'Het zou heel fijn zijn als ik Ziyech kan opvolgen bij Ajax'

    'Het zou heel fijn zijn als ik Ziyech kan opvolgen bij Ajax'

    maandag 14 mei 2018 om 21:19

    Marc Overmars is blij met het aantrekken van Zakaria Labyad. De directeur spelersbeleid van Ajax hoopt met de 25-jarige aanvallende middenvelder veel goals en assists in huis te halen. Of Labyad de opvolger van Hakim Ziyech moet worden, weet hij niet.

    "Hij is een volwassen speler met een goede leeftijd", zegt Overmars tegen Ajax TV. "Zijn statistieken zijn goed. Hij scoort veel en geeft veel assists. Dat is erg welkom. Het is een speler die op een aantal posities goed uit de voeten kan. Dat is erg prettig. Als je aan een team wil bouwen, kijk je naar statistieken: hoeveel scoren ze? Hij kan daar een belangrijke bijdrage aan leveren. We hopen ook veel wedstrijden in Europa te spelen en daar hebben we iedere speler hard bij nodig."

    Overmars krijgt de vraag of Ajax de vervanger van Ziyech in huis heeft gehaald. "Hakim is een uitzonderlijke speler die dat ook bewezen heeft. Zakaria heeft ook de kwaliteiten om het spel te kunnen verdelen. Het zijn echt niet dezelfde types, maar hij heeft wel bepaalde eigenschappen die Hakim ook heeft. Maar op dit moment is Ziyech nog niet vertrokken."

    Labyad over Ziyech: "Hij heeft het fantastisch gedaan. Hij is een heel belangrijke speler voor Ajax geweest. Het zou fijn zijn als ik hem kan opvolgen en hetzelfde spel kan laten zien."

    Plaats een reactie

    Butsbal +15512
    maandag 14 mei 2018 om 21:20
    En dat zijn geen positieve. Niks geleerd Marcje ?
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +965
    maandag 14 mei 2018 om 21:22
    Marc is hardleers.
    Vind ik leuk
    Iggy +3670
    maandag 14 mei 2018 om 22:12
    Ajax is beheerst je leventje meer dan je lief is, is het niet?
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +23138
    maandag 14 mei 2018 om 22:41
    Labyad mag de koffers dragen voor Ziyech. Grote aderlating voor Ajax, let maar op.
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +965
    maandag 14 mei 2018 om 21:21
    Ziyech gaan ze niet kunnen opvangen met Labyad!
    Vind ik leuk
    deir712 +406
    maandag 14 mei 2018 om 21:28
    Ziyech is niet te vervangen....
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 21:29
    Tuurlijk is veel balverlies en af en toe een geniale pass te vervangen.
    Vind ik leuk
    deir712 +406
    maandag 14 mei 2018 om 21:42
    Wel grappig... "Ik word moe van dat balletje breed!" is vervangen door "Te veel balverlies! Speel die bal breed!"

    Goed bezig!!
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 21:58
    Ziyech speelde gewoon niet goed een tijd... hij reageert op supporters shit loopt uit de hand. En frenkie speelde veel gevaarlijker... alleen LUKTE het bij hem wel. Ziyech had gewoon niet zo veel moeten pushen toen hij uit vorm was.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6017
    maandag 14 mei 2018 om 21:21
    De billenmaat van Erik ten Hag, ik zie die kwaliteiten gelukkig niet!!
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27843
    maandag 14 mei 2018 om 21:22
    Gelukkig? Als zij het goed hebben gezien zeg je dus 'gelukkig heb ik er geen verstand van'
    Vind ik leuk
    bouncing +315
    maandag 14 mei 2018 om 21:22
    Ben benieuwd hoe Labyad met het uitfluiten omgaat
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19743
    maandag 14 mei 2018 om 21:25
    Vingers in de oren als hij scoort. Maar dan moet hij dus scoren. En spelen..
    Vind ik leuk
    Bengelino +11536
    maandag 14 mei 2018 om 21:22
    Haha negatief of positief Marc?
    Vind ik leuk
    Tukkerland +3395
    maandag 14 mei 2018 om 21:22
    Heel even off topic: Heeft iemand een stream voor de wedstrijd Fulham - Derby County?
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6545
    maandag 14 mei 2018 om 21:25
    Probeer live ru
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6545
    maandag 14 mei 2018 om 21:23
    KOTS*
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19743
    maandag 14 mei 2018 om 21:24
    Qua mentaliteit?
    Vind ik leuk
    Vamos7 +3383
    maandag 14 mei 2018 om 21:24
    Haha die Labyrat is echt een grappenmaker.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9632
    maandag 14 mei 2018 om 21:25
    Ik vind Labyad een goede "Klaassen vervanger" maar geen tweede Hakim.
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 22:04
    Schone vooral en dat is brood nodig labyad liet dat ook zien onderling
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9632
    dinsdag 15 mei 2018 om 08:49
    Ja precies, Schone gaat misschien z'n laatste jaartje in...verstandige aankoop Labyad, als "ze'" ( het publiek ) maar niet de vergelijking gaan trekken met Hakim....
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 21:28
    Ik denk dat Ajax hier een topper in huis haalt!
    Vind ik leuk
    chuckie88 +1864
    maandag 14 mei 2018 om 21:29
    Labyad vervanger Ziyech?, Schuurs van De Ligt, Kristensen voor Veltman, Bande voor Kluivert, Van leer voor Onana, Zo Marc .. dan worden we vast de komende jaren 4 x op rij kampioen... men zal bij Ajax toch wel even uit een andere vijver moeten vissen wil men mee kunnen doen nationaal maar liever ook nog eens CL nivo... spelers in de categorie 5 tot 10 miljoen ga je het gewoon niet mee redden...geef je je directe concurrentie gewoon weer volop kansen mee te doen...
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2023
    maandag 14 mei 2018 om 21:42
    Bande en die Blonde Deen zie ik totaal niet als versterkingen labyad wel !
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12626
    maandag 14 mei 2018 om 21:30
    Hij kan Ziyech niet 1 op 1 vervangen, sporadisch kan hij er wel spelen, Hakim is veel meer een middenvelder..
    Hopelijk hebben ze Labyad wel duidelijk gemaakt dat hij meer voor de breedte is aangetrokken..
    Vind ik leuk
    Vp128 +642
    maandag 14 mei 2018 om 22:26
    Denk je dat serieus? Labyad gaat echt niet akkoord met een rol in de breedte...
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12626
    maandag 14 mei 2018 om 22:34
    Daar ben ik dus ook bang voor, maar ik vind hem geen onbetwiste basisspeler, is echt veel minder dan Ziyech.. Linksbuiten zou nog wel kunnen ipv Kluivert..
    Vind ik leuk
    NESAFCA +151
    dinsdag 15 mei 2018 om 09:19
    De band van Zakaria en Erik zullen er wel voor zorgen dat hij altijd in de basis staat. Een Veltman 2.0 actie zal je gaan krijgen. Remember Veltman - Tete eeuwig zonde
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12626
    dinsdag 15 mei 2018 om 09:30
    Dan liggen we er in Europa ook snel uit en kan Ten Hag opzouten..
    Dus wmb helemaal prima..
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 21:33
    Toch maakt Overmars stiekem stapjes. Hij zit nu in de goede leeftijdscatagorie te vissen. Labyad is geen Ziyech maar zeker niet minder dan Kluivert.
    Vind ik leuk
    Topdrie +2603
    maandag 14 mei 2018 om 21:36
    De Amsterdamse fluiten kunnen weer uit de kast gehaald worden
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 21:38
    He tuinkabouter je stond er niet achter dat ie kwam en nu een beetje de moraalridder uithangen rat
    Vind ik leuk
    Hammie +1163
    maandag 14 mei 2018 om 21:44
    Ziyech 2.0

    Lastpost Suc6 ermee!!
    Vind ik leuk
    Vapormax +1685
    maandag 14 mei 2018 om 21:46
    Heb niet zoveel met Ziyech maar dit ventje mag niet eens schoenveters strikken!
    Vind ik leuk
    Kuip +7349
    maandag 14 mei 2018 om 21:47
    Ajax gaat Feyenoord achterna. Kopen alleen nog maar spelertjes uit de subtop die het elftal eerder verzwakken dan versterken. Domme aankoop. Bovendien gaat bij hem hetzelfde gebeuren als bij Ziyech. Namelijk dat het publiek snel genoeg van hem heeft. Wordt weer een dramatisch jaar voor Ajax.
    Vind ik leuk
    stratumseind +164174
    maandag 14 mei 2018 om 21:52
    Hij heeft inderdaad dezelfde eigenschappen : hij speelt ook alleen maar voor zijn eigen bv .
    150 miljoen op de bank , de fundering voor het Bayern van Nederland is gelegd......
    Dat de supporters alles maar blijven slikken is een volstrekt raadsel
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 21:58
    Weer een top aankoop
    Hoe help je Ajax naar de klote
    Laat ten hag z.n werk maar doen
    En billenmaat mark gaat er wel in mee
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 22:00
    Voor linksbuiten een prima speler, meer rendement bij een provincieclub dan de man van 160 miljoen bij Ajax. Zou zeker niet op het middenveld moeten spelen, heb hoge verwachtingen van Frenkie de Jong, Carel Eiting, Matusiwa en Bijleveld.
    Vind ik leuk
    Cappie +7354
    maandag 14 mei 2018 om 22:25
    Is Ziyech al weg?
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 22:34
    Nou labyad, je volgt hem op wat fijn voor je. Minder fijn is dat je niet eens zijn veters kan en mag strikken.
    Vind ik leuk
    Gid010 +677
    maandag 14 mei 2018 om 22:41
    Begrijpelijk dat Zyech wel wilt, hij wilt ook prijzen pakken. Dat lukt niet elke club..
    Vind ik leuk
    ajax1973 +2328
    maandag 14 mei 2018 om 22:41
    nu nog een paar spelers die wel voor de eerste 20 in aanmerking komen
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 23:01
    Geen topper maar wel gewoon bruikbaar. Harde werken en durft wel erop te knallen. Of hij goed genoeg is voor Ajax. Tijd zal het leren. Maar met F de jong, Donny en Schone genoeg om Ziyech op te vangen. Misschien juist wel lekker dat je Ziyech voor een smak geld verkoopt. Eist een hoop van het spel maar doet er te weinig mee. Elke vrije trap van hem kwam uit op de tweede ring.
    Vind ik leuk
    Verratti +1975
    maandag 14 mei 2018 om 23:16
    Bij Vitesse stond hij vaak linksbuiten (is niet z'n positie, speelde ook het liefst meer naar het centrum). Ja, af en toe een schot van afstand, sterk, technisch, maar meer ook niet. Mogelijk is hij na ½ jaar clubloos geweest te zijn, tot bezinning gekomen in Utrecht. Laten we het hopen.

    Vervanger van Ziyech? Ziyech is echt veel en veel beter. Om Ziyech had je een elftal kunnen bouwen en had je kampioen kunnen worden.
    [Reactie gewijzigd op maandag 14 mei 2018 om 23:25]
    Vind ik leuk
    Bertus Ruk +1129
    dinsdag 15 mei 2018 om 00:17
    Nou Labyrat, als je hoopt hetzelfde spel te kunnen laten zien als Koning Hakim, dan zal het publiek de handen wel kapot klappen.
    Ga je nu ook alle vrije trappen nemen?
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 00:20
    Ey uuh ho maar ik vind labyad echt wel beter dan jensen hoor scoort meer dan jensen speelt bij een hogere club dan jensen en qua tactiek ook veel beter dan jensen met mount zit ik nog met 50/50 dus ik weet niet wat jullie allemaal uit zitten te kramen en denk is positief over een speler zo haal je um juist naar beneden ga zelf op het voetbalveld staan en dan zal ik jullie is naar beneden halen vinden jullie het dan goed denk het niet en blijf positief want ook zo wordt nederlands voetbal veel sterker door positief te blijven
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91029
    dinsdag 15 mei 2018 om 03:16
    Wat een warrig verhaal en wat een wartaal zeg. En dat voor jouw eerste berichtje. Je had er best wat meer aandacht aan mogen besteden.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 19:01
    Oh ja sorry maar ben sws het negatieve gedoe een beetje beu en ik zie labyad ook als een heel andere speler dan ziyech omdat ziyech nog als cm kon en labyad meer als cam rechtsbuiten en linksbuiten maar ik hou het graag positief als ik moet zeggen
    Vind ik leuk
    Wazzupp +652
    dinsdag 15 mei 2018 om 04:36
    Misschien nu wat minder ballen die nergens aan komen en schoten naast en over.
    Vind ik leuk
    Axim +836
    dinsdag 15 mei 2018 om 05:19
    vreemd dat Ziyech in eenkeer de hemel in wordt geprezen terwijl hij een paar weken geleden nog zo'n best werd uitgefloten ...
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8524
    dinsdag 15 mei 2018 om 08:18
    Publiek daar moet toch een marokkaan kunnen afzeiken nu ziyech weggaat.

    Goede aankoop.
    Vind ik leuk
    NESAFCA +151
    dinsdag 15 mei 2018 om 09:15
    Je mag zijn veters strikken Zakaria.

    Sws gaat hij onder Ten Hag spelen dus zal een eigen jeugdspeler gepasseerd worden ervan uitgaand dat Hakim vertrekt..

    Zie het somber in..
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Het zou heel fijn zijn als ik Ziyech kan opvolgen bij Ajax'