'Ajax vangt enorme startpremie bij deelname aan vernieuwd WK: 57 miljoen euro'

'Ajax vangt enorme startpremie bij deelname aan vernieuwd WK: 57 miljoen euro'

woensdag 16 mei 2018 om 17:05

Ajax kan een ongekende financiële klapper maken door deel te nemen aan het vernieuwde WK voor clubs. De verwachte startpremie bedraagt 57 miljoen euro.

Dat meldt The Times. Deze week sijpelde het gerucht door dat de FIFA het WK voor clubs drastisch wil vernieuwen. Vanaf 2021 strijden naar verluidt 24 teams om de wereldtitel. Omdat Ajax minimaal drie Europa Cups of Champions Leagues heeft gewonnen, worden de Amsterdammers automatisch toegelaten tot het toernooi.

Dat heeft grote gevolgen op financieel gebied. The Times schrijft dat alle WK-deelnemers een enorme startpremie krijgen: 57 miljoen euro. De uiteindelijke winnaar zou zelfs 115 miljoen kunnen bijschrijven.

FIFA-baas Gianni Infantino wil nog vóór de start van het WK in Rusland spijkers met koppen slaan. Begin juni wordt een speciale vergadering gehouden. China zou zich al gemeld hebben als de organisator van het eerste 'WK nieuwe stijl'. In totaal doen er twaalf Europese clubs mee aan de eerste editie.

Plaats een reactie

woensdag 16 mei 2018 om 17:10
En wat levert het PSV op? Oh wacht......
Vind ik leuk
Strijp +7016
woensdag 16 mei 2018 om 17:12
Nog een landstitel dan maar ?
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:20
Ik ‘vrees’ dat als dit doorgaat de Nederlandse competitie de komende jaren beheerst zal worden door Ajax. Weer niet of we daar op termijn blij mee moeten zijn!
Vind ik leuk
Strijp +7016
woensdag 16 mei 2018 om 17:22
Wat een onzin, je vreest niks, je hoopt. Maar het is goed om te zien dat Ajax met de dikke portomonee al jaren prijzen binnenhaalt.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:28
Juist strijp
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:31
Er is toch geen ruk aan als er één club jaar in jaar uit kampioen wordt??? Ook niet als dat Ajax is
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:32
Ik zal er wel aan kunnen wennen hoor, geen probleem
Vind ik leuk
jaja_PSV +33307
woensdag 16 mei 2018 om 17:49
Fritz, be real.
Betekent uiteindelijk een mes in de rug van de eredivisie. Einde eredivisie maar dit geldt ook voor vele andere nationale competities.
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 18:13]
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:59
Los vh feit dat ik Ajax dit niet voor mekaar zie krijgen want er is intern zoveel mis en geen enkele beslissing is eensgezind, is de Duitse competitie zo matig geworden dan?
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 18:17
Niet matig. Maar om nou te zeggen dat het bovenin erg spannend is....
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 19:45
Dat klopt maar mijn reactie was ook op jaja die denkt dat het een mes in de rug is van de eredivisie.
Denk dat dat wel meevalt, in Spanje, Duitsland en Italië domineren ook 1 of 2 ploegen maar heeft weinig invloed op het niveau.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 21:34
Excuus, ik interpreteerde je reactie fout!
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 22:25
Duitsland klopt , in spanje en italie zijn het er drie en engeland zijn het er 4 of 5 .
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 19:35
Goed lezen, minimaal x 3 Champions league. Of zijn er zoveel Duits ploegen die de CL 3x hebben gewonnen?
Vind ik leuk
klick +367
woensdag 16 mei 2018 om 20:19
goed lezen. klopt gewoon niet
Vind ik leuk
5697956 +2784
woensdag 16 mei 2018 om 20:30
Maakt allemaal niet uit. Er is maar 1 ploeg die telt: AZ.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 21:33
Retteketet?
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 22:04
Voor de ploegen die geen Bayern München heten wel ja
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 18:04
Dat is onzin, mag Ajax straks ook geen spelers meer boven de 50 miljoen verkopen dan omdat anders de eredivisie kapot gaat? Die ene keer dat ze dit bedrag krijgen komt het niet op aan, Ajax wordt gewoon beloond voor jarenlang goed verkoopbeleid en dit is maar een extraatje jaja

Het financiële gat gaat er toch wel komen, dat weet je zelf ook
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 18:05]
Vind ik leuk
jaja_PSV +33307
woensdag 16 mei 2018 om 18:24
Wellicht gaat Ajax de grond kopen onder de arena.
Of ze kopen het stadion.
Of ze kopen aandelen terug op de beurs.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 19:19
Het grote geheim. Met wat in kas zit en een knaller + a la de Ligt staat er 350 mij. op de bank. Met een onderhandse emissie of 20% uit de verenigingsaandelen koop je gewoon een club als olymp. Lyon. Moet je es kijken wat een mogelijkheden je dan krijgt.
Vind ik leuk
Adjab +351
woensdag 16 mei 2018 om 20:13
Wat jullie allemaal al hebben verkocht met daarbij ook nog een flinke lening van de Gemeente . Maar wel kampioen geworden lekker toch hopen dat Lozano wordt verkocht zodat er toch nog een positief financieel resultaat geboekt kan worden.
Vind ik leuk
Sluisje +281
woensdag 16 mei 2018 om 22:54
Of voor het driedubbele verkopen dan het waard is, even bij PSV vragen hoe ze dit gedaan hebben
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 22:07
Jij snapt er echt geen ene Amsterdamse reet van hè
... Zelfs ik als PSV fan.... moet er niet aan denken dat mijn club 10 20 jaar achter elkaar kampioen wordt.... dan wordt het net Formule 1 kijken.... je hoeft niet meer te kijken want de overwinning kun je schriftelijk afdoen.... wordt lekker spannend
Vind ik leuk
Jozef +30930
vrijdag 18 mei 2018 om 16:48
Tja, de meeste fans zouden gewoon blij zijn en jaarlijks bijdehand 10x niks blijven brallen hoor.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 22:30
Dat verkopen gaat minder worden als je ziet wat ajax koopt en niet meer op de jeugd aankomt .
Vind ik leuk
Drobtine +2338
woensdag 16 mei 2018 om 18:23
Bundesliga bestaat toch ook nog steeds ?
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 22:34
Bundesliga is geen reet aan en dan eredivisie ook niet als ajax de nieuwe bayern word . Maak niet uit het leven gaat ook door zonder voetbal .
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 18:37
Het is niet uitgesloten dat bij goede prestaties er een tweede Eredivisie club bijkomt? Ik ga er ook vanuit dat clubs als utrecht veel meer zullen vragen wanneer ajax zulke bedragen binnenharkt. Bovendien denk ik dat dit systeem na jaar 1 al vervangen wordt door eentje die de kampoeinen ook meeneemt.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 18:42
Clubs als Utrecht kunnen wel meer vragen.Maar je moet het altijd nog krijgen.En kijk naar onze Europese prestaties en je weet het antwoord gelijk op de vraag of er een 2e Eredivisieclub bij komt.
Vind ik leuk
alffie +1485
woensdag 16 mei 2018 om 18:50
Ajax kan geen twee keer in het zelfde jaar meedoen :)
Vind ik leuk
Streaker +2621
woensdag 16 mei 2018 om 19:35
Als je pas na vier jaar onder je steen vandaan komt dan zou je deze opmerking kunnen maken ja.
Vind ik leuk
richard37 +1271
woensdag 16 mei 2018 om 20:07
Grote onzin, PSV is ook een keer 6x achter elkaar Ger. Kampioen geworden ( voor de laatste serie van 3 in 4 jaar). Ajax is 4x in laatste 8 jaar kanpioen geworden ,. Dat het nu 4 jaar niet is wordt groter gemaakt die tegen Ajax zijn , omdat het enige is wat ze kunnen zeggen.

Wat 1 wedstrijd wel niet kan doen met andere supporters ( 2 jaar geleden tegen de graafschap). Dan was het 5 in 8 geweest en laatste 2 jaar niets. Zo groot is dus het verschil. Maar snap het wel zou ik ook zeggen. Verder vorige jaar op 1 punt geen kanpioen en jullie ( 11 punten achter).


Nogmaals jllie maken het groter wat het is. Want het is echt het enige wat jullie kinnen roepen.

We zullen het zien, maar Ajax wordt echt wel binnenkort weer kanpioen.
Vind ik leuk
Streaker +2621
woensdag 16 mei 2018 om 21:30
Jullie? Ik heb in de Eredivisie weinig voorkeur, dus nogal een discutabele aanname.

Je kunt proberen een vierkante tafel rond te lullen, maar vier keer kampioen in acht jaar is niet drie keer geen kampioen in de laatste acht jaar. Dus prachtig verhaal.
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 21:32]
Vind ik leuk
richard37 +1271
woensdag 16 mei 2018 om 22:40
Waarheid
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 22:09
PSV is nog nooit 6 keer achter elkaar kampioen geworden
Vind ik leuk
richard37 +1271
woensdag 16 mei 2018 om 22:40
Geen
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 22:38
Het enige wat jullie kunnen roepen is wzawzdb kinderachtig gedoe.
Vind ik leuk
richard37 +1271
woensdag 16 mei 2018 om 22:41
Nee...
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 00:09
Helaas wel waar.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 12:45
Carnaval is pas kinderachtig.
Vind ik leuk
alffie +1485
woensdag 16 mei 2018 om 22:08
Volgens mij snap je hem niet!!
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 18:39
Waarom zou dat einde Eredivisie betekenen Ajax heeft dan zoveel geld dat ze de beste spelers van de kleinere clubs kopen.Enzo houden ze de Eredivisie toch weer leefbaar.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 22:11
Nog zo eentje die er niets van begrijpt.... in Amerika bij het basketbal is het perfecte voorbeeld gegeven.... alle beste spelers bij een club.... de toeschouwers van de andere clubs kijken niet eens meer naar de televisie als die Club op bezoek komt.... kijkcijfers en dus interesse dramatisch gedaald
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 01:21
Ze hebben in de NBA een salary cap en de slechtste teams mogen als eerste een nieuwe speler kiezen die klaar is met college basketball. Hun doen er juist alles aan om het zo eerlijk mogelijk te maken. Ook nog een sport met uitstekende videoscheidsrechters en zuivere speeltijd. Onbeperkt spelers wisselen. Deze sport ligt op alle gebieden mijlen ver voor op voetbal. En dan durven zeggen dat iemand anders het niet snapt en dit als voorbeeld geven.....
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 01:22]
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 08:00
Moet je wat vaker nieuws kijken....was namelijk een item....dus ja was een goed voorbeeld...zoals wederom gisteravond een spaanse ploeg de hoofdprijs won...
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 08:35
Dus jij kijkt geen NBA en praat het nieuws na..... je weet niet waar je het over hebt.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 09:42
Ik praat nieuws na... dus ik weet niet waar ik het over heb.... mooi in diskrediet brengen van nieuwslezers dus....dekker allmighty.... Als God er mee ophoudt kan jij zijn Job overnemen....arrogantie ten top....ajax-fan?
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 09:53
Klik op mijn naam en je ziet dat ik PSV fan ben. De beste spelers in de NBA verdienen het meeste geld, maar je mag als team maar een x bedrag aan salaris uitgeven. Hierdoor is het onmogelijk dat de beste spelers allemaal in hetzelfde team spelen. Ik denk ook niet dat de nieuwslezers gezegd hebben dat de beste spelers in een team zitten, dat heb jij gezegd en is gewoon niet waar. Als je zo moet reageren op een discussie heb je hier ook niets te zoeken want dat zal vaker gebeuren en heeft niets met arrogantie te maken.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 11:44
Nee beste vriend. Jij schildert informatie die objectief gegeven wordt en doorgegeven wordt af als complete onzin en je denkt de waarheid te weten, en schildert derhalve ook nieuwslezers af als nitwits.... dus misschien heb jij met die verheven mening hier niets te zoeken..... want dat is namelijk geen discussie.... maar voorbij gaan of feitelijke omstandigheden en je eigen aannames doen
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 11:49
https://www.outkickthecoverage.com/nba-viewership-hits-five-year-low-league-fix-problem/

Lees maar eens "vriend" .... Dan zul je zien dat ook in Amerika dus de discussie al is losgebarsten

Ik had overigens nog wel meer links kunnen geven....
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 12:59
Ik heb de link niet eens aangeklikt dat is ook niet nodig. Jij zegt dat de beste spelers in de NBA bij een team spelen en dat is niet zo. Dat is door de salary cap niet mogelijk.

Ik heb ook niets over nieuwslezers gezegd alleen over jouw opmerking.

Dat ik het niet met jouw eens ben is ook niet verheven of arrogant. Jij zegt " nog eentje die er niets van begrijpt " terwijl je onzin verkondigt en die krijg je van mij terug. Dan zou jij dus ook verheven en arrogant zijn.

Ik denk niet de waarheid te weten ik weet de waarheid de beste 5 spelers zitten niet allemaal in hetzelfde team. Lebron James speelt in cleveland en westbrook bij de warriors dit zijn toch 2 top 5 spelers ? Of ken je ze helemaal niet ?
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 13:05
De link niet eens aangeklikt.....met de feiten om de oren geslagen worden en niet de ballen hebben om ze te lezen........wat een laffe mentaliteit.....geen zin om met dit soort mensen verder in discussie te gaan
..sterkte in je leven met je eigen waarheid.........houdoe en bedankt
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 13:14
Omdat jij de discussie anders opgeeft heb ik het even doorgelezen en er staat nergens dat de beste spelers bij één club zitten.... Er zijn wel twee clubs zeer dominant geweest de afgelopen drie jaar.

Dus waar de discussie mee begon heb jij nog niet feitelijk weerlegd.

En dan termen als laf en eigen waarheid gebruiken..... Wat jij zei klopt gewoon niet. Maar gewoon volhouden jochie.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 23:13
Snap je het eindelijk ?
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 06:06
Je moet je dan als club ook op de CL richten en niet op de competitie.Die is veel minder belangrijk.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 08:04
Een championsleagie....yeah right....we hebben al moeite in de ruropa league....en je zult ook wel weten dat je in de CL komt door de competitie...
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 19:28
De Eredivisie is allang over zijn houdbaarheidsdatum heen, maar men wil het nog niet onder ogen zien. We trekken het niveau met zijn allen jaar na jaar omlaag. Al die kleine competities in Europa moeten zich dit realiseren.
Vind ik leuk
knapzak +1097
woensdag 16 mei 2018 om 19:02
daar kan jij ook niet aan wennen
dat gaat betekenen dat fox dadelijk veel minder geld gaat storten omdat er geen hond meer naar gaat kijken
dat gaat betekenen dat ajax europees nog verder achterop komt te liggen op de grote clubs
en dat gaat betekenen dat er geen speler meer naar nederland wil komen en dat de talenten nog eerder weg zijn
dus je zevert maar wat fritz
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 19:15
Ja want de inkomsten van fox, daar moeten we het echt van hebben he
Vind ik leuk
knapzak +1097
woensdag 16 mei 2018 om 19:18
de rest van de clubs wel he , dus dan blijft er weinig eredivisie meer over en dus ook weinig ajax
wat denk jij dat er over blijft van sparta en excelsior als bij hun de tv gelden weg vallen
misschien dat je eens verder kunt kijken als je eigen club
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 00:10
Ajax kweekt zijn eigen talenten dat doet de rest niet.
Vind ik leuk
knapzak +1097
donderdag 17 mei 2018 om 09:19
en jij denkt dat die talenten lang in de eredivisie blijven voetballen in een competitie die nog zwakker is als dat ie nu is
Vind ik leuk
vrijdag 18 mei 2018 om 15:39
Dan mag je er ook aan wennen, dat je elk jaar internationaal er in de eerste ronde uit ligt.
Omdat je geen concurrentie hebt, dus zullen je spelers zich niet ontwikkelen.
Vind ik leuk
Strijp +7016
woensdag 16 mei 2018 om 17:36
Kijk, er zit een groot verschil tussen supporters met trots, die er vele zijn, en ik mag ze allemaal, niks mooier dan met trots je club supporten, en zeverzakken zoals jij, die met zn grote mond overal indruk denken te maken, focus je eerst eens op het behalen van 1 kampioenschap, en als je het haalt vier het dan.. i.p.v. komen melden dat Ajax dr steevaste nummer een zal zijn en blijven in de ED. Dan maak ook jij misschien nog ooit vrienden hier.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:39
Ik heb een mening en ik ben vrij om die hier te delen. Daar mag je mee oneens zijn, it’s a free world.
Vind ik leuk
Strijp +7016
woensdag 16 mei 2018 om 17:46
Ik respecteer jou vrijheid, zie geen reden waarom niet, raar argument
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:49
Mooi, dank je. Vond dat op de man spelen met ‘zeverzakken zoals jij’ niet zo nodig
Vind ik leuk
Strijp +7016
woensdag 16 mei 2018 om 17:51
Als je kan uitdelen als een flinke vent, moet zo ook kunnen incasseren.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:56
Flinke vent ben ik sowieso niet en ik speel het iig niet op de man
Vind ik leuk
RebelVox +4890
woensdag 16 mei 2018 om 18:09
Wat zit je nou te zeuren Strijp Ajax heeft nu 3 jaar niets gewonnen, maar was daarvoor 4 jaar kampioen. Het is de club met de meeste kampioenschappen, met de beste jeugdopleiding en waar de jeugd het beste doorstroomt.

Dat heel Nederland daar problemen mee heeft zal mij een biet zijn.
Ik ben er trots op.
AJAX!!

En zelfs zonder kampioenschappen doen we het financieel beter dan alle andere clubs.
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 18:10]
Vind ik leuk
SimonSays +2756
woensdag 16 mei 2018 om 18:17
Ik dacht 4 jaar niks gewonnen, maar het zal mij ook een zorg zijn.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 18:38
correctie: 4 jaar.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 12:47
Ik dacht 18 jaar.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 13:09
nog 14 jaartjes wachten ;)
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 18:38
Ja lekker man al dat geld. Misschien als voetbalclub ook fijn om zo nu en dan eens een prijs te pakken.
Volgens mij is dat in beginsel het doel van een sportvereniging.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 18:47
Geld is veel meer dan een dom schaaltje of bekertje.
Met geld maak je geld en dat zie je bij Ajax nu gebeuren.Tis jammer dat niet meer Nederlandse clubs kunnen aanhaken om dit ook te doen. Az is wel redelijk goed op weg,die hebben de afgelopen jaren geinvesteerd en die oogsten ook wel redelijk mee.Jammer dat Psv en Feyenoord zich eerst zo in de schulden hebben gewerkt anders konden die ook mee.
Vind ik leuk
JustH +8849
woensdag 16 mei 2018 om 20:25
in 8 jaar 4 x 1ste en 4 x 2de, noem het maar niks.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 20:54
Valt dan toch tegen als je pretendeert de beste te zijn en dit als club overal verkondigd.
Mooi zo'n bankrekening maar doe er dan ook iets mee.
Ajax had dan toch op z'n minst moeten domineren zoals Bayern al jaren doet zou je dan zeggen.
Mij hoor je overigens niet klagen, platte kar word alweer gereed gemaakt voor komend seizoen ;-)
Vind ik leuk
JustH +8849
woensdag 16 mei 2018 om 21:59
4 x 1 en 4 x 2 dan ben je toch de beste?
Noem maar een betere.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 22:32
Waarom pak je de laatste 8 jaar?
Of is de reden dat als we als we de laatste 20 jaar pakken een andere club als beste eruit komt?
Namelijk PSV.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 23:04
Waarom pak je niet de hele historie “goedemorgen” dan is en blijft Ajax de beste. Zuur he!!!
Vind ik leuk
JustH +8849
donderdag 17 mei 2018 om 00:02
Ik lees tot vervelens aan toe 4 jaar.
Toen dacht ik, kom doe is 8 jaar.
Als we verder gaan komen we op totaal 33 en de totalen tellen!
Welterusten.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 00:12
Nee want er worden top prijzen betaalt voor Ajax spelers en niet voor die hobbel clubjes.
Vind ik leuk
iceman +699
woensdag 16 mei 2018 om 20:14
Ajax heeft ook voordelen ten opzichte van andere clubs zoals de hoofdstad met het grootste achterland. De meeste media aandacht. enz. PSV doet het in alle opzichten veel knapper dan Ajax. Het is de jongste club van de grote 3. Dat sinds de jaren 70/80 tot nu nog steeds de meeste groei doormaakt. Ook in Rotterdam en Eindhoven staat het niet stil. Daar gaat het financieel ook steeds beter. Dat vergeet men hier voor het gemak.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 22:15
Ben jij soms Mark Rutte.... kan ook alleen maar over poen lullen
Vind ik leuk
SimonSays +2756
woensdag 16 mei 2018 om 18:04
Tuurlijk heb jij je meninkje, niemand probeert je uit je safe space te halen hoor.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 18:06
Dank je wel voor je steuntje Simon
Vind ik leuk
SimonSays +2756
woensdag 16 mei 2018 om 18:19
Geen probleem, een SJW moet je vooral de ruimte geven om zich veilig te voelen dus daar werk ik graag aan mee..
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 18:22
Wat mooi dat je dat inziet en er ook naar handelt! Waren maar meer mannen zoals jij.....
Vind ik leuk
SimonSays +2756
woensdag 16 mei 2018 om 18:26
Dan zou dit forum bol staan van pseudo-intellectuele verhandelingen, diepgravende analyses en geweldige grappen. Ik wens overigens niet aangesproken te worden op mijn gender :p
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 22:13
Ja helaas lopen er veel mensen met idiote meningen rond
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 18:02
Hij heeft toch gelijk? Als je de club bent met veruit het meeste geld inde competitie gaje toch duurdere spelers kunnen aantrekken en op den duur meer prijzen pakken? Ikdenk dat hij dat bedoeld.
En terecht dat jij zegt dat dat nu in dit geval bij ajax niet zo is al 3 jaar lang ... maar het is gewoon algemene logica dat veel geld helpt?
Kijk naar PSG of Bayern bijv.

Daarbij denk ik , stel he stel dat ajax de komende jaren wel alles pakt wat er te pakken valt en europees komen ze ook vrij ver , krijgen als enige de kans om mee te doen aan dit soort toernooien dan komt ajax tog op een eilandje te staan inde eredivisie?!
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 20:24]
Vind ik leuk
Psv1989 +1165
woensdag 16 mei 2018 om 18:08
Haha welke speler die 20 a 25 miljoen kost wil in de ED spelen ken je zeggen geen 1!!!!!! Als nog lekker dat geld op de bank maar reken je niet rijk dat Ajax binnen nu en 20 jaar een CL zal winnen als het ooit nog gebeurt
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 18:55
Nee Ajax heeft ze al gewonnen en krijgt daarvoor een uitnodiging.Dus die hoeven er niet nog een te winnen om mee te mogen doen.Das al een heel verschil. Psv en Feyenoord gaan er dan zeker nooit komen.Met meer geld kun je betere spelers kopen,dat wil niet zeggen dat je spelers van 20 a 25 miljoen moet kopen.Gewoon spelers die je beter maken en die dan maar wat meer moeten verdienen.Uiteindelijk gaat het ook een speler om Geld.Waarom denk je dat een Van der Vaart en Sneyder nu niet naar Nederland komen?
Omdat ze teveel geld willen,dan is dat probleem er voor Ajax niet meer.Dus kunnen ze spelers halen die wat meer willen verdienen,en die uiteindelijk ook weer meer opleveren.Verdienen ze weer meer en lopen ze nog verder uit op de rest van Nederland.
Vind ik leuk
Psv1989 +1165
woensdag 16 mei 2018 om 19:31
Haha Ajax hoeft ze niet meer te winnen ? En daar zeg ik niks over of dat psv daar ooit aan mee zal doen , en volgens mij hebben lozano en romero allebij genoeg gekost dus niet alleen Ajax kan zulke spelers kopen droom lekker verder maar jammer genoeg zal geen 1 ED club het ooit nog gaan maken in Europa en dat komt idd door het geld en clubs als Ajax als voorbeeld te geven die zo veel geld hebben zullen nooit spelers een salaris geven van 5 miljoen perjaar dus wees blij dat ze mee mogen doen al is het nog niet zeker en nog niet rond.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 19:51
Nou psv1989 Ajax gaat over een paar jaar uiteraard meer salaris betalen aan spelers.2,5 a 3 miljoen gaan ze zeker wel doen.Als je de juiste spelers daarvoor haalt dan kun je in de CL ook gewoon weer meedoen en die zomaar weer eens winnen zelfs.Het verschil is dan opeens niet zo groot meer.Het verschil met de Eredivisie zal gigantisch groot worden.Ik zeg toch ook dat Lozano en Romero Psv nooit veel op zullen leveren omdat ze zulke domme constructies hebben afgesloten. Dat ze 40 a 50 procent moeten inleveren door hun constructies om toch leuke spelers te kunnen halen.Daar worden ze dus nooit meer rijk van.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 20:12
"Als je de juiste spelers daarvoor haalt dan kun je in de CL ook gewoon weer meedoen en die zomaar weer eens winnen zelfs."

Lees deze zin nog eens en denk dan eens 10 seconden na. Als je dan nog steeds van mening bent dat Ajax de Champignons league kan winnen zou ik direct de dokter bellen.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 06:17
Heb deze zin zelf geschreven dus denk je dat ik niet weet wat ikzelf schrijf,dan zou ik de dokter maar eens bellen. Psv kan ook van Willem2 verliezen.Feyenoord kon ook van Psv verliezen.Kijk verder in de Eredivisie er zijn genoeg wedstrijden die niet verloren mogen worden.Vorig seizoen stond Ajax zomaar in de finale van de EL.Dat was ook onmogelijk ,maar het gebeurt wel.Dat je daar dan ook een dosis geluk bij nodig hebt dat is ook waar.Maar je moet wel zo spelen zoals Bosz dat deed en geen angsthazen voetbal.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 08:48
Kan maar tot een conclusie komen jij bent totaal de weg kwijt. Zet je Ajax brilletje eens af. Zie je nu echt niet hoe groot het verschil zowel sportief als financieel is tussen de top van Europa en de eredivisie.
Geef mijn dan is 1 rede waarom Ajax de Champignons league nog kan winnen. En kom nou niet aan met geluk, iedereen kan van iedereen winnen of schijtbakkenvoetbal aankakken. Ben benieuwd of je mijn nog harder kan laten lachen want ik kom nu al niet meer bij van jou reacties.
Vind ik leuk
Psv1989 +1165
woensdag 16 mei 2018 om 20:54
Haha winnen ? Van clubs als real Madrid ,barca , juve , bayer , droom lekker verder en over die constructie van je dat was met lozano alleen en was geen 40 a 50 procent en je ken het ook anders zien word niks met zo jongen verlis je ook minder dus ja , hoe jij praat had Ajax afgelopen 4 jaar minimaal 3 kampioen moeten worden lukte afgelopen jaren niet en zal ook zeker niet meer lukken
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 06:04
Dat had Ajax ook moeten worden,maar dat hebben ze niet gedaan.en inderdaad winnen van clubs als Real,Barca,Juve en Bayern.waarom niet?Jullie verliezen toch ook met 5-0 van Willem 2.Dat kan ook niet ,maar het gebeurt wel.
Vind ik leuk
Psv1989 +1165
donderdag 17 mei 2018 om 11:08
Haha Willem 2 vergelijken met Europese top ? Jij heb wel verstand man maar als je het zo wilt hebben wat heeft Ajax dit seizoen laten leggen aan punten ? Veel anders waren ze wel kampioen geworden
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 17:22
Ik vergelijk Willem2 nergens met de Europese top.Het maakt mij ook niet uit wat Ajax heeft laten liggen overigens.Maar ze hadden wel 3 keer landskampioen moeten worden inderdaad.Verder heb ik niets met Ajax Alleen dat ze wel een hoop geld hebben en nog een hoop gaan krijgen.
Vind ik leuk
alffie +1485
donderdag 17 mei 2018 om 07:53
Lozano is wel tussen de 40 en 60 procent wat psv over houd, de rest gaat naar zijn oude club, eigenaar/zakenwaarnemer en loxano zelf
Vind ik leuk
Psv1989 +1165
donderdag 17 mei 2018 om 11:09
is nog al een verschil als je het niet zeker weet Of psv 40 of 60 overhoud
Vind ik leuk
alffie +1485
donderdag 17 mei 2018 om 12:20
"Tussen" hoort er niet tussen te staan. Het is 1 van die twee.

Hopelijk voor psv is het 60 procent wat ze overhouden.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 17:25
Nou ik kan je nu al wel vertellen dat Psv geen 40 procent over gaat houden aan deze transfer,25 procent is al heel wat en meer gaat het niet worden denk ik.Maar daar schiet je als club weer niets mee op,want de belasting wil nog wat.Dus uiteindelijk hou je misschien 15 procent over.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 18:57
Dat is het probleem
Toch? Dat de eredivisie aan het afzwakken is?
Wat is je oplossing daarvoor? Niemand heeft een plan daarin behalve ajax.
Of het moet zijn dat psv dat ook heeft maar dat weet ik dan niet ghehe.
Vind ik leuk
Psv1989 +1165
woensdag 16 mei 2018 om 19:34
Wat is het plan van Ajax dan? Bandee kopen ? Labyad kopen ? Is dat het plan van Ajax succes zou ik zeggen er is geen oplossing zo clubs uit de PL of la liga de beste spelers overal weg halen en clubs als Ajax en psv en Feyenoord kunnen hun spelers ook niet behouden
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 20:29
Het plan is de komende jaren financieel aansluiten bij europese clubs of iig het gat kleiner te maken , en ja daar zijn ook prestaties voor nodig maar dat komt wel , men doet hier net of de hoogtijdagen van ajax voor altijd voorbij zijn ofzo..
Vind ik leuk
Psv1989 +1165
woensdag 16 mei 2018 om 20:57
Ow nee zeker niet maar Ajax zal ED niet gaan domineren en zal zeker in Europa geen bekers gaan winnen daar is het gat te groot voor en word als maar groter spelers gaan niet meer spelen voor 3 miljoen op jaar basis in competitie waar in een kampioen schap als enige haalbaar is en wat niet eens 100% zeker is
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 15:13
Ja dat vind ik ook het grote probleem... mischien een benelux competite opstarte ofzo?
Vind ik leuk
alffie +1485
donderdag 17 mei 2018 om 12:23
Je doet net of die twee slechte spelers zijn, zijn het niet.

Achteraf kun je pas zeggen of ze geslaagd zijn bij ajax.

Hetzelfde geldt dat voor romero of is die nu ook al geslaagd bij psv
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 00:15
Domme pisveeer jullie wel dan jullie kunnen niks kopen.
Vind ik leuk
Psv1989 +1165
donderdag 17 mei 2018 om 11:06
Haha ga fietsen stelen ofzo
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 18:12
Jij denkt tenminste realistisch.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 18:26
Alsof 1 toernooi de Eredivisie aantrekkelijk maakt... er moet nog steeds op plastic worden gespeeld... en directe plaatsing voor de CL is ook niet mogelijk.

Mochten ze bij Ajax denken dat ze met deze aanvullende miljoenen beter kunnen dan moeten ze vooral uit de Eredivisie stappen en aansluiten bij een internationale competitie. En dan moet nog blijken dat je je beste spelers kunt behouden.....
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 19:00
De Eredivisie gaat niet aantrekkelijker worden ,dat zegt ook niemand.En waarom zou Ajax uit de Eredivisie moeten stappen?Dit gaat niet over een Internationale competitie.Dat zijn overigens ook al Jaren Psv en Feyenoord die in een andere competitie willen.dit is gewoon een kleine bonus voor resultaten uit het verleden.
Vind ik leuk
klick +367
woensdag 16 mei 2018 om 20:21
kleine bonus hahaha het meer dat de begroting van de 15 resterende clubs
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 18:28
Je kunt Ajax wel spiegelen aan Bayern of PSG, maar dat is helemaal geen vergelijk.... kijk maar naar de begrotingen en de grootte van de competitie en wat daarmee samenhangt.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 19:03
Je kunt Ajax over 4 a 5 jaar wel spiegelen aan Bayern of PSG want qua begroting komen ze daar dan aardig in de buurt.De Eredivisie kun je niet spiegelen aan de Duitse of Franse competitie.Maar Ajax gaat dan wel elk jaar dik geld verdienen.
Vind ik leuk
Bayern FC +2329
woensdag 16 mei 2018 om 20:31
Je bedoel...elk jaar een speler verkopen.

Je kan Ajax niet spiegelen aan Bayern of PSG. Tegen die tijd zit Bayern ergens in de miljard....900mio in 10 jaar van Adidas...Bayern heeft een eigen stadion.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 06:10
Elk jaar een paar spelers verkopen inderdaad.
Qua hoeveelheid geld misschien niet ,maar qua hoe de competitie word wel.En de sponsor inkomsten gaan uiteraard omhoog omdat Ajax interessanter word voor bedrijven.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 08:52
Houd alstublieft op want ik kom niet meer bij. Komen qua begroting in de buurt. Weet jij wel wat een club zoals City per jaar te besteden heeft.
Dat is genoeg om ieder jaar een club zoals Ajax op te kopen.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 18:38
4 jaar.
Vind ik leuk
Ozpo +306
woensdag 16 mei 2018 om 18:09
Denk je nou echt dat Ajax nooit meer een kampioenschap pakt. Je praat alsof ze dat nog nooit gedaan hebben en nooit meer zullen doen. Nu is het PSV dat ze pakt en dan komt een andere club en dan weer een andere. Zo gaat het al tientalle jaren. En aan het eind van de reeks heeft Ajax er meer dan de rest.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 19:28
4 op rij? Dat gaan ze in lampendorp niet redden. Volgend jaar en het jaar erop en het jaar erop en het jaar erop komt de schaal gewoon weer naar waar hij hoort. Naar mokkum. En voor het geval je het vergeten bent. Die vier keer is niet zo heel lang geleden. Hopelijk slaat je primitieve brein nu niet vast. Of Kun je wel rekenen?
Vind ik leuk
Mari +4697
woensdag 16 mei 2018 om 17:40
Hangt ervan af.
Als het met schijtbakkenvoetbal is niet,
maar als het attractief is misschien wel
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:59
Eerst maar eens zien wanneer Ajax eens kampioen gaat worden!

Iets met een beer, een huid en schieten ofzo..
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 22:03
Inderdaad kijk naar Italië waar Juventus 7 keer achter elkaar kampioen wordt.... in Duitsland Bayern München.... in Spanje Real Madrid en Barcelona.... hoop dat de hoge heren van de FIFA begrijpen dat ze het voetbal op den duur kapot maken.... want effe serieus.... kijken wij over 10 jaar nog steeds naar de Champions League met de zoveelste finale tussen Real Madrid en Barcelona of Bayern.... Ik ben nu al afgehaakt Ik volg alleen nog de Nederlandse competitie
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:41
Wie was ook nog maar de recordkampioen
Vind ik leuk
Strijp +7016
woensdag 16 mei 2018 om 17:45
Edwin, als je vocaal niet zo sterk bent, moet je al helemaal niet met dit soort matige argumenten aankomen.
Vind ik leuk
Kevinho +418
woensdag 16 mei 2018 om 18:39
Je schrijft vocaal, maar het is verbaal. Wat voor halve tamme ben je dan als jij hem probeert te verbeteren.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 19:05
Haha hij heeft het verkeerde woordje gegoogeld
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:25
Jij doet je naam wel eer aan......
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:26
Dat moet ik nog maar zien. Ajax mag dan veruit het meeste geld hebben, zolang men het niet inzet, of inzet voor niet geweldige spelers is het nog maar afwachten.

Wanneer PSV een aantal jaren oprij de CL haalt dan wel financiële klappers krijgt in de vorm van transfers dan kan het ook daar snel gaan.
Vind ik leuk
#Keizerout +17405
woensdag 16 mei 2018 om 17:28
Het zou waarschijnlijk wel een flink gat slaan.
Daarnaast kan Ajax ook CL halen en spelers verkopen.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:46
Natuurlijk, maar het kan alle kanten op. Een begroting zegt ook niet alles. Maar de persoon hierboven, waarop ik reageerde, ziet iets wat ik gewoon niet zie gebeuren. Zoals in Duitsland met Bayern dat zie ik hier in de ED gewoon weg niet gebeuren.

Bovendien valt mij 1 ding op onder journalisten ed.. nu Ajax voor het zoveelste jaar de titel misloopt zoekt men van alles, waaruit zogenaamd zou moeten blijken dat Ajax in de toekomst mijlenver weg loopt.. misschien wordt het eerst eens tijd voor weer eens 1 titel? Want ook dit jaar blijkt maar weer eens.. prijzen en titels zijn nou eenmaal niet te koop.
Vind ik leuk
#Keizerout +17405
woensdag 16 mei 2018 om 18:05
Een begroting zegt volgens mij vrij veel. Helemaal als het verschil heel groot is.
Heracles of PEC zal vrijwel nooit boven de top 3 eindigen.
Je kunt eens iets omhoog of iets omlaag, maar je plek staat redelijk vast volgens mij.
En dan zijn in Nederland de onderlinge verschillen vrij klein. Alleen als Ajax 2 jaar op rij 57 miljoen extra krijgt is het ineens een heel groot gat. Dat vervolgens kan blijven groeien omdat je met geld makkelijker meer geld verdient.
Als het zo loopt, wat niet onwaarschijnlijk is, lijkt een Bayernachtig scenario me niet vreemd. (Misschien niet het opkopen van spelers van concurrenten, maar wel qua kwaliteitsverschil.

Nou, dit jaar blijkt toch gewoon dat een van de ploegen met het meeste geld meestal de titel pakt?
Ajax heeft veel meer geld, maar of de selectie ook veel duurder is weet ik niet. Als Ajax dat geld daarvoor gaat gebruiken is het klaar.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 18:42
Ik denk dat niemand boven de top 3 zal eindigen ;-)
Vind ik leuk
#Keizerout +17405
woensdag 16 mei 2018 om 18:46
Bedankt Bob :p
Fijn dat iemand de boel nuchter benadert
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 19:13
Nee maar hoeveel loop je ook alweer mis als je tweede word?iets van een 5 ton ofzo. Dus dat is peanuts. Dat stelt helemaal niets voor dus.Ajax mag een rondje eerder warmdraaien in de CL voorronde.Verder kost je dat niets.En als Psv in de Voorronde uitgeschakeld word dan krijgen ze zo weer 20 a 25 miljoen in de schoot geworpen.Het geld bulkt er bij Ajax gewoon uit :)
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 18:05
We hebben al flink wat...en kijk wat er geboden wordt op Ajax spelers....en we worden ook nog wel kampioen...dat levert ook wel wat op. En CL Of EL. En dit toetje...en presteren de spelers daar dan gaat die prijzen verder ophoog €€€€€€
Vind ik leuk
#Keizerout +17405
woensdag 16 mei 2018 om 18:11
Ja, maar wel jammer voor de eredivisie.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 18:29
Stap er maar uit.... veel succes elders....

Gaat helemaal niks brengen.
Vind ik leuk
#Keizerout +17405
woensdag 16 mei 2018 om 18:30
Hoe bedoel je?
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 18:39
Alsof 1 toernooi de Eredivisie aantrekkelijk maakt... er moet nog steeds op plastic worden gespeeld... en directe plaatsing voor de CL is ook niet mogelijk. Al die CL-spelers komen dus nog steeds niet....

Geld is niet wat Nederlands voetbal haar identiteit geeft; daar zijn alle clubs uit onze voetbalpiramide voor nodig. Als de verschillen nog groter worden en men gaat zaken ontlenen aan het hebben van zoveel geld dan betekent dat het einde.

Het is een slecht idee van Infantino. Niet alleen door het financiele verhaal.
Vind ik leuk
#Keizerout +17405
woensdag 16 mei 2018 om 18:44
57 miljoen per jaar extra te verdelen maakt Ajax wel interessanter hoor.
Dat toernooi reken ik nog niet eens mee.

Wat geeft Nederlands voetbal dan haar identite it? En wat is die dan precies?

Het is sowieso een slecht idee. De beste spelers van Europa (en Ajax :p) nog lekker even door laten voetballen. Want het schema was nog niet vol.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 18:56
Ik waag het te betwijfelen dat de aantrekkingskracht inderdaad zoveel groter wordt door die miljoenen. Onze competitie blijft namelijk hetzelfde...

Alle Nederlandse betaald Voetbal-clubs hebben het Nederlands voetbal gemaakt tot wat het is; het heeft grote persoonlijkheden met invloed en aanzien voortgebracht. Wat die identiteit nou precies is laat zich moeilijk in woorden samenvatten, maar dit schema vind ik wel aansluiten bij hoe ik het ervaar: https://twitter.com/PieterZwartNL/status/847054462954983426/photo/1

Het m.i. gaat dus om het totaalplaatje....
Vind ik leuk
#Keizerout +17405
woensdag 16 mei 2018 om 22:43
Iemand als Elia gaat niet in Turkije voetballen omdat hij altijd al eens in de Süper Lig had willen spelen. Dat geldt ook voor Sneijder en Van Persie en elke niet Turkse speler in Turkije. Or Rusland. Of Oekraïne.

Ik vind het een leuk plaatje, maar het is alleen maar waar een voetbalidentiteit door wordt gevormd. Het is allemaal nog in te vullen.
Wat ik bedoel is dat volgens mij de identiteit uiteindelijk wordt gevormd door hoe je die buitenste rondjes invult. Of andersom, dat je vanuit jouw identiteit die rondjes invult.
In ieder geval heb ik na deze rondjes geen idee wat de Nederlandse identiteit zou moeten zijn.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 19:17
Psv was de eerste club die uit de Eredivisie wou stappen.Dus dan stappen die toch lekker naar Belgie,dan worden ze zeker nooit weer kampioen.Ajax die gunt ze af en toe nog een prijsje,om weer een beetje bij te komen.Maar Psv pakt de strohalm niet vast das zo jammer.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 18:32
Waarom? Wie zegt dat al het geld in spelers word geïnvesteerd?
Stadion kopen?
Je kunt ook geld achter houden om gezond te blijven.
Dit gebeurt pas over 3 jaar en voor 57 miljoen koopt Ajax echt geen 4 spelers van 14 miljoen. Die gaan liever naar een andere club.
Al maakt dit het wel aantrekkelijk om voor Ajax te spelen.
Vind ik leuk
#Keizerout +17405
woensdag 16 mei 2018 om 18:36
Nou volgens mij zien we nu al een paar jaar dat veel geld op de bank houden sportief niet veel oplevert. Stadion kopen kan, maar met de huidige transfersommen verdien je aan spelers denk ik meer.
Met elk jaar 57 miljoen extra kun je ook het salarisplafond verhogen en komen die spelers wel.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:43
Ach... het wordt wel een stuk makkelijker als je door de bond zo gesponsord wordt.

Kan me niet voorstellen dat dit doorgaat. Zou een schande zijn. Op basis van verleden zoveel geld binnenharken. Niet op basis van kwaliteit .... dit moet een geintje zijn
Vind ik leuk
Aspers +399
woensdag 16 mei 2018 om 17:47
Alleen het allereerste tournooi heeft deze opzet, daarna niet meer. Op basis van kwealiteit komt geen enkele nL club meer in aanmerking. Ajacieden mogen blij zijn dat ze iig een succesvol verleden hebben. Dat levert meer op zie je wel dan een landstiteltje hier en daar. Zoals de EL finale Ajax veel meer opleverde dan een kampioenschap (oa doordat spelers veel meer waard werden en ajax als club weer in de picture kwam in de wereld)
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:53
Klopt, dus war heeft Ajax daar dan automatisch te zoeken. Nergens op gebaseerd maar ze worden zomaar voor tientallen miljoenen gesponsord wat de scheefgroei nog meer doet toenemen
Vind ik leuk
Drobtine +2338
woensdag 16 mei 2018 om 18:31
Als je een nieuw toernooi goed wilt opstarten dan zul je de eerste maal gebruik maken van grote namen van clubs die wereldwijd zeer bekend zijn. Voor marketing doeleinden wordt dan niet altijd gekeken naar het huidige niveau maar naar de bekende naam. Ooit hebben die clubs die in Europa bewezen dat ze veel Europacups en Wereldcups konden winnen. En tja naast Ajax zijn er niet veel clubs in NL die er zoveel hebben.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 19:25
Precies Aspers dat is wat telt,Die afgelopen EL finale heeft veel geld opgeleverd.En levert nog steeds veel geld op.Een kampioenschap zien ze in die landen niet,wat je Europees presteert wel.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:48
Dat lijkt mij ook. Ajax heeft sportief niks te zoeken tussen de top en subtop van Europa.. die worden weggeblazen als F-puppilen, zoals elke ED club. Bovendien financieel de grootste zegt lang niet altijd dat je sportief de grootste bent. Geld is 1 ding, iets winnen totaal iets anders.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 19:30
schfan1920 Dit gaat ook om wat ze ooit gepresteerd hebben ,op basis daarvan worden ze gekwalificeerd.En aangezien er ook 1 uit Nederland bij moest werd dat automatisch Ajax omdat die tenminste Europees nog wat gepresteerd hebben.Verder zijn er geen Nederlandse teams die dit gepresteerd hebben,dus ja dan blijft er maar 1 over.Ik zou zeggen presteer Europees ook eens wat.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 19:23
Onder welke steen leef jij dan Martinus69. Hoezo door de bond gesponsord?Verklaar je nader.Dit gaat om waar Ajax voor staat en die hebben nog zoveel aanzien ,dat ze dus automatisch geplaatst zijn Bij de beste 12 dus.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 12:56
Schande!!!
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 19:08
Psv moet dat dan dit jaar maar even laten zien.Daar is nog steeds geen geld of geld waar niets aan verdient word, Omdat ze 40 of 50 procent moeten afstaan aan investeerders of aan Bonussen en premies.Je bent zomaar geen miljonair he.
Vind ik leuk
Nikos85 +747
woensdag 16 mei 2018 om 17:27
Natuurlijk wel eindelijk komt wzawzdb tot zijn recht! Ik zeg het al langer niemand in nl achterhaalt onze prijzenkast nog. Al die jankerds hier de laatste maanden die het niet snappen, nu zie je dus waarom wij met deze slogan mogen prediken. Op basis van een hele rijke historie en o ja we worden echt nog wel een keertje kampioen alleen de laaste tijd zit het gewoon ff niet mee.
De fifa is duidelijk gecharmeerd van ajax 57miljoen pff daar kunnen we de halve eredivisie mee opkopen en satellietclubs van maken. Hopelijk gaan we nu toch echt eens het salarisplafond ophogen en structureel proberen betere spelers langer te binden de mogelijkheden liggen er zeker. Dat gefundeerd met de gedegen opleiding maakt dat we weer voorzichtig mogen dromen van Europese successen.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:32
Aldus een ongetalenteerd primeurpassantje dat in majesteitelijk coiffeursmeervoud met een parmantig lease-houdinkje en tuitmondje teert op clubsuccessen waar hij of zij part noch deel in heeft. Werkelijk hilárisch!
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 17:51]
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:34
Zeer welbespraakt, hier kan Hans van Zanten nog een puntje aan zuigen
Vind ik leuk
Fcdb67 +208
woensdag 16 mei 2018 om 17:57
Zuigen doe jij ook graag of niet vieze Fritzje.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 18:30
Met z'n witte kraag....
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 18:30]
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:41
Flauw, ga je dit bij elke supporter doen die in "we" form praat als het over zijn / haar club gaat? Buiten dat het een tikkeltje zielig zou zijn, heb je daar een dagtaak aan man.
Vind ik leuk
Nikos85 +747
woensdag 16 mei 2018 om 17:45
Ik kom hier al vanaf onderhand de oprichting van deze site. Ik kraam dan ook niet op elk niks zeggend bericht een hoop klets die compleet offtopic gaat zoals jij nu met je sjieke woordem de sier probeert te maken. Voeg iets of hou je muil, tegenwoordig is 80procent van de reacties inhoudsloos gevit op elkaar dit heeft de laatste maanden een enorme toevlucht genomen.
Vind ik leuk
SimonSays +2756
woensdag 16 mei 2018 om 18:14
Je komt hier sinds de oprichting, wat wil je daar mee zeggen? Dat je meer te vertellen hebt? Dat je meninkje meer waarde draagt? Dat je een ouwe lul bent?

Je hebt het over 'iets toevoegen of je muil houden', terwijl je zelf met loze kreten aankomt als 'De fifa is duidelijk gecharmeerd van ajax 57miljoen pff daar kunnen we de halve eredivisie mee opkopen en satellietclubs van maken.'

Beter volg je dus je eigen advies op en hou je je muil.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 23:24
Op de morele hoogvlakte is de zuurstof dun en dan gaan pedante Ajaxhaantjes als nikosje, gefixeerd en geobsedeerd door geld, ijlen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 23:30]
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 22:23
Aldus het pedante snotblaagje, vermomd als primeurveteraantje, dat als een brugklasbakvisje dit topic binnen komt gehinkeld, het holle en achterhaalde 'wzawzdb' mantra giechelend, en vervolgens als onbeduidend snotneusje andere primeurpassanten de potsierlijke aanbeveling doet hun muil te houden. Je mag je mond spoelen, brutaal snotvlegeltje.
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 22:25]
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 12:58
Oké, interessant.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 21:58
Predikte hij, terwijl zijn linkerhand zijn edele delen masseerde.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:44
Door dit soort opmerkingen hoop ik dat ajax juist geen kampioen wordt. Die (censuur) berichten van bla bla dit bla bla dat. Heb ook eens wat respect voor anderen. Een competitie met Ajax 1 t/m 6 is ook erg saai
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 12:59
Dan moet je de laatste 4 jaar al heel erg gelukkig zijn.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 13:19
Haha ik zeg niet dat ik er gelukkig van wordt...
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 18:19
Dan laten wij als alle eredivisie clubs psv en feyenoord om de beurt lekker winnen en worden zij kampioen en schoppen we alle ajax spelers stuk voor stuk verrot en daar gaan we hard tegen spelen.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 19:43
Haha denk je? Zijn genoeg clubs die de punten nodig hebben. Dus er zullen clubs zich hier niet aanhouden. En denk dat KNVB hard optreedt tegen matchfixing
Vind ik leuk
410hhw +1577
woensdag 16 mei 2018 om 17:27
Tuurlijk moeten we daar blij mee zijn.
En blijkbaar willen ze alleen de grote clubs.
Vind ik leuk
Dezeun +1872
woensdag 16 mei 2018 om 17:28
Op basis van wat
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:28
En het mooiste is, ze zullen ieder wk mee mogen doen vanwege de behaalde resultaten van het verleden. Wat fantastisch nieuws dit!!!!
Vind ik leuk
#Keizerout +17405
woensdag 16 mei 2018 om 17:29
Eindelijk iets om terug te zeggen als iemand zegt dat resultaten uit het verleden geen garantie voor succes zijn :p
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:58
op dit wk heeft ajax natuurlijk geen ene ruk te zoeken, buiten dat trekt het de verhoudingen in de nationale competities nog verder scheef dan het al is. Kortom een idioot idee, behalve voor de sjeiks die voetbal als speeltje zien.
Vind ik leuk
Vato75 +1607
woensdag 16 mei 2018 om 18:10
Zouden ze al moeten doen met al dat geld
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 18:30
Ik wel hoor
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 19:32
Daar ben ik zeker wel blij mee!!!
Vind ik leuk
iceman +699
woensdag 16 mei 2018 om 20:08
In de Eredivisie kan geld nooit de sportieve prestaties beheersen. Daar is de competitie te klein voor. Ajax is ook meer gebaat bij een sterk PSV en Feyenoord. Om zo Europees ook potten te kunnen breken. Er komen geen grote spelers naar de Nederlandse Eredivisie. Die kiezen voor Spanje, Engeland, Duitsland en zelfs Rusland en China. Dus zal Ajax alsnog moeten vissen in dezelfde vijver als PSV en Feyenoord. Ze kunnen hooguit meer bieden op goede spelers van de Nederlandse subtop. En grote talenten. Maar daar ga je niet per definitie het verschil mee maken.
Vind ik leuk
stratumseind +128583
vrijdag 18 mei 2018 om 12:40
heb ginne skrik : jouw nachtmerrie vrees gaat zeker geen waarheid worden.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:27
@ Strijp: Is goed, maar daarna is het wel afgelopen met jullie pret. ;)
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 17:28]
Vind ik leuk
Hakbal +487
woensdag 16 mei 2018 om 18:06
Gaat om Europese titels
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 18:51
Halen wij van Ginkel en Lozano op.
In spanje en engeland lappen ze ook het herenakkoort aan hun laars.
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 18:52]
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 18:53
Scherpe opmerking na deze treurwilg
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 19:19
57 mil bovenop de 200 miljoen eigen vermogen plus 60 miljoen voor de ligt en 50 voor kluivert en 35 voor ziyech.....heerlijk
Van Ginkel en Lozano halen
Vind ik leuk
Hakbal +487
woensdag 16 mei 2018 om 19:23
Alleen Europese titels tellen mee
Vind ik leuk
Voebtal +2010
woensdag 16 mei 2018 om 19:37
Ajax doet er goed aan om met dat geld via via feyenoord op te kopen en dan de grootste talenten te laten rijpen bij feyenoord. Denk dat 50 miljoen meer dan genoeg is.
Vind ik leuk
Maxidi +3281
woensdag 16 mei 2018 om 21:36
Beter winnen jullie de Champions League FF twee keer...
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 23:28
Net als vorig jaar?
Vind ik leuk
JCJWZ +12063
vrijdag 18 mei 2018 om 09:49
Als Ajax meedoet aan het WK dan Psv toch mooi de Nederlandse competitie kleur blijven geven met dat anti-voetbal? Zijn jullie eindelijk de grootste en kunnen de calimero's opgelucht adem halen dat het grote Ajax niet meer mee doet. Kan Psv over 10 jaar eindelijk op gelijke hoogte komen met de landstitels van Ajax. Daar krijgt ook Strijp een tent van in z'n broek.
Vind ik leuk
Strijp +7016
vrijdag 18 mei 2018 om 11:12
Poh.. echt wel, en die tent word opgezet door jou clubje
Vind ik leuk
feyeniels +23190
woensdag 16 mei 2018 om 17:17
Het levert heel Nederland niks op. Als Ajax op basis van resultaten in het verleden de enige Eredivisieploeg is die zich om de vier jaar voor dit toernooi plaatst, dan worden de financiële verschillen dusdanig groot dat de gehele spanning uit onze competitie verdwijnt. Dan krijg je een competitie zoals in Duitsland en Oostenrijk waarvan de winnaar op voorhand al vaststaat. Kan me niet voorstellen dat dit voor iemand leuk is.
Vind ik leuk
yuuup +8021
woensdag 16 mei 2018 om 17:22
Maar als het PSV of Feyenoord dan toch een keer lukt is het natuurlijk wel heel erg knap en fantastisch.
Vind ik leuk
feyeniels +23190
woensdag 16 mei 2018 om 17:36
Ik heb geen idee hoe je je kan plaatsen, maar als dit op basis van gewonnen prijzen in het verleden is dan maakt geen enkele andere Nederlandse club een kans. Dus dan is het onmogelijk
Vind ik leuk
Urzaiz +1049
woensdag 16 mei 2018 om 18:07
Lijkt me niet dat dit om de 4 jaar zo geldt. Psg bijv. wat hebben die gewonnen dan? Sowieso belachelijk veel geld, de rijken worden alleen maar rijker en de armen armer. Wat een belachelijk beleid weer als dit waar is.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 18:33
Kijk.... daar hebben we het!

GELD

Het is een slecht idee. Ze mogen zich van mij in de handen wrijven in het Amsterdamse, maar als het gebeurd dan is dat de nekslag voor het Nederlands voetbal.
Vind ik leuk
Bobbi4 +16
woensdag 16 mei 2018 om 21:10
GELD, dat is toch ook de reden van Feyenoord om een nieuw en groter stadion te bouwen. Ook Feyenoord wil op financieel gebied groeien en proberen aan te haken bij de Europese (sub) top. Het enige verschil is dat Ajax deze weg al enkele jaren is ingeslagen en hierdoor kapitaalkrachtiger is dan Feyenoord en PSV. Als Feyenoord en/ of PSV zoveel geld kunnen binnenhalen aan transfers en aan lucratieve toernooien, denk jij dan dat zij dit af zouden slaan? Ajax heeft Nederland als voetballand op de kaart gezet, in het verleden een hoop internationale prijzen hebben gewonnen waardoor zij het verdienen om aan als "grote" club aan zo'n lucratieve toernooi mee te doen. Alle respect voor Feyenoord en PSV, maar hun internationale prijzenkast is toch vele malen minder gevuld.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 18:35
Haha verleden spreek over Calimero's uit Eindhoven en Rotterdam grapjassen.
Verleden?
Ik zal jullie even snel uit jullie slaap helpen voor je weer gaat dromen.
Ajax heeft dit niet alleen te danken aan het verleden maar ook aan het heden.
Jullie lijken al snel te vergeten dat ons aler ajax de Europa Leaque Finale vorig jaar heeft gehaald.
Keep on dreaming Calimero's
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 18:36]
Vind ik leuk
feyeniels +23190
woensdag 16 mei 2018 om 18:45
Ook leuk dat je andere mensen voor calimero's uitmaakt, terwijl je zelf geen enkel idee hebt waar je het over hebt.

Ik citeer letterlijk uit de tekst:

"Omdat Ajax minimaal drie Europa Cups of Champions Leagues heeft gewonnen, worden de Amsterdammers automatisch toegelaten tot het toernooi".

Het feit dat Ajax vorig seizoen de EL finale heeft gehaald, wat ik oprecht een knappe prestatie vind, draagt dus niets bij aan de eventuele plaatsing voor het WK voor clubteams in 2021.
Misschien is het idee om voortaan eerst het artikel te lezen en zorgen dat je weet waar je het over hebt?


Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 18:55
Ik zei toch dat jullie niet de juiste info hebben .
Dit schrijft de VP .
Volgens het officieele bericht van de uefa op basis van de EL Finale.
Vind ik leuk
yuuup +8021
woensdag 16 mei 2018 om 19:05
Ik bedoel natuurlijk kampioen van Nederland worden.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 19:37
Als je die 4 jaar gewoon CL winnaar word dan plaats je je automatisch hoor.
Vind ik leuk
#Keizerout +17405
woensdag 16 mei 2018 om 17:22
De eerste paar jaren lijken me wel leuk. Ik had ook geen probleem met 4x op rij kampioen.
Al moet ik zeggen dat ik het voor Nederland geen goed idee vind.
Je krijgt inderdaad een saaie competitie en voor de concurrenten is het niet te doen om daar tegenop te boksen.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:31
Dat zien we dan wel weer, zolang wij maar vier sterren hebben
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:34
Is er ergens in Europa al een club met zoveel sterren???
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:35
Iemand moet de eerste zijn vriend, laten wij dat maar worden dan
Vind ik leuk
Fcdb67 +208
woensdag 16 mei 2018 om 17:49
Plak je eigen sterretje erbij dan heb je er vier.
Oh sorry dat kan niet want jij hebt geen sterretje jij hebt een rondje.
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 17:59]
Vind ik leuk
mgtow +690
woensdag 16 mei 2018 om 18:19
Ga nou maar eerst leren voetballen daar bij Den Bosch. Lijkt meer op senioren wandelvoetbal.
Vind ik leuk
Fcdb67 +208
woensdag 16 mei 2018 om 18:26
Met onze nieuwe inversteerder stoten wij jullie over een paar jaar zo van de troon;).
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:42
Ja Bayern die hebben er 4
Vind ik leuk
Niels92 +10975
woensdag 16 mei 2018 om 17:47
Omdat je in Duitsland per 5 kampioenschappen een ster krijgt :)
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:53
Ja maar ze vroegen om sterren gozer daarom zei ik Bayern. Bedankt dat je het zo hebt uitgelegd :)
Vind ik leuk
Niels92 +10975
woensdag 16 mei 2018 om 17:55
Graag gedaan :)
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:46
Ja, Bayern.. Elk land geeft een eigen definitie aan hoe je een ster kan behalen. In Duitsland krijgen ze bij minder als 10 titels al een extra ster. (geloof bij 10 eentje, 15 de tweede en bij 20 de derde etc.)
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 18:34
3 keer kampioen van de Bundesliga geeft recht op 1 gouden kampioensster.
5 keer kampioen van de Bundesliga geeft recht op 2 gouden kampioenssterren.
10 keer kampioen van de Bundesliga geeft recht op 3 gouden kampioenssterren.
20 keer kampioen van de Bundesliga geeft recht op 4 gouden kampioenssterren.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 19:27
Top man, had geen zin om het op te zoeken, maar wist dat er daar niet alleen na 10 kampioenschappen pas 1 ster bij kwam. Oh, en in Turkije doen ze het volgens mij ook op zo´n manier.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 19:35
Turkije is om de 5 jaar ipv 10 (wat de meesten doen)
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 19:57
Het zou toch leuker zijn als ze dit gelijk trekken en je er overal evenzoveel voor moet doen.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 19:58
Maakt niet veel uit. Een ster in Griekenland nemen ze bijvoorbeeld niet serieus in Duitsland, maar in Griekenland nemen ze een ster in bijvoorbeeld cyprus weer niet serieus, en die niet van gibraltar
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 20:10
Komt dat niet juist doordat nu niemand direct weet waar die ster voor staat?
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 20:31
Tuurlijk niet, dat komt omdat niemand die competities serieus nemen. Bayern wint binnen 32 jaar 3 sterren in Nederland. PSV of Ajax wint in 32 jaar 3 sterren in Schotland. Celtic wint in 32 jaar 3 sterren in Cyprus. APOEL wint in 32 jaar 3 sterren in IJsland

Als ze er zouden spelen....
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 00:31
Misschien, heel misschien en dan hooguit als ze met hun budget van nu die competities in kunnen. Anders zouden ze gewoon met de zelfde beperkingen te maken hebben als de top teams die er nu spelen.
Vind ik leuk
Drobtine +2338
woensdag 16 mei 2018 om 18:39
Bayern heeft er 4 maar daar is de telling anders het is in Duitland niet 4x 10 kampioenschappen maar:
3 keer kampioen van de Bundesliga geeft recht op 1 gouden kampioensster.
5 keer kampioen van de Bundesliga geeft recht op 2 gouden kampioenssterren.
10 keer kampioen van de Bundesliga geeft recht op 3 gouden kampioenssterren.
20 keer kampioen van de Bundesliga geeft recht op 4 gouden kampioenssterren.

Olympiakos Pireaus 4 sterren (40 kampioenscahppen)
Spartak Moskou 4 sterrren (20 kampioenschappen)
Galatasaray 4 sterren (20 kampioenschappen)

Dus eigenlijk alleen Olympiakos heeft zoveel kampioenschappen behaald
Vind ik leuk
#Keizerout +17405
woensdag 16 mei 2018 om 17:37
Ja, maar die krijgen we sowieso wel.
Als er elk jaar zo'n bedrag bijkomt is het gewoon heel snel klaar met de eredivisie. En dat is voor ons ook kut.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:39
Nee hoor dat is voor ons niet kut, wij kunnen dan weer wat aansluiting krijgen in Europa want uiteindelijk zullen we salaris omhoog gaan brengen om betere spelers te lokken

En daarbij, die 60 miljoen hier en daar gratis erbij, doet ons niet veel. We hebben eigen jeugdspelers rondlopen die dat opbrengen
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 17:40]
Vind ik leuk
feyeniels +23190
woensdag 16 mei 2018 om 17:45
Ik geloof nooit dat die 57 miljoen per 4 jaar aansluiting met de rest van Europa op gaat leveren. De Europese top plaatst zich immers ook voor dit toernooi en krijgt dit bedrag dus ook. Daarnaast zijn de verschillen in begroting tussen bijvoorbeeld Ajax en Chelsea wel groter dan 14 miljoen per jaar.

Het enige wat hiermee zou worden bereikt is dat Ajax in Nederland op een eiland komt te staan, terwijl het in de CL nog net zo kansloos is als nu.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:50
Al zou je bij zo´n overheersing in Nederland wel op CL kunnen gaan begroten natuurlijk. Maar goed, zelfs dan ga je niet meer als een middenmotor worden in de CL.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:56
1 troost zolang het laatste plastic veld nog niet is geruimd en het niveau nergens heen gaat dan veranderd er geen donder voor qua aansluiting met Europa.

Ze worden niet het Bayern van Nederland, eerder Celtic.

Recordkampioen van een flutcompetitie.

Maar 57 miljoen gaat je deze dagen geen aansluiting met de Europese top opleveren.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 18:13
Ajax zal regelmatig kunnen overwinteren in de cl met wat beter spelersmateriaal. Ze zullen nooit aansluiten met de top maar als ze subtop in Europa worden ben ik een gelukkig man, en het begint er op te lijken dat we langzaam maar zeker een kans krijgen op aansluiting
Vind ik leuk
#Keizerout +17405
woensdag 16 mei 2018 om 17:46
Ja die aansluiting is leuk. Dat ben ik met je eens. Alleen het gat tussen Ajax en de rest kan wel vrij groot worden. En dan heb je nauwelijks tegenstand.
En halverwege maart of april kampioen is leuk, maar elk jaar wordt wel saai. Dan word je alleen maar boos als het een keer niet zou lukken :p

En dan nog is het een groot verschil.
De Ligt levert dat misschien op, maar elk jaar standaard zo'n bedrag extra maakt echt een flink verschil.
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 17:47]
Vind ik leuk
Nikos85 +747
woensdag 16 mei 2018 om 18:01
Je uitdaging ligt dan ook in de overige toernooien waar je maximaal voor kunt voorbereiden en zelfs spelers misschien rust kan geven voor die duels. In nl gaat de aansluiting met de top drie ook niet gebeuren beter zoeken we in, e spanning dan in Europa toch
Vind ik leuk
#Keizerout +17405
woensdag 16 mei 2018 om 18:10
Klopt, maar Bayern heeft bijvoorbeeld weleens problemen in de CL omdat ze al kampioen zijn.
En daarnaast is een competitie zonder concurrentie gewoon saai :p
Ik denk dat er niks anders op zit. Alleen vind ik het vreemd dat ze sommige clubs bonussen van 57 miljoen gaan geven, waardoor nationale competities kut worden.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 18:39
Feyenoord en psv hebben de meeste sterren in Nederland.
Ze kijken er elke nacht naar en dromen ooit zo succesvol te worden als ajax.
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 18:40]
Vind ik leuk
#Keizerout +17405
woensdag 16 mei 2018 om 18:45
Ja, maar toch zijn zij de afgelopen 2 jaren kampioen geworden en wij niet.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 18:48
En haalde wij de Europa Leaque Finale en zij niet.
Vind ik leuk
#Keizerout +17405
woensdag 16 mei 2018 om 18:50
Was ik ook heel blij mee. Alleen vind ik niet dat we in een positie zitten om arrogant te doen :p
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 22:09
Ach, voordat er een topclub in Nederland is die eens structureel alle punten pakt tegen de kleintjes, zijn we 10 jaar verder.
Vind ik leuk
#Keizerout +17405
woensdag 16 mei 2018 om 22:35
Als Overmars doorpakt 2 jaar denk ik :p
Vind ik leuk
Nikos85 +747
woensdag 16 mei 2018 om 17:29
Deze kwalificatie is eenmalig op basis van gehaalde prijzen, men wilt gewoon snel starten en de helden van het verleden eren mee deze automatische selectie. Er word nog nagedacht over hoe het kwalificatie systeem voor het wk clubteams daarna eruit gaat zien, maar dat er dan gekwalificeerd moet worden is allang uitgesproken door fifa.
Vind ik leuk
feyeniels +23190
woensdag 16 mei 2018 om 17:38
Oke, als het eenmalig is dan is het geen probleem. Dan neem ik aan dat ze de deelnemers op basis van prestaties in het heden selecteren en dan maakt (helaas) geen enkele Nederlandse ploeg een kans.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:30
Des te leuker zal het kampioenschap voor de anderen zijn die ene keer per tien jaar!! Ieder nadeel heeft zijn voordeel!!!
Vind ik leuk
feyeniels +23190
woensdag 16 mei 2018 om 17:41
Het zegt veel over jou als supporter dat jij het klaarblijkelijk leuk vindt als andere ploegen eens per tien jaar kampioen worden (en dan de rest dus Ajax). Als Feyenoord 9 van de 10 keer kampioen zou worden dan lijkt het me al gauw erg saai worden. Dan is er geen strijd en is het dus ook geen prestatie meer.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 18:14
Maar je zou er nu acuut voor tekenen of niet?!
Vind ik leuk
feyeniels +23190
woensdag 16 mei 2018 om 18:41
Aan de ene kant wel, maar aan de andere kant niet. Aan de ene kant heb ik geen zin om weer 18 jaar te moeten wachten, maar aan de andere kant vind ik de onderlinge strijd met Ajax en PSV juist leuk. Als Feyenoord ieder jaar met grote overmacht kampioen wordt denk ik dat het me dan ook zou gaan vervelen. Als Feyenoord echter in 9 van de 10 volgende seizoenen in de laatste ronde van de competitie aan het langste eind trekt, dan zou ik er wel voor tekenen. Dan heb je immers wel een echte strijd gehad
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:35
@ Feyeniels: Resultaten liggen toch altijd in het verleden?
Volgens mij zitten de stadions daar nog vol toch? (Geloof dat het uiteindelijk gaat wennen en dat andere clubs dan gewoon 2de plaatsen gaan vieren..;)
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 17:36]
Vind ik leuk
feyeniels +23190
woensdag 16 mei 2018 om 17:43
Alles wat we op dit moment doen ligt over een seconde in het verleden. Maar ik neem aan dat je je kunt voorstellen dat het eerlijker zou aanvoelen als ploegen zich kwalificeren op basis van prestaties van dit seizoen i.p.v. op basis van prestaties van 30 jaar geleden...
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:58
Maar ik geloof dat ze dit 1x in de 4 jaar willen gaan doen.. Dus dan moet je er toch ook weer een stukje verleden bijhalen. Ik ben bang dat dit hoe dan ook de eerste en gelijk laatste deelname is van een Nederlandse club, als ze niet zoals nu selecteren op historie.
Vind ik leuk
feyeniels +23190
woensdag 16 mei 2018 om 18:09
Ik heb inmiddels dat bericht van gisteren over het WK voor clubs gelezen. Ik dacht dat ze de clubs selecteerden vanwege het feit dat ze drie keer de CL hadden gewonnen, maar dat geldt alleen voor de eerste editie van het toernooi. In dat geval plaats Ajax zich dus alleen voor de eerste editie en slaat mijn eerdere reactie nergens meer op. Dan krijgen ze gewoon eenmalig dat bedrag en spelen ze een aantal wedstrijden tegen grote clubs.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:44
Voor de rest van de nl clubs is het inderdaad niet leuk dan, maar ik als ajacied vind het wel leuk. Ajax elk jaar met de winter al kampioen! Wedstrijden tegen de grote clubs, elk jaar CL en de benodigde ervaring voor de meestal jonge selectie, waardoor je europees weer mee kan gaan tellen, en als dat dan loopt zeg ongeveer over 10 jaar dan de kleinere clubjes helpen ook iets op te bouwen. Mooi toch? ;-)
Vind ik leuk
feyeniels +23190
woensdag 16 mei 2018 om 17:47
Ik kan me niet voorstellen dat ik het leuk zou vinden als Feyenoord ieder jaar met de winter al kampioen zou zijn. Dan is het niks bijzonders meer en went het. Maar goed, smaken verschillen.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:58
De afsluiting met de smiley doelt op een lichte vorm van sarcasme beste niels. Tuurlijk is het leuk voor Ajax, nog meer geld, maar de grote clubs halen nog meer geld binnen, waardoor er nog grotere bedragen uitgegeven gaan worden aan spelers, en er verschillende competities naar de klote geholpen worden. En ook verschillende grotere competities, waar er drie heel sterk zijn en de rest achterblijft. Nee Nielsje, ik vind het ook een absurd plan, daarom ook mijn absurde reactie ;-)
Vind ik leuk
feyeniels +23190
woensdag 16 mei 2018 om 18:10
Oke, dan vatte ik het verkeerd op ;-)
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 20:16
Het is je vergeven pik ;)
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 18:32
Vergeet Frankrijk niet....

Het is gewoon een slecht idee van Infantino.
Vind ik leuk
Dorpsgek +1164
woensdag 16 mei 2018 om 19:43
Zal me niks verbazen als van Praag hier wat mee te maken heeft. Om een nederlandse afgevaardigde voor de dragen. Hij stemde tevens ook voor om de 4 grote landen meer kaarten te geven voor de CL. Ondanks dat het slecht is voor het Nederlandse voetbal. Waarom niet de kampioen in de jaar voordat het WK gehouden wordt voor clubs?
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:20
Gewoon een schande dit.
Vind ik leuk
Niels92 +10975
woensdag 16 mei 2018 om 17:33
Waarom schande? :)
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:46
Op basis van wat kan je een club zo sponsoren... op basis van prestaties uit een enorm ver verleden? Zo wordt de financiële scheefgroei nog groter. Dit gaat nergens over. Dit kan niet waar zijn. De rijke clubs worden alleen maar bevoordeeld door de bond. En niet eens op basis van geleverde prestaties van het voorgaande seizoen
Vind ik leuk
Ginovanni +16650
woensdag 16 mei 2018 om 17:26
En maar roepen 'vergane glorie'......;'l.

Vind ik leuk
Niels92 +10975
woensdag 16 mei 2018 om 17:33
Oude prijzen leveren dus veel op :)

Vind ik leuk
Nikos85 +747
woensdag 16 mei 2018 om 17:33
Haha heerlijk idd, gelukkig hebben we de beelden nog en die zullen eeuwig voortleven. Het blijft gewoon ook voor die tijden knap om met een ploeg die enkel kan rekenen op geweldige opleiding uit een erg klein land zo'n successen heeft weten te behalen tegen de clubs met vele grotere mogelijkheden, en niet eenmalig maar meerdere keren.
Vind ik leuk
Ginovanni +16650
woensdag 16 mei 2018 om 17:42
Je slaat de spijker op z'n kop,
Nikos.

Gelukkig bestaat er internationaal en wereldwijd heel veel respect voor AFC Ajax Amsterdam.;-).
En zo hoort dat ook.

Kunnen de haters en Calimero's nog een puntje aan zuigen.;-).

[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 17:43]
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:49
Ajax is gewoon een Europese grijze muis. Zeg nou zelf, deze beoogde beloning op basis van prestaties van tientallen jaren geleden veroorzaakt toch alleen maar meer de financiële scheefgroei? De CL is al dramatisch maar daar moet je je tenminste nog voor kwalificeren....
dit zou onterecht en enorm schandalig zijn.

Als dit doorgaat zie je mij nooit meer in een stadion. Dan houdt het echt op.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 22:32
Prima!
Vind ik leuk
Jordtt +942
woensdag 16 mei 2018 om 17:35
250.000 voor Labyad?
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 18:29
En in Rotterdam en Einhoven ?.....Helemaal niets
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 18:38
hebben die "prijzen uit het verleden" toch nut!
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 19:32
Inderdaad helemaal niets. Zij hebben maar 1 keer de europacup gewonnen ha ha! Ajax zal altijd de grootste blijven. Ik hoor hier al de calimero provincialen piepen!!
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 19:39
Maar volgens de PSV’ers telt het verleden niet en gaat het om het heden haha..
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 19:44
Katching
Vind ik leuk
Wazzupp +194
woensdag 16 mei 2018 om 17:11
Ajax, het Bayern van Nederland
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:13
Inderdaad, beide clubs zonder schulden en gewoon gezond. Denk dat de kans reëel is dat Ajax zomaar met de winnaarspremie van 115 miljoen er vandoor gaat. Ha ha
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:46
Bayern, het Ajax van Duitsland :-D
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 18:05
Ajax het Celtic van Nederland. ;)
Vind ik leuk
Donnygo +883
woensdag 16 mei 2018 om 17:11
Dat is wel iets anders dan 5 mil start premie wat een belachelijke bedragen
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 17:11]
Vind ik leuk
14forever +7809
woensdag 16 mei 2018 om 17:12
Je hebt helemaal.gelijk, dat is bijna de begroting van een topclub in Nederland.
Vind ik leuk
Alain2708 +8786
woensdag 16 mei 2018 om 17:23
Echt hoor, ik moest gewoon lachen toen ik het las!
Vind ik leuk
Donnygo +883
woensdag 16 mei 2018 om 18:29
https://www.bbc.co.uk/sport/football/43868703

Hier kun je alle plannen goed door lezen en helaas het is geen grap. alleen nu is dat iets meer details bekend omtrend het WK voor clubs zijn eerste editie
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:11
Haha heerlijk
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:22
Dit is toch een schande?! Hoe maak je het voetbal kapot ....
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:23
Niet ons probleem
Vind ik leuk
Farmer +8410
woensdag 16 mei 2018 om 17:33
Dat dénk je... Als dit doorgaat, kijk over een aantal járen nog maar weer. Zelfs Ajax, zal dan meteen begroting van 200-300 miljoen, gewoon NIET mee kunnen komen. Teams als Dortmund, en Arsenal draaien dan al drie-viervouden daarvan.

Dergelijke bedragen zijn niet meer op te hoesten op die manier.
Alleen een zéér klein select gezelschapje BVOs kan dit nog nét aan... En laat dat nu precies de hegemonie zijn.

Dát is de insteek van deze opzet: Zij die de macht hebben, dit laten behouden en uitbreiden.

Dat jij nog altijd in de illusie zit dat Ajax tot die zgn 'machthebbers' behoort, is je eigen naieve misopvatting.

Je krijgt een aalmoesje, op deze manier!
Vind ik leuk
Blindsy +6357
woensdag 16 mei 2018 om 17:44
Amen to that. En zolang we onze bedenkelijke Eredivisie hebben, kan Ajax met zo'n WK wel leuk centen beuren, maar veel grotere spelers zullen er nauwelijks komen. Ben je dus elk club-WK het kleine clubje wat niets presteert, waarschijnlijk ook niet in de CL... Maar waarschijnlijk wel jaar in jaar uit in NL kampioen gaan worden omdat ze wel een ploeg kunnen samenstellen die in de zwakke ED jaarlijks kampioen wordt.
Hoop fans zal t n zorg zijn maar het zal de doodsteek van de ED betekenen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 17:45]
Vind ik leuk
Nikos85 +747
woensdag 16 mei 2018 om 17:35
Nou dat kapot maken is al veel langer geleden ingezet, duurde alleen ff voordat het hier echt door begon te sijpelen. Ik zie dit meer als iets repareren wat ze kapot hebben gemaakt.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 19:25
Heb je al gezegd dat je het een schande vindt Martinus? Als ik jou was zou ik nooit meer naar een stadion gaan.
Vind ik leuk
14forever +7809
woensdag 16 mei 2018 om 17:11
Kaching....
Vind ik leuk
goekie4 +1584
woensdag 16 mei 2018 om 17:12
Wat is dit nou weer voor opzet. Stelt de eigen competitie helemaal niks meer voor.
Vind ik leuk
JanTa48 +2560
woensdag 16 mei 2018 om 17:31
Nee.
Vind ik leuk
Ajacied_8 +5758
woensdag 16 mei 2018 om 17:12
Dat valt een beetje tegen. In 2021 verwacht je toch drie dubbele cijfers...
Vind ik leuk
14forever +7809
woensdag 16 mei 2018 om 17:13
Dat hebben.we als we hem winnen
Vind ik leuk
Utca030 +6179
woensdag 16 mei 2018 om 17:12
Misschien kan je van club wisselen en psv sturen, heb je toch een beetje aanzien.
Vind ik leuk
14forever +7809
woensdag 16 mei 2018 om 17:14
Vindt je? Met dat schijtbakken voetbal van ze, wat.een aanzien zeg.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:14
Hhaha Ja want Oisjik uit altijd lastig. Of misschien moeten we Utrecht sturen Luxemburg altijd lastig.
Vind ik leuk
Utca030 +6179
woensdag 16 mei 2018 om 17:16
Voor jullie zijn we zeker lastig.
Vind ik leuk
PSVFU +1111
woensdag 16 mei 2018 om 17:18
Rosenborg schijnt ook lastig te zijn. Of fc kopenhagen
Vind ik leuk
mgtow +690
woensdag 16 mei 2018 om 17:37
Jaloerse kip haha
Vind ik leuk
jesseee +867
woensdag 16 mei 2018 om 17:15
Ja want ze spelen tegen clubs als pec, vvv en roda waar je 85 minuten lang kut kan spelen en toch nog winnen.
Vind ik leuk
Mari +4697
woensdag 16 mei 2018 om 17:16
Kanonnenvoer heb je ook nodig
Vind ik leuk
Strijp +7016
woensdag 16 mei 2018 om 17:12
Potverdomme mooi bedrag !
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:35
Ronduit schandalig
Clubs enorm bevoordelen op basis van prestaties uit een nagenoeg vergeten verleden... zo ver gaat het terug. Krijgen ze via een nieuw toernooi een bedrag wat de scheefgroei tussen clubs financieel nog verder explosief doet groeien....
verkapte subsidiëren van waarschijnlijk toch al rijke clubs ...

Ontzettend dom voorstel of maffiosi?
Vind ik leuk
Thilo +1277
woensdag 16 mei 2018 om 17:44
Huilie huilie :)))
Vind ik leuk
Blindsy +6357
woensdag 16 mei 2018 om 17:52
De UEFA laat al sinds tijden de oren hangen naar de grote competities en dus de grote clubs. Zie de recente wijzigingen om van die landen de top 4 standaard een CL-ticket te geven.
Deze stunt kan er ook nog wel bij. De UEFA kijkt alleen nog maar naar de Spaanse, Italiaanse, Engelse en Duitse top, de rest wordt gezien als B-acteurs die braaf hun rol als kansloze halzen even in het toneelstukje mogen spelen.
Het zal de rest geen flikker opleveren, maar als ik NL FRA BEL en alle overige landen was, zou ik een heeeele dikke vinger naar die maffiose bende opsteken en lekker een eigen voetbalorgaan oprichten.
F#ck UEFA.

Overigens is dit WKtje wel het enige podium waar n paar clubs met een rijk verleden, niet tot de top 4 behorend, ook nog n flink graantje kunnen meepikken. Gun Ajax t van harte. Maar t is een mes in de rug van de Eredivisie.
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 17:55]
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:12
Het verleden telt toch niet mee zeggen de boertjes???
Vind ik leuk
Bengelino +9130
woensdag 16 mei 2018 om 17:13
Eindelijk waardering voor me club
Vind ik leuk
PSVFU +1111
woensdag 16 mei 2018 om 17:19
Me?
Vind ik leuk
Groen +308
woensdag 16 mei 2018 om 17:25
Nee. Voor die van jou is wat minder waardering.
Vind ik leuk
PSVFU +1111
woensdag 16 mei 2018 om 17:32
Boeiend. Gaan jullie nou maar de houtwormen uit de prijzenkast jagen
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:26
Ja iets anders kun je nu niet zeggen he. Deze komt aan in Eindhoven
Vind ik leuk
PSVFU +1111
woensdag 16 mei 2018 om 17:31
Competitievervalsing
Vind ik leuk
mgtow +690
woensdag 16 mei 2018 om 17:38
*zet muziekje op*Huilen is voor jou te laat...
Vind ik leuk
PSVFU +1111
woensdag 16 mei 2018 om 17:41
Kun jij beter doen met 6 titeltjes in bijna 2 decennia...
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 18:53
Huilie huilie
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 20:14
Met alle respect, ik ben niet voor PSV maar... ben jij nou echt zo simpel of doe je je uiterste best om zo over te komen .... er zit echt niets inhoudelijks in jou he...
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:13
Als Ajax echt een goede daad wil verrichten reserveren ze een paar miljoen van deze startpremie om alle kunstgrasvelden in de eredivisie te vervangen.
Vind ik leuk
yuuup +8021
woensdag 16 mei 2018 om 17:18
Sure. En ook meteen de schulden van alle clubs aflossen. En nog 40 miljoen ontwikkelingshulp naar Afrika.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:20
Ik zeg een goede daad verrichten. Hoeft niet, maar zou een mooi gebaar zijn. Daarnaast wordt de eredivisie an sich er ook beter van, waar Ajax ook profijt van heeft.
Vind ik leuk
yuuup +8021
woensdag 16 mei 2018 om 17:28
Prachtige daad. Maar zo werkt de wereld niet. De clubs hadden ook al lang gezamenlijk kunnen besluiten om een deel van de tv gelden daarvoor op te geven.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:41
Natuurlijk, ik vind ook niet dat Ajax enige verantwoordelijkheid draagt. Maar de wereld zijn wij zelf, daar heb je invloed op. Ajax is vanwege haar uitstekende financiële positie in de gelegenheid om een kleine 10% van zo'n bedrag te investeren in het algemeen belang. Dat is vanuit een smal bedrijfseconomisch perspectief inderdaad niet direct een goede investering, maar (1) de aantrekkelijkheid/waarde van de eredivisie verbetert (2) je kan spelers aantrekken die niet op kunstgras willen spelen (3) je kweekt goodwill, wat ook wat waard is.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 19:51
Waarom niet. Ajax krijgt het ook zomaar als sponsorgeld in de schoot geworpen. Hebben ze niets voor hoeven doen. Gewoon sponsorgeld
Vind ik leuk
yuuup +8021
donderdag 17 mei 2018 om 05:40
Niks daarvan. Ajax heeft dit geld verdiend door meer dan 3 keer de EC1/CL te winnen.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:27
Dan mag de ajax haat ook wat minder worden
Vind ik leuk
Nikos85 +747
woensdag 16 mei 2018 om 17:38
Ook een sterk plan idd. En das maar een fooitje op 57mil.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:13
Boertjes uit Eindhoven be like, maar wij zijn toch groter? Hier het resultaat Ajax is in alles groter.
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 17:20]
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:20
Hey Jake.En vooral de mond.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 18:30
Ach Jake toch. Jij weet net zo goed dat Ajax niks in dat toernooi te zoeken heeft en wss geen een wedstrijd niet dik verliest. Leuk hoor dat Ajax vroeger goed was maar wat heb jij daarvan meegemaakt?
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 18:43
Iemand van 35 zoals ik heeft genoeg mooie momenten meegemaakt met ons aller ajax ..:)
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 18:44]
Vind ik leuk
BassieN +11055
woensdag 16 mei 2018 om 17:14
Wat heb je aan die centen als je er nog geen kampioen mee weet te worden :)
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:14
Kan mooi bij die andere 120 miljoen op de bank dus. Zolang je vergeet capabele mensen aan te stellen, die geen idee hebben wat er mee te doen, heb je nog weinig aan dat geld.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:26
Komt van de zomer nog een kleine 175 mio bij aan verdiende transfers.
Ff snel rekenen: André Onana 45 mio, Hakim Ziyech 38 mio, Mateo Cassierra 12 mio, Matthijs de Ligt 65 mio, Justin Kluivertje 35 mio kleine transfer reken ik ff niet mee!!!!!!!
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 19:32
Ohh, en dan wordt je vast kampioen volgend jaar.. Kapitaal hoort op het veld te staan en niet op de rekening. Feit blijft dat Ajax en NL niet aantrekkelijk genoeg is om dezelfde kwaliteit spelers terug te halen. Ondanks dat ik vind dat je jezelf rijk rekent (Cassiera 12 mlj?? Onana 45 mlj?) blijft het een feit dat de kansen om volgend jaar resultaat te boeken wederom slinken.

Ze kunnen beter het salarisplafond een keer doorbreken om zo de huidige selectie intact te houden.
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 19:33]
Vind ik leuk
YcB +22
woensdag 16 mei 2018 om 17:14
Heerlijk, 57 miljoen zonder wat te doen!
Vind ik leuk
Stranger +3501
woensdag 16 mei 2018 om 17:19
Jawel als kanonnenvoer te dienen voor de grote clubs.
En geloof maar niet dat een kaartje om een wedstrijd te bezoeken goedkoop zal zijn.
Vind ik leuk
YcB +22
woensdag 16 mei 2018 om 17:24
Voor 57 miljoen is het niet erg om kanonnenvoer te zijn lijkt me?
Vind ik leuk
Stranger +3501
woensdag 16 mei 2018 om 17:32
Misschien niet maar of je er als supporter op zit te wachten is een tweede.
Ik denk dat , dit de op stap is naar een competitie met een vast aantal clubs. Vergelijkbaar als het noord Amerikaanse basketbal.
Ajax heeft er wel het geld voor. Alleen hebben de supporters er straks nog het geld voor?
Maar we zullen zien hoe het gaat lopen.
Vind ik leuk
JustH +8849
woensdag 16 mei 2018 om 17:28
Kanonnenvoer ben je ook en de CL en de EL, dat maakt geen verschil.
Vind ik leuk
Stranger +3501
woensdag 16 mei 2018 om 17:33
Dat klopt.
Vind ik leuk
yuuup +8021
woensdag 16 mei 2018 om 17:30
Goeie deal lijkt me. Jonge spelers leren daar ook nog eens enorm veel van. Dubbel voordeel.
Vind ik leuk
Stranger +3501
woensdag 16 mei 2018 om 17:34
Ik denk dat de structuur van de club ook gaat veranderen als dit doorgaat.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:49
Voor 57 miljoen speel ik in m'n eentje tegen Real Madrid.
Vind ik leuk
feyeniels +23190
woensdag 16 mei 2018 om 17:14
Als dit klopt dan maakt de FIFA hele competities kapot. Zeker voor kleine competities als de onze worden de financiële verschillen tussen in dit geval Ajax en de rest veel te groot.
Vind ik leuk
PSVFU +1111
woensdag 16 mei 2018 om 17:19
Inderdaad
Vind ik leuk
Donnygo +883
woensdag 16 mei 2018 om 17:22
Doen ze al jaren dus what is new
Vind ik leuk
yuuup +8021
woensdag 16 mei 2018 om 17:14
Prima zaak :-)
Vind ik leuk
Thilo +1277
woensdag 16 mei 2018 om 17:14
Hahahahahhahaha
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:15
En wanneer moet dit gedrocht nu weer gehouden worden? Nog meer voetbal en op Azië na zullen nog meer kijkers afhaken. Vervreemding door overvoering heet dat.
Vind ik leuk
Nikos85 +747
woensdag 16 mei 2018 om 17:40
Ik kijk alleen me eigen club altijd, dus oveevoering gaat voor mij niet op. Deze maanden zijn de ergste van het jaar
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:15
Haha grappig dan wordt Leeds United ook uitgenodigt
Vind ik leuk
Dorpsgek +1164
woensdag 16 mei 2018 om 20:01
En dat gaat dus niet gebeuren..Of Leeds moet ook een van Praag hebben zitten daar..
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:15
Kut fifa! Dus op basis van prestaties van 20-60 jaar geleden gaan ze nu de volledige concurrentie nog oneerlijker maken. Wat mij betreft doeken ze alle competities gewoon lekker op, als het op deze wijze moet...
Vind ik leuk
Tienus +902
woensdag 16 mei 2018 om 17:16
Wat is dit nou weer? Is de speel kalender nog niet vol genoeg? Zijn de grote clubs nog niet rijk genoeg?
Vind ik leuk
Donnygo +883
woensdag 16 mei 2018 om 17:20
Komt in de plaats van confederation cup geloof ik las dat een tijdje terug al. daarnaast wil hij ook het WK van 2022 al met 48 teams hebben en dacht nog een ander tournooi waarbij ook weer premies van 50 mil gegeven zullen worden. Met andere woorden grote clubs alleen maar groter(rijker) maken.
Vind ik leuk
Tienus +902
woensdag 16 mei 2018 om 17:33
Confederations cup is toch voor landen teams? Kijkt ook niemand naar....
Vind ik leuk
Donnygo +883
woensdag 16 mei 2018 om 17:43
Nee daarom willen ze het naar een groot WK voor teams maken met meer sponsoren en dus hoppelijk ook betere kijkcijfers.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +16349
woensdag 16 mei 2018 om 17:16
Lekker man
Vind ik leuk
Pds010 +664
woensdag 16 mei 2018 om 17:16
Hier geldt dus wel behaalde winsten zijn een garantie voor de toekomst..
Vind ik leuk
R94 +775
woensdag 16 mei 2018 om 17:18
Hebben ze toch mooi weer een toernooi gevonden waardoor er een nog groter verschil ontstaat met de topclubs (Inb4, wij zijn een topclub geneuzel). Dat is (we gaan er even vanuit dat iedereen dat bedrag dan krijgt: 24 x 57 miljoen) 1,3 miljard aan startpremie dat daar even wordt uitgedeeld. Achterlijke bende daar, volledig de weg kwijt.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:19
Laat ik nou denken dat Ajax Feijenoord altijd de grootste rivalen van elkaar zijn, maar hier op VP gaan Ajax en Feijenoord fans met behoorlijk veel respect met elkaar om. Dat kan ik niet zeggen van Ajax en PSV fans.
Ik heb er zelf ook een hand van om de zuiderlingen snel op de kast te jagen, want zij happen altijd zo snel, als een dier dat door een adder is gebeten.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +16349
woensdag 16 mei 2018 om 17:23
En andersom ook :).. Ik hou mij er lekker buiten ;) scheelt je een hoop typwerk hehe...
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:29
Ja man klopt helemaal. Heel de tijd die Ajacieden die PSV erbij betrekken. Waarschijnlijk om lekker te pesten. Waarom? Focus je eens op je eigen club...
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:20
Resulaten uit het verleden bieden wellicht toch enige garantie voor de toekomst.
Vind ik leuk
Bizzy +14773
woensdag 16 mei 2018 om 17:20
Het gaat hier over Ajax en niet over Psv. Waarom men Psv in de discussie op zoekt begrijp ik niet echt. Hoe kan nu een provincie club een bedreiging vormen voor het grote Ajax ? Kennelijk zijn bepaalde mensen er niet gerust op.
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 18:43]
Vind ik leuk
R94 +775
woensdag 16 mei 2018 om 17:22
Blijkbaar is dat niet te doen zonder vele miljoenen op de bank, voelt toch als een compliment voor ons mooie provincieclubje ;)
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:20
Gefeliciteerd Ajax, nu nog een prijs pakken na 4 jaar.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:30
Ajax pakt jaarlijks vele prijzen, Vrouwen worden kampioen, jong Ajax, diverse jeugd teams en natuurlijk komt er straks weer een reeks van nieuwe kampioenschappen, voorlopig is de penningmeester de grootste kampioen met de welgevulde portemonnee
Vind ik leuk
JustH +8849
woensdag 16 mei 2018 om 19:14
Geen 18 in ieder geval
Vind ik leuk
remakil +4150
woensdag 16 mei 2018 om 17:22
Wat is een WK waard, als de teams worden uitgekozen door de FIFA? En men op deze manier die clubs nog rijker maakt? En de spelers nog meer belast?
Vind ik leuk
Hattrick +9778
woensdag 16 mei 2018 om 17:23
Hoppa!
Vind ik leuk
Lubje +694
woensdag 16 mei 2018 om 17:23
Financieel natuurlijk erg aantrekkelijk. Maar sportief helemaal niet interessant. Bij de FIFA bedenken ze van alles, waar niemand op zit te wachten.
Vind ik leuk
Foebele +44512
woensdag 16 mei 2018 om 17:26
Stadion kopen, aandelen terugkopen en daarmee de organisatie verkleinen (en vermakkelijken) en hop domineren die hap in Nederland!
Vind ik leuk
Laliga +1456
woensdag 16 mei 2018 om 17:27
Maar wat ik niet begrijp mag ajax nu elke keer mee doen of de eerste keer door die 3 cl???
Vind ik leuk
HanV +3176
woensdag 16 mei 2018 om 18:33
Volgens het eerdere bericht van vandaag (zie de link 'gerucht ' in dit bericht) alleen de eerste keer of ze moeten daarna in die 4 jaar de CL-finale halen of waarschijnlijk bij de top 12 van de Europese clubs staan. Daar staan ze nu 31e. Het plan is om dit toernooi 1x in de 4 jaar te houden.
Vind ik leuk
Laliga +1456
woensdag 16 mei 2018 om 19:23
Okei jaa dacht al , nouja voor ajax lekker iniedergeval
Vind ik leuk
FCG1971 +180
woensdag 16 mei 2018 om 17:27
Als die Italiaan verder zou kijken dan zijn dikke lange neus en niet alleen selecteren op basis van (oude) statistieken zou Ajax zeker niet mee mogen doen met de grote jongens. Ondanks dat ze het in Amsterdam nu alweer uitkraaien van vreugde is de deelname van korte duur als men bij de FIFA het werkelijke huidige niveau van Ajax kan aanschouwen.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +16349
woensdag 16 mei 2018 om 17:30
Vorig jaar toch mooi voetbal laten zien in Europa.
Vind ik leuk
FCG1971 +180
woensdag 16 mei 2018 om 17:33
Zeker met je eens. Ik was verbaasd over het niveau maar jij ben het toch met mij eens dat er ook wel heel erg veel geluk bij kwam kijken en dat heb je niet ieder seizoen.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +16349
woensdag 16 mei 2018 om 17:37
Klopt :)... Thuis zeer dominant, waar Ajax eigenlijk al de return niet meer spannend hoefde te maken. Die goal van Viergevertje, had ik ook niet meer verwacht :)...
Vind ik leuk
Farmer +8410
woensdag 16 mei 2018 om 17:37
'niet íeder seizoen'. :P bedoel je nu dít seizoen misschien? :P
Vind ik leuk
rinirat +1490
woensdag 16 mei 2018 om 17:28
Ik lees alleen maar gejank en jaloezie.
Het is nog niet zo ver,en wie weet doet Ajax wel iets goeds met het geld voor de clubs in Nederland.
Misschien is het wel niet waar,het is een voetbalsite met geruchten.
Maar om nou meteen te gaan janken,wacht eerst maar af.
Vind ik leuk
klick +367
woensdag 16 mei 2018 om 18:28
wat denk je zelf! hahaha
Vind ik leuk
Mass +3780
woensdag 16 mei 2018 om 17:28
Tsja...einde van het voetbal
Vind ik leuk
RBDK +31
woensdag 16 mei 2018 om 17:29
Beetje vreemd om een verroeste prijzenkast uit de jaren 70 als deelname criterium te laten gelden.
Vind ik leuk
Degraaf +14024
woensdag 16 mei 2018 om 17:29
Volgens veel PSV'ers tellen prijzen behaald in het verleden niet mee! Nu blijkt dat het dus zeker wel mee telt. Die gedachten wordt dus nu volledig buitenboord gegooid. De toekomst zal het uitwijzen!
Vind ik leuk
Eendracht +12165
woensdag 16 mei 2018 om 17:32
Overboord de Graaf....
Niet buitenboord...
Vind ik leuk
JustH +8849
woensdag 16 mei 2018 om 19:16
Buitenboord is ook meer dan goed.
Vind ik leuk
stollie38 +16463
woensdag 16 mei 2018 om 17:37
Is toch geweldig. ;-)

Je kan je straks meten met een topclub en lekker verdienen. Van mij mogen ze die fruitschaal boven de openhaard zetten of oliebollen op leggen. Ik denk dat er een aantal de feestverlichting inschieten of gek worden. :-D
Vind ik leuk
Farmer +8410
woensdag 16 mei 2018 om 17:40
Men denkt aan de korte termijn, en ziet dollartekens met die 57M startpremie...

Als je als Ajax-zijnde, elke keer, in de 1e ronde, dr glashard uitgekegeld wordt, en je ziet je europese concurrenten, elke keer, VEEL meer prijzengeld bij elkaar schrapen....

Nee, dan zal dat niet lang standhouden, iig niet voor de meer-reguliere clubs.
De absolute wereldtop zal dit 'gedrochtje' dankbaar uitmelken.

Dat is ook de hele opzet; Een extra manier voor de super-top om NOG meer geld bij elkaar te harken, en nóg meer idiote bedragen uit te geven.

Dit toernooi is straks bv 3-4x gehouden, en dan zul je precies zien wat ik bedoel.
Vind ik leuk
stollie38 +16463
woensdag 16 mei 2018 om 17:59
Snap ik maar ja voetbal draait tegenwoordig alleen maar om geld en rijke eigenaren die het voetbal verknallen. Vroeger kon zelfs Roda nog AC Milaan verslaan.
Vind ik leuk
Farmer +8410
woensdag 16 mei 2018 om 18:17
Zolang we hier in mee gaan, gaan we er net zo hard aan ten onder.

Je weet voor welke clubs dit bedoelt is.. Ajax is NIET een van die clubs.

Die worden aangemerkt als mede-figurant, want zonder tegenstander heb je geen competitie of toernooi natuurlijk.

Dit toernooi is in de allerlaatste plaats nog niet gecreëerd om clubs als Ajax deze KRATER te laten overbruggen, want het gat tussen de reguliere europese clubs, en de top is al veels te groot(enige methode is budget en salarisplafonds invoeren; Dat mag je besteden, dát mag een speler verdienen!, klaar!, Dat is de énige manier nog om voetbal naar een hoger plan te tillen.)

Meer geld er tegenaan smijten, zal geen speler harder van gaan lopen, of betere balcontrole krijgen...

Het enigste wat bereikt wordt, is dat de grootste clubs, dmv dít soort toernooien, alle geld bij elkaar harken, om ieder jaar weer, ALLES op te kunnen kopen.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 19:40
Fijn dat je zo met Ajax begaan bent!
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:31
enne lekker blijven sparen! niet teveel uitgeven hoor!
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:34
Hoe kun je nationale competities vernaggelen!
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:34
UEFA MAFIA!
Vind ik leuk
JanTa48 +2560
woensdag 16 mei 2018 om 17:37
Zoveel jaloezie en dat op basis van een gerucht. Ik lach mij nu al het schompes over de treurige teacties.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 18:16
Reacties
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:37
In het verleden behaalde resultaten bieden toch garanties voor de toekomst.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:38
Mag Ajax ook wel een top trainer nemen anders word het nog moeilijk .
Vind ik leuk
Mari +4697
woensdag 16 mei 2018 om 17:41
Salarisplafond naar € 1,5 miljoen
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:41
Ik snap 1 ding niet. Het toernooi moet elk 4 jaar gespeeld worden. In 2021 zullen aar schatting 24 clubs mee doen. Maar de eerste toernooi start naar alle waarschijnlijkheid in 2021 met 12 clubs... ? Heb ik iets gemist in 2017?
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 17:41]
Vind ik leuk
Phoxy75 +386
woensdag 16 mei 2018 om 17:42
Vreemd toernooi. Uitgenodigd worden, omdat je 45 jaar geleden 3x de EC1 hebt gewonnen, terwijl je nu jarenlang geen prijs kan winnen en door de rest van Nederland wordt uitgelachen. Hetzelfde zou zijn als Nederland op elke Olympische Spelen een bokser mag afvaardigen, omdat Beb van Klaveren in 1928 Olympisch kampioen is geworden.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 18:17
Moeten we dan psv sturen anders?
Vind ik leuk
Jarinr10 +4406
woensdag 16 mei 2018 om 18:53
En terecht ook.Ajax was voor t Bosman arrest een grootmacht,die met eigen jeugd en door de 3 buitenlanders regeling,tot grootste prestaties kwam.De UEFA heeft clubs als Ajax daarna vakkundig een koppie kleiner gemaakt,omdat we uit een klein landje komen.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 19:44
Vroeger heette hij Bep. En dat we zogenaamd uitgelachen worden; we hebben de prijzen ooit eerlijk gewonnen. Nu even niet. We kunnen winnen of verliezen, maar een betere club dan deze is er niet.
Vind ik leuk
poklane +4212
woensdag 16 mei 2018 om 17:44
Lekker eerlijk tegenover de clubs die geen uitnodiging krijgen, NOT. "De rijken worden rijker, fuck de arme" dat zou eigenlijk het motto van de FIFA en UEFA moeten zijn, want ze doen de laatste jaren werkelijk alles om de rijke clubs nog rijker te maken.
En de Ajacieden die dit toejuichen zijn waarschijnlijk de grootste jankerds als de UEFA de Europese topclubs maar weer is bevoordeeld door hun competities meer plaatsen in de CL te geven en hun meer geld voor hun prestaties in de CL geeft. Het is echt bijzonder hoe extreem hypocriet sommige kunnen zijn.
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 17:44]
Vind ik leuk
Farmer +8410
woensdag 16 mei 2018 om 18:19
Idd, mensen die dit toejuichen, dénken dat ze bij de elite horen.

Er zijn, in die bepaling, 2 soorten mensen in deze wereld;
-Zij die belastingen betalen
-Zij die belastingen bepalen.

Dit toernooi is bedoeld voor de 2e categorie mensen: De ultra-rijken. Opdat deze nog rijker kunnen worden, en blijven.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 19:47
Jammer dat jullie niet mee mogen doen. Jankerd.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:45
Oftewel een veredelde Europese competitie vervalsing..
Vind ik leuk
EdwinG +178
woensdag 16 mei 2018 om 17:45
Vreemde toelatingseis: minimaal 3 Europa Cups of Champions Leaques. De laatste is in 1995 gewonnen in 2021 dus bijna 30 jaar geleden. FIFA maakt het voetbal kapot.

Dit is een gevalletje 'Resultaten uit het (verre) verleden bieden financiële garanties voor de toekomst.'

Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:54
Maar welke Nederlandse club hadden ze dan moeten uitnodigen? Of was het beter geweest als ze geen enkele Nederlandse club hadden uitgenodigd? De toelatingseis vind ik niet heel gek, het bedrag is vooral bijzonder hoog.
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 17:54]
Vind ik leuk
Farmer +8410
woensdag 16 mei 2018 om 19:08
Een véél ruimere kwalificatie-norm bv: Elke BVO die in de afgelopen 25 jaar, meer dan 2x landskampioen is geweest zou zich bv mogen voorkwalificeren.

Een Ajax, zou bv standaard in de eerste ronde instromen:"de no1 op basis vd eeuwige ranglijst".. Feyenoord en PSV zouden toch uiterst in de laatste voorronde mogen uitkomen, tegen bv Dortmund, Leverkusen, AS/Lazio Roma, Valencia, OGC Nice, Bordeaux...

Als je deze 'ere-selectie' bekijkt, is het niks meer dan een gedrochtje om de zakken van dé supertop te vullen; Figuranten om als slachtofferlijk pletvlees te dienen als Real Madrid, Barcelona, Atletico, PSG, MC, Juve en Bayern weer een pooierachtige galashow moeten geven.

Wat is zelfs Ajax hier, anders dan zuiver een figurantje-in-de-marge, in deze opzet.

Dit is geen 'WK toernooi', Dit is een zakkenvullerstoernooi.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 19:53
Tja, jammer! Ajax is er ook niet blij mee, maar als je een uitnodiging krijgt is het wel zo netjes als je gaat. Dat je dan wat centjes krijgt is mooi meegenomen. Wel goed voor de ervaring voor de jongens. Wij zijn gewend om ook eens wat te verliezen; dat hoort ten slotte bij het spel. Haha!!
Vind ik leuk
Farmer +8410
woensdag 16 mei 2018 om 20:13
Nee fout! Er in meegaan is toegeven aan je éigen ondergang!

Juist door dit te boycotten, Dik geld of niet, NEE, 99% van de keren beland dit geld toch bij dezelfde clubs, en dus niet clubs als Ajax.

Waar neem je aan deel dan?

Kijk even realistisch naar de lange termijn! Ook jij laat je nu gek praten met dollartekens.

Dit zou een DOODS-steek voor het voetbal zijn.

De werkelijke káns dat één club, áls bv Ajax, ooit dit WK zou winnen of bv finale halen is NIHIL.

Die startpremie kun je wegschrijven; Die krijgen ze allemaal. Dus..'Dat is 1 toernooi, en je kan je Ajax-Salarisbudget wel rustig op 5 miljoen zetten, en daar krijg je dan hetzelfde voor als wat er nu bij de A1 rondloopt!'..

Dit is de zwaarste geld-devaluatie die men kan invoeren in de voetballerij..

Zó áb-surd met geld smijten, terwijl er zelfs in europa, GRUWELIJK bezuinigd wordt, meer en meer mensen houden steeds minder over, en jij juicht dit toe?

Denk anders effe na wat je zegt hey...
Vind ik leuk
Mari +4697
woensdag 16 mei 2018 om 17:48
In het verleden behaalde resultaten bieden garantie voor de toekomst
Ik lees nu dat dit niet hiervoor ook al staat, maar het lukt mij niet om mijn reactie te wijzigen/ te deleten
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 17:50]
Vind ik leuk
Butsbal +10623
woensdag 16 mei 2018 om 17:49
Logisch om de Joop Zoetemelk van Nederland mee te laten doen. Sprookje
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:53
https://www.gofundme.com/een-klein-beetje-hulp

Liefs Lis
Vind ik leuk
Antonio_4 +1234
woensdag 16 mei 2018 om 17:55
Niks ten nadele van Ajax, maar eerst zien, dan geloven wat die bedragen betreft. Dit is zowat het drie-dubbele van wat een club als Ajax in de CL krijgt?

Zou best kunnen dat het toernooi in populariteit kan groeien en het daardoor wat serieus sponsor -en tv-gelden rond kan laten gaan. Tot die tijd kan ik maar moeilijk geloven dat de FIFA met zulke bedragen gaat lopen strooien. En deze uitnodiging telt ook alleen voor de eerste editie neem ik aan.

Voor de rest lijkt het me wel een heel leuk idee. Heb het altijd jammer gevonden dat er niet meer clashes zijn tussen Europese en Zuid-Amerikaanse topclubs. Vooral de fans daar nemen die wedstrijden van club-WK's veel meer serieus.
Vind ik leuk
Teo Smith +19305
woensdag 16 mei 2018 om 17:57
Een extra bankrekening openen dus.
Vind ik leuk
Dorzon +3687
woensdag 16 mei 2018 om 18:00
Ajax de kampioen dus
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 18:00
Misschien worden ze dan wel weer eens kampioen!
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 19:55
Wie weet. Daar hebben we wel het meeste ervaring mee.
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 19:56]
Vind ik leuk