Nilis wijst twee geschikte Cocu-opvolgers aan: 'Hij is duidelijk en rechtdoorzee'

    Nilis wijst twee geschikte Cocu-opvolgers aan: 'Hij is duidelijk en rechtdoorzee'

    dinsdag 15 mei 2018 om 16:25

    Luc Nilis ziet Mark van Bommel als een geschikte kandidaat om Phillip Cocu op te volgen bij PSV. Dat zegt de Belg dinsdag in gesprek met dagblad De Limburger. 

    "Wanneer Cocu zou vertrekken bij PSV, dan is Van Bommel wat mij betreft de aangewezen opvolger. Daar is hij nu al klaar voor. Leeftijd en ervaring als hoofdtrainer zeggen niet alles. Zeker niet bij een man als Van Bommel. Hij heeft op topniveau gevoetbald en weet wat er gevraagd wordt", aldus Nilis. 

    "Dat geldt eigenlijk ook voor Kevin Hofland", voegt de voormalig sterspeler van PSV daar direct aan toe. "Ook een jongen die warm is van binnen, maar ook duidelijk kan zijn en rechtdoorzee. Kijk maar hoe Kevin het heeft opgepikt bij Fortuna Sittard. Een geweldige prestatie."

    Van Bommel werd in zijn eerste jaar als trainer van PSV O19 direct kampioen. Het is de bedoeling dat hij ook komend seizoen die functie bekleedt. Nilis maakte eerder deze maand bekend dat hij aan de slag gaat als assistent-trainer van VVV-Venlo. 

    Lees meer over:EredivisiePSV

    Poll

    Stelling: Van Bommel is de ideale opvolger van Cocu

    (7327 stemmen)

    Plaats een reactie

    Senna +6288
    dinsdag 15 mei 2018 om 16:35
    Waar zou Cocu dan heen moeten?
    Vind ik leuk
    baboushka +1297
    dinsdag 15 mei 2018 om 16:38
    Moet nergens heen. Mss gewoon wat gaan golfen etc, niks mis mee
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91172
    dinsdag 15 mei 2018 om 16:39
    Dat weet je pas als er clubs melden. Je kan nu een club noemen maar dan moet die club zich ook melden. Dus voorbarig om een antwoord te geven op jouw vraag.
    Vind ik leuk
    Donnygo +3013
    dinsdag 15 mei 2018 om 16:36
    Weet niet of het kampioen worden met O19 betekend dat je klaar bent om het eerste te trainen, van Bommel lijkt mij wel een echte trainer trouwens zoals hij zeker in zijn laatste jaren als leider ook op het veld was.

    Denk dat als Cocu nu zou vertrekken dat het dan van Marwijk en van Bommel wordt voor een jaar en dan alleen Van Bommel.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 16:49
    Ach, als van Bommel trainer wordt, maar Ajax wordt eindelijk weer eens vijf keer achter elkaar kampioen, dan wordt ie uitgelachen en uitgejouwd. Dus eigenlijk hangt het van Ajax af, of van Bommel een succes wordt. Ik verwacht dus van niet.
    Vind ik leuk
    Donnygo +3013
    dinsdag 15 mei 2018 om 16:52
    Dat is wel erg zwart wit maar de kern klopt, daarom moeten trainers ook wat vaker meer tijd krijgen op het hun kant op te krijgen ipv meteen eruit gegooid te worden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 17:03
    Weer eens vijf jaar achter elkaar kampioen? Vier keer is tot nu toe het maximum (1x voor Ajax, 2x voor PSV)
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 17:28
    gelijkspelletje,
    "weer eens vijf keer achter elkaar"
    Hoeft Mark niet bang voor te zijn. Is Ajax nog nooit gelukt, zelfs niet toen ze nog een voetbalclub waren.
    Vind ik leuk
    Bavaria +7
    dinsdag 15 mei 2018 om 18:16
    Blijf dromen dat je dat durft te zeggen na 4 jaar
    Vind ik leuk
    MeAgain +6329
    dinsdag 15 mei 2018 om 20:51
    Whaha, Ajax wordt weer eens 5 keer achter elkaar kampioen? Dat is nog nooit gebeurt en zolang van der sar en Marco er zitten en Ajax een bv blijft zal dat ook nooit gebeuren.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 18:26
    Frank de Boer en Cocu bewijzen beiden dat je zeker kampioen kan worden en vergeten we Giovanni bijna.
    Vind ik leuk
    Vvgimmurt +488
    woensdag 16 mei 2018 om 04:57
    Frank de boer en cocu tactisch nog het sterkste van gio wil ik wel eens meer zien... bepaalde dingen ook mee gehad tuurlijk
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91172
    dinsdag 15 mei 2018 om 16:38
    Ik zou het leuk vinden als Nilis zelf eens de leiding krijgt over een elftal. Misschien een keer bij VVV starten. Wat een voetballer was dat vroeger, geniale traptechniek.
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7922
    dinsdag 15 mei 2018 om 16:53
    Daar heeft hij de capaciteiten niet voor. Hij is niet stevig genoeg. Helaas. Hij was inderdaad een geweldenaar.
    Lijkt me wel een goeie om in de staf erbij te hebben.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91172
    dinsdag 15 mei 2018 om 17:16
    Ik weet het niet, dat hij een laatbloeier is in het trainersvak, dat mag duidelijk zijn. Helaas is hij afgeleid geweest door gok perikelen.

    Maar waarom denk jij dat hij de capaciteiten er niet voor heeft?
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 17:23]
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7922
    woensdag 16 mei 2018 om 07:57
    Hij heeft een zeker voor de voetballerij zeer zacht karakter. Hij is beinvloedbaar. Laat zijn oren ws binnen de kortste keren hangen naar kritiek en andere zaken. Ik gun hem het beste maar denk niet dat hij dat kan. Genoeg voetbalverstand en ik hoop dat hij het kan maar ik denk dat hij het niet eens gaat proberen.
    Vind ik leuk
    Topdrie +2611
    dinsdag 15 mei 2018 om 16:43
    Van Bommel is een geboren coach. Was ook altijd al een leider op het veld en wist precies hoever hij kon gaan om de wedstrijd naar z'n hand te zetten
    Vind ik leuk
    Schaar +1479
    dinsdag 15 mei 2018 om 17:03
    Toch mooi van Nilis dat hij deze info nog even achterlaat in Eindhoven, want hier waren ze bij PSV nooit opgekomen.
    Vind ik leuk
    SvL +272
    dinsdag 15 mei 2018 om 18:32
    Ik durf me geld op te zetten dat van Bommel met zijn karakter en ervaring voor jaren hoofdtrainer kan zijn bij PSV.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 18:40
    De jeugd is goed de trainer is goed en de opvolger is super goed
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 18:53
    Elke man in het voetbal zegt tegenwoordig tegen de pers wat de lezer wil horen....zelfs luc nilis. Niks mis mee. Is de tegenwoordige tijd. Accepteren en zelf filteren wat je wil lezen.
    Vind ik leuk
    John040 +2344
    dinsdag 15 mei 2018 om 19:16
    Maar wel in combinatie met Van Nistelrooy als een van de assistent trainer.
    Vind ik leuk
    Cookee +10548
    woensdag 16 mei 2018 om 20:33
    Is Cocu al weg?

    Las hier vandeweek is Fde B de goede opvolger van ten Hag.
    Die ZIT er nog.
    Wie wordt de opvolger van Cookee?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 20:34]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Nilis wijst twee geschikte Cocu-opvolgers aan: 'Hij is duidelijk en rechtdoorzee'