'AZ oriënteert zich op Jahanbahkhsh-opvolger en komt uit bij uitblinker van NEC'

'AZ oriënteert zich op Jahanbahkhsh-opvolger en komt uit bij uitblinker van NEC'

donderdag 17 mei 2018 om 09:26

AZ heeft belangstelling voor Arnaut Groeneveld. De 21-jarige linksbuiten van NEC was dit seizoen één van de beste spelers in Jupiler League en mag hopen op een Eredivisie-transfer.

Dat meldt AZ Fanpage. De Alkmaarse club zou concrete interesse hebben in Groeneveld, die dit seizoen goed was voor elf doelpunten en zeventien assists. Met NEC wist hij niet te promoveren. Door een blessure miste de jeugdinternational het verloren tweeluik tegen FC Emmen in de play-offs.

Groeneveld moet AZ van een extra impuls gaan voorzien op de vleugels. Daar is versterking nodig, omdat Alireza Jahanbakhsh zo goed als zeker vertrekt. De Iraanse MVP van de Eredivisie is deze zomer te bewonderen op het WK in Rusland. AZ-trainer John van den Brom heeft nog de beschikking over Oussama Idrissi én Calvin Stengs, die op de weg terug is van een zware knieblessure. Levi Garcia en Dabney Dos Santos gaan Alkmaar waarschijnlijk verlaten.

Plaats een reactie

mike.az +433
donderdag 17 mei 2018 om 09:28
Meer dan logisch. Weet alleen niet of Idrissi of Groeneveld ook zo goed uit de voeten kunnen aan de rechterkant
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 09:30
Stengs wordt een goeie jammer dat hij begin van het seizoen al geblesseerd was
Vind ik leuk
5697956 +2811
donderdag 17 mei 2018 om 09:47
Je vergeet punten en hoofdletters.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 09:49
Lol
Vind ik leuk
Hattrick +10405
donderdag 17 mei 2018 om 09:38
Stengs rechts en Groeneveld links ;)
Vind ik leuk
mike.az +433
donderdag 17 mei 2018 om 09:45
Ja snap ik, maar we hebben geen tweede rechtsbuiten, maar wel 5 linksbuitens in onze selectie. Rechts: alleen Stengs en Links: Idrissi, Helmer, Seuntjens, Mihalik en Boadu(die hier kunnen spelen).
Vind ik leuk
5697956 +2811
donderdag 17 mei 2018 om 09:48
Misschien kan Druijf op rechts.
Vind ik leuk
mike.az +433
donderdag 17 mei 2018 om 09:49
Heeft 0 snelheid. Kon niet opmaken of dit sarcastisch was of niet ;)
Vind ik leuk
5697956 +2811
donderdag 17 mei 2018 om 09:50
Nee, ik vroeg het me serieus af. Ik heb Druijf nog te weinig gezien. Vandaar.
Vind ik leuk
mike.az +433
donderdag 17 mei 2018 om 09:52
Meer een type Weghorst. Vandaar.
Vind ik leuk
Bossie020 +3233
donderdag 17 mei 2018 om 10:10
Druijf is geen AZ 1 materiaal. Jammer....aardige knul. Maar Arie Boomsma is ook aardig maar die zou ook niet uit de verf komen in de spits.
Vind ik leuk
#Keizerout +17287
donderdag 17 mei 2018 om 11:12
Arie Boomsma lijkt me wel een type Weghorst. Iemand die alles uit de kast haalt :p
Vind ik leuk
Jarinr10 +4541
donderdag 17 mei 2018 om 13:45
Hehe
Vind ik leuk
Gustavo +2771
donderdag 17 mei 2018 om 10:19
Nee. Op rechts wordt hij uitgeknepen.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 10:01
Seuntjens en Helmer zijn niet echt linksbuitens. En voldoen ook niet, dat is de eerste seizoenshelft wel gebleken. Boadu en Mihalik zijn spitsen die eventueel linksbuiten kunnen spelen. Ook niet ideaal. Mihalik is bovendien nog een half jaar out.
Vind ik leuk
mike.az +433
donderdag 17 mei 2018 om 10:20
Daarom zeg ik ook dat ze daar kunnen spelen. Juist omdat ze vaak niet goed (nog) niet goed genoeg zijn voor het middenveld of de spitspositie
Vind ik leuk
Hattrick +10405
donderdag 17 mei 2018 om 10:38
Idrissi heeft ook wel eens op rechts gespeeld, maar die komt eigenlijk sowieso te kort voor Az.
Vind ik leuk
mike.az +433
donderdag 17 mei 2018 om 10:43
Deed t toch alleraardigst in de meeste wedstrijden en we mogen zeker niet vergeten dat hij als een nieuwe speler in een zeer goed draaiend team terechtkwam. Daarnaast ging bijna alles over rechts. Ik zou hem wel eens willen zien nadat hij een helemaal fit is en een volledig voorbereiding heeft meegemaakt.
Vind ik leuk
Jatoch +28
donderdag 17 mei 2018 om 11:25
Boadu gaat in de spits
Vind ik leuk
mike.az +433
donderdag 17 mei 2018 om 11:26
Al klaar voor t grote werk denk je?
Vind ik leuk
Jatoch +28
donderdag 17 mei 2018 om 11:36
Ja is groot en sterk die zou ik in de spits doen en een huntelaar type erbij.
Vind ik leuk
mike.az +433
donderdag 17 mei 2018 om 11:58
Groot en sterk? Toch een relatief kleine gozer vergeleken met weghorst?
Vind ik leuk
Jatoch +28
donderdag 17 mei 2018 om 17:30
Iedereen is daar klein bij
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 13:26
@mike.az

Mats kan overal spelen dus ook rechtsbuiten en op doel. Als de grens of scheidsrechter uitvalt kan hij ook nog vlaggen of fluiten.

Als je Boadu meerekent dan kun je ook Vince Gino Dekker meerekenen als rechtsbuiten (en ja ik weet dat hij in Jong AZ begint).

Probleem is dat AZ heel veel goede aanvallers heeft, waarvan er heel veel onervaren zijn en net van een blessure terugkomen (of nog steeds geblesseerd zijn). Aan de ene kant moet je deze jeugd een kans geven aan de andere kant is het de vraag hoe ze zich houden na die lange blessure. Persoonlijk hoop ik dat de jeugdspelers een kans krijgen (tot nog toe doet bijna elke jeugdspeler het prima in het 1e). Onderbezetting rechtsbuiten is inderdaad wel een dingetje, maarja daar hebben we Mats voor:)

Vind ik leuk
mike.az +433
donderdag 17 mei 2018 om 13:28
AZ heeft nu gwn de middelen om iedere positie goed te bezetten en aan te vullen met talenten. Dan moet je niet aan komen zetten met Seuntjens op rechtsbuiten. Hij is gwn een ideale twaalfde man, maar dan vooral op het middenveld. Je moet er toch niet aan denken dat bij een blessure je Seuntjens een jaar op techtsvoor hebt lopen?
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 13:29]
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 13:40
Van mij mag Mats overal lopen :)

Ik was in het begin geen fan van Mats, maar sinds ik zijn interview gezien heb wel (zie youtube met mats seuntjens)



[Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 13:42]
Vind ik leuk
Gustavo +2771
donderdag 17 mei 2018 om 10:18
Precies. Vaag om een rechtsbuiten te vervangen door een linksbuiten.
Vind ik leuk
Den Daats +1888
donderdag 17 mei 2018 om 10:21
Die Groeneveld is er wel eentje om in de gaten te houden.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 09:29
Heeft potentie deze jongen maar al gelijk met iemand vergelijken vind ik te ver gaan
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 09:32
Jammer dat alleen AZ dit pareltje weer ziet, zou naar mijn idee een versterking zijn voor elke ED club.
Vind ik leuk
mike.az +433
donderdag 17 mei 2018 om 09:46
Die interesse zal nu wel weer op gang komen. Zoals gewoonlijk
Vind ik leuk
5697956 +2811
donderdag 17 mei 2018 om 09:48
Dat AZ dit pareltje ziet is al heel wat hoor. Mag je wel wat meer op waarde schatten als AZ jou ziet.
Vind ik leuk
kaazelien +1712
donderdag 17 mei 2018 om 09:34
Top,hebben we straks 5 linksbuitens en dan gaat Brom 5-3-2 spelen.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 09:36
Brom heeft het gewoon uitstekend gedaan met AZ.
Vind ik leuk
Jur74 +6039
donderdag 17 mei 2018 om 09:49
Korrektie, Slot zegt wat v/d Brom moet doen waardoor het lijkt dat hij het goed heeft gedaan. Tegen de topclubs past die uil zich aan, waardoor we bv. in de bekerfinale gewoon voor lul stonden.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 09:56
Ik snap jou echt niet, normaal is AZ een club voor de 4/5-8 e plaats.. Dat Brom AZ naar de 3e plaatst heeft gebracht met het beste voetbal van de eredivisie is een prestatie van formaat en dan ook nog 2x de bekerfinale halen. Wanneer ben jij gelukkig, als AZ kampioen word en de CL finale gewonnen heeft ?
Vind ik leuk
Bossie020 +3233
donderdag 17 mei 2018 om 10:17
Zo ontslaat Ajax zn trainer omdat ze 2e staan.

Brom is een goede trainer alleen is hij schizofreen als AZ moet aantreden tegen PSV, Ajax of Feyenoord.
Vind ik leuk
Jur74 +6039
donderdag 17 mei 2018 om 10:19
Nee, maar het elftal draait leuk. Als die uil zich aan gaat passen aan de topclubs gaat je op je bek. Elke trainer van welke club dan ook moet uitgaan van eigen kracht en niet aanpassen. Ik neem de bekerfinale even als voorbeeld waar hij 5-3-2 gaat spelen en Alireza totaal niet zijn eigen spel kon spelen en Weghorst continue naar de linkerkant moest om de bal te halen.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 10:31
Met 4-4-3 waren ze ook onderuit gegaan, naar mijn idee had dat niet heel veel uitgemaakt.
Vind ik leuk
Jur74 +6039
donderdag 17 mei 2018 om 10:40
Dat zullen we helaas nooit weten, maar als 4-3-3 had gespeeld had Alireza zijn spel kunnen spelen en had Weghorst gewoon zijn ding kunnen doen. Wat dat betreft is v/d Brom gewoon een laffe trainer.
Vind ik leuk
Bossie020 +3233
donderdag 17 mei 2018 om 14:07
Dan had het RvP het niet kunnen belopen en nooit zijn stempel op de wedstrijd kunnen drukken.

Totaal gefaald in tactiek.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 11:53
AZ is een club voor positie 4, alles daar onder is teleurstellend.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 12:05
En vorige jaar was dat FC Utrecht nog, AZ heeft misschien nu een topjaar maar Vitesse en Utrecht spelen normaliter ook gewoon voor plek 4.
Vind ik leuk
Bossie020 +3233
donderdag 17 mei 2018 om 14:21
Kun je toch niet vergelijken, pik.In de laatste 10 seizoenen is AZ 7 x boven Vitesse geeindigd en 8 x boven Utrecht.

AZ is 3 x bij de eerste 3 geeindigd en zowel Twente als Utrecht niet 1 maal. Beiden zijn 1 x 4e geeindigd en Europees ligt er helemaal een gat.
Vind ik leuk
mcmodd +18747
donderdag 17 mei 2018 om 09:38
Zo, dan heb je mooi vier reserve linksbuitens. Dat is super de luxe. Misschien dat je er nog twee kunt ombouwen naar de linksback positie, dan is links voor jaren onderde pannen ;-)
Vind ik leuk
mike.az +433
donderdag 17 mei 2018 om 09:42
Linksback positie is bij az voor dr komende jaren hopelijk al voorzien. Is alleen een beetje afhankelijk van die pizzabakker.
Vind ik leuk
mcmodd +18747
donderdag 17 mei 2018 om 10:08
Je moet die pizzabakker gewoon lief ankijken. Daar is hij gevoelig voor en als het hem geen geld kost werkt hij wel mee.
Vind ik leuk
pos +7292
donderdag 17 mei 2018 om 09:54
Hoezo ? Garcia gaat weg en Dos Santos ook neem ik aan.
Vind ik leuk
mike.az +433
donderdag 17 mei 2018 om 10:45
Hoop t wel ;). Garcia heeft al afscheid genomen vanochtend via social media. Contract wordt niet verlengd.
Vind ik leuk
Bossie020 +3233
donderdag 17 mei 2018 om 10:14
2-3-5 Lientje.

De aanval is immers de beste verdediging.
Vind ik leuk
kaazelien +1712
donderdag 17 mei 2018 om 12:13
Als Brom weer eens een visioen krijgt voor een belangrijk potje,dan kan dat ook zomaar gebeuren.
Vind ik leuk
Bossie020 +3233
donderdag 17 mei 2018 om 14:23
Hahaha....

Dan gooien we uit protest kazen op het veld
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 09:43
Groeneveld is verreweg onze beste speler. Helaas weinig ook voor medespelers alhoewel ik dat wel kan begrijpen in onze selectie.
Aanwinst voor veel eredivisie clubs.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 11:54
17 assists toch?
Vind ik leuk
robertus +1412
donderdag 17 mei 2018 om 09:46
Jammer voor mijn club, maar snap AZ wel. Deze jongen kan zeker nu al in de eredivisie maar zal daar nog wel stappen moeten maken. Maar AZ gaat er plezier aan beleven!
Vind ik leuk
Maxidi +3301
donderdag 17 mei 2018 om 09:49
Zo slim van AZ...
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 09:52
Groeneveld heeft zeker wel de potentie om verder te groeien.

Zou een goeie aankoop zijn voor AZ

nou Ferdi Kadioglu nog
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 10:15
Apart zeg, Dos Santos leek in mijn ogen de nieuwe Kluivert van AZ, maar nu wilt AZ ‘m niet meer. Ik vraag me af hoe dat komt.
Vind ik leuk
mike.az +433
donderdag 17 mei 2018 om 10:21
Afgelopen jaar voetbal gekeken?
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 11:12
Het leek even wat, maar is daarna gewoon achteruitgang. Heeft zich niet ontwikkeld, is juist slechter geworden. Was voor Sparta al niet goed genoeg. Mentaliteitskwestie lijkt het.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 11:55
Toen Dos Santos goed speelde was Kluivert 15. Beetje rare opmerking
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 12:35
Ik bedoelde dat hij een beetje vergelijkbaar was met toen Kluivert bij Ajax debuteerde. Ik heb het over een paar jaar terug.
Vind ik leuk
Maan88 +2159
donderdag 17 mei 2018 om 10:21
Zou een goeie aanwinst zijn voor AZ zit veel potentie in deze knul.
Jammer dat PSV hem heeft laten gaan. Maarja heeft zich ook geweldig ontwikkeld in nijmegen en je kunt helaas niet alles voorspellen. Hoop voor die jonge dat ie naar AZ mag en van daaruit nog een aantal hele mooie stappen mag maken.
Vind ik leuk
De Hout +1149
donderdag 17 mei 2018 om 10:27
Zal niet te veel kosten.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 10:29
weer een pareltje uit de jeugdopleiding van PSV....voor PSV niet goed genoeg maar leuk voor AZ
Vind ik leuk
mike.az +433
donderdag 17 mei 2018 om 10:46
Wat in jong psv nu rondloopt vind ik eerlijk gezegd niet beter. Had ook veel meer van Malen verwacht.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 11:11
Ik denk niet dat hij een vervanger is voor Jahanbahksh, maar gewoon voor de breedte op links, concurrentie/achtervang voor Idrissi. Dus vervanging van Dos Santos/Garcia. Ik denk dat er ook nog wel een 2e rechtsbuiten komt zodat beide posities dubbel bezet zijn. Helmer,Seuntjens zijn geen rechtsbuiten maar achtervang voor het middenveld
Vind ik leuk
mike.az +433
donderdag 17 mei 2018 om 11:29
Ik hoop t ook ja. Uit de jeugd komt namelijk er namelijk ook niks aan op rechtsvoor. Verwacht je dan ook dat Bel Hassani vertrekt? Onze enige andere optie op rechts....
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 12:47
Die heeft geen tijd...hij rijd liever op de scooter rond met zn vriendjes. Dat doet hij ook in de meest cruciale wedstrijden van zn club. Maar voor een leuk bedrag krijgen ze dr in Alkmaar nog een mooie strik omheen.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 15:04
Hebben ze niet al de 21-jarige Gino Dekker op links aangekocht ?
Vind ik leuk
mike.az +433
donderdag 17 mei 2018 om 17:41
Dat is geen az1 materiaal. Die is puur gehaald voor jong az. Die mogen natuurlijk ook niet degraderen volgend jaar.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 21:21
Haha alireza opvolger? Wat slecht. Moet opvolger worden van García die zijn contract niet is verlengd .
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 22:59
Als dat zo is dan DE HOOFDPRIJS VRAGEN
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'AZ oriënteert zich op Jahanbahkhsh-opvolger en komt uit bij uitblinker van NEC'