Ajax en Feyenoord trekken meeste kijkers: opvallend grote kloof met kampioen PSV

Ajax en Feyenoord trekken meeste kijkers: opvallend grote kloof met kampioen PSV

donderdag 17 mei 2018 om 11:03

De landstitel zat er niet in, maar qua kijkcijfers is Ajax de kampioen van Nederland. Gemiddeld trok de Amsterdamse club het afgelopen seizoen 426.000 kijkers per wedstrijd op FOX Sports. Feyenoord is de nummer twee.

Dat schrijft Voetbal International, dat alle kijkcijfers van het Eredivisie-seizoen 2017/2018 in kaart bracht. Ajax finisht met een neuslengte voorsprong op Feyenoord. De nummer vier van de Eredivisie trok gemiddeld 423.000 televisiekijkers per wedstrijd. Opvallend is het grote verschil met landskampioen PSV, dat op plek drie eindigt met een gemiddeld kijkcijfer van 312.000. Over een heel seizoen komt dat neer op een gat van vier miljoen.

De degradatie van FC Twente is een aderlating voor FOX Sports. De Enschedese club is de best of the rest met 158.000 kijkers per wedstrijd. Verder blijkt uit de cijfers van VI dat Roda JC - Excelsior op 28 januari het absolute dieptepunt was. Die wedstrijd scoorde nul kijkers, omdat geen enkele deelnemer aan het Kijkonderzoek inschakelde. De twee ontmoetingen tussen PSV en Ajax waren de best bekeken wedstrijden van het afgelopen seizoen. Beide wedstrijden werden door meer dan 900.000 mensen gevolgd.

Plaats een reactie

donderdag 17 mei 2018 om 11:06
Dit zal jaren zo blijven Amsterdam en Rotterdam hebben gewoon de meeste aanhang.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 11:08
Psv is gewoon een lokaal clubje. Niks mis mee, Willem Ii had in de jaren 90 ook de Glory hunters die nu bij PSV rondlopen.
Vind ik leuk
feye88 +1934
donderdag 17 mei 2018 om 11:13
Willem2 is nooit een topclub geweest. PSV is op dit moment qua prestaties dé topclub.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 11:14
Klopt der is altijd een Willlem de eerste vóór Hun geweest
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 11:15]
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 13:03
PSV is geen top club!!
Vind ik leuk
Den Daats +1757
donderdag 17 mei 2018 om 13:45
PSV is de nummer 1 van Nederland!

De rest zit dus daaronder...
Vind ik leuk
Korm +28038
donderdag 17 mei 2018 om 14:03
Lul toch niet zo stom man...eend!
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 19:15
Klopt psv is een kampioensclub.
Toppers spelen muziek in die betonnen gay parade put in amsrerdam
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 20:36
020 wel een TOBCLUB sukkel
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 15:06
zeker wat een topspelers...
Vind ik leuk
Hattrick +10277
donderdag 17 mei 2018 om 12:36
Psv zal ook nooit zo groot worden als Ajax en Feyenoord. Ze blijven altijd in de schaduw van die clubs staan, er is en blijft bijvoorbeeld ook maar 1 echte klassieker.
Vind ik leuk
Bertus +3568
donderdag 17 mei 2018 om 12:50
Kunnen wij prima mee leven, wij de titel jullie de kijkers.
Beide tevreden toch?
Wel jammer overigens dat die klassieker altijd gespeeld moet worden met een leeg uitvak. Blijkbaar hebben jullie beide niet het fatsoen om op een normale manier ergens te gast te zijn.
Dit jaar hebben de ajaxmalloten dat bij PSV weer overduidelijk laten zien.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 12:53
Malloten? Dat zijn de mensen die jou Bertus hebben genoemd.
Vind ik leuk
Hattrick +10277
donderdag 17 mei 2018 om 12:58
Wij hebben nog steeds de meeste titels dus ik weet niet wat je lult...
Vind ik leuk
Korm +28038
donderdag 17 mei 2018 om 14:04
hij kijkt naar de curve...
Vind ik leuk
Drobtine +2335
donderdag 17 mei 2018 om 17:21
En met een beetje mazzel 57 miljoen extra inkomsten door ons verleden hahahahahaaah
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 19:21
Jullie kunnen toch niet scouten.
Vind ik leuk
vrijdag 18 mei 2018 om 07:51
Gewoon een verkapte manier van subsidiëren/sponsoring dwingt alleen maar meelij af, geen respect.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 19:20
Ouwe koeien k(neusje)
Vind ik leuk
Garrie +3362
donderdag 17 mei 2018 om 12:59
En wanneer de titels dus wegvallen, blijft er niks meer over in de provincie..
Vind ik leuk
SimonSays +2800
donderdag 17 mei 2018 om 13:12
Nou nou, ik weet niet of je zo blij moet zijn dat je na 4 jaar prijsloos met het hoogste budget nog kunt 'terugvallen' op de kijkcijfers. Een heleboel Ajacieden pakken tegenwoordig echt alles aan om zichzelf trots op de borst te kunnen kloppen. Je moet het toch ergens vandaan halen en als het niet de prijzen zijn, dan maar triviale gegevens als kijkcijfers en zaken als hun (wel indrukwekkende) historie.
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 13:14]
Vind ik leuk
Garrie +3362
donderdag 17 mei 2018 om 14:04
Leer lezen alvorens met zo’n interessant ogende teksten op de proppen te komen
Vind ik leuk
SimonSays +2800
donderdag 17 mei 2018 om 14:06
Jij moet zelf leren lezen Garrie, in plaats van alleen mijn tekst aan te zien als interessant. Dan zul je er misschien nog iets van opsteken.
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 14:07]
Vind ik leuk
Garrie +3362
donderdag 17 mei 2018 om 16:01
Wat je zegt ben jezelf opmerking.. Top gozer!
Vind ik leuk
SimonSays +2800
donderdag 17 mei 2018 om 18:20
:)
Vind ik leuk
Garrie +3362
donderdag 17 mei 2018 om 18:29
;)
Vind ik leuk
SimonSays +2800
donderdag 17 mei 2018 om 18:36
:P
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 13:28
de laatste jaren vind ik dat Feyenoord zich tijdens klassiekers (zonder uitpubliek dus) prima gedraagt, verkeerde spreekkoren dat wel maar die kan je het stadion niet uit krijgen ben ik bang en gebeurd helaas in elk stadion als ajax er speelt. Alleen jammer dat Ajax zo'n Kenneth Vermeer pop ophing in de Arena, aanstekers naar Berghuis gooiden etc. in het verleden zijn ze allebei net zo fout geweest maar ik krijg de indruk dat er bij Feyenoord de laatste jaren in het stadion minder fout gaat... buiten het stadion zal altijd een probleem blijven voor elke club met een grote aanhang.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 15:33
Zag jij de aansteker regen op bv dolberg niet in de kuip dan
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 19:34
die heb ik dan gemist, beelden?
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 19:56
Ik keek live mee ..
Vind ik leuk
Den Daats +1757
donderdag 17 mei 2018 om 13:46
Jij als geboren Nederlander herstelt mijn typfouten...

Wauw!
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 13:47]
Vind ik leuk
Den Daats +1757
donderdag 17 mei 2018 om 13:47
Ik weet niet waar jij over praat maar jullie zijn vandaag de dag gewoon tweede, al 4 jaar op rij!

PSV is de nummer 1 club van Nederland.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 14:57
Weet je, voor veel PSV volgers is dat helemaal geen ding. Die zijn daar helemaal niet mee bezig. We kijken de wedstrijden van onze club, hopen - net als alle andere supporters - dat ze het geweldig doen en gaan weer over tot de orde van de dag.

Brabanders genieten (gemiddeld genomen) van het leven. Gisteren was gisteren. Wat morgen komt zien we dan wel. Vandaag halen we adem, pakken een pilsje en genieten we van wat de dag ons brengt.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 19:19
Wij hoeven ook niet de meeste aanhang,zolang we maar de meeste prijzen pakken.
Zo simpel is het,maken jullie je maar druk bezig met bijzaken.
Gefeliciteerd met wederom het beste doelsaldo hahahaha.
HELEMAAL NIETS IN AMSTERRDAAAMMMMM.

Zelfs feyenoord pakt meer prijzen als ajax de afgelopen jaren hahahaha.
Vind ik leuk
vrijdag 18 mei 2018 om 07:49
Tuurlijk. Het komt misschien als een schok voor je maar in mijn omgeving wordt er veel meer uitgekeken naar de komst van PSV dan naar Feyenoord of Ajax. Simpelweg omdat PSV gezien wordt als de topclub van Nederland.
Jouw uitspraak doet me denken aan een mengelmoes van een struisvogel met misplaatste arrogantie. Die steekt z’n kop ook diep in het zand. Intussen rijgt PSV de titels aan elkaar
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 11:09
Meer supporters, grotere stadions, meer geld (Ajax tenminste), grotere steden, eigenlijk meer van alles behalve bier & kampioenschappen (sinds wij allen geboren zijn tenminste)
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 11:11
Zo bijzonder dat psv supporters hun eigen telling hebben qua landstitels. Is de jaartelling in Eindhoven ook pas ergens in 2000 begonnen bij jullie?
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 11:13
Ja toen begonnen wij pas goed op de kaart te komen idd. Je hebt helemaal gelijk!
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 13:08
Na 2000 begon PSV pas goed op de kaart te komen. De glorie tijd van PSV is ver daar voor, namelijk in 1978 en 1988. Na 2000 geen europese prijs...
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 13:11
Toen begonnen wij (pas) goed op de kaart te komen. Wat we behaalt hebben was van vroeger. Na 2000 hoe vaak zijn wij kampioen geworden?
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 13:13
PSV heeft meer titels behaalt na 2000, maar daarvoor heeft PSV wereldspelers gehad en waren ze een grote club in Europa.
Vind ik leuk
SimonSays +2800
donderdag 17 mei 2018 om 13:16
En toch hoor je ons dat nauwelijks aandragen als argument, omdat wij meer in het heden leven en niet verlangen naar vervlogen tijden.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 11:15
En dan te bedenken dat je ook best wel vanaf 2010 mag gaan tellen. Ajax 4 landstitels beker en een Europese finale. Nee bij Psv doen ze er werkelijk alles aan om mee te doen met de grote jongens. Ajax en Feyenoord zijn de grootste clubs. Psv in prijzen de nummer 2 maar in totaliteit absoluut de derde club van Nederland.
Vind ik leuk
Spiegel +7170
donderdag 17 mei 2018 om 11:19
Europese finale is geen prijs..

Anders kun je de 2e plaats dit seizoen net zo goed ook een prijs noemen...
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 11:21
In 30 jaar tijd hebben ze in Amsterdam al weer 4 van dat soort Europese finales gespeeld. Psv fans roepen hier al jaren dat ze de topclub zijn van Nederland. Dit wachten al weer ruim 31 jaar op Überhaupt een Europese finale. Ik zie Psv met dit materiaal de komende tientallen jaren geen finale meer halen.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 11:24
Goed daar heb je gelijk maar wanneer gaat Ajax weer doorbreken langs de groupsfase in de CL?
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 11:26
Ja ook dat moet vanzelf een keer lukken. Knappe prestatie van Psv. Maar wat een wereldgeluk met die opzet dat seizoen. Wolfsburg, CSKA en een Manchester in zwaar weer. Toch wat anders dan City, BVB, Real Madrid
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 11:28
En ook wat anders dan O. Lyon en D. Zagreb.
Vind ik leuk
dhrwobo +17056
donderdag 17 mei 2018 om 11:40
Precies. Nu jij weer jake..
Vind ik leuk
Jarinr10 +4533
donderdag 17 mei 2018 om 12:42
En had heel anders geweest zonder dat knipoogje hè.Ik weet niet of jij die wedstrijd hebt verkocht, zo wel was t wel heel overduidelijk slecht uitgevoerd.
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 12:43]
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 13:02
Dat kan ik bevestigen noch ontkennen dat ik destijds betrokken was daarbij ;)
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 12:55
OL was dat jaar alleen maar door, omdat Zagreb de laatste wedstrijd werd omgekocht dus wat je nu zegt slaat nergens op.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 13:01
Omgekocht? Dat is nooit bewezen. Volgens mij had D. Zagreb toen een off day ;). Maar weet jij dan ook waarom D. Zagreb over ging tot deze actie?
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 13:03]
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 11:29
Ik ga zeker niet ontkennen. We hadden het met man United niet beter kunnen treffen. De enigste ploeg uit de 2de pot die te verslaan was. Was een mooie campagne net en qua wedstrijden vergelijkbaar wat ajax presteerde in de EL. Qua ambiance en bijzonderheid was natuurlijk die weg naar de EL finale mooier en ik zie PSV dat niet nadoen.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 19:25
Hoeven we ook niet wij spelen liever cl.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 11:36
Eerst maar weer eens kampioen worden, niet? (Dat is kennelijk al lastig genoeg..) Jullie poule-fase trauma nu al vergeten? Volgens mij heeft Ajax namelijk net zoveel CL-finales gespeeld als dat jullie de poulefase zijn doorgekomen. Als Psv´er had ik deze discussie niet aangezwengeld. ;)
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 11:39
Ik hou het bij de discussies bij prestaties die ik zelf nog heb meegemaakt. (Is beter voor mn calimerocomplex)
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 11:42
CL bestaat pas sinds 1994, dus nog lekker vers. ;)
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 11:42]
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 11:45
Heb ik niet meegemaakt maar voor de Ajacieden die het wel hebben meegemaakt is het natuurlijk heerlijk geweest. Het dichstbijzijnde van een finale wat ik serieus heb meegemaakt is die wedstrijd tegen Atletico.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 11:59
Gelukkig ook Oranje nog! Jammer dat als je hem verliest, de glans er toch een beetje vanaf is.
Vind ik leuk
#Keizerout +17207
donderdag 17 mei 2018 om 13:12
Je mag onze finales ook kijken hoor ;)
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 15:38
Wij kregen nog vrij van school om ajax gremio te kijken ,toen we de cl wonnen de grond trilde in Amsterdam ,leuke tijden
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 18:52
Wij in Rotterdam Zuid, keken met groep 7 of 8 ook die wedstrijd, maar dan samen op school, haha. Leuke tijden.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 19:21
Dat waren zeker leuke tijden ,hoop dat het snel weer aanbreekt ,zo een tijd ,maar eerlijk is ,tegenwoordig is het niet veel soeps bij ajax op het moment
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 19:58
En de rest van de Nederlandse ploegen, heb ook enorm genoten van Romario en Ronaldo.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 20:03
Was het 02 of 03 toen feyenoord de uefa won ? Ik kwam op Rotterdam centraal aan die dag ik had toen een vriendinnetje in Rotterdam (ik weet niet hoe de wijk heet ,straat was vlakbij gerdesiaweg) dat was een gekkenhuis ! Iedereen blij op straat ,de grond vol met lege flessen ,overal muziek ,dat was ook een ervaring man! Het leek 1 groot dance feest
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 20:16
Haha geweldig!
Vind ik leuk
fr1963 +1828
donderdag 17 mei 2018 om 23:54
2002. Feyenoord de enige nl club die deze eeuw een europese beker heeft gewonnen...
Vind ik leuk
vrijdag 18 mei 2018 om 00:11
Oja bedankt ,was het jaar ff vergeten
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 12:19
Grappig, dan stopt de telling dus ook als jij er niet meer bent. Wat een onzin
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 12:20
Mijn telling wel.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 19:26
In je dromen
Vind ik leuk
#Keizerout +17207
donderdag 17 mei 2018 om 13:09
Binnen nu en 2 jaar.
Vind ik leuk
SimonSays +2800
donderdag 17 mei 2018 om 13:17
4 keer achter elkaar geprobeerd en redelijk kansloos gebleken. Toen was PSV aan de beurt en voila.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 11:46
Lijkt mij niet meer dan logisch dat het materiaal (en dan doel je hoogstwaarschijnlijk op de spelers) de komende tientallen jaren geen final meer halen nee. Als het goed, en zo blijkt het te werken in de praktijk, vernieuwen selecties zowat elk seizoen.. dus wat er de komende "tientallen jaren" gaat gebeuren weet jij helemaal niet.. Ruilen van naam? Die van mij zou ook goed bij jou passen :D
Vind ik leuk
RR12 +206
donderdag 17 mei 2018 om 12:11
Feyenoord won dan toch nog cupje deze eeuw...leuk dat voetbal maar zonder prijzen toch voor de kat zun kut..zeker Europees
Vind ik leuk
Nistel +2637
donderdag 17 mei 2018 om 11:29
Bij sommige clubs is dat ook al genoeg voor een uitgebreide huldiging.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 12:27
Toch zijn er ploegen die een tweede plaats uitgebreid vieren
Vind ik leuk
Spiegel +7170
donderdag 17 mei 2018 om 12:42
Niet mijn ploeg in ieder geval.
Vind ik leuk
Floris5 +106
donderdag 17 mei 2018 om 11:51
Ik blijf het gek vinden dat de ajacieden een finale als prijs blijven noemen. Met een verloren finale komt er geen beker of schaal in de kast terecht!!!
Vind ik leuk
Jarinr10 +4533
donderdag 17 mei 2018 om 12:51
Je hebt gelijk, maar je valt als club wel op natuurlijk.Kijk eens wat voor geweldige wedstrijden thuiswedstrijden Ajax heeft gespeeld, bijzonder attractief voetbal met hele jonge spelers.Ik vindt t niet gek dat Clubs dan bij Ajax met enorme transfersommen komen.Sportief gezien een stap terug, maar wel een enorme compliment voor de opleiding en scouting.
Vind ik leuk
Degraaf +13988
donderdag 17 mei 2018 om 12:16
Ach laat die kinderen toch, ze zijn daar in Eindje in alles minder en dan mag je een andere jaartelling nemen, wij weten toch wel beter Jake :-)
Vind ik leuk
Korm +28038
donderdag 17 mei 2018 om 14:07
dat jij ook al mee gaat doen met dit gedrag...
Vind ik leuk
Degraaf +13988
donderdag 17 mei 2018 om 15:01
Je wordt bijna wel gedwongen hé met dat kinderlijke gedrag.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 11:26
Al ben je 50 jaar oud Marc, nog steeds heeft PSV meer landstitels gehaald..
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 17:03
Wie heeft de laatste 10 jaar de meeste titels gewonnen. Het is maar waar je de grens trekt.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 17:31
Het antwoord daarop is PSV. Je kan geen enkele tijdspanne pakken binnen 50 jaar waarin het antwoord iets anders dan PSV is..
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 17:56
Niet waar, achtereen volgens az ,twente, 4x ajax , 2x psv, feyenoord en psv. Oftewel ajax 4, psv 3
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 11:33
Als je vanaf 1986 kijkt, het jasr dat PSV aan een inhaalslag begon, heeft PSV meer NL. titels dan de rest samen. Juist hetgeen Ajax naar streeft. Ik hoor regelmatig dat het streven van Ajax is om gemiddeld 1 keer per 2 jaar kampoen te worden. In de laatste 32 is het alleen PSV gelukt.
Vind ik leuk
Nas Ba +92
donderdag 17 mei 2018 om 12:04
Psv is momenteel gewoon beter dan Ajax. Ajax heeft meer landstitels, maar als je kijkt naar de laatste 30 jaar zegt genoeg.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 12:09
Nou eind jaren 70 en eind jaren 80 had psv top periodes
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 12:37
*Legt zijn pik op tafel* "Kijk dit is langer!"

Goed... ja, Ajax heeft meer titels dan PSV, en ja, meer aanhang, en ja, het is de grotere club. Het zal, als je er bij betrokken bent, ook een hele warme club zijn. Net zoals Feyenoord en net zoals FC Bal op t dak. I really don't care.

De reden dat ik voor PSV ben is omdat ik het gewoon een club vind met een mooie geschiedenis, de lokale topclub is, het goed presteert, voor goede feestjes zorgt, een bestuur heeft waar ik ook iets mee heb en op vertrouw (behalve in de periode Reker).

En dat heb ik ik, persoonlijk, niet met Ajax of met Feyenoord.

Daarnaast vind ik het LEUK om voor de kleinere topclub te zijn. Het elkaar kunnen zieken over de prestaties vand e ander is gewoon leuk. Het altijd met elkaar eens zijn is dat niet.

Kortom soms is het FF belangrijk om je pik op tafel te leggen en er over te dicussieren.

On-topic: Duh... Ajax en Feyenoord ehbben een grotere en minder lokale aanhang. No fucking shit dat ze meer kijkers hebben. Gefeliciteerd er is een open deur ingetrapt.
Vind ik leuk
Drobtine +2335
donderdag 17 mei 2018 om 17:24
Vanaf het moment dat je dat dorp kon bereiken via de snelweg
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 11:11
komt misschien ook door dat schijtbakken voetbal wat ze spelen
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 13:57
Nog steeds ziek van die goal in blessuretijd;)
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 11:24
Idd Mario. Aja+fey hebben gewoon n grotere achterban....daar zijn deze cijfers ook niet verbazingwekkend ..al wil dit artikel dit wel doen geloven.
En grote achterban is leuk...maar prijzen pakken topt dit. :-)
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 11:25
Klopt och ja altijd de cijfers he
Vind ik leuk
Nistel +2637
donderdag 17 mei 2018 om 11:28
Ramptoerisme trekt nu eenmaal altijd veel kijkers.

Zouden ze die kijkersaantallen van Ajax overigens net zo bijhouden als de stadionaantallen? Daar is het ook altijd uitverkocht terwijl het stadion maar halfvol zit.
Vind ik leuk
Obl93 +1449
donderdag 17 mei 2018 om 11:47
Haha en vergeet niet dat alle Ajacieden de wedstrijd alleen via de tv volgen;)
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 13:01
ja en naar dit seizoen lopen de nep supporters bij PSV weg!!
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 13:03
Laat ze lekker weglopen zijn toch alleen maar Nep
Vind ik leuk
Gerro +5036
donderdag 17 mei 2018 om 13:25
En spelen geen schijtbakken voetbal
Vind ik leuk
reggie +1290
donderdag 17 mei 2018 om 13:38
Aanhang wel, maar supporters en dan bedoel ik echte supporters niet van die meelopers.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 11:08
Die moeten werken;)
Vind ik leuk
Koeroe +8010
donderdag 17 mei 2018 om 11:09
Op zondag in die gekke provinciedorpjes? Zal wel meevallen
Vind ik leuk
Morris +18951
donderdag 17 mei 2018 om 11:08
In Eindhoven zijn er genoeg kijkers.. Alleen ze blijven maar de polonaise lopen..
Tja das lastig tv kijken..
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 11:33
Wij kijken massaal in de kroeg.. Fox telt het aantal televisiekijkers.. Logisch toch? :)
Vind ik leuk
Morris +18951
donderdag 17 mei 2018 om 11:45
klopt in Amsterdam en Rotterdam zijn geen kroegen... :-)
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 11:57
Nee precies, voor gezelligheid moet je echt in het zuiden zijn. Ik kan het je aanbevelen Morris ;-)
Vind ik leuk
Morris +18951
donderdag 17 mei 2018 om 12:04
gezelligheid is een subjectief welbevinden.

Er is ook wat te zeggen over de authentieke Amsterdamse kroegen..

Het gaat om smaak.. en smaak is ontstaan vanuit de omgeving/opvoeding.. net zoals voorkeur voor club (grotendeels, uitzonderingen daar gelaten want die gaan meteen weer reageren)..

Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 12:23
Ga jij lekker gezellig bij je moeder zitten. Hier in Amsterdam zijn nog altijd de vetste feesten. Ben een paar keer in Eindhoven geweest. Inderdaad heel ‘gezellig’
Vind ik leuk
Jarinr10 +4533
donderdag 17 mei 2018 om 12:54
In Amsterdam is t op maandag ochtend nog gezelliger dan Eindhoven zaterdagavond.Eindhoven is een soort groot P2:)
Vind ik leuk
FCG1971 +214
donderdag 17 mei 2018 om 15:08
En hoelaat sluiten de kroegen in Adam
Vind ik leuk
Jarinr10 +4533
donderdag 17 mei 2018 om 15:13
In A'dam is altijd wel wat te doen op elk tijdstip.
Vind ik leuk
Dorpsgek +1157
donderdag 17 mei 2018 om 11:08
Met een groter stadion worden de kijkers alleen maar minder bij ons in Rotterdam. Aangezien iedereen liever in de Kuip zit dan voor een scherm zit te loeren.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 11:09
Alle nuance uit het artikel in VI is wel direct verdwenen.
Daarnaast miste zelfs in het stuk in VI de voetnoot dat kijkcijfers in Nederland heel erg slecht worden bijgehouden, dus dat daar weinig conclusies aan te verbinden zijn.
Vind ik leuk
J Kiprich +12211
donderdag 17 mei 2018 om 12:21
Hoezo slecht worden bijgehouden? Er zijn aanzienlijk meer kijkers die tegenwoordig via een decoder kijken. Dat wordt juist uitstekend bijgehouden. Vraag ik me toch of of jij weet hoe de kijkcijfers tijdens het volledig analoge tijdperk werden bijgehouden?
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 12:38
Ook tegenwoordig worden kijkcijfers bijgehouden met iets van 1200 kastjes verdeeld over heel Nederland, net als vroeger. De enige cijfers die er tegenwoordig bij zitten zijn die van betalende streamers.

Edit: van de website van stichting kijkonderzoek:
Om het kijkgedrag van de Nederlandse bevolking in kaart te brengen, is het niet nodig om van alle Nederlanders te weten waarnaar ze hebben gekeken. Het is voldoende om een representatieve steekproef te nemen. Representatief wil zeggen dat de steekproef net zo is opgebouwd als de bevolking, met een overeenkomstig percentage jongeren, vrouwen, hoger opgeleiden enz.



De steekproef in het kijkonderzoek bestaat uit een panel van ca. 2.750 personen in 1.250 huishoudens. Van al deze panelleden zijn achtergrondkenmerken als geslacht, leeftijd en regio bekend, maar ook zaken als belangstelling voor sport, leefstijl, autobezit, gebruik van bepaalde producten en dergelijke.
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 12:48]
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 11:09
Logisch
Vind ik leuk
ruuddevil +2809
donderdag 17 mei 2018 om 11:09
Valt me mee eerlijk gezegd, had grotere verschillen verwacht. Liever bovenaan in de competitie dan bij Fox.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 11:09
Geeft wel aan dat PSV op een gepaste afstand op nummer 3 staat. Gewoon een feit
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 11:12
Och ja, het is maar zo maak me niet er druk om
Vind ik leuk
Spiegel +7170
donderdag 17 mei 2018 om 11:20
Kijk anders even op teletekst 819.

Dan zie je de gepaste afstand.
Vind ik leuk
alffie +1483
donderdag 17 mei 2018 om 11:32
Bestaat teletekst nog, jij moet wel heel oud zijn ;)
Vind ik leuk
HanV +3184
donderdag 17 mei 2018 om 12:34
Hoe zo, zelfs de telegraaf bestaat nog.
Vind ik leuk
Thilo +1335
donderdag 17 mei 2018 om 11:10
Streams for life
Vind ik leuk
La Luz +46
donderdag 17 mei 2018 om 11:11
It's cucumber time ;-)
Vind ik leuk
El Lobo +1509
donderdag 17 mei 2018 om 11:12
Wedstrijden van Feyenoord worden wekelijks herhaald! Tsja.....

Als je elke dag de wedstrijden van PEC, Nac of Heracles herhaalt..
Vind ik leuk
feye88 +1934
donderdag 17 mei 2018 om 11:14
waar heb je het over?
Vind ik leuk
El Lobo +1509
donderdag 17 mei 2018 om 11:31
Dat Feyenoord te vaak op tv is!
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 11:17
Zoals in het echte artikel vermeld speelt de top 3 nooit op vrijdag, worden hun wedstrijden nooit tegelijk geprogrammeerd en proberen ze de top 3 het vaakst om 16.45 te laten spelen.
De 16.45 wedstrijd wordt ongeacht de spelende teams sowieso het best bekeken ieder weekend.
Dit zijn een aantal manieren waardoor fox zorgt dat de top 3 altijd het best bekeken wordt.
Vind ik leuk
soplul +1854
donderdag 17 mei 2018 om 11:32
"Dit zijn een aantal manieren waardoor fox zorgt dat de top 3 altijd het best bekeken wordt"

Fout.
Men programmeert die wedstrijden daar omdat van die clubs al sowieso meer mensen kijken.
En het is echt niet altijd de top 3, maar wel altijd de interessantere wedstrijden van een speelronde.
az-utrecht zal eerder uitgezonden worden dan ajax-excelsior op dat tijdstip.

Fox is een commerciele zender dus die willen de meeste kijkers hebben voor reclame inkomsten.
Heeft niks met top 3 te maken.
Wel weten ze zeker dat deze wedstrijden al sowieso meer kijkers trekken.
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 11:32]
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 11:14
Toch nog een prijs voor Ajax, niet gek aangezien er niemand in het stadion zit.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 11:16
Ondanks het slechte seizoen en half leeg stadion, is het best knap en onverwacht dat fc groningen 5e staat. Zelfs nog boven een bijvoorbeeld az, wat een veel beter seizoen draaide.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 11:16
Dat 3.000 verschil is makkelijk uit te leggen. Feyenoorders zitten dan daadwerkelijk in de Kuip met 45.000 toeschouwers gemiddeld. Ajax met gemiddeld 28.000 toeschouwers kijken meer tv.
Vind ik leuk
Morris +18951
donderdag 17 mei 2018 om 12:00
klopt dus niet. gezien de hoeveelheid supporters die Ajax en Feyenoord landelijk heeft. Die verhoudingen tov stadionplekken zijn te groot.

Het geeft gewoon aan dat Ajax en Feyenoord landelijk gezien de meeste supporters hebben.. niet meer, niet minder.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 12:42
Maar met een verschil van te om en nabij 0.7% valt dat ook wel mee.

Ajax en Feyenoord gaan gewoon behoorlijk gelijk op.

Wel grappig dat de verhouding kijkers binnen de top 3 ook goed is terug te zien bij de groote van de stadions.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 11:16
Maar er staat niet bij hoeveel mensen vroegtijdig afhaakten bij het zien van wedstrijden van Ajax, zal ook wel een " neuslengte " voorsprong hebben op Feyenoord.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 11:18
Het zijn toch de kijkcijfers per wedstrijd, niet vanwaar er gekeken werd. Volgens mij zijn er ook erg veel voetballiefhebbers die er vaak getuige van wilden zijn van weer puntverlies van Ajax. Leedvermaak Supporters noem ik die.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 11:19
"Over een heel seizoen komt dat neer op een gat van vier miljoen.". Wauw. Zullen we ook uitrekenen wat het over 10 seizoenen is? Of 100? Misschien kan je ook het aantal kijkers maal het waarderingscijfer van de wedstrijd doen. En het gewogen gemiddelde berekenen voor de hele eredivisie.

Ik denk trouwens dat naar de laatste 3 potjes van psv geen hond meer heeft gekeken. Dat ook maar corrigeren in de cijfers dan?

Dan is het nu vast weer tijd voor een nieuw Younes of De Ligt topic.
Vind ik leuk
Laliga +1505
donderdag 17 mei 2018 om 11:19
Roda exclesior 0 is toch best triest...
Vind ik leuk
WTSGD +1156
donderdag 17 mei 2018 om 11:19
En dan durven de kleine clubjes nog meer TV geld te eisen...
Vind ik leuk
HanV +3184
donderdag 17 mei 2018 om 12:21
Ik krijg bij de link naar VI alleen het eerste stukje maar de hele inleiding is: "Ajax en Feyenoord trokken dit seizoen de meeste kijkers naar betaalzender FOX. Maar ze zijn niet zo populair dat een vijf keer zo hoge tv-uitkering wordt gerechtvaardigd." Het hele gratis stuk gaat er alleen maar over dat volgens VI de TV-geld verdeling niet in relatie staat met het aantal kijkers. De top krijgt dan te veel.
Vooral het stukje dat in het nieuwe voorstel voor de competitie-aanpassing er minder geld gaat naar het rechterrijtje dan in het eerder afgewezen voorstel geeft aan dat dat nieuwe voorstel direct naar de prullenbak kan. Alsof Ajax of PSV een bod doet op een mogelijk nieuwe speler, dat afgewezen ziet worden en doodleuk een nieuw lager bod doet. Een samenvatting van een verhaal zonder de kern van het verhaal, dat zou mij niet lukken.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 16:37
Er zijn ook supporters van andere clubs die naar Ajax of Feyenoord willen kijken..
Vind ik leuk
Teo Smith +19304
donderdag 17 mei 2018 om 11:20
Hehe. Het voetbal was ook 9 van de 10 keer niet om aan te gluren.

Zyjech van persie berghuis zijn publieks trekkers.
Vind ik leuk
Jatoch +28
donderdag 17 mei 2018 om 11:22
Ik vraag me af hoe ze dat uberhaupt tellen ?
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 11:23
En alweer een feit dat Ajax de grootste, mooiste en warmste club van Nederland is,

Ik hou zoveel van Ajax. Wat een prachtige club
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 11:26
Ben heel blij voor je. VP begint er nu weer zelf mee, maar is het nu echt noodzakelijk om het steeds weer te hebben over welke club er groter, mooier, warmer, sterker, pimpelpaarser of grotere luchtkastelen heeft? Ieder zijn cluppie. Gelukkig wel, want een competitie met maar 1 team is erg saai.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 11:34
Is saai misschien, maar ik vindt het niet erg als ajax jaarlijks kampioen wordt :)
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 12:26
Nou kan me herinneren dat psv ook een tijdje elk jaar kampioen werd maar dat wordt op een gegeven moment echt wel wat saai hoor. Er waren zelfs psv supporters die toen zeiden dat ze liever mooier voetbal wilden dan weer een kampioenschap. Dat was toen onder Hiddink dacht ik. Maar het 'schijtbakkenvoetbal' wordt nu toch wat meer geaccepteerd en klinkt zelfs bijna als een compliment :) Van mij mag psv ook best elk jaar met schijtbakkenvoetbal kampioen worden. En dan het liefst weer thuis tegen ajax :) Maar wel af en toe een jaartje overslaan want anders wordt het net zo voorspelbaar als je belastingaangifteoproep.
Vind ik leuk
Mall00t +5436
donderdag 17 mei 2018 om 11:23
Fox kan komend nog steeds wedstrijden uitzenden van FC Twente (tegen TOP Oss, RKC Waalwijk, FC Dordrecht, enz, enz,). Dus hoezo aderlating?

Fijn overigens dat VP alle nuances uit het artikel even meeneemt.....
Vind ik leuk
Leeuw +4355
donderdag 17 mei 2018 om 11:24
Ben benieuwd hoeveel van deze kijkers teleurgesteld de TV uitschakelden.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 11:25
Weer een mooie prijs voor Ajax...de meeste kijkers...thuis dan he want het halve stadion is leeg
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 11:27
Ajax finisht met een neuslengte voorsprong. Really?
Vind ik leuk
soplul +1854
donderdag 17 mei 2018 om 11:35
Ja ik had daar wel meer heisa over verwacht hier.

En ik denk dat VP dat ook gehoopt had.
Vind ik leuk
alaaf +167
donderdag 17 mei 2018 om 11:27
En dan nu het uitroepen van de meest gelukkige supporters! ?
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 11:31
Met de wetenschap dat PSV een kleinere club is met een minder groot achterland dan Ajax en Feyenoord, zou men de bereikte sportieve prestaties van PSV van de afgelopen 40 jaar nog veel hoger moeten beoordelen c.q. respecteren.
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 11:31]
Vind ik leuk
Rsp5 +242
donderdag 17 mei 2018 om 11:48
Amsterdam is 4x groter dan Eindhoven.
Eigenlijk had Ajax dus Psv allang op onoverbrugbare achterstand gezet moeten hebben. Nu is het over 10 jaar gelijk.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 12:05
Precies zo is het!
Vind ik leuk
Jarinr10 +4533
donderdag 17 mei 2018 om 13:00
Londen is 10x groter dan A'dam.Hoeveel CL staan er in Londen?
Vind ik leuk
Rsp5 +242
donderdag 17 mei 2018 om 13:05
1.
Maar vergeet niet dat de Engelsen lang uitgesloten waren van Europees voetbal in de tijd dat ze top van Europa waren.
Vind ik leuk
Jarinr10 +4533
donderdag 17 mei 2018 om 13:16
Ik wil ermee zeggen dat een grote stad ook niet altijd de succesvolste club heeft.Zo kan je t dus niet meten.Liverpool heeft er ook meer dan Ajax, dus dat excuus van jou gaat niet op.
Vind ik leuk
Dedan002 +2336
donderdag 17 mei 2018 om 11:32
Is Roda JC - Excelsior wel gespeeld als niemand het gezien heeft? ;P
Vind ik leuk
rpaulp50 +6787
donderdag 17 mei 2018 om 11:33
Alleen dronken PSV aanhangers kijken nog en liegen dan dat het resultaat alleen belangrijk is........
Vind ik leuk
alaaf +167
donderdag 17 mei 2018 om 11:42
nog steeds dronken van het kampioenschap!
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 11:33
Makkelijk ook uit re rekenen..de meeste supporters zitten ook thuis voor de buis bij Ajax en Feyenoord ??...Nee alle gekheid op een stokje. Kon het alleen niet laten ??
Vind ik leuk
Hvdp +242
donderdag 17 mei 2018 om 11:33
Ik ben dus niet de enige die vind dat PSV niet om aan te zien is
Vind ik leuk
alaaf +167
donderdag 17 mei 2018 om 11:42
nee, dat klopt. Maar een kampioenschap maakt veel goed!
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 11:43]
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 11:46
Kijk eens naar de regio waar ze spelen.
Stadsregio Amsterdam 1,5 miljoen inwoners
Stadsregio Rotterdam 1,2 miljoen inwoners.
Regio Eindhoven 0,75 miljoen inwoners.
Delen we dat op de bezoekersaantal (en vermenigvuldigen we dat met 100.000) dan komt daar uit:
Ajax 28.400
Feyenoord 35.250
PSV 41.600

Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 12:12
Knap berekend Marien
Vind ik leuk
Jarinr10 +4533
donderdag 17 mei 2018 om 13:03
Die berekening klopt al niet,want de agglomeratie Rotterdam is groter dan die van A'dam.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 16:36
Wow! Jij moet bij het CBS gaan werken! Berekening slaat alleen kant nog wal. Het betreft namelijk heel Nederland en niet alleen Amsterdam, rotterdam en eindhoven
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 11:49
Komt gwn omdat bij PSV iedereen in het stadion zit
Vind ik leuk
Leozao +78
donderdag 17 mei 2018 om 11:50
Dit noem ik geen nieuws, alles en iedereen in Nederland weet dit toch... Er is maar een club met 3 sterren!
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 12:11
Die sterren zijn onderhand wel rondjes geworden.
Daar heeft de media en de KNVB wel voor gezorgt.Ik zie het al helemaal voor me.
De knvb en de media neuken wat af daar bij ajax.
Der is geen ster meer te vinden.
Vind ik leuk
J Kiprich +12211
donderdag 17 mei 2018 om 11:50
@VP, -1
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 11:51
Goh, verassend....
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 11:54
Zo opvallend is dat niet. Psv heeft heel veel wedstrijden zaterdag gespeeld. Mensen zijn dan vaak niet thuis.
Vind ik leuk
mcmodd +18713
donderdag 17 mei 2018 om 11:55
Ik veeg met deze cijfers graag mijn kont af. Hoe vaak zie ik geen enkele aankondiging van een wedstrijd van FC Utrecht, tenzij die in een enkel regeltje in het programma wordt vermeld. Minstens twee wedstrijden zag ik, gedwongen, op mijn iPad, schuins kijkend naar dat metersgrote scherm dat zwart moest blijven. Pas de volgende dag kon ik op dat joekel mijn analyses schrijven en viel me op dat het toch net iets anders zat dan ik dacht te hebben gezien. Hoezo kijkcijfers? Hoeveel mensen zetten de tv niet aan terwijl ze in de tuin het gras staan te sproeien? Of hebben in principe dat kreng de hele dag aanstaan omdat ze dat zo gewend waren thuis? Kijkers en kijkcijfers, ze hebben maar weinig gemeen met elkaar.
Vind ik leuk
ihvmmdk +5636
donderdag 17 mei 2018 om 11:56
Ook de meeste haters! :D
Vind ik leuk
ihvmmdk +5636
donderdag 17 mei 2018 om 11:57
Misschien moet PSV eens wat vaker op zondag spelen? Op zaterdagavond ben ik me klem aan het zuipen en op zondag lig ik brak in mijn bed om Ajax te zien stuntelen! :D
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 11:58]
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 12:11
Ha ha ihvmmdk :-)
Vind ik leuk
De Haan +111
donderdag 17 mei 2018 om 11:59
Ajax finishen met een "neus"lengte voorsprong . Haha ik zie hier de humor wel van in . Had die voorsprong overigens liever in punten gehad
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 12:04
Jullie iq zit echt in een pelpinda.
Ik vind het nogal logisch dat clubs in grote steden de meeste supporters heeft.
En dat zijn rotterdam en amsterdam.
Clubs als den haag utrecht zullen er meschien ook wel mer hebben.
Dit heeft niks te maken welke club de meeste kijkers heeft of wat dan ook.
En heeft gewoon te maken waar het stadion staat en verder niks.
Vind ik leuk
Bizzy +14848
donderdag 17 mei 2018 om 12:05
Als twee honden vechten om een been loopt de derde ermee heen.

Toch bijzonder dat een provinciale club met de landstitel van door gaat. En die kijkerscijfers en de meeste aanhang interesseert kunnen me gestolen worden.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 12:10
Juist Bizzy,goed gezien
Vind ik leuk
Bizzy +14848
donderdag 17 mei 2018 om 12:23
Overduidelijk dat de media niet op hand is van PSV, dus zijn ze op zoek naar randzaken. Wellicht om de supporters van Ajax en Feijenoord te pleasen. Echt zielig.
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 12:24]
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 12:06
er zijn zoiezo minder kijkers in het algemeen voor FOX

want het jaar daarvoor had Feyenoord meer kijkers dan ajax
maar beide hadden zoiezo veel meer dan afgelopen jaar.

Het niveau van dit jaar was natuurlijk vele malen minder dan vorig jaar
kijk maar de topwedstrijden van vorig jaar (toen werd er beter gevoetbald dan dit jaar en waren de ploegen veel meer aan elkaar gewaagd)

dit jaar was dat vele malen anders werd er vaak van beide kant slecht gevoetbald of was de een al veels te groot dan de andere vanaf het begin.
weinig spectakel "veel mensen zijn denk ik door het niveau van de eredivisie afgehaakt"
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 12:11
PSV won met 3-0 in een hele makkelijk wedstrijd van ajax en is kampioen van Nederland ! Van de laatste 4 jaar zijn ze 3x kampioen geworden, de andere keer was Feyenoord kampioen.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 12:14
Niet zo moeilijk als de laatste rondes in de eredivisie Ajax en Feyenoord wel live uitgezonden worden en PSV niet en kijkcijfers zijn leuk maar het gaat uiteindelijk om de schaal en die is in einthoven
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 12:58
ik denk nog 1 jaar en dan is die in AMSTERDAM!!!!!!
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 12:15
Het iq van deze gast die dit heeft verzonnen kan ook in een pelpinda.
Het heeft gewoon te maken met het aantal inwoners van de stad.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 12:15
Niet zo gek, dat voetbal van PSV is niet om aan te zien
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 12:19
rjc is een echte aderlating voor de eredivisie:-)
Vind ik leuk
Blac-ca +209
donderdag 17 mei 2018 om 12:19
Maakt geen r##t uit als PSV maar kampioen wordt ....hahaha
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 12:24
Wie kijkt nou naar Pisvee??? Valt me nog mee dat de kakkerlakken zoveel publiek heeft.
Vind ik leuk
SimonSays +2800
donderdag 17 mei 2018 om 13:21
Die van Ajax kijken duidelijk vanuit huis, want in het stadion waren ze nergens te bekennen.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 12:26
De kijkcijfers in de Eerste divisie stijgen volgens seizoen ......
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 12:35
Leedvermaak scoort altijd. Daarom trekt ajax de meeste kijkers. En dat PSV kampioen werd was zo voorspelbaar en vanzelfsprekend, dat trekt minder belangstellenden, logisch.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 12:39
Logisch, grote steden tegen kleinere.
Vind ik leuk
Wazzupp +202
donderdag 17 mei 2018 om 12:44
Ajax, het Bayern van Nederland
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 12:45
Logisch, iedereen ziet Ajax graag op zijn bek gaan
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 12:55
U IK ZIE PSV VEEL LIEVER OP HUN BEK GAAN!!
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 13:00
Dan heb je een vervelend jaar achter de rug.
Wen er maar aan
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 12:52
"Ajax finisht met een neuslengte voorsprong" Sterk
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 12:54
Tja mensen kijken graag naar leedvermaak ;)
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 12:54
NOU DAN KAN ER WEL EEN PAAR TON MINDER AAN PSV GEGEVEN WORDEN EN AJAX ER EEN PAAR TON ER BIJ!!!
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 13:02
En hoeveel van die mensen haken er af als ajax op 1-0 komt?
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 13:02
Hoe minder supporters kampioen worden hoe vrolijker ik er van word . Heerlijk !
Vind ik leuk
SimonSays +2800
donderdag 17 mei 2018 om 13:19
"Ajax finisht met een neuslengte voorsprong op Feyenoord."

VP, jullie doen het erom hè? :p
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 13:20
Worden jullie nu nooit moe van elkaar....
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 13:36
Hahaha, Ajax 3000 meer kijkers dan Feyenoord. Zeker ook van die mensen die de TV aanzetten maar niet kijken, net als die seizoenkaarthouders die nooit komen opdagen.
Vind ik leuk
JOJO +1405
donderdag 17 mei 2018 om 13:42
Je kunt het ook anders bekijken;
Het is toch geweldig dat ons kleine provincie-clubje zoveel kijkers behaald en mooi 3e in dit overzicht staat.
Laat de grote jongens uit de verre Randstad - waar alles beter is en men niet weet wat er in de rest van het land gebeurd - maar lekker teren op hun grote kijkcijfers, flinke aanhang en dikke portemonnee. Doen wij het in Eindhoven wel met de landstitels. Vooral volhouden dat je de grootste bent en zeker die interne conflicten en slechte bestuursconstructie volhouden. Langzaam en heel stiekem halen wij in Eindhoven jullie dan vanzelf in. Want de regio heet niet voor niets brainport en is wereldwijd de slimste regio. Daar waar ze in Amsterdam gratis 57 miljn krijgen obv resultaten uit het hele verre verleden, creëert men in Eindhoven slimme constructies zoals bij Bayern. Er zullen de aankomende jaren incidenten zijn waarbij wij, net als afgelopen seizoen, een tussenjaar nodig hebben. Maar uiteindelijk zal PSV Ajax inhalen qua aantal landstitels. Deze prognose is puur gebaseerd op de resultaten na de gouden jaren voor het Nederlands voetbal. Het gegeven dat continu de discussie over 'wie is de grootste' wordt gestart, heeft alles te maken met de inhaalslag die ons provincie clubje al 30 jaar aan het maken is en vooral de laatste jaren meer vorm krijgt. De Ajax supporters merken dit en voelen zich aangevallen, in hun eer aangetast en zitten jankend op de Eindhovense tribune als hun grote club in een onderling duel het kampioenschap misloopt. Iemand die zich in het nauw gedreven voelt, bijt van zich af. De supporters doen dit, de club laat het na. En voordat ze het weten, heeft PSV ze ingehaald en zijn ze te laat. Dus mede PSV'ers; laat ze in Amsterdam lekker in de waan dat ze de grootste zijn. Wij weten wel beter en als ze straks wel de realiteit kunnen inzien, is het te laat voor ze...
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 14:44
Mooi verhaal.. je vergeet alleen even de huidige financiële posities van de drie clubs mee te nemen.. dat past natuurlijk ook niet in je straatje, maar gaat wel invloed hebben op de resultaten het komende decennium.
Vind ik leuk
Jarinr10 +4533
donderdag 17 mei 2018 om 15:07
Maar gelukkig kunnen we allemaal niet in de toekomst kijken en weten we niet wat er gaat gebeuren.
Vind ik leuk
alaaf +167
donderdag 17 mei 2018 om 21:36
Financien van Ajax zijn al jaren veel groter dan PSV. Maar hun jeugdbeleid breekt hen op en dat gaan ze nooit opgeven. Dus dit verhaal klopt!
Vind ik leuk
Vato75 +1603
donderdag 17 mei 2018 om 13:49
Komt omdat die feyenoorders altijd in stadion zitten en ajax suporters meer thuis op de bank
Vind ik leuk
reggie +1290
donderdag 17 mei 2018 om 13:50
Krijg je daar punten voor?
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 14:21
Oei, oei pijnlijke cijfers voor onze warme hechte platte kar familie cluppie onder de rivieren. Begin van het einde???
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 14:22]
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 14:41
Misschien heeft het ook iets te maken met het voetbal van PSV onder Cocu... het ziet er niet uit, terwijl het wel effectief is.

Je moet echt supporter zijn om een pot van PSV tot het einde uit te willen kijken.
Vind ik leuk
alaaf +167
donderdag 17 mei 2018 om 21:38
Wake up: mooi voetbal geeft geen resultaten!
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 22:34
Maar het is wel hetgeen naar ik wil kijken als ik op de bank zit: een mooie pot!
Vind ik leuk
alaaf +167
donderdag 17 mei 2018 om 22:43
Ik heb liever een overwinning. Hoe maakt niet uit. Als het met mooi voetbal kan is dat meegenomen maar dat moet nooit het eerste doel zijn
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 14:53
Stadsregio Amsterdam: 1.484.000 inwoners
Stadsregio Rotterdam: 1.209.000 inwoners
Metropoolregio Eindhoven (ik verzin het niet zelf, samenwerkingsverband van 21 gemeenten en dus al behoorlijk opgerekt): 753.000 inwoners

Als we er even van uit gaan dat de meeste voetballiefhebbers doorgaans een lokale/regionale topclub intensiever volgen dan clubs buiten hun regio, dan doet PSV het procentueel niet slecht.

Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 15:22
Het is dat PSV veel sponsorgeld heeft gebeurt en een subsidie van de gemeente voor 50 miljoen. Ik schat ze op dezelfde grootte als NAC of Willem II zonder al dat externe geld.
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 15:23]
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 17:46
Kijkers naar Ajax .....3/4 kijkt om 020 te zien verliezen.....heet leedvermaak
Kijkers naar F'noord 3/4 kijkt naar spanning en sensatie
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 18:19
Als je ziet hoe veel groter Amsterdam is ten opzichte van eindhoven scheelt rond de 600.000 inwoners valt het verschil nog wel mee.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 18:31
Pijnlijk statestieken laten duidelijk zien hoe de voetbal liefhebber tegen dit PSV spel kijkt.
Vind ik leuk
Guusman +5661
vrijdag 18 mei 2018 om 00:19
Of ze zijn slimmer en kijken niet via faux.
Vind ik leuk
vrijdag 18 mei 2018 om 08:26
Je bedoeld crimineel en eisen daarna ook nog inkomsten en weigeren een eerlijke verdeling met kleinere clubs?

Dus volgens jouw klopt het verhaal warme club ook niet
Vind ik leuk
Guusman +5661
vrijdag 18 mei 2018 om 15:28
Als je je kop uit je kont haalt kan je beter denken.
Vind ik leuk
vrijdag 18 mei 2018 om 15:48
Ik weet niet wat voor kinky shit jij uitspookt maar stoor mij dr niet mee aub
Vind ik leuk
MN223 +340
donderdag 17 mei 2018 om 23:33
Met andere woorden: de fans van Ajax en Feyenoord zitten thuis voor de buis.
Vind ik leuk
Guusman +5661
vrijdag 18 mei 2018 om 00:18
"Ajax finisht met een neuslengte voorsprong op Feyenoord."

Gebrek aan humor kun je VP niet verwijten :))
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Ajax en Feyenoord trekken meeste kijkers: opvallend grote kloof met kampioen PSV