Degradatie doet zich voelen bij Roda JC: Die kunnen we nu niet meer betalen

    Degradatie doet zich voelen bij Roda JC: "Die kunnen we nu niet meer betalen"

    dinsdag 15 mei 2018 om 07:30

    Roda JC droomde een jaar geleden dankzij Alexei Korotaev al voorzichtig van de Champions League, maar wacht nu de harde gevolgen van degradatie. Die zijn volgens technisch directeur Harm van Veldhoven enorm.

    Het budget krimpt met dertig tot veertig procent, meldt de Limburger. Door het wegvallen van tv-gelden, recettes en sponsorinkomsten zal de huidige begroting van 10,5 miljoen euro fors omlaag moeten, met enkele miljoenen. Om dat op te vangen zal Roda wellicht in alle geledingen moeten saneren, van de jeugdopleiding tot het personeel.

    Van Veldhoven verwacht dat het huidige spelersbudget van 4 miljoen euro met 'dertig tot veertig procent' zal krimpen. Hij schat dat minstens de helft van de selectie zal vertrekken. "We hebben al met heel veel interessante spelers gesproken, maar die kunnen we nu niet meer betalen. Nu komen we in een andere categorie terecht."

    De vraag is hoe lang het gaat duren voordat Roda terugkeert in de Eredivisie. De concurrentie is met clubs als FC Twente, NEC, SC Cambuur en Go Ahead Eagles enorm. Van Veldhoven wil niet alles op alles zetten om meteen te promoveren, maar kiest voor een verantwoorde wederopbouw. "We moeten realistisch zijn. We moeten zodanig saneren dat we de organisatie niet scheef trekken. We hebben gekozen voor een beleid en dan moet je niet alles weer op de kop gaan zetten."

    Ondertussen is het onduidelijk wie de opvolger wordt van eigenaar Frits Schrouff. Korotaev is nog altijd verwikkeld in een strafzaak in de Verenigde Arabische Emiraten. Ook werd Roda in verband gebracht met de Belgische vastgoedmagnaat Bart Verhaeghe en de Iraanse zakenman Salar Azimi. "Dat zijn allemaal speculaties. Daar kan ik niks mee", zegt Van Veldhoven in De Telegraaf. "Op dit moment is het zo dat we er financieel flink op achteruit gaan."

    Poll

    Gaat Roda JC meteen weer promoveren?

    (7820 stemmen)

    Plaats een reactie

    Jeroenvk94 +3849
    dinsdag 15 mei 2018 om 07:42
    Slim om op lange termijn te denken en iets op te bouwen.
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5343
    dinsdag 15 mei 2018 om 07:43
    Klote nieuws weer, weer een stap terug zucht. Maargoed hopelijk komt Roda het weer te boven, met of zonder investeerder.

    Al hoorde ik gisteren op L1 dat Korotaev misschien woensdag naar kerkrade komt. Dus ben benieuwd
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:37
    Ik hoop het oprecht voor jullie! Laten we hopen dat we nog lang van een gezonde rivaliteit mogen genieten.
    Vind ik leuk
    De Belsj +931
    dinsdag 15 mei 2018 om 11:34
    klasse reactie Sjnotspiegel! Chapeau !!!
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5343
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:34
    Die kan weer aangewakkerd worden, tegen MVV blijft tenslotte de spannendste derby.

    Hoop alleen niet dat jullie promoveren en wij als enigste limburgse club in de juup overblijven... dat zou echt een horrorscenario zijn
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 14:56
    Uiteindelijk maakt die concurrentie het pas echt leuk....Omdat niemand in Limburg ooit the Championsleague zal winnen....vertel dat maar aan die FC Limburg zakkevullers
    Vind ik leuk
    FSCeara +8049
    woensdag 16 mei 2018 om 00:09
    Ik lees net, collard heeft dat bevestigt, dat ze een juridische procedure zijn gestart tegen Korotaev bij Roda. Lijkt me niet echt slim wil je nog hebben dat deze nog iets gaat beteken voor je club ! Die Collard naait jullie in zijn laatste weken nog even snel.
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5343
    woensdag 16 mei 2018 om 00:25
    Je moet even verder lezen, L1 heeft het bericht verkeerd er neergezet. Op de roda-site staat een statement vanuit de club.

    Weet ff niet meer precies hoe t ging want kom net van t terras af maar daar moet je ff lezeuu
    [Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 00:25]
    Vind ik leuk
    FSCeara +8049
    woensdag 16 mei 2018 om 00:55
    Ik kom niet op de roda site normaal.maar zal eens lezen.
    Ik neem aan dat jij ook niet bij ons op de site komt om te lezen of iets klopt ;)
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5343
    woensdag 16 mei 2018 om 06:57
    Begrijp ik, had ook gedacht dat andere media t wel op zouden pikken maar nee :p
    Vind ik leuk
    FSCeara +8049
    woensdag 16 mei 2018 om 08:51
    Blijft het feit dat Collard niets heeft gedaan voor Roda.de grootste kneus die er bij jullie ooit heef t rondgelopen.vind dat echt een eikel
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5343
    woensdag 16 mei 2018 om 08:56
    Klopt, maar als het goed is gaat hij binnenkort weg(misschien in een andere rol maar in ieder geval geen AD meer). Van mij mag hij ook vertrekken, er is teveel gebeurd.

    Maargoed wie zijn plek overneemt is nog maar de vraag...
    Vind ik leuk
    Godin1 +863
    dinsdag 15 mei 2018 om 07:44
    Triest verhaal Roda. Ze spelen al jaren onderin, dus degradatie is logisch. Een goede organisatie neerzetten is belangrijk, maar een goed team bij elkaar sprokkelen met weinig geld is nog belangrijker. Ik vrees dat Roda jaren moet acteren in de marge en grilligheden van de JL. Volgend jaar naar Twente zal wel vertrouwd voelen-;)
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 07:52
    Die Korotaev heeft Jupiler wel heel erg verkeerd gespeld. Maar als dat zn doel was was die al binnen 1 jaar bereikt.
    Vind ik leuk
    luccerd +2992
    dinsdag 15 mei 2018 om 08:03
    Achja, Jupiler en Champions eindigen wel allebei met League...
    En dan in de knock-out fase verliezen van City( welke City t ook is, is niet belangrijk) is ook geen ramp...
    Ondanks een beetje zelfspot ben ik wel echt terleurgesteld over onze degradatie. Je ziet spelers op de grond zitten, maar lijken er vrij weinig moeite mee te hebben. Zitten er meer bij als; ochja, volgend jaar speel ik wel weer ergens anders. Er is bij het overgrote deel van de spelers helemaal geen binding met de club of supporters... Dat is een heel groot nadeel van huurlingen.


    Hopelijk gaat van Veldhoven het voor elkaar krijgen om een gezond beleid te voeren. Als we dan nog 2a 3 jaar Jupiler spelen is dat maar zo... Liever niet, maar t gaat dan niet anders.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 08:06
    T is voor roda en hun supporters te hopen dat het daar een beetje gezond beleid wordt want wat jullie hebben moeten aanzien is voor niemand leuk denk ik.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 08:01
    Misschien eens wat meer gebruik maken van je jeugd opleiding in plaats van elk jaar een zooitje bij elkaar rapen die niets met Roda hebben.
    Roda is een provincie clubje met zoveel Roda vreemde spelers die niks met Roda hebben dan alleen hun salaris strookje maar koempel mentaliteit nergens te bekennen!!!!
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3769
    dinsdag 15 mei 2018 om 08:19
    Wordt een mooie competitie volgend jaar met Twente, Roda, Cambuur, GAE, NEC die allemaal willen promoveren. Stel dat daar ook of de Graafschap en Sparta bijkomen.
    Vind ik leuk
    HuizemWest +273
    dinsdag 15 mei 2018 om 08:26
    in dat geval word het nog een leukere strijd dan de ED..!
    Vind ik leuk
    HanV +3716
    dinsdag 15 mei 2018 om 09:46
    Het gaat dus tussen de degradanten en de nummers 3, 4, 8 en 17? De nieuwe trainer doet het volgend jaar vast beter dan zijn 6 voorgangers in de afgelopen 3 jaar, anders zoeken ze maar weer eens verder.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8049
    dinsdag 15 mei 2018 om 09:22
    Het is in Nederland toch wel behoorlijk slecht gesteld met de voetbalclubs.70 % daarvan zit onder de armoedegrens en probeert het hoofd boven water te houden en nog steeds roepen fans dat ze niets zien in buitenlandse investeerders. Hoop voor Roda dat Korotaev iets gaat betekenen voor de club anders zie ik het donker in. Auassar zou ik graag naar Fortuna zien komen, is de enige speler die iets zou toevoegen. De 2 huurlingen ook maar die zullen terug naar hun clubs gaan
    Vind ik leuk
    Grimes +651
    dinsdag 15 mei 2018 om 14:04
    Van mij mag je Auassar zo hebben. Zijn tempo is altijd wandeltempo. Zijn vrije trappen zijn tien keer niets en toch moet hij ze elke keer weer nemen. En vorige week donderdag lekker arrogant zeggen dat ze thuis wel even gaan winnen. Nou dat hebben we gezien zeg. Nee, dan heb ik liever volgend jaar een enthousiaste jongeling die zich wilt bewijzen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 15:01
    die hebben jullie naar ons laten gaan ...een ijzervreter die zich dit maar ook vorig jaar kapotvecht voor zijn club...jorrit Smeets....staat nu altijd vooraan bij het zingen van anti-roda liedjes.
    Vind ik leuk
    Grimes +651
    dinsdag 15 mei 2018 om 15:26
    Het is jammer van zijn anti Roda liedjes maar dat zijn wel de types waar je het van moet hebben in de juup.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8049
    dinsdag 15 mei 2018 om 16:00
    Die komt voetballend tekort maar gaat 90 minuten lang strijdend ten onder. Zelfde als onze macedonier.gewoon jongens die 200 % gaan voor hun club.daar heeft Roda gebrek aan,ook voor de juup
    Vind ik leuk
    FSCeara +8049
    dinsdag 15 mei 2018 om 16:02
    Die anti roda liedjes en anti MVV horen er gewoon bij om publiek erachter te krijgen.nooit meer naar maastricht word er ook gekscherend tegen aangegooid.
    Vind ik leuk
    Grimes +651
    dinsdag 15 mei 2018 om 16:36
    Het is jammer dat hij hier gespeeld heeft en dan dat soort liedjes moet zingen, maar ach ik kan er niet mee zitten eerlijk gezegd.
    De selectie gaat op de schop zeker weten. Veel contracten lopen af en het zal een drukke transferperiode worden. Tsja wat heb je nodig in de juup. Een paar oudere krachten met ervaring en jonge honden die zich graag willen bewijzen. Je zult een team moeten smeden. Dat gaat in ieder geval een hels karwei worden. Het wordt afwachten met welke begroting we gaan werken. Daarbij denk ik dat je je moet gaan richten op een plek bij de eerste vijf, dat is realistischer dan zeggen we moeten kampioen worden, zeker gezien de andere teams erin. We zullen gaan zien wat het wordt.
    Blijft bij Fortuna de basis heftzelfde of verwacht je dat er nog veel spelers zullen weggaan?
    Vind ik leuk
    FSCeara +8049
    dinsdag 15 mei 2018 om 23:20
    Ik denk dat de basis gewoon blijft en er een 5tal versterkingen gaan komen. Je zal als fortuna moeten kijken welke spelers de jonge honden de kneepjes kunnen bijleren.talent hebben we echt genoeg. Bij roda is het noodzaak dat je goede mix krijgt en vooral een team dat wil vechten want dat is nodig in de juup.ik hoop dat jullie na een jaar weer terug zijn.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8049
    dinsdag 15 mei 2018 om 15:59
    Daar hebben wij er genoeg van.jongelngen.wij missen mensen met ervaring in de eredivisie en mensen die onze jongelingen vooruit helpen.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26723
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:18
    Als salamk niet komt heb je een probleem en meneer legale cheque kun je ook niet meer serieus nemen.

    Zonde.

    Dag roda!
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5343
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:23
    Adieë wa
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 10:24]
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:04
    Ermmm juist ja...
    En hoezo zou je Iemand niet serieus kunnen nemen, als die er (bewezen) ingeluisd is?

    Dus als jij van achter aangereden word met je auto, ben je niet betrouwbaar meer als bestuurder? Ookal ken je er niks an doen?
    Vind ik leuk
    WvH&WJ +9
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:21
    Het beste is fuseren met MVV, die hebben een prima stadion.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:05
    Haha ja idd prima stadion!
    Om als opleiding locatie te gebruiken
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:33
    Recht Op Degradatie Af.
    Vind ik leuk
    Motörhead +1089
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:46
    Origineel zeg!
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:35
    De jupiler leaque wordt op deze manier wel heel interessant met twente, nec, roda en wellicht sparta en de eredivisie hold maar verder achteruit. Dit is natuurlijk niet goed voor het aanzien van het nederlandse voetbal.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 15:02
    waarom niet.....
    Vind ik leuk
    nulzeven2 +536
    dinsdag 15 mei 2018 om 11:14
    Gelukkig kan roeda niet nog een keer degraderen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 15:04
    jawel als er een amateurclub bereid is te promoveren en die worden kampioen degradeerd de laatste uit de eerste divisie....jupiler stopt met sponsoring.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:10
    Heb je geen doelstelling om binnen een jaar terug te komen dan ben je in mijn ogen niet meer geschikt voor Roda jc Kerkrade.
    Financieel gezien is het een must dat we snel weer terug komen.
    Jammer dat enkele spelers vertrekken en het boetekleed niet aantrekken om terug te vechten waar de trouwe supporters recht op hebben.
    Duidelijk dat ze geen hart voor de club maar voor hun eigen beurs hebben.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 15:09
    Een hart voor de club creeër je door jeugdspelers op te leiden ...zie wat onze grote drie voor fortuna doen gedaan hebben.Van een speler die gehuurt of gekocht word voor een jaar kan je geen solidariteit verwachten...al kussen ze het logo al na 20 minuten invallen.
    Vind ik leuk
    Cookee +9641
    dinsdag 15 mei 2018 om 15:05
    74% zegt nee... belachelijk, op dit moment is Roda verder dan anderen.
    Zat gewoon even tegen in de NC. Wel sneu dat ze gaan snijden in het vlees van de organisatie.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 15:11
    Waar is Roda dan verder in ?
    Vind ik leuk
    Cookee +9641
    dinsdag 15 mei 2018 om 15:14
    Roda haalde afgelopen seizoen betere spelers, de mannen die dat deden zitten er nog, bij andere clubs zoals NEC, Cambuur en Twente moeten we nog maar zien of die dat kunnen. Er zullen veel weggaan maar ook nieuwe terugkomen. Overigens verwacht ik wel 10 clubs in de juup die om de prijs strijden.
    Vind ik leuk
    vrijdag 18 mei 2018 om 00:55
    Heb je allerlei financiële problemen? Je hebt een lening nodig om te betalen

    van schulden af? ben je in financiële crisis? vertrouw ons om met alle soorten om te gaan

    van de leningen, hieronder. Wij zijn geregistreerd en

    erkende onderneming om een lening met een rentepercentage van 2% met een minimale looptijd uit te geven

    6 maanden en een maximale duur van 30 jaar.

    We geven leningen tot een minimum in 2000 tot een maximum van 50 miljoen.

    hieronder verschillende services aanbieden *

    Persoonlijke leningen (veilig en veilig)

    * Zakelijke leningen (veilig en beveiligd)

    * Verbouwing

    * Uitvindersleningen

    * Automatische leningen

    * Huwelijksreis

    * Zorglening, etc.

    Dus als u geïnteresseerd bent, neem dan contact met ons op via onze e-mail

    lucasmatthew4111@gmail.com

    met Gods hulp is alles mogelijk
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Degradatie doet zich voelen bij Roda JC: "Die kunnen we nu niet meer betalen"