Hij heeft geen steentje, maar een grote steen bijgedragen aan de landstitel

    "Hij heeft geen steentje, maar een grote steen bijgedragen aan de landstitel"

    dinsdag 15 mei 2018 om 18:48

    Een jaar na het kampioenschap van Feyenoord keert Eljero Elia - voor even - terug in De Kuip. De aanvaller van Basaksehir is 27 mei aanwezig bij de afscheidswedstrijd van Dirk Kuyt en daar is Elia blij mee. 

    Kuyt nodigde onder meer Elia persoonlijk uit voor het afscheid. "Dat is typisch Dirk", zegt Elia op de website van Feyenoord. "Hij hoeft ons er niet bij te betrekken, maar doet het toch. Hij probeert namelijk altijd het beste te doen voor een ander. Dat heeft hij altijd al gedaan en daarom verdient hij ook een groots afscheid."

    "Dirk is Dirk, down to earth. Hij staat altijd voor je klaar en is met je bezig. Tegen mij zei hij bijvoorbeeld dat ik wat vaker mijn rust moest pakken en dat ik no matter what mezelf moest blijven. Naar dat soort adviezen heb ik goed geluisterd", aldus Elia. 

    "Ik luisterde natuurlijk naar hem, want hij is een speler met een grote reputatie, maar ook een speler met wie ik mooie dingen heb meegemaakt. Hij heeft geen steentje, maar een grote steen bijgedragen aan de landstitel vorig jaar. En we hebben samen een WK-finale gespeeld met het Nederlands elftal. Dat zijn mooie dingen."

    Plaats een reactie

    voetbal!!! +8688
    dinsdag 15 mei 2018 om 18:54
    27 april? Dan heb ik de afacheidswedstrijd gemist...
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 18:54
    Als je hem hoort praten heeft hij ook een steen in zijn neus
    Vind ik leuk
    13 +13087
    dinsdag 15 mei 2018 om 18:57
    Mooi om te lezen dit tegengeluid. Aan de hand van een aantal door VP geselecteerde passages uit zijn boek wordt Kuijt neergesabeld, ook door sommige Feyenoorders. Hij zou zijn rol in het kampioenschap te groot maken en alleen maar op zichzelf gericht zijn, niet op zijn teamgenoten. Elia laat een heel ander geluid horen en hij kan het toch echt beter weten.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 19:00]
    Vind ik leuk
    Laliga +2043
    dinsdag 15 mei 2018 om 19:00
    Maar vind jij persoonlijk de dingen over gio enzo wel kunnen zo kort na ze afscheid? Terwijl die nog wekelijks daar rondloopt? Gew benieuwd naar je mening geen aanval ofzo haha
    Vind ik leuk
    13 +13087
    dinsdag 15 mei 2018 om 19:03
    Ik heb het boek niet gelezen. VP licht bepaalde passages eruit, maar Kuijt schijnt ook positieve uitspraken over Gio in zijn boek te doen en die heb ik hier niet mogen lezen. Ik ga een boek niet beoordelen aan de hand van een paar passages.
    Vind ik leuk
    Laliga +2043
    dinsdag 15 mei 2018 om 19:05
    Nee dat begrijp ik en dat zou ook niet moeten , ik bedoel meer persoonlijk zou ik als ik dirk was even wachten met een boek uitbrengen waar dit soort dingen instaan als je nog bijna dagelijks elkaar tegen het lijf loopt en ‘collegas’ bent. Plus je nu denk ik een beetje een kamp dirk en een kamp gio krijgt , wat mischien de glans van hun titel af kan halen en dat zou gewoon zonde zijn. In mijn ogen dan
    Vind ik leuk
    13 +13087
    dinsdag 15 mei 2018 om 19:10
    Ik denk dat we het hier over een storm in een glas water hebben. Gio speelt straks gewoon in de afscheidswedstrijd van Dirk. En Dirk gaat de Onder 19 trainen, dus die komt Gio straks echt niet voortdurend tegen. Met ingang van volgend seizoen traint het eerste op een ander complex dan de Onder 19.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 19:16]
    Vind ik leuk
    klick +770
    dinsdag 15 mei 2018 om 19:04
    ah je heb het boek gelezen. is alleen maar weer zoeken van de media
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 20:05
    Ik denk idd dat het boek te snel is gekomen, het was handiger geweest dit een jaar of 2 uit te stellen zodat het niet allemaal zo vers was geweest.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9654
    dinsdag 15 mei 2018 om 21:08
    Maar iedereen vind "eerlijk en recht voor z'n raap" toch zo fantastisch ? Als het waar is moet je dat gewoon accepteren, neemt niet weg dat Feyenoord met een heel team kampioen is geworden en niet door Kuyt alleen.
    Kuyt heeft ook waardeloze wedstrijden gespeeld, wedstrijden zonder Kuyt zijn ook gewonnen op een sterke manier , maar Kuyt
    is wel een hele belangrijke factoor geweest voor Feyenoord.
    Het is niet zo zwart - wit.

    Vind ik leuk
    fedor2501 +4095
    dinsdag 15 mei 2018 om 19:28
    Je kan 100 goede dingen doen maar dat ene slechte dingetje krijgt toch altijd voorrang helaas. Zo is de mensch.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12795
    dinsdag 15 mei 2018 om 20:48
    Elia loopt ook rond met een bezwete scheenbeschermer in zn bek, dusja.....
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 19:15
    Ongelooflijk eigenlijk dat we in de WK-finale stonden als je ziet hoe het niveau nu is. En dat met Elia en edson braafheid
    Vind ik leuk
    Ajaxroermond +1129
    dinsdag 15 mei 2018 om 19:47
    Elia echt de beste linksbuiten van de laatste 30 jaar na rob de wit ... robben reken ik als rechts buiten
    Vind ik leuk
    Spiegel +9648
    dinsdag 15 mei 2018 om 21:56
    Hij hoeft ons er niet bij te betrekken? Hoezo niet? Hij moet toch een team samenstellen van oud teamgenoten? Wat een gezever en geslijm van Elia.

    Tuurlijk leuk dat ie erbij is voor Kuyt hoor, maar dat ophemelen is nergens voor nodig.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    "Hij heeft geen steentje, maar een grote steen bijgedragen aan de landstitel"