Update: Heerenveen presenteert opvolger van Streppel donderdag om 15.00 uur

Update: Heerenveen presenteert opvolger van Streppel donderdag om 15.00 uur

donderdag 17 mei 2018 om 08:40

Jan Olde Riekerink moet bij sc Heerenveen de opvolger worden van Jurgen Streppel. De club hoopt de 55-jarige oefenmeester op korte termijn te kunnen presenteren.

Dat melden het Algemeen Dagblad en de Leeuwarder Courant. Olde Riekerink heeft echter meerdere ijzers in het vuur. "Ik ben momenteel met een paar Nederlandse clubs in gesprek", zo wordt hij geciteerd. "Ik moet nu een beslissing gaan nemen wat ik ga doen. Ik ben net 4,5 week in China geweest. Ook daar heb ik met clubs gesproken. Er ligt in China een heel mooie aanbieding voor mij klaar."

Het is dus allerminst zeker dat Olde Riekerink ingaat op de aanbieding van Heerenveen, maar Olde Riekerink geldt in ieder geval als topkandidaat bij de club uit Friesland. De 55-jarige trainer was voor het laatst actief bij Galatasaray, waar hij in februari vorig jaar werd ontslagen na teleurstellende sportieve resultaten. Eerder was hij actief voor Ajax (jeugdtrainer en hoofd jeugdopleidingen), AA Gent, de Chinese bond en FC Porto. Bij Porto was hij assistent van Co Adriaanse.

Update 16/5 11.12: Heerenveen wil serieus werk maken van de komst van Olde Riekerink, meldt Voetbal International woensdagochtend. De Tukker staat ook in de belangstelling van Excelsior, maar lijkt naar een dienstverband in Friesland te neigen. Beide partijen zijn in onderhandeling en hopen er spoedig uit te komen.

Update 17/5 08.40: Olde Riekerink wordt definitief de nieuwe trainer van Heerenveen, meldt het Algemeen Dagblad. De opvolger van Streppel wordt donderdagmiddag om 15.00 uur gepresenteerd in het Abe Lenstra stadion.

Plaats een reactie

dinsdag 15 mei 2018 om 23:37
''Er ligt in China een heel mooie aanbieding voor mij klaar.''
In other words: 'Dankje voor de interesse Heerenveen, maar dikke doei, ik ga lekker geld verdiene!'
Vind ik leuk
Aal +18386
dinsdag 15 mei 2018 om 23:39
Ook alweer zo'n fletse persoon als trainer! Neem eens iemand met pit en uitstraling!
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 23:42
Ik snap het.. Iedereen wil Slutsky met zijn modellenhoofd, maar der is maar 1 (!) Slutsky en die zit bij Vitesse
[Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 23:56]
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 05:44
Iedereen wil Slutsky? Nou ik niet. Lekker daar laten. Marino Pusic heeft uitstraling. Slutsky ook, maar dan meer als iemand die te diep in het glaasje gekeken heeft.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 11:20
Alles voor Heerenveen is beter wat er eventueel komt dan Streppel.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 13:44
Streppel wordt naar verluidt de nieuwe Lurch in een Addams Family film of doodgraver.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 10:16
Overdrijven is ook een vak.
Geweldig heeft hij het niet gedaan maar de doelstelling was play-offs halen.
Dat is gewoon gelukt. Daarnaast vond ik dat we het Utrecht boven verwachting lastig hebben gemaakt in de play-offs.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 06:53
Sletsky wordt helemaal niks, is geen toptrainer. Naar de klote met die gaan ze die malafide russen club
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 06:52
Ja ze moeten jou nemen, als ballen jongen en entertainer onder de douche. Kan je ook weer een bijdrage leveren aan de maatschappij , en je uitkering opgeven
Vind ik leuk
Cookee +8567
woensdag 16 mei 2018 om 20:05
Je mag als speler bij H'veen geen tattoo hebben, geen paardenstaartje, prima keuze dit, hij kan altijd naar de Chinees toe gaan als hij wil meemaken wat hij allemaal aan cultuur mist.

De mega-wijsheid van I Tjing... of slootje springen in Frieslan.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 23:41
Of gewoon bluf om een beter contract aanbod te krijgen
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 23:42
Dit is geen Poker
Vind ik leuk
035 +2701
dinsdag 15 mei 2018 om 23:49
Joker??
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 23:53
Lekker reactie.
Vind ik leuk
Bayern FC +2329
dinsdag 15 mei 2018 om 23:53
Niet-Schijnheilig-Midden-Noord +46dinsdag 15 mei 2018 om 23:19
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 00:19
:D

Ik ben er immuun voor geworden inmiddels. ;-)
Vind ik leuk
Bayern FC +2329
woensdag 16 mei 2018 om 00:30
LOOOL
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 00:33
Ik neem het leven met de dag minder serieus. Het blijkt toch wel een feestje te zijn.
Vind ik leuk
Bayern FC +2329
woensdag 16 mei 2018 om 00:42
Zo denk ik ook over...Wees jezelf zonder te overdrijven.
Vind ik leuk
Het Brein +2973
woensdag 16 mei 2018 om 00:13
Is ook geen goede trainer. Daar zou ik op afhaken. Net als Koster niet vernieuwend!
Vind ik leuk
JustH +8849
woensdag 16 mei 2018 om 12:36
Ze kunnen beter het Brein nemen.
Vind ik leuk
Het Brein +2973
woensdag 16 mei 2018 om 13:41
Uiteraard, dan gooi ik de helft eruit
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 16:24
Hier ga je niet voor op de stoeltjes staan en jeetje hier ben ik blij mee.
Ik dacht dat Heerenveen met trainers bezig was de boer,Bosz of die van Excelsior .
Vreven is ook nog vrij.......
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 23:38
Dat hadden toch maar weinig mensen verwacht deze keuze van Heerenveen
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 23:40
Wel een goede keuze, erg benieuwd naar hem.
Bij Galatasaray deed hij het echt heel goed, hij is mede verantwoordelijk dat gala weer mee doet om de prijzen.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 00:06
Jij volgt de Super Lig dus niet ;-)

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=299997

Welkom terug.
Vind ik leuk
Gustavo +2632
woensdag 16 mei 2018 om 08:26
Hij is er uitgetrapt omdat hij er niks van bakte.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 12:41
Niellie..Weer terug op VP?
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 23:39
Als hij het viervoudige in China kan verdienen dan heeft Heerenveen geen kans!
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 23:41
Bij Heerenveen sta je wel meer in de schijnwerpers, voor het sportieve kan hij beter naar Heerenveen gaan. Als hij het voor het geld doet naar China.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 23:59
Dat zeer zeker. Heerenveen is een mooie club waar sportief ook echt wel wat te halen valt! Maar ja, geld regeert bij de meesten.
Vind ik leuk
Gustavo +2632
woensdag 16 mei 2018 om 08:27
Wat valt er in godsnaam sportief te halen met H’veen? Je speelt tussen plek 4 en 8 en verder niks. Nou nou, wat een uitdaging...
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 09:40
Ow, dus voor een club als Heerenveen is een 4de plek geen uitdaging? Man man man wat kortzinnig!
Vind ik leuk
Gustavo +2632
woensdag 16 mei 2018 om 09:53
Dat is idd geen uitdaging. Prijzen winnen, daar gaat een carriere om. Dat is niet kortzinning, we hebben alleen een andere definitie van succesvol zijn. Jij bent blijkbaar veel eerder tevreden dan ik. No problemo.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 10:31
Er zijn 18 ED clubs waarvan er maar 1 kan winnen. Europees voetbal halen of met beperkte middelen in de ED blijven kan echt succesvol en een prestatie zijn.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +16349
dinsdag 15 mei 2018 om 23:42
Goede naam voor al die Chinese verslaggevers... :)
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 23:49
Jan olde liekelink?
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +16349
dinsdag 15 mei 2018 om 23:53
Ongetwijfeld :)
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 23:42
Als hij echt een aanbieding heeft uit China, dan komt hij niet met Heerenveen praten.

Typisch voetbalpraat
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 11:45
Precies dit idd.

Waarschijnlijk door zaakwaarnemers in de oren gefluisterd. Om Heerenveen sneller een beslissing te laten nemen. Doen alsof er meer kapers op de kust zijn.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 23:48
Ken hem eigenlijk niet, als trainer dan. Weet zijn spelopvatting niet, niet hoe hij met jeugd is. Iemand?
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 23:49
Van middelmaat naar middelmaat. Het schiet niet op, dat hij toen door Galatasaray als interim Denizli opvolgde blijft een raadsel. Was een slecht jaar voor Galatasaray toen.
Vind ik leuk
035 +2701
dinsdag 15 mei 2018 om 23:51
Ben jij de echte of de niet schijnheilge? :-)
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 00:00
Hahaha, ja mooi hé. Ik heb me kostelijk geamuseerd.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 23:54
Ik had deze naam inderdaad ook niet verwacht daar, maar wie zou daar wel geschikt zijn en willen?
Jaap Stam misschien? Ricardo Moniz?
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 00:03
Ik zou Ricardo Moniz wel eens in de eredivisie willen zien nu. Al werd het bij Eindhoven in de juup een fiasco. Maar een paar jaar geleden in zijn Duitse tijd had ik hem wel graag de overstap zien maken naar ons. Jaap Stam is denk iets meer een gok. Maar heeft ook goede periodes gehad.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 04:49
Moniz gaat overal vroegtijdig weg, omdat hij ontslagen word.
In mijn ogen een trainer die beter altijd assistent had moeten blijven.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 23:53
Ik vind het een schande dat meerdere clubs buitenlandse trainers aan stellen. Vitesse met Slutsky, Heracles met een mof, wat volgt .............
Heerenveen en Olde Riekerink zie ik wel als een mooie combinatie.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 04:52
Dat eerste deel heeft niks met dit bericht te maken.
Daarnaast, kom met argumenten, want dan was het ook een schande dat Oranje de finale haalde in 78...
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 00:04
Beetje een kruising tussen Hans Klok en Adriaan de acrobaat als je hem zo ziet op de foto.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 00:57
Ja, wat moeten we hier van vinden. Het is nou niet bepaald een gerenommeerde naam binnen de trainerswereld.
Andere kant, toch maar wel even Galatasaray getraind. Al is hij daar wel door het ijs gezakt.
Ik ben niet overtuigt en zou toch liever de trainer van VVV aan het roer zien.
Vind ik leuk
Vamos7 +879
woensdag 16 mei 2018 om 01:24
Ben benieuwd.
Vind ik leuk
MOTM +540
woensdag 16 mei 2018 om 05:26
Riekerink is echt een degelijke trainer hoor. Wist bij GS in korte tijd toch prijzen te winnen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 05:27]
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 06:05
Handig van zijn zaakwaarnemer om te schermen met Chinese interesses. Zal deze week wel rondkomen, nog iets meer geld erbij en hij is binnen in Heerenveen.
Vind ik leuk
Teo Smith +19303
woensdag 16 mei 2018 om 06:25
Domme keus. Kon je net zo goed streppel.houden.
Vind ik leuk
Speedy +339
woensdag 16 mei 2018 om 08:28
Deze keus had ik niet verwacht, maar denk wel dat het een goede is. Toch zou ik eerder voor Marcel Keizer gaan
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 08:38
Eerst zien en dan geloven hij moet eerst wennen aan de nieuwe club maar ik er wel vertrek in
Vind ik leuk
Hupfean +2098
woensdag 16 mei 2018 om 09:07
Dat wordt geen Heerenveen dus. Wel een zeer verassende naam. En een trainer met haar.
Vind ik leuk
Donnygo +882
woensdag 16 mei 2018 om 11:15
Had die naam niet aan zien komen is wel een leuke optie idd een paar nieuwe namen erbij altijd leuk ipv altijd maar de zelfde trainers lang te zien komen
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 11:21
Wat gaat er gebeuren met Streppel? heb het niet gevolgd!
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 12:15
Krijgt geen nieuw contract.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 15:40
Al een nieuwe club gevonden of nog niet?
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 08:59
Nee.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 13:33
kies lekker voor China, Heerenveen is niks en zal nooit wat worden en de hele dag dat Fries gewauwel om je heen horen , pake , beppe, ken net, ken woll, nee dan maar Chinees , lekker babi panggang smikkelen tjap tjoy, alleen ze kijken wel heel nauwkeurig in China
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 09:01
Nee Chinees is een mooie taal.
Wat lul je nou man.
Als dit de enige Friese woorden zijn die jij kent zegt dat genoeg.
Vind ik leuk
Hupfean +2098
donderdag 17 mei 2018 om 10:36
Hoe doet jouw clubje uit ljouwt het jonge? Want het kan niet anders zijn dat jij weer zo,n jaloerse kambuur supporter bent. Trouwens, ljouwt is de haadsted fan Fryslân.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 08:52
Moeilijke klus. Zorgen voor attractief, aanvallend voetbal gekoppeld aan plek 4-6. Want ze zijn me daar een partij kritisch in Friesland
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 09:06
Ik vind het niet eens zo heel kritisch! De doelstelling is al jaren strijden voor de play-offs (plaats bij de eerste 8) met attractief en aanvallend voetbal. Het tweede gedeelte wordt vooral geëist door de supporters!
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 09:38
Dan had Streppel niet weg gehoeven heeft volledig aan de doelstellingen voldaan. Redelijk attractief en aanvallend en playoffs gehaald dus daarom gaat deze nieuwe trainer het ook zo moeilijk krijgen
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 09:38]
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 09:42
Het voetbal was anders niet om aan te zien.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 09:45
Dat gebeurd ook wel een paar keer onder Olde Riekerink want dat heeft met kwaliteit te maken en die wordt nog wel overschat in Heerenveen
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 10:12
Je kunt met een matige selectie "het publiek vermaken" net als je met een super selectie slaapverwekkend voetbal kan spelen.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 10:25
Attractief en aanvallend? Laat me niet lachen. Zelfs thuis tegen NAC koos Streppel er voor om de tegenstander op de eigen helft op te wachten. Onder hem werd er vrij laf afwachtend voetbal gespeeld met een record aantal passes tussen de beide centrale verdedigers. De thuiswedstrijd tegen Utrecht was zelfs de eerste keer dit seizoen dat Heerenveen meer dan 3 keer wist te scoren. Thuis wilde hij ook liever een eventuele voorsprong met man en macht verdedigen dan verder uitbreiden. Mijn beeld van attractief voetbal is toch anders.

Een trainer die al een klein beetje meer lef toont zal al meer waardering krijgen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 11:07]
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 10:49
Jij begrijpt het!!
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 08:54
Hiermee halen we in iedergeval een ervaren trainer binnen, hij heeft ingangen in China.... kan ook lucratief zijn
Vind ik leuk
Teo Smith +19303
donderdag 17 mei 2018 om 09:34
Lompe keus.
Vind ik leuk
Maxidi +3281
donderdag 17 mei 2018 om 09:54
Ik hoop dat JOR een sensatie gaat worden...
Vind ik leuk
Hupfean +2098
donderdag 17 mei 2018 om 10:34
Ok nou welkom dan JOR, we gaan het zien hoe hij het doet. Heeft iig ervaring met jeugd/jong 11tallen dus past denk ik wel bij Heerenveen.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 12:31
verkeerde keus,weer zo`n trainer ,die het heeft uitgevonden.
Kun je met de kerst opnieuw zoeken.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Update: Heerenveen presenteert opvolger van Streppel donderdag om 15.00 uur