'FC Twente werkt mee aan vertrek routinier: geïnteresseerde club meldt zich'

'FC Twente werkt mee aan vertrek routinier: geïnteresseerde club meldt zich'

dinsdag 15 mei 2018 om 15:49

Michael Liendl koerst af op een vertrek bij FC Twente. Tubantia weet dat het Oostenrijkse Sankt Pölten zich in Enschede heeft gemeld voor de routinier. 

Volgens het regionale medium is Twente bereid om mee te werken aan het vertrek van Liendl. De 32-jarige controleur heeft weliswaar een doorlopend contract in Enschede, maar dit kalenderjaar kwam hij amper in actie voor de Eredivisie-degradant. 

Twente nam Liendl afgelopen zomer over van 1860 München. Hij ondertekende een tweejarig contract in de Grolsch Veste. In totaal kwam Liendl onder René Hake en zijn opvolgers Gertjan Verbeek en Marino Pusic tot vijftien optredens (drie invalbeurten) in de Nederlandse competitie. 

Liendl is zeker niet de laatste speler van het gedegradeerde Twente die vertrekt. Ook onder meer Oussama Assaidi, Danny Holla en Fredrik Jensen staan op de nominatie om verkocht te worden. 

Poll

Gaat FC Twente binnen één jaar weer promoveren?

(12046 stemmen)

Plaats een reactie

dinsdag 15 mei 2018 om 15:57
Tja, gelijk heeft hij!
Vind ik leuk
El Unicum +2828
dinsdag 15 mei 2018 om 16:33
Liendl is wel 1 van de laatste spelers om wie ik als Twente supporter zou rouwen als hij weggaat.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 18:12
Had aankomend jaar toch 1 van de betere geweest sorry.
Vind ik leuk
JoeyDR +50
dinsdag 15 mei 2018 om 15:57
Heeft er echt bijzonder weinig van gebakken.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 16:48
Joey,eigenlijk geen één bakte er wat van afgelopen seizoen bij Twente.
Vind ik leuk
JoeyDR +50
dinsdag 15 mei 2018 om 17:20
Hahaha. Heel goed punt!
Vind ik leuk
Lucky Kes +2368
woensdag 16 mei 2018 om 07:28
Assaidi wel, maar was te vaak geblesseerd
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 15:57
Ook alweer een speler die niet uit de verf kwam ook al ben je een routinier
[Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 15:59]
Vind ik leuk
Bizzy +14743
dinsdag 15 mei 2018 om 15:59
Misschien is Oussama Assaidi iets voor PSV ?
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +16230
dinsdag 15 mei 2018 om 16:02
Leuke speler! Kom je voor naar het stadion!
Vind ik leuk
tremere +244
dinsdag 15 mei 2018 om 16:52
Iets voor jullie? ;)
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +16230
dinsdag 15 mei 2018 om 16:56
Hebben net die Bandé hehe, maar anders was ‘ie welkom.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 17:04
Kom jij anders niet in het stadion dan? Ik lees het wel weer ;-)
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +16230
dinsdag 15 mei 2018 om 17:10
Hehe.. Nee dan nog steeds, maar je snapt wat ik bedoel hoop ik ;)
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +16230
dinsdag 15 mei 2018 om 17:39
Heb je een nieuw account of zo? Naam komt bekend voor van hier...
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 17:40
Naam is bekend, ben een tijd weggeweest. Genoeg van dat gewauwel hier. Maar ben er weer onder mijn oude naam.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +16230
dinsdag 15 mei 2018 om 17:47
Oké, welkom terug!
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 18:55
Geloof me, helaas is het niveau eerder nog beroerder dan beter geworden!
Vind ik leuk
FSCeara +7281
dinsdag 15 mei 2018 om 23:15
Als ik hier lees dan word er bij mijn zoontje op de creche een beter niveau aangetikt, gelukkig anders was dat ook kansloze missie zoals hier
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 23:31
Heb vaak meegelezen, en inderdaad is het niveau gezakt naar amateur level. Dan moeten wij ervoor zorgen dat wij het niveau weer een beetje opkrikken ;-)
Vind ik leuk
Stinoo +130
dinsdag 15 mei 2018 om 16:02
Of Pau Lopez Bizzy ;)
Vind ik leuk
Bizzy +14743
dinsdag 15 mei 2018 om 16:35
Huh ? Die gaat naar Betis.
Vind ik leuk
Stinoo +130
dinsdag 15 mei 2018 om 20:57
Dat hoef je mij niet te vertellen haha. Ik vond het alleen erg grappig dat je de afgelopen maanden tot gisteren aan toe ongeveer onder elk artikel Pau Lopez aanraadde voor PSV. Ben benieuwd of dat nu met Assaidi gaat gebeuren ;)
Vind ik leuk
Bizzy +14743
dinsdag 15 mei 2018 om 21:00
Wat is daar nu grappig aan. Pau Lopez stond in belangstelling van Psv en de speler in kwestie reageerde niet afwijzend. Ik denk dat Assaidi de nederlandse top 3 wel aan kan. Ben benieuwd of de clubs dat ook niet zitten. Het is speler die een actie kan maken. Daarvoor ga je naar het stadion. We zullen zien.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 16:04
Je bent niet serieus toch?
Als verzwakking van de concurent kan ik het alleen maar toejuichen!
Die man is nooit meer de oude geweest na zijn Herenveen tijd, komt ook nog bij dat hij veel geblesseert is en niet de makkelijkste is als het niet draait.
Vind ik leuk
El Unicum +2828
dinsdag 15 mei 2018 om 16:35
Waar baseer je je laatste opmerking op? Assaidi heeft dit seizoen nooit lopen zeuren en het heeft nou niet bepaald gedraaid bij Twente dit seizoen.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 16:58
Nou plusje voor Assaidi hoor, hij heeft niet lopen zeuren! Hij had er beter een paar meer kunnen maken, daar was twente meer gebaad bij geweest.
Vind ik leuk
El Unicum +2828
dinsdag 15 mei 2018 om 17:16
Ja, laten we de speler die er met kop en schouders bovenuit stak de degradatie verwijten..
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 18:03
De degradatie verwijt ik hem niet, wel goed lezen. Ik vind alleen jouw opmerking van hij 'zeurt niet' nergens op slaan.
Vind ik leuk
El Unicum +2828
dinsdag 15 mei 2018 om 18:27
Even teruglezen maat. Ik reageerde op iemand die zei dat Assaidi een lastig type was als het niet loopt. Daar slaat het dus op.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 18:45
Dan moet je niet op mijn reactie reageren.....
Vind ik leuk
El Unicum +2828
woensdag 16 mei 2018 om 17:37
Ik reageerde ook niet op jou.. :')
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 18:52
Gebaat.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 19:01
Sorry taalprofi
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 06:47
Geen probleem.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 16:16
Niet aan beginnen, lijkt me dat Psv toch wel betere spelers zou kunnen kopen
Vind ik leuk
Deck010 +346
dinsdag 15 mei 2018 om 16:06
Nou dat is inderdaad een goede stap......
De Oostenrijkse competitie is ook zo lekker sterk. Op RedBull Salzburg en Grasshoppers na is het niveau naar mijn idee niet beter dan de Jupiler League. Wellcht is het salaris beter anders begrijp ik de overstap niet echt.
Vind ik leuk
Dedan002 +2338
dinsdag 15 mei 2018 om 16:15
Om het even dus, Juplier League of Jupiler League met RB Salzburg en Grasshoppers.
Vind ik leuk
Deck010 +346
dinsdag 15 mei 2018 om 16:19
Klopt, alleen maak je bij Twente meer kans om volgend seizoen weer in de ED te spelen. Als het heel erg goed gaat bij Sankt Polten wordt je eeuwig 3e of 4e in de competitie.
Vind ik leuk
Dedan002 +2338
dinsdag 15 mei 2018 om 16:21
Ja, maar hij speelt überhaupt niet. Dus waarschijnlijk is Twente gewoon zijn niveau niet.
Vind ik leuk
Deck010 +346
dinsdag 15 mei 2018 om 16:22
Daar heb je wel een goed punt......
Vind ik leuk
Nistel +2623
dinsdag 15 mei 2018 om 16:24
Grasshoppers?? Die club uit Zwitserland bedoel je?
Vind ik leuk
Dedan002 +2338
dinsdag 15 mei 2018 om 16:25
Je hebt gelijk, ik kopieerde het van mijn voorganger.
Vind ik leuk
Nistel +2623
dinsdag 15 mei 2018 om 16:45
Oh ja, ik dacht dat ik op zijn reactie had gereageerd. Blijkbaar per ongeluk toch die van jou aangeklikt :)
Vind ik leuk
3Bier +4981
dinsdag 15 mei 2018 om 16:25
Grasshoppers? Serieus? Zijn die verhuisd?
Vind ik leuk
Deck010 +346
dinsdag 15 mei 2018 om 17:33
Sorry........senioren momentje in combinatie met warmte......
moet inderdaad Storm Graz zijn natuurlijk
Vind ik leuk
#Keizerout +17273
dinsdag 15 mei 2018 om 16:34
Grasshoppers Zürich uit Zwitserland bedoel je?
Vind ik leuk
Nistel +2623
dinsdag 15 mei 2018 om 16:45
Sturm Grazhoppers vermoed ik :)
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 17:28
En dan nog vergeet hij Austria en Rapid Wien. :P
Vind ik leuk
Busk +1195
dinsdag 15 mei 2018 om 20:09
Grasshoppers komt uit Zürich , da's Zwitserland.

Oostenrijkse topclubs zijn idd Salzburg, en Rapid+Austria uit Wenen + evt Graz.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 16:08
Wie?! Die is wel heeeel anoniem door de competitie gegaan...
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 16:13
En nogsteeds niet bezig met het bouwen van een elftal voor volgend seizoen...
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 16:17
Eerst opruimen en ruimte maken. Komt goed.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 16:31
Wordt nog zwaar met nec roda en misschien zelfs nog Sparta.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 16:58
Zeker weten, veel mensen denken dat Twente wel eventjes zal promoveren. Maar zal nog lastig worden.
Vind ik leuk
Donnygo +853
dinsdag 15 mei 2018 om 16:26
Goed begin de selectie moet eerst lekker leeg raken om dan te kijken naar welke en wat voor spelers je nodig hebt. Daarmee zou ik ook wachten todat je een TD aangesteld hebt.
Zit trouwens nog wel te wachten op welke clubs zich gaan melden voor de O zo grote zelf benoemde talenten v/d Lely en Dommel, ben bang dat ze die niet kwijt gaan raken.
Vind ik leuk
Teo Smith +19207
dinsdag 15 mei 2018 om 16:31
Onbekende speler. Next!
Vind ik leuk
Gustavo +2574
dinsdag 15 mei 2018 om 16:47
Wie?
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 17:00
Twente is bereid om mee te werken? Serieus, ze mogen hun handen dichtknijpen dat er überhaupt iemand interesse in deze man heeft.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 17:06
Kun je zien dat FC Twente spelers aan de straatstenen kunnen slijten. Weg salaris, maar denk dat je er een jaar lang gratis Knåckebrød voor vangt of zo.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 17:03
Bedankt voor je inzet, toewijding en passie. Ook van je technisch vernuft hebben we genoten. Nee, we zullen jouw en je makkers van de afgelopen competitie niet snel vergeten. Ik denk stiekum aan een standbeeld of het vernoemen van een tribune.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 17:13
Tja met roda er nu ook bij en misschien sparta gaat twente het nog lastig krijgen komend seizoen
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 17:29
Mis je niks aan. Houten klaas
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 20:14
Ik zou zelf Mahmudov wel graag zien komen.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 20:17
Zou leuk zijn inderdaad
Vind ik leuk
B3v3r +319
dinsdag 15 mei 2018 om 17:48
Hopelijk keert Twente direct weer terug naar de Eredivisie.
Als ze spelers als Assaidi, Holla en Jensen laten gaan leveren ze wel direct veel kwaliteit in, maar met de overige spelers moet het zeker lukken.

Spelers als El Hamdaoui, Cuevas, Liendl, Vuikic en Tighadouini kan je als kiespijn missen, maar als je spelers als Hooiveld, Boere, Bije, Lam en Ter Avest kan behouden moet het zeker mogelijk zijn.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 20:14
Hooiveld, Lam & Ter Avest ben je ook kwijt..
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 07:13
FC Twente hoort in fe eredivisie thuis.
Vind ik leuk
roza +0
woensdag 16 mei 2018 om 08:15
Echt geen Sparta die blijft in de Ere
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'FC Twente werkt mee aan vertrek routinier: geïnteresseerde club meldt zich'