NAC-publiek oogst lof: 20.000 man op tribune, in goede en slechte tijden

NAC-publiek oogst lof: "20.000 man op tribune, in goede en slechte tijden"

woensdag 16 mei 2018 om 21:33

Mitchell van der Gaag had verschillende opties, maar besloot zijn trainersloopbaan te vervolgen bij NAC Breda. Hij verlaat Excelsior na twee succesvolle seizoenen. Voor de camera's van FOX Sports licht hij toe waarom zijn keuze juist op deze club is gevallen, terwijl hij aanvankelijk op weg leek naar het buitenland.

De uitmuntende sfeer in het Rat Verlegh Stadion woog serieus mee in de beslissing van Van der Gaag. "Als ik kijk naar een aantal factoren, is het 'Avondje NAC' duidelijk bekend. Als je kijkt naar de thuiswedstrijden met 20.000 man op de tribunes, in goede en slechte tijden, de emotie die daarbij past, supporters die in grote getale meereizen naar uitwedstrijden... Dat is één aspect."

"Het andere aspect is dat ik, sinds ik trainer ben, heb geleerd dat je het samen moet doen. Je moet het met elkaar doen. Met Hans Smulders (technisch directeur, red.) heb ik al een keer samengewerkt bij FC Eindhoven, dat heeft zeker in de keuze meegespeeld." NAC Breda zal zijn derde Nederlandse werkgever zijn. Van der Gaag wordt in West-Brabant de opvolger van Stijn Vreven.

Poll

Is Van der Gaag een goede trainer voor NAC?

(1789 stemmen)

Plaats een reactie

JDW1988 +2335
woensdag 16 mei 2018 om 21:34
Altijd gezellig in Breda!!
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 22:01
Volksclub
Vind ik leuk
vrijdag 18 mei 2018 om 11:38
Is altijd gezellig en andere clubs zijn altijd welkom behalve 1 maar daar zijn ze standaard stil die horen we toch niet haha
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 21:34
Kiek dat zijn suporters kunnen ze in Arnhem niet zeggen.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 21:35
Bij NEC wel. Daar zijn ze zo trouw aan hun club dat ze zelfs hun uiterste best doen om een plaats bij elke busrit te regelen
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 21:37
Dat lege kuipje boter?
Vind ik leuk
Pec010 +1545
woensdag 16 mei 2018 om 21:52
Doe dat nou niet als NEC supporter, bij Vitesse zitten gewoon meer mensen als bij jullie.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 21:53
Hwahaha zeg jij nou niks PECmen
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 21:53]
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 22:02
Bij NEC zat het halfvol bij de afgelopen play-offs wedstrijd. Bij Vitesse zitten er gemiddeld veel meer.
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 22:03]
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 22:04
Is niet waar weet jij hoe veel er in de bosjes ziten!
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 22:06
Oh, ze spelen gewoon verstoppertje.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 23:01
Vorig jaar in de playoff-finale waren jullie anders ook niet echt aanwezig. Arnhemse taferelen daar...
Vind ik leuk
Maxidi +3296
woensdag 16 mei 2018 om 21:37
Leuke club man... Zet Breda in vuur en vlam. Succes
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 21:37
flinke vooruitgang vanderGaag voor vreven, NAC stoot door naar de suptop
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 23:41
Laten we het hopen inderdaad; maar vooral realistisch blijven, dat lijkt me het meest verstandig
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 21:38
Nac is een geweldige club. Al ga ik mijn Twente op zaterdag en zondag wel missen in de eredivisie...
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 21:40
Ik weet niet wat meer wennen wordt. Twente niet in de Eredivisie zien, of wel in de Jupiler League.

Hopelijk promoveren ze weer meteen want ik zie ze niet graag failliet gaan. Succes!
Vind ik leuk
Pec010 +1545
woensdag 16 mei 2018 om 21:54
Als Sparta er ook nog uitvliegt wordt het wel een extreem sterke Jupiler league volgend jaar. Twente, NEC, Roda en Sparta plus nog subtoppers als graafschap, Cambuur en Gae samen met de jong teams. Veel kandidaten voor de titel.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 22:04
Leerzaam seizoen voor de jonkies van Utrecht2.
Vind ik leuk
Gustavo +2693
woensdag 16 mei 2018 om 21:42
Hoeveel passen er in het stadion van NAC?
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 21:43
19.000
Vind ik leuk
Gustavo +2693
woensdag 16 mei 2018 om 21:48
Hoe kunnen er dan 20.000 zitten? Of space ik even weg?
Vind ik leuk
Quaresma +3239
woensdag 16 mei 2018 om 21:50
Werknemers ?
Vind ik leuk
Niels92 +11135
woensdag 16 mei 2018 om 21:50
Dat doen wij bij Ajax ook altijd, gewoon zeggen dat er meer supporters zijn dan er werkelijk aanwezig zijn :)
Vind ik leuk
Gustavo +2693
woensdag 16 mei 2018 om 21:53
I know :-)
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 09:17
Alleen hoor je die nooit dus dat valt wel erg op.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 23:31
Luister... enig respect is wel op zn plaats. Er zit eigenlijk steevast 27500 man op de tribunes in Breda. Maar de bescheiden Bredanaar schept gewoon niet graag op. Je hebt ook geen tijd om op te scheppen als je steeds 2 halve liters in je handen hebt.

Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik de was pas buiten hang als nac thuis speelt. Met die orkaan van geluid is de was in een half uurtje kastdroog!
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 08:56
Och och, hedde hem weer.. Mensen praten weer positief over NAC, dus kan Janvdfles weer niet zijn mond houden, zou het dan toch jaloezie zijn omdat je als w2 je graatje probeerd te halen onder een nac post? Mij zul je nooit 1 artikel lezen van W2 :)
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 11:09
Nou Gunther, volgens mij reageer ik heel beschaafd en met een kwinkslag. Er is totaal geen sprake van jaloezie overigens. Ik zou er nl makkelijk voor kunnen kiezen om scc houder 27501 te worden. Dan zou potentiële jaloezie geen issue meer zijn. Echter ben ik Willem II supporter. Er is wat mij betreft geen reden tot jaloezie. Net zo min als een nac supporter jaloers is op mij. :)
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 08:16
Gaag noemt inderdaad een te hoog aantal maar met de wachtlijsten die er zijn, kom je wel op dat aantal uit per thuiswedstrijd. Uitbreiding wordt besproken, geloof ik.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 21:47
Wist niet dat het zo'n bierdrinker was
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 21:53
ik vind het best knap... 20.000 man.
Er kunnen er maar 19.000 in.
Vandaar misschien die tribunes vol scheuren?
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 22:06
Hij telt misschien de toeschouwers van de 1e en 2e helft bij elkaar op. ;-)
Vind ik leuk
Jafio +887
woensdag 16 mei 2018 om 22:26
Nac gaat uitbreiden met een staantribune en twee nieuwe business units! Dan halen we de 20.000
Vind ik leuk
El Unicum +2844
donderdag 17 mei 2018 om 08:34
En dan zit er dus elke week 25.000 man in het stadion?
Vind ik leuk
Hupfean +2094
woensdag 16 mei 2018 om 22:17
Mooi publiek daar in Breda, en ze horen ook in de eredivisie.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 08:29
Een betere trainer hadden ze in mijn ogen niet kunnen krijgen. Wat hij in Portugal heeft gepresteerd en in Nederland met Excelsior.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 08:36
NAC is ini mini Feyenoord ! Complimenten.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

NAC-publiek oogst lof: "20.000 man op tribune, in goede en slechte tijden"