Barcelona wint herdenkingsduel Mandela tijdens 'trip van drie miljoen'

    Barcelona wint herdenkingsduel Mandela tijdens 'trip van drie miljoen'

    woensdag 16 mei 2018 om 23:14

    Barcelona heeft een eenvoudige overwinning geboekt op Mamelodi Sundowns (1-3) en daarmee hebben de Catalanen de Mandela Centenary Cup binnengehaald. Het duel stond in het teken van Nelson Mandela, die dit jaar honderd zou zijn geworden. De trip van de Spaanse kampioen heeft de sponsorende mijnbouwmagnaat Patrice Motsepe zo'n drie miljoen euro gekost.

    De wedstrijd werd gespeeld in Soccer City te Johannesburg. Op dit veld besliste Andrés Iniesta de WK-finale van 2010 tussen Spanje en Nederland. De middenvelder, die Barcelona deze zomer verlaat, stond in de basis tegen de Mamelodi Sundowns. Marc-André ter Stegen stond onder de lat, maar werd in de rust vervangen door Jasper Cillessen. 

    Toen had het hoogtepunt van de avond echter al plaatsgevonden. Ousmane Dembélé maakte met een fraaie uithaal de 0-1 en dat was het mooiste doelpunt van de wedstrijd. Luis Suárez verdubbelde de marge en André Gomes tekende de 0-3 aan. Sibusiso Vilakazi wist namens de Zuid-Afrikanen nog een eretreffer te produceren. Barça keert terug naar Spanje en maakt zich op voor het afscheidsduel van Iniesta: de afsluitende competitiewedstrijd tegen Real Sociedad.

    Plaats een reactie

    woensdag 16 mei 2018 om 23:18
    Wat een Eer!
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +23400
    woensdag 16 mei 2018 om 23:23
    Als je weet dat hij bijna 30 jaar op Robben Eiland zat....dan had er eigenlijk maar 1 de goal mogen maken vandaag...
    Vind ik leuk
    Koeroe +12882
    woensdag 16 mei 2018 om 23:59
    Ja, super liefdadig ook van Barcelona om een wedstrijd voor zon legende te spelen voor slechts 3(!) miljoen. Moeten zich kapot schamen
    Vind ik leuk
    Nummer Diez +2974
    donderdag 17 mei 2018 om 17:23
    Zoiets als Real tegen al jazeera, verleden jaar
    was dat dan zo eervol?
    Vind ik leuk
    Counterattack +11230
    woensdag 16 mei 2018 om 23:19
    Mooi eerbetoon aan geweldige man, Mandela.
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +4223
    woensdag 16 mei 2018 om 23:19
    Heeft hij maar 1 beweging
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 23:26
    Toch nog wel een topic erover, was al verbaasd dat ze niks erover hadden gezegd

    Hahahah was mooi om al die afrikanen die graag een foto met Messi wilde te zien na de wedstrijd. Zelfs de ballenjongens kwamen het veld op. Het doet me toch pijn dat Gomes nu weer slecht speelde. Slechte passen, positionering etc.

    Maar hier gaat het vandaag niet om, prachtig eerbetoon aan Mandela en het volk heeft zeker kunnen genieten van de wedstrijd
    Vind ik leuk
    Dorpsgek +1164
    woensdag 16 mei 2018 om 23:30
    Trip van 3 miljoen...kan makkelijk als je 500 mil in het rood mag staan in Spanje.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13350
    donderdag 17 mei 2018 om 03:41
    Wat bedoel je?
    Er is 3 miljoen ontvangen en niet betaald.
    Vind ik leuk
    Farmer +11978
    donderdag 17 mei 2018 om 05:48
    "De trip van de Spaanse kampioen heeft de sponsorende mijnbouwmagnaat Patrice Motsepe zo'n drie miljoen euro gekost."

    Zoals ik dat lees, heeft die Motsepe dus 3 Miljoen afgetikt aan Barcelona om ze daar te krijgen?

    Dan is het geen liefdadigheid meer dus hé? Dat vind ik eigenlijk schandalig.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13350
    donderdag 17 mei 2018 om 06:45
    Wie zegt dat het liefdadigheid is dan?
    Ze hebben Barça gewoon ingehuurd.
    Niets schandaligs aan hoor.
    Vind ik leuk
    Ajaxroermond +1129
    donderdag 17 mei 2018 om 06:19
    Weet iemand of er zaterdag iets op het spel staat voor sociedad ?? Anders denk ik dat het 6-0 wordt ... wil ik spelen maar weet dus niet of sociedad nog voor europees gaat
    Vind ik leuk