Gerucht uit Zwitserland: Ajax heeft oogje op 22-jarige linksbuiten

Gerucht uit Zwitserland: Ajax heeft oogje op 22-jarige linksbuiten

woensdag 16 mei 2018 om 08:30

Ajax heeft volgens Zwitserse media het oog laten vallen op Marvin Spielmann. De 22-jarige buitenspeler heeft een uitstekend seizoen achter de rug bij zijn club Thun. Spielmann was daar goed voor 12 doelpunten in 33 competitieduels. 

Spielmann is een rechtsbenige vleugelaanvaller die bij Thun vooral op de linkerflank staat geposteerd. Hij begon zijn carrière bij FC Aarau, verkaste in 2016 naar FC Will en speelt sinds afgelopen zomer bij zijn huidige club. Zijn contract loopt door tot medio 2020. 

Het Zwitserse Blick weet dat Ajax interesse heeft in Spielmann. Hoe concreet de belangstelling vanuit Amsterdam is, meldt het medium niet. Ook Serie A-club Sampdoria wordt aan Spielmann gelinkt. 

Mogelijk heeft Ajax de buitenspeler in het vizier als opvolger van Justin Kluivert. De negentienjarige Oranje-international vertrekt deze zomer mogelijk uit de Johan Cruijff Arena. Vanuit Italië en Engeland is er veel interesse voor Kluivert. Met Hassana Bandé trok Ajax reeds een vervanger voor Amin Younes aan.  

Plaats een reactie

Nistel +2633
woensdag 16 mei 2018 om 08:44
Zouden ze bij Ajax weten dat je er maar 11 mag opstellen?
Vind ik leuk
LarsNL16 +2572
woensdag 16 mei 2018 om 08:48
Huh? Echt?
Vind ik leuk
5697956 +2784
woensdag 16 mei 2018 om 09:57
Eigen jeugd?
Vind ik leuk
LarsNL16 +2572
woensdag 16 mei 2018 om 19:32
Hoe?
Vind ik leuk
fr0do +412
woensdag 16 mei 2018 om 08:53
Spelers van 10mil kan je ook gewoon in de JL opstellen.
Vind ik leuk
Nistel +2633
woensdag 16 mei 2018 om 09:06
Al die aankopen zullen eerst wel een jaartje mogen wennen in Jong Ajax. En dan weer heel enthousiast zijn dat ze kampioen worden. Jong Ajax dan he.
Vind ik leuk
fr0do +412
woensdag 16 mei 2018 om 10:32
Competitie vervalsing heet dat.
Vind ik leuk
Pilsje +126
woensdag 16 mei 2018 om 09:00
Nee ajax mag dit seizoen 13 man opstellen:) anders word het te makkelijk voor psv en dat willen we niet hebben:)
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 09:02
Dat weten ze daar niet maar ze moeten wat nieuws halen want die bande kan er namelijk geen ruk van
Vind ik leuk
Nistel +2633
woensdag 16 mei 2018 om 09:05
Paniekaankopen dus. Ze moeten wat, na 4 jaar de beste, de grootste, de meest fantastische en de minste prijzen.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 09:06
Haaa
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 14:02
Ajax houd je wel bezig hé.
Vind ik leuk
Nistel +2633
woensdag 16 mei 2018 om 14:20
Weinig keus hier op VP!
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 14:24
Wel eens gehoord van Hoge bomen vangen veel wind?
Vind ik leuk
thierryer +1130
woensdag 16 mei 2018 om 10:00
Ja ze halen opvolgers binnen voor de vertrekkers. Zo zou je Labydad de opvolger van Younes kunnen noemen of van Zyech( die zeker vertrekt) Die argentijn de opvolger van Viergever. En nu kijken ze wie Kluivert kan vervangen. Logisch toch?
Vind ik leuk
Nistel +2633
woensdag 16 mei 2018 om 10:32
Zeker logisch voor een zelfbenoemde opleidingsclub. Kopen maar raak. Aandeel eigen jeugd wordt met het jaar minder. Nog even en er staan alleen nog maar aankopen op het veld en is de identiteit van Ajax (de befaamde Ajaxschool) daarmee voorgoed verleden tijd.

De hele heisa rond Cruijff is in elk geval voor niks geweest. Daar wordt helemaal niks meer mee gedaan.

Zelfs als niet-Ajacied vind ik het jammer dat Ajax zo de eigen clubcultuur overboord gooit. Ajax had daarmee iets unieks.
Vind ik leuk
Donnygo +883
woensdag 16 mei 2018 om 10:57
Doet Ajax het met de jeugd is het commentaar geld moet op het veld staan.
Koop Ajax spelers is het commentaar Koop club waar is hun jeugd dan.

Als dit team bij elkaar kan blijven met aankopen is het.
Aankopen (a)
Jeugd (j)

Onana (a)/van Leer (a)

Veltman (j) de Ligt (j) Mallagan (a) Wober (a) Bakker (J) Tagliafico (a) Dankerlui(j) Schuurs (a)

Labyad (a) v/d Beek (j) de Wit (j) F. de Jong (aj) Mazazouri (j) Schone (a) Eiting (j)

Kluiver (j) Bande (a) Huntelaar (a) Dolberg (j) Neres (a) Cerny(j)

als ik dan snel even tel 12 jeugd en 11 aankoop volgens mij is een selctie dan mooi in everwicht met aankopen en Jeugd dus zie ik het probleem niet.
Hoe is de verhouding bij jullie club?
Vind ik leuk
Nistel +2633
woensdag 16 mei 2018 om 11:25
Wel even bij de feiten blijven.

- Frenkie de Jong heeft nooit in de Ajax jeugd gespeeld, dat is gewoon een aankoop (Jong Ajax is geen Ajax jeugd)
- Veltman zou zonder blessure deze zomer weg zijn, is in feite al vervangen door aankopen
- Dankerlui is in januari al verkocht aan Willem II, die kun je schrappen
- De Ligt, Van Beek, Kluivert, allen nog maar de vraag of ze na de zomer nog Ajacied zijn. De opvolgers worden gezien alle actuele berichten aangekocht en niet intern doorgeschoven.
- Dolberg was bijna 18 toen hij overkwam, dat is geen product van de Ajaxschool, Cerny als 15-jarige kun je over discussiëren. Lijkt inmiddels al wel afgeschreven.
- Mazraoui en Eiting staan officieel reeds te boek als Ajax 1 spelers en zijn echte Ajax jeugdspelers.Voor Bakker en De Wit is het maar de vraag of die erbij komen, ik heb hier zover niks van gelezen. Ekkelenkamp lijkt nog wel een kans te maken, evenals Matusiwa (ook pas als 17-jarige overgekomen).

Maar het is toch duidelijk dat de trend is dat vertrekkers hoe dan ook door aankopen worden vervangen?

Hoe dat bij andere clubs zit, is niet relevant. Dit gaat helemaal niet om het vergelijken tussen clubs. Ik benoem al dat Ajax hierin uniek was met een eigen identiteit en de Ajaxschool. Daar blijft op deze manier weinig van over. Veel fans zullen dat minder kunnen waarderen, daar ben ik van overtuigd. Niks mis met spelers kopen of een koopclub zijn, maar als Ajax zijnde vergooi je daarmee wel de identiteit die je uitzonderlijk maakte tov andere clubs. De kreet dat eigen jeugd zoveel kansen krijgt in Ajax 1, kan daarmee langzamerhand wel in de prullenbak.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 13:18
Altijd dat gezeur om de definitie van ''jeugdopleiding''. Als je de definitie van de Uefa pakt die zij hanteren voor de Champions League dan moet je minimaal 8 spelers selecteren die ''Home Grown'' zijn waarvan 4 ''club trained''. Een jeugdspeler is dan volgens de Uefa een speler die tussen zijn 15e en 21e minstens 3 jaar of 36 maanden bij een club heeft gespeeld.

Daarnaast werkt de unieke identiteit van Ajax momenteel beperkt, er zijn op dit moment niet genoeg Nederlandse talenten in het voetbal die kunnen acteren op het hoogste niveau van de eredivisie. Maar omdat Ajax zeker genoeg jeugdspelers heeft maar ook kampioen wil worden is het meer dan logisch dat je een aantal aankopen doet om je team te versterken.

Mensen moeten ook eens af van de eeuwige illusie dat Ajax alleen maar een opleidingsclub is. We leven nu in hele andere tijden dan 20 jaar geleden. De 16 jarige top talenten van Feyenoord,Ajax en PSV worden al vaak weggekaapt. Je moet tegenwoordig roeien met andere riemen en ik vind het een uitstekend plan om eens een aantal spelers te kopen en te kijken of deze strategie beter uitpakt.
Vind ik leuk
_AJAX_ +2598
woensdag 16 mei 2018 om 17:15
ik snap niet waar je je druk over maakt...
Vind ik leuk
elijah +1104
woensdag 16 mei 2018 om 11:13
In het verleden, 1995, had Ajax de balans met jeugd en ervaren spelers. Ajax kan niet alleen maar leunen op eigen jeugd. Jeugd moet ook leren van ervaren spelers. Daarom kopen ze ervaren spelers zoals een tagliafico, huntelaar en labyad. Nu nog een extra ervaren centrale verdediger erbij, dan zijn we compleet tenzij kluivert en deligt vertrekken
Vind ik leuk
Nistel +2633
woensdag 16 mei 2018 om 12:10
De lichting van 1995 was uniek, spelers van midden twintig die de kern van het team vormden en al jaren bij Ajax speelden (Litmanen, gebr. De Boer, Sar, Finidi etc). Daarbij een unieke lichting aan toptalenten die doorkwam (Kluivert, Davids, Seedorf). En enkele wat oudere leiders (Blind, Rijkaard) die boven alle discussie stonden. Een dergelijke samenstelling red je tegenwoordig helaas niet meer.
Vind ik leuk
_AJAX_ +2598
woensdag 16 mei 2018 om 17:12
jij bent niet wijs man. lopen zat parreltjes in de jeugd, alleen is het nog wat te vroeg. je kunt niet alleen maar jeugd doorvoeren, want dan ga je op je bek. je moet ook ervaring in het veld hebben. rond de 24 jaar enzo...
Vind ik leuk
fr0do +412
woensdag 16 mei 2018 om 10:34
Was bande niet al de vervanger van Younes? Dus dan heb je Bande, Labyad en deze Zwitserse knakker en uiteraard nog Cerny wanneer die fit is en Johnsen.
Vind ik leuk
thierryer +1130
woensdag 16 mei 2018 om 12:20
Ja je vleugels moeten dubbelbezet zijn net als alle andere posities. Er wordt getrokken aan Kluivert en ook aan Neres. Net zoals er geruchten ontstaan over vertrek van Ajax speler zijn er ook geruchten over potentiële opvolgers.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 14:01
Al dan niet met geschorste spelers desnoods...
Vind ik leuk
dhrwobo +17124
woensdag 16 mei 2018 om 08:47
Poh wat krijgen talenten bij Ajax toch veel kans. Ja echt DE opleidingsplek van Nederland. Nog nooit is een Nederlandse club zo intensief bezig met het aankopen van spelers dan Ajax momenteel.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 08:49
Dus de plek waar je percentueel de minste kansen krijgt ?
Vind ik leuk
dhrwobo +17124
woensdag 16 mei 2018 om 08:54
Ajax begint wel steeds meer die vorm aan te nemen ja.
Vind ik leuk
2cents +45711
woensdag 16 mei 2018 om 09:07
Nog los van of dit sport berichten waar is of niet, welke linksbuiten uit de jeugd dient zich aan op dit moment. Of zelfs in de o19 of o17?

Als je je daar nu eens in verdiept dan kun je pas beoordelen of dit iemand in de jeugd in de weg zou zitten.

Zelfde geldt centraal achterin of aanvallend op het middenveld. Alleen Ekkelenkamp en Bakker zitten er een beetje tegenaan.

Jong Ajax was afgelopen seizoen kwalitatief het slechtste in alle jaren JL en de beste spelers van de o19 waren vaak 15/16 jaar oud.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 09:10
Het slechtst in jaren? Jullie werden nota bene kampioen in de JL. Hoe slecht is de rest dan?
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 09:15]
Vind ik leuk
2cents +45711
woensdag 16 mei 2018 om 09:11
Dat kun je je inderdaad afvragen.
Vind ik leuk
Den Daats +1691
woensdag 16 mei 2018 om 10:30
Onzin! Jullie hadden een godsvermogen rondlopen in de JL maar allemaal net niet!

Voor de JL natuurlijk toppers, stuk voor stuk.

Haha
Vind ik leuk
2cents +45711
woensdag 16 mei 2018 om 10:38
Dat geld daarin niets zegt heeft juist Jong Ajax vorig jaar aangetoond.

Iets vaker kijken zou ik zeggen.
Vind ik leuk
Den Daats +1691
woensdag 16 mei 2018 om 10:40
Er is een stuk minder potentie en meer jongens die er meteen staan maar nooit de top zullen halen.

Daarom zijn jullie ook kampioen geworden.
Vind ik leuk
2cents +45711
woensdag 16 mei 2018 om 11:34
De kracht van het team was dat de kern al jaren met elkaar bij Ajax gespeeld had. Mede omdat er geen hele grote talenten meer overgebleven waren van hun groep (die waren allemaal al doorgestroomd) was het een heel hechte groep. De net niet groep, die allemaal knokten voor een leven als prof, eventueel bij Ajax maar anders elders. Geen hoogvliegers maar wel allemaal jongens met ambitie.
Vind ik leuk
Den Daats +1691
woensdag 16 mei 2018 om 12:41
En peperdure aankopen...

Kom op man! We volgen het allemaal op de voet!
Vind ik leuk
2cents +45711
woensdag 16 mei 2018 om 12:45
Dat blijkt niet uit je reacties.
Vind ik leuk
Den Daats +1691
woensdag 16 mei 2018 om 13:42
Ik zeg ongeveer hetzelfde als jij alleen leg jij de nadruk op de zogenaamde teamgeest en ik op miljoenenaankopen die eroplos scoren en assists leveren.

Vind ik leuk
2cents +45711
woensdag 16 mei 2018 om 13:48
Dus zeggen we eigenlijk het tegenovergestelde...

Met Sierhuis in de spits was er mogelijk nog meer gescoord.

Jij praat erover alsof Ajax die miljoenen investeerde om het goed te doen in de JL. Het is en blijft een opleidingsteam.

Zelfs in de kampioenswedstrijd bij een negatieve stand werd er gewisseld na 60 minuten met het oog op het eerste elftal.
Vind ik leuk
Den Daats +1691
woensdag 16 mei 2018 om 17:15
Er is geen reden om te geloven dat er met Sierhuis meer gescoord zou worden.
Vind ik leuk
Nistel +2633
woensdag 16 mei 2018 om 09:49
Als je de hype van begin dit seizoen mocht geloven was het een kwestie van tijd voor die Johnsen wel in Ajax 1 zou staan. Datzelfde seizoen nog. De commentaren waren lyrisch. Hoor je ook amper meer wat van.

Maar zo gaat het (te) vaak bij Ajax. Na een paar leuke wedstrijden wordt een speler opgehemeld tot nieuwe wereldster, daarna hoor je er een tijd niks/nauwelijks meer van en vertrekt de speler weer met stille trom.
Vind ik leuk
2cents +45711
woensdag 16 mei 2018 om 10:01
Vooral Kraaij jr ging helemaal uit z’n dak iedere keer op tv. Daar kan Ajax natuurlijk helemaal niets aan doen.

Als je Johnsen nu ziet gaat hij het mentaal gewoon niet redden. Zo hard moet je zijn.

Kwaliteit zat, maar laat het veel te weinig zien.

Daarnaast loopt hij als een treurwilg over het veld.
Vind ik leuk
Laliga +1456
woensdag 16 mei 2018 om 10:23
Heb die johnsen toevallig gezien in die kampioenswedstrijd maar man liep me dood te ergeren aan dat ventje , die probeerde 300 keer ze man voorbij te komen lukte niet 1 x ...
Vind ik leuk
2cents +45711
woensdag 16 mei 2018 om 10:35
Zo was het in het overgrote deel van zijn wedstrijden. Helaas.
Vind ik leuk
Nistel +2633
woensdag 16 mei 2018 om 10:24
Ik schrijf ook niet dat het een officieel standpunt van Ajax was.
Vind ik leuk
2cents +45711
woensdag 16 mei 2018 om 10:37
Zo gebeurt het dus vaak bij Ajax, buiten de schuld van de club om.

Maar kijk naar De Mos over PSV talenten. Die maakt ze ook veel beter dan ze zijn.
Vind ik leuk
Ginovanni +16650
woensdag 16 mei 2018 om 10:01
Door de media idd...
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 10:02]
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 14:23
Wat een jankbal ben jij zeg haha. Waar zijn jullie talenten dan kwatskut?

Hebt er niet echt kijk op jij, maar hier praten alsof je de professor bent haha.
Vind ik leuk
Nistel +2633
woensdag 16 mei 2018 om 14:32
Aan jouw taalgebruik te zien kan ik van jou helaas niet hetzelfde zeggen!
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 14:35
Jij en dhrwobo ik heb nog nooit zoveel onzin gelezen in 5 minuten. We leven niet meer in de jaren 90 dat weten jullie he? Haha kwatsers zeg.
Vind ik leuk
Nistel +2633
woensdag 16 mei 2018 om 14:36
Dan lees je het toch niet? Niemand verplicht je een abonnement te nemen op mijn postings. Overslaan is ook een optie.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 14:41
Is goed professor!
Vind ik leuk
Bizzy +14773
woensdag 16 mei 2018 om 08:49
De veel geprezen Amserdamse jeugsopleiding krijgt het zwaar voor haar kiezen. Het is een motie van wantrouwen.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +16349
woensdag 16 mei 2018 om 08:50
Ja, die Dennis Johnsen is het ook nog niet.
Vind ik leuk
dhrwobo +17124
woensdag 16 mei 2018 om 08:55
Je bedoelt die speler die Ajax in 2017 van Heerenveen heeft overgenomen?
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +16349
woensdag 16 mei 2018 om 08:55
Ja... :)
Vind ik leuk
dhrwobo +17124
woensdag 16 mei 2018 om 09:02
;-)
Vind ik leuk
Bizzy +14773
woensdag 16 mei 2018 om 09:14
En Mees de Wit ? Vind ik wel een goede voetballer. Maar ook Pasqualie, Unuvar en de la Vega zijn grote talenten.

Binnenkort maar weer eens naar de toekomst.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 10:15
En dan er achter komen dat de la Vega al niet meer bij Ajax zit.
Vind ik leuk
Bizzy +14773
woensdag 16 mei 2018 om 10:26
Recent ja...heb niet iedere speler nagetrokken op google etc. Ajax is ook niet mijn club. Paar uurtjes op de toekomst met de kids is leuk. Daar zijn we al een tijdje niet meer geweest. Ik heb dus ook niet veel zicht meer op de talenten.
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 10:28]
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 11:15
Het is ook niet mijn club, en het was zeker niet aanvallend. Wat ik wel vind is dat Ajax meer met de talenten moet gaan doen. De verdedigers zijn zeer middelmaat die kan je best kopen maar ze hebben gewoon hele leuke en goede aanvallers lopen.
Maar goed als ze blijven kopen heeft misschien Heerenveen nog kans op leuke voetballers die ze hard nodig gaan hebben.
Vind ik leuk
Bizzy +14773
woensdag 16 mei 2018 om 11:30
Doorgaans doen Ajax talenten het beter dan de aankopen. Die een jongen als Mazraoui. Ben het helemaal met je eens.
Vind ik leuk
Bhj +649
woensdag 16 mei 2018 om 09:03
Och, proef ik hier weer een vleugje jalozie en frustratie
Vind ik leuk
Thilo +1277
woensdag 16 mei 2018 om 09:43
Een vleugje?
Vind ik leuk
dhrwobo +17124
woensdag 16 mei 2018 om 10:04
Nee, dat hopen jullie telkens. Het is gewoon fijn om alle Ajax-supporters er even op te wijzen dat hun club niet meer de club is die ze vroeger altijd zo geroemd hebben ;-)
Vind ik leuk
#Keizerout +17405
woensdag 16 mei 2018 om 10:24
Ik denk dat de meeate fans blij zijn dat we af zijn van het idee dat alles moet worden opgelost met eigen jeugd en spelers van 10 euro
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 14:06
Alles veranderd toch? Fijn dat jij het fijn vindt.
Vind ik leuk
FSCeara +7286
woensdag 16 mei 2018 om 09:19
Maar je moet er een stuk of 50 kopen om 11 goede over te houden
Vind ik leuk
rpaulp50 +6799
woensdag 16 mei 2018 om 09:37
Ha ha gek he ?
Talent wordt weggekocht voordat Ajax sportief kan profiteren, dat is helaas de trend.
Opleiden doe je feitelijk voor de grote buitenlandse clubs, Ajax de poen en de buitenlandse grootheden het talent.
Leuk is anders, maar wel de realiteit anno 2018.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 09:42
Genoeg talenten.... En veel verkocht de laatste jaren.... Tete riedewald bazoer klaassen Kishna de ligt Kluivert v.d. beek... En Onana en Dolberg erikssen zijn op jonge leeftijd bij Ajax gekomen dus ook opgeleid...om je maar een paar namen te noemen... En Nouri niet te vergeten....
En als ze op hun 18 doorbreken en gelijk na 1jaar of 2 al worden opgepikt... moet Ajax wel wat uit buitenland halen...
Volgens mij heeft Ajax inmiddels ook spelers als eiting Sierhuis en mazraoui dit seizoen al in eerste laten debuteren

Vergeet niet dat Ajax al jaren de jongste selectie heeft gehad.

Geloof dat PSV ook druk bezig is met kopen... maar dat lukt ze nog niet echt

Dus lul niet dat er niets doorbreekt
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 09:57
hee Keesje en dan nog geen kampioen worden,grote paniek slaat toe.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 10:23
Niet van onderwerp veranderen... We hadden het over talenten die bij Ajax zijn doorgebroken. Dat talent wel kansen krijgt...

Maar je snapt het woord onderwerp vast niet....

En je hebt mijn reactie niet goed gelezen of kan je niet lezen?

Ik hoop niet dat je voor PSV bent. Want als je al niet begrijpend kunt lezen of kunt lezen dan zegt dat wel wat over de gemiddelde PSV-er.

Vind ik leuk
dhrwobo +17124
woensdag 16 mei 2018 om 10:25
Keesje Keesje Keesje, wat ben je weer aan het raaskalken. Onana, Dolberg en Erikssen zijn op respectievelijk 19, bijna 18 en bijna 17 jarige leeftijd door Ajax ingekocht. Dus om nou hen als product van je jeugdopleiding te noemen vind ik toch een ruime zelfoverschatting.

En dat PSV druk bezig is met kopen, waar baseer je dat op? Niet op VP, want hier worden alleen maar verhalen over Ajax gepost namelijk ;-).

Het enige dat ik zeg is dat Ajax-talenten zich echt wel zorgen gaan maken om het driftige aankoopbeleid van de club. Kijk naar Cassiera, die heeft gewoon bij Jong Ajax een heel seizoen in de basis gestaan ten koste van je eigen opgeleide talenten... dat kan toch nooit goed zijn?

Maar ik vind het prima hoor! Lekker zo doorgaan :-)
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 11:35
Je volgt je club erg goed....
Zal je even helpen met wat namen.
Edmilson jr
Labyad
Luca Adzic
Dumfries
Nordin bakker
Bacuna
Viergever l

Misschien lees je meer namen bij Ajax maar is eenmaal een grotere club.
We hebben al vervanging gehaald voor wat vertrokken is.... We zoeken vervanging voor wat kan of gaat vertrekken.
Vind ik leuk
dhrwobo +17124
woensdag 16 mei 2018 om 14:17
Dat zijn alleen maar geruchten, waar enkel Viergever is vastgelegd. Ajax daarentegen heeft de afgelopen 2 jaar 17 spelers gekocht voor het eerste elftal. Moet je nagaan hoe veel jeugdspelers daardoor niet kunnen doorstromen. In Eindhoven hebben we in dezelfde periode 9 spelers aangekocht, waarvan 3 gehuurd, wat dus voor lange termijn geen bedreigingen zijn voor eigen talenten.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:54
Talent bij ons geen kans?
Geloof toch echt dat er aardig wat jeugdspelers zijn doorgebroken of hun debuut hebben gemaakt alleen dit seizoen.
De ligt...
Zeefuik, in de winter verhuurd
Kluivert,
Nouri
Frenkie de Jong
Mazraoui
Sierhuis
Eiting
Dani de Wit... Dus wat geen doorstroming

En dit seizoen zijn er 9 spelers vertrokken plus 1 die geen speeltijd kreeg.... Dijks...

En Ajax heeft nu laten gaan

Younes
Dijks
Viergever
Veltman uitgevallen
Ziyech gaat weg
Kluivert verhaal ken je
En er is veel belangstelling voor
onana
De Ligt
Dolberg
De Jong
Neres

En Ajax heeft nog maar 4 spelers aangetrokken en is gewoon verder aan het scouten.
Een jongen van 22zal eerst bij jong Ajax aansluiten.
En volgend jaar aansluiten bij de a selectie als er weer spelers weg gaan...
Zoals v. D. Beek
Huntelaar
Sinkgraven

En je weet nooit wat een nieuweling het doet en of na 1jaar al weer weg is voor 45 miljoen.

Wij kijken verder dan 1 seizoen.... En we hebben het geluk dat we wat uit kunnen geven.

Praat ik alleen over 2017/2018

Dus er is weldegelijk doorstroming. Zo is dat al jaren... Kijk in de afgelopen jaren wat er aan jeugd het eerste heeft gehaald en nu elders speelt.

Dus wat een onzin dat bedreiging voor eigen talenten.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 09:44
En dan heb je de spelers ook nog die op 16 jarige leeftijd al door Engelse clubs worden gehaald
Vind ik leuk
base +1084
woensdag 16 mei 2018 om 12:00
Nee?
Nooit Psv in de gaten gehouden toen ze nog wat te besteden hadden, dat was voor ze allerlei constructies moesten bedenken om spelers als Lozano binnen te halen. ;)
Vind ik leuk
dhrwobo +17124
woensdag 16 mei 2018 om 14:18
Klopt. Maar wij hebben de omslag gemaakt waarin talenten uit de jeugd meer kansen krijgen en er minder gekocht wordt. Bij Ajax is de omslag gekomen dat talenten uit de jeugd minder kansen krijgen en er meer gekocht wordt. En met ons beleid worden toch verdacht meer prijzen gewonnen momenteel, kijk naar de eerste elftallen en jeugdelftallen..
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 14:19]
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 14:03
Dus?
Vind ik leuk
_AJAX_ +2598
woensdag 16 mei 2018 om 17:17
wij hebben tenminste knaken...
Vind ik leuk
Rodajc +8014
woensdag 16 mei 2018 om 08:49
Klinkt niet als een Ajax-waardige speler.
Vind ik leuk
PSVFU +1111
woensdag 16 mei 2018 om 08:51
Het begint een beetje dwangmatig te worden dat koopgedrag.
Vind ik leuk
Bhj +649
woensdag 16 mei 2018 om 09:01
Zijn bij jouw alle geruchten al gekocht ook?
Vind ik leuk
#Keizerout +17405
woensdag 16 mei 2018 om 10:25
Haha en Eindhovense reacties als wij iemand kopen komen niet dwangmatig over bedoel je?
Vind ik leuk
PSVFU +1111
woensdag 16 mei 2018 om 10:36
Ajax is de club die de laatste 10 jaren het meeste hebben gekocht.
Vind ik leuk
#Keizerout +17405
woensdag 16 mei 2018 om 10:55
Ja, en het meest opgeleid.
Neemt niet weg dat ik een heleboel gefrustreerde reacties zie uit Eindhoven
Vind ik leuk
PSVFU +1111
woensdag 16 mei 2018 om 10:58
Onana en dolberg = geen eigen jeugd maar ook gewoon koop
Vind ik leuk
#Keizerout +17405
woensdag 16 mei 2018 om 11:09
Ja weet ik wel hoor.
Wat wil je daarmee zeggen? Dat PSV fans niet constant lopen te jammeren als wij iemand kopen?
Vind ik leuk
PSVFU +1111
woensdag 16 mei 2018 om 14:11
Dat
Komt omdat ajax supporters het in het verleden aan de lopende band deden en nu ze zelf de ene na de andere speler aanschaffen is het slim en doordacht beleid.....hypocriet
Vind ik leuk
#Keizerout +17405
woensdag 16 mei 2018 om 14:21
En doordat Ajax fans iets zeiden over koopclub kom jij tot de conclusie dat wij dwangmatig spelers kopen?
Dat is echt een raar verhaal.
Vind ik leuk
PSVFU +1111
woensdag 16 mei 2018 om 14:38
Hele vreemde conclusie die jij trekt over mijn conclusie....hoe kom je daar nou bij zeg ???. Nee dat baseer ik op alle aankopen die ik zie passeren de laatste jaren.
Vind ik leuk
#Keizerout +17405
woensdag 16 mei 2018 om 15:02
Dat zeg je zelf.
Vind ik leuk
PSVFU +1111
woensdag 16 mei 2018 om 15:11
Nee hoor
Vind ik leuk
#Keizerout +17405
woensdag 16 mei 2018 om 15:31
Jawel hoor.
Misschien kun je niet zo goed lezen.
Vind ik leuk
PSVFU +1111
woensdag 16 mei 2018 om 16:10
Nee. Zoals je kunt zien reageerde ik op jouw bericht “dat psv fans niet constant.....kopen”. Vervolgens ga jij dit koppelen aan het allereerste bericht....
Vind ik leuk
#Keizerout +17405
woensdag 16 mei 2018 om 16:27
En wat was je punt?
Vind ik leuk
PSVFU +1111
woensdag 16 mei 2018 om 16:28
Heb je drank op ofzo pfffff
Vind ik leuk
#Keizerout +17405
woensdag 16 mei 2018 om 16:29
Nope, ben gewoon aan het werk. Jij?
Vind ik leuk
PSVFU +1111
woensdag 16 mei 2018 om 16:35
Nee drank niet op dit tijdstip bah
Vind ik leuk
#Keizerout +17405
woensdag 16 mei 2018 om 16:39
Dat is heel verstandig van je
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 14:07
heeft gekocht
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 08:51
Heeey ze wilden toch 25+jarige kopen?????
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 08:52]
Vind ik leuk
Adriaan +142
woensdag 16 mei 2018 om 08:54
Ja voor dat de transfer afgerond is is die al 25
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 08:54]
Vind ik leuk
#Keizerout +17405
woensdag 16 mei 2018 om 11:09
Niet alleen maar.
Vind ik leuk
alaaf +167
woensdag 16 mei 2018 om 08:51
Komt er ook nog eens transfernieuws over andere clubs? Ben nu wel een beetje uitgekeken op de perikelen rondom ajax?!
Vind ik leuk
Bhj +649
woensdag 16 mei 2018 om 09:00
Andere clubs hebben geen stuiver om hun reet te krabben, die moeten eerst verkopen om wat te kunnen doen.

Daarnaast, een bericht over Ajax doet bijna elke Feyenoorder, elke PSV'er, elke supporter van een andere club en natuurlijk de vele Ajacieden reageren en lezen.

Berichten over Feyenoord en PSV doen alleen Feyenoorders en PSV'ers lezen en reageren, incidenteel een andere, maar vrijwel 0 Ajacieden. Jullie club interesseert ons namelijk aanzienlijk minder (zeg maar gerust vrijwel niets) dan dat Ajax jullie boeit.

Overigens verbazingwekkend dat ik dit moet vertellen en het jullie nimmer is opgevallen blijkbaar.

Kortom, commercie...kliks...reacties....aandacht...meer geld voor advertenties. Dat is hoe het werkt hè. Daarom is de geruchtenstroom over transfers rondom Ajax al groter en het feit dat Ajax het geld heeft en eigenlijk wel een keer echt wat moet gaan doen ook.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 09:05
Nou er zijn altijd Ajacieden die weer lopen te stoken bij topics over Feyenoord en PSV. Dus wat hij zegt klopt niet.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 09:13
Natuurlijk heb je gelijk voor het grootste deel maar om te doen alsof wat wij doen je niks interresseert is wel een beetje arrogant vind je niet? T is immers niet zo dat Ajax er in slaagt om prijzen te pakken.
Vind ik leuk
Bhj +649
woensdag 16 mei 2018 om 10:19
Is het arrogant om je niet met een andere club bezig te houden?
Ik vind daar weinig arrogant aan, ik vind dat meer mensen dat zouden moeten doen.

Altijd maar die mening over Ajax en dat wij arrogant zijn. Al dat kinderachtige gedrag hier, afgunst en afgeven geeft ons toch rede zat om te stellen dat wij degene zijn waar iedereen naar kijkt, daardoor lijken we al arrogant. Dat doen wij niet, daar zorgt de rest zelf voor.

Het boeit mij werkelijk niets wat PSV of Feyenoord doet, dat meen ik uit de grond van me hart. Wie ze kopen of iets, zal me een worst wezen.

Dat ik af en toe loop te stoken, chargeer (wat sommige totaal niet lijken te begrijpen en op alles happen, hè soplul. Je kan het eerst deel van het woord trouwens beter veranderen in domme).
Tja.....hoort een beetje bij de website toch.

Nogmaals, ze doen maar. Ze zijn allemaal gewoon een beetje jaloers op Ajax dat Ajax zo enorm veel meer aandacht krijgt in de media, maar ondertussen zorgen ze er zelf voor dat de media ervoor kiest dat Ajax die aandacht krijgt, want Ajax trekt meer aandacht en verkoopt beter dan de rest.

Maakt me verder niet uit hoor.
Vind ik leuk
soplul +1830
woensdag 16 mei 2018 om 09:56
"incidenteel een andere, maar vrijwel 0 Ajacieden"

hahahahahaha

Man man man hoe diep kun je je kop in het zand steken.....

Feyenoord en Psv topics staan BOL van de zuig reacties van ajacieden gek!
Vind ik leuk
Bhj +649
woensdag 16 mei 2018 om 10:19
zuig reacties zijn er alleen omdat jullie altijd zo lekker happen, niet omdat het ons boeit.
Vind ik leuk
soplul +1830
woensdag 16 mei 2018 om 10:22
haha ach kindje toch...

Dus wat je nu zegt is dat je vorige opmerking dus een leugen was.
Want je geeft dus toe dat jullie wel je best doen om te zuigen in Feyenoord en Psv topics.

ps: er is trouwens ook niemand die jou boeiend vindt.
Alleen die arrogantie van jou telkens te kakken zetten is wel erg vermakelijk.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 10:22
Je denkt te goed over je medesupporters of te slecht over ons. T zijn meestal juist de Ajacieden die snel de tent uit te lokken zijn maar de tijd dat ik een stoker was heb ik achter me gelaten.
Vind ik leuk
alaaf +167
woensdag 16 mei 2018 om 11:05
Wat een bullshit! Ajacieden lezen net zoveel over andere clubs.
Vind ik leuk
Bhj +649
woensdag 16 mei 2018 om 12:54
Dat denk jij dat toch lekker.
Ik denk daar anders over mag dat?

Ja dat mag. Alaaf
Vind ik leuk
alaaf +167
woensdag 16 mei 2018 om 13:41
Tuurlijk, als je maar weet dat je er naast zit! ? Salut!
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 09:23
Doei!
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 14:09
Moet bij de andere clubs zijn; en je hoeft niets te lezen...
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 08:55
hallo Ajax heeft al een vervanger voor Kluivert en Nerez op het oog? Ja AJAX heeft genoeg geld om te zorgen dat hun selectie op pijl blijft! Als ze ook nog een centrumverdediger halen(Magallan) Dan is de selectie voor het komende seizoen klaar! Als enige topclub in NED! mvg ritje
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 08:58
Tsja, met een begroting van 175 miljoen, en wetende dat er weer een 100 miljoen aan zit te komen kan je gerust eens een gokje wagen!

Wat is ons Ajax toch een mooie warme club. Ik houd er zo van...
Vind ik leuk
2cents +45711
woensdag 16 mei 2018 om 09:08
Begroting van 175 miljoen? Volgens mij haal jij wat dingen door elkaar...
Vind ik leuk
Leeuw +4365
woensdag 16 mei 2018 om 10:11
1 gokje maar?
Vind ik leuk
Bhj +649
woensdag 16 mei 2018 om 10:20
Wij hebben helemaal geen begroting van 175 miljoen hoor, wij hebben alleen een bankrekening van 175 miljoen. Wordt tijd dat er wat van uitgegeven gaat worden.
Vind ik leuk
Pilsje +126
woensdag 16 mei 2018 om 09:00
Ajax heeft echt een goede opleiding:)
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 14:11
Ook dat.
Vind ik leuk
De Haan +110
woensdag 16 mei 2018 om 09:01
Geruchten machine draait weer op volle toeren. Als alles waar was hadden we al 11 nieuwe spelers
Vind ik leuk
Jur74 +6062
woensdag 16 mei 2018 om 09:02
22? Dat is veel te oud.
Vind ik leuk
Korm +28013
woensdag 16 mei 2018 om 09:12
Denk dat het wel een waardige vervanger is :)
al zou kluivert er anders over denken ;)
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 09:14
Geld moet rollen maar wil Ajax elke positie 3dubbel bezet hebben ofzo?
Vind ik leuk
Bhj +649
woensdag 16 mei 2018 om 10:22
Het is gewoon mensen handel. Speculeren met mensen. Als je zo denkt heeft Chelsea elke positie 10 dubbel bezet.

De markt is gewoon zo dat als je Ajax op je CV heb staan als jonge speler dit niet heel erg misstaat en vaak toch wel een paar centen en interesse opwekt. Hoe gek ook en hoe slecht het voetbal in NL ook is. De naam heeft Ajax blijkbaar nog steeds.
Vind ik leuk
Siemjo +171
woensdag 16 mei 2018 om 09:19
In jong Ajax loopt ook nog een links buiten die ze bij Heereveen gehaald hebben. Ook weer een miskoop?
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 09:47
Dat is het verschil met feyenoord die stellen hun miskopen op....haha
Vind ik leuk
soplul +1830
woensdag 16 mei 2018 om 10:19
En weet je wat het allergrappigst hier aan is.....

Zij winnen WEL nog eens iets!!

Stel je voor ze zouden al die super pareltjes hebben die jouw ge-wel-di-ge ajax heeft.....dan kwam er niemand meer tussen joh!
Vind ik leuk
Bhj +649
woensdag 16 mei 2018 om 12:56
ranglijst visie, blind paard ben je ook hè.
Vind ik leuk
soplul +1830
woensdag 16 mei 2018 om 13:01
Oh die 4 prijzen hebben allemaal met de ranglijst te maken?
:)

Grappig onnozel mannetje ben je ook he?
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 09:47
Poeh poeh pfff alweer een linksbuiten op het oogje. Nou ik hoop dat ze daar in Amsterdam blind aan beide ogen worden !
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 09:54
een lachwekkende club dat Ajax,der johan zal zijn eigen nog is omdraaien.

Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 10:10
Jouw Nederlands is ook tamelijk lachwekkend!
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 14:14
Blij dat je er om kan lachen. Zijn eigen? Oké?!
Vind ik leuk
glenn +1033
woensdag 16 mei 2018 om 10:27
tja Bandé moet je niet meetellen, das de zoveelste mispeer
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 10:39
Wat zouden PSV, Feyenoord en andere clubs in Nederland doen met 140 miljoen op de bank? Juist kopen..... lekker doorgaan met janken om Ajax mensen , komt allemaal voort uit angst ... iets wat PSV en Feyenoord al hebben uitgesproken. Tis ook niet leuk om iedere dag wakker te worden en nieuws te zien van Ajax terwijl je eigen club geen moer doet en voor je spelers geen of weinig interesse is. Zet je er over heen alles komt goed.
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 10:40]
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 12:11
Koopclub
Vind ik leuk
Wazzupp +194
woensdag 16 mei 2018 om 12:24
Ze hebben daar toch die Johnson en die Tjech al lopen op linksbuiten?
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:53
Geen bijzondere goal. Ik denk dat Kluivert een gigantisch talent is, maar het nivo dat hij in 2017/2018 had is redelijk makkelijk vervangbaar. (eigenlijk al vervangen door Bande). Ik ben niet onder de indruk van Spielman. Kluivert zal een groot verlies voor Ajax worden, maar vroeger of later gaat hij zowieso weg.

PS. Kluivert gaat helemaal niet weg.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Gerucht uit Zwitserland: Ajax heeft oogje op 22-jarige linksbuiten