'KNVB zoekt topkandidaat en stelt Van de Looi (46) op korte termijn aan'

'KNVB zoekt topkandidaat en stelt Van de Looi (46) op korte termijn aan'

Gepubliceerd: donderdag 17 mei 2018 om 06:53do 17-05-2018 om 06:53

Erwin van de Looi gaat aan de slag als bondscoach van Jong Oranje. De oud-trainer van FC Groningen en Willem ll wordt de opvolger van Art Langeler, die directeur voetbalontwikkeling gaat worden bij de KNVB.

De Telegraaf weet dat Van de Looi hem op gaat volgen als bondscoach. Momenteel is de 46-jarige oefenmeester nog op vakantie, maar als hij terugkomt maakt de KNVB zijn aanstelling wereldkundig. Het is de bedoeling dat hij Jong Oranje naar het EK in Italië weet te brengen. Dat toernooi wordt volgend jaar gespeeld. Van de Looi begint met cruciale kwalificatiewedstrijden tegen Engeland (uit) en Schotland (thuis).

Hiervoor was Langeler bondscoach van Jong Oranje, maar hij heeft die klus ingeruild voor die van directeur voetbalontwikkeling. Langelers laatste klus is het trainingskamp in Zuid-Amerika. Jong Oranje oefent daar tegen Bolivia en Paraguay.

Van de Looi besloot begin maart om op te stappen als hoofdtrainer bij Willem ll. Een groep fans van de Tilburgers keerde zich tegen de trainer, waarna hij zijn conclusies trok. Willem ll wil graag dat hij bleef.

Lees meer over:NederlandNederland

Plaats een reactie

donderdag 17 mei 2018 om 06:54
Alles beter dan Langeler. Wat een blaaskaak is dat.
Vind ik leuk
Bdog +6694
donderdag 17 mei 2018 om 06:59
Looi om oud ijzer.
Vind ik leuk
Banny33 +43
donderdag 17 mei 2018 om 07:03
Of dit een verbetering is, moet ook nog maar blijken
Vind ik leuk
Smithsonian +38131
donderdag 17 mei 2018 om 07:22
Prima keuze.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 07:31
Ik dacht dat ze vooruit willen?
Vind ik leuk
Objectief +3359
donderdag 17 mei 2018 om 07:32
Niets toevoegende trainer met een niets toevoegende persoonlijkheid. Past prima bij de 12 in een dozijn mentaliteit vd KNVB
Vind ik leuk
AllAdIn +20942
donderdag 17 mei 2018 om 08:16
12 of 13?
Vind ik leuk
Seizoenkaart +10903
donderdag 17 mei 2018 om 07:34
Ik heb me twijfels met van de Looi Zal wel een kommetje pudding voetbal wezen geen structuur voetbal .
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 07:56
Dat word jong oranje met 5 verdedigers.
Vind ik leuk
ajax1973 +2361
donderdag 17 mei 2018 om 08:08
oranje elftallen hebben geen belangrijke waarde dus was een goede trainer ook overdreven
Vind ik leuk
COYG +7620
donderdag 17 mei 2018 om 08:17
Snap niet dat er nu weer mensen zijn die klagen. Meestal is hij toch wel een goede coach? Met in totaal maar twee slechte seizoenen. 1 bij Groningen en 1 bij
Willem II. Is ook nog eens een onafhankelijke objectieve coach, i.p.v. de zogenaamde PSV coach Langeler (ookal viel dat best mee). Kijk bij onder 17. Wat hebben die 2 trainers nou ooit behaald? Toch doen ze het super goed...
Vind ik leuk
Sargon +1482
donderdag 17 mei 2018 om 08:36
Als je volledig mislukt als trainer kun je altijd nog naar de KNVB....

Volgens mij heeft Robbemond toch laten zien dat vd Looi zeer slecht heeft gepresteerd met Willem II dit jaar. Daarnaast Is zijn speelwijze zo negatief dat hij bij zowel Groningen als Willem II de supporters heeft weggejaagd.
Vind ik leuk
013Tilburg +419
donderdag 17 mei 2018 om 09:41
Daar gaat onze hoop op deelname aan eindtoernooien in de toekomst....
Vind ik leuk
Excelsior +1426
donderdag 17 mei 2018 om 09:49
Had verwacht dat hij terug ging naar Groningen. Dit is een beetje jammer.
Vind ik leuk
Donnygo +3438
donderdag 17 mei 2018 om 10:03
Waarom hem niet nu laten beginnen met het trainings kamp, nu begint hij weer met 2 hele belangrijke wedstrijden en weinig tijd kwa voorbereiding.
Logica achter een vertrekkende trainer een trainingskamp laten doen en in die periode een nieuwe trainer aanstellen snap ik niet. Maak dit een week eerder rond en met onmiddelijke ingang.
Vind ik leuk
Monnikehuize +1437
donderdag 17 mei 2018 om 10:25
Daar kunnen de spelers van Jong Oranje nog wat van leren!!
Vind ik leuk
silverik +74
donderdag 17 mei 2018 om 10:55
V.d. Looi....logische keuze. Wint de ene na de andere prijs als trainer en zijn teams zijn een genot om naar te kijken........oh wacht...
Vind ik leuk
RBDK +155
donderdag 17 mei 2018 om 11:11
Speelt zijn zoon niet in Jong Oranje?
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 11:40
Nog niet, dan wel ;)
Vind ik leuk
La Luz +587
donderdag 17 mei 2018 om 11:31
Ik vind hem zo een onwijze zoutzak hé, als voetballer was het al niets en als trainer kan hij mij ook niet bekoren. Die beste man moet dan de jonge Oranje Leeuwen klaar gaan stomen voor de toekomst, pffff.......
Vind ik leuk
Rodajc +17417
donderdag 17 mei 2018 om 12:04
Pfff waarom? Waarom geen Keizer of Jonk ofzo? Niet dat ik een sympathie voor Ajax heb ofzo maar in talentenontwikkeling zijn ze experts. Zie niet wat vdLooi zou toevoegen.
Vind ik leuk
KOudman +378
donderdag 17 mei 2018 om 12:31
Een ding is zeker. Met zijn beton/resultaat voetbal haalt jong oranje in elk geval weer eens een wk
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws