'PSG komt maandag met bevestiging: Neymar ontmoette nieuwe trainer al'

'PSG komt maandag met bevestiging: Neymar ontmoette nieuwe trainer al'

maandag 14 mei 2018 om 13:25

Thomas Tuchel is de nieuwe trainer van Paris Saint-Germain. Dat meldt de Süddeutsche Zeitung. De 44-jarige Duitser wordt naar alle waarschijnlijkheid maandag voorgesteld aan pers en publiek.

PSG maakte onlangs bekend niet door te gaan met Unai Emery, die de club de laatste twee seizoenen niet aan het gedroomde Champions League-succes kon helpen. Op de achtergrond werd de laatste maanden hard gewerkt aan de komst van een opvolger. De keuze is uiteindelijk op Tuchel gevallen. Hij maakte naam als trainer van FSV Mainz en was de voorganger van Peter Bosz bij Borussia Dortmund.

Zondagochtend stapte Tuchel volgens de Süddeutsche Zeitung op het vliegtuig naar Parijs. Daar had hij een ontmoeting met de grote ster van het team: Neymar. De Duitse trainer zet maandag zijn handtekening onder een contract tot de zomer van 2020. Zijn belangrijkste taak: voor het eerst in de clubhistorie de Champions League winnen. Deze zomer volgt hij in België een intensieve cursus Frans om zich goed verstaanbaar te kunnen maken in Parijs.

Plaats een reactie

Ajacied_8 +5758
maandag 14 mei 2018 om 13:27
Kansloze missie.
Vind ik leuk
Hattrick +9778
maandag 14 mei 2018 om 13:29
Lijkt me een goede match! Tuchel wilt leuk voetbal spelen, en dat kan zeker met het spelers materiaal van Psg.
Vind ik leuk
Tim +2967
maandag 14 mei 2018 om 13:55
Hij wilt, ik ben even in een hoekje aan het braken hoor.
Vind ik leuk
Hattrick +9778
maandag 14 mei 2018 om 13:59
Ruim je het wel op?
Vind ik leuk
Tim +2967
maandag 14 mei 2018 om 14:16
Eigenlijk zou jij als straf voor een dergelijke taalverkrachting de schoonmaak op je moeten nemen.
Vind ik leuk
Donnygo +882
maandag 14 mei 2018 om 13:34
Ben benieuwd 1x uitgeschakeld worden in de CL en de opvolger staat alweer klaar.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 13:34
Waarom geen Wenger? :D
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 13:38
Met die seniele opa lig je er in de groepsfase al uit.
Die man is tactisch zwakker dan mn dementerende oma van 95
Vind ik leuk
Koeroe +7967
maandag 14 mei 2018 om 13:43
Je overschat jezelf enorm. Beetje meer respect voor de beste man is op zn plaats.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 13:58
Het had mij ook geen vreemde optie geleken. Frans, people-manager, een schat aan ervaring en houdt altijd het oog op de ontwikkeling van een structuur binnen een club waardoor lamge-termijn prioriteit heeft over de korte termijn. Ik weet niet precies op basis waarvan ik zou moeten concluderen dat Tuchel het ongetwijfeld beter zal gaan doen.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 15:47
En daar ga je al de fout in: PSG denkt niet aan lange termijn. De CL willen ze zo snel mogelijk winnen.. thats it. Neemt niet weg dat ik Wenger ook geschikt zou vinden voor de club, absoluut.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 15:53
Zoals ik het zie gaat juist PSG daar de fout in en niet ik ;)

Na een vlugge blik in de glazen bol voorspel ik dat Mourinho het stokje van deze Tuchel zal gaan overnemen over 1 of 2 jaar, mocht korte termijn inderdaad het enige doel zijn.

[Reactie gewijzigd op maandag 14 mei 2018 om 15:54]
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 16:47
Klopt :) maar jij benoemt enkele aspecten rondom de manager Wenger en betitelt hem daarmee als een geschikte kandidaat voor PSG. Aangezien PSG alleen op korte termijn denkt vind ik de vergelijking die je maakt met Tuchel dan ook vreemd door eerst de kwaliteiten van Wenger te benoemen.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 16:57
Wenger is zou een prima coach zijn voor 95% van alle professionele voetbalclubs. Dat de focus op korte termijn ligt, wil niet perse zeggen dat dit dan ook daadwerkelijk belangrijker is. Althans, niet in mijn ogen.

Overigens weet ik te weinig van Tuchel af om hem geen juiste keuze te noemen. Maar op basis van prestaties zou ik Wenger een even logische opvolger gevonden hebben. Niet zo dat Tuchel erom bekent staat flink met geld te smijten en een few-seasons wonder kan creeren. Beide heren misstaan niet bij een topclub, ookal acht ik Wengers staat van dienst net iets uitzonderlijker. Tuchel was overigens ook een heerlijke kandidaat voor Arsenal geweest!

Dus nogmaals, zeker geen vreemde keuze! Ik vond het alleen wat cru dat Wenger voor een seniele gek wordt uitgemaakt terwijl hij in mijn ogen PSG prima verder had kunnen ontwikkelen en dat Tuchel een zo duizend maal betere keuze zou zijn ben ik alles behalve zeker van. Niet zo dat Tuchel er niks van bakt he!! In een vergelijking met Wenger leggen de meeste managers het al snel af, ongeacht hoe de fransman wordt afgeschreven door de gemiddelde voetbalvolger.
[Reactie gewijzigd op maandag 14 mei 2018 om 17:00]
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 14:07
Niet druk ommaken:-)
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 14:23
Zware opdracht de champions league te winnen
Vind ik leuk
Gustavo +2632
maandag 14 mei 2018 om 13:37
Zak ik ‘m maar als eerste maken dan?

Is Emery niks voor Ajax....
Vind ik leuk
Koeroe +7967
maandag 14 mei 2018 om 13:43
Nee Neymar komt al. Die liggen elkaar niet zo
Vind ik leuk
Ajacied_8 +5758
maandag 14 mei 2018 om 13:57
Ik had die Tuchel vorig jaar wel willen hebben als opvolger van Bosz.
Vind ik leuk
Hesses +916
maandag 14 mei 2018 om 14:11
Nee die past niet in t profiel van ajax ze zochten daar een trainer die maar door ongeveer 5% van nederland wordt verstaan en de club helpt aan weer 4 jaren zonder prijs...
Vind ik leuk
mgtow +690
maandag 14 mei 2018 om 14:31
Om die man te verstaan moet je hoog in de concentratie zitten.
Vind ik leuk
Jarinr10 +4405
maandag 14 mei 2018 om 14:31
Van Emery naar Tuchel
, wat schiet je ermee op.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 15:15
Nou, ik ben benieuwd... heb het idee dat daar veel te veel grote ego's rondlopen om er een goed geheel van te smeden. En met de Neymar hebben ze sowieso een verschrikkelijke gast rondlopen...
[Reactie gewijzigd op maandag 14 mei 2018 om 15:15]
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 15:45
Spoedcursus Frans om zich verstaanbaar te maken?? In het 1e elftal staan wat.. Rabiot - Mbappe - Kurzawa in de basis, heb je nog enkele fransmannen op de bank..Die spreken dan Frans. De rest is Zuid Amerikaans en nog wat gevalletjes uit Europa ergens. De taal die je moet leren om je baan te behouden is Neymariaans. Want ja alles draait daar om Neymar.
Vind ik leuk
Cookee +8567
maandag 14 mei 2018 om 16:22
Die werd zelfs genoemd voor Oranje en voor Ajax... iets te hoog gemikt dus.
Vind ik leuk
Lipu +578
maandag 14 mei 2018 om 16:23
Hoop van harte dat Tüchel slaagt in Parijs.
Een trainer met weer eens andere aanpak en visie, leuk!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'PSG komt maandag met bevestiging: Neymar ontmoette nieuwe trainer al'