De Mos (71) slaat aanbiedingen af en is er klaar mee: Honderd procent

De Mos (71) slaat aanbiedingen af en is er klaar mee: "Honderd procent"

dinsdag 15 mei 2018 om 13:34

Aad de Mos weet 'honderd procent zeker' dat hij nooit meer aan de slag gaat als trainer. De voormalig oefenmeester van onder meer PSV, Ajax en Vitesse vertelt dat in een interview met de VARA Gids. 

De laatste klus van De Mos was in 2010. Toen degradeerde de inmiddels 71-jarige Hagenaar met Sparta naar de Jupiler League. Het is mooi geweest voor hem. "Honderd procent. Ik krijg weleens een aanbieding om wat te doen. Een paar weken geleden werd ik nog gebeld."

"Ik heb m'n tijd voor andere dingen nodig. Ik voel ook aan mijn lichaam dat rust belangrijker wordt, in verhouding met arbeid", vervolgt De Mos. "Het leven als coach mis ik niet. Wanneer ik nu een hotelkamer binnenstap, voel ik weer de benauwdheid van zo’n ruimte."

"Die heb ik dertig jaar meegemaakt, met al dat reizen. Daar zit je dan in je eentje te wachten tot de wedstrijd begint. Na afloop kom je terug en blijf je achter met een gevoel van vreugde of ellende, afhankelijk van het resultaat. Daar hoef ik nu niet meer mee om te gaan."

Lees meer over:Eredivisie

Plaats een reactie

Berbr +673
dinsdag 15 mei 2018 om 13:36
Een prachtige primeur voor de VARA gids!
Vind ik leuk
Berbr +673
dinsdag 15 mei 2018 om 13:36
Hij zal wel niet door Sparta zijn benaderd....
Vind ik leuk
Donnygo +882
dinsdag 15 mei 2018 om 13:37
Wees maar niet bang dat telefoontje die je kreeg was vast een prank call.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 13:39
Goede keus Aad,je hebt het nu prima voor elkaar,beetje wedstrijden kijken,af en toen analist,mooi toch.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 13:45
Hahaha, doe je weer een comment plaatsen op een reactie dat totaal irrelevant is en geen gelijkenissen kent over hetgeen wat de desbetreffende persoon plaatst. Ik heb niks tegen je hoor, maar het valt steeds meer op. Niet alleen door mij maar vele hier.

Doe er iets aan man, het is voor jezelf om nog enigszins geloofwaardig over te komen.

Edit: (Had dan ingegaan op het telefoontje en de prank call. Dan kwam je nog serieus over maar dit spant de kroon)
[Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 13:54]
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +16348
dinsdag 15 mei 2018 om 13:49
Nu je het zegt... ;)
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 13:55
Ja ouwuh, snap jij het nog? ;-)
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 13:57
En waarom ook..? Bovenaan komen?
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 14:02
Ik kan geen andere reden bedenken. Want zijn berichten zijn totaal irrelevant. Dus ja, zeker weten.

Vraag mij ook af waarom. Hij vertelde een bedrijfsongeval gehad te hebben maar dan nog zie ik de link niet.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 14:05
wuuut.. die link snap ik ook niet haha
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 16:10
Hij is dan tenminste constant daarin :)
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +16348
dinsdag 15 mei 2018 om 14:06
Altijd :-D
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 14:01
Prima Midden Noord,
Let aub ff op Mario.
Niks als reageren op een topic,liefst 3 of 4 keer.
Vaak van die kinderlijke reacties als,van Bommel onze man van de hertgang.
Of Luc Nilis onze held. Dat zyn teksten van Mario.
Dan zeurt hij over mijn foto die is verandert terwijl hij dat zelf nu ook doet.
En nu met velen ruzie maken.
Want mijnheer moet zich zo druk maken over mij.
Wat een onzin. Al reageert iemand 200x per dag laat lekker doen.
Alleen hij steukt andere op.
Dimitri is gewoon een eigen persoon hier met een eigen account,die Mario valt hem aan dat hij een 2e account van mij is.
Gaat totaal nergens over.
Gisteren zocht hij maatjes om mij een hak te zetten. Samen met Korbach en Turkse Nederlander.
Mario was zo gelukkig met zijn actie en blij dat hij mensen met zich mee kreeg.
Als je alles terug lees onder topic Nilis dan zie je dat hij steukt.
Ik heb totaal tegen niemand niks.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 14:03]
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 14:05
Gewoon negeren, stel je erboven dan is er niks aan de hand.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 14:10
Daar heb ik allemaal niets mee te maken. Mario reageert wel met comments die inherent staan aan de reacties. Als hij ergens bovenaan staat dan reageert hij wel met iets zinnigs en met antwoorden die te maken hebben met een reactie. Het is toch geen spel? Ik zie jou antwoorden geven die niets maar dan ook niets met de reactie hebben te maken van de desbetreffende persoon waar jij op reageert. Het gaat er niet om of iemand een korte reactie plaats. Het gaat om de nietszeggende antwoorden op reacties. Heb je het zelf niet door dan?

Maak je verder niet zo druk en maak er geen strijd van. Het leven is al serieus genoeg pik. Ik heb ook niets tegen jou, het is alleen aan aanmerking. Misschien kan je er iets mee en misschien wil je er niets mee. Dat is jouw eigen keus, je bent vrij om te doen wat je wilt doen. Ik hoop dat je jezelf in bescherming neemt. Ik kan nog normaal reageren maar sommige niet. En als je echt een zwaar ongeluk hebt gehad dan moet je dat zeker niet doen. Sterkte ermee gozah!
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 14:14
Klasse midden noord.
Betreft reageren.
Het gaat wel over de topic van VP waar je op reageert,en niet altijd op de persoon net boven je.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 14:14]
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 14:15
Je reageert toch op de persoon of ben ik nou gek aan het worden?

Als ik een reactie plaats over ADO dan reageer jij toch niet over bloempotten?
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 16:41
Kunnen er over aan de gang blijven,jij op jou manier,ik op de mijne. Verder ik heb niks tegen jou en tegen niemand.
Gewoon weer wat luchtiger aub dan die zware gesprekken alleen maar :-)
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 16:47
Weet ik gozah maar ik zie dat iedereen het door heeft. Het is voor jezelf, maar goed. Ga je gang verder.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 16:13
Zzzz
[Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 16:14]
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 14:06
Over Aad,mijn reactie,er staat dat hij geen trainer meer wil zijn.
Daar reageer ik op dat dat een goede keuze is.
Niet meer en niet minder :-)
T jonge wat een druk gemaak :-)
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 14:17
De reactie plaats je op een comment over een prank call.
Wat is de link?

Ik maak me niet druk, ik neem je juist een beetje in bescherming.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 14:18]
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 15:45
Valt wel op inderdaad.
Wil waarschijnlijk bovenaan staan.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 17:54
We hebben nu dus ook analisten voor het forum, past precies bij Aad ook analist ;)
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 22:05
Hwahaha :p
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 22:02
Hij is een toppertje. :p
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 13:37
Gestopt op zijn hoogtepunt
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 13:38
Eén artikel van Aad a day, keeps the doctor away.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 13:41
Wel oppassen voor een overdosis.
Vind ik leuk
Nikos85 +747
dinsdag 15 mei 2018 om 13:38
Stop aub ook met de rest van je gezever aadje. Ik krijg het ook benauwd als jou rotkop op tv verschijnt.
Vind ik leuk
Berbr +673
dinsdag 15 mei 2018 om 13:39
Of toch Sparta? Met Bassie en Adriaan als assistenten.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 14:05
Ik had minimaal Robin erbij verwacht (teleurgesteld)
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 13:39
ik had liever gezien dat hij stopt als "analist"....vermoeiende man
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 22:06
Nee joh Aadje is leuk man :p
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 13:44
...noooooit in mijn bedje!!!!!!!!!!!!!
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:21
Hwahaha heb je ook niks aan!
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 18:54
Nee in dat opzicht beter mijn vriendje op batterijen, die weigert nooit dienst
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 19:58
Hwahea ik ook baterijen duracel :p
Vind ik leuk
Blindsy +6357
dinsdag 15 mei 2018 om 13:44
Dan ga je je toch wel afvragen... welke club is in zo'n deplorabele staat, dat ze in blinde paniek het 71-jarige Orakel van Eindhoven bellen?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 13:44]
Vind ik leuk
Alain2708 +8784
dinsdag 15 mei 2018 om 13:44
Aadje "1+1=5" de Mos..
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 13:46
Prachtige anekdote over referee Valerie Butenko in de aanloop naar de halve finale Europa Cup II met KV Mechelen.

Boeiende spreker, analist en columnist.

Het Kinderwetje van VoetbalPrimeur, een manifest, blind in braille ondertekend door kansloze primeurpubertjes, schrijft echter voor dat hij 'met zijn rotkop zijn bek moet houden'.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 13:49]
Vind ik leuk
Berbr +673
dinsdag 15 mei 2018 om 13:48
Abacadabra. Net 1 pilletje teveel genomen.
Vind ik leuk
zwollie +6141
dinsdag 15 mei 2018 om 13:48
Gelukkig, want hij praat tegenwoordig wartaal over voetbal. Ga maar klaverjassen met jut en Jul en Sjaak Swart.
Vind ik leuk
fr0do +412
dinsdag 15 mei 2018 om 13:48
Als je hem hoort praten dan denk je die man maakt zo Deportivo kampioen van Spanje, hij weet altijd alles zo goed.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 13:53
Iedereen kan zeggen wat hij / zij wil over Aad de Mos. Maar deze beste man wist in oktober 2017 al te voorspellen dat PSV kampioen ging worden dit seizoen. Welke kenner hier voorspelde rond dat tijdstip dat PSV kampioen zou worden. Er waren zelfs kenners hier, en zelfs ook een Nederlandse trainer van een topclub, die tot 15 april j.l. bleven roepen dat PSV geen kampioen zou worden dit voetbalseizoen.
Vind ik leuk
3Bier +4991
dinsdag 15 mei 2018 om 13:59
Ik kan het ook nog steeds niet geloven
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 14:00
Dan hoop ik speciaal voor jou dat aad cocu overneemt bij PSV. Dan weet ik mijn voorspelling voor aanstaand jaar ook al.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 14:04]
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 13:57
Goh, dit is veruit het meest verstandige wat hem ooit heb hoor zeggen in een interview
Vind ik leuk
Jarinr10 +4397
dinsdag 15 mei 2018 om 14:01
Die Aadje heeft t toch heerlijk zo, beetje levensgenieten van al die afkoopsommen en een beetje domme dingen roepen op TV.
Vind ik leuk
3Bier +4991
dinsdag 15 mei 2018 om 14:01
Dit is dus zijn officiële afscheid als trainer. Neem aan dat hij een afscheidswedstrijd krijgt? Zal Megrisvilli dan ook komen?
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 14:02
Ik wist het ook al een paar jaar.... wie niet!
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 14:05
Als je als club Aad de Mos wil hebben ben je dom, blind en doof tegelijk. Je kan bijna geen slechtere keuze maken. De man denkt in macht en is achterdochtig. Hij vernedert graag spelers door ze na 5 minuten te wisselen. Alleen Arie Haan is nog erger.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 14:05
Geen club die hier iets aan mist

Behalve een flinke afkoopsom betalen natuurlijk :P
Vind ik leuk
Vato75 +1607
dinsdag 15 mei 2018 om 14:20
Kan je makkelijk zeggen als niemand naar je vraagt
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 14:33
Aad, dat zal dan toch wel voetbalvereniging Acht zijn geweest die je gevraagd heeft...
Vind ik leuk
Wazzupp +194
dinsdag 15 mei 2018 om 14:38
Gelukkig is hij gestopt en hopelijk stopt hij ook met zijn mening verkondigen want die vinden de meeste mensen echt vermoeiend.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 15:01
Gelukkig, wij ook.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 15:02]
Vind ik leuk
Teo Smith +19303
dinsdag 15 mei 2018 om 15:10
Gelukkig maar.

Geniet van je pensioen aadje.
Vind ik leuk
GROBAR66 +1248
dinsdag 15 mei 2018 om 16:02
Aadje wacht al 8 jaar op een aanbieding, maar er komt helemaal nix
Vind ik leuk
derksen +8285
dinsdag 15 mei 2018 om 17:25
Aad het is pas dinsdag!
Weer ontsnapt aan je begleiding?
Stop nou eens Met drinken als je er niet tegen kan!
Vind ik leuk
rinirat +1490
dinsdag 15 mei 2018 om 18:04
Dat weten wij ook zeker,niet goed genoeg voor amateur club en geobsedeerd.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 23:27
Mooie gast, good old Aad.
Vind ik leuk
zondag 20 mei 2018 om 08:16
hallo. ik zou eens willen weten welkeclubs? in Aadje afkoopsom geinteresseerd zijn ? Ik denk dat hij alleen maar een beetje indruk wil maken! mvg ritje
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

De Mos (71) slaat aanbiedingen af en is er klaar mee: "Honderd procent"