Dost heeft twijfels: Voetbal niets meer waard als je zoiets meemaakt

    Dost heeft twijfels: "Voetbal niets meer waard als je zoiets meemaakt"

    woensdag 16 mei 2018 om 22:14

    Sporting Portugal speelt zondag de finale van het Portugese bekertoernooi, maar het is de vraag in hoeverre de spelers zich kunnen concentreren op het voetbal. Dinsdag werd de selectie op het trainingsveld belaagd door een groep hooligans. Bas Dost is zeer aangeslagen en komt mogelijk niet in actie tegen Aves.

    De 28-jarige spits liep een paar lelijke hoofdwonden op. Hij zegt nog steeds 'knallende koppijn' te hebben, maar vooral mentaal zit hij er flink doorheen. "Heel Sporting huilt. Dit is de zwartste dag in de historie van de club. Je verwacht niet dat dit mogelijk is. Ik word er stil van", zegt Dost tegenover het AD

    Even overwoog Sporting te passen voor de bekerfinale, maar woensdag werd door de spelers en technische staf besloten er toch voor te gaan. De kans bestaat echter dat clubtopscorer Dost, die het zwaarst getroffen werd door de aanval van de ontevreden 'supporters', het duel aan zich voorbij laat gaan. "Voetbal is voor mij niets meer waard als je zoiets meemaakt", sprak hij.

    Poll

    Zou jij Dost een transfer adviseren?

    (4737 stemmen)

    Plaats een reactie

    Knoerisgeitje +20582
    woensdag 16 mei 2018 om 22:14
    Een transfer adviseren is haast het domste wat je kan doen...
    Vind ik leuk
    Romario9 +11670
    woensdag 16 mei 2018 om 22:22
    Waarom?
    Vind ik leuk
    bra-m-s +234
    woensdag 16 mei 2018 om 22:42
    Ik gok dat dit sarcasme is.
    Vind ik leuk
    5697956 +3783
    woensdag 16 mei 2018 om 23:20
    Je verliest.
    Vind ik leuk
    bra-m-s +234
    woensdag 16 mei 2018 om 23:35
    weer niks gewonnen vandaag.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +20582
    donderdag 17 mei 2018 om 00:36
    omdat hij nou eindelijk ergens zijn draai en waardering heeft gevonden
    Vind ik leuk
    bra-m-s +234
    donderdag 17 mei 2018 om 00:44
    Waardering? Zijn we dan nu wel sarcastisch?
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +20582
    donderdag 17 mei 2018 om 00:51
    Nee
    Vind ik leuk
    bra-m-s +234
    donderdag 17 mei 2018 om 00:55
    Dan ga ik ook wat vaker de riem uithalen om blijk van waardering te geven.

    Kanttekening: dan doe ik zelf wel sarcastisch.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 00:56]
    Vind ik leuk
    plein19 +2026
    woensdag 16 mei 2018 om 22:35
    Nooit zal hij dit vergeten. Misschien pakken ze volgende keer hem thuis. Gewoon elders dit proberen te verwerken.
    Vind ik leuk
    5697956 +3783
    woensdag 16 mei 2018 om 23:25
    Gewoon vertrekken uit Portugal. Kom maar bij AZ.
    Vind ik leuk
    Dorpsgek +1164
    woensdag 16 mei 2018 om 22:16
    Dost komt naar Feyenoord, screen maar.
    Vind ik leuk
    plein19 +2026
    woensdag 16 mei 2018 om 22:37
    Feyenoord hooligans zoeken spelers thuis op als ze ontevreden zijn. Niet echt rustgevend
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 22:42
    Maar ze gaan ze niet fysiek aanvallen... Je bent überhaupt al een debiel als een speler opzoeken in je hoofd opkomt, maar dit gaat (zelfs voor die paar hooligans) veels te ver. In Portugal blijkbaar niet.
    Vind ik leuk
    Dorpsgek +1164
    woensdag 16 mei 2018 om 22:44
    Doen ze in Amsterdam wel vaker..vraag maar aan RVP.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 23:01
    Hebben ze ooit wat bij hem gedaan joh?
    Vind ik leuk
    Dorpsgek +1164
    woensdag 16 mei 2018 om 23:05
    Ja niet alleen hij..ook Acuna en nog 2 of 3. Zie onderstaande link. Maar daar hoor je niemand over dat het vaker daar gebeurd. Alles voor het bedrijf Ajax he.

    http://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=215725
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 23:40
    Zow inderdaad zeg. Nooit echt meegekregen dit. Maar echt een schande. Maar ja wat verwacht je ook van dat volk. Allemaal wijzen naar andere clubs en zelf de gek uithangen.
    Vind ik leuk
    Nuance +9052
    woensdag 16 mei 2018 om 23:02
    Wat een ongelooflijke kutreactie. Een paar jochies van 17 halen een idiote stunt uit toen een van hun maatjes een paar pizzas ging bezorgen bij Veijnovic thuis. Jij bent echt van de pot gerukt als jij Feyenoorders hiervan beschuldigd. Die gasten hadden geeneens seizoenskaarten, komen nooit in de Kuip. Jij kan Feyenoord hooligans van alles beschuldigen, maar niet dat ze eigen spelers aanvallen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 23:03]
    Vind ik leuk
    bra-m-s +234
    woensdag 16 mei 2018 om 23:41
    Andermans spelers wel? Just asking. Ik zie er weinig verschil in, behalve dan de club waarvoor de speler zou uitkomen.
    Vind ik leuk
    Nuance +9052
    donderdag 17 mei 2018 om 06:33
    Nee, er is nog nooit een speler van een andere club aangevallen door Feyenoord hooligans.
    Vind ik leuk
    plein19 +2026
    donderdag 17 mei 2018 om 01:11
    Het gaat er niet om wie het precies deden maar hoe het overkwam bij de speler. De impact bleek gigantisch ook al was het een geintje. Stel dat 4 eikels dat volgend jaar bij Dost zouden doen. Wat zal hij denken. Het is als met de opblaas banaan. Niet racistisch bedoeld. Maar door die donkere speler wel rastisch ervaren. En dat is het enige wat telt
    Vind ik leuk
    Nuance +9052
    donderdag 17 mei 2018 om 06:39
    Nee het gaat er om dat jij iets roept dat niet waar is. En begrijp me niet verkeerd: ik vind het een kutstreek van die gasten en ik vind het zielig voor die speler, zeker.
    Over opblaasbananen;
    als een donkere speler anno nu denkt dat Feyenoorders opblaasbananen om racistisch redenen naar de Kuip brengen, dan zegt dat meer over die donkere speler. Weet je wat racistisch is? Donkere mensen die er maar vanuit gaan dat blanken alles racistisch bedoelen.
    Vind ik leuk
    plein19 +2026
    donderdag 17 mei 2018 om 07:03
    Moet een donkere buitenlandse zich verdiepen in alle achtergronden van een club?? Bij vele clubs is er knetterhard rascisme. Die banaan was illegaal. En Feyenoord had de pech dat het ding net naast die speler viel. En de speler weldegelijk dacht aan rascisme. Als feyenoorder Dost thuis bezocht wordt door 4 opa's met bivakmuts dan zal hij meteen zich weer bedreigd voelen. Ook al is dat in werkelijkheid niet zo
    Vind ik leuk
    Dorpsgek +1164
    donderdag 17 mei 2018 om 09:08
    Als je als speler tegen Feyenoord speelt en denk dat wij onze tegenstanders racistisch bejegenen dat ben je niet goed in je hessus. Aangezien wij een flinke mix hebben van zwart en wit. Is gewoon vragen om aandacht.

    Die racisme kaart mogen ze heel diep in hun DONKERE gat duwen.

    De UEFA moet zuch wel verdiepen in een club plein19. Maar die mafia bende vult enkel zijn zakken.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 11:05
    wel toevallig dat de aller eerste opblaas banaan toendertijd naar menzo was gegooid, waren toen duidelijke racistische motieven
    Vind ik leuk
    Nuance +9052
    donderdag 17 mei 2018 om 17:29
    Jij doet je huiswerk niet, want de eerste opblaasbananen waren eerder bij Feyenoord dan Menzo bij Ajax. En ja supporters doen soms lullige dingen. En toeval? Ja joh, sommige vonden Stanley een aap, nou nou. En anderen noemen mij een bakra, kaaskop of tata. Zal me aan mn reet roesten.
    Vind ik leuk
    Paulus1962 +1258
    woensdag 16 mei 2018 om 22:19
    Spullen pakken en weg wezen
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 22:19
    Kom maar naar Ajax:)
    Vind ik leuk
    Dorpsgek +1164
    woensdag 16 mei 2018 om 22:21
    Nu hij het toch al gewend is om aangevallen te worden door eigen supporters is dat misschien ook wel een optie.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19739
    woensdag 16 mei 2018 om 22:21
    Oh, op die manier. Haha.
    Vind ik leuk
    Gerro +6476
    woensdag 16 mei 2018 om 22:41
    Dan blijft ie gewoon in de bus zitten denk ik
    Vind ik leuk
    Kevinho +569
    woensdag 16 mei 2018 om 23:57
    Een duwtje aanvallen noemen. Jij hebt zeker een gleuf tussen je benen. Niks gewend ben je.
    Vind ik leuk
    Dorpsgek +1164
    woensdag 16 mei 2018 om 23:59
    Is voor jou niet te hopen dat je daar achter komt. Aan de andere kant wel als ik een gleuf zou hebben zou je die ook eens van dichtbij zien piemeltje.

    Feit is je blijft met je pleurisklauwen van spelers af. Van welke club dan ook. Zelfs die van jou.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19739
    woensdag 16 mei 2018 om 22:21
    WAAROM??
    Vind ik leuk
    Hammie +1189
    woensdag 16 mei 2018 om 22:29
    Gewoon bekerfinale spelen en 6 keer in je eigen goal scoren....

    Klootzakken
    [Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 22:32]
    Vind ik leuk
    5697956 +3783
    woensdag 16 mei 2018 om 23:23
    Dan wordt zijn huis in brand gestoken.
    Vind ik leuk
    Utca030 +13295
    woensdag 16 mei 2018 om 22:30
    Gewoon er een stuk of 3 in knallen bas dost.
    Vind ik leuk
    feldje74 +479
    woensdag 16 mei 2018 om 22:53
    Wegwezen joh, stelletje geiten daar...!
    Vind ik leuk
    Rodajc +14300
    woensdag 16 mei 2018 om 23:53
    Gewoon naar Benfica of Porto gaan en ervoor zorgen dat Sporting de komende jaren ook geen kampioen wordt.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4750
    donderdag 17 mei 2018 om 00:06
    De voorzitter is de opruier van dit alles, wegwezen daar.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 00:34
    Sterkte Bas. Walgelijk dit.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2255
    donderdag 17 mei 2018 om 01:47
    Hoe kuin je het zelfs maar overwegen om na dit soort tafferelen toch nog de beker finale te willen spelen.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 07:10
    Omdat je alle echte supporters niet de dupe moet laten zijn van 50 dwazen.
    Vind ik leuk
    Eltigras +47
    donderdag 17 mei 2018 om 02:57
    Als hij nu weg zou gaan dan moet hij weer beginnen van voor af aan en wie weet hoe dat gaat. Hier doet hij het goed en dat deze mongolen zo deden zpu niet gelijk een transfer hoeven te betekenen denk ik zo. Ik kan echter snappen dat op dit moment je je wel bijzonder klote voelt en er geen zin meer in hebt.
    Vind ik leuk
    Wurmpie +249
    donderdag 17 mei 2018 om 07:09
    Voetbal is voor mij niets meer waard wat een gelul ik moet elke dag werken van 8tot 5 en aan het eind van de maand 3000 euro en bas maar bakken met geld verdienen kom op zeg een paar klappen gehad en net doen of het het einde van de wereld is pffffff hij kan wel janken hoor eerst bij nl en nu weer hier
    Vind ik leuk
    Godin1 +951
    donderdag 17 mei 2018 om 07:25
    Dost is gewoon een grote kneus. Kan niks hebben en blijkbaar niet relativeren. Gebeurd is gebeurd en nu verder gaan lange sukkel. Je bent bij Sporting op je plek en gaat nergens anders zoveel scoren. Geweldige Oranje international.....
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 08:45
    Dost ze gaan je beuken daar in Portugal aka de downie competitie!!! Dost vlucht naar Nederland misschien kan je nog naar heerveen of Willem 2
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 10:00
    inpakken en wegwezen.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 11:59
    Onmiddellijk contract inleveren want als je veiligheid in het geding komt kun je niet anders. Er zijn zeker andere clubs geïnteresseerd in Bas Dost!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 12:00]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Dost heeft twijfels: "Voetbal niets meer waard als je zoiets meemaakt"