Ten Cate laat selectie Al Jazira in tranen achter: terugkeer naar Nederland

Ten Cate laat selectie Al Jazira in tranen achter: terugkeer naar Nederland

woensdag 16 mei 2018 om 12:10

Het huwelijk tussen Al Jazira en trainer Henk ten Cate is ten einde. De Telegraaf meldt woensdag dat de Nederlandse trainer vertrekt bij de club die hij sinds eind 2015 diende. 

Ten Cate kan terugkijken op een zeer succesvolle periode bij Al Jazira, een grote club uit Abu Dhabi. Hij werd kampioen en bereikte afgelopen seizoen met zijn ploeg de finale van het WK voor clubs. Daarin was Real Madrid pas in de slotfase te sterk. 

De Telegraaf weet dat de leiding en spelers van Al Jazira Ten Cate 'gesmeekt hebben' om te blijven. Er zouden zelfs tranen zijn gevloeid toen de oud-trainer van onder meer Ajax, NAC Breda en Vitesse vertelde dat hij zijn aflopende contract niet wilde verlengen. 

Ten Cate (63) kon voor meerdere jaren bijtekenen bij Al Jazira, maar hij vindt het tijd om terug te keren naar Nederland. 

Plaats een reactie

Teo Smith +19207
woensdag 16 mei 2018 om 12:13
Nou excelsior. Grijp je kans.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 12:16
Het huwelijk is voorbij :-) hij gaat scheiden.
Vind ik leuk
Maxidi +3237
woensdag 16 mei 2018 om 13:08
Het Friesse accent heeft hij nu wel..
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 13:17
Zou een mooie voor Heerenveen zijn inderdaad!
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 13:17]
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 13:16
Hij moet wel terug, omdat er niet meer geld in zijn koffer past!
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 12:14
Met een grote zak geld terug naar NL, geef hem geen ongelijk haha
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 12:14]
Vind ik leuk
Kopsterk +6953
woensdag 16 mei 2018 om 12:14
Was de shag op daar in Verweggistan? Hij mist zijn van Nelle zware shag denk!
Vind ik leuk
Berbr +670
woensdag 16 mei 2018 om 12:14
En Nederland ook in tranen, omdat ie terugkomt.
Vind ik leuk
Donnygo +853
woensdag 16 mei 2018 om 12:15
Hij deed het gratis bij Sparta is het gratis werken bij Twente dan geen optie voor hem ;) Knap hoe hij die finale haalde en het Real nog moeilijk maakte met die ploeg.

Ben benieuwd wat hij gaat doen nu.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 12:32
Rentenieren
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 12:15
Ben benieuwd waar hij heen zal gaan!
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 15:37
Opvolger van Cocu...
Vind ik leuk
Janjan +394
woensdag 16 mei 2018 om 12:22
Mooie assistent voor AJAX ....
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 12:24
Of Vitesse. Kan hij gezellig stiekem met Theet shaggies roken.
Vind ik leuk
Vak422 +496
woensdag 16 mei 2018 om 12:27
Hier ben ik het nou helemaal mee eens!
Zeer interessante optie.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 12:25
Misschien Heerenveen?
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 12:26
Henk ten Cate is en blijft een ongeleide projectiel, zeker nu zijn portemonnee voor zijn oude dag gevuld is. Die gaat permanent op Ibiza wonen.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 12:28
Van blijschap
Vind ik leuk
Gustavo +2574
woensdag 16 mei 2018 om 12:33
Toptrainer met een handleiding. Maar wat liet hij Barca geweldig mooi voetballen.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 12:36
Uhhh...volgens mij was hij assistent van rijkaard bij barcelona
Vind ik leuk
Gustavo +2574
woensdag 16 mei 2018 om 12:38
Dat klopt. En als je de spelers mag geloven had hij net zo goed de assistent van een bos prei kunnen zijn.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 15:41
Bij Barcelona hoef je geen goede trainer te zijn belangrijk is dat je een goede coach bent
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 15:42]
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 12:40
top trainer en een toffe gast die henk ! geweldig wat je daar heb gepresteerd !
Vind ik leuk
GROBAR66 +1238
woensdag 16 mei 2018 om 12:41
Respect !
Vind ik leuk
J Kiprich +12246
woensdag 16 mei 2018 om 12:49
Prima plakwerk VP. Maar als jullie één van jullie eigen linkjes ook hadden gevolgd dan hadden jullie kunnen zien dat hij het WK voor clubteams tot de halve finale was gekomen tegen Madrid.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 12:51
Ajax zoekt nog een goede trainer. Ten Cate kom naar Ajax alsjeblieft!
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 13:07
Henk is oud geworden zeg.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 13:23
Meest onderschatte trainer. Zou hem graag bij ajax zien.
Vind ik leuk
FSCeara +7281
woensdag 16 mei 2018 om 13:37
Als de telegraaf het meld dan is het tenninste op waarheid gebasseerd al die tranen etc. er zal misschien een speler een vlieg in het oog hebben gehad. Wel fijn dat onze straatvechter terug naar nederland komt !
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 15:55
Hij wordt daar echt op handen gedragen en hij een goede band met de mensen daar. Geloof dus wel dat ze een traantje weg hebben gepinkt. En daarnaast vraag ik me af of ze daar überhaupt vliegen hebben in die woestijn daar. Vast een verdwaalde zandkorrel !
Vind ik leuk
FSCeara +7281
woensdag 16 mei 2018 om 20:10
Haha ik vind henkie prima vent en is hem gegund
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 13:45
Nou buren uit Friesland (SC Heerenveen) jullie zochten nog een trainer toch? Sla je slag zou ik zeggen ervaring zat en voor zover ik me herinner ook een trainer die aanvallend denkt.
Vind ik leuk
tremere +244
woensdag 16 mei 2018 om 13:54
Op een mooier hoogtepunt kan je eigenlijk niet vertrekken, als er zelfs tranen vloeien omdat je vertrekt weet je dat je het belachelijk goed gedaan hebt.

Het was overigens de halve finale op het wk voor clubteams. Finale was tussen Real Madrid en Grêmio.
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 13:56]
Vind ik leuk
Markus80 +1824
woensdag 16 mei 2018 om 13:56
Kom maar naar Ajax, dan kun je de onervaren directie en trainingsstaf een keer onder hun reet schoppen.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 13:57
AJAX!!!!
Vind ik leuk
Leeuw +4365
woensdag 16 mei 2018 om 14:04
Geweldig gedaan Henk. Dat mag wel een keer gezegd worden.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 14:20
Rutten in Dubai gewerkt bij Al Shabbab. Ten Cate bij Al Jazira uit Abu Dhabi. Zou dit de tip van Rutten zijn. 1+1. Ten Cate naar Twente? Het is ook verdacht stil bij Twente.
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 16:43]
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 15:52
Scherp! Zou het?! Mooie zet dan!
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 16:44
Fred zoekt iemand die de lijnen bij Twente uit kan zetten en een netwerk heeft. Die twee kennen elkaar goed. Het zou me niet verbazen.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 18:26
Ben erg benieuwd. Als dat zo is dan zou dat voor mij wel een reden zijn om de Jupiler League wat meer te volgen.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 15:29
Henk kom maar Sparta en neem het hele zegge schap over op Spange
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 15:51
Ajax!!! Zou toch zo mooi zijn! En anders Excelsior. Sparta had dit eerder moeten weten.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 00:11
Goede trainer,
maar er is altijd gedoe rondom hem.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Ten Cate laat selectie Al Jazira in tranen achter: terugkeer naar Nederland