'Ik ben blij dat we gepromoveerd zijn, de Jupiler League wordt sterker dan ooit'

    'Ik ben blij dat we gepromoveerd zijn, de Jupiler League wordt sterker dan ooit'

    donderdag 17 mei 2018 om 08:50

    Fortuna Sittard richt zich komend seizoen op handhaving in de Eredivisie. De promovendus zal zich met beperkte financiële middelen veilig moeten zien te spelen. Fortuna ziet de begroting naar alle waarschijnlijkheid verdubbelen, maar heeft dan nog steeds de kleinste begroting van de Eredivisie.

    Fortuna-voorzitter Isitan Gün legt in gesprek met de Limburger de doelstelling van de club uit. "Handhaven. Dat is een grote uitdaging. Het uiteindelijke doel is een stabiele eredivisionist zijn. Dat zal een paar jaar kosten om dat te bereiken. Ik ben blij dat we al gepromoveerd zijn, want de eerste divisie wordt komend seizoen sterker dan ooit", legt Gün uit.

    "Of we klaar zijn voor de stap hogerop? We moeten wel. Had je dit vorig jaar aan FC Twente gevraagd, hadden ze volmondig 'ja' gezegd. En zie nu. Je weet het pas na 34 wedstrijden."

    Gün weet niet hoe de begroting van Fortuna eruit gaat zien, maar zegt wel deze waarschijnlijk gaat verdubbelen. "Dat kan ik je pas volgende week definitief vertellen. Ik weet dat ze met de begroting bezig zijn. Maar het zal bescheiden zijn. Afgelopen seizoen was het 2,5 miljoen."

    Poll

    Gaat Fortuna zich handhaven?

    (3783 stemmen)

    Plaats een reactie

    PRICE +25703
    donderdag 17 mei 2018 om 08:54
    Zal zwaar worden in de eredivisie,al verschillende spelers inmiddels vertrokken.
    Wat VVV gepresteerd heeft dat lijkt me niet zomaar haalbaar in Sittard
    Vind ik leuk
    Kramertje +819
    donderdag 17 mei 2018 om 09:09
    nee bij VVV stond er al een goede basis en is bijna niemand vertrokken "met zo'n klein budget zoals fortuna en je beste spelers vertrokken dan wordt het wel heel lastig om je te handhaven.

    Mischien dat ze een paar spelers kunnen huren
    Vind ik leuk
    Woudo +8028
    donderdag 17 mei 2018 om 08:54
    Ik vind de JL echt niet om aan te zien.
    Vind ik leuk
    PRICE +25703
    donderdag 17 mei 2018 om 15:37
    Misschien komend seizoen wel met Roda en Twente er bij Woudo
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 08:57
    Als je 16e of 17e wordt krijg je het ook moeilijk. Gezien de nacompetitiekandidaten uit de juup komend jaar
    Vind ik leuk
    Dicky +18808
    donderdag 17 mei 2018 om 09:19
    Ja dat klopt. Al moeten clubs als NEC, Roda en Twente wel achteruit in begroting dus wie weet hoe sterk zij straks nog zijn. Bovendien zal de druk om te promoveren enorm zijn bij die clubs. Je moet als Eredivisie club vooral uitkijken voor de clubs die frank en vrij voetballen zoals Dordrecht, Almere etc etc.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 10:09
    Ja klopt misschien wel. Hoewel de druk er bij een mogelijk degraderende club er ook flink op zit
    Vind ik leuk
    Dicky +18808
    donderdag 17 mei 2018 om 10:28
    Bij clubs als Roda en Twente die normaal Eredivisie clubs zijn wel. Bij Fortuna is dit wel minder denk. Zij zien dit al als een bonus.
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8338
    donderdag 17 mei 2018 om 08:58
    Die Gün lijkt mij een verstandige man. Roept geen ook geen gekke dingen zoals die Rus van Roda en komt prima over in de media.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 09:01]
    Vind ik leuk
    FSCeara +8049
    donderdag 17 mei 2018 om 09:23
    Die geeft voetbalbusines seminars voor Fifa dus zal wel verstand van zaken hebben. Ik denk zelf dat we ons gaan handhaven.alles staat met gedegen beleid en verstandig aankopen doen met het geld dat je hebt.excelsior is daar beste voorbeeld van.als je team kan bouwen dan heb je al de helft gewonnen.
    Vind ik leuk
    Juppes046 +353
    donderdag 17 mei 2018 om 09:08
    Ik ben benieuwd wat Gün uit de hoge hoed gaat toveren. Er zullen ongetwijfeld spelers uit zijn Turkse of Portugese netwerk gaan komen.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8049
    donderdag 17 mei 2018 om 09:25
    Dat denk ik ook.daarnaast heeft Hofland ook tijd doen scouten en heeft ook netwerk.zal nog heel leuk gaan worden als we wat spelers hier en daar vandaan kunnen halen.Bassan zou zo goed als binnen zijn.
    Vind ik leuk
    Zitterd +145
    donderdag 17 mei 2018 om 09:52
    Bassan zou geweldig zijn! Maar waar heb je dat gehoord?
    Vind ik leuk
    FSCeara +8049
    donderdag 17 mei 2018 om 11:15
    Staat op de site volgens mij.had van vriend een link doorgekregen. Verder heb ik met wat mensen gesproken vam Fortuna toen ik bij mijn neefje ben gaan kijken die in de jeugd speelt.er staan nog wel wat dingen op stapel als ik die berichten mag geloven
    Vind ik leuk
    Zitterd +145
    donderdag 17 mei 2018 om 11:49
    Ben benieuwd
    Vind ik leuk
    Juppes046 +353
    donderdag 17 mei 2018 om 12:23
    Ja die zijn volop bezig. Ik vertrouw volledig op Gün. We moeten alleen een echte killer in de spits erbij hebben.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8049
    donderdag 17 mei 2018 om 15:39
    Eigenlijk zou hofland zijn contacten bij PSV eens moeten gebruiken voor Lammers een jaar te huren.dan kan hij ervaring opdoen in de eredivisie. Of met Real bellen en kijken of ronaldo niet bij ons wil afbouwen !!! Haha
    Vind ik leuk
    Dicky +18808
    donderdag 17 mei 2018 om 09:12
    Ik denk dat Fortuna best kans heeft om in de Eredivisie te blijven. Met Emmen, De Graafschap/Almere en Fortuna zijn er er komend seizoen 3 gedoodverfde degradatie kandidaten. Dan moeten ze bij Excelsior en VVV nog zien dat zij ook niet moeten strijden tegen die laatste club. Veel hangt af van komende zomer.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 09:20]
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 10:15
    Denk dat Excelsior en vvv echt wel wat verder zijn dan de promovendi.
    Vind ik leuk
    Dicky +18808
    donderdag 17 mei 2018 om 10:30
    Normaal wel. Maar wie weet wat er in de zomer gebeurt? Steijn en Van der Gaag zijn vertrokken bijvoorbeeld.
    Vind ik leuk
    Ekster +186
    donderdag 17 mei 2018 om 12:43
    Steijn is er nog altijd en Luc Nilis heeft zin in de samenwerking met Steijn want er was een klik. Dus ik heb de hoop dat Steijn gewoon blijft.
    Vind ik leuk
    Rodajc +12717
    donderdag 17 mei 2018 om 10:44
    Ik denk dat VVV niet verder dan Fortuna is. VVV kan niet nog een jaar dit antivoetbal spelen, daar worden de verwachtingen ook groter. Fortuna zit nog in de roes van promotie, alles mag en niets moet, die opvatting kan ze in het begin nog wel eens punten opleveren zoals dat dit jaar bij VVV het geval was.
    Vind ik leuk
    Ekster +186
    donderdag 17 mei 2018 om 09:20
    Ik moet wel zeggen dat deze eigenaar realistich klinkt. Ben blij met 2 promovendussen tot nu toe alleen al in ons voordeel voor liefsbehoud vooral met het goede nieuws dat unerstall nog een jaar onder de lat staat de puntenpakker
    Vind ik leuk
    Schaar +1236
    donderdag 17 mei 2018 om 09:50
    Dit jaar wordt jullie examenjaar. 1e seizoen is alles leuk en aardig maar op het eind zat de klad er al flink in
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26713
    donderdag 17 mei 2018 om 09:33
    1 jaartje eredvisie vrees ik...

    Maar dat zeiden we ook over excelsior.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 10:01
    Jaa goed voorbeeld inderdaad,

    Komend jaar gaan we zien hoeveel invloed van der Gaag daadwerkelijk gehad heeft, meer dan knap dat ze er als club zo makkelijk in blijven.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 10:13
    Misschien wat huren van subtop. Vitesse heeft nog enkele doorgegroeide jeugdspelers die net niet aan de bak komen, waar wel eredivisiewaardig zijn. Lelieveld, ten tije, Faye, Buitink en eigenlijk ook Van Bergen kunnen allemaal wel een verhuurperiode gebruiken. Als we een keeper aantrekken hebben we ook nog een keeper in de aanbieding (Pasveer of houwen)
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 12:02
    Als de clubs in de eredivisie net zo makkelijk denken als het merendeel hier van de stemmers. Dan is dat gunstig voor Fortuna. Aangezien onderschatting en gemak niet aansporen tot succes.
    Zelf denk ik dat Fortuna verrassend en wisselend voor de dag zal komen en zich zal weten te handhaven. Mocht dit lukken dan zal het 2e jaar doorslaggevend zijn en bovenal moeilijker.
    Hoogmoed komt voor de val, dat zou mogelijk in het voordeel van FSC kunnen werken.

    Mel
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 15:29
    Volgend seizoen gewoon weer in de jupiler league.....
    Vind ik leuk
    Pilsje +150