Nilis wijst twee geschikte Cocu-opvolgers aan: 'Hij is duidelijk en rechtdoorzee'

Nilis wijst twee geschikte Cocu-opvolgers aan: 'Hij is duidelijk en rechtdoorzee'

dinsdag 15 mei 2018 om 16:25

Luc Nilis ziet Mark van Bommel als een geschikte kandidaat om Phillip Cocu op te volgen bij PSV. Dat zegt de Belg dinsdag in gesprek met dagblad De Limburger. 

"Wanneer Cocu zou vertrekken bij PSV, dan is Van Bommel wat mij betreft de aangewezen opvolger. Daar is hij nu al klaar voor. Leeftijd en ervaring als hoofdtrainer zeggen niet alles. Zeker niet bij een man als Van Bommel. Hij heeft op topniveau gevoetbald en weet wat er gevraagd wordt", aldus Nilis. 

"Dat geldt eigenlijk ook voor Kevin Hofland", voegt de voormalig sterspeler van PSV daar direct aan toe. "Ook een jongen die warm is van binnen, maar ook duidelijk kan zijn en rechtdoorzee. Kijk maar hoe Kevin het heeft opgepikt bij Fortuna Sittard. Een geweldige prestatie."

Van Bommel werd in zijn eerste jaar als trainer van PSV O19 direct kampioen. Het is de bedoeling dat hij ook komend seizoen die functie bekleedt. Nilis maakte eerder deze maand bekend dat hij aan de slag gaat als assistent-trainer van VVV-Venlo. 

Lees meer over:EredivisiePSV

Poll

Stelling: Van Bommel is de ideale opvolger van Cocu

(7326 stemmen)

Plaats een reactie

dinsdag 15 mei 2018 om 16:34
Nu wordt ik echt emotioneel. Ik bestel voor 100 subsidie euro's zakdoekjes
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 16:41
... kan ik me voorstellen.... slappe aftreksel van een Turk (of Nederlander)... , wat jij denken...; ik maak een grap die ik al eerder vandaag gemaakt heb..?... haha zooo doorzichtig sukkel...
PSV heeft al 2 potentiële opvolgers, Ajax heeft nixxxx... weer jaloers turki?... zit een beetje in de aard of nie?.... jij niet zelf handje ophouden... lamme turki..
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 16:45
Beste Bruno, lees je stukje nog eens terug. Haal dan even diep adem. En verwijder je bijdrage. Volgende keer misschien beter.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 16:46
nogmaals gelezen , op jou verzoek,... wat is je punt... tell me..
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 16:51
Hoort dat niveau dan bij jou, dat je die vraag stelt?
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 16:52
lees zijn reacties maar eens na.., dan pas oordelen ... niet zomaar ergens inspringen omdat ie toevallig ook voor Ajax is ... ; is zooo sneu....
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 16:55
Nu las ik jouw reactie en die was niet best. Maar goed; geniet van je dag verder.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 17:04
ja jij ook en als je ergens over mee wil praten , zorg er dan voor dat je de juiste info hebt en niet zomaar ergens inspringt...dasss zielig...
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 04:52
Alsof die van turkse nederlander wel was dan????
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 04:53]
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 17:12
Dus jij vindt de opmerking van Turkse Nederlander wel kunnen? Grappig ook zeker? Zielige mensen iedereen weet dat hij hier niets doet als trollen, en kijk zijn duimpjes, niveautje hier op de site hoor.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 17:30
Hij lokt uit maar vind dit wel meevallen allemaal. Ik denk dat het geen echte Turk is maar als hij dat wel is dan mogen van mij de racistische opmerkingen wegvallen. En lezen hier Turken mee dan vind ik het nog niet kunnen op een voetbalsite. Maar ach wie ben ik.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 18:43
Die zijn net zo slim
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 18:13
Die Bruno heeft gelijk
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 16:46
Ik zou je verzorger even om een pilletje vragen, misschien dat het dan wat helderder voor je wordt
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 16:48
.... we zitten niet allemaal, als jij in een tehuis suffie... , man lees gewoon wat er staat, misschien dat je het begrijpt..
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 16:54
"wat jij denken...; ik maak een grap die ik al eerder vandaag gemaakt heb..?... haha zooo doorzichtig sukkel..."

Misschien dat dit een vorm van hele hoge poëzie is, maar ik kan hier niks zinnigs uit opmaken
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 16:57
...hoeft ook niet ... ; is iets tussen haar en mij...doeiii..
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 17:06
Conti conti bonki schatje? Jij bent lieverd ?
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 17:09
jij Turks sletje...., dat Erdogan aanbidt en hier in Nederland uitkering krijg.... , zielig vrouwtje...
Vind ik leuk
Guusman +5661
dinsdag 15 mei 2018 om 17:12
Ik wist het wel ;)
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 17:38
Waar blijf je sletje , ..... of ben je epse?,,,..... is je 2e account verwijderd?.... ooops.... slappe halfwat(je)
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 21:54
Hou van jou schatje hahaha
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 18:44
Dat is het enigste wat jij kunt zeggen vieze lafaard
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 21:50
Manoman neem je medicijnen toch eens Tukse NL-er.

Triest figuur jij mag deze verwijderd worden alvast bedan kt.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 22:00
Ik verwijder helemaal niks
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 18:43
Turken kakkerlak
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 16:47
Reiziger? Bogarde hoezo niks?
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 16:51
Heerlijk.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 16:55
Jongens, ff rustig. Tis al zo warm.
Vind ik leuk
Deck010 +464
dinsdag 15 mei 2018 om 17:18
Nog een geluk dat je jezelf niet druk maakt Bruno........
Relax man, je weet toch dat die reactie puur is om dit soort reacties uit te lokken?
Is alleen maar koren op de molen..........
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 17:20
geen punt Deck, je moet ze de grote smoel snoeren....ze moeten nederig zijn...
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 19:01
K*
Vind ik leuk
Bullet +2237
dinsdag 15 mei 2018 om 23:16
Hoezo kinderachtig..
[Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 23:24]
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 16:45
ennnnn .... wordt is met een d... niet met dt.... slome.../
Vind ik leuk
Mr. O +500
dinsdag 15 mei 2018 om 16:49
Hou toch je snavel, Bruno Kontenlikker.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 16:50]
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 16:50
Mr.... OOOO... doe ik niet... wat nu... Mr...ooooooo
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 18:15
Turks sletje
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 18:45
Zul jij van die turk wel likken
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 18:13
Zo weer als eerste werkloze mafklapper
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 18:41
Zo weer als eerste gereageerd maar dat kan ook niet anders ,een turk die werkt al helemaal niet
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 21:45
Doe is normaal Tukse Nederlander, subsidie kneus. Heb jij geen werk ofzo elk topic wat ik lees zie ik zeker 19 onzin berichten van jou. Ik heb geen zin jou uitkering te financieren ga eens werken of verwijder je account a.u.b. Het heeft geen haast maar doe het z.s.m. meeloper. 2 berichten per dag is jou max.
(verwijderen account prima, ik hoef geen reactie terug) bedankt. Houdoe
Vind ik leuk
Senna +6130
dinsdag 15 mei 2018 om 16:35
Waar zou Cocu dan heen moeten?
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 16:38
Cocu hoeft nog nergens heen,die blijft zeker nog dit seizoen Senna,daarna waarschijnlijk v Bommel.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 16:40
Kijk, zo moet je een reactie plaatsen op iemand. Leer van de meester ;-)
Vind ik leuk
Senna +6130
dinsdag 15 mei 2018 om 16:45
?
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 16:47
Is niet voor jou bedoeld, is tussen Kenneth en mij.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 17:14
Hey Midden-Noord, gezien de uitnodiging voor het WK clubteams is de UEFA het eens met mijn zienswijze. ;)
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 17:23
Dat moeten hun weten. Ik denk daar totaal anders over. Heb je ook uitgelegd waarom ik dat vind. Het grote geld heerste nog niet.

Heb het nieuws niet gezien maar zitten AC Milan en Internazionale er ook bij? Ik blijf het prijzen op basis van verleden vinden. Daar veranderd ik mijn mening niet ineens door.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 17:25]
Vind ik leuk
JustH +8906
dinsdag 15 mei 2018 om 19:00
Zelfde verhaal als De Boer - Ten Hag. Alleen dan breekt hier de pleuris uit. Dit is net zo hard zagen aan Cocu zijn stoelpoten!
Vind ik leuk
baboushka +1012
dinsdag 15 mei 2018 om 16:38
Moet nergens heen. Mss gewoon wat gaan golfen etc, niks mis mee
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 16:39
Dat weet je pas als er clubs melden. Je kan nu een club noemen maar dan moet die club zich ook melden. Dus voorbarig om een antwoord te geven op jouw vraag.
Vind ik leuk
Donnygo +929
dinsdag 15 mei 2018 om 16:36
Weet niet of het kampioen worden met O19 betekend dat je klaar bent om het eerste te trainen, van Bommel lijkt mij wel een echte trainer trouwens zoals hij zeker in zijn laatste jaren als leider ook op het veld was.

Denk dat als Cocu nu zou vertrekken dat het dan van Marwijk en van Bommel wordt voor een jaar en dan alleen Van Bommel.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 16:49
Ach, als van Bommel trainer wordt, maar Ajax wordt eindelijk weer eens vijf keer achter elkaar kampioen, dan wordt ie uitgelachen en uitgejouwd. Dus eigenlijk hangt het van Ajax af, of van Bommel een succes wordt. Ik verwacht dus van niet.
Vind ik leuk
Donnygo +929
dinsdag 15 mei 2018 om 16:52
Dat is wel erg zwart wit maar de kern klopt, daarom moeten trainers ook wat vaker meer tijd krijgen op het hun kant op te krijgen ipv meteen eruit gegooid te worden.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 17:03
Weer eens vijf jaar achter elkaar kampioen? Vier keer is tot nu toe het maximum (1x voor Ajax, 2x voor PSV)
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 17:28
gelijkspelletje,
"weer eens vijf keer achter elkaar"
Hoeft Mark niet bang voor te zijn. Is Ajax nog nooit gelukt, zelfs niet toen ze nog een voetbalclub waren.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 18:16
Blijf dromen dat je dat durft te zeggen na 4 jaar
Vind ik leuk
MeAgain +4856
dinsdag 15 mei 2018 om 20:51
Whaha, Ajax wordt weer eens 5 keer achter elkaar kampioen? Dat is nog nooit gebeurt en zolang van der sar en Marco er zitten en Ajax een bv blijft zal dat ook nooit gebeuren.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 18:26
Frank de Boer en Cocu bewijzen beiden dat je zeker kampioen kan worden en vergeten we Giovanni bijna.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 04:57
Frank de boer en cocu tactisch nog het sterkste van gio wil ik wel eens meer zien... bepaalde dingen ook mee gehad tuurlijk
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 16:38
Ik zou het leuk vinden als Nilis zelf eens de leiding krijgt over een elftal. Misschien een keer bij VVV starten. Wat een voetballer was dat vroeger, geniale traptechniek.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 16:53
Daar heeft hij de capaciteiten niet voor. Hij is niet stevig genoeg. Helaas. Hij was inderdaad een geweldenaar.
Lijkt me wel een goeie om in de staf erbij te hebben.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 17:16
Ik weet het niet, dat hij een laatbloeier is in het trainersvak, dat mag duidelijk zijn. Helaas is hij afgeleid geweest door gok perikelen.

Maar waarom denk jij dat hij de capaciteiten er niet voor heeft?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 17:23]
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 07:57
Hij heeft een zeker voor de voetballerij zeer zacht karakter. Hij is beinvloedbaar. Laat zijn oren ws binnen de kortste keren hangen naar kritiek en andere zaken. Ik gun hem het beste maar denk niet dat hij dat kan. Genoeg voetbalverstand en ik hoop dat hij het kan maar ik denk dat hij het niet eens gaat proberen.
Vind ik leuk
Topdrie +1941
dinsdag 15 mei 2018 om 16:43
Van Bommel is een geboren coach. Was ook altijd al een leider op het veld en wist precies hoever hij kon gaan om de wedstrijd naar z'n hand te zetten
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 17:03
Toch mooi van Nilis dat hij deze info nog even achterlaat in Eindhoven, want hier waren ze bij PSV nooit opgekomen.
Vind ik leuk
SvL +111
dinsdag 15 mei 2018 om 18:32
Ik durf me geld op te zetten dat van Bommel met zijn karakter en ervaring voor jaren hoofdtrainer kan zijn bij PSV.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 18:40
De jeugd is goed de trainer is goed en de opvolger is super goed
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 18:53
Elke man in het voetbal zegt tegenwoordig tegen de pers wat de lezer wil horen....zelfs luc nilis. Niks mis mee. Is de tegenwoordige tijd. Accepteren en zelf filteren wat je wil lezen.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 18:57
Met alle respect maar hoe kunnen de meesten dat hier beoordelen? Op basis waarvan??
Vind ik leuk
John040 +933
dinsdag 15 mei 2018 om 19:16
Maar wel in combinatie met Van Nistelrooy als een van de assistent trainer.
Vind ik leuk
Cookee +8551
woensdag 16 mei 2018 om 20:33
Is Cocu al weg?

Las hier vandeweek is Fde B de goede opvolger van ten Hag.
Die ZIT er nog.
Wie wordt de opvolger van Cookee?
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 20:34]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Nilis wijst twee geschikte Cocu-opvolgers aan: 'Hij is duidelijk en rechtdoorzee'