Roda reageert op 'uit zijn verband gerukt' nieuws: 'procedure tegen Korotaev'

Roda reageert op 'uit zijn verband gerukt' nieuws: 'procedure tegen Korotaev'

woensdag 16 mei 2018 om 07:18

Roda JC heeft met verbazing gereageerd op het nieuws dat de Limburgse club een juridische procedure is gestart tegen geldschieter Aleksei Korotaev. Volgens Roda is het bericht van 1Limburg 'onvolledig en uit zijn verband gerukt'.

"De procedure loopt al een poosje, maar dat wil niet zeggen dat we lijnrecht tegenover elkaar staan. We zijn nog steeds met elkaar in gesprek", reageerde directeur Wim Collard bij de regionale omroep. Inzet van de procedure is het vrijgeven van de twee miljoen euro die Korotaev voor Roda heeft gereserveerd. Het geld staat al een jaar geparkeerd bij een notaris in Heerlen.

Via de officiële kanalen verschaft Roda meer duidelijkheid. 'In mei 2017 heeft Roda beslag gelegd op de gelden van de bankrekening bij de notaris, dit om te voorkomen dat deze gelden terug zouden vloeien naar Dubai. Echter, om te voorkomen dat het beslag zou vervallen heeft de club een rechtszaak moeten aanspannen over de vraag wie recht heeft op deze gelden.' Volgens Roda is het starten van de rechtszaak in goed overleg met Korotaev zo lang mogelijk uitgesteld. De club benadrukt dat het nog steeds in goed contact staat met de Russisch-Zwitserse zakenman.

Korotaev werd in januari vorig jaar gepresenteerd als redder van Roda. Hij maakte al eerder twee miljoen over naar Kerkrade, waarna de andere twee miljoen bij de notaris werd gestald. Niet lang daarna belandde de zakenman achter de tralies in Dubai vanwege het uitschrijven van een ongedekte cheque. Vorige maand trok hij in een rechtszaak aan het langste eind. Hij probeert zijn naam nu volledig te zuiveren.

Roda meldt niets over de plannen van Korotaev nu de club is gedegradeerd.

Poll

Gaat Roda JC meteen weer promoveren?

(4100 stemmen)

Plaats een reactie

Teo Smith +19233
woensdag 16 mei 2018 om 07:24
Leuke soap.

Hadden ze nooit aan moeten beginnen.
Vind ik leuk
Rodajc +7955
woensdag 16 mei 2018 om 08:54
Goed onderbouwd deze reactie.
Vind ik leuk
Teo Smith +19233
woensdag 16 mei 2018 om 09:42
Als je het over roda hebt valt er niets te "onderbouwen".

Wanbeleid...
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 09:58
Als je het over Feijenoord hebt, die kunnen alleen maar de boel verbouwen zowel mensen als gebouwen en treinen etc. etc.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 10:06
ag gut sukkeltje
Vind ik leuk
Teo Smith +19233
woensdag 16 mei 2018 om 10:34
? Etc. Etc......
Vind ik leuk
Rodajc +7955
woensdag 16 mei 2018 om 10:04
Jouw reactie inclusief onderbouwing is dus: Ze hadden er niet aan moeten beginnen omdat er wanbeleid werd gevoerd.
Waaraan had men nooit moeten beginnen?
Vind ik leuk
plato68 +210
woensdag 16 mei 2018 om 10:09
Gewoon niet reageren een media-papagaai.... in het verleden veel wanbeleid idd maar mensen zien of willen de voorruitgang niet zien. Rust bewaard geen gekke dingen alleen helaas met als gevolg degradatie...gewoon rustig verder bouwen. Sommige roepen helaas maar wat omdat ze de media na praten...
Vind ik leuk
Teo Smith +19233
woensdag 16 mei 2018 om 10:34
Er moeten vaker background checks worden gedaan.

Nu zitten ze met de gebakken peren.
Vind ik leuk
plato68 +210
woensdag 16 mei 2018 om 10:42
Die enigste die zegt dat er iets aan de hand is zijn de lezers van verkeerde berichtgevingen..die man is vrijgesproken (dus onschuldig) het enige wat nog moet gebeuren is dat zijn boete kwijtgescholden wordt zodat hij zijn rug vrij heeft. Wat valt er dan nog te checken....of denk je dat een paar halve boekhoudertjes die bij de KNVB of Roda werken meer kunnen vinden dan diegene die nu dit geval onderzocht hebben.....
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 07:26
Ik heb er weinig vertrouwen in met Korotaev.
Jammer voor Roda.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 10:06
Je,mag geen vertrouwen hebben in en met korotaev,maar wij als Roda Fans,hebben dat wel,en dat is belangrijk,Forza Roda JC.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 10:48
Ik hoop juist voor Roda dat ik het mis heb. Maar tot nu toe zit er een beetje een luchtje aan.
En wij als Twente supporters hebben daar natuurlijk weer verstand van.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 11:44
Tuurlijk,heb jij als twente supporter,er verstand van,want het vetrouwen bij twente is bewezen dat het fout zat,maar bij Roda is het vertrouwen niet beschaamd,doordat Korotaev is vrij ge sproken,en waar het nu om gaat is dat korotaev ook het luchtje wwaar jij het overhebt uit zijn register wordt verwijderd,dan is zijn blazoen,wat betreft het tekenen van een ongedekte chec,gezuiverd,maar volgens mij heb je de zaak Korotaev niet gevolgd. Forza Roda JC.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 07:26
Het geld heb je zeker nodig in de Jupiler League.
Het is dus te hopen voor Roda dat Korotaev blijft bij de club.
Vind ik leuk
Gustavo +2596
woensdag 16 mei 2018 om 08:08
Deze constructie is zo zwak dat ik me serieus afvraag of Roda uberhaupt bestaansrecht heeft.

Wat een armoe.
Vind ik leuk
Rodajc +7955
woensdag 16 mei 2018 om 08:54
Welke constructie?
Vind ik leuk
Gustavo +2596
woensdag 16 mei 2018 om 09:16
Inderdaad.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 08:10
Chapeaux L1 !!
Het zal wel geen toeval zijn dat deze zender in Maastricht zit.

Bericht is niet actueel
Vind ik leuk
FSCeara +7282
woensdag 16 mei 2018 om 08:48
L1 is de zender van Roda.de rest van de clubs zijn ondergeschoven kindjes.dus ik weet niet waar jij op doelt
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 09:27
wat een onzin kraam jij er uit. wiche is zeker ook een pro-roda journalist hé?
Vind ik leuk
FSCeara +7282
woensdag 16 mei 2018 om 09:37
Ik ga met jou niet meer in discussie aangezien jij het geweten van Limburg bent of in ieder geval je zo wil profileren.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 10:35
en dat zegt een fortuna supporter? ik heb nog het fatsoen om niet te reageren op fortuna topics, zou jij misschien andersom ook eens moeten doen.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 08:23
Vol ongeloof kijken de Rodafans naar het scorebord
en vinden het een daverende verrassing dat Roda degradeert.
Maar is het wel zo'n daverende verrassing ?
Kerkrade heeft tot dusver 50 seizoenen eredivisievoetbal gekend.
Eerst onder de naam Rapid JC 6 seizoenen,
dan onder de naam Roda JC onafgebroken 41 seizoenen,
en om af te sluiten nog een toetje van 3 rampjaren.
Pas vanaf het seizoen 2012/2013 is het huilen met de pet op.
Immers 2009/2010, 2010/2011, 2011/2012 nog 3 x in Top Tien.

Zie hier de 8 seizoenen met het minste aantal punten :
1961/1962 26 pnt 35-77 Ben Tap (Rapid driepuntensysteem)DEGRADANT
1973/1974 28 pnt 31-56 Hennie Hollink/Fritz Pliska
2013/2014 29 pnt 44-69 Ruud Brood/Jon Dahl Tomasson DEGRADANT
2017/2018 30 pnt 42-69 Robert Molenaar DEGRADANT
2008/2009 30 pnt 38-58 Harm Van Veldhoven (daarna 3 x Top Tien)
2016/2017 33 pnt 26-51 Yannis Anastasiou
2012/2013 33 pnt 51-69 Ruud Brood
2015/2016 34 pnt 34-55 Darije Kalezic

Gelukkig is het door Aleksei beheerde familievermogen zo groot,
dat hij mits ca. 1 % investering zowel Roda JC + PLS + Kaalheide
voor zijn familie kan vergaren. Hoop doet leven.
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 08:32]
Vind ik leuk
Rodapaus +4421
woensdag 16 mei 2018 om 08:43
Denk dat voor veel fans niet echt als een verrassing komt, het was duidelijk te zien dat de selectie lang moest wennen voordat het een beetje begon te draaien. We hebben lang genoeg tegen de 18e plek aan zitten kijken. Maar omdat het opeens een beetje begon te lopen en er nog een kleine kans was dat we ons nog veilig konden spelen hadden veel fans denk ik hoop gekregen voor de playoffs.

Als we ons veilig hadden gespeeld kon er verder gebouwd worden aan meer stabiliteit voor de eredivisie, heb wel meer vertrouwen in Harm daarvoor. Maargoed nu maar opnieuw zien te beginnen in de jupiler league, wie weet wat dat brengt. Het hoeft niet perse negatief te zijn op de lange termijn, al is het voor nu natuurlijk wel een flinke stap terug in meerdere opzichten.

En vraag me toch af waar al die bedragen van het vermogen van Korotaev vandaan komen, heb al de meest wilde bedragen gehoord. Vind het toch knap dat er bijna niks over de man bekend is maar dat ze toch weten hoeveel geld hij heeft
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 10:10
Deze week komt er nieuws betreft Korotaev , kan ik je vertellen, uit betrouwbare bron vernomen.
Daarna weet men gelijk hoe Korotaev erin staat
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 08:26
Het begint een hele vreemde club te worden dat Roda JC. Negatief in het nieuws met aandelen verkoop en Iedere keer dat scheinheilig overkomen als club. Die technisch directeur voorop.
Vind ik leuk
Rodajc +7955
woensdag 16 mei 2018 om 08:56
Schijnheilig? Vertel.
Vind ik leuk
FCG1971 +142
woensdag 16 mei 2018 om 16:01
Een Twente supporter rest maar 1 ding, nederige houding en mond dicht.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 08:28
Roda moet helemaal niet in de pers praten en in alle stilte werken aan een wederopbouw.

In de organisatie zal veel moeten gebeuren. Lagardere moet je zsm afsheid van nemen. Voegen commercieel gezien niks toe. Collard z'n contract ook niet verlengen. RvC opnieuw doorlichten.

Echt een grote puinhoop daar
Vind ik leuk
Rodapaus +4421
woensdag 16 mei 2018 om 08:45
Het is het hele seizoen al ongekend stil bij Roda, er lekt niks uit wat vroeger wel zo was. Ik snap heel goed dat ze hierop reageren omdat het bericht van L1 heel eenzijdig was, Roda corrigeert ze hierin.

Het bericht van L1 zorgt voor veel onrust bij de fans, zo'n rechtszaak klinkt natuurlijk heel hevig maar Collard brengt wat nuance aan.

Overigens was ook op zender L1 dat Korotaev misschien vandaag naar Kerkrade zou komen, dus wie weet.
Vind ik leuk
plato68 +210
woensdag 16 mei 2018 om 10:12
Iedereen roept maar wat lekker laten doen weten de helft en de rest vullen ze zelf aan of praten de pers na. Je ziet maar weer er verschijnt iets in de pers wat maar half klopt en iedereen rent er met oogkleppen achteraan omdat ze het maar al te graag willen geloven.....
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 09:01
Met deze samenstelling aan spelers zeker niet . De meeste hebben niks met onze cultuur of wat dan ook te maken . Deze mensen spelen hoofdzakelijk voor hun bankrekening en meer niet . Liefde voor land of club zal je bij deze gasten niet vinden .
Vind ik leuk
Pec Man +668
donderdag 17 mei 2018 om 13:34
Gelukkig hebben ze bij Roda JC een hele goede en betrouwbare Russische investeerder volgens de supporters. Daar kan gewoon helemaal niets meer misgaan.
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 14:34]
Vind ik leuk
vrijdag 18 mei 2018 om 22:57
Kom goed met Korotaev. Heeft voldoende vermogen in z'n VC.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws