Ziyech over Marokkaanse kleedkamerhumor: 'Geen vaseline en tijgerbalsem hier'

    Ziyech over Marokkaanse kleedkamerhumor: 'Geen vaseline en tijgerbalsem hier'

    woensdag 16 mei 2018 om 10:47

    Hakim Ziyech kan niet wachten tot hij met Marokko aan het WK mag beginnen. De spelmaker van Ajax verkoos het Marokkaanse nationale elftal in 2015 boven Oranje en heeft daar geen seconde spijt van gehad.

    'Dat ik voor Marokko mag uitkomen is echt een geschenk. Het is bovendien ook een heel bijzondere beleving. Hoe ze je daar benaderen en behandelen, is zo ontzettend anders dan hier', schrijft de linkspoot in zijn blog op de website van Ajax. 'Misschien komt dat wel door het Zuidelijke temperament van de Marokkanen. Er zit echt vuur in die mensen. Het is er nooit stil op de tribune. Geen seconde. Voetbal wordt daar, denk ik, wat intenser beleefd dan in West-Europa.'

    Ook de kleedkamerhumor in Marokko is heel anders, stelt Ziyech vast. 'In Amsterdam haal ik echt een hoop flauwe geintjes uit met mijn ploeggenoten. Vaseline in iemands sokken, Tijgerbalsem in iemands boxer, noem maar op. Kijk, dat soort schuine grappen haal je in Marokko niet zo snel uit. We zijn daar wat serieuzer. Er wordt meer gepraat met elkaar. Wat volwassener misschien.'

    Poll

    Gaan Ziyech en Marokko hoge ogen gooien op het WK?

    (2662 stemmen)

    Plaats een reactie

    D0mmeLFCT65 +18855
    woensdag 16 mei 2018 om 10:49
    Die pot vaseline dient daar natuurlijk voor andere doeleinden:p:)
    Vind ik leuk
    justinhafc +2845
    woensdag 16 mei 2018 om 10:51
    Potje vriendenvet
    Vind ik leuk
    GaoYao +5190
    woensdag 16 mei 2018 om 14:04

    Volgens mij zijn een paar laarzen genoeg...
    Vind ik leuk
    Dorzon +4373
    woensdag 16 mei 2018 om 10:51
    ja dat staat al klaar voor Labyad, op speciaal verzoek van Erik Hahahahahag
    Vind ik leuk
    Voebtal +6595
    woensdag 16 mei 2018 om 12:20
    Volgens een oud feyenoord speler houden een aantal Feyenoorders wel van een beetje boy loving bij de kapper. Allemaal te lezen in zijn boek. Ging volgens mij over Eldramadi en Vilhena.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +23429
    woensdag 16 mei 2018 om 11:04
    Toch weer even een reminder aan het falen van de KNVB om hem niet binnen te slepen!
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 13:02
    De huidige voetbalbond mogen ze opdoeken, innoveer maar een nieuwe bond.
    Vind ik leuk
    Mari +8555
    woensdag 16 mei 2018 om 11:26
    Jij kan het weten
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18855
    woensdag 16 mei 2018 om 11:32
    Misschien smeren ze hun voetbalschoenen er wel mee in. Blijft het leer lekker soepel.
    Vind ik leuk
    Mari +8555
    woensdag 16 mei 2018 om 11:36
    hahaha.Ja, dat moet het wel zijn.
    Vind ik leuk
    Farmer +11985
    donderdag 17 mei 2018 om 05:49
    Kloddertje spuug, zo deden ze dat vroeger toch?
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +21367
    woensdag 16 mei 2018 om 10:50
    Voetbal maar alsof je leven ervan af hangt daar, en breng maar even een miljoen of 20 extra in het laatje
    Vind ik leuk
    fr0do +1330
    woensdag 16 mei 2018 om 10:52
    Achja nu hebben ze het WK gehaald wil wel eens weten hoe hij behandeld was als ze dat niet hadden gehaald.
    Vind ik leuk
    Berbr +1989
    woensdag 16 mei 2018 om 10:55
    Veel succes in Rusland Hakim!
    Vind ik leuk
    De Hout +1721
    woensdag 16 mei 2018 om 10:56
    Maar wel je onderbroekje aan houden onder de douche. Is toch ook hilarisch?
    Vind ik leuk
    VP Eindbaas +2918
    woensdag 16 mei 2018 om 11:30
    dat doet ie dus om te voorkomen dat er tijgerbalsem in gesmeerd wordt, klinkt ineens een stuk logischer!
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 15:24
    Veltman heeft schijnbaar heel het seizoen met een tijgerbalsembroekje gespeeld...
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 10:56
    Zoveel onzin wordt er hier uitgekraamt door de heer ziyech
    Ja natuurlijk is de mentaliteit anders net als de cultuur maar hijzelf gedraagt zich daar ook anders.
    Marokaanse mannen vinden zichzelf ook vaak geweldig opzich niets mis mee maar als je er te ver in gaat of het verkeerd uit kan het tegen je werken en dat is wat er bij ziyech gebeurt is soms moet je de kritiek gewoon ff slikken en weer verder gaan maar in zijn ogen doet hij nooit iets verkeerd.

    Vind ik leuk
    John M. +4742
    woensdag 16 mei 2018 om 10:56
    "De beleving is heel anders, er zit echt vuur in de mensen"
    Bij het douchen zoveel mogelijk kleren aanhouden, dat is pas het echte douchen.
    Vind ik leuk
    JustH +15363
    woensdag 16 mei 2018 om 11:27
    Scheelt weer, minder in de wasmachine.
    Vind ik leuk
    Yoamma +1121
    woensdag 16 mei 2018 om 10:58
    Haha volwassener... het is misplaatste arrogantie. Altijd bezig zijn met imago. Niemand is zichzelf.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 10:58]
    Vind ik leuk
    silverik +71
    woensdag 16 mei 2018 om 10:58
    Misschien een optie om in de Marokkaanse competitie te gaan spelen dan???
    Kun je daar gaan janken.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21694
    woensdag 16 mei 2018 om 11:01
    De ambiance is daar vele malen beter en ik heb het zelf mogen ervaren.
    Vind ik leuk
    JustH +15363
    woensdag 16 mei 2018 om 11:28
    Hij mag bij Ajax blijven, geen probleem.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 12:36
    Misschien moet je eens wakker worden... terwijl wij afglijden groeit Marokko al jaren. En een ding de Kuip wordt uit gelachen kwa sfeer en herrie.
    Vind ik leuk
    Paddepoel +429
    woensdag 16 mei 2018 om 15:26
    Wie het hardst schreeuwt maakt nog niet de meeste sfeer.
    Ze schreeuwen in Turkij en Marokko misschien veel harder en de hele wedstrijd door.
    Maar geef mij maar de sfeer in de Kuip of Engeland ofzo hoor.
    Ieder zijn ding.

    En Marokko groeit al jaren? Met allemaal jongens die uit Europa komen bedoel je?
    Competitie daar is nog altijd beroerder dan de Nederlandse competitie.

    Leuk voor ze dat ze het eindtoernooi hebben gehaald..maar zullen geen hoge ogen gooien.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 16:52
    Awww zit diep he? Wees blij voor hun en prijs de Marokkaanse bond! Anders dan de KNVB hebben zei een stappenplan gemaakt en zich daar aan gehouden. Daarbij schreeuwen haha ga maar wat filmpjes kijken... toch ook vreemd dat je de Kuip hun liedjes en pyro acties zit proberen na te doen.. of PSV met hun mislukte rookbommen
    Vind ik leuk
    Paddepoel +429
    donderdag 17 mei 2018 om 16:09
    Zit me helemaal niks diep hoor.
    Toch mooi voor Marokko dat ze er ook een keertje bij zijn..Nederland een keer niet, so what..balen, maar kijk wel naar de andere wedstrijden.

    Nogmaals, ieder zijn ding.. de sfeer in Groot Britannie is ongeevenaard..kan geen land tegen op.

    Gaat niet om wie het hardst schreeuwt hoor ,dat kunnen ze in zoveel landen (Griekenland, Zuid Amerikaanse landen, Turkije etc. etc.)

    Maar nogmaals..mooi voor Marokko dat ze er een keertje bij zijn (met vooral Europese jongens).
    Denk toch dat ze stukje tekort komen tegen Spanje en Portugal.
    We zien het wel.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 18:36
    Zit je niet diep nee ik zie het
    Vind ik leuk
    Paddepoel +429
    vrijdag 18 mei 2018 om 11:49
    Ok, zit me diep.
    Zo..oh man, dat lucht op..
    Ik opgelucht, jij blij..lekker man.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 11:00
    Douchen met boxer aan..tis allemaal zo anders ;-) Ruud Gullit zou ze allemaal de stuipen op het lijf jagen
    Vind ik leuk
    The Iceman +9082
    woensdag 16 mei 2018 om 11:03
    Die van der Gijp kon z'n ogen er niet vanaf houden. Hetzelfde had hij met Suurbier.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 11:09
    Ruud wilde honkballen in de kleedkamer
    Vind ik leuk
    Utca030 +13312
    woensdag 16 mei 2018 om 11:04
    Lekker in Marokko gaan wonen dan.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 11:31
    Alle mocro's terug naar Istanbul? Zoiets?
    Vind ik leuk
    Utca030 +13312
    woensdag 16 mei 2018 om 12:43
    Zekers
    Vind ik leuk
    John M. +4742
    woensdag 16 mei 2018 om 13:13
    Dan zijn nog niet in Marokko.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3637
    woensdag 16 mei 2018 om 13:41
    Hoe zie je dat precies voor je dan? Istanboel ligt in Turkije.. Hoe kunnen Marokkanen "terug" gaan naar een stad waar ze niet vandaan komen? Topografie miskleun!
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 13:48
    Dat is het juist. Haha geweldig dit. Blijkbaar ken je dit dus niet. Zoek maar op Google of Youtube. Een of andere pannenkoek heeft dit een keertje geroepen. Dit was volgens mij bij pownews. Sindsdien is het een 'klassieker'' maar als je wat jonger bent ken je het misschien niet.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3637
    woensdag 16 mei 2018 om 13:59
    Wat jonger bent?! Die zogenaamde klassieker van je is uit 2014 man.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 14:48
    Oke en verder? Nog steeds een Topografie miskleun?
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3637
    woensdag 16 mei 2018 om 16:40
    Ja! Iets beter te verklaren, maar fout is fout. (Snap nu wel dat jij om alle de reacties die dit teweeg bracht kon lachen)
    Vind ik leuk
    knapzak +1407
    woensdag 16 mei 2018 om 11:04
    als je de stilte in de amsterdam arena gewent bent , dan is elk ander stadion een bijzondere beleving ;-)
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 11:06
    Tijgerbalsem in iemands boxer..... Ziyech was snel zn handjes kwijt met dat soort geintjes
    Vind ik leuk
    John M. +4742
    woensdag 16 mei 2018 om 13:18
    Ik zou niet weten hoe de tijgerbalsam in de boxer komt, ze houden dat ding altijd aan.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 11:08
    suffe bedoeling daar..
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 11:10
    Zuiderlijk temperament?
    Marokko is NOORD-Afrika... niks zuidelijk aan!
    Vind ik leuk
    The Iceman +9082
    woensdag 16 mei 2018 om 11:14
    En west-Arabië, maar ook zuid-Europa (Ceuta en Malilla)
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21694
    woensdag 16 mei 2018 om 11:17
    Tuurlijk is dat ook wel zuiderlijke temperament. Zegt wel wat over jou dat je dit ontkend. Niet al te slimme opmerking van je.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 13:43]
    Vind ik leuk
    Zicodinho +262
    woensdag 16 mei 2018 om 12:13
    Ooit gezien waar Noord-Brabant ligt op de kaart? Spoiler alert: NOORD-Brabant ligt in het ZUIDEN van Nederland. Nuff said.
    Vind ik leuk
    Bergwag +847
    woensdag 16 mei 2018 om 12:45
    En is het noorden van wat ooit het Hertogdom Brabant was!

    Ostfriesland ligt trouwens ook ten westen van Nordfriesland, maar wel weer ten oosten van ons Friesland.

    Wat zijn wij goed in aardrijkskunde he;)
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3637
    woensdag 16 mei 2018 om 13:42
    Hahahaha +1
    Vind ik leuk
    Guntherr +1244
    woensdag 16 mei 2018 om 11:10
    Alle Marokkanen terug naar Istanbul!
    Vind ik leuk
    spAro2018 +188
    woensdag 16 mei 2018 om 11:19
    Dit verklaart een hoop. 020, vaseline
    Vind ik leuk
    Johnny020 +105
    woensdag 16 mei 2018 om 11:20
    Daarom spelen er ook zoveel mokro's op hoog niveau. Bij Barca, Real, Bayern etc etc. Noem ze allemaal maar op.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 11:20
    En scheerschuim op de beentjes bij Ajax, denk even aan gudelj.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 11:21]
    Vind ik leuk
    The Iceman +9082
    woensdag 16 mei 2018 om 11:22
    Die types heb je erbij. Elia was ook een gladde boy.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 11:25
    Bij Elia heb ik nooit twijfels gehad dat hij een gladde is. Maar wat betreft de eerder genoemde..
    Vind ik leuk
    The Iceman +9082
    woensdag 16 mei 2018 om 11:26
    Haha de haarband verraadde het een beetje ;-)
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 11:33
    Hahaha, Jep!
    Vind ik leuk
    slaski +2252
    woensdag 16 mei 2018 om 11:34
    Zulk soort geintjes kun je daar in die contreien niet uithalen helaas. Zoals we allemaal inmiddels wel weten zijn daar de teentjes te lang en de lontjes te kort voor.
    Vind ik leuk
    Paddepoel +429
    woensdag 16 mei 2018 om 15:29
    Klopt..kunnen totaal niet om zichzelf lachen, niks geen zelfspot ofzo.

    Hoeft natuurlijk ook niet, maar niet mijn type mensen als het op humor ofzo aan komt.
    Maar goed..ik hoef er ook niet te ballen gelukkig..Ziyech wel. Ieder zijn ding..
    Vind ik leuk
    Leozao +1314
    woensdag 16 mei 2018 om 11:36
    Je zal maar Marrokaan zijn in Nederland. Zo makkelijk alles naar het negatieve..... Hakim en landgenoten: Veel succes op het WK!, Jullie mogen van mij tweede worden achter BRASIL
    Vind ik leuk
    Nick Kools +12702
    woensdag 16 mei 2018 om 12:00
    Wat volwassener misschien? Is anders niet veel van te merken :)
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 12:03
    Hoop dat hij snel weggaat. Wat een zeikerd.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 12:14
    Zoals plannen beramen
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20780
    woensdag 16 mei 2018 om 12:26
    Dus je bent nog een kind?
    Vind ik leuk
    remakil +5672
    woensdag 16 mei 2018 om 12:30
    Toch raar dat er vrijwel geen Marrokkaanse topspelers zijn. Zie er geen een bij Barca, Real, City, noem maar op... kennelijk zijn ze toch niet serieus genoeg...
    Vind ik leuk
    El Cazador +6078
    woensdag 16 mei 2018 om 12:35
    Dit item vraagt om de meest banale teksten wat niks met een hoog IQ te maken heeft.
    Dat de kleedkamer humor "anders" is heeft niks met volwassenheid te maken eerder met schaamte!! Het is een onaangename psychosociale emotie ten aanzien van het afwijken van de eigen normen (aantasting van eergevoel of trots), en/of de normen van anderen (in verband met de angst om misprezen of niet meer geaccepteerd te worden). Schaamte is daarmee een sterk cultureel bepaald fenomeen.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 14:43
    Schaamte hebben ze niet, zag er gisteren weer 1 van 13 jaar die een bejaarde vrouw van 86 overviel.

    https://www.ed.nl/geldrop-mierlo/13-jarige-aangehouden-voor-beroving-bejaarde-vrouw-86-uit-geldrop~a383deac/
    Vind ik leuk
    El Cazador +6078
    woensdag 16 mei 2018 om 15:17
    Dat soort beleefdheden kennen ze inderdaad niet.
    Wat bezield een 13 jarige om een 86 jarige te overvallen, kennelijk niet opgevoed. Naar opvoedkamp in het Rifgebergte.
    Maar schaamte om bijv. in adams kostuum onder de douche gaan wel, vandaar smerige onderbroeken aanhouden.
    Vind ik leuk
    Bhj +1513
    woensdag 16 mei 2018 om 12:47
    Misschien komt het wel omdat de meeste ouders neef en nicht zijn.

    Neef en nicht is scheef gezicht hè
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 13:40
    smeer je tijgerbalsem daar in iemands ondergoed dan kan je zo een mes tussen je ribben verwachten daarbij die Marokkaanse messen stekers
    Vind ik leuk
    FCG1971 +2396
    woensdag 16 mei 2018 om 13:55
    In Marokko serieuzer? Whaha, echt serieus?
    Vind ik leuk
    Bertus Ruk +1140
    donderdag 17 mei 2018 om 00:17
    Ja dan ben je onder al je andere inteelt broeders.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 13:57
    Kan je daar ook niet gewoon gaan wonen en je paspoort inleveren, misselijk ventje!
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 15:12
    Meeste Nederlanders haten die jongen vanwege ze afkomst en eerlijkheid gewoon recht voor de raap geen blad voor de mond heb ze liever zo dan achter de ellebogen werk pleurt toch op man ben je anders dan anderen wordt je gelijk veroordeeld hele dikke vinger naar die mensen wens Ziyech goeie wk toe
    Vind ik leuk
    NorthSide +923
    woensdag 16 mei 2018 om 15:24
    Daar heb je wel een punt hoor.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2257
    woensdag 16 mei 2018 om 18:48
    Het gekke is dat Ziyech helemaal niet welkom was bij het Marokaanse team. Daarnaast kent de hele wereld de Nedererlandse supporters als de Brazilianen van Europa. Die Marokaanse supporters zijn echt ontzettend bijzonder, vraag dat maar aan mensen buiten Maroko, lol.

    Dit heeft niks met rasisme te maken. Deze Marokaan (wat hij eigenlijk helemaal niet is) past niet in de Nederlandse cultuur en dat is wat hij zelf dus zegt (en niet ik). Ziyech is in deze de man die foute uitspraken doet.

    Geef mij maar Affelay en Maher, maar niet het ziyech soort mensen die Nederlander zijn, maar er alleen op afgeven.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 18:49]
    Vind ik leuk