'Ik wil in de Eredivisie voetballen. Waar dat gebeurt, dat zie ik dan wel'

    'Ik wil in de Eredivisie voetballen. Waar dat gebeurt, dat zie ik dan wel'

    dinsdag 15 mei 2018 om 12:27

    Anass Achahbar hoopt volgend seizoen actief te zijn in de Eredivisie. De spits werd dit seizoen door PEC Zwolle verhuurd aan NEC. NEC speelt ook volgend seizoen in de Jupiler League, maar waarschijnlijk zonder Achahbar.

    "Ik ga alles verwerken wat ik dit seizoen heb meegemaakt. Ik ga op vakantie en dan zie ik wel wat er allemaal op tafel ligt", zegt Achahbar tegen FC Afkicken. "Wat ik wil? Het liefste wil ik gewoon in Nederland voetballen, in de Eredivisie. Waar dat gebeurt, dat zie ik dan wel." Achahbar heeft nog een contract bij PEC.

    Veel NEC-fans zien trainer Pepijn Lijnders als schuldige voor het mislukte seizoen, maar daar is Achahbar het niet mee eens. "Ik vind het te makkelijk om de trainer de schuld te geven. Je moet altijd in de spiegel kijken. Als spelersgroep hadden we het beter moeten invullen. Thuis kan het wel, uit niet. We moeten naar onszelf kijken. Wat anderen vinden of zeggen, kan ons niets schelen."

    Dat de supporters zich tegen de selectie keerden, heeft volgens Achahbar een grote rol gespeeld in de slechte periode. "Absoluut. De spelers voelden dat ook. Dat hoor je niet te creëren. Dat heeft een rol gespeeld. Maar het had met meerdere dingen te maken."

    Poll

    Is Achahbar goed genoeg voor de Eredivisie?

    (1476 stemmen)

    Plaats een reactie

    Topdrie +2655
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:29
    Als ik af en toe het niveau van de Eredivisie bekijk dan moet dat geen probleem voor deze jongen zijn
    Vind ik leuk
    Juventus FC +3704
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:34
    En als je af en toe het niveau van deze jongen bekijkt, dan lijkt het wel een probleem te worden
    Vind ik leuk
    GaoYao +5190
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:42
    Hij komt op alle fronten tekort..
    Vind ik leuk
    Berbr +1983
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:29
    Een matige spits. Zou bij PSV moeiteloos mee kunnen komen.
    Vind ik leuk
    Topdrie +2655
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:36
    Dus dan geef je dus indirect aan dat de rest van PSV topniveau is. Interessant
    Vind ik leuk
    Berbr +1983
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:37
    ? Lees het nog maar even goed.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32095
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:49
    Bijna bijdehand....
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 12:49]
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13437
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:30
    Door zijn goede optreden bij NEC ben ik toch geneigd om de ananas nog 1 kans te willen geven.
    Vind ik leuk
    Ramon89 +364
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:45
    En dat kan lijkt me, hij staat gewoon onder contract. Als hij geen kans krijgt loopt hij sowieso gratis de deur uit volgend seizoen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 23:10]
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13437
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:46
    Hij heeft nog een contract tot 2020, dus ook volgend jaar gaat hij niet gratis weg.
    Vind ik leuk
    Nightcrawler +5326
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:15
    Laat hem in de zomer maar gratis gaan als het niks wordt Scheelt je 5 ton aan salaris
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13437
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:22
    Ik heb toch liever ook nog een paar ton van de investering terug, met 15 doelpunten in een half jaar zullen er vast wel dubieuze clubs in hem geïnteresseerd zijn.
    Het liefst geef ik hem toch nog 1 kans en anders in de winterstop dumpen.
    Vind ik leuk
    Ramon89 +364
    dinsdag 15 mei 2018 om 23:09
    Je hebt gelijk idd, ik dacht tot 2019.
    Vind ik leuk
    NvC +3862
    dinsdag 15 mei 2018 om 14:59
    Dit seizoen veel gezien en hij heeft het nog aardig gedaan ondanks het speelstijl van de coach. In de JL is hij een prima basis spits maar voor de ED zou ik hem eerder als 2e spits gebruiken.
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8688
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:30
    De enige goede wedstrijd die ik van hem kan herrineren was toen tegen PSV. Dit jaar heeft hij het ook niet geweldig gedaan. Welke eredivisie club zit op hem te wachten?
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13437
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:32
    Geen Jupiler League gekeken zeker?
    Vind ik leuk
    robertus +1930
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:35
    Vond je 'm zo goed dan?
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13437
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:40
    Begrijp me niet verkeerd, ik ben bekend met de ananas en juist daarom plezant verbaasd door zijn optreden de afgelopen maanden.
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8688
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:35
    Zeker wel, vond hem nooit heel goed spelen, schoot er af en toe ééntje in, maar voor de eredivisie komt hij echt tekort denk ik. Bij Pec kon die ook lang niet meekomen.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13437
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:39
    15 doelpunten en 5 assists terwijl hij pas sinds eind november in de basis staat, dat vind ik vrij aardige cijfers, zeker als je je bedenkt dat het na de winterstop niet denderend ging met NEC. Ook in de playoffs was hij 1 van de weinige die nog iets deed.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:33
    Deze jongen was een grote belofte in de jeugd. Nu helaas wat afgezwakt de laatste jaren. Tegen PSV met Feyenoord speelde hij een droomwedstrijd.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:36
    Ik weet niet of het terecht is, maar voor mijn gevoel is er altijd wat 'gedoe' rond deze kerel. Overgewicht, regelmatig niets laten zien, onterecht een 4jarig contract gekregen etc?
    Vind ik leuk
    Nightcrawler +5326
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:17
    Toen hij werd aangetrokken dacht ik echt dat PEC een werelddeal had afgesloten. Maar hij kwam al tonnetje rond op de eerste training, werd bij een coopertest op een ronde gezet door Bram van Polen en had een trainingsinzet van lik me vessie.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13437
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:24
    Ook bij NEC kwam hij alweer vadzig binnen, maar daar hebben ze hem een paar maanden op strafkamp gestuurd zodat hij vanaf november een vaste basisspeler kon zijn.
    Vind ik leuk
    robertus +1930
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:38
    Deze jongen heeft een aardig technisch vermogen maar laat het te vaak afweten. Je kunt er niet altijd op rekenen. Dan weer een mentale dip, dan weer geen vorm. Als ie wel in vorm is en fit kan ie belangrijk zijn, maar dat is te sporadisch.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 12:38]
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31495
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:40
    Fortuna.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8721
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:56
    Wij hebben voorin kwaliteit genoeg. Als er een spits gehaald zou moeten worden dan beter dan wat er nu loopt en die zijn allemaal beter dan deze.
    Vind ik leuk
    Pec Man +798
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:25
    Dat klopt niet, want jullie centrumspits heeft er 13 gemaakt en Achahbar 15 plus dat Achahbar pas actief was in november. Indien hij de hele competitie had gespeeld dan had hij nog meer gescoord.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 15:36
    jullie moeten hem kwijt he.....dan toch maar Lieder die maakte er 30....
    Vind ik leuk
    FSCeara +8721
    dinsdag 15 mei 2018 om 15:57
    Onze hele voorhoede hebben allemaal meer dan 10 goals genaakt.Dianessy heeft daar ook nog door blessure de laatste 5 wedstrijden moeten missen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:43
    Redelijke spits voor de Nederlandse competitie maar niet meer dan dat.

    Zie hem ooit nog wel eens bij een club als Vitesse of Utrecht uitkomen.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6063
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:49
    Bij Pec Zwolle is die uit gespeeld. Daar selecteren ze momenteel op een hoger niveau door, terecht!!!
    Vind ik leuk
    TimKapNL +87
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:56
    misschien voor Fortuna, of de graafschap/Almere city welke van de twee er ook in mag komen een leuke speler? ze komen net in de eredivisie en achahbar heeft eredivisie ervaring. lijkt mij een prima spits voor 1 van deze clubs.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:09
    De promovendi moeten eens stoppen met het halen van dat vaste groepje spelers dat tussen de Eredivisie en Jupiler League inzit. Vaak leveren de spelers geen bijdrage bij een eventuele handhaving en hoppen ze na een eventuele degradatie zo naar de nieuwe promovendi. En zo gaat het bij een groepje spelers al jaren....
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:18
    Middenmoot daar past hij wel absoluut geen subtopper
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:31
    Hij weet in ieder geval hoe het voelt om TEGEN PSV te scoren.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:49
    Vvv prima club voor hem
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 14:34
    Bij iedere Eredivsieclub zou hij op een - verstevigde - bank kunnen zitten.
    In de JL zou hij bij 75% van de teams in de basis staan.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11083
    dinsdag 15 mei 2018 om 14:55
    Nou Feyenooit sla je slag!
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 17:55
    Als invaller volgend jaar bij city in de eredivisie!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Ik wil in de Eredivisie voetballen. Waar dat gebeurt, dat zie ik dan wel'