'AZ oriënteert zich op Jahanbahkhsh-opvolger en komt uit bij uitblinker van NEC'

'AZ oriënteert zich op Jahanbahkhsh-opvolger en komt uit bij uitblinker van NEC'

Gepubliceerd: donderdag 17 mei 2018 om 09:26do 17-05-2018 om 09:26

AZ heeft belangstelling voor Arnaut Groeneveld. De 21-jarige linksbuiten van NEC was dit seizoen één van de beste spelers in Jupiler League en mag hopen op een Eredivisie-transfer.

Dat meldt AZ Fanpage. De Alkmaarse club zou concrete interesse hebben in Groeneveld, die dit seizoen goed was voor elf doelpunten en zeventien assists. Met NEC wist hij niet te promoveren. Door een blessure miste de jeugdinternational het verloren tweeluik tegen FC Emmen in de play-offs.

Groeneveld moet AZ van een extra impuls gaan voorzien op de vleugels. Daar is versterking nodig, omdat Alireza Jahanbakhsh zo goed als zeker vertrekt. De Iraanse MVP van de Eredivisie is deze zomer te bewonderen op het WK in Rusland. AZ-trainer John van den Brom heeft nog de beschikking over Oussama Idrissi én Calvin Stengs, die op de weg terug is van een zware knieblessure. Levi Garcia en Dabney Dos Santos gaan Alkmaar waarschijnlijk verlaten.

Plaats een reactie

mike.az +594
donderdag 17 mei 2018 om 09:28
Meer dan logisch. Weet alleen niet of Idrissi of Groeneveld ook zo goed uit de voeten kunnen aan de rechterkant
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 09:30
Stengs wordt een goeie jammer dat hij begin van het seizoen al geblesseerd was
Vind ik leuk
5697956 +3702
donderdag 17 mei 2018 om 09:47
Je vergeet punten en hoofdletters.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 09:49
Lol
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 09:29
Heeft potentie deze jongen maar al gelijk met iemand vergelijken vind ik te ver gaan
Vind ik leuk
Mionel Lessi +2957
donderdag 17 mei 2018 om 09:32
Jammer dat alleen AZ dit pareltje weer ziet, zou naar mijn idee een versterking zijn voor elke ED club.
Vind ik leuk
mike.az +594
donderdag 17 mei 2018 om 09:46
Die interesse zal nu wel weer op gang komen. Zoals gewoonlijk
Vind ik leuk
5697956 +3702
donderdag 17 mei 2018 om 09:48
Dat AZ dit pareltje ziet is al heel wat hoor. Mag je wel wat meer op waarde schatten als AZ jou ziet.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 09:43
Groeneveld is verreweg onze beste speler. Helaas weinig ook voor medespelers alhoewel ik dat wel kan begrijpen in onze selectie.
Aanwinst voor veel eredivisie clubs.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 11:54
17 assists toch?
Vind ik leuk
robertus +2114
donderdag 17 mei 2018 om 09:46
Jammer voor mijn club, maar snap AZ wel. Deze jongen kan zeker nu al in de eredivisie maar zal daar nog wel stappen moeten maken. Maar AZ gaat er plezier aan beleven!
Vind ik leuk
Maxidi +3806
donderdag 17 mei 2018 om 09:49
Zo slim van AZ...
Vind ik leuk
Kramertje +938
donderdag 17 mei 2018 om 09:52
Groeneveld heeft zeker wel de potentie om verder te groeien.

Zou een goeie aankoop zijn voor AZ

nou Ferdi Kadioglu nog
Vind ik leuk
linkspoot +697
donderdag 17 mei 2018 om 10:15
Apart zeg, Dos Santos leek in mijn ogen de nieuwe Kluivert van AZ, maar nu wilt AZ ‘m niet meer. Ik vraag me af hoe dat komt.
Vind ik leuk
mike.az +594
donderdag 17 mei 2018 om 10:21
Afgelopen jaar voetbal gekeken?
Vind ik leuk
Erik7494 +1301
donderdag 17 mei 2018 om 11:12
Het leek even wat, maar is daarna gewoon achteruitgang. Heeft zich niet ontwikkeld, is juist slechter geworden. Was voor Sparta al niet goed genoeg. Mentaliteitskwestie lijkt het.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 11:55
Toen Dos Santos goed speelde was Kluivert 15. Beetje rare opmerking
Vind ik leuk
linkspoot +697
donderdag 17 mei 2018 om 12:35
Ik bedoelde dat hij een beetje vergelijkbaar was met toen Kluivert bij Ajax debuteerde. Ik heb het over een paar jaar terug.
Vind ik leuk
Maan88 +5821
donderdag 17 mei 2018 om 10:21
Zou een goeie aanwinst zijn voor AZ zit veel potentie in deze knul.
Jammer dat PSV hem heeft laten gaan. Maarja heeft zich ook geweldig ontwikkeld in nijmegen en je kunt helaas niet alles voorspellen. Hoop voor die jonge dat ie naar AZ mag en van daaruit nog een aantal hele mooie stappen mag maken.
Vind ik leuk
De Hout +1869
donderdag 17 mei 2018 om 10:27
Zal niet te veel kosten.
Vind ik leuk
Futjebal +2500
donderdag 17 mei 2018 om 10:29
weer een pareltje uit de jeugdopleiding van PSV....voor PSV niet goed genoeg maar leuk voor AZ
Vind ik leuk
mike.az +594
donderdag 17 mei 2018 om 10:46
Wat in jong psv nu rondloopt vind ik eerlijk gezegd niet beter. Had ook veel meer van Malen verwacht.
Vind ik leuk
Erik7494 +1301
donderdag 17 mei 2018 om 11:11
Ik denk niet dat hij een vervanger is voor Jahanbahksh, maar gewoon voor de breedte op links, concurrentie/achtervang voor Idrissi. Dus vervanging van Dos Santos/Garcia. Ik denk dat er ook nog wel een 2e rechtsbuiten komt zodat beide posities dubbel bezet zijn. Helmer,Seuntjens zijn geen rechtsbuiten maar achtervang voor het middenveld
Vind ik leuk
mike.az +594
donderdag 17 mei 2018 om 11:29
Ik hoop t ook ja. Uit de jeugd komt namelijk er namelijk ook niks aan op rechtsvoor. Verwacht je dan ook dat Bel Hassani vertrekt? Onze enige andere optie op rechts....
Vind ik leuk
Chauffie +241
donderdag 17 mei 2018 om 12:47
Die heeft geen tijd...hij rijd liever op de scooter rond met zn vriendjes. Dat doet hij ook in de meest cruciale wedstrijden van zn club. Maar voor een leuk bedrag krijgen ze dr in Alkmaar nog een mooie strik omheen.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 15:04
Hebben ze niet al de 21-jarige Gino Dekker op links aangekocht ?
Vind ik leuk
mike.az +594
donderdag 17 mei 2018 om 17:41
Dat is geen az1 materiaal. Die is puur gehaald voor jong az. Die mogen natuurlijk ook niet degraderen volgend jaar.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 21:21
Haha alireza opvolger? Wat slecht. Moet opvolger worden van García die zijn contract niet is verlengd .
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 22:59
Als dat zo is dan DE HOOFDPRIJS VRAGEN
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws