Aangeslagen Dost reageert vanuit ziekenhuis: Ik ben leeg

    Aangeslagen Dost reageert vanuit ziekenhuis: "Ik ben leeg"

    dinsdag 15 mei 2018 om 22:00

    Bas Dost heeft vanuit een ziekenhuis in Portugal gereageerd op de laffe aanval van een grote groep gemaskerde hooligans, die de selectie van Sporting Portugal mishandelde. "Ik heb hier geen woorden voor."

    Voor de training slaagden ongeveer vijftig hooligans erin om het normaal gesproken afgesloten trainingscomplex van Sporting binnen te komen. Dost was de eerste die in het vizier kwam en kreeg dan ook als eerste flinke klappen, vermoedelijk met een riem. Het Algemeen Dagblad sprak met Dost. "Dit heb ik totaal niet zien aankomen. Echt ongelooflijk wat hier gebeurd is", zo laat hij weten aan de krant.

    "We zijn ons allemaal kapot geschrokken. Het was echt een dreigende situatie", zegt Dost. Sporting speelt zondag de bekerfinale tegen CD Aves, maar dat is niet iets wat Dost nu bezighoudt. "Ik ben leeg. Dit is een drama voor iedereen."

    Sporting nam in een statement al afstand van de laffe daad. 'Sporting Portugal keurt de gebeurtenissen van vanmiddag op het sportcomplex ten zeerste af. We kunnen op geen enkele manier begrip opbrengen voor de daden van vandalisme en agressie richting de spelers, de coaches en het andere personeel.'

    Lees ookVijftig gemaskerde mannen vallen Sporting-selectie aan: hoofdwonden Dost

    Plaats een reactie

    klick +769
    dinsdag 15 mei 2018 om 22:03
    is er uberhaubt wel iemand opgepakt als het een beveiligd complex is!?
    Vind ik leuk
    Sjaakhaak +2499
    dinsdag 15 mei 2018 om 22:09
    Sta er niet gek van te kijken als die gekke dictator van een voorzitter dat groepje ingehuurd heeft om ze een les te leren na de laatste nederlaag wat ze cl en dus een hoop miljoenen kost.
    Vind ik leuk
    Sazzz +11315
    woensdag 16 mei 2018 om 08:20
    Precies, dat dacht ik ook!
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 22:12
    Als je het zo leest niet idd. Durven ze misschien niet. Onbegrijpelijk dat zoveel centen niet goed beveiligd worden
    Vind ik leuk
    klick +769
    dinsdag 15 mei 2018 om 22:15
    lees op het AD dat Dost onzet is door een beveiliger. dan moeten er toch gasten op zijn gepakt!
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 05:52
    Ik weet niet wat jij verstaat onder een beveiliger? Maar als ze georganiseerd met 50 hersenloze idioten komen, wat wil je dan beginnen met 5 boa’s?
    Of verwacht jij standaard 3 tot de rand gevulde ME-bussen om de hoek.

    Enige wat je kunt doen is alles hermetisch afsluiten. Maar dat heeft nagenoeg geen 1 voetbalclub.
    Hier komen dit soort praktijken ook steeds dichterbij. Door allemaal van die schuimbekkende mafkezen die de spelers ff ter verantwoording roepen. Gekkenwerk. En de overheid staat erbij en kijkt ernaar.
    Vind ik leuk
    klick +769
    woensdag 16 mei 2018 om 07:26
    Wel dat je de politie kan ik inschakelen. Filmpje op het ad gezien maar die gasten kunnen echt wel gepakt worden
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 10:22
    Filmpje dat ik heb gezien wordt je niet veel wijzer van. Ik hoop van ganser harte dat ze gepakt gaan worden.
    Vind ik leuk
    klick +769
    woensdag 16 mei 2018 om 18:26
    bedoel ermee te zeggen dat er dan vast wel meer film materiaal is
    Vind ik leuk
    Godin1 +938
    dinsdag 15 mei 2018 om 22:05
    Zal Dost nu ook stoppen bij Sporting?
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 22:07
    Waren dit wel Sporting hoolies? Kan me dat echt niet voorstellen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 22:08
    BASJE GEWOON in de dubbel deking! staan dan is er niks aan het handje.
    Vind ik leuk
    Vamos7 +3461
    dinsdag 15 mei 2018 om 22:09
    Heel naar dat het Dost is overkomen zal voor altijd getraumatiseerd blijven.
    Vind ik leuk
    stollie38 +18210
    dinsdag 15 mei 2018 om 22:13
    Ach welnee. Iemand die nog ergere dingen meemaakt die is voor altijd getraumatiseerd. Dit heeft tijd nodig.
    Vind ik leuk
    Micha EL +971
    dinsdag 15 mei 2018 om 22:10
    Goh dat sporting dit gedrag afkeurd. Zou er nog bij moeten komen als ze zouden zeggen. Prima hoor ga zo door.... Vreemd...
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 22:36]
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 22:10
    Tis verschrikkelijk. Weten we ook al wie dit heeft gedaan? Sporting 'supporters' of van een of andere idiote tegenstander?
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1910
    woensdag 16 mei 2018 om 00:10
    Ik vrees toch echt onze eigen "supporters".

    Door dat gedoe na de uitschakeling in de Europa League is er een koude oorlog ontstaan tussen voorzitter en spelers.
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +4175
    dinsdag 15 mei 2018 om 22:11
    Ik snap dat die leeg is. Die heb 7 kleuren stront gescheten
    Vind ik leuk
    Nick Kools +12702
    dinsdag 15 mei 2018 om 22:20
    Er was een tijd dat dit soort gasten gewoon tegen de muur werden gezet :)
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 23:19
    Nou kom zeg zo slecht speelt Bas nou ook weer niet ;).
    Vind ik leuk
    Nick Kools +12702
    dinsdag 15 mei 2018 om 23:51
    Nee, maar ik bedoelde die kansloze hooligans :)
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 10:19
    Weet ik toch.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14199
    dinsdag 15 mei 2018 om 22:20
    Onbegrijpelijke, kansloze kutactie.
    Vind ik leuk
    Dordtenees +1019
    dinsdag 15 mei 2018 om 22:28
    Zou hij nog bij willen tekenen?
    Vind ik leuk
    Rafael +796
    dinsdag 15 mei 2018 om 22:39
    Bassie kom je nu wel naar Feyenoord of ga je voor de 4e keer nee zeggen na het langdurig aan het lijntje houden
    Vind ik leuk
    Liwwadder +3925
    dinsdag 15 mei 2018 om 22:49
    Dit kan echt niet! De autoriteiten daar moeten ze echt opsporen en een lange gevangenis straffen geven..te zot voor woorden dit. Ik zou ze 10 jaar geven.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 05:05
    Maar na 10 jaar doen ze het weer...
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 23:09
    Je krijgt wat je toekomt.. Als er van die belachelijke salarissen worden betaald kan je van de die-hard supporters ook niks anders verwachten..
    Vind ik leuk
    13 +12931
    woensdag 16 mei 2018 om 01:02
    Spurieus verband.
    Vind ik leuk
    De Haan +263
    dinsdag 15 mei 2018 om 23:52
    Walgelijkste streek
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1838
    woensdag 16 mei 2018 om 01:47
    Wat een kut statement.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 08:43
    Is het al bewezen dat het eigen supporters waren? Misschien waren het wel supporters van de tegenstander in de bekerfinale?
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 09:38
    Risico s als je miljoenen verdiend maar geen reet uitvoerd op het veld. Misschien een standaard procedure die ze moeten invoeren in Nederland. Gaan jonge gastjes misschien een lopen voor hun gel
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws