Denemarken kiest voor Ajax-duo en Feyenoorder in voorlopige WK-selectie

Denemarken kiest voor Ajax-duo en Feyenoorder in voorlopige WK-selectie

maandag 14 mei 2018 om 14:01

Ajacieden Kasper Dolberg en Lasse Schöne en Feyenoorder Nicolai Jörgensen maken kans op deelname aan het WK in Rusland. Het trio is opgenomen in de voorlopige selectie van Denemarken.

De Deense voetbalbond maakt dat maandag bekend. Dolberg mist vrijwel de hele tweede seizoenshelft vanwege een voetblessure, maar bondscoach Age Hareide laat hem niet vallen. De twintigjarige spits van Ajax, die in de laatste competitiewedstrijd van het seizoen tegen Excelsior een basisplaats had, staat op de voorlopige lijst van 35 internationals.

Dat Schöne en Jörgensen deel uitmaken van de voorselectie, is geen verrassing. De Ajacied en Feyenoorder zitten er al het hele seizoen bij. In de Deense selectie zitten zes spelers met een Eredivisie-verleden: Nicolai Boilesen, Mathias 'Zanka' Jörgensen, Andreas Bjelland, Michael Krohn-Dehli, Viktor Fischer en de grote ster Christian Eriksen.

Denemarken neemt het in de groepsfase van het WK op tegen Frankrijk, Australië en Peru.

Plaats een reactie

Vamos7 +879
maandag 14 mei 2018 om 14:07
Voor die gene die België Spanje onder 17 willen kijk hier

https://www.youtube.com/watch?v=SztZS79-LFY
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 14:16
Dolberg benieuwd of hij bij de definitieve selectie zit
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 15:24
Komt ons aller Holland er vanavond ook voor?
Vind ik leuk
Vamos7 +879
maandag 14 mei 2018 om 15:28
Je straks tegen de Ieren, moet zeggen dat Belgen ijzer sterk tweede helft spelen.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 15:40
Komt de komende jaren dus geen einde van de Belgische opmars vrees ik.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 14:07
Leuke spelers hebben de Denen. Voor mij een van de landen die ik graag zie spelen.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 15:38
Ze gaan alleen niet zo ver komen....
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 16:09
Dat weet jij al? Knap hoor, wie gaan er nog meer gelijk uit? Als je dat nou even wereldkundig kan maken dan hoef ik niks meer te kijken.
[Reactie gewijzigd op maandag 14 mei 2018 om 16:09]
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 16:12
Als ik jou was zou ik niet eens op m'n voorspelling wachten en meteen vertrekken naar Swahilistan
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 19:20
Ongesteld? Beetje lief doen hoor :(
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 19:22
Beetje pissig op de moderator van eerder vandaag....
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 21:39
Waarom?
Vind ik leuk
#KeizerIn +4446
maandag 14 mei 2018 om 20:58
WIJ ZIJN NIET BANG WANT BOILESEN IS ERBIJ!
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 14:08
Heel benieuwd hoe ver ze gaan komen dit WK.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 15:38
1 rondje knock-out en weer terug naar Kopenhagen...
Vind ik leuk
Vamos7 +879
maandag 14 mei 2018 om 14:08
Spanje staat al vroeg op voorsprong
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 14:11
Wist helemaal niet dat die Sisto voor Denemarken uitkwam.
Dat Is echt een goeie speler, jammer dat ie niet naar Ajax kwam.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 15:39
Blijkbaar is Jorgensen niet de enige verstandige Deen....
Vind ik leuk
mcmodd +18777
maandag 14 mei 2018 om 14:14
Zo, Kaspertje speelt een half seizoen niet en bedankt ook niet voor het nationale team van Denemarken? Ik denk dat Ajax hier niet veel in te zeggen heeft, maar ik kan me voorstellen dat ze het hier niet mee eens zullen zijn. Als hij wederom zo ernstig geblesseerd raakt zal hij komend seizoen ook voor een (groot) deel moeten revalideren. Dan is daarna zijn waarde hooguit een miljoen en is zijn carriëre ineens kapot.
Vind ik leuk
2cents +45711
maandag 14 mei 2018 om 14:16
Ten Hag zei juist dat Dolberg speelminuten ging maken met het oog op het WK...
Vind ik leuk
Jens1999 +17905
maandag 14 mei 2018 om 14:24
Als ja.....als ronaldo op de wk zijn heup breekt heeft real een probleem... als messi op het wk zijn been breekt heeft barcelona een probleem.... en als het vandaag zou regenen dan werden we buiten nat.....als als als en nog veel meer als.....
Vind ik leuk
Topdrie +1943
maandag 14 mei 2018 om 15:11
Welk probleem heeft Madrid dan?
Vind ik leuk
Jordtt +942
maandag 14 mei 2018 om 15:19
Dat ze kunstheup moeten kopen, is duuuuuuurrr
[Reactie gewijzigd op maandag 14 mei 2018 om 15:20]
Vind ik leuk
JustH +8849
maandag 14 mei 2018 om 18:47
Armani heupen zijn zeker wel best duur.
Vind ik leuk
Jens1999 +17905
maandag 14 mei 2018 om 18:46
Wat denk jij zelf.... denk jij soms dat iemand nog op top niveau komt.....maar dat doet er verder ook niet toe ...
Vind ik leuk
Topdrie +1943
maandag 14 mei 2018 om 19:23
Ik zag Madrid afgelopen weekend makkelijk met 6-0 winnen zonder Ronaldo. Dus nogmaals 'Welk probleem heeft Madrid dan?'
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 20:05
Ik vermoed dat Madrid de polonaise gaat lopen wanneer ze een sterspeler zouden zien afhaken wegens een blessure?, het is niet te hopen dat zoiets zou gebeuren. Stel je voor dat je beste speler moet stoppen met voetbal op het hoogste niveau, ik geloof toch zeker dat Madrid dan met de handen in het haar zit.
Hoe vaak is juist Ronaldo beslissend voor Real Madrid, tegen Liverpool hebben ze Ronaldo bijvoorbeeld nodig, zonder Ronaldo is Real Madrid een stuk minder!
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 14:38
Zullen we het WK dan maar afschaffen?
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 14:51
Als Irak morgen Iran aanvalt en USA gaat met een leger er heen zouden we wellicht misschien een oorlog weer krijgen. Zo kan iedereen wel iets voorspellen. Of Dolberg komt heel fit aan bij Ajax en schiet ons aller Ajax persoonlijk in 4 wedstrijden na de Champions league.
Vind ik leuk
SimonSays +2755
maandag 14 mei 2018 om 15:51
Blijf jij maar ver van politiek verwijderd meneer Jake.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 16:07
Na op mijn leeftijd kun je nog genoeg leren. Je past je al snel aan op dit niveau hier. Ik ben benieuwd of jij wel intellectueel genoeg bent om daar over te praten.
Vind ik leuk
SimonSays +2755
maandag 14 mei 2018 om 17:41
Heeft niet zo zeer met intellectueel zijn te maken, maar in deze met enige kennis van de wereldproblematiek, kennis van de spelers binnen de wereldpolitiek, en in het bijzonder de politiek en machtsverhoudingen in het midden-oosten.

Ik kan je vertellen dat ik in elk geval géén uitspraken zal doen als ik er ook geen verstand van heb, al helemaal niet om een punt te maken. En als ik dat wel zou doen zal ik duidelijk maken dat het mijn mening betreft.

Weten wanneer je iets beter niet kunt zeggen vind ik wellicht nog een groter teken van intellect dan dat je overal wat vanaf weet. Maar dat is mijn mening ;)
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 17:44
Je hebt veel woorden nodig om iets simpels uit te leggen.
Vind ik leuk
SimonSays +2755
maandag 14 mei 2018 om 17:47
Jake, ga nou niet doen alsof je er iets van snapt. Dat heeft je eerste commentaar wel bewezen :p
Vind ik leuk
mcmodd +18777
maandag 14 mei 2018 om 19:35
Ja, natuurlijk Jake. Het wensdenken is weer begonnen dus. Dan zal de teleurstelling weer veel mensen aanzetten tot het gebruik van hun muzikale vingers.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 14:55
Is inderdaad vreemd. Ook überhaupt dat hij geselecteerd wordt. Heeft nou niet bepaald een goed lopend seizoen gehad. Ook niet voor de blessure.
Vind ik leuk
JustH +8849
maandag 14 mei 2018 om 18:46
Hij werd juist opgesteld de laatste wedstrijd om nog een kansje te maken in het nationale elftal.
Vind ik leuk
Garinsha +3891
maandag 14 mei 2018 om 14:40
iedereen heeft het over Kluivert De Ligt en Ziyech..

Maar vergeten wanneer Dolberg een goed WK speelt hij ook weg is....(Helaas)
Vind ik leuk
Topdrie +1943
maandag 14 mei 2018 om 15:11
Die blijft dus gewoon in Amsterdam
Vind ik leuk
Garinsha +3891
maandag 14 mei 2018 om 15:28
''dus gewoon'' is het niet..

2 a 3 wedstijden kunnen hem een transfer opleveren
de buitenlandse clubs weten wat hij in zijn mars heeft.

Vind ik leuk
Donnygo +882
maandag 14 mei 2018 om 14:41
Is wel een leuke selectie ben ook benieuwd wat zij kunnen zitten toch wel leuke spelers tussen.

Dolberg snap ik ook wel is toch een andere soort spits dan een Jörgensen en als hij nu fit wordt is hij wel lekker uitgerust ;) .
Vind ik leuk
Rodajc +8012
maandag 14 mei 2018 om 14:45
Schmeichel
Christensen Kjær Vestergaard Durmisi
Wass Delaney Højbjerg Sisto
Eriksen
Jørgensen

Leuk team maar zeker geen top, op Eriksen na. Kwaliteit is toch redelijk vergelijkbaar met Nederland.
Vind ik leuk
Vamos7 +879
maandag 14 mei 2018 om 14:59
1-1 wat een goal van de Belgen zeg pfff. Wordt leuk zo...
Vind ik leuk
Vamos7 +879
maandag 14 mei 2018 om 15:07
2-1 voor de Belgen door fout van de Spaanse goalkeeper.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Denemarken kiest voor Ajax-duo en Feyenoorder in voorlopige WK-selectie