansVites +4098
zondag 13 mei 2018 om 17:37
De feiten zijn 5.321 toeschouwers.
Vind ik leuk
NvC +37
zondag 13 mei 2018 om 18:01
Waarom noem jij dan 1300 minder toeschouwers? #sensatie, #nepSupporter
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 17:47
Als je feiten zo belangrijk acht, ken dat zelf je nummers:
niet 5400+ maar 5321 vandaag.
En gemiddeld 9650 afgelopen seizoen, dus daar zit je ook bijna 1000 naast.
Vind ik leuk
NvC +37
zondag 13 mei 2018 om 18:02
Oh sorry, zat er 79 supporters naast ipv 1300. Omhoog rekenen kennen ze zeker niet in Arnep
Vind ik leuk
NvC +37
zondag 13 mei 2018 om 18:09
Bovendien zijn ze in Arnep ook selectief bij het uitroepen van ‘foute feiten’. (79 ipv 1300)
Vind ik leuk
ihvmmdk +5619
zondag 13 mei 2018 om 16:34
O-M-G die spelers van NEC hadden er in de laatste 15 minuten niet echt zin in. Het is niet alsof je de belangrijkste wedstrijd van het jaar speelt of zo. Nog iets: die Langil of hoe hij ook heet is een verschrikkelijke speler.
[Reactie gewijzigd op zondag 13 mei 2018 om 16:34]
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 16:37
Al met al goed gedaan, Lijnders. Beginnen met 7 voorsprong op kop en eindigen met helemaal niets.
Vind ik leuk
robertus +1339
zondag 13 mei 2018 om 16:37
Gefeliciteerd Emmen. Het was ook teveel van het goede geweest als we het nog gered hadden.
Vind ik leuk
Dicky +14782
zondag 13 mei 2018 om 16:41
Jammer robertus, het leek er in te zitten.
Vind ik leuk
robertus +1339
zondag 13 mei 2018 om 16:44
1e helft wel, 2e was weer drama. Lijnders haalt er een spits uit, rechtsback erbij en de andere rechtsback naar voren. Wat wil je dan, vraag ik me af.
Vind ik leuk
VA1 +999
zondag 13 mei 2018 om 16:50
Lijkt Henk Fraser wel zo te horen... lezen...
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 16:52
Reactie verwijderd door vp.
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 17:08
Help ons niet te herinneren aan Fräser, VA1:))
Vind ik leuk
Dicky +14782
zondag 13 mei 2018 om 16:51
Dat klinkt als een wissel die door Fräser is bedacht. Die Lijnders zal best kwaliteiten hebben maar eindverantwoordelijke bij een bvo zijn is daar niet één van zo lijkt het. Dit is dodelijk voor NEC. Volgend seizoen is die Eerstedivisie sterker dan het afgelopen jaar zo lijkt het. En dan moet NEC waarschijnlijk met minder middelen zien te promoveren. Dat wordt een hels karwei. Een begin is in ieder geval om die Lijnders zijn congé te geven.
Vind ik leuk
FSCeara +7281
zondag 13 mei 2018 om 17:12
Jammer pik.was jou wel gegund. Volgend jaar word echt spannend met Twente.hoop voor jullie dat Sparta en Roda daar niet nog bij gaan komen.
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 16:40
De lange val in de zestien pompen met een spits van 1.60m. Hoe kom je erop?
Vind ik leuk
Dicky +14782
zondag 13 mei 2018 om 16:40
Knap van NEC dat ze toch nog terug in de race zijn gekomen. Jammer dat het dan net niet lukt voor zon club.
Vind ik leuk
VA1 +999
zondag 13 mei 2018 om 16:49
Ik zei het toen al, laat die Kadioglu lekker lopen, overschat talent. Hij wilde zo graag naar Vitesse maar NEC wilde hem absoluut niet verkopen omdat hij de grote man was die NEC naar de Eredivisie zou moeten helpen...
Vind ik leuk
Dicky +14782
zondag 13 mei 2018 om 16:54
Nou zijn tieners meestal niet de spelers die de kar trekken. Kadioglu is een goede speler die waarschijnlijk het best tot zijn recht komt in een elftal dat lekker draait. In dat kader is het goed dat hij niet naar Vitesse is gekomen.
Vind ik leuk
VA1 +999
zondag 13 mei 2018 om 16:59
Van dat soort talenten hebben we er ook een paar lopen. O.a Mo Osman die uiteindelijk tot zijn 25e of zo nog niet in het 1e speelde en uiteindelijk is vertrokken.
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 16:46
Congratulations Emmen. Wat zijn het tot nu toe knotsgekke play offs. De eredivisie kan een metamorfose ondergaan. Dit kan de doodsteek zijn voor NEC. Wat een klappen krijgt die club.
[Reactie gewijzigd op zondag 13 mei 2018 om 16:49]
Vind ik leuk
Niels92 +10664
zondag 13 mei 2018 om 16:55
Ferdi Kadioglu zal nu ook wel vertrekken uit Nijmegen.
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 18:17
Zou ook zeer welkom zijn Niels als Nasser weg zou gaan.
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 16:53
Succes Peppie.. je henbt er in vijf maandrn een bende van gemaakt in Nijmegen
Vind ik leuk
VA1 +999
zondag 13 mei 2018 om 16:57
Eerst circus Renz failliet en nu dit...
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 17:00
Waar gaat het heen met de wereld ;-)
Vind ik leuk
JanTa48 +2549
zondag 13 mei 2018 om 16:55
De jongens van Emmen hebben het uitstekend gedaan maar Eredivisie is een stap te ver voor hun.
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 16:57
Dat dachten ze van zoveel gepromoveerde clubs de afgelopen jaren en menig club hield zich (mede door de nivellering van de Eredivisie) eenvoudig staande dus zeg het maar niet te snel.
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 16:55
Well done Emmen als noorderling zou ik het mooi vinden als de ploeg van Dick Lukien voor het eerst in haar bestaan/historie kan promoveren naar de Eredivisie.
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 16:57
Emmen van harte!
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 16:58
Roda blijft in de eredivisie
Vind ik leuk
VA1 +999
zondag 13 mei 2018 om 17:03
Hoop het wel ja, is gewoon een Eredivisie club.
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 17:04
Eigenlijk de graafschap ok
Vind ik leuk
Dicky +14782
zondag 13 mei 2018 om 17:06
Nee de Graafschap duidelijk niet. Hooguit een heen en weer vereniging zoals bijvoorbeeld Volendam.
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 17:15
Je kan de graafschap en Volendam niet vergoelijken
Vind ik leuk
Dicky +14782
zondag 13 mei 2018 om 17:19
Je kan de Graafschap geen Eredivisie club noemen.
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 17:25
Hz niet

Vind ik leuk
Dicky +14782
zondag 13 mei 2018 om 17:48
Omdat zij veel vaker in de eerste divisie verkeren dan in de Eredivisie.
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 17:06
Roda speelt in de finale tegen De Graafschap (mits ze Almere vanavond verslaan uiteraard).
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 18:24
en Twenthe Guusje Goffert, dus dan toch al 6 punten uit 3 en thuis 3
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 19:36
Lol fc emmen in de eredivisie dat zou wat zijn. Ik kom zelf uit emmen maar nooit een wedstrijd gezien maar voor eredivisie voetbal ga ik wel eefkes naar het stadion van emmen :)
Vind ik leuk
Noord +134
zondag 13 mei 2018 om 22:31
Jij zit zielig af te geven op onze fans. Je moet wat nu je voetballend niets meer betekend, maar zielig is het wel. Ik zal niet ontkennen dat Vitesse heel wat fans kwijtraakt bij degradatie, maar dat is bij iedere club. Maakt dat onze fans nepsupporters?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

FC Emmen houdt stand tijdens spektakelstuk in Nijmegen en plaatst zich voor finale