Denemarken kiest voor Ajax-duo en Feyenoorder in voorlopige WK-selectie

    Denemarken kiest voor Ajax-duo en Feyenoorder in voorlopige WK-selectie

    maandag 14 mei 2018 om 14:01

    Ajacieden Kasper Dolberg en Lasse Schöne en Feyenoorder Nicolai Jörgensen maken kans op deelname aan het WK in Rusland. Het trio is opgenomen in de voorlopige selectie van Denemarken.

    De Deense voetbalbond maakt dat maandag bekend. Dolberg mist vrijwel de hele tweede seizoenshelft vanwege een voetblessure, maar bondscoach Age Hareide laat hem niet vallen. De twintigjarige spits van Ajax, die in de laatste competitiewedstrijd van het seizoen tegen Excelsior een basisplaats had, staat op de voorlopige lijst van 35 internationals.

    Dat Schöne en Jörgensen deel uitmaken van de voorselectie, is geen verrassing. De Ajacied en Feyenoorder zitten er al het hele seizoen bij. In de Deense selectie zitten zes spelers met een Eredivisie-verleden: Nicolai Boilesen, Mathias 'Zanka' Jörgensen, Andreas Bjelland, Michael Krohn-Dehli, Viktor Fischer en de grote ster Christian Eriksen.

    Denemarken neemt het in de groepsfase van het WK op tegen Frankrijk, Australië en Peru.

    Plaats een reactie

    Vamos7 +3382
    maandag 14 mei 2018 om 14:07
    Voor die gene die België Spanje onder 17 willen kijk hier

    https://www.youtube.com/watch?v=SztZS79-LFY
    Vind ik leuk
    TheLobster +1509
    maandag 14 mei 2018 om 15:24
    Komt ons aller Holland er vanavond ook voor?
    Vind ik leuk
    Vamos7 +3382
    maandag 14 mei 2018 om 15:28
    Je straks tegen de Ieren, moet zeggen dat Belgen ijzer sterk tweede helft spelen.
    Vind ik leuk
    TheLobster +1509
    maandag 14 mei 2018 om 15:40
    Komt de komende jaren dus geen einde van de Belgische opmars vrees ik.
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 14:07
    Leuke spelers hebben de Denen. Voor mij een van de landen die ik graag zie spelen.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32073
    maandag 14 mei 2018 om 15:38
    Ze gaan alleen niet zo ver komen....
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 16:09
    Dat weet jij al? Knap hoor, wie gaan er nog meer gelijk uit? Als je dat nou even wereldkundig kan maken dan hoef ik niks meer te kijken.
    [Reactie gewijzigd op maandag 14 mei 2018 om 16:09]
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32073
    maandag 14 mei 2018 om 16:12
    Als ik jou was zou ik niet eens op m'n voorspelling wachten en meteen vertrekken naar Swahilistan
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 19:20
    Ongesteld? Beetje lief doen hoor :(
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32073
    maandag 14 mei 2018 om 19:22
    Beetje pissig op de moderator van eerder vandaag....
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 21:39
    Waarom?
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 14:08
    Heel benieuwd hoe ver ze gaan komen dit WK.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32073
    maandag 14 mei 2018 om 15:38
    1 rondje knock-out en weer terug naar Kopenhagen...
    Vind ik leuk
    Vamos7 +3382
    maandag 14 mei 2018 om 14:08
    Spanje staat al vroeg op voorsprong
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 14:11
    Wist helemaal niet dat die Sisto voor Denemarken uitkwam.
    Dat Is echt een goeie speler, jammer dat ie niet naar Ajax kwam.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32073
    maandag 14 mei 2018 om 15:39
    Blijkbaar is Jorgensen niet de enige verstandige Deen....
    Vind ik leuk
    mcmodd +23499
    maandag 14 mei 2018 om 14:14
    Zo, Kaspertje speelt een half seizoen niet en bedankt ook niet voor het nationale team van Denemarken? Ik denk dat Ajax hier niet veel in te zeggen heeft, maar ik kan me voorstellen dat ze het hier niet mee eens zullen zijn. Als hij wederom zo ernstig geblesseerd raakt zal hij komend seizoen ook voor een (groot) deel moeten revalideren. Dan is daarna zijn waarde hooguit een miljoen en is zijn carriëre ineens kapot.
    Vind ik leuk
    2cents +54693
    maandag 14 mei 2018 om 14:16
    Ten Hag zei juist dat Dolberg speelminuten ging maken met het oog op het WK...
    Vind ik leuk
    bouncing +315
    maandag 14 mei 2018 om 14:38
    Zullen we het WK dan maar afschaffen?
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 14:55
    Is inderdaad vreemd. Ook überhaupt dat hij geselecteerd wordt. Heeft nou niet bepaald een goed lopend seizoen gehad. Ook niet voor de blessure.
    Vind ik leuk
    JustH +15200
    maandag 14 mei 2018 om 18:46
    Hij werd juist opgesteld de laatste wedstrijd om nog een kansje te maken in het nationale elftal.
    Vind ik leuk
    Garinsha +4771
    maandag 14 mei 2018 om 14:40
    iedereen heeft het over Kluivert De Ligt en Ziyech..

    Maar vergeten wanneer Dolberg een goed WK speelt hij ook weg is....(Helaas)
    Vind ik leuk
    Topdrie +2603
    maandag 14 mei 2018 om 15:11
    Die blijft dus gewoon in Amsterdam
    Vind ik leuk
    Garinsha +4771
    maandag 14 mei 2018 om 15:28
    ''dus gewoon'' is het niet..

    2 a 3 wedstijden kunnen hem een transfer opleveren
    de buitenlandse clubs weten wat hij in zijn mars heeft.

    Vind ik leuk
    Donnygo +3013
    maandag 14 mei 2018 om 14:41
    Is wel een leuke selectie ben ook benieuwd wat zij kunnen zitten toch wel leuke spelers tussen.

    Dolberg snap ik ook wel is toch een andere soort spits dan een Jörgensen en als hij nu fit wordt is hij wel lekker uitgerust ;) .
    Vind ik leuk
    Rodajc +14136
    maandag 14 mei 2018 om 14:45
    Schmeichel
    Christensen Kjær Vestergaard Durmisi
    Wass Delaney Højbjerg Sisto
    Eriksen
    Jørgensen

    Leuk team maar zeker geen top, op Eriksen na. Kwaliteit is toch redelijk vergelijkbaar met Nederland.
    Vind ik leuk
    Vamos7 +3382
    maandag 14 mei 2018 om 14:59
    1-1 wat een goal van de Belgen zeg pfff. Wordt leuk zo...
    Vind ik leuk
    Vamos7 +3382
    maandag 14 mei 2018 om 15:07
    2-1 voor de Belgen door fout van de Spaanse goalkeeper.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Denemarken kiest voor Ajax-duo en Feyenoorder in voorlopige WK-selectie