Ajax kent mogelijke tegenstanders in Champions League, Feyenoord in mineur

Ajax kent mogelijke tegenstanders in Champions League, Feyenoord in mineur

Gepubliceerd: woensdag 16 mei 2018 om 23:05wo 16-05-2018 om 23:05

De Europa League-winst van Atlético Madrid is goed nieuws voor Ajax. De Amsterdammers zijn verzekerd van een geplaatste status in de tweede voorronde van de Champions League. Voor Feyenoord rest een kleine Europa League-kater.

Ajax gooide er woensdagavond, enkele minuten na afloop van de Europa League-finale tussen Atlético en Olympique Marseille, een tweet uit waarin de geplaatste status wordt bevestigd. De Amsterdamse club kent de mogelijke tegenstanders óók al: PAOK uit Griekenland of Sturm Graz uit Oostenrijk.

Mocht Ajax doorstoten naar de derde voorronde, dan is de ploeg van trainer Erik ten Hag ook daarin bijna zeker van een geplaatste status. Dat kan alleen nog anders worden als Besiktas zich in Turkije weet te plaatsen voor de voorrondes van de Champions League. Die kans is echter klein.

De loting voor de tweede voorronde van de Champions League is op dinsdag 19 juni. De eerste wedstrijd is dan op dinsdag 24 juni of woensdag 25 juni.

Feyenoord
De Europa League-winst van Atlético is juist slecht nieuws voor Feyenoord. De Rotterdammers hoopten op een overwinning van Marseille, omdat ze dan automatisch geplaatst zouden zijn voor de groepsfase van de Europa League. Nu start de bekerwinnaar in de derde voorronde.

Plaats een reactie

Johnny Cash +8139
woensdag 16 mei 2018 om 23:08
Lekkerrrrrr
Vind ik leuk
Bengelino +12606
woensdag 16 mei 2018 om 23:10
Dank je, jij ook
Vind ik leuk
Ruud40 +12879
woensdag 16 mei 2018 om 23:22
"De loting voor de tweede voorronde van de Champions League is op dinsdag 19 juni. De eerste wedstrijd is dan op dinsdag 24 juni of woensdag 25 juni."

Dan is het WK nog volop bezig....
Zal wel Juli zijn of is Nederland nog een paar plekjes extra gezakt op de UEFA lijst?
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 23:29
Ja😊
Vind ik leuk
Jalapeno +990
woensdag 16 mei 2018 om 23:31
Inderdaad, wedstrijden zijn in juli. 19 en 24 beide op dinsdag was ook wat vreemd...
Vind ik leuk
Fritz Korbach +24813
woensdag 16 mei 2018 om 23:11
Eerst gratis 56 miljoen neef, en nu ook al geplaatste status. Lekkere dag zo
Vind ik leuk
Johnny Cash +8139
woensdag 16 mei 2018 om 23:14
En dat allemaal zonder er zelf iets voor hebben moeten te doen
Vind ik leuk
Alisteas +400
woensdag 16 mei 2018 om 23:47
Dan nog te weten dat het sportief niet voor wind gaat terwijl jullie genoeg geld op bank hebben. Wat een omgekeerde wereld of hebben jullie andere ambities?
Vind ik leuk
Johnny Cash +8139
woensdag 16 mei 2018 om 23:48
Rome is ook niet in 1 dag gebouwd
Vind ik leuk
Alisteas +400
woensdag 16 mei 2018 om 23:52
Dan heeft veel te lang geduurd, zeg! Eerder puinhoop dan bouwen!
Vind ik leuk
Johnny Cash +8139
woensdag 16 mei 2018 om 23:57
Ja maar dat komt omdat de feyenoord “supporters” zijn langs geweest
Vind ik leuk
Alisteas +400
woensdag 16 mei 2018 om 23:58
Oohh dat moet idd pijn hebben gedaan!
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 00:15
Griekse jankerd!
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 01:16
Ajax is een Griekse God...
Vind ik leuk
Alisteas +400
donderdag 17 mei 2018 om 01:24
Ironisch hè dan met zo'n joodse achtergrond met Israëlische vlag dan ook nog moslims die fans zijn. Rare wereld is het trouwens!
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 01:47
Hahaha ja apart allemaal!
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 10:29
Nog aparter... ik ben Palestijn ;-)
Vind ik leuk
De Belsj +912
donderdag 17 mei 2018 om 11:20
En hopelijk maken de Griekse afgoden van PAOK de grond gelijk met 020
Vind ik leuk
yuuup +9992
donderdag 17 mei 2018 om 05:37
Waarom zou je als het sportief gezien niet top gaat, niet blij mogen zijn met een bonus van 57 miljoen en een geplaatste status????
Vind ik leuk
Haka Zieyech +1427
donderdag 17 mei 2018 om 02:40
Daar is in het rijke verleden hard voor gewerkt hoor. Geschiedenis komt niet in 1 jaartje aanwaaien
Vind ik leuk
Plattekar bv +28978
woensdag 16 mei 2018 om 23:29
Paok of Graz....beide moet toch kunnen. Welke clubs moet ik aan denken in de ronde erna ?
Vind ik leuk
Jalapeno +990
woensdag 16 mei 2018 om 23:32
Slavia Praag las ik net ergens. Als een gunstig scenario
Vind ik leuk
Plattekar bv +28978
woensdag 16 mei 2018 om 23:35
ok.dank...en slecht scenario ?
Vind ik leuk
Jan Guevara +9631
woensdag 16 mei 2018 om 23:38
Rosenborg
Vind ik leuk
Plattekar bv +28978
woensdag 16 mei 2018 om 23:40
Nou, dat kan en mag toch niet meer fout....voor Rosenborg....nee, geintje
Vind ik leuk
Jarinr10 +10547
donderdag 17 mei 2018 om 03:25
Welke plek staat jou club op de UEFA lijst?
Vind ik leuk
Jan Guevara +9631
donderdag 17 mei 2018 om 06:48
Jouw
Vind ik leuk
Jarinr10 +10547
donderdag 17 mei 2018 om 07:21
Nee,das geen getal.ik weet dat t pijn doet en je eigen schaamt voor Feyenooit.
Vind ik leuk
Jan Guevara +9631
donderdag 17 mei 2018 om 13:12
das = dat is.

t = het

Feyenooit ken ik niet, maar ik zou me er voor kunnen schamen als het lijkt op ajakkes.
Vind ik leuk
Jarinr10 +10547
donderdag 17 mei 2018 om 13:14
Das is bij mij een afkorting voor dat is.Dat je t "ff"weet.
Vind ik leuk
Nistel +3583
donderdag 17 mei 2018 om 10:32
Als er geen verrassingen zijn voor de nog open plaatsen in ronde 3, krijg je de volgende lijst met deelnemers in vCL3:

Geplaatst:
Benfica
Basel
Dynamo Kiev
Ajax
--------------
Ongeplaatst:
Fenerbahce
Spartak Moskou
Standard Luik
Slavia Praag


Nog niet alle competities zijn beëindigd, Fenerbahce, Standard Luik en Slavia Praag zijn nog niet helemaal zeker van plaatsing.
Vind ik leuk
De Belsj +912
donderdag 17 mei 2018 om 11:23
Zou GEWELDIG zijn als mijn Standard gehakt zou maken van Ajax. Dat vooruitzicht maakt de dag al weer helemaal goed!

Allez les Rouches!!!!
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 14:41]
Vind ik leuk
Nistel +3583
donderdag 17 mei 2018 om 11:31
Wel eerst nog even definitief 2e worden in de competitie :)
Theoretisch kunnen ze ook nog kampioen worden toch? Heb de stand zo even niet meer voor me, maar volgens mij was dat nog niet helemaal beslist.
Vind ik leuk
De Belsj +912
donderdag 17 mei 2018 om 14:42
Volgens mij is Brugge kampioen....
Vind ik leuk
Nistel +3583
donderdag 17 mei 2018 om 14:47
Ah ja ik zie het. Had het even niet meer op het netvlies. De 2 pt verschil is alleen met plek 3 (Anderlecht).
Vind ik leuk
Bergwag +985
donderdag 17 mei 2018 om 11:56
Als Besiktas nog tweede wordt valt Ajax naar de ongeplaatste status dacht ik toch?
Vind ik leuk
Nistel +3583
donderdag 17 mei 2018 om 12:08
Besiktas moet dan 2 ploegen voorbij in Turkije (Fener en Basaksehir), gezien het speelschema lijkt dat haast niet te doen. Maar theoretisch kan het zeker nog inderdaad. Het is maar een puntje verschil.

Besiktas staat in elk geval hoger dan Ajax, dat zou Ajax dan naar een ongeplaatste status duwen. Klopt dus.
Vind ik leuk
Bergwag +985
donderdag 17 mei 2018 om 13:04
Het is sowieso spannend daar, Galatasaray zou ook zo maar nog tweede kunnen worden. Die clubs spelen tegen de nr 6 t/m 8 ofzo dacht ik en op 2 punten van nr 2...
Vind ik leuk
Nistel +3583
donderdag 17 mei 2018 om 13:11
Klopt ja, alleen zou Galatasaray als nr 2 geen gevolgen hebben voor de ranking bij de CL voorronde. Alleen Besiktas kan dat nog veranderen. Fenerbahce speelt nog thuis tegen de nr 15, dus plek 1 & 2 lijkt redelijk zeker voor Galatasaray en Fener. Gala heeft aan een puntje genoeg voor het kampioenschap en zal bij een nederlaag niet verder dan plek 2 zakken (doelsaldo).

In elk geval lijkt het met vrij grote zekerheid Gala of Fener te worden die straks vCL moet spelen. En daarmee is Ajax hoe dan ook definitief geplaatst.
Vind ik leuk
Bergwag +985
donderdag 17 mei 2018 om 14:18
Precies! Ik vind dat altijd zo lastig met die lijst, ze hebben het niet gek eenvoudig gemaakt. Maar snap t wel aardig als ik jou zo hoor haha!

Geplaatste status zou wel fijn zijn haha.
Vind ik leuk
Kwikwek +2829
vrijdag 18 mei 2018 om 04:00
Paok uit lijkt me klote om weer naar toe te moeten (heksenketel), doe mij maar Sturm Graz.
Vind ik leuk
Fritz Korbach +24813
woensdag 16 mei 2018 om 23:09
Topavond!!
Vind ik leuk
Snipes08 +1169
woensdag 16 mei 2018 om 23:18
Je bent (zeker al 4jaar) snel tevreden !
Vind ik leuk
voetbal!!! +9011
woensdag 16 mei 2018 om 23:24
Over iets meer dan een maand al de eerste wedstrijd. Nederlandse clubs doen het nooit zo goed in de voorrondes, omdat clubs uit oost-europa dan al zijn begonnen in de competitie. De 2e voorronde zullen ze denk ik wel doorkomen, maar ik denk dat ze zullen stranden in de 3e of 4e ronde.
Vind ik leuk
Kayzer +3131
woensdag 16 mei 2018 om 23:35
Welke 4de ronde??
Vind ik leuk
voetbal!!! +9011
woensdag 16 mei 2018 om 23:53
Is er geen 4e ronde dan?
Vind ik leuk
Kayzer +3131
donderdag 17 mei 2018 om 00:19
Nee hoor!
Vind ik leuk
voetbal!!! +9011
donderdag 17 mei 2018 om 00:21
PSV moet toch echt in de 4e ronde beginnen straks...
Vind ik leuk
Gerro +7979
woensdag 16 mei 2018 om 23:10
Ja geplaatst of niet geplaatste status je zul gewoon moeten winnen en de tegenstander begint niet met 1 nul achter.jezelf niet rijk rekenen dus.
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 23:10]
Vind ik leuk
Bengelino +12606
woensdag 16 mei 2018 om 23:11
Oké goed om te weten, staat idd nergens in het artikel met welke stand ze beginnen. Maar dan weet ik dat
Vind ik leuk
Fritz Korbach +24813
woensdag 16 mei 2018 om 23:11
Ja idd heel fijn om te weten dat het begint bij 0-0
Vind ik leuk
Thilo +2747
woensdag 16 mei 2018 om 23:30
Is de bal toevallig ook rond?
Vind ik leuk
Dorpsgek +1126
woensdag 16 mei 2018 om 23:11
Kein geloel. Gewoon 2 rondes overleven en die groepsfase in Feyenoord. Hoppa
Vind ik leuk
voetbal!!! +9011
woensdag 16 mei 2018 om 23:26
Dat is makkelijker gezegt dan gedaan. Feyenoord heeft het ook niet al te best gedaan de afgelopen jaren, dus een geplaatste status zullen ze niet hebben. Zal dus lastig worden denk ik.
Vind ik leuk
COYG +7620
woensdag 16 mei 2018 om 23:45
Sterker nog. Die hebben ze als het goed is al. Zeker in deze voorronde. Die daarna misschien niet.
Vind ik leuk
Dorpsgek +1126
woensdag 16 mei 2018 om 23:51
Klopt inderdaad!
Vind ik leuk
Napolitanos +9752
woensdag 16 mei 2018 om 23:15
Balen zeg meteen weer klaar in CL ! Schat deze teams toch ff wat hoger in
Vind ik leuk
COYG +7620
woensdag 16 mei 2018 om 23:46
Inderdaad. Bepaalde teams werden vorig jaar ook rijkelijk onderschat, dus is de kans dat dat weer gebeurd groot. Gewoon verstand op 0 en gaan.
Vind ik leuk
Counterattack +11282
woensdag 16 mei 2018 om 23:16
Jammer voor Feyenoord en dus voor Nederlands voetbal. Zekere kwalificatie met inkomsten en grote kans op rankings-punten versus in zelfde voorronde maar “eenvoudiger” tegenstand.
Vind ik leuk
De Belsj +912
woensdag 23 mei 2018 om 11:41
Nog steeds niet doordrongen van het feit dat het Nederlandse Voetbal begraven is? En ook nooit meer uit dat graf zal opstaan?

Of het nou Ajax of Feijenoord is, geen van beide clubs zal ook maar het minste kunnen bijdragen aan de internationale miserie (ja ook als het gaat om het Nederlands Elftal hé). Het is voorbij die mooie zomer....

Vind ik leuk
Mallerd +1742
woensdag 16 mei 2018 om 23:17
Iedereen kan zich PAOK vorig jaar nog herrineren met onze vedette Heiko.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +20711
woensdag 16 mei 2018 om 23:19
Goed nieuws
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 23:20
Ajax maakt geen kans.
Vind ik leuk
YcB +53
woensdag 16 mei 2018 om 23:22
Ajax zou wel voor de verandering paok loten.
Vind ik leuk
Laliga +2529
woensdag 16 mei 2018 om 23:24
Moet te doen zijn denk? Al zeide we dat vorig jaar ook over de tegenstanders van ajax en psv.. maar goed nieuw jaar. Mogelijke tegenstanders van feyenoord niet bekend nog??
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 23:26
Dat paok uberhaupt wordt toegelaten tot europees voetbal is een schande, als je ziet wat die allemaal op en buiten het veld uitvreten, dat gaat helemaal nergens meer over
Vind ik leuk
Rodajc +17419
woensdag 16 mei 2018 om 23:26
Geen makkelijke loting voor een tweede voorronde.
Vind ik leuk
BIuf +40
woensdag 16 mei 2018 om 23:29
Er vanuit gaande dat Ajax gewoon een goede transferzomer heeft en niet nog eens een Nouri achtige gebeurtenis te verwerken krijgt mag deze ronde geen probleem zijn. Nu hopen dat ze de klus ook kunnen klaren. Wat ze daarna allemaal tegenkomen zien we dan wel.


Ik zie Ajax het alsnog moeilijk krijgen tegen deze tegenstanders. Veel leegloop bij Ajax en een trainer die ze niet goed aan het voetballen krijgt. Normaal zou dit een makkelijke tegenstander moeten zijn voor Ajax.


Juichen voor een geplaatste status dat is het niet waard. Ik zou pas een kleine juich er uit gooien als Overmars het voor elkaar krijgt om een de selectie klaar te krijgen voor de eerste voorronde wedstrijd.


Vind ik leuk
Korm +38433
donderdag 17 mei 2018 om 08:02
ook zonder Nouri achtige verwerkingen heeft ajax het uit lastig tegen "kleinere" clubs.. ik hoop ook dat ze het redden, in ieder geval moet poulefase EL wel lukken!
Vind ik leuk
Nistel +3583
woensdag 16 mei 2018 om 23:30
Ik ben wel benieuwd waar die wijsheid van Ajax vandaan komt. Voor zover ik kan zien, doen er 6 ploegen mee aan vCL ronde 2 van de niet-kampioenenroute, waarvan je er dus logischerwijs 3 kunt treffen (geplaatst vs ongeplaatst). Misschien iemand die de CL Wiki pagina verkeerd gelezen heeft.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 00:15
Oja want Ajax was zo goed in de voor rondes? Roseborg vergeten? En ga zo maar door!! Ik hoop dat Feyenoord Ajax en PSV het goed gaan doen in Europa next season! Want de punten zijn hard nodig
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 09:14]
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 00:24
Ik hoop dat Ajax het goed gaat doen.
Vind ik leuk
Dorpsgek +1126
donderdag 17 mei 2018 om 00:33
Hahahahahaha gaat verder alles goed thuis en op het werk? Jij zal vast veel vrienden hebben ja
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 00:22
En nu gaan er zeker een hoop Ajax supporters al ervan uit dat we al in de volgende ronde zitten, terwijl er nog niet eens is geloot. Gewoon stil blijven, geen grote smoel hebben en gewoon afwachten.
Vind ik leuk
haarlemx +431
donderdag 17 mei 2018 om 00:56
Die kwalificatie wedstrijden beginnen gedurende het WK? Wat raar....
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 01:01
Krijgen we zeker weer de nodige makkies,is te doen,2 vingers in de neus reacties zoals elk jaar. Alsof ajax langs paok of sturm graz komt. Tegen mindere teams lukt het ze niet eens zich te plaatsen. Alhoewel ik voor NL hoop dat het ze lukt.
Vind ik leuk
Korm +38433
donderdag 17 mei 2018 om 08:01
zijn betere tegenstanders om tegen te spelen dan geplaatste clubs ;)
Vind ik leuk
plein19 +2622
donderdag 17 mei 2018 om 01:16
Inkomsten zijn belangrijk voor Feyenoord. Extra rondje kaartjes verkopen. Over de opkomst hoeft nog geklaagd te worden. Wel netjes op een stoeltje zitten
Vind ik leuk
HupHolland +3261
donderdag 17 mei 2018 om 01:40
24 Juni? Dat is midden in de transfer periode. Zoals alles, amateuristisch geregeld bij de UEFA.
Vind ik leuk
ajax1973 +2361
donderdag 17 mei 2018 om 06:32
met deze trainer maakt ook dit geen verschil
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 07:18
Misschien heel gek hoor, maar ik hoop dat we allemaal de groepsfase halen!
Vind ik leuk
Adriaan +443
donderdag 17 mei 2018 om 07:33
Paok die gasten halen zo een pistool te voorschijn. En waarschijnlijk gekocht van onze centen. Doe maar sturm grazz
Vind ik leuk
Korm +38433
donderdag 17 mei 2018 om 08:00
Goed nieuws voor Ajax! kans dat er 2 clubs in de CL komen is wel groter geworden!
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 08:45
Huuuuuuj Huuuuuuuuj Huuuuuuuuuuuuuuuj.....
Mijn dag kan niet meer stuk;))
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 08:49
Ik neem aan dat Feyenoord tegen laagvliegers gaat loten. Clubjes uit Malta, IJsland en de Baltische Staten ?
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 09:55
Typisch nederlandse houding: de bal moet nog gaan rollen,maar ajax is alweer geplaatst.sturm graz,paok ach jongens die kunnen toch niet voetballen!!!!!! Nou,laat het eerst maar eens ff zien....
Vind ik leuk