Lijnders ziet gelijkenis tussen NEC en Liverpool: We werden achtste

    Lijnders ziet gelijkenis tussen NEC en Liverpool: "We werden achtste"

    woensdag 16 mei 2018 om 21:02

    Pepijn Lijnders is er niet in geslaagd om met NEC te promoveren naar de Eredivisie. De Nijmegenaren waren topfavoriet voor het kampioenschap in de Jupiler League, maar sinds de komst van de oefenmeester vallen de resultaten tegen. Diens zelfvertrouwen lijkt daar echter niet onder te lijden.

    "Ik zie heel veel gelijkenissen tussen NEC en het eerste seizoen van Jürgen Klopp bij Liverpool", legt Lijnders (35), die in januari overkwam uit de Engelse havenstad, uit in gesprek met VI. "Iedereen is dat nu alweer vergeten, maar we werden achtste in zijn eerste jaar. Dat ging hetzelfde als nu bij NEC. Bijna iedere kans voor de tegenstander was raak en zelf waren we een stuk minder effectief."

    "Maar de trainingen waren top, daar zagen we ontwikkeling. Daarna hebben we gericht spelers gehaald die aansluiten bij de nieuwe speelstijl en nu vindt iedereen het fantastisch", vervolgt de jonge hoofdtrainer zijn vergelijking met the Reds, die volgende week de finale van de Champions League spelen. "Dit soort voetbal ontstaat niet door een keer met een toverstaf te zwaaien. Het is iedere dag keihard werken: trainen, trainen, trainen."

    Jong Ajax greep de titel in de Jupiler League, Fortuna Sittard promoveerde rechtstreeks via de tweede plek. NEC eindigde op de derde plaats en wist via de play-offs ook geen promotie af te dwingen. Toch heeft Lijnders alle vertrouwen in het komende seizoen, hij denkt dat de Eredivisie uiteindelijk haalbaar is. "Dat kost tijd, maar ik ben er nog steeds van overtuigd dat we de eindbestemming gaan bereiken bij NEC. Ik heb hier geleerd dat spelers geen machines zijn."

    Poll

    Moet NEC alweer afscheid nemen van Lijnders?

    (4428 stemmen)

    Plaats een reactie

    Koeien +2244
    woensdag 16 mei 2018 om 21:04
    Ik speelde altijd bij VV Natteluierseveensewoudse boys en ik zag wel een gelijkenis met Manchester United.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 21:05
    Pepie blijf van de Rotzooi Af want je Lult onzin, pffff.
    Vind ik leuk
    Barbie +959
    donderdag 17 mei 2018 om 08:42
    Laat Lijnders maar zijn karwei afmaken. En zeker niet luisteren naar die domme NEC (Negatief En Chagerijnig) supporters die altijd de boel verzieken.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84768
    woensdag 16 mei 2018 om 21:06
    Heeft het wel hoog in z'n bolletje en legt zichzelf een extreem grote druk op.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 21:07
    Spoort niet man kneuse trainer, laat hem maar lekker trainer worden bij. sporting.!
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84768
    woensdag 16 mei 2018 om 21:08
    Dat is vechten tegen die bierkaai daar.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 21:10
    Is goed voor pepie slaan ze die hersenpan mischien weer goed :p
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1561
    woensdag 16 mei 2018 om 22:01
    Die is onder de gordel... :(
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 22:08
    Echt he, een kat in het nauw maakt rare sprongen.. ben benieuwd of hij volgend jaar nog trainer is! Maar met dit soort teksten zou je denken dat hij zn hagje probeert te redden
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84768
    woensdag 16 mei 2018 om 22:36
    Of zijn namen ingooien!
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 21:06
    Mario been kom maar weer terug geen woorden maar daden!
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 21:07
    Nou Nijmegen,vrees niet! Alles komt goed,hij weet alleen nog niet wanneer.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 21:08
    Hwahaha die man is een clown
    Vind ik leuk
    bra-m-s +218
    woensdag 16 mei 2018 om 23:07
    Waarom wordt hij zo afgeschreven door de meesten hier? Ik ben zelf geen vaste NEC volger..

    Is er overigens al eens iets vanuit de spelersgroep naar buiten gekomen over Pep? Hoe de spelers erin staan e.d.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 23:08]
    Vind ik leuk
    Spiegel +8929
    donderdag 17 mei 2018 om 00:58
    Hij wordt afgeschreven omdat NEC een geweldige uitgangspositie had toen hij het roer overnam, en er geen enkele reden was om van trainer te wisselen.

    Als diezelfde trainer dan na elke wedstrijd de professor uit staat te hangen terwijl hij een niet te missen kans om te promoveren laat lopen, wekt dat, terecht, ergernis op bij de supporters.
    Dat je verliest zijn ze bij NEC na afgelopen jaren wel gewend, maar dat je dan zo ontzettend zwak in je interviews en uitleg bent, dat gaat er bij geen een club in.

    Hij stelt in zijn belangrijkste wedstrijden zijn beste spelers niet op..
    Vind ik leuk
    bra-m-s +218
    donderdag 17 mei 2018 om 01:10
    Waarom werd er dan van trainer gewisseld? Heeft Pepijn de club gekocht, de oude coach ontslagen en zichzelf aangesteld? Of heeft hij alleen een baan aangenomen die hem werd aangeboden? Ik bedoel, je weet dat discontinuiteit ook tot afwisselende resultaten kan leiden. En als de resultaten dan voorheen gewoon goed waren, kan het eerder tegenvallen dan beter worden toch?

    Of hij nou de professor uithangt of daadwerkelijk ook voetbalverstand heeft laat ik even in het midden (waarschijnlijk het laatste, bij Liverpool altijd een zeer gewaarde kracht geweest). De manier waarop hij overkomt in interviews zegt me overigens ook niet veel over zijn daadwerkelijke voetbalkunde. Als er nou vanuit de spelersgroep ook weinig vertrouwen is oke, vandaar mijn vraag of er wel eens iets over hem naar buiten toe is gecommuniceerd. Maar als hij popie-jopie interviews zou geven was het waarschijnlijk ook niet goed genoeg toch. En anders was zijn hoofd wel te klein voor zijn lichaam ofzo, onzin die er niks toe doet wordt toch wel bij verzonnen als kritiekpunt zolang het ‘slecht’ gaat.

    En met dat gedoe over opstellingen hoor je ook alleen geklaag als het minder gaat. Beetje meer vertrouwen lijkt me voor iedereen een heel stuk fijner, ookal snap ik dat het mislopen van promotie flink wat frustratie losmaakt.

    Mits hij de tijd krijgt, en hij op zijn werk als voetbalcoach (ipv ook peopl-pleaser/vlotte-babbelaar) beoordeeld zal worden en het hem niet onnodig moeilijk wordt gemaakt door een verdeelde achterban denk ik dat hij een meer dan prima coach is waar NEC, met alle respect, zich mee in de handjes mag knijpen.

    Een goede reeks, en het zal allemaal hossana zijn. En dan viert iedereen feest. Ik gun het jullie van harte!

    Edit: the day after. Oeps. Succes komend seizoen!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 11:30]
    Vind ik leuk
    Vapormax +1793
    woensdag 16 mei 2018 om 21:09
    Nee laten zitten Asjblft !

    Nek nog jaren in de Jupiler, met argus ogen blijven kijken naar grote broer Vitesse!

    Derby kan me gestolen worden, liever geen derby en nek in 1e divisie.
    Gelden lopen achteruit en wordt helemaal niks
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 21:20
    vitesse is geen broer maar een gezwel. heel nederland haat vitesse en daar kan jij niks aan veranderen wahahaha. de dag dat de russen zich terug trekken en fietstas failliet gaat wordt een nationale feestdag.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 21:25
    zou de mooiste dag van mij leven zijn. John ;-)))
    Vind ik leuk
    Vapormax +1793
    woensdag 16 mei 2018 om 23:05
    Je bedoelt in dezelfde staat waarin nek nu verkeert!!!!!
    Vind ik leuk
    NvC +2379
    woensdag 16 mei 2018 om 23:47
    Financieel staat NEC er goed voor dus niet dezelfde staat dat John voorschrijft.
    Vind ik leuk
    JanvdLisme +690
    woensdag 16 mei 2018 om 23:46
    Een gezwel hahahaha...

    Vitesse is hooguit een zwaar gehandicapte broer die kunstmatig in leven wordt gehouden met roebels die gestolen zijn van Russische burgers. Maar dat is mijn bescheiden mening...
    Vind ik leuk
    Spiegel +8929
    donderdag 17 mei 2018 om 01:02
    Een mening die alleen nergens op gebaseerd is?

    Lees: er komt bij Vitesse meer geld binnen dan er naar buiten gaat, en hiervoor hoeft er geen suikeroom aan te pas te komen. Geen Rus, maar ook geen andere...
    Vind ik leuk
    JanvdLisme +690
    donderdag 17 mei 2018 om 11:27
    Nou ik hanteer de stelregel dat als er jaarlijks verlies wordt gemaakt (dat wordt bijgepast door chigirinsky) er niet meer geld binnenkomt dan eruit gaat. Je zou dus kunnen zeggen dat de mijn mening gebaseerd is op de jaarlijkse berichtgeving rondom Vitesse i.c.m. enige kennis van financiën, jaarrekeningen etc. Ik vraag me dan wel weer af hoe jij tot de omgekeerde conclusie komt...
    Vind ik leuk
    Spiegel +8929
    donderdag 17 mei 2018 om 01:01
    Je vergeet alleen een ding:
    Dat Vitesse tegenwoordig nauwelijks een operationeel tekort heeft.
    Dat wil zeggen: ze kunnen de eigen broek ophouden. Wellicht zakken ze een paar plaatsjes op de ranglijst omdat ze de nuttige huurspelers niet meer kunnen krijgen omdat de connecties ontbreken, maar Vitesse heeft een sluitende begroting...
    Vind ik leuk
    Waaljanker +129
    donderdag 17 mei 2018 om 01:23
    Het tekort wordt met transferwinsten dichtgeplakt. Net als bij een Russisch bordeel worden de spelers gekocht door die familie die in Rusland zit met een RvC in Londen. Er is niks Nederlands meer aan die club, is puur een Russisch business model. Er is ook geen enkele clubliefde voor die club in Arnhem e.o. Net zoals de rest van Nederland is echt NIEMAND er rouwig om als dat arnhemse handelshuis failliet gaat.
    Vind ik leuk
    JanvdLisme +690
    donderdag 17 mei 2018 om 11:28
    Een sluitende begroting zegt helemaal niets over winst- of verliesgevend zijn.
    Vind ik leuk
    satesaus +502
    woensdag 16 mei 2018 om 21:09
    Ik zie ook gelijkenis. Allebei veel rood in het shirt en de eerste letters van beide steden staan dicht bij elkaar in het alfabet.
    Vind ik leuk
    TheRedMen +2546
    woensdag 16 mei 2018 om 21:10
    Liverpool werd achtste. Maar een slecht was het niet. Klopp haalde de league cup en Europa league finale. Daarnaast beschikt NEC toch wel over redelijk materiaal voor Jupiler league begrippen. Liverpool had in het eerste seizoen van Klopp een team dat niet eens in de buurt kwam van dat van Chelsea, Arsenal, Man United en City. Ik zie echt helemaal geen gelijkenis.
    Vind ik leuk
    Maxidi +3704
    woensdag 16 mei 2018 om 21:15
    Geef die puber wat tijd.. Ondanks dat het met Roda en Twente erbij niet makkelijk zal worden..
    Vind ik leuk
    Kuip +6414
    woensdag 16 mei 2018 om 21:18
    Interessante man die Lijnders. Jammer dat Nederland zo kortzichtig is en hem geen kans gunt. Hij is een van de weinige out-of-the-box denkers.
    In Nederland modderen we liever door met al die achterhaalde trainers van de ‘Hollandse school’. Het oersaaie, trage heen en weergeschuif met honderd terugspeelballen op de keeper.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 21:21
    Ja want het stelletje houthakkers bij nec had net een een trainer nodig die "out of the box" denkt...
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24957
    woensdag 16 mei 2018 om 23:03
    Toch kun je je afvragen of het handig was om veel om te gooien als je 7 punten los staat in de winterstop.
    Vind ik leuk
    Kuip +6414
    woensdag 16 mei 2018 om 23:36
    Dat is misschien zo. Maar wie weet was het onder die trainer de tweede competitiehelft ook wel zo slecht gegaan. Ik moet bekennen dat ik enthousiast was op het moment dat ik hoorde dat hij hoofdtrainer in Nederland zou worden, maar dat was ik ook toen ten Hag trainer werd van Ajax. Nu denk ik er anders over. ‘De bal is rond’ zullen we maar zeggen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24957
    woensdag 16 mei 2018 om 23:55
    Dat is inderdaad lastig te zeggen. Alleen vergelijkt hij het zelf met Liverpool waar Klopp een andere manier van spelen introduceerde. Volgens mij is dat iets wat gegarandeerd punten kost. Hij zegt zelf ook, tegenstander scoorde alles en zelf een stuk minder. Dan lijkt het mij verstandiger om hooguit wat kleine dingen aan te passen en op de succesvolle manier doorgaan.
    Nu heeft NEC een groot probleem denk ik. Ze houden 11 spelers over, waarvan 3 me niks zeggen (Ole Romeny, Dani Theunissen en Michael den Heijer), en Kadioglu en Groeneveld worden waarschijnlijk verkocht.
    Dan heb je Frank Sturing en Kevin Jansen over als serieuze voetballers. Dat wordt helemaal niks.

    Ten Hag gaat het wel redden bij Ajax denk ik. Lijnders bij NEC wordt lastig. Of hij moet nu weg, of hij krijgt een hele slechte selectie. En hoge verwachtingen.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 21:19
    De enige vergelijking tussen NEC en Liverpool is dat ze beide rood in hun clubkleuren hebben zitten, verder 0,0.
    Vind ik leuk
    Espresso +15
    woensdag 16 mei 2018 om 21:21
    wel fijn dat Liverpool de champions league finale aan Lijnders te danken heeft
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 21:21
    Hij is er gelukkig al achter dat spelers geen machines zijn...
    Vind ik leuk
    remakil +4888
    woensdag 16 mei 2018 om 21:25
    Probleem bij NEC is dat men een winning team aangepast heeft met Peppie. Alsof je het hele computer systeem op de zaak ineens met compleet andere software laat draaien...
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26776
    woensdag 16 mei 2018 om 21:33
    Neem ontslag,droplul.
    Vind ik leuk
    patertje +830
    woensdag 16 mei 2018 om 21:39
    met de juiste spelers maakt peppie ze gewoon kampioen daar in Nijmegen, dus de sponsors moeten maar hun knip even trekken. peppie is een goede trainer maar stapte op het verkeerde moment in.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 23:44
    Dat denk ik eerlijk gezegd ook. Al praat die soms wat wazig. Denk ik als hij het vanaf begin seizoen mag doen dat die helemaal niet zo.verkeerd is.
    Vind ik leuk
    Maan88 +2911
    woensdag 16 mei 2018 om 21:40
    NEC - Liverpool.. i see A lot of difference
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 21:42
    Ja natuurlijk moet N E C afscheid nemen van Lijnders want hij heeft het samen met de spelers verknald onder Bogers en Pothuizen stonden we aan kop in de winterstop we hadden zelfs op een bepaald moment 7 PUNTEN VOORSPRONG EN WAAR ZIJN DIE GEBLEVEN ONDER LIJNDERS WEG!!!!! DUS HET ANTWOORD IS SIMPEL ENNE LIJNDERS JE KUNT N E C NIET VERGELIJKEN MET LIVERPOOL EF JE MOET NAAR HANS ANDERS
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +24088
    woensdag 16 mei 2018 om 23:04
    Henkie let op je CAPS ;-)
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 21:43
    Die man heeft ze niet op een rijtje hoe kan je NEC of welke andere eredivisie ploeg nou vergelijken met Liverpool
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 21:44
    De enige gelijkenis is dat er in beide elftallen 2 nederlanders staan....
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 21:47
    als een azc team wil zien moet je naar het gelredome gaan ,domme opmerking derhalve, een typisch geelzwarte ...
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 22:02
    Hahah geel zwart?! Domme redenering derhalve een typisch roodzwarte
    Vind ik leuk
    Dorzon +4177
    woensdag 16 mei 2018 om 21:58
    Ik verklaar deze man officieel gestoord
    Vind ik leuk
    Hupfean +3615
    woensdag 16 mei 2018 om 22:21
    Moet je hier nou op reageren?
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +24088
    woensdag 16 mei 2018 om 23:03
    Neemt hij nu zichzelf in maling?
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 23:19
    "Ik heb hier geleerd dat spelers geen machines zijn."

    Tja...

    Vind ik leuk
    Horas +515
    woensdag 16 mei 2018 om 23:33
    Hij heeft duidelijk een lijnderse coke staan snuiven ofzo, want NEC en Liverpool hebben echt he-le-maal niets gemeen, behalve dat ze beide voetballen (soort van).
    Vind ik leuk
    JanvdLisme +690
    woensdag 16 mei 2018 om 23:37
    ik hou me normaal niet zo bezig met de bierliga. Maar die interviews van de beste man zijn echt heel apart. Als ik dan dit weer lees en zijn overtuiging dat de vergelijking met Liverpool gepast is in aanmerking neem, heb ik er zelfs medelijden mee.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 23:38]
    Vind ik leuk
    Angelo.v.g +109
    donderdag 17 mei 2018 om 09:11
    Mario been mario been!
    Vind ik leuk
    Donnygo +2568
    donderdag 17 mei 2018 om 14:54
    Zo leuk om dit stukje te lezen wanneer je weet dat hij al ontslagen is hoe groot moet die klap wel niet zijn voor hem en zijn ego.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Lijnders ziet gelijkenis tussen NEC en Liverpool: "We werden achtste"