'Ajax tussen Europese grootmachten die ticket krijgen voor nieuwe opzet WK'

'Ajax tussen Europese grootmachten die ticket krijgen voor nieuwe opzet WK'

dinsdag 15 mei 2018 om 10:00

De FIFA wil het WK voor clubs drastisch vernieuwen en dat betekent goed nieuws voor Ajax. De Amsterdammers behoren tot de teams die automatisch worden toegelaten tot het toernooi, meldt El Mundo Deportivo dinsdag.

Vanaf 2021 strijden naar verluidt 24 teams om de wereldtitel. Het toernooi zal vanaf dan in de zomer worden gehouden en duurt drie weken. Europa mag twaalf deelnemers sturen. Volgens de Spaanse sportkrant krijgen naast Ajax ook Real Madrid, FC Barcelona, Bayern München, AC Milan, Liverpool, Internazionale, Manchester United, Juventus en Paris Saint Germain een startbewijs voor de eerste editie.

Al die clubs hebben minstens drie Europa Cup-titels in de prijzenkast en mogen op basis van hun verleden deelnemen. De kanshebbers voor de resterende twee tickets zijn Manchester City, Chelsea, Atlético Madrid, FC Porto, Benfica en Borussia Dortmund. Na de eerste editie kwalificeren de winnaars van de Champions League van de laatste vier jaar zich automatisch, net als de finalisten en de vier clubs met het hoogste UEFA-coëfficiënt.

Het nieuwe toernooi wordt volgens het plan één keer in de vier jaar gehouden en komt in plaats van de Confederations Cup. Zuid-Amerika mag vijf teams afvaardigen en Afrika, Azië en Noord-Amerika elk twee.

Plaats een reactie

dinsdag 15 mei 2018 om 10:06
Ik zeg kom maar met het commentaar (-:
Vind ik leuk
Thilo +1359
dinsdag 15 mei 2018 om 10:08
Welke open deuren zullen er vandaag ingetrapt worden
[Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 10:20]
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 11:23
dus na een seizoen voetballen, als je weer moet gaan opladen, moet je een wk-toernooi spelen, waarin je afgedroogd wordt door de Europese top. ik zeg DOEN!
Vind ik leuk
Alain2708 +8756
dinsdag 15 mei 2018 om 11:26
Is maar één keer in de vier jaar..
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 11:30
maak er maar van één keer in de 100 jaar
Vind ik leuk
Alain2708 +8756
dinsdag 15 mei 2018 om 11:34
Dan maakt het qua vermoeidheid toch niet zoveel uit?
En ik denk sowieso niet dat Ajax afgedroogd wordt, tegen zulke clubs is het toch anders voetballen.
Iets met motivatie..
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 15:15
ach rot op, Ajax gaat weggespeeld worden, is niet erg maar wel de waarschijnlijke realiteit, motivatie maakt van een matige speler (vergeleken met die clubs no offense) nog geen topspeler, het maakt hem misschien een matige speler met een goeie drive maar zelfs met motivatie staan er geen messi's op het veld (ja bij de tegenstander wel misschien)...

het maakt verder ook niet uit, het enige wat Ajax op zo'n wk te zoeken heeft is dat ze misschien een paar spelers kunnen verkopen na afloop en dat spelers een leuke ervaring rijker zijn, daarnaast komen er misschien betere spelers naar Ajax nu Ajax in zo'n competitie mee gaat doen.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 17:52
Een keer in de 100 jaar? San komt feyenoord over 1800 jaar aan de beurt. Best jammer voor hun.
Vind ik leuk
Voebtal +2023
dinsdag 15 mei 2018 om 11:52
En az dan??
Vind ik leuk
Alain2708 +8756
dinsdag 15 mei 2018 om 11:58
Hoezo AZ dan?
Vind ik leuk
Voebtal +2023
dinsdag 15 mei 2018 om 12:15
Precies!!!
Vind ik leuk
Alain2708 +8756
dinsdag 15 mei 2018 om 12:16
Precies wat?
Vind ik leuk
Voebtal +2023
dinsdag 15 mei 2018 om 12:17
Wat jij zei.
Vind ik leuk
Alain2708 +8756
dinsdag 15 mei 2018 om 12:19
Ik ben het even kwijt, sorry.. hahahaa
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 12:13
AZ speelt dan al lang in de Jupiter !
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 12:10
wat zouden die deelnemers beuren per club? 50.ooo.ooo miljoen! ik zeg doen ajax
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 12:27
150 mln lijkt me.......
Vind ik leuk
Ajacied_8 +5902
dinsdag 15 mei 2018 om 10:10
We staan in het rijtje waar we horen. Daar kan toch geen commentaar op komen??
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 10:21
Moet je die zin niet in verleden tijd neer zetten? :P
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 10:57
Ja laat ze hun eigen maar vermoeiender maken na einde van seizoen en geen paar weken rust nemen.
Vind ik leuk
HanV +3187
dinsdag 15 mei 2018 om 11:23
Het is maar voor een keer op grond van prestaties in het verre verleden, daarna gaat het om prestaties in het recente verleden.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 12:14
nou je weet het nooit met die psv ers
Vind ik leuk
2cents +45871
dinsdag 15 mei 2018 om 10:12
Zijn die prijzen die we niet mee mogen tellen hier op VP toch nog ergens goed voor?
Vind ik leuk
Hattrick +10406
dinsdag 15 mei 2018 om 10:17
Zo zie je maar weer dat Ajax de grootste club van Nederland is! ;)
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 10:23
Er is ook niemand die dat ontkent.
Maar Ajax is niet de beste, dat is een verschil.
Vind ik leuk
Hattrick +10406
dinsdag 15 mei 2018 om 10:24
Wzawzdb!
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 10:26
Hoi Hattrick,

zou je dan ook kunnen aangeven waar Ajax momenteel precies de beste van is?
Vind ik leuk
Hattrick +10406
dinsdag 15 mei 2018 om 10:31
Om heel precies te zijn : van de hele wereld ;)
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 10:33
Ik heb het even opgezocht, maar Real Madrid is de laatste winnaar geweest van de wereldbeker, en niet Ajax.

https://www.youtube.com/watch?v=E0rSeGP0nIg
Vind ik leuk
Hattrick +10406
dinsdag 15 mei 2018 om 10:34
Maakt niet uit, WZAWZDB!! Snap dat dan ;)
Vind ik leuk
Lucky Kes +2397
dinsdag 15 mei 2018 om 10:36
Nee, het is WZAWWDB
Vind ik leuk
Hattrick +10406
dinsdag 15 mei 2018 om 10:37
Worden? Nee man, we zijn het al. Maar jij bedoelt omdat we kampioen worden natuurlijk... Ik begrijp het :p
Vind ik leuk
Lucky Kes +2397
dinsdag 15 mei 2018 om 10:48
waren ;-)
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 12:21
worden!!!!!!
Vind ik leuk
Lucky Kes +2397
dinsdag 15 mei 2018 om 14:12
Dus niet meer nu de besten?
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 10:38
Dan gaan ze nu maar eens flink punten pakken in de champl. Net als psv paar jaar terug. Fijn dat jullie de UEFA.L finale hebben gehaald want dat leverde ook punten op.
Vind ik leuk
Hattrick +10406
dinsdag 15 mei 2018 om 10:40
Ajax haalt sowieso al de meeste punten op in Europees verband...
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 10:42
Niet alles op ajax gooien. Klopt wel maar ook wij doen jaren al mee 1 jaar niet in 43 jaar
Vind ik leuk
Hattrick +10406
dinsdag 15 mei 2018 om 10:44
Doe ik ook niet, maar jij begint over punten binnen halen terwijl Ajax al de meeste punten binnenhaalt voor Nederland :p
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 10:45
Je hebt een punt
Vind ik leuk
Hattrick +10406
dinsdag 15 mei 2018 om 10:47
I know ;)
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 10:59
En door die belachelijke fair play regel deelde wie die ene punt door 4 clubs waarbij minimaal 1 niks binnenhaalde. Fairplay heeft echt veel punten gekost Europees.
Vind ik leuk
HanV +3187
dinsdag 15 mei 2018 om 11:49
Nederland heeft maar 2x een deelnemer mee mogen laten doen door de fair play. In 2012 Twente en in 2015 Go Ahead. Twente behaalde toen zelfs de meeste punten voor Nederland doordat ze in de poulefase kwamen. Met Twente 4,214 punten gemiddeld, zonder Twente 3,8. Go Ahead haalde maar een half punt. Met Go Ahead 5,750, zonder 6,8. Dat vele punten gekost is dus 1,05 punt.
Toevallig maakt dat wel veel uit, omdat PSV dan ook zonder Liverpool in laatste kwalificatie-ronde had mogen starten en Feyenoord en AZ hadden dan ook een kwalificatieronde lager mogen instromen. Maar om alles toe te rekenen aan de zwakste deelnemer terwijl die club dezelfde score haalde als Ajax en PSV gemiddeld dit seizoen gaat wel wat erg ver.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 11:50]
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 14:46
Maar om een rampseizoen voor zowel Ajax en Psv als uitgangspunt te nemen voor het gemiddelde dat je zoekt, gaat wat minder ver?
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 12:24
nee wij hebben meer punten!!
Vind ik leuk
Lucky Kes +2397
dinsdag 15 mei 2018 om 14:13
nee meer! :-)
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 12:53
Ja dat noemt men nu "eigen rommel opruimen" Ajax heeft de meeste punten binnen gehaald maar ook de meeste verneukt
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 15:00
Ajax heeft niet voor niets het beste coëfficiënt. Wat zouden we buiten dit seizoen om verprutst hebben dan? (En dit seizoen had een duidelijke reden, die hopelijk nooit meer voorkomt.)
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 12:23
en volgend jaren niet!!!
Vind ik leuk
Rsp5 +245
dinsdag 15 mei 2018 om 10:54
Een smetje op het palmares van Ajax; er is een club in de eigen competitie waartegen ze een negatieve onderlinge balans heeft, namelijk tegen de landskampioen.
Hoe kun je de beste van de wereld zijn als je dat niet eens in eigen land bent????
Vind ik leuk
Hattrick +10406
dinsdag 15 mei 2018 om 11:05
We hebben de meeste landstitels dus zijn we de beste...
Vind ik leuk
Rsp5 +245
dinsdag 15 mei 2018 om 11:18
Wat doe je dan met dat smetje?????
Vaker verliezen dan winnen van een andere club is toch niet zo glorieus voor "de beste"????

Vooral omdat het gat zo groot is dat het smetje de komende jaren nog blijft bestaan!
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 12:54
PSV heeft de meeste schalen
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 14:53
Ajax 33 psv 24 Feyenoord 15 waar heb je het over ?/?
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 22:47
Fruitschalen en weegschalen bedoel je zeker
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 15:49
wat is de wereld toch simpel,

Ajax: wij hebben de meeste prijzen dus wij zijn de beste.
PSV: wij zijn regerend landskampioen dus wij zijn de beste.
Feyenoord: wij deden dit jaar niet mee door blessures maar anders waren we de beste kijk maar naar vorig seizoen.
AZ: onze prestaties zijn in verhouding tot het budget veel beter dan die van de traditionele top3, wij zijn de beste.
FC Utrecht: Wij zijn de beste (van de playoffs).
Vitesse: wij hebben tenminste nog groepsfase Europa League gehaald afgelopen seizoen, wij zijn de beste.
ADO: op dit moment staan we eerste van seizoen 18/19 op basis van onze naam, goed genoeg.
Heerenveen: zodra Friesland onafhankelijk is zijn wij de besten van Friesland.
PEC: als we onze prestaties tussen de 1e en 2e seizoenshelft gaan vergelijken waren we de eerste seizoenshelft het beste.
Heracles: beste van het rechterrijtje
Excelsior: wij zijn de beste in vergelijking tot ons budget.
FC Groningen: wij zijn de noordelijkst gelegen profclub van Nederland, qua noordelijk liggen zijn we toch echt wel de beste (ofzo, verzin iets beters dan)
Willem 2: wij zijn misschien niet de beste maar wel de nr. 2 qua naam gezien dan.
NAC: wij zijn de besten van Breda, telt dat ook?
VVV: als elke V in onze naam staat voor een punt per wedstrijd dan zouden wij verreweg de beste zijn.
Roda: wij zijn eerste, tenminste wij zijn als eerste uitgeschakeld in de nacompetitie van alle eredivisieclubs die dit seizoen meededen aan de nacompetitie...
Sparta: wij zijn de club van Rotterdam dus als Feyenoord claimt de beste te zijn dan staan wij nog hoger dan Feyenoord en zijn wij dus de beste want wij hebben de ongefundeerde mening dat we de club van Rotterdam zijn.
FC Twente: wij zijn in ieder geval wat betreft eerlijkheid niet bepaald de beste.

zo zie je maar weer, er zijn een hele hoop manieren hoe je kan meten wie de beste is, uiteindelijk is degene die dat jaar de titel pakt de beste van dat seizoen en tegenwoordige tijd is dit seizoen dus als je in de tegenwoordige tijd praat over de beste dan zul je het helaas toch echt over PSV moeten hebben. sorry ajax maar helaas, jullie geroep maakt jullie waanbeelden nog geen feiten.
Vind ik leuk
myrthewit +1438
dinsdag 15 mei 2018 om 11:13
Als je de afgelopen 10 jaar bekijkt is Ajax 4 x kampioen geworden en 6 x tweede. PSV 3 x kampioen en 1 of 2 x tweede, dus is Ajax nog steeds de beste.
Vind ik leuk
Rsp5 +245
dinsdag 15 mei 2018 om 11:15
Kijk eens naar het onderling resultaat; Psv ligt ver voor. Dat haalt Ajax voorlopig niet in.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 11:36
Dat haalt Ajax echt voorlopig niet in nee!!

Ajax speelde in haar historie maar liefst 131 duels tegen PSV. Daarvan won Ajax er 54 (41,2%) en gingen er 53 (40,5%) verloren. 24 (18,3%) Duels eindigden in een gelijk spel. Ajax scoorde in totaal 220 keer, een gemiddelde van 1,68 goals per wedstrijd. PSV stelde daar 215 doelpunten tegenover, gemiddeld 1,64 per wedstrijd.
Vind ik leuk
Rsp5 +245
dinsdag 15 mei 2018 om 11:49
Haha. Ad rem. Kijk ff naar de competitiewedstrijden, want daar gaat het om.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 13:24
Het is maar naar welke wedstrijden en hoever je terug wilt kijken.

Afgelopen 4 jaar hebben we het een keer stom weggegeven en een keer zijn we het niet geworden omdat het halen vd EL finale teveel punten heeft gekost. Neemt niet weg dat ik het wel met je eens ben dat het weer eens tijd word ja! We zullen zien want heb nog niet echt veel vertrouwen in Ten Hag dus hopelijk verbaast hij mij!
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 12:32
daar heef PSV dan ook hard voor verdedig met 11 man met 11 man achter de bal en dan maar countere
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 14:54
Ajax staat in thuis wedstrijden gewoon voor hoor net als psv in Eindhoven en Feyenoord in Rotterdam
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 12:29
en 2x is de titel van Ajax gestolen! dan zou ik het hier nog niet eens over Twente hebben!!
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 12:56
De laatste 10 jaar werd PSV 4x kampioen

2008
2015
2016
2018

Vind ik leuk
myrthewit +1438
dinsdag 15 mei 2018 om 16:27
Nee, dat zijn 11 jaar.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 08:33
2009 was Ajax 3e, Twente was 2e achter AZ (PSV 4e) dus het is 4x Kampioen, 5x 2e en 1x 3e.
Ajax is wel daarmee de enige club die de afgelopen 10 jaar niet buiten de top 3 is geëindigd. Als we aankomend seizoen weer bij de 1e 2 zitten word dat zelfs top 2.

PSV is afgelopen 10 jaar 3x Kampioen geworden verder 1x 2e, 4x 3e en 2x 4e

Afgelopen 5 jaar is PSV wel weer 3x kampioen geworden en Ajax slechts 1x, Ajax is alle 4 de andere jaren 2e geworden. PSV moest het in de 2 jaar dat ze geen kampioen werden het doen met een 3e en 4e plaats.

Conclusie is, PSV heeft goede jaren en slechte jaren, Ajax is veel stabieler in prestaties over de jaren heen.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 11:25
Ach 2 van de 34.. Als je de titels maar binnen haalt, die staan namelijk in de geschiedenis boeken.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 12:27
om dat Ajax van de beste clubs heef gewonnen om de wereld beker daar om!
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 14:51
In Amsterdam heeft Ajax gewoon het meest gewonnen van psv hoor alleen in Eindhoven andersom
Vind ik leuk
Rsp5 +245
dinsdag 15 mei 2018 om 14:57
Niet in de Arena, Tonny.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 15:06
Amsterdam is Amsterdam Arena is tot nu toe nog maar een klein deel in de geschiedenis van Ajax
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 11:07
Mooi dat je daar zelf in gelooft
Vind ik leuk
Hattrick +10406
dinsdag 15 mei 2018 om 11:09
De feiten spreken voor zich...
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 11:17
Wel mooi om zo'n toernooi te spelen eerlijk is eerlijk.Top ploegen.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 12:20
van gewonnen prijzen en bekers en hun bank rekening en spelers stadion en zo kan ik nog wel even door gaan!
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 13:06
Jupiler league.
Vind ik leuk
Padason +654
dinsdag 15 mei 2018 om 13:42
Jupiler league XD
Vind ik leuk
plein19 +1112
dinsdag 15 mei 2018 om 10:26
Vorig jaar waren ze zeker de beste. Dit jaar psv
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 10:34
Recordkampioen.. Dus de beste van alle tijdelijke kampioenen.. Stop toch eens met janken en kom terug als we dat niet meer zijn. pff.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 10:37
Achterhaald.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 10:45
Wie heeft er meer als 33 titels dan? Uhm.. Precies jouw opmerking is gebaseerd op dromen van een eventuele toekomst.. Dan toch liever een verleden die op waarheid berust!
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 10:48
Wat je hebt heb je maar jullie zijn bij lange na niet meer het Ajax wat het geweest is. Maar als jij dat welvindt lekker in je eigen wereld blijven leven.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 10:53
Niemand zegt dat er in de tussentijd niets veranderd is qua verhoudingen. Jij doet alleen alsof een verleden niet telt.. En duidelijk is dat er veel meer mensen zijn die daar anders over denken. (Zie deze uitnodiging maar als weer eens een bevestiging..)
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 14:57
Achterhaald?? 33 tegen 24 ?
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 15:46
Jij zit zeker nog in 40-45
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 15:54
Jij wel volgens mij toen werden Sparta en ado kampioen
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 16:59
Lekker daar blijven hangen.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 15:57
Toch mooi je lult achterhaald terwijl Ajax er 33 heeft psv 24 en Feyenoord 15 az 2 twente 1 als je niks zinnigs heb te zeggen stil dan
Vind ik leuk
Lucky Kes +2397
dinsdag 15 mei 2018 om 10:38
Record kampioen wel.
Maar Ard Schenk was record kampiuoen schaatsen maar ik geef je op een briefje dat hij nu niet meer bij de beste 100 van de wereld zit.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 10:49
Je geeft het zelf al aan.. WAS. Ajax IS nog steeds de recordkampioen! (En zelfs Europees staan we nog 31ste.. En dus makkelijk in die top 100 van je)
Vind ik leuk
Lucky Kes +2397
dinsdag 15 mei 2018 om 10:57
31ste is dus niet de beste ;-)
Schenk is ook nog steeds record houder maar allang niet meer de beste van Nederland.
Weet is een kromme vergelijking, maar wil er alleen maar mee zeggen dat een record houder nu niet meteen ook de beste zijn.
Want dan zou Real Madrid door niemand in te halen zijn de komende 20 jaar terwijl Barcelona de laatste jaren toch vaker kampioen is geworden, dus beter, dan Real.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 11:14
Dan is Schenk dus nog steeds de beste in het verzamelen van titels. Je hebt bijvoorbeeld de beste van seizoen 17/18 en dat is Psv en je hebt de beste.. En dat is Ajax want die deed dat wat Psv nu 1x deed al 33x. Als je de Europese resultaten erbij wil betrekken doe het dan goed.. Ajax is ook daar de beste Nederlandse club want er staat niemand boven. ;)
Vind ik leuk
Rsp5 +245
dinsdag 15 mei 2018 om 11:22
Onderling resultaat is dik negatief voor "de beste".

Sommige clubs hebben een geslaagd seizoen als ze van Ajax winnen. Voor ons is dat de normaalste zaak van de wereld.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 11:27
Mag hoor.. Hoeveel titels heb je erdoor gewonnen?
Vind ik leuk
Rsp5 +245
dinsdag 15 mei 2018 om 11:29
24
Hoe is het om te weten dat je tegen Psv vaker klop krijgt dan dat je wint?
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 11:35
Als een muggenbult.. Kleine irritatie.. Maar als je er niet aan denkt ben je het zo vergeten. Hoe voelt hem om 9 titels achter te lopen op de beste?
Vind ik leuk
Rsp5 +245
dinsdag 15 mei 2018 om 11:50
Als iets dat over 10 jaar rechtgezet is.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 12:04
Dus zelfs in jouw optimistische schatting ga je eerst nog 10 jaar aanhoren dat er iemand anders beter is. Mazzel!
Vind ik leuk
Rsp5 +245
dinsdag 15 mei 2018 om 12:08
Haha. Dat is inderdaad vervelend. Maar dan reageer ik toch nog even met onderstaande muggenbult over "het huis" van de recordkampioen. Natuurlijk het mooiste en beste stadion van de wereld.

Sinds de Amsterdammers in het stadion (in de toekomst de Johan Cruijff Arena) speelt, wonnen de Eindhovenaren er liefst 11 competitieduels. Van de andere 11 duels speelden Ajax en PSV er vier gelijk en won Ajax er zeven.

Wij zijn wel gewoon baas in eigen huis!
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 12:16
Hahaha, probeer je nu alsnog met een onderdeel van je eerdere stelling iets teweeg te brengen? Wees gerust; Psv is echt onze luis in de pels en een waardigere tegenstander als Feyenoord en een prima nummer 2. (Nu gelukkig? :P)
Vind ik leuk
Rsp5 +245
dinsdag 15 mei 2018 om 12:21
Haha. Top.
Nr 2 vooralsnog, maar we hebben al bij al toch ook wat statistiekjes in ons voordeel.
We komen eraan!
Groet.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 12:22]
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 12:30
Ik rook in de hoop niet zo oud te worden ;)
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 15:00
Volgens mij heeft Ajax psv i Amsterdam vaker een klop gegeven
Vind ik leuk
Rsp5 +245
dinsdag 15 mei 2018 om 15:02
De Arena is voor Psv een tweede huis.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 15:09
Weinig van gemerkt dit jaarjullie hebben rond 2005 een goeie periodgehad maar over algemeen is Ajax gewoon de baas in Amsterdam tegen psv
Vind ik leuk
Rsp5 +245
dinsdag 15 mei 2018 om 15:15
11 gewonnen - 4 gelijk - 7 verloren.

Nog los van alle gewonnen JC-schalen in de Arena.

Gaat toch wel lekker daar hoor.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 15:41
Jc schaal spelen jullie amper tegen Ajax plus niemand boeit die openings wedstrijd maar dat is de enige prijsje die jullie van de top 3 het meest hebben gewonnen wees rblij mee plus je verlult je eigen hier wel je begon over de duels tegen Ajax maar nu je er achter bent gekomen dat Ajax die vaker wint benoem je nu alleen die wedstrijden in de arena typisch een psver maar de geschiedenis gaat over algemeen toch? Amsterdam blijft Amsterdam en Ajax is over het algemeen de baas in Amsterdam als Feyenoord in een nieuw stadion komt te spelen blijven de klassiekers resultaten en de wedstrijden tegen psv ook staan
Vind ik leuk
Rsp5 +245
dinsdag 15 mei 2018 om 15:55
Feit blijft dat Ajax niet baas in eigen huis is.
Als een reactie op "wij zijn Ajax, wij zijn de beste."
Jullie zijn niet eens de beste van je eigen stadion.
In de competitie verlies je vaker van Psv dan dat je wint, in je eigen stadion verlies je vaker van Psv dat je wint.
Ajax is helemaal niet de beste.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 16:03
Ben je nou zo dom of doe je alsof ?? Ajax heeft over de gehele geschiedenis vaker van psv gewonnen in Amsterdam en psv in Eindhoven andersom dus ben je nou zo dom of doe je alsof ? Of kan je niet lezen hoe kan Ajax geen baas in eigen huis terwijl ze vaker hebben gewonnen van psv in Amsterdam maar ik kan beter tegen een boom lullen denk
Vind ik leuk
Rsp5 +245
dinsdag 15 mei 2018 om 16:47
Jullie zijn Ajax, jullie zijn de beste!
Alleen niet in de Arena en in competitiewedstrijden is er een ploeg waarvan je vaker verliest dan wint.
Als alle Ajacieden op deze site dat er ff bij vermelden (WZAWZDB + A(lleen) N(iet) I(n) D(e) C(ompetitie) E(n) D(e) A(rena). Dan hebben ze gelijk.
WZAWZDB ANIDCEDA.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 18:03]
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 18:55
Waarom zet je jezelf zo voor lul ?
Vind ik leuk
Rsp5 +245
dinsdag 15 mei 2018 om 19:53
Geen idee. De grootsheid van Ajax is me denk ik toch teveel geworden.
Nee, zonder gekheid. Het verleden tot in den treure erbij halen irriteert soms en brengt de behoefte naar boven om aan te tonen dat Ajax helemaal niet zo geweldig is.
Om eerlijk te zijn hoop ik op het moment dat mijn club de Champions League in gaat, altijd maar dat het geen vernedering wordt, Schwaab tegen Messi etc. en vraag me af of Ajacieden dat dan niet zo voelen bij hun club.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 20:48
Zeker wel vooral toen we 2 keer op rij in een poule met real Madrid zaten bang voor een monster scoren
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 16:00
ik zou er niet eens trots op zijn, HVV is de nr. 4 van Nederland, een amateurclub... applausje voor jezelf dat je de eredivisie gewonnen hebt, 15 clubs uit de eredivisie zijn slechter dan HVV, als je dan trots bent dat je vaker kampioen bent geworden dan de rest van de Nederlandse clubs is eigenlijk niet eens een prestatie...
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 16:06
In elke competitie is er een trotse record kampioen maar omdat je eigen club dat niet is mag je niet trots zijn
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 16:41
Daar in zuid hebben ze jaren geleden het woord trots uit hun vocabulaire gehaald. 18 jaar geen prijzen, nog steeds kleiner als Ajax.. Het doet wat met ze.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 22:21
nee hoor, het zal me worst wezen, ik kan genieten van mijn club ik kan balen van mijn club maar het zal altijd mijn club zijn waar ik trots op ben er een supporter van te zijn, tuurlijk zou ik willen dat feyenoord vaker kampioen werd maar om nou te zeggen dat ik jaloers ben... persoonlijk vind ik feyenoord een mooiere club met een mooiere achterban en blijf ik graag weg van die kille club uit de hoofdstad.

nee, doe mij dan maar de enige echte volksclub van Nederland.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 22:17
dat is het niet, je mag er best trots op zijn recordkampioen te zijn, maar zeg dat dan gewoon, roep voortaan wij zijn ajax wij waren ooit de beste, tegenwoordig is ajax niet meer de beste, psv presteert simpelweg beter.

hypocriet overigens van jullie om wel te roepen dat ik jullie verwijt trots te zijn omdat het mijn club niet is maar bijna alle ajacieden verwijten psv saai voetbal te spelen terwijl ajax ook hele saaie wedstrijden heeft gespeeld...
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 12:17
Ajax is de beste daar kan psv met hun 2x gelukkigen kampioenschappen niets aan doen!
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 14:41
Was......
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 10:22
Prijzen uit verre geschiedenis.
Kunnen jullie allang niet meer aan tippen.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 10:35
En daar hebben we er weer 1 die geen geschiedenis heeft..
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 11:19
Nee jij hebt een geweldige geschiedenis.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 16:24
Zullen we de C.L bekers uit de jaren 50 van Real dan ook maar vergeten stelletje simpele zielen uit lampen stad
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 17:00
Ja is goed en vergeten we jou ook meteen.
Vind ik leuk
Iggy +2574
dinsdag 15 mei 2018 om 11:06
Ach jochie toch!
Vind ik leuk
Korm +28139
dinsdag 15 mei 2018 om 12:02
Leuk idee en een eer dat Ajax mee mag doen!
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 12:28
Kijk zo kan het ook, bedankt Korm. Misschien mag Psv nadat Ajax als kanonnenvoer heeft gediend. ;)
Vind ik leuk
Korm +28139
dinsdag 15 mei 2018 om 13:56
Tja we hebben er nu niks te zoeken maar wel mooi dat Ajax er aan heeft meegedaan!
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 14:24
Gaat doen.. Maar eens, verwacht zelf ook niet al te veel punten. Hopen op een goede loting, AC als andere Europese ploeg in de poule en dan kijken wat er gebeurd. In dit specifieke geval is uitgenodigd worden ook al heel wat.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 12:07
van de psv supporters!? zij zijn groot en wij zijn klein dat vind ik niet heerlijk zou Calimero zeggen
Vind ik leuk
Gerro +5041
dinsdag 15 mei 2018 om 23:23
Blijkt dat in het verleden behaalde resultaten dus ook een garantie zijn voor de toekomst.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 10:06
En alweer een feit dat Ajax de allergrootste, allermooiste en allerwarmste club van Nederland is!

Wat is ons Ajax toch mooi!
Vind ik leuk
Dybala +174
dinsdag 15 mei 2018 om 10:15
Grootste klopt wel
Maar mooiste en warmste???
Vind ik leuk
JanTa48 +2597
dinsdag 15 mei 2018 om 10:19
Klopt ook maat niet voor lieden als jij.
Vind ik leuk
Dybala +174
dinsdag 15 mei 2018 om 12:44
Hap hap goed vis weer he
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 10:20
Nee aan de warmste daar kunnen jullie niet aan tippen. Maar ja de rest. De prijzen valt niks over te zeggen.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 10:27
Als je met warmste bedoeld: de club waar het de meeste mensen heet wordt onder de voeten, heb je helemaal gelijk.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 10:50
Haha in de hel is het ook lekker warm;-)
[Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 10:52]
Vind ik leuk
Koeroe +8032
dinsdag 15 mei 2018 om 10:06
haha dat wordt lache
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 10:08
Uiteraard
Vind ik leuk
alaaf +170
dinsdag 15 mei 2018 om 10:09
Zero points, maar wel meer poen op de bank
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 10:11
Afgaande de clubs die hier aan mee doen zal Ajax weinig tot geen enkele
wedstrijd winnen, alleen een hoop geld opleveren.
Vind ik leuk
AfcaJB +127
dinsdag 15 mei 2018 om 10:13
Tuurlijk......
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 10:17
Gelukkig houd Ajax niet van prijzen maar van geld, iedereen gelukkig !
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 10:22
Dat we een paar keer geweigerd hebben om voor de wereldbeker te spelen lag meer aan het regiem in jouw (fictieve?) vaderland als aan Ajax die niet nog meer prijzen wilde..
Vind ik leuk
AfcaJB +127
dinsdag 15 mei 2018 om 10:11
Hier blijkt maar weer is uit hoe groot ons aller Ajax is!
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 11:30
Is = was
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 10:11
Lekker man, elke wedstrijd kansloos onderuit, moet je maar willen.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 11:19
Hoezo?
We praten over een aantal jaren. Dan staan er overal andere teams.
Vorig jaar zei iedereen ook dat we tegen Lyon kansloos waren.... En paar jaar geleden in de CL ook kansloos tegen City....en er doen ook clubs uit andere continenten mee.....
Vind ik leuk
AfcaJB +127
dinsdag 15 mei 2018 om 11:41
Tuurlijk, dat zeiden ze vorig jaar ook. Toch zijn we tot de finale gekomen. Wanneer was het jullie laatste keer schitteren op europees niveau?
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 10:15
als ze dan 2e worden hebben ze in ieder geval alvast een reden : "te druk programma"
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 10:15
Hoppa!
Vind ik leuk
Jarinr10 +4542
dinsdag 15 mei 2018 om 10:16
En terecht, Ajax heeft veel voor t voetbal betekent.4 jaar wat minder betekent niet dat de geschiedenis maar vergeten mag worden.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 10:19
Als je het nu bekijkt is het natuurlijk schandalig dat Ajax tussen dit rijtje clubs staat, ze zouden moeten kijken wie er de afgelopen tijd hebben gepresteerd en niet in de jaren 70.
Vind ik leuk
Jarinr10 +4542
dinsdag 15 mei 2018 om 10:22
Geschiedenis telt natuurlijk terecht mee,waar voetbal je anders voor dan? Dat jou club nou ergens heel ver op de reserve van de reserve bank zit door de magere prijzenkast,daar kunnen wij toch niks aan doen?
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 10:28
Geen een speler die toen een van die cups heeft gewonnen staat meer op het veld, het is dus onvergelijkbaar om te meten of die kwaliteit er nog steeds is, daarom vind ik dat je niet moet kijken naar het verleden maar wat er de afgelopen tijd is gepresteerd. Ik vind dat geen een Nederlandse club in aanmerking komt om gevraagd te worden voor het WK. Prijzen tellen inderdaad mee maar ik vind niet dat je daar in dit geval naar moet kijken.
Vind ik leuk
Jarinr10 +4542
dinsdag 15 mei 2018 om 10:33
Vindt ik wel,geschiedenis is gewoon belangrijk.is iets waar je over langere tijd hebt opgebouwd.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 10:36
Geschiedenis is belangrijk, maar ook om te bepalen wie er aan het WK voor clubs mag meedoen ?
Vind ik leuk
michelhx +2782
dinsdag 15 mei 2018 om 11:08
Vindt ik?????
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 11:06
Zullen we dan gewoon naar de hoogst genoteerde Nederlandsre club op de UEFA-coëfficiënten lijst voor clubs kijken? Is het alsnog Ajax.. Er is gewoon geen ontkomen aan.. Ajax is de beste. Ajax doet het bijvoorbeeld al beter als AC Milan die er ook tussen staat en waarbij iedereen het kennelijk wel normaal vind dat ze als roemrijke club zijn uitgenodigd.
Vind ik leuk
Jarinr10 +4542
dinsdag 15 mei 2018 om 11:13
Precies,maar dat snappen ze hier niet op VP. De waarheid is hard,vooral als je zelf niet wordt uitgenodigd.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 11:16
Haha klopt. Ik schreef het al eerder; doen alsof geschiedenis niets voorstelt is voor mensen/clubs die er geen hebben.
Vind ik leuk
Jarinr10 +4542
dinsdag 15 mei 2018 om 11:26
Zo is t!
Vind ik leuk
Laliga +1507
dinsdag 15 mei 2018 om 11:06
waarom telt dat terecht mee? Het is schandalig dat hierin een ajax voor atletico of chelsea gaat. Aletico laatste jaren 2 x de finale bereikt , chelsea heeft em ook gewonnen zelfs. En dan gaat ajax voor omdat ze em 40 jaar geleden gewonnen hebben. Apart
Vind ik leuk
Jarinr10 +4542
dinsdag 15 mei 2018 om 11:14
Heb je geheugenverlies? Met je 40 jaar. UEFA hanteert zware criteria,en er is maar 1 NLse club die hier aan voldoet.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 11:29
Jouw versie noemen ze tegenwoordig de CL...
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 10:24
Wat doet PSG dan in dit rijtje? Die hebben nog nooit de EC1/CL gewonnen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 10:53]
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 10:28
Ja, Mionel. Dat zou ik ook roepen als ik een eierschaal op mijn kop had gehad. Maar ja, daar heeft een Ajacied geen last van. Ons vindt men dan weer arrogant. Zo is er altijd wat.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 10:33
Dus jij vind het terecht dat Ajax in dit rijtje word genoemd voor het aankomende WK club teams, dan ben je nog arroganter dan die kwal van een Kluivert.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 10:36
Dat is inderdaad terecht. Ajax voldoet toch aan de genoemde criteria. Wat is er dan niet terecht aan dat Ajax wordt genoemd in dat rijtje?
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 10:38
Gezien de afgelopen tijden vind ik dat geen enkele Nederlandse club in aanmerking komt voor een WK voor clubs.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 11:03
Nou wees blij dat er een club uit nederland aan mee mag doen joh?! En je kan altijd stunten dat hebben we vorig jaar wel gezien, plus het is pas over 3 jaar dus wie weet watvoor team er dan staat..?
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 11:32
Zullen we voor het landen WK dan voortaan ook maar alleen Europese landen uitnodigen met een wildcard voor Brazilië en Argentinië?
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 11:48
Zullen we anders toch maar NL uitnodigen voor het WK omdat ze het in verleden goed gedaan hebben.
Vind ik leuk
myrthewit +1438
dinsdag 15 mei 2018 om 11:10
Er is dan ook geen concurrentie in Nederland wat prestaties betreft. Dat hebben ze voor Frankrijk wel gedaan. Maar op dit moment is er gewoon geen groot verschil tussen Ajax en PSV. Daarbij staat de naam Ajax leuker op het affiche.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 11:23
Inderdaad, als het een club zou moeten worden is dat Ajax wel.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 10:24
Er is ook niemand die zegt dat de geschiedenis vergeten moet worden. Ajax is zeker en met afstand de grootste club van Nederland. Maar niet de beste. De beste wordt elk seizoen in de competitie weer bepaald.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 10:59
van zanten niet naar verleden kijken ajax kan beter niet gaan,hebben er helemaal niets te zoeken,maar by the way,Feyenoord is nog altijd de populairste.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 10:25
Maar wat vind jij er dan van dat PSG wel in dit rijtje staat, terwijl St. Etiènne verreweg de meeste prijzen in Frankrijk heeft behaald?
Vind ik leuk
Jarinr10 +4542
dinsdag 15 mei 2018 om 10:30
Het is maar hoe je t bekijkt Hans.Als je de prijzenkast bekijkt kun je zeggen wij zijn de beste.Maar zelf zou ik t niet roepen na 4 jaar zonder prijs.En PSG hoort hier natuurlijk nooit thuis.Die mogen alleen al bewonderend naar de prijzenkast van Feyenoord en PSV kijken.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +16344
dinsdag 15 mei 2018 om 10:38
Hans, je hebt gelijk!
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 10:17
Geniet ervan want daar degraderen ze direct uit. Vergaande glorie
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 10:18
Alweer een feit dat wij de beste zijn
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 10:26
De beste waarvan precies?
Vind ik leuk
Jarinr10 +4542
dinsdag 15 mei 2018 om 10:43
Op basis van historie Hans.Daarom zijn wij de uitverkorenen.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 10:18
Even serieus wat doet PSG ertussen? Bestaat misschien net 30 a 40 jaar.. heeft nooit een CL gewonnen of zelfs in de buurt gekomen. Ik vond dat Marseille, Rode Ster Belgrado, PSV en Feyenoord op basis van het veleden het meer verdienen
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 10:29
Psv, Feyenoord?? 1x gewonnen en er is al een deelnemer uit Nederland.. Beetje raar om die te noemen. Marseille is de logische kandidaat en die had zeker boven Psg verkozen moeten worden.. Commercie wint het kennelijk van logica.
Vind ik leuk
3Bier +4990
dinsdag 15 mei 2018 om 10:33
Stade Rheims!
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 10:36
Mag ook, Psg echter absoluut niet.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 10:39
St. Etienne
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 10:18
Overmars moet eens echte goede spelers gaan halen en idem trainer, Ten Hag denkt teveel subtop (labyad) , met het vermogen en uitstraling die ajax nog altijd heeft in het buitenland moet je toch wat betere spelers kunnen krijgen zodat je niet voor schut gaat in zo’n competitie?
Vind ik leuk
mgtow +753
dinsdag 15 mei 2018 om 11:07
Te weinig vaste inkomsten om salarisplafond op te krikken. Zo simpel ligt het.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 10:19
PSV kennen ze niet.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 10:30
Misschien een typefout gemaakt met PSG, gezien PSV wél de EC1 heeft gewonnen.
Vind ik leuk
3Bier +4990
dinsdag 15 mei 2018 om 10:19
Het toernooi zal vanaf dan in de zomer worden gehouden en duurt drie weken

Ik neem aan dat we dan dispensatie van de UEFA krijgen en we geen voorrondes voor de CL of EL hoeven te spelen ;-)

Wel mooi dat de FIFA oog heeft voor de historie van de clubs. Als klein landje mag je toch trots zijn op de prestaties in het verleden. Iets waar we in Nederland heel slecht in zijn.
Van alle deelnemers uit Europa is Ajax wel verreweg de zwakste.

''Volgens de Spaanse sportkrant krijgen naast Ajax ook Real Madrid, FC Barcelona, Bayern München, AC Milan, Liverpool, Internazionale, Manchester United, Juventus en Paris Saint Germain een startbewijs voor de eerste editie.

Al die clubs hebben minstens drie Europa Cup-titels in de prijzenkast en mogen op basis van hun verleden deelnemen.''

Ehh Paris Saint Germain? Die hebben zich weer vakkundig ingekocht?
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 11:30
Er staat volgens.... Dus niet zeker
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 10:20
Ik vind het overigens wel eeb geweldig idee!
Vind ik leuk
JanTa48 +2597
dinsdag 15 mei 2018 om 10:20
De jaloezie druipt er weer van af
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 11:39
Viel mij ook al op....meeste PSV ers
Vind ik leuk
Ajacied_8 +5902
dinsdag 15 mei 2018 om 10:20
Jammer dat het nog zo ver weg is. Dergelijke affiches zijn natuurlijk wel de moeite om langer bij Ajax te blijven.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 10:21
Kunnen ze mooi als figurant mee doen word lachen
Vind ik leuk
Jarinr10 +4542
dinsdag 15 mei 2018 om 10:24
En jullie worden opgeroepen als er 50 clubs afzeggen haha
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 10:25
Wij zijn bescheiden en willen dat graag blijven maar jullie die denken nog steeds de beste te zijn is om te lachen
Vind ik leuk
Jarinr10 +4542
dinsdag 15 mei 2018 om 10:32
Nee, de UEFA vindt dat,anders nodigen ze ons niet uit,snap ie?
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 11:48
Bescheiden? Met uitspraken als...4 titels in 5 jaar?
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 10:35
Triest figuur ben jij zeg haha hatertje!
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 10:54
Yep neus
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 11:01
Krijg KK!
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 11:02
Zelfde gewenst voor je fam
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 10:22
Mogen we nu weer een beetje arogant doen?
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 10:23
In het verleden behaalde resultaten...
Vind ik leuk
Jarinr10 +4542
dinsdag 15 mei 2018 om 10:37
Tellen terecht mee,anders kunnen we wel elke x de geschiedenis wissen het.waar voetbal je dan nog voor?
Vind ik leuk
Jur74 +6039
dinsdag 15 mei 2018 om 10:23
Telt dit toernooi mee voor de coëfficiëntenlijst?
Vind ik leuk
ruuddevil +2811
dinsdag 15 mei 2018 om 10:25
Is dat nou wel een goed idee jongens? Voor het oog van de hele wereld bevestigen dat het toch echt geen 1971 meer is
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 10:41
Zo ver hoef je ook weer niet terug in de tijd. 23 jaar geleden won Ajax nog de wereldbeker.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 10:25
Haha,als ik die clubs zie betekent dat Ajax dus gewoon voor spek en bonen meespeelt.
Vind ik leuk
3Bier +4990
dinsdag 15 mei 2018 om 10:34
Afzeggen dan maar?
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 10:42
Tja, zullen we dan als Nederlandse clubs ook maar stoppen met meedoen aan de CL?
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 10:26
proficiat met deze geweldige erkenning maar meedoen zal wel weer belangrijker zijn dan winnen... , dit excuus komt zeker wanneer ze (weer) geen resultaten boeken...
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 10:27
tja, ze hebben ook een club nodig die laatste gaat worden. anders kan ik me niet voorstellen waarom ze ajax er bij pakken.
Vind ik leuk
Jarinr10 +4542
dinsdag 15 mei 2018 om 10:36
Laatste worden ze alleen bij jouw clubje.Ach misschien wordt je volgend jaar ook een x eerste.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 11:27
nee, zo'n uitspraken doen ze alleen in amsterdam dat ze weer eerste en de grootste worden. laten we maar eens afwachten wat de toekomst brengt.
Vind ik leuk
Jarinr10 +4542
dinsdag 15 mei 2018 om 11:29
Grootste zijn we al,anders worden we niet opgeroepen voor dit evenement.
Vind ik leuk
Wazzupp +203
dinsdag 15 mei 2018 om 10:30
Als het dak dicht is en de zon staat erop is het er snikheet, snap dat dan!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 10:30]
Vind ik leuk
RedNas +2482
dinsdag 15 mei 2018 om 10:30
Leuk, het wordt ook wel tijd voor onze derde wereldbeker.
Vind ik leuk
Youri99 +7148
dinsdag 15 mei 2018 om 10:36
En dan blijft half Nederland roepen dat prestaties in het verleden geen garantie zijn voor de toekomst... Mijn dag kan niet meer stuk.
Vind ik leuk
Nistel +2637
dinsdag 15 mei 2018 om 10:37
In plaats van (zomer)rust dus weer een flinke extra belasting, extra kans op blessures en een WK dip in het navolgende seizoen. Prima. Winnen doen ze toch niet.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 10:37]
Vind ik leuk
Lucky Kes +2397
dinsdag 15 mei 2018 om 10:48
Als dat zo is hoop ik dat Ajax alleen maar de buitenlandse sterren opsteld ;-)
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 10:41
Een topic dat voldoende aanknopingspunten biedt als Gefundenes Fressen voor geschiedvervalsers.

Alle genoemde clubs voldoen aan de doorslaggevende indicator; nl de kookpotfactor en het rimboe-effect.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +16344
dinsdag 15 mei 2018 om 10:42
Wel mooie ervaring voor al die gasten! Ook al ga je vaak op je bek, je speelt wel mooie potjes!
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 10:47
En wat is de startpremie voor dit festijn ??

hoop zo tussen de 30/40 miljoen. dan zou Ajax er alles aan moeten doen om dat geld gelijk uit te geven een goede versterkingen. dan zouden we heel misschien weer eens mee kunnen doen in europa
Vind ik leuk
Bayern FC +2324
dinsdag 15 mei 2018 om 10:48
Manchester City, Chelsea, Atlético Madrid, FC Porto, Benfica en Borussia Dortmund???? Waar is PSV?
En wat doet PSG hier?

Het is beter om die 2 laatste ticket te geven aan Chelsea, Porto of PSV
Vind ik leuk
Gerro +5041
dinsdag 15 mei 2018 om 10:52
Is op basis van 3 gewonnen Europa cup 1 daar horen de clubs die jij noemt niet bij.
Vind ik leuk
Bayern FC +2324
dinsdag 15 mei 2018 om 10:55
Het gaat mij om die 2 laatste ticket.
PSG heeft niks gewonnen
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 11:01
PSG heeft 1 ECII gewonnen en 1 Intertoto Cup
Vind ik leuk
R94 +782
dinsdag 15 mei 2018 om 11:39
De Intertoto cup werd in die tijd volgens mij door 3 teams gewonnen, dat is wel de grootste kwats ooit.
Vind ik leuk
Gerro +5041
dinsdag 15 mei 2018 om 13:36
Spannend zeg
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 13:37
Niet spannend, maar ze horen iig niet bij de clubs die minimaal 3 keer de ECI/CL hebben gewonnen.
Vind ik leuk
Gerro +5041
dinsdag 15 mei 2018 om 17:52
Idd dus terecht dat ze die er buiten laten.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 15:24
De clubs die jij noemt zijn allemaal toevallige (eenmalige) winnaars, die doen terecht niet ter zake.
Vind ik leuk
Gerro +5041
dinsdag 15 mei 2018 om 10:50
Dat zal leuk geld opleveren en voor de jonge spelers bij Ajax een reden kunnen zijn langer te blijven.
Vind ik leuk
renemar +402
dinsdag 15 mei 2018 om 11:00
Is te hopen dat we tegen die tijd een echt goed elftal hebben. Met de selectie zoals die nu is gaan we af als een gieter. Tenzij de andere clubs clementie hebben en met een B of C keus spelen.
Nog veel werk aan de winkel.
Vind ik leuk
RedNas +2482
dinsdag 15 mei 2018 om 11:09
Als deze selectie over 3 jaar nog bij elkaar is pakken we gewoon die beker.

Helaas is er een redelijk grote kans dat spelers als De Ligt, De Jong, Vd Beek, Dolberg, Neres, Onana en Kluivert op dat toernooi allemaal voor andere clubs spelen.
Vind ik leuk
myrthewit +1438
dinsdag 15 mei 2018 om 11:05
Leuk vooruitzicht voor Ajax, maar wordt eenmalig voor het Nederlands voetbal.
Vind ik leuk
Mari +4674
dinsdag 15 mei 2018 om 11:12
En psv dan?
Telt die niet mee?
Vind ik leuk
renemar +402
dinsdag 15 mei 2018 om 12:18
nee.
Vind ik leuk
Aspers +400
dinsdag 15 mei 2018 om 11:13
Maar dat is logisch. De enige 'superclub' die ons land rijk is.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 11:23
Natuurlijk hoort Ajax bij de deelnemende ploegen..
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 11:31
Een WK betekend meestal dat er 1 deelnemer van een land mag meedoen, dit is weer om de rijke clubs nog rijker te maken. Als je WK wil doen moet er ook een voorronde onder alle kampioenen van Europa plaatsvinden en de besten kwalificeren zich dan. Een WK zonder inhoud, dit gaat straks geen kleinere landen helpen maar de afstand nog groter maken.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 11:54
Na de eerste editie kwalificeren de winnaars van de Champions League van de laatste vier jaar zich automatisch, net als de finalisten en de vier clubs met het hoogste UEFA-coëfficiënt.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 13:17
Toch blijft het een poppenkst voor de grote competities. Belgie, Nederland, Polen etc pissen dan allemaal naast de spreekwoordelijke pot en grote competities zien hun bankrekening groeien en groeien. Word tijd dat die bubbel een keer lek gaat en al die competities met dikke schulden blijven zitten. Dan komt het voetbal weer in een normaal wereldje terecht.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 13:28
Ben ik met je eens.... Maar heeft onze regering geen geld geleend aan Spaanse banken en dat die weer geld leenden aan clubs als real om een Bale e.d. te halen?

Ik vind dat grwoon alles op de schop moet in Europa.
Simple regel. Max 3 spelers van buiten EU in de selectie... Verplicht met minimaal 3spelers uit eigen jeugd in de basis. En 3 spelers minimaal uit eigen land. Kan je max 5 buitenlandse spelers opstellen...

En dan ook maximaal aantal van transfers aanpassen... Bijvoorbeeld 4. Verlies je er vier dan weet je dat je in de jeugd moet kijken of wie vrij is.

Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 16:04
ik snap wat je bedoeld, maar zelfs de visie die jij geeft zal Nederland helaas niet meer terugbrengen naar de gouden jaren. Zeker de bedragen die nu meer dan normaal worden gevonden van ca 60 miljoen voor een middelmatige speler kan voor Nederlandse clubs niet meer betaald worden.

Als die rijke oliesjeiks enzo straks hun geld ergens anders gaan uitgeven stort heel het voetbal in.
Vind ik leuk
R94 +782
dinsdag 15 mei 2018 om 11:35
Toegelaten worden voor een toernooi op basis van verleden, daar krijgen er hier wel een paar een stijve plasser van.
Vind ik leuk
Bals +314
dinsdag 15 mei 2018 om 11:44
Volkomen terecht. De beste Nederlandse club met de beste internationale prestaties. Niet meer dan gewoon eerlijk verdiend.
Vind ik leuk
Rsp5 +245
dinsdag 15 mei 2018 om 11:48
Haha. Ad rem. Kijk ff naar de competitiewedstrijden, want daar gaat het om.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 11:50
Leuk dat ze het eerste jaar dan mee mogen doen. Ben bang dat dit de enige NL afvaardiging gaat worden in toekomst.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 11:57
Successen in het verleden geven geen garantie voor de toekomst. Ajax laat al meer dan 10 jaar zien niet bij de europese grootmachten te behoren. Worden gewoon weer wedstrijden waarin ze met 3 /4 en 5-0 verliezen. Als je al denkt dat europa ons nu uitlacht moet je nagaan wat er gebeurd als juist ajax daarvoor uitgenodigd wordt. Niet vergeten, op europees niveau hebben ze geen scheids/grens die ze helpt als het ff moeilijk wordt. Dan liever psv, voetbalt realistischer waardoor er nog een kans bestaat op af en toe een resultaat. Kom maar met de reacties, de waarheid is echter hard!!
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 12:16
klopt psv mag niet eens mee als ballenjongen/meisje
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 12:03
dan zie je maar weer hoe groot Ajax is tegen over psv!!!
Vind ik leuk
orion73 +1056
dinsdag 15 mei 2018 om 12:04
Waanzin tournooi. Gewoon net als vroeger de winnaar van de CL tegen de winnaar van de Copa Libertadores. Liefst uit en thuiswedstrijd.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 12:14
Als je dit zo hoort, dan durf ik met trots te zeggen dat ik ajax supporter ben en hopenlijk dat dat nederland weer uiteindelijk sterker zal maken
Vind ik leuk
jari11 +458
dinsdag 15 mei 2018 om 12:21
zo biedt het verleden toch nog garantie voor de toekomst! Maar dit komt dus als vervanging van het WK voor clubteams dat de champions league winnaar altijd speelt?
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 12:21
En hier riepen ze het hardst .. Feyenoord is kansloos in de champions leauge...nou Ajax doe ff voor dan hoe het moet hahaha
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 12:44
Net zo'n veelzeggend eerlijk verlopend toernooi als de CL.
Winnaar van de eerste editie wordt Real Madrid overigens.

Fijn trouwens . 1 keer in de 4 jaar na een zwaar seizoen tegen iedere tegenstander met een nulletje of 4/5 op je kloten krijgen.

Ik snap de meerwaarde van dit toernooi niet. Of zouden veel mensen de CL niet meer kijken wegens al die arbitrale dwalingen in het voordeel van de grote? Zou het een kijkcijfer kwestie zijn?
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 12:51
Dit laat maar weer eens zien dat Ajax nog altijd als grootste club van Nederland wordt gezien. Toch wel een eer om mee te doen.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 13:07
Resultaten in het verleden geven geen garantie voor de toekomst ??
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 13:14
Alsof je FC Schubbekuttenveen in de Eredivisie laat meedoen
Vind ik leuk
Arbee +1515
dinsdag 15 mei 2018 om 14:43
Dit zou wel eens een geweldige kans voor Ajax kunnen zijn. Ik denk niet dat er veel clubs zitten te wachten op een zomers toernooi en met B of C elftallen zullen aantreden. Als Ajax het dan wel serieus neemt en met de A-selectie aan komt zetten, zouden ze zomaar ver kunnen komen.

Verder vind ik de verdeling van de tickets toch enigszins onlogisch. Wat mij betreft zou één ticket te allen tijde gereserveerd moeten worden voor de winnaar van het toernooi, zodat die ploeg zijn titel kan verdedigen. De kans is natuurlijk groot dat een Europese recente CL-winnaar kampioen wordt, maar toch, in het geval dat dat niet zo is zou het jammer zijn als die ploeg zijn titel niet kan verdedigen.
Vind ik leuk
Cookee +8551
dinsdag 15 mei 2018 om 15:00
Allemaal te danken aan San Marco van Basten.
Fijne vent die Marco, tiptop.
Dit gezegd hebbend kan Cambuur er ook nog bij?

Nee?
Dan volgt mijn evaluatie van jou morgen Marco.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 15:00]
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 15:21
vind het vreemd dat een club op basis van prestaties uit het verre verleden kan kwalificeren voor een WK, dan is het geen WK meer maar een soort competitie voor nostalgische bejaarden...

NL heeft toch ook geen vrijkaartje voor het EK (landen) omdat ze ooit een keertje het EK gewonnen hebben...

ik wens Ajax veel plezier en dat jullie ergens nog maar een puntje kunnen pakken maar ik kan me niet voorstellen dat dit toernooi er leuk op gaat worden als er clubs als FC Barcelona meedoen en je zet er een club tegenover die dit jaar vanaf de 3e voorronde CL niet eens groepsfase EL van kon maken...
Vind ik leuk
JanTa48 +2597
dinsdag 15 mei 2018 om 15:54
Verdomme nog aan toe, wees blij dat een NL club zich rechtstreeks mag plaatsen. We gaan in de toekomst toch naar een EU competitie.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 16:41
We leven in het heden en je mag mee doen door je verleden laat maar gaan.
Vind ik leuk
JanTa48 +2597
dinsdag 15 mei 2018 om 16:59
Blijkbaar is dat verleden toch bepalend geworden dat Ajax zich rechtstreeks plaatst.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 16:48
Dus Ajax gaat en City en/of Chelsea blijft thuis... tssss.
Fabeltjeskrant hier.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 17:11
Leuk, dan wordt Ajax een keer speelbal. Weggetikt worden. Heerlijk! Weten jullie ook een keer hoe dat voelt.
Vind ik leuk
poklane +4177
dinsdag 15 mei 2018 om 17:39
Het feit dat clubs op basis van prestaties van decennia geleden worden uitgenodigd is gewoon oneerlijk tegenover de andere clubs, clubs als Milan, Ajax en Inter hebben gewoon niets te zoeken in zo'n toernooi.
Trouwens zijn ze bij de FIFA wel nog meer bezig met het verdienen van poen sinds Blatter weg is. Nog gedacht dat ik dit zou zeggen, maar vergeleken met Infantino was Blatter een topgozer.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 20:03
Geld, geld, geld, geld. Zelfs nationaal voetbal moet eraan geloven. maar er is zoveel voetbal, dat de champions league eigenlijk helemaal niet meer interessanter is dan de Eredivisie, of je moet als nederlander ineens 'fan' van Real, Barca, PSG, Bayern of Man U zijn geworden. Ik niet dus.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 22:04
PSG heeft helemaal geen 3 europa cups behaald in het verleden, Ajax hoort hier sowieso bij :)
Vind ik leuk
klick +367
dinsdag 15 mei 2018 om 23:34
ik denk dat ze wel kans maken hahahahahah
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 02:26
Dan heeft Ajax een jaar de tijd om geld te spenderen en met een 'gelukje' weer aan te sluiten bij de wereld top.

It is al or nothing!
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 08:39
In het verleden behaalde resultaten bieden toch succes voor de toekomst. Haha zuur he Pisvee en Kakkerlakken!!!
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 09:05
hallo Lampekapjes! Ajax niets niets niets!!! Maar wel uitgenodigt worden op het toekomstige WK voor clubteams? Waar Blijven die roeptoeters uit lampegat! Off het tattoo legioen uit )0,10 zuid?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Ajax tussen Europese grootmachten die ticket krijgen voor nieuwe opzet WK'