'Niet vervelend dat ik een imago van een benenbreker heb. Alleen maar goed'

    'Niet vervelend dat ik een imago van een benenbreker heb. Alleen maar goed'

    woensdag 16 mei 2018 om 11:33

    SC Heerenveen-verdediger Dave Bulthuis staat niet bekend als de meest gepolijste voetballer in de Eredivisie, maar ligt daar niet wakker van. Volgens de 27-jarige Noord-Hollander worden spijkerharde spelers zoals hij juist ondergewaardeerd in Nederland.

    "Dat ik een imago van een benenbreker heb, vind ik niet vervelend. Het is alleen maar goed als mensen op die manier je naam noemen", vertelt Bulthuis in gesprek met Voetbal International. "Ik heb mijn eigen stijl en daar moeten de mensen het maar mee doen. Ik denk dat er weinig spelers zoals ik zijn in de Eredivisie, en dat zegt misschien meer over de Eredivisie dan over mij. Toen ik in Duitsland zat, zag ik zulke types zoals ik namelijk wel veel meer."

    In Heerenveen wordt Bulthuis wél gewaardeerd, stelt hij vast. De stopper is volgens de club een welkome aanvulling op de 'lieve' selectie van de Friezen. "Het is altijd goed om een gek in je team te hebben, toch? Iemand die de boel in de kleedkamer een beetje kan opstoken, geintjes maakt. En op het veld flink erin kleunt."

    De verdediger benadrukt echter dat hij meer kan dan alleen schoppen en duelleren. "Als wij de bal hebben, draai ik moeiteloos mee. Dat moet ook wel, anders red je het echt niet al die jaren. Ik heb bij Nürnberg en bij Utrecht vrijwel altijd gespeeld, dat flik je echt niet als je alleen maar anderen kunt schoppen." Bulthuis groeide in Nürnberg zelfs uit tot publiekslieveling. "Ik was een van de eerste spelers in de clubgeschiedenis die zijn eigen sjaal kreeg, ik ben daar nog steeds hartstikke trots op."

    Poll

    Wat vind jij van Bulthuis?

    (621 stemmen)

    Plaats een reactie

    woensdag 16 mei 2018 om 11:39
    Heerenveen is voor hem echt de top, veel verder zal die niet komen.
    Vind ik leuk
    The Iceman +6731
    woensdag 16 mei 2018 om 11:40
    Misschien nog dezelfde route als Dijks.
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +17669
    woensdag 16 mei 2018 om 11:40
    Prima eredivisie verdediger. Maar ook niet meer dan dat.
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2665
    woensdag 16 mei 2018 om 11:44
    Als ik hem nu zie bij Heerenveen kan ik alleen maar concluderen dat hij niets beter is geworden sinds zijn vertrek bij Utrecht. Qua mentaliteit zit het wel goed, maar hij is echt een matige voetballer.
    Vind ik leuk
    justinhafc +2818
    woensdag 16 mei 2018 om 11:44
    Die gast kan er echt helemaal geen kut van
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 11:45
    Jos Hooiveld 2.0
    Vind ik leuk
    JanTa48 +3844
    woensdag 16 mei 2018 om 11:47
    Als je niet eens het verschil weet tussen stevig verdedigen en lomp, dan ben je nog minder dan een modale verdediger.
    Vind ik leuk
    Hupfean +3641
    woensdag 16 mei 2018 om 11:56
    Dave heeft een draai cirkel van een vrachtwagen. Aan de andere kant zaait ie wel angst bij aanvallers. Het ziet er vaak lomp uit maar qua voetbal kan ie makkelijk mee. Sinds ie weer in het centrum staat draait het een stuk beter dan voorheen. Wel hou ik altijd mijn hart vast als ie weer zo,n vliegende tackle inzet.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6966
    woensdag 16 mei 2018 om 11:58
    Had beter Beunhaas kunnen heten dit backske, zeer beperkt maar kleunt er wel lekker in en daarom kan ik hem wel waarderen deze simpele boer.
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2665
    woensdag 16 mei 2018 om 12:17
    Hij is over het algemeen ook best kopsterk ;)
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 12:40
    Een zeer matige verdediger Heerenveen onwaardig , Heerenveen moet op zoek gaan naar een type als Jansen van Utrecht een echte leider zoals vroeger Petter Hanson was.
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2665
    woensdag 16 mei 2018 om 13:32
    Misschien hebben jullie die al. Janssen was namelijk een aanvallend middenvelder tot 2 jaar geleden. Gouden zet geweest van ten Hag om hem centraal achterin te zetten.
    Vind ik leuk
    Garrincha +219
    woensdag 16 mei 2018 om 13:07
    Vind t een gekke uitspraak. Hij is best een aardig verdediger namelijk. Maar met zulke uitspraken maak je een clown van jezelf. Vraag me na zo'n uitspraak echt af waarom die jongen ooit op voetbal is gegaan.
    Vind ik leuk
    soplul +2813
    woensdag 16 mei 2018 om 13:12
    "worden spijkerharde spelers zoals hij juist ondergewaardeerd in Nederland"

    Nee hoor spijkerharde verdedigers worden weldegenlijk gewaardeerd.
    Maar spijkerhard verdedigen is niet als een blind paard overal onderin vliegen zodat je maar iets raakt.
    En als je de bal dan raakt is dat mooi meegenomen.

    Nee spelers als bulthuis hoeven ook niet echt gewaardeerd te worden.
    Dat heeft namelijk weinig met verdedigen te maken.
    Vind ik leuk
    Schaar +1256
    woensdag 16 mei 2018 om 13:22
    Deze speler geeft precies aan wat een niveau de eredivisie is geworden. Wat een flapdrol
    Vind ik leuk
    FCG1971 +1743
    woensdag 16 mei 2018 om 13:43
    Wat ik van heb gezien na zijn terugkeer in NL is geen spijkerharde verdediger maar een zeer beperkte lompe speler. En dat is helaas voor Dave echt iets anders dan spijkerhard. Bovendien net te vroeg weggegaan (of wilde 1FCN hem niet meer?) want had nu meegekund naar de BL. Dat was met zijn "kwaliteiten" een Godswonder geweest.
    Vind ik leuk
    Cookee +9649
    woensdag 16 mei 2018 om 20:01
    H'veen heeft altijd nare schoppers gehad, vanaf Maarten de Jong al, toen daarna Joey vd Berg en nu deze parel van het voetbal Dave Bulthuis.

    Sorry Utreg vrienden, als zij Veerman niet aan Utrecht gunnen, dan moet Bulthuis daar niet gaan spelen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Niet vervelend dat ik een imago van een benenbreker heb. Alleen maar goed'