'Ajax tussen Europese grootmachten die ticket krijgen voor nieuwe opzet WK'

    'Ajax tussen Europese grootmachten die ticket krijgen voor nieuwe opzet WK'

    dinsdag 15 mei 2018 om 10:00

    De FIFA wil het WK voor clubs drastisch vernieuwen en dat betekent goed nieuws voor Ajax. De Amsterdammers behoren tot de teams die automatisch worden toegelaten tot het toernooi, meldt El Mundo Deportivo dinsdag.

    Vanaf 2021 strijden naar verluidt 24 teams om de wereldtitel. Het toernooi zal vanaf dan in de zomer worden gehouden en duurt drie weken. Europa mag twaalf deelnemers sturen. Volgens de Spaanse sportkrant krijgen naast Ajax ook Real Madrid, FC Barcelona, Bayern München, AC Milan, Liverpool, Internazionale, Manchester United, Juventus en Paris Saint Germain een startbewijs voor de eerste editie.

    Al die clubs hebben minstens drie Europa Cup-titels in de prijzenkast en mogen op basis van hun verleden deelnemen. De kanshebbers voor de resterende twee tickets zijn Manchester City, Chelsea, Atlético Madrid, FC Porto, Benfica en Borussia Dortmund. Na de eerste editie kwalificeren de winnaars van de Champions League van de laatste vier jaar zich automatisch, net als de finalisten en de vier clubs met het hoogste UEFA-coëfficiënt.

    Het nieuwe toernooi wordt volgens het plan één keer in de vier jaar gehouden en komt in plaats van de Confederations Cup. Zuid-Amerika mag vijf teams afvaardigen en Afrika, Azië en Noord-Amerika elk twee.

    Plaats een reactie

    LuckyLuksch +11787
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:06
    Ik zeg kom maar met het commentaar (-:
    Vind ik leuk
    Thilo +2800
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:08
    Welke open deuren zullen er vandaag ingetrapt worden
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 10:20]
    Vind ik leuk
    jollyrogers +4906
    dinsdag 15 mei 2018 om 11:23
    dus na een seizoen voetballen, als je weer moet gaan opladen, moet je een wk-toernooi spelen, waarin je afgedroogd wordt door de Europese top. ik zeg DOEN!
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16521
    dinsdag 15 mei 2018 om 11:26
    Is maar één keer in de vier jaar..
    Vind ik leuk
    jollyrogers +4906
    dinsdag 15 mei 2018 om 11:30
    maak er maar van één keer in de 100 jaar
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16521
    dinsdag 15 mei 2018 om 11:34
    Dan maakt het qua vermoeidheid toch niet zoveel uit?
    En ik denk sowieso niet dat Ajax afgedroogd wordt, tegen zulke clubs is het toch anders voetballen.
    Iets met motivatie..
    Vind ik leuk
    SirUltionem +1802
    dinsdag 15 mei 2018 om 15:15
    ach rot op, Ajax gaat weggespeeld worden, is niet erg maar wel de waarschijnlijke realiteit, motivatie maakt van een matige speler (vergeleken met die clubs no offense) nog geen topspeler, het maakt hem misschien een matige speler met een goeie drive maar zelfs met motivatie staan er geen messi's op het veld (ja bij de tegenstander wel misschien)...

    het maakt verder ook niet uit, het enige wat Ajax op zo'n wk te zoeken heeft is dat ze misschien een paar spelers kunnen verkopen na afloop en dat spelers een leuke ervaring rijker zijn, daarnaast komen er misschien betere spelers naar Ajax nu Ajax in zo'n competitie mee gaat doen.
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +12476
    dinsdag 15 mei 2018 om 17:52
    Een keer in de 100 jaar? San komt feyenoord over 1800 jaar aan de beurt. Best jammer voor hun.
    Vind ik leuk
    Voebtal +6595
    dinsdag 15 mei 2018 om 11:52
    En az dan??
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16521
    dinsdag 15 mei 2018 om 11:58
    Hoezo AZ dan?
    Vind ik leuk
    Voebtal +6595
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:15
    Precies!!!
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16521
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:16
    Precies wat?
    Vind ik leuk
    Voebtal +6595
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:17
    Wat jij zei.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16521
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:19
    Ik ben het even kwijt, sorry.. hahahaa
    Vind ik leuk
    Ad Godloos +291
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:13
    AZ speelt dan al lang in de Jupiter !
    Vind ik leuk
    Ad Godloos +291
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:10
    wat zouden die deelnemers beuren per club? 50.ooo.ooo miljoen! ik zeg doen ajax
    Vind ik leuk
    jollyrogers +4906
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:27
    150 mln lijkt me.......
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19738
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:10
    We staan in het rijtje waar we horen. Daar kan toch geen commentaar op komen??
    Vind ik leuk
    LifeErazor +1517
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:21
    Moet je die zin niet in verleden tijd neer zetten? :P
    Vind ik leuk
    benny-boys +1106
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:57
    Ja laat ze hun eigen maar vermoeiender maken na einde van seizoen en geen paar weken rust nemen.
    Vind ik leuk
    HanV +4270
    dinsdag 15 mei 2018 om 11:23
    Het is maar voor een keer op grond van prestaties in het verre verleden, daarna gaat het om prestaties in het recente verleden.
    Vind ik leuk
    Ad Godloos +291
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:14
    nou je weet het nooit met die psv ers
    Vind ik leuk
    2cents +54947
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:12
    Zijn die prijzen die we niet mee mogen tellen hier op VP toch nog ergens goed voor?
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:22
    Prijzen uit verre geschiedenis.
    Kunnen jullie allang niet meer aan tippen.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3637
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:35
    En daar hebben we er weer 1 die geen geschiedenis heeft..
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 11:19
    Nee jij hebt een geweldige geschiedenis.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 16:24
    Zullen we de C.L bekers uit de jaren 50 van Real dan ook maar vergeten stelletje simpele zielen uit lampen stad
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 17:00
    Ja is goed en vergeten we jou ook meteen.
    Vind ik leuk
    Iggy +3689
    dinsdag 15 mei 2018 om 11:06
    Ach jochie toch!
    Vind ik leuk
    Korm +35524
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:02
    Leuk idee en een eer dat Ajax mee mag doen!
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3637
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:28
    Kijk zo kan het ook, bedankt Korm. Misschien mag Psv nadat Ajax als kanonnenvoer heeft gediend. ;)
    Vind ik leuk
    Korm +35524
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:56
    Tja we hebben er nu niks te zoeken maar wel mooi dat Ajax er aan heeft meegedaan!
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3637
    dinsdag 15 mei 2018 om 14:24
    Gaat doen.. Maar eens, verwacht zelf ook niet al te veel punten. Hopen op een goede loting, AC als andere Europese ploeg in de poule en dan kijken wat er gebeurd. In dit specifieke geval is uitgenodigd worden ook al heel wat.
    Vind ik leuk
    Ad Godloos +291
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:07
    van de psv supporters!? zij zijn groot en wij zijn klein dat vind ik niet heerlijk zou Calimero zeggen
    Vind ik leuk
    Gerro +6478
    dinsdag 15 mei 2018 om 23:23
    Blijkt dat in het verleden behaalde resultaten dus ook een garantie zijn voor de toekomst.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:06
    En alweer een feit dat Ajax de allergrootste, allermooiste en allerwarmste club van Nederland is!

    Wat is ons Ajax toch mooi!
    Vind ik leuk
    Dybala +183
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:15
    Grootste klopt wel
    Maar mooiste en warmste???
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4777
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:19
    Klopt ook maat niet voor lieden als jij.
    Vind ik leuk
    Dybala +183
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:44
    Hap hap goed vis weer he
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:20
    Nee aan de warmste daar kunnen jullie niet aan tippen. Maar ja de rest. De prijzen valt niks over te zeggen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:27
    Als je met warmste bedoeld: de club waar het de meeste mensen heet wordt onder de voeten, heb je helemaal gelijk.
    Vind ik leuk
    The Iceman +9082
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:50
    Haha in de hel is het ook lekker warm;-)
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 10:52]
    Vind ik leuk
    Koeroe +12882
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:06
    haha dat wordt lache
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:08
    Uiteraard
    Vind ik leuk
    alaaf +997
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:09
    Zero points, maar wel meer poen op de bank
    Vind ik leuk
    WvH&WJ +9
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:11
    Afgaande de clubs die hier aan mee doen zal Ajax weinig tot geen enkele
    wedstrijd winnen, alleen een hoop geld opleveren.
    Vind ik leuk
    AfcaJB +215
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:13
    Tuurlijk......
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2947
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:17
    Gelukkig houd Ajax niet van prijzen maar van geld, iedereen gelukkig !
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3637
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:22
    Dat we een paar keer geweigerd hebben om voor de wereldbeker te spelen lag meer aan het regiem in jouw (fictieve?) vaderland als aan Ajax die niet nog meer prijzen wilde..
    Vind ik leuk
    AfcaJB +215
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:11
    Hier blijkt maar weer is uit hoe groot ons aller Ajax is!
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 11:30
    Is = was
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:11
    Lekker man, elke wedstrijd kansloos onderuit, moet je maar willen.
    Vind ik leuk
    AfcaJB +215
    dinsdag 15 mei 2018 om 11:41
    Tuurlijk, dat zeiden ze vorig jaar ook. Toch zijn we tot de finale gekomen. Wanneer was het jullie laatste keer schitteren op europees niveau?
    Vind ik leuk
    Kramertje +902
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:15
    als ze dan 2e worden hebben ze in ieder geval alvast een reden : "te druk programma"
    Vind ik leuk
    Basik013 +401
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:15
    Hoppa!
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11082
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:16
    En terecht, Ajax heeft veel voor t voetbal betekent.4 jaar wat minder betekent niet dat de geschiedenis maar vergeten mag worden.
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2947
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:19
    Als je het nu bekijkt is het natuurlijk schandalig dat Ajax tussen dit rijtje clubs staat, ze zouden moeten kijken wie er de afgelopen tijd hebben gepresteerd en niet in de jaren 70.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11082
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:22
    Geschiedenis telt natuurlijk terecht mee,waar voetbal je anders voor dan? Dat jou club nou ergens heel ver op de reserve van de reserve bank zit door de magere prijzenkast,daar kunnen wij toch niks aan doen?
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2947
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:28
    Geen een speler die toen een van die cups heeft gewonnen staat meer op het veld, het is dus onvergelijkbaar om te meten of die kwaliteit er nog steeds is, daarom vind ik dat je niet moet kijken naar het verleden maar wat er de afgelopen tijd is gepresteerd. Ik vind dat geen een Nederlandse club in aanmerking komt om gevraagd te worden voor het WK. Prijzen tellen inderdaad mee maar ik vind niet dat je daar in dit geval naar moet kijken.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11082
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:33
    Vindt ik wel,geschiedenis is gewoon belangrijk.is iets waar je over langere tijd hebt opgebouwd.
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2947
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:36
    Geschiedenis is belangrijk, maar ook om te bepalen wie er aan het WK voor clubs mag meedoen ?
    Vind ik leuk
    michelhx +3674
    dinsdag 15 mei 2018 om 11:08
    Vindt ik?????
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3637
    dinsdag 15 mei 2018 om 11:06
    Zullen we dan gewoon naar de hoogst genoteerde Nederlandsre club op de UEFA-coëfficiënten lijst voor clubs kijken? Is het alsnog Ajax.. Er is gewoon geen ontkomen aan.. Ajax is de beste. Ajax doet het bijvoorbeeld al beter als AC Milan die er ook tussen staat en waarbij iedereen het kennelijk wel normaal vind dat ze als roemrijke club zijn uitgenodigd.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11082
    dinsdag 15 mei 2018 om 11:13
    Precies,maar dat snappen ze hier niet op VP. De waarheid is hard,vooral als je zelf niet wordt uitgenodigd.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3637
    dinsdag 15 mei 2018 om 11:16
    Haha klopt. Ik schreef het al eerder; doen alsof geschiedenis niets voorstelt is voor mensen/clubs die er geen hebben.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11082
    dinsdag 15 mei 2018 om 11:26
    Zo is t!
    Vind ik leuk
    Laliga +2055
    dinsdag 15 mei 2018 om 11:06
    waarom telt dat terecht mee? Het is schandalig dat hierin een ajax voor atletico of chelsea gaat. Aletico laatste jaren 2 x de finale bereikt , chelsea heeft em ook gewonnen zelfs. En dan gaat ajax voor omdat ze em 40 jaar geleden gewonnen hebben. Apart
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11082
    dinsdag 15 mei 2018 om 11:14
    Heb je geheugenverlies? Met je 40 jaar. UEFA hanteert zware criteria,en er is maar 1 NLse club die hier aan voldoet.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3637
    dinsdag 15 mei 2018 om 11:29
    Jouw versie noemen ze tegenwoordig de CL...
    Vind ik leuk
    The Iceman +9082
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:24
    Wat doet PSG dan in dit rijtje? Die hebben nog nooit de EC1/CL gewonnen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 10:53]
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:28
    Ja, Mionel. Dat zou ik ook roepen als ik een eierschaal op mijn kop had gehad. Maar ja, daar heeft een Ajacied geen last van. Ons vindt men dan weer arrogant. Zo is er altijd wat.
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2947
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:33
    Dus jij vind het terecht dat Ajax in dit rijtje word genoemd voor het aankomende WK club teams, dan ben je nog arroganter dan die kwal van een Kluivert.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:36
    Dat is inderdaad terecht. Ajax voldoet toch aan de genoemde criteria. Wat is er dan niet terecht aan dat Ajax wordt genoemd in dat rijtje?
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2947
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:38
    Gezien de afgelopen tijden vind ik dat geen enkele Nederlandse club in aanmerking komt voor een WK voor clubs.
    Vind ik leuk
    Basik013 +401
    dinsdag 15 mei 2018 om 11:03
    Nou wees blij dat er een club uit nederland aan mee mag doen joh?! En je kan altijd stunten dat hebben we vorig jaar wel gezien, plus het is pas over 3 jaar dus wie weet watvoor team er dan staat..?
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3637
    dinsdag 15 mei 2018 om 11:32
    Zullen we voor het landen WK dan voortaan ook maar alleen Europese landen uitnodigen met een wildcard voor Brazilië en Argentinië?
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2947
    dinsdag 15 mei 2018 om 11:48
    Zullen we anders toch maar NL uitnodigen voor het WK omdat ze het in verleden goed gedaan hebben.
    Vind ik leuk
    myrthewit +1602
    dinsdag 15 mei 2018 om 11:10
    Er is dan ook geen concurrentie in Nederland wat prestaties betreft. Dat hebben ze voor Frankrijk wel gedaan. Maar op dit moment is er gewoon geen groot verschil tussen Ajax en PSV. Daarbij staat de naam Ajax leuker op het affiche.
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2947
    dinsdag 15 mei 2018 om 11:23
    Inderdaad, als het een club zou moeten worden is dat Ajax wel.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:17
    Geniet ervan want daar degraderen ze direct uit. Vergaande glorie
    Vind ik leuk
    J de Wit +1488
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:18
    Even serieus wat doet PSG ertussen? Bestaat misschien net 30 a 40 jaar.. heeft nooit een CL gewonnen of zelfs in de buurt gekomen. Ik vond dat Marseille, Rode Ster Belgrado, PSV en Feyenoord op basis van het veleden het meer verdienen
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3637
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:29
    Psv, Feyenoord?? 1x gewonnen en er is al een deelnemer uit Nederland.. Beetje raar om die te noemen. Marseille is de logische kandidaat en die had zeker boven Psg verkozen moeten worden.. Commercie wint het kennelijk van logica.
    Vind ik leuk
    3Bier +8650
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:33
    Stade Rheims!
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3637
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:36
    Mag ook, Psg echter absoluut niet.
    Vind ik leuk
    The Iceman +9082
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:39
    St. Etienne
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +6158
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:19
    PSV kennen ze niet.
    Vind ik leuk
    The Iceman +9082
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:30
    Misschien een typefout gemaakt met PSG, gezien PSV wél de EC1 heeft gewonnen.
    Vind ik leuk
    3Bier +8650
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:19
    Het toernooi zal vanaf dan in de zomer worden gehouden en duurt drie weken

    Ik neem aan dat we dan dispensatie van de UEFA krijgen en we geen voorrondes voor de CL of EL hoeven te spelen ;-)

    Wel mooi dat de FIFA oog heeft voor de historie van de clubs. Als klein landje mag je toch trots zijn op de prestaties in het verleden. Iets waar we in Nederland heel slecht in zijn.
    Van alle deelnemers uit Europa is Ajax wel verreweg de zwakste.

    ''Volgens de Spaanse sportkrant krijgen naast Ajax ook Real Madrid, FC Barcelona, Bayern München, AC Milan, Liverpool, Internazionale, Manchester United, Juventus en Paris Saint Germain een startbewijs voor de eerste editie.

    Al die clubs hebben minstens drie Europa Cup-titels in de prijzenkast en mogen op basis van hun verleden deelnemen.''

    Ehh Paris Saint Germain? Die hebben zich weer vakkundig ingekocht?
    Vind ik leuk
    J de Wit +1488
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:20
    Ik vind het overigens wel eeb geweldig idee!
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4777
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:20
    De jaloezie druipt er weer van af
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19738
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:20
    Jammer dat het nog zo ver weg is. Dergelijke affiches zijn natuurlijk wel de moeite om langer bij Ajax te blijven.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:21
    Kunnen ze mooi als figurant mee doen word lachen
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11082
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:24
    En jullie worden opgeroepen als er 50 clubs afzeggen haha
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:25
    Wij zijn bescheiden en willen dat graag blijven maar jullie die denken nog steeds de beste te zijn is om te lachen
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11082
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:32
    Nee, de UEFA vindt dat,anders nodigen ze ons niet uit,snap ie?
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +2932
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:23
    In het verleden behaalde resultaten...
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11082
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:37
    Tellen terecht mee,anders kunnen we wel elke x de geschiedenis wissen het.waar voetbal je dan nog voor?
    Vind ik leuk
    Jur74 +8808
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:23
    Telt dit toernooi mee voor de coëfficiëntenlijst?
    Vind ik leuk
    ruuddevil +2981
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:25
    Is dat nou wel een goed idee jongens? Voor het oog van de hele wereld bevestigen dat het toch echt geen 1971 meer is
    Vind ik leuk
    The Iceman +9082
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:41
    Zo ver hoef je ook weer niet terug in de tijd. 23 jaar geleden won Ajax nog de wereldbeker.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:25
    Haha,als ik die clubs zie betekent dat Ajax dus gewoon voor spek en bonen meespeelt.
    Vind ik leuk
    3Bier +8650
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:34
    Afzeggen dan maar?
    Vind ik leuk
    The Iceman +9082
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:42
    Tja, zullen we dan als Nederlandse clubs ook maar stoppen met meedoen aan de CL?
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:26
    proficiat met deze geweldige erkenning maar meedoen zal wel weer belangrijker zijn dan winnen... , dit excuus komt zeker wanneer ze (weer) geen resultaten boeken...
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4343
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:27
    tja, ze hebben ook een club nodig die laatste gaat worden. anders kan ik me niet voorstellen waarom ze ajax er bij pakken.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11082
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:36
    Laatste worden ze alleen bij jouw clubje.Ach misschien wordt je volgend jaar ook een x eerste.
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4343
    dinsdag 15 mei 2018 om 11:27
    nee, zo'n uitspraken doen ze alleen in amsterdam dat ze weer eerste en de grootste worden. laten we maar eens afwachten wat de toekomst brengt.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11082
    dinsdag 15 mei 2018 om 11:29
    Grootste zijn we al,anders worden we niet opgeroepen voor dit evenement.
    Vind ik leuk
    Wazzupp +652
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:30
    Als het dak dicht is en de zon staat erop is het er snikheet, snap dat dan!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 10:30]
    Vind ik leuk
    RedNas +3482
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:30
    Leuk, het wordt ook wel tijd voor onze derde wereldbeker.
    Vind ik leuk
    Youri99 +9016
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:36
    En dan blijft half Nederland roepen dat prestaties in het verleden geen garantie zijn voor de toekomst... Mijn dag kan niet meer stuk.
    Vind ik leuk
    Nistel +3607
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:37
    In plaats van (zomer)rust dus weer een flinke extra belasting, extra kans op blessures en een WK dip in het navolgende seizoen. Prima. Winnen doen ze toch niet.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 10:37]
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3668
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:48
    Als dat zo is hoop ik dat Ajax alleen maar de buitenlandse sterren opsteld ;-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:41
    Een topic dat voldoende aanknopingspunten biedt als Gefundenes Fressen voor geschiedvervalsers.

    Alle genoemde clubs voldoen aan de doorslaggevende indicator; nl de kookpotfactor en het rimboe-effect.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19170
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:42
    Wel mooie ervaring voor al die gasten! Ook al ga je vaak op je bek, je speelt wel mooie potjes!
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +6142
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:47
    En wat is de startpremie voor dit festijn ??

    hoop zo tussen de 30/40 miljoen. dan zou Ajax er alles aan moeten doen om dat geld gelijk uit te geven een goede versterkingen. dan zouden we heel misschien weer eens mee kunnen doen in europa
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:48
    Manchester City, Chelsea, Atlético Madrid, FC Porto, Benfica en Borussia Dortmund???? Waar is PSV?
    En wat doet PSG hier?

    Het is beter om die 2 laatste ticket te geven aan Chelsea, Porto of PSV
    Vind ik leuk
    Gerro +6478
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:52
    Is op basis van 3 gewonnen Europa cup 1 daar horen de clubs die jij noemt niet bij.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:55
    Het gaat mij om die 2 laatste ticket.
    PSG heeft niks gewonnen
    Vind ik leuk
    The Iceman +9082
    dinsdag 15 mei 2018 om 11:01
    PSG heeft 1 ECII gewonnen en 1 Intertoto Cup
    Vind ik leuk
    R94 +2033
    dinsdag 15 mei 2018 om 11:39
    De Intertoto cup werd in die tijd volgens mij door 3 teams gewonnen, dat is wel de grootste kwats ooit.
    Vind ik leuk
    Gerro +6478
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:36
    Spannend zeg
    Vind ik leuk
    The Iceman +9082
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:37
    Niet spannend, maar ze horen iig niet bij de clubs die minimaal 3 keer de ECI/CL hebben gewonnen.
    Vind ik leuk
    Gerro +6478
    dinsdag 15 mei 2018 om 17:52
    Idd dus terecht dat ze die er buiten laten.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3637
    dinsdag 15 mei 2018 om 15:24
    De clubs die jij noemt zijn allemaal toevallige (eenmalige) winnaars, die doen terecht niet ter zake.
    Vind ik leuk
    Gerro +6478
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:50
    Dat zal leuk geld opleveren en voor de jonge spelers bij Ajax een reden kunnen zijn langer te blijven.
    Vind ik leuk
    renemar +518
    dinsdag 15 mei 2018 om 11:00
    Is te hopen dat we tegen die tijd een echt goed elftal hebben. Met de selectie zoals die nu is gaan we af als een gieter. Tenzij de andere clubs clementie hebben en met een B of C keus spelen.
    Nog veel werk aan de winkel.
    Vind ik leuk
    RedNas +3482
    dinsdag 15 mei 2018 om 11:09
    Als deze selectie over 3 jaar nog bij elkaar is pakken we gewoon die beker.

    Helaas is er een redelijk grote kans dat spelers als De Ligt, De Jong, Vd Beek, Dolberg, Neres, Onana en Kluivert op dat toernooi allemaal voor andere clubs spelen.
    Vind ik leuk
    myrthewit +1602
    dinsdag 15 mei 2018 om 11:05
    Leuk vooruitzicht voor Ajax, maar wordt eenmalig voor het Nederlands voetbal.
    Vind ik leuk
    Mari +8555
    dinsdag 15 mei 2018 om 11:12
    En psv dan?
    Telt die niet mee?
    Vind ik leuk
    renemar +518
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:18
    nee.
    Vind ik leuk
    Aspers +488
    dinsdag 15 mei 2018 om 11:13
    Maar dat is logisch. De enige 'superclub' die ons land rijk is.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 11:23
    Natuurlijk hoort Ajax bij de deelnemende ploegen..
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 11:31
    Een WK betekend meestal dat er 1 deelnemer van een land mag meedoen, dit is weer om de rijke clubs nog rijker te maken. Als je WK wil doen moet er ook een voorronde onder alle kampioenen van Europa plaatsvinden en de besten kwalificeren zich dan. Een WK zonder inhoud, dit gaat straks geen kleinere landen helpen maar de afstand nog groter maken.
    Vind ik leuk
    R94 +2033
    dinsdag 15 mei 2018 om 11:35
    Toegelaten worden voor een toernooi op basis van verleden, daar krijgen er hier wel een paar een stijve plasser van.
    Vind ik leuk
    Bals +400
    dinsdag 15 mei 2018 om 11:44
    Volkomen terecht. De beste Nederlandse club met de beste internationale prestaties. Niet meer dan gewoon eerlijk verdiend.
    Vind ik leuk
    Rsp5 +236
    dinsdag 15 mei 2018 om 11:48
    Haha. Ad rem. Kijk ff naar de competitiewedstrijden, want daar gaat het om.
    Vind ik leuk
    LvW30 +2
    dinsdag 15 mei 2018 om 11:50
    Leuk dat ze het eerste jaar dan mee mogen doen. Ben bang dat dit de enige NL afvaardiging gaat worden in toekomst.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 11:57
    Successen in het verleden geven geen garantie voor de toekomst. Ajax laat al meer dan 10 jaar zien niet bij de europese grootmachten te behoren. Worden gewoon weer wedstrijden waarin ze met 3 /4 en 5-0 verliezen. Als je al denkt dat europa ons nu uitlacht moet je nagaan wat er gebeurd als juist ajax daarvoor uitgenodigd wordt. Niet vergeten, op europees niveau hebben ze geen scheids/grens die ze helpt als het ff moeilijk wordt. Dan liever psv, voetbalt realistischer waardoor er nog een kans bestaat op af en toe een resultaat. Kom maar met de reacties, de waarheid is echter hard!!
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:16
    klopt psv mag niet eens mee als ballenjongen/meisje
    Vind ik leuk
    Ad Godloos +291
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:03
    dan zie je maar weer hoe groot Ajax is tegen over psv!!!
    Vind ik leuk
    orion73 +1423
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:04
    Waanzin tournooi. Gewoon net als vroeger de winnaar van de CL tegen de winnaar van de Copa Libertadores. Liefst uit en thuiswedstrijd.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:14
    Als je dit zo hoort, dan durf ik met trots te zeggen dat ik ajax supporter ben en hopenlijk dat dat nederland weer uiteindelijk sterker zal maken
    Vind ik leuk
    jari11 +563
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:21
    zo biedt het verleden toch nog garantie voor de toekomst! Maar dit komt dus als vervanging van het WK voor clubteams dat de champions league winnaar altijd speelt?
    Vind ik leuk
    Angelo.v.g +108
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:21
    En hier riepen ze het hardst .. Feyenoord is kansloos in de champions leauge...nou Ajax doe ff voor dan hoe het moet hahaha
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:44
    Net zo'n veelzeggend eerlijk verlopend toernooi als de CL.
    Winnaar van de eerste editie wordt Real Madrid overigens.

    Fijn trouwens . 1 keer in de 4 jaar na een zwaar seizoen tegen iedere tegenstander met een nulletje of 4/5 op je kloten krijgen.

    Ik snap de meerwaarde van dit toernooi niet. Of zouden veel mensen de CL niet meer kijken wegens al die arbitrale dwalingen in het voordeel van de grote? Zou het een kijkcijfer kwestie zijn?
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:51
    Dit laat maar weer eens zien dat Ajax nog altijd als grootste club van Nederland wordt gezien. Toch wel een eer om mee te doen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:07
    Resultaten in het verleden geven geen garantie voor de toekomst 🤣🤣
    Vind ik leuk
    windforce11 +1851
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:14
    Alsof je FC Schubbekuttenveen in de Eredivisie laat meedoen
    Vind ik leuk
    Arbee +2215
    dinsdag 15 mei 2018 om 14:43
    Dit zou wel eens een geweldige kans voor Ajax kunnen zijn. Ik denk niet dat er veel clubs zitten te wachten op een zomers toernooi en met B of C elftallen zullen aantreden. Als Ajax het dan wel serieus neemt en met de A-selectie aan komt zetten, zouden ze zomaar ver kunnen komen.

    Verder vind ik de verdeling van de tickets toch enigszins onlogisch. Wat mij betreft zou één ticket te allen tijde gereserveerd moeten worden voor de winnaar van het toernooi, zodat die ploeg zijn titel kan verdedigen. De kans is natuurlijk groot dat een Europese recente CL-winnaar kampioen wordt, maar toch, in het geval dat dat niet zo is zou het jammer zijn als die ploeg zijn titel niet kan verdedigen.
    Vind ik leuk
    Cookee +10635
    dinsdag 15 mei 2018 om 15:00
    Allemaal te danken aan San Marco van Basten.
    Fijne vent die Marco, tiptop.
    Dit gezegd hebbend kan Cambuur er ook nog bij?

    Nee?
    Dan volgt mijn evaluatie van jou morgen Marco.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 15:00]
    Vind ik leuk
    SirUltionem +1802
    dinsdag 15 mei 2018 om 15:21
    vind het vreemd dat een club op basis van prestaties uit het verre verleden kan kwalificeren voor een WK, dan is het geen WK meer maar een soort competitie voor nostalgische bejaarden...

    NL heeft toch ook geen vrijkaartje voor het EK (landen) omdat ze ooit een keertje het EK gewonnen hebben...

    ik wens Ajax veel plezier en dat jullie ergens nog maar een puntje kunnen pakken maar ik kan me niet voorstellen dat dit toernooi er leuk op gaat worden als er clubs als FC Barcelona meedoen en je zet er een club tegenover die dit jaar vanaf de 3e voorronde CL niet eens groepsfase EL van kon maken...
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4777
    dinsdag 15 mei 2018 om 15:54
    Verdomme nog aan toe, wees blij dat een NL club zich rechtstreeks mag plaatsen. We gaan in de toekomst toch naar een EU competitie.
    Vind ik leuk
    Hagenees +325
    dinsdag 15 mei 2018 om 16:41
    We leven in het heden en je mag mee doen door je verleden laat maar gaan.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4777
    dinsdag 15 mei 2018 om 16:59
    Blijkbaar is dat verleden toch bepalend geworden dat Ajax zich rechtstreeks plaatst.
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7942
    dinsdag 15 mei 2018 om 16:48
    Dus Ajax gaat en City en/of Chelsea blijft thuis... tssss.
    Fabeltjeskrant hier.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 17:11
    Leuk, dan wordt Ajax een keer speelbal. Weggetikt worden. Heerlijk! Weten jullie ook een keer hoe dat voelt.
    Vind ik leuk
    poklane +4849
    dinsdag 15 mei 2018 om 17:39
    Het feit dat clubs op basis van prestaties van decennia geleden worden uitgenodigd is gewoon oneerlijk tegenover de andere clubs, clubs als Milan, Ajax en Inter hebben gewoon niets te zoeken in zo'n toernooi.
    Trouwens zijn ze bij de FIFA wel nog meer bezig met het verdienen van poen sinds Blatter weg is. Nog gedacht dat ik dit zou zeggen, maar vergeleken met Infantino was Blatter een topgozer.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2260
    dinsdag 15 mei 2018 om 20:03
    Geld, geld, geld, geld. Zelfs nationaal voetbal moet eraan geloven. maar er is zoveel voetbal, dat de champions league eigenlijk helemaal niet meer interessanter is dan de Eredivisie, of je moet als nederlander ineens 'fan' van Real, Barca, PSG, Bayern of Man U zijn geworden. Ik niet dus.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 22:04
    PSG heeft helemaal geen 3 europa cups behaald in het verleden, Ajax hoort hier sowieso bij :)
    Vind ik leuk
    klick +799
    dinsdag 15 mei 2018 om 23:34
    ik denk dat ze wel kans maken hahahahahah
    Vind ik leuk
    HupHolland +2260
    woensdag 16 mei 2018 om 02:26
    Dan heeft Ajax een jaar de tijd om geld te spenderen en met een 'gelukje' weer aan te sluiten bij de wereld top.

    It is al or nothing!
    Vind ik leuk
    Budazonen +378
    woensdag 16 mei 2018 om 08:39
    In het verleden behaalde resultaten bieden toch succes voor de toekomst. Haha zuur he Pisvee en Kakkerlakken!!!
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 09:05
    hallo Lampekapjes! Ajax niets niets niets!!! Maar wel uitgenodigt worden op het toekomstige WK voor clubteams? Waar Blijven die roeptoeters uit lampegat! Off het tattoo legioen uit )0,10 zuid?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Ajax tussen Europese grootmachten die ticket krijgen voor nieuwe opzet WK'