Van Persie: 'Daarna nog één jaar? Heb met KNVB goed gesprek over opleiding gehad'

    Van Persie: 'Daarna nog één jaar? Heb met KNVB goed gesprek over opleiding gehad'

    dinsdag 15 mei 2018 om 07:05

    Nu Robin van Persie een jaar langer doorgaat bij Feyenoord betekent dat ook dat de deur naar het Nederlands elftal nog openstaat. De 34-jarige aanvaller is niet van plan om te bedanken voor Oranje.

    "Ik ga niet bedanken, ik ga nooit bedanken. Zelfs niet over vijf jaar. Ik vind vanuit principe al dat je niet mag bedanken voor Oranje", zegt Van Persie in De Telegraaf. Toch gaat hij heel nuchter om met een mogelijke rentree. "Hoe ik dat zie is heel simpel. Stel je voor dat ik weer word uitgenodigd. Dan moeten we kijken hoe het past op dat moment voor de selectie en voor mij."

    "Dan ga ik daar met Ronald Koeman rustig over praten. Als er geen uitverkiezing meer komt, heb ik er vrede mee. Echt, daar zit ik heel relaxed in", aldus Van Persie, die meent dat zijn lichaam minder te lijden heeft in de Eredivisie dan voorgaande jaren in Engeland en Turkije. "Is er roofbouw op mij gepleegd? Ja, in Engeland ging je door tot je van het randje viel. In Nederland speel je vier keer een topper, uit en thuis tegen Ajax en PSV. In Engeland is elke wedstrijd verschrikkelijk zwaar." 

    Van Persie snakt naar een volwaardige voorbereiding. "Met Arno Philips van de medische staf heb ik het daar veel over gehad", vertelt de routinier in het Algemeen Dagblad. "Die is ervan overtuigd dat als ik zes weken lang een gedegen basis kan leggen, ik daar heel veel profijt van heb. In de afgelopen tien jaar heb ik misschien twee keer een echt goede voorbereiding gehad. Als ik het nu heel gedegen kan opbouwen, geloof ik er echt in dat het nog een heel mooi jaar kan worden."

    "Daarna nóg een jaar? Dat weet ik echt nog niet", vervolgt van Persie. "Wel heb ik met de KNVB een heel goed gesprek gehad over de trainersopleiding. Dat traject ga ik komend seizoen nog niet in, maar daarna wellicht wel. Eerst lekker voetballen."

    Plaats een reactie

    dinsdag 15 mei 2018 om 07:10
    Klasse robin. Ging slapen met het gevoel dat het over was, maar toch nog een jaartj genieten van deze held. En wat heeft mijn club een type als hij nodig zeg!
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 07:32
    Niet alleen voor Feyenoord mooi, maar voor het hele Nederlandse voetbal. Toch mooi dat zo'n speler nog te zien zal zijn volgend seizoen in de Eredivisie.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +14933
    dinsdag 15 mei 2018 om 07:10
    ED zal geen probleem zijn maar Oranje is wel klaar Robin.
    Vind ik leuk
    Old Star +7199
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:02
    Maar zijn principe is wel mooi.
    Lees je mee Bas Doet?!
    Hopen dat t een mooie afsluiting word voor v Persie.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 19:14
    van persie als hij fit is kan je altijd nog gebruiken in oranje. Niet voor volle wedstrijden maar kan altijd de jonkies helpen en zelf rond een helft spelen. Wie hebben we anders..
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 07:10
    Leer project. Werken en leren. Ach denk wel dat Feyenoord er nog wel wat plezier aan zal beleven.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26723
    dinsdag 15 mei 2018 om 07:25
    Van mijn part ga je nog jaren door.

    Levende legende.
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1402
    dinsdag 15 mei 2018 om 07:50
    Beetje minachtend naar andere clubs. Of heeft Feyenoord dit seizoen alleen van Ajax en PSV verloren? Op zich wel mooi dat we hem nog even kunnen bewonderen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 07:51]
    Vind ik leuk
    LifeErazor +1485
    dinsdag 15 mei 2018 om 08:54
    Minachting? Denk meer dat het zijn mening is ten aanzien van de druk op die wedstrijden ten aanzien van de andere wedstrijden en dat dat meer van je geest en lichaam vraagt dan de rest van de wedstrijden in de ED. Betekend toch niet dat hij geen respect heeft voor de andere tegenstanders?
    Zijn interviews waren altijd erg respectvol als het over de tegenstanders ging.
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1402
    dinsdag 15 mei 2018 om 11:53
    Ik denk ook niet dat hij het zo bedoeld. Maar zo zou je het kunnen lezen. Ik denk dat wedstrijden tegen AZ, Utrecht en Vitesse bijvoorbeeld ook topwedstrijden zijn. Met misschien nog wel meer druk voor Feyenoord. Van Ajax en PSV verliezen kan....deze zouden wel gewonnen moeten worden.
    Maar over het geheel genomen snap ik zijn strekking wel.
    Vind ik leuk
    LifeErazor +1485
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:35
    Dat ligt aan de vorm van die ploegen en die van Feyenoord van dat seizoen of dat topwedstrijden zijn.

    Wedstrijden onderling van de traditionele top 3 krijgen nog altijd meer aandacht en als Feyenoord supporter zijn de wedstrijden tegen ajax nog steeds de wedstrijden die ik ze het liefste zie winnen.. al is dat spijtig genoeg steeds minder het geval.

    Begrijp wel dat de valkuil groter is tegen andere ploegen in de zin van dat die gewonnen moeten worden en dat je tegen ajax en psv potentieel kan verliezen, maar daarmee geef je direct al aan dat die andere ploegen niet top zijn in de mate van ajax en psv.
    Vind ik leuk
    Excelsior +1349
    dinsdag 15 mei 2018 om 07:57
    Wanneer gaat hij dan naar excelsior
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 08:07
    Het is een verader. Voor je eigen ego 15 jaar roepen dat je terugkomt en nu bij de kakkerlakken blijven. Ik zeg, naam van de tribune snel veranderen
    Vind ik leuk
    Ed Visser +53
    dinsdag 15 mei 2018 om 09:10
    Ja, want het voetbalt ook zo lekker met zijn leeftijd en fysiek op en plastic veld ....

    Vind ik leuk
    Excelsior +1349
    dinsdag 15 mei 2018 om 20:41
    Nou ten eerste zal ik zeggen neem dit niet te serieus maar hij heeft in 2012 en 2016 nog gezegd en sinds 2010 ligt er kunstgras.
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 22:01
    jonge wees gewoon blij dat zoon speler uberhaupt terug is op de nederlandse velden.
    Vind ik leuk
    Koffieee +134
    dinsdag 15 mei 2018 om 18:10
    Als Excelsior supporter Feyenoord kakkerlakken noemen is geen verraad wou je zeggen ? Wat nou tribune veranderen. Verander jij maar van club. Sp ar ta
    Vind ik leuk
    Koffieee +134
    dinsdag 15 mei 2018 om 18:09
    Dat heeft ie idd altijd geroepen .. maar ik denk zomaar dat Feyenoord het eind station is:)
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:15
    Hier kan menig speler een voorbeeld aan nemen.:)
    Wat een karakter heeft deze man.
    Petjes af.
    Vind ik leuk
    Cookee +9641
    dinsdag 15 mei 2018 om 15:18
    De huidige pagina's maar even bewaren VP, die kan je komend seizoen weer gebruiken. Maar neemt niet weg goed nieuws voor de liefhebber.
    Heerlijk om iemand te zien die een bal kan raken.
    Vind ik leuk
    Donnygo +2545
    dinsdag 15 mei 2018 om 17:22
    Goed nieuws voor voetballend Nederland. Alleen wel paar puntjes die ik niet helemaal begrijp uit dit stuk.
    - Alleen PSV en Ajax denk dat Europees ook wel gewonnen moet worden.
    - Voorbereiding denk dat juist bij Man U en Arsenal je betere voorbereiding hebt omdat die vaak later pas beginnen
    -Ook hoe zal zijn lichaam dan op kunstgras reageren
    - Zou het niveau kunnen krijgen dat hij weer 2x in week kan spelen en langer dan een uurtje per wedstrijd.

    Vind het echt alleen maar mooi dat hij door gaat maar denk dat het toch gezien dit seizoen er veel vragen niet beantwoord zijn of kunnen worden, omdat 60 minuten spelen betekend 3 dagen niet kunnen trainen dan is toch wel het beste te stoppen.Spelers als hij horen ook niet de stempel van kleedkamer spelers te krijgen vind dat altijd een beetje 'minachtend'

    Dat niet bedanken voor Oranje vind ik slap gelul, als je niet meer goed genoeg bent of denk het is klaar de nieuwe spelers moeten het nu doen is juist goed en zorgt ook voor rust, als hij dan 3 leuke wedstrijdjes speelt komt altijd het Hij moet in Oranje gezeur.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Van Persie: 'Daarna nog één jaar? Heb met KNVB goed gesprek over opleiding gehad'