FC Teleurstellend: Luckassen, Van Rhijn en 13 anderen die een rotseizoen hadden

    FC Teleurstellend: Luckassen, Van Rhijn en 13 anderen die een rotseizoen hadden

    woensdag 16 mei 2018 om 11:30

    Nu het Eredivisie-seizoen 2017/18 er bíjna op zit, is het tijd om de balans op te maken. Welke spelers lieten een matige indruk achter? Voor wie verliep het jaar uiterst teleurstellend? VoetbalPrimeur stelde een lijstje op met vijftien namen. 

    Brad Jones (Feyenoord)
    Het was dit seizoen regelmatig bibberen geblazen voor trainer Giovanni van Bronckhorst en de verdedigers van Feyenoord. Jones oogde dit seizoen totaal niet als de betrouwbare sluitpost die hij tijdens het kampioensjaar wél was. 

    Giovanni Troupée (FC Utrecht)
    Grote topclubs uit binnen- en buitenland werden aan hem gelinkt na een indrukwekkend jaar in Utrecht. Troupée (20) heeft zich dit seizoen niet kunnen doorontwikkelen. Vaker dan hem lief is zat hij op de bank. 

    Lucas Woudenberg (sc Heerenveen)
    Heerenveen haalde loopwonder Woudenberg met hoge verwachtingen naar Friesland. De linksback is er (nog) niet in geslaagd om indruk te maken. Na de winsterstop koos trainer Jurgen Streppel vaak voor Dave Bulthuis en Kik Pierie op de plek van de 24-jarige Woudenberg. 

    Ricardo van Rhijn (AZ)
    Vijf basisplaatsen in de Eredivisie: dat was vast niet waarvoor Van Rhijn (26) afgelopen zomer op huurbasis de overstap maakte van Club Brugge naar AZ. Geen moment kon de voormalig Ajacied zich onderscheiden. 

    Dario Dumic (FC Utrecht)
    Diverse Eredivisie-clubs wilden Dumic dolgraag overnemen van het gedegradeerde  NEC. De keuze viel uiteindelijk op FC Utrecht. Daar zat de verdediger  dit seizoen vrijwel wekelijks op de bank. 

    Todd Kane (FC Groningen)
    In het seizoen 2015/16 maakte Kane op de rechterflank van NEC dusdanig veel indruk, dat FC Groningen in juli enthousiast toesloeg toen de Engelse back gehuurd kon worden van Chelsea. Het werd in het Noordlease Stadion echter een debacle. In januari keerde Kane terug naar Engeland. 

    Derrick Luckassen (PSV)
    PSV en Luckassen hadden ongetwijfeld meer verwacht van het eerste seizoen van de zomeraankoop in Eindhoven. De verdediger - prijskaartje: vijf miljoen euro - kreeg eigenlijk vooral minuten wanneer er een speler uit de basiself van trainer Phillip Cocu absent was. 

    Danny Holla (FC Twente)
    Met zijn routine moest Holla dit seizoen leiding geven aan het middenveld van FC Twente. De oud-speler van onder meer PEC Zwolle, ADO Den Haag  en FC Groningen liep er vooral verloren bij. Twente was een stuurloos schip dat aan het einde van de rit reddeloos ten onder ging. 

    Amin Younes (Ajax)
    Een fenomenaal jaar met Ajax in de Europa League en daarna deelname aan de Confederations Cup met Duitsland als toetje. Het kon afgelopen seizoen niet op voor Younes. Hoe anders was dat de afgelopen negen maanden. Een transfer naar Napels werd een heuse soap en Younes maakte zich onmogelijk in Amsterdam. Nu vertrekt hij transfervrij via de achterdeur.  

    Adnane Tighadouini (FC Twente)
    Tja, sommige spelers zijn gewoon niet geschikt voor degradatievoetbal. Tighadouini, dit seizoen door Twente gehuurd van Malága, is er zo één. De dribbelaar kwam totaal niet uit de verf in Enschede. 

    Luc Castaignos (Vitesse)
    Na een rotjaar in Portugal hoopte Castaignos zijn blazoen op te poetsen in Arnhem. Dat is niet gelukt. De spits verloor de concurrentiestrijd van topscorer Tim Matavz. Niemand bij Vitesse zal hem vermoedelijk missen. 

    Tom Boere (FC Twente)
    Kwam als topscorer van de Jupiler League naar Enschede om Enes Ünal op te volgen. In een zwalkend team was dat voor de spits een haast onmogelijke opgave. Boere maakte slechts vijf goals. 

    Piotr Parzyszek (PEC Zwolle)
    Ook Parzyszek kon niet aan de verwachtingen voldoen. Tijdens de eerste seizoenshelft, toen PEC nog wél fantastisch draaide, had de Poolse aanvaller moeite om aan te haken. Na de winterstop deelde hij in de malaise. Net als Boere scoorde Parzyszek slechts vijf keer. 

    Lars Veldwijk (FC Groningen)
    Een mislukte huwelijk: zo gaat de samenwerking tussen FC Groningen en Veldwijk de geschiedenisboeken in. De targetman maakte zich onmogelijk door een invalbeurt te weigeren. Later was hij betrokken bij een relletje rondom een vlog van zijn vriendin Monica Geuze. De kans is héél klein dat Veldwijk het driejarig contract dat hij afgelopen zomer signeerde daadwerkelijk uitdient. 

    Cyriel Dessers (FC Utrecht)
    Een frustrerend jaar voor Dessers. Dankzij de goals van de Belgische spits promoveerde NAC Breda vorig seizoen naar de Eredivisie. Dessers verkoos vervolgens een transfer naar stadion Galgenwaard boven een langer verblijf in Brabant. Slechts veertien keer stond hij in de basis bij de finalist van de play-offs. 

    Welke speler heeft jou dit seizoen enorm teleurgesteld? En welke namen horen nog meer in dit rijtje thuis? Laat het weten in de comments!

    Poll

    Welke speler heeft dit seizoen het meest teleurgesteld?

    (3310 stemmen)

    Plaats een reactie

    woensdag 16 mei 2018 om 11:32
    Natuurlijk was Derrick aller aller slechtste.
    Vind ik leuk
    Spiegel +8930
    woensdag 16 mei 2018 om 11:51
    Klopt, maar van al deze flops wel de enige speler die kampioen is geworden.

    Jouw reactie is natuurlijk ook helemaal niet bedoeld om te provoceren.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 11:52
    Daar doe ik inderdaad niet aan mee.
    Vind ik leuk
    Strijp +10421
    woensdag 16 mei 2018 om 12:31
    Ah, de 4x man, toevoeging voor iedereen
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6273
    woensdag 16 mei 2018 om 13:00
    Ondanks zijn aanwezig. :D
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 12:06
    Vergeet onze vriend Younes niet. Wellicht kan Younes een keertje met ons mee gaan tüüteren.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 12:07
    Die wilt niet tüüteren. Hij zegt ik ben geen Turk
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 13:12
    Moet jij niet wat nepkleding gaan verkopen in een van die smerige steden daar?
    Vind ik leuk
    Koeien +2244
    woensdag 16 mei 2018 om 14:21
    Moet jij niet even gaan wieberen knulletje?
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 14:46
    Nee joh
    Vind ik leuk
    Berbr +1211
    woensdag 16 mei 2018 om 12:13
    Dit is echt een schijtbakken elftal
    Vind ik leuk
    PRICE +25946
    woensdag 16 mei 2018 om 12:20
    Castaignos,met stip op 1
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +18222
    woensdag 16 mei 2018 om 11:32
    Amini! :o duidelijk
    Vind ik leuk
    Korm +30982
    woensdag 16 mei 2018 om 12:13
    nou, luckassen mag er ook wezen ;)
    die heeft ons zelfs 5 miljoen gekost :(
    [Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 12:14]
    Vind ik leuk
    goekie4 +1664
    woensdag 16 mei 2018 om 11:34
    Ze mogen Bulthuis er ook wel bijzetten, hij maakte fout op fout sinds hij speelde.
    Vind ik leuk
    Alwetend +227
    woensdag 16 mei 2018 om 11:34
    Uiteindelijk zou je bijna alle spelers van FC Twente hier wel in kunnen zetten! En ik mis Michiel Kramer ook nog.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 11:35]
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 11:35
    Veldwijk, wat een kwal is dat....
    Vind ik leuk
    Kayzer +2669
    woensdag 16 mei 2018 om 11:50
    Heb idd ook op Verdwijk gestemd omdat hij zowel op als naast het veld een dikke vette onvoldoende scoort!
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +11354
    woensdag 16 mei 2018 om 11:36
    Aardig wat spitsen, zou dat iets te maken hebben met dat debiele linkspoot op rechts geneuzel in Nederland? Voorzet lijkt wel een vies woord tegenwoordig.
    Vind ik leuk
    HanV +3749
    woensdag 16 mei 2018 om 16:12
    Ik mis je protest tegen het steeds maar weer noemen van PEC-spelers. ;)

    Die drie spelers die uit de JL komen hadden ze wel weg kunnen laten. Ik heb op Troupee gestemd, vooral omdat ik daar veel van had verwacht.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +11354
    woensdag 16 mei 2018 om 16:15
    Hier hadden er wel wat meer van PEC mogen staan, maar geen kwaad woord over Parzyszek. Als er geen enkele bal voorgeslingerd wordt kan een spits als Parzyszek ook lastig scoren.
    Vind ik leuk
    Bizzy +18680
    woensdag 16 mei 2018 om 11:37
    Mis Cassiera en Orejuela in het rijtje. 2 buitenlandse aankopen die met de nodige aandacht binnen zijn gehaald.
    Vind ik leuk
    The Iceman +6729
    woensdag 16 mei 2018 om 11:42
    Maar die hebben geen rotseizoen gehad, die werden kampioen ;-)
    Vind ik leuk
    Bizzy +18680
    woensdag 16 mei 2018 om 11:48
    Volgens mij waren ze niet gehaald voor Jong Ajax :)
    Vind ik leuk
    The Iceman +6729
    woensdag 16 mei 2018 om 12:14
    Is ook zo, maar als 20/21-jarige kampioen worden in de Jupiler League is minder vervelend voor jezelf dan banken bij Utrecht, Vitesse of PSV.
    Vind ik leuk
    Rsp5 +236
    woensdag 16 mei 2018 om 11:37
    Je verwacht een hele rij met Ajacieden.
    Waarom staan bijvoorbeeld Joel Veltman, KJ Huntelaar of Lasse Schöne niet in dit lijstje?
    Vind ik leuk
    Laliga +1826
    woensdag 16 mei 2018 om 11:42
    Schöne met 10 goals op cvm ? Hahah komop
    Vind ik leuk
    Rsp5 +236
    woensdag 16 mei 2018 om 11:48
    Lekker penalties en vrije trappen nemen en voor de rest in de weg lopen?
    Geloof dat alle Ajacieden de genoemde spelers uit de basis willen hebben?
    Persoonlijk hoop ik dat ze hun basisplaats behouden (of terugkrijgen).
    Vind ik leuk
    Laliga +1826
    woensdag 16 mei 2018 om 11:54
    Dus dan trekke we alle 200 penaltys van ronaldo erook af? En is juventus dan door naar de finale? Los van het feit dat indd frenkie de jong allang op die plek had moete staan voor hem , heeft ie toch echt geen slecht seizoen gedraaid. Iniedergeval niet om bij de flops in het rijtje thuis te hore
    Vind ik leuk
    Rsp5 +236
    woensdag 16 mei 2018 om 12:04
    Misschien heb je gelijk maar Schöne heeft zich ook zodanig met zijn mond geroerd dat het fiasco van Ajax wel heel erg op hem afstraalt. Veltman werd nota bene door zijn eigen supporters uitgefloten.

    Overigens zitten bij mijn eigen club ook wel meer spelers die pijn aan je ogen doen zoals Brenet. Maar ja, die is wel kampioen geworden. Succes maakt blind.
    Vind ik leuk
    Frietbakker +4955
    woensdag 16 mei 2018 om 11:39
    Als je dat verhaal van Younes zo leest, is hij eigenlijk heel ondankbaar naar Ajax geweest en heeft daarvoor zijn hele carriere op het spel gezet en verloren. Hij had gewoon naar het WK kunnen gaan als hij zich wat loyaler naar Ajax had opgesteld.
    Vind ik leuk
    Thobar +3765
    woensdag 16 mei 2018 om 12:34
    Aan de andere kant lichtte Ajax zelf de optie niet. Ajax koos er voor om door te gaan met Kluivert en Younes te verkopen. Younes trok zijn conclusies en wilde weg. Enige fout die hij maakte was om in zee te gaan met Napoli die uiteindelijk voor een dubbeltje op de eerste rang wilden zitten en over de rug van Younes een spelletje speelde.
    Vind ik leuk
    Rodajc +12797
    woensdag 16 mei 2018 om 11:40
    Ik mis Hidde Jurjus in dit lijstje.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3019
    woensdag 16 mei 2018 om 12:21
    Nou dan was Drommel eerder aan de beurt
    Vind ik leuk
    soplul +2813
    woensdag 16 mei 2018 om 12:58
    Zouden (met Drommel) wel idd beter opties zijn geweest als Jones.
    (Al verwacht men van Jones, terecht, wel beter).

    Jones toch nog op plek 4 van het clean sheet lijstje.
    Maar was niet best afgelopen seizoen.
    Echter toch nog wel beter dan Jurjus.
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2660
    woensdag 16 mei 2018 om 11:41
    Dessers heeft wel met dei 14 basisplaatsen 9 goals gemaakt. Dus zo slecht was zijn seizoen niet. Komt alleen wat tekort voor de basis.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 11:44
    Jongens hoe kan castaignos nou een teleurstelling zijn als niemand verwachtte dat ie t goed zou doen? Degene die mij het meest heeft teleurgesteld is Jones eerlijk gezegd. Ook van Luckassen had ik geen hoge verwachtingen.
    Vind ik leuk
    Der Monarch +1865
    woensdag 16 mei 2018 om 11:50
    Dolberg? Vorig seizoen veel vermeende interesse voor hem, na een geweldig debuutjaar. Dit seizoen een rotblessure en in de wedstrijden die hij speelde niet de koude kikker die hij voorheen wel was.
    Vind ik leuk
    Laliga +1826
    woensdag 16 mei 2018 om 11:55
    Had er indd tussen moeten staan
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 11:54
    Een verademing om te lezen dat (met uitzondering van die Duitser) het seizoen voor de Ajacieden geslaagd is ondanks het "Helemaal niets in Amsterdam"
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 12:57
    Hoewel ik dit graag zou willen beamen zit er een groot grijs gebied tussen de begrippen ''teleurstellend'' en ''geslaagd''.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 13:06
    Voor een supporter van een topclub is er geen grijs.
    Je bent kampioen of het is een teleurstellend seizoen.
    Vind ik leuk
    Donnygo +2565
    woensdag 16 mei 2018 om 11:56
    Redelijk lijstje meest teleurstellend is toch Jones en Youness die 1 goed seizoen hadden en zo ver weer terug zakken vooral bij een ervaren doelman als Jones.

    Ook jammer dat veel spelers(nog) niet die stappen kunnen kijkend naar Boere en Luckassen, waar spelers als Sanchez zich zo aanpast van 1 jaar Ajax naar top PL kunnen zijn een stapje als van AZ/PSV of Jup/ED niet maken.

    Verder zijn er ook namen die je wel verwacht natuurlijk met Veldwijk en Castaignos.

    Mis alleen toch wel een paar keepers in de lijst naast Jones, Dommel,Jurjus Brondeeel die toch ook meer punten gekost hebben dan gepakt.
    Vind ik leuk
    Bizzy +18680
    woensdag 16 mei 2018 om 12:04
    Had ook meer verwacht van Luckassen. Is het nu een middenvelder ? Is het een verdediger ? Geen idee en volgens mij weet Cocu het ook niet. Lekker verkopen die gast.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 12:10
    Castaignos terechte aanvoerder van de poll: in 1254 minuten in de spits slechts 2 doelpunten en 1 assist!
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +3457
    woensdag 16 mei 2018 om 12:13
    Ik vond de grootste flater Michiel Kramer. Daarna komt Castaignos.

    Ik noem nog zo een aantal spelers op die totaal niet hebben gepresteerd.

    Dos Santos, Friday, Pasveer, Wellenreuther, etcetcetc
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +3457
    woensdag 16 mei 2018 om 12:15
    Pasveer en Birighetti waren natuurlijk de allerslechtste. Er waren veel slechte keepers maar Jones zeker niet de allerslechtste .
    [Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 12:16]
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 12:53
    Ik mis pasveer
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 12:55
    Castaignos en Veldwijk spannen de kroon, die schrijf ik op basis van afgelopen seizoen echt af; de een heeft de kwaliteiten niet, de ander heeft de mentaliteit niet. Van Rhijn en Parzyszek daarentegen verdienen nog een kans, ik zou hun seizoen eerder bestempelen als ongelukkig.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 13:11
    Mark birrigiti heeft mij enorm teleurgesteld.
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +3318
    woensdag 16 mei 2018 om 13:15
    Siem de Jong.
    Vind ik leuk
    Koeien +2244
    woensdag 16 mei 2018 om 14:33
    Veldwijk, die deed niet alleen een Younesje maar moest ook ff met de piemel op youtube, tis nu nog wachten op een Postmaatje met die verlepte vlogger van hem.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 21:40
    alle spelers van twente
    Vind ik leuk