De Mos (71) slaat aanbiedingen af en is er klaar mee: Honderd procent

De Mos (71) slaat aanbiedingen af en is er klaar mee: "Honderd procent"

Gepubliceerd: dinsdag 15 mei 2018 om 13:34di 15-05-2018 om 13:34

Aad de Mos weet 'honderd procent zeker' dat hij nooit meer aan de slag gaat als trainer. De voormalig oefenmeester van onder meer PSV, Ajax en Vitesse vertelt dat in een interview met de VARA Gids. 

De laatste klus van De Mos was in 2010. Toen degradeerde de inmiddels 71-jarige Hagenaar met Sparta naar de Jupiler League. Het is mooi geweest voor hem. "Honderd procent. Ik krijg weleens een aanbieding om wat te doen. Een paar weken geleden werd ik nog gebeld."

"Ik heb m'n tijd voor andere dingen nodig. Ik voel ook aan mijn lichaam dat rust belangrijker wordt, in verhouding met arbeid", vervolgt De Mos. "Het leven als coach mis ik niet. Wanneer ik nu een hotelkamer binnenstap, voel ik weer de benauwdheid van zo’n ruimte."

"Die heb ik dertig jaar meegemaakt, met al dat reizen. Daar zit je dan in je eentje te wachten tot de wedstrijd begint. Na afloop kom je terug en blijf je achter met een gevoel van vreugde of ellende, afhankelijk van het resultaat. Daar hoef ik nu niet meer mee om te gaan."

Lees meer over:Eredivisie

Plaats een reactie

Berbr +2224
dinsdag 15 mei 2018 om 13:36
Een prachtige primeur voor de VARA gids!
Vind ik leuk
Berbr +2224
dinsdag 15 mei 2018 om 13:36
Hij zal wel niet door Sparta zijn benaderd....
Vind ik leuk
Donnygo +3438
dinsdag 15 mei 2018 om 13:37
Wees maar niet bang dat telefoontje die je kreeg was vast een prank call.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 13:38
Eén artikel van Aad a day, keeps the doctor away.
Vind ik leuk
The Iceman +12951
dinsdag 15 mei 2018 om 13:41
Wel oppassen voor een overdosis.
Vind ik leuk
Nikos85 +1418
dinsdag 15 mei 2018 om 13:38
Stop aub ook met de rest van je gezever aadje. Ik krijg het ook benauwd als jou rotkop op tv verschijnt.
Vind ik leuk
Berbr +2224
dinsdag 15 mei 2018 om 13:39
Of toch Sparta? Met Bassie en Adriaan als assistenten.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 14:05
Ik had minimaal Robin erbij verwacht (teleurgesteld)
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 13:39
ik had liever gezien dat hij stopt als "analist"....vermoeiende man
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 22:06
Nee joh Aadje is leuk man :p
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 13:44
...noooooit in mijn bedje!!!!!!!!!!!!!
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:21
Hwahaha heb je ook niks aan!
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 18:54
Nee in dat opzicht beter mijn vriendje op batterijen, die weigert nooit dienst
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 19:58
Hwahea ik ook baterijen duracel :p
Vind ik leuk
Blindsy +15906
dinsdag 15 mei 2018 om 13:44
Dan ga je je toch wel afvragen... welke club is in zo'n deplorabele staat, dat ze in blinde paniek het 71-jarige Orakel van Eindhoven bellen?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 13:44]
Vind ik leuk
AllAdIn +20963
dinsdag 15 mei 2018 om 13:44
Aadje "1+1=5" de Mos..
Vind ik leuk
zwollie +8673
dinsdag 15 mei 2018 om 13:48
Gelukkig, want hij praat tegenwoordig wartaal over voetbal. Ga maar klaverjassen met jut en Jul en Sjaak Swart.
Vind ik leuk
fr0do +1490
dinsdag 15 mei 2018 om 13:48
Als je hem hoort praten dan denk je die man maakt zo Deportivo kampioen van Spanje, hij weet altijd alles zo goed.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 13:53
Iedereen kan zeggen wat hij / zij wil over Aad de Mos. Maar deze beste man wist in oktober 2017 al te voorspellen dat PSV kampioen ging worden dit seizoen. Welke kenner hier voorspelde rond dat tijdstip dat PSV kampioen zou worden. Er waren zelfs kenners hier, en zelfs ook een Nederlandse trainer van een topclub, die tot 15 april j.l. bleven roepen dat PSV geen kampioen zou worden dit voetbalseizoen.
Vind ik leuk
3Bier +11616
dinsdag 15 mei 2018 om 13:59
Ik kan het ook nog steeds niet geloven
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 14:00
Dan hoop ik speciaal voor jou dat aad cocu overneemt bij PSV. Dan weet ik mijn voorspelling voor aanstaand jaar ook al.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 14:04]
Vind ik leuk
El Cazador +8123
dinsdag 15 mei 2018 om 13:57
Goh, dit is veruit het meest verstandige wat hem ooit heb hoor zeggen in een interview
Vind ik leuk
Jarinr10 +10547
dinsdag 15 mei 2018 om 14:01
Die Aadje heeft t toch heerlijk zo, beetje levensgenieten van al die afkoopsommen en een beetje domme dingen roepen op TV.
Vind ik leuk
3Bier +11616
dinsdag 15 mei 2018 om 14:01
Dit is dus zijn officiële afscheid als trainer. Neem aan dat hij een afscheidswedstrijd krijgt? Zal Megrisvilli dan ook komen?
Vind ik leuk
Barry Engels +31961
dinsdag 15 mei 2018 om 14:02
Ik wist het ook al een paar jaar.... wie niet!
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 14:05
Als je als club Aad de Mos wil hebben ben je dom, blind en doof tegelijk. Je kan bijna geen slechtere keuze maken. De man denkt in macht en is achterdochtig. Hij vernedert graag spelers door ze na 5 minuten te wisselen. Alleen Arie Haan is nog erger.
Vind ik leuk
Argento8523 +6946
dinsdag 15 mei 2018 om 14:05
Geen club die hier iets aan mist

Behalve een flinke afkoopsom betalen natuurlijk :P
Vind ik leuk
Vato75 +2218
dinsdag 15 mei 2018 om 14:20
Kan je makkelijk zeggen als niemand naar je vraagt
Vind ik leuk
K V ASSEL +190
dinsdag 15 mei 2018 om 14:33
Aad, dat zal dan toch wel voetbalvereniging Acht zijn geweest die je gevraagd heeft...
Vind ik leuk
Wazzupp +625
dinsdag 15 mei 2018 om 14:38
Gelukkig is hij gestopt en hopelijk stopt hij ook met zijn mening verkondigen want die vinden de meeste mensen echt vermoeiend.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 15:01
Gelukkig, wij ook.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 15:02]
Vind ik leuk
Smithsonian +38149
dinsdag 15 mei 2018 om 15:10
Gelukkig maar.

Geniet van je pensioen aadje.
Vind ik leuk
GROBAR66 +1538
dinsdag 15 mei 2018 om 16:02
Aadje wacht al 8 jaar op een aanbieding, maar er komt helemaal nix
Vind ik leuk
derksen +8941
dinsdag 15 mei 2018 om 17:25
Aad het is pas dinsdag!
Weer ontsnapt aan je begleiding?
Stop nou eens Met drinken als je er niet tegen kan!
Vind ik leuk
rinirat +3023
dinsdag 15 mei 2018 om 18:04
Dat weten wij ook zeker,niet goed genoeg voor amateur club en geobsedeerd.
Vind ik leuk
Tjoep Cola +6604
dinsdag 15 mei 2018 om 23:27
Mooie gast, good old Aad.
Vind ik leuk
zondag 20 mei 2018 om 08:16
hallo. ik zou eens willen weten welkeclubs? in Aadje afkoopsom geinteresseerd zijn ? Ik denk dat hij alleen maar een beetje indruk wil maken! mvg ritje
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws