Derksen verwacht promotie voor FC Emmen: Schijt aan de hele wereld

    Derksen verwacht promotie voor FC Emmen: "Schijt aan de hele wereld"

    woensdag 16 mei 2018 om 20:45

    FC Emmen staat in de finale van de play-offs en heeft een unieke kans om te promoveren naar de Eredivisie. Johan Derksen heeft er alle vertrouwen in dat het de club gaat lukken. In gesprek met RTV Drenthe blikt hij vooruit op het tweeluik met Sparta Rotterdam, dat in de vorige ronde afrekende met FC Dordrecht.

    "FC Emmen speelde fantastisch tegen NEC, maar een paar dagen later in Nijmegen wist ik niet wat ik zag. Daar speelden ze als bange provincialen die hun ogen uitkeken in een grote stad", zegt de tv-analist over de twee duels met NEC, die een groot contrast aantoonden. Thuis werd met 4-0 gewonnen, uit met 4-1 verloren. "En zo red je het niet. Je moet vooral niet bang zijn voor Sparta."

    "Als je ziet hoeveel moeite Sparta had met FC Dordrecht, terwijl Dordrecht de veters van Emmen nog niet mag vastmaken, dan hoeft Emmen zich helemaal geen zorgen te maken", vervolgt Derksen zijn relaas. "En je weet hoe Dick Advocaat is: behoudend, hij houdt de boel dicht, valt niet aan. Dus Emmen: Schijt aan de hele wereld! Ik heb er wel vertrouwen in, ik denk dat FC Emmen promoveert naar de Eredivisie."

    Poll

    Speelt FC Emmen volgend jaar in de Eredivisie?

    (3666 stemmen)

    Plaats een reactie

    Bengelino +9473
    woensdag 16 mei 2018 om 20:48
    Blij dat ze weer op tv zijn
    Vind ik leuk
    Spartan +4731
    woensdag 16 mei 2018 om 22:47
    Ik ben blij dat Derksen denkt dat Emmen wint. Dan weet ik nl zeker dat Sparta het gaat redden. ;-)
    Vind ik leuk
    masterpsv +12664
    woensdag 16 mei 2018 om 20:48
    Wat een drol is die Derksen.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Bizzy +14939
    woensdag 16 mei 2018 om 22:00
    Daar doe je een drol tekort mee.
    Vind ik leuk
    masterpsv +12664
    woensdag 16 mei 2018 om 22:34
    Hahaha goeie!
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 20:48
    Kunnen we vast 6 punten bij schrijven :).
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 21:15
    Of het nu sparta of emmen is. Het zijn 6 pnt voor jullie. Onnodige opmerking alsof sparta beter is
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 21:19
    De heer Derksen verwacht promotie voor Emmen daar reageer ik op niet op of Sparta Beter is dan Emmen.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    RR12 +225
    woensdag 16 mei 2018 om 21:18
    Sparta is anders ook best lief voor Ajax altijd..
    Vind ik leuk
    Dorpsgek +1158
    woensdag 16 mei 2018 om 22:50
    Als er bij Sparta een talent rond loopt dan bellen ze Ajax voordat een andere club de kans krijgt om hem over te nemen. En dan vragem ze zich af in West waarom op Zuid er mensen zijn die zo hekel aan Sparta hebben. Ik hoop dat ze degraderen en de komende 20 jaar daar lekker wegrotten.
    Vind ik leuk
    Tobias_P94 +776
    donderdag 17 mei 2018 om 12:19
    Wat een opmerking weer...
    Als er een club is die talenten wegkaapt bij Sparta is dat PSV wel en niet Ajax. Buiten dat heeft Sparta sinds de degradatie in 2010 amper zaken gedaan met Ajax, nog meer met Feyenoord. Snap echt die frustratie niet naar Sparta toe.
    Vind ik leuk
    Dorzon +3684
    woensdag 16 mei 2018 om 21:21
    Ja inderdaad maar psv en az ook dus dat schiet niet echt op
    Vind ik leuk
    Dorpsgek +1158
    woensdag 16 mei 2018 om 22:07
    Als de Graafschap terug komt kan je die zogenaamde al gewonnen landskampioenschap 2018-2019 op je buik schrijven.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +7649
    woensdag 16 mei 2018 om 22:45
    Op de bus schrijven..... Oh afhalen :)
    Vind ik leuk
    Dorpsgek +1158
    woensdag 16 mei 2018 om 22:48
    Hihi gniffel gniffel... hoor Sjaak " Feyenoord "Swart nog vloeken.
    Vind ik leuk
    Psv1989 +1214
    woensdag 16 mei 2018 om 22:14
    Zowiezo toch Ajax is de rijkste de beste de mooiste club van Nederland Ow Ow wat een arrogante .....club is het ook
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 00:01
    Droom lekker verder. Kijk eens naar hoeveel wedstrijden emmen heeft verloren. Dan mag je mee praten.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 14:08
    Ja en nog eens 4 punten erbij als de Graafschap ook promoveert.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +16390
    woensdag 16 mei 2018 om 20:48
    Zal toch wel echt een stunt zijn. De onderste 3 uit de Eredivisie degraderen.
    Vind ik leuk
    ppdf +456
    woensdag 16 mei 2018 om 20:51
    Nou ja dat de nummer laatst degradeert is niet echt een stunt. Maar als Roda en Sparta eruit gaan tegen Emmen en Almere die beide zelfs geen rol van betekenis speelden in de jup L is inderdaad wel een stunt.
    Vind ik leuk
    Tim +2988
    woensdag 16 mei 2018 om 21:58
    Emmen geen rol gespeeld?? Hebben godverredomme het minste aantal wedstrijden verloren van alle teams, ja ook minder dan de kampioen. Dat ze te vaak gelijk speelden, een dingetje. Maar geen rol?? Kom op man, blijf even serieus aub.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +17336
    donderdag 17 mei 2018 om 00:01
    Maar wel 21 punten minder. Dat is wel behoorlijk veel achterstand voor een ploeg die wel promoveert.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 00:04
    De meeste hebben geen verstand van het geheel. ;-)
    Vind ik leuk
    Lampenpit +78
    donderdag 17 mei 2018 om 01:12
    Een stunt zeker, maar emmen en almere in de eredivisie? Ik moet er niet aan denken. Lelijke, sfeerloze stadions met kunstgras en gewoon slechte teams. Sparta en de graafschap hebben mijn voorkeur en sparta hoort op gras.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    FC Treurwilg +1651
    woensdag 16 mei 2018 om 20:48
    Haha, zou een geweldige stunt zijn!
    Vind ik leuk
    FCG1971 +247
    woensdag 16 mei 2018 om 20:49
    Nou spelers van Emmen, als Johan Derksen het zegt moet het vast zo zijn.....
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +6023
    woensdag 16 mei 2018 om 20:49
    Emmen en Almere beide hoop ik.
    Vind ik leuk
    ppdf +456
    woensdag 16 mei 2018 om 20:57
    Ja dat zou het aanzien van de Eredivisie goed doen. Pfff Almere met een stadion waar een amateur vereniging zich voor zou schamen.Krijgen zelfs nu nog geen uitvak vol. En Emmen die die tegen NEC in half leeg stadionnetje speelde. Dus echt leven doet het niet en weer twee clubs met kunstgras. Dan toch echt liever Graafschap en Sparta. Clubs leven toxh veel meer. Altijd vol stadion.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +9436
    woensdag 16 mei 2018 om 21:00
    Almere gaat op echt gras spelen.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 21:12
    Daar worden de tribunes niet groter van
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +9436
    woensdag 16 mei 2018 om 21:14
    Nee, maar het gezijk over kunstgras bij almere wordt er wel compleet irrelevant door, zeker aangezien Sparta ook volgend jaar gewoon op kunstgras speelt.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 22:18
    Wat niet wegbeemt dat als beide clubs het halen, ze het 100% verdient hebben. Emmen heeft best een defelijk stadion en dat is voor morgen stijf uitverkocht.
    Vind ik leuk
    Maxidi +3301
    woensdag 16 mei 2018 om 21:21
    Ik hoop het niet, dan gaan we van Mickey Mouse competitie naar de Ieniemienie competitie... Dat de beste mag winnen !!!
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 00:07
    Alsof de eredivisie clubs zo geweldig voetballen met een club die trots is om schijtbakken voetbal kampioen te zijn die niet eens normaal kan winnen. Zo geweldig is de eredivisie. In de juup word er tenminste voetbal gespeeld
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 11:00
    En dat is emmen .... punt uit
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 20:50
    Hoop op de Graafschap is tenminste een versterking voor de ED echt gras mooije sfeer. Leuk stadion. Doe mij maar Graafschap.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +76436
    woensdag 16 mei 2018 om 20:51
    Als Dick zijn ploeg laat aanvallen worden de ruimtes te groot. Sparta kan niet verdedigen.
    Vind ik leuk
    Whatevaa +156
    woensdag 16 mei 2018 om 20:58
    Kop op spartaaaaaaaa. Pak Ze!!!
    Vind ik leuk
    Tobias_P94 +776
    woensdag 16 mei 2018 om 20:59
    Er wordt nu net gedaan alsof Emmen een wereldploeg heeft. Dordrecht is altijd beter tegen Sparta en play offs zijn wedstrijden op zich. Ik hoop dat Sparta rustig blijft en gewoon 2 goals of meer maakt. Dan zondag afmaken.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 21:02
    Wat is de capaciteit van het stadion van Emmen eigenlijk?
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 21:13
    Google.nl
    Vind ik leuk
    HanV +3203
    woensdag 16 mei 2018 om 21:43
    Al jaren in de ban gedaan, voor je het weet kun je bij iedereen op de hoek een lijst aanvragen van alle zaken waar iemand naar gezocht heeft. Als je die wijziging van Microsoft laatst las dan is het voor de kwaliteit van hun producten van belang om van iedereen die Edge gebruikt om te weten welke sites je bezoekt of welke apps je gebruikt. Bij die laatste update vonden ze het nodig om stiekem een applicatie van mij er af te gooien, blijkbaar dachten ze dat het een oude applicatie van hun was die ik niet meer nodig heb.
    Vind ik leuk
    Sil95 +8461
    donderdag 17 mei 2018 om 09:19
    Ik dacht een plek of 8000 dat ze daar tot hun beschikking hebben.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +9436
    woensdag 16 mei 2018 om 21:04
    Het zou voor Emmen en de provincie Drenthe natuurlijk geweldig zijn, volgensmij is daar op den duur genoeg draagkracht te genereren voor een eredivisieclub.
    Vind ik leuk
    YcB +22
    woensdag 16 mei 2018 om 21:14
    Thanks Johan, mijn toto gaat naar Emmen.
    Vind ik leuk
    John M. +3900
    woensdag 16 mei 2018 om 21:15
    Als Emmen promoveert weten we nu al de direkte degradant van komend seizoen, voor veel clubs een geruststelling.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 21:29
    Daar ga jij je in vergissen net zoals veel teams zich in emmen gaan vergissen
    Vind ik leuk
    mvr +178
    woensdag 16 mei 2018 om 21:17
    Ik denk ook dat Emmen promoveert , lekker een dagje Emmen met eigen vervoer, en gezelligheid achter het station bij de parkeerplaats . Altijd leuk awaydays
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Rodajc +8157
    woensdag 16 mei 2018 om 21:20
    Nou als Derksen het zegt... gefeliciteerd Sparta!
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 21:28
    Sparta en de graafschap gewoon in de JL en emmen + almere promoveren, ben wel klaar met steeds dezelfde vaste degradatieklanten. Beter voor het algehele voetbal in NL. Hoe meer kleinere clubs de kans krijgen in de ere des te sterker ze worden (ook financieel)waardoor,mochten ze degraderen weer, ze meer concurreren met de top JL en ook die competitie sterker wordt. Net als in de grotere competities vaak gebeurd. Dat geneuzel dat steeds dezelfde teams stuivertje moeten wisselen omdat dat zogenaamd beter is. Not! Dat is juist de reden dat de nl competitie zo zwak aan het worden is. 20 clubs blijven op hunzelfde niveau of worden iets beter en de overige 16 die steeds JL spelen worden minder. Degenen die steeds dezelfde teams willen hebben misschien een klein beetje voetbalkennis maar geen verstand van het grotere geheel. Verder kijken dan je neus lang is is wel eens handig maar ja dan moet je waarschijnlijk uit je comfortzone stappen en dat is voor sommigen best moeilijk.
    Vind ik leuk
    Teo Smith +19435
    woensdag 16 mei 2018 om 21:34
    Zou zo maar eens kunnen. Sparta is wel baggertjes.
    Vind ik leuk
    Liwwadder +3976
    donderdag 17 mei 2018 om 09:36
    Zou wel een bak zijn zeg. Twente, Roda en Sparta out! Maar nu Twente eindelijk verdiende loon krijgt moet Graafschap promoveren..hebben ze recht op lijkt me..hup Henkie en Co!!
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 10:59
    Ja man we hebben zo lang gewacht en..... we gaan ervoor opzeker
    Vind ik leuk