Einde van een tijdperk: levende legende Buffon kondigt afscheid aan bij Juventus

    Einde van een tijdperk: levende legende Buffon kondigt afscheid aan bij Juventus

    donderdag 17 mei 2018 om 11:40

    Het hoge woord is eruit: Gianluigi Buffon keept zaterdag tegen Hellas Verona zijn laatste wedstrijd voor Juventus. Dat heeft de legendarische Italiaan bekendgemaakt op een persconferentie.

    Buffon (40) vertrekt na zeventien jaar bij Juventus, dat hem in 2001 voor 52 miljoen euro overnam van Parma. Dat is nog steeds het hoogste bedrag dat ooit voor een doelman werd betaald. De legendarische doelman liet op de persconferentie in het midden of hij er helemaal mee ophoudt. De komende dagen gaat Buffon, die schermt met diverse aanbiedingen, nadenken over zijn toekomst.

    "Dit is het slot van een prachtige reis", verklaart de geëmotioneerde doelman. "Zaterdag speel ik mijn laatste wedstrijd voor Juventus. Ik was bang om mijn Juventus-periode te eindigen als een speler die over zijn top was. Maar ik ben enorm trots dat ik op veertigjarige leeftijd nog steeds mijn normale niveau haal. Ik zal nog drie dagen nadenken over een eventueel vervolg van mijn carrière."

    Buffon veroverde de laatste jaren zeven landstitels en vier Coppa Italia's met Juventus. De Champions League ontbreekt op zijn palmares. In 2006 bleef hij De Oude Dame trouw, ondanks de gedwongen degradatie naar de Serie B. In datzelfde jaar werd de 175-voudig international wereldkampioen met Italië.

    Plaats een reactie

    donderdag 17 mei 2018 om 11:43
    Een van de grootste legendes uit het voetbal. Gepassioneerder ga je ze niet vinden.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26783
    donderdag 17 mei 2018 om 11:49
    Echte voetballers en echte mannen.

    Niet met pokemon en fortnite en al dat gezeik
    Vind ik leuk
    Bertus +4600
    donderdag 17 mei 2018 om 12:07
    Inderdaad, zeker onder de keepers één van de grootste die het voetbal ooit gekend heeft.
    Vind ik leuk
    5697956 +3427
    donderdag 17 mei 2018 om 12:19
    Ik heb een Upperdeck-voetbalplaatje van het WK '94 met daarop Buffon afgebeeld staan. Op dat plaatje staat hij beschreven als een opkomend jong talent. En nu is hij gestopt. Welk een beleving en welk een jeugdsentiment.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 12:28
    .of het betekent gewoon dat je een ouwe lul bent

    ...en hebt
    Vind ik leuk
    5697956 +3427
    donderdag 17 mei 2018 om 12:32
    Miss dubbel D spreekt. Applaus! Je moet een podium krijgen bij RTL 5.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 13:21
    ...was een geintje he! ;-p
    Vind ik leuk
    kerel +1824
    donderdag 17 mei 2018 om 13:17
    Plaatje wordt veel waard
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2666
    donderdag 17 mei 2018 om 11:43
    Beste keeper ooit
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 12:14
    Verschrikkelijke goede keeper maar zeker niet de beste. Een Manuel Neuer is toch van een andere wereld.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 12:23
    Grooot gelijk juninho , neuer echt paar klasse beter ... maar waarom maakt iedereen wout weghorst belachelijk om zijn passie en prijst iedereen buffon erom ???
    Vind ik leuk
    Ale Ale +181
    donderdag 17 mei 2018 om 12:41
    Iedereen zijn eigen mening hoor maar Buffon heeft 20 jaar op topniveau gekeept. Neuer komt amper aan 10.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 12:39
    Zeker weten een Fenomeen!!
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84822
    donderdag 17 mei 2018 om 11:44
    Per Sempre Buffon.

    Bedankt voor de mooie jaren. Juve moet nu Donnaruma ophalen!!

    Forza Juventus
    [Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 11:49]
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 11:57
    En hij zou nog jaren goed genoeg zijn. Wat dat betreft hoeft hij helemaal niet te stoppen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84822
    donderdag 17 mei 2018 om 12:11
    Helemaal mee eens, het is een beest in de goal.
    Vind ik leuk
    Dorpsgek +1182
    donderdag 17 mei 2018 om 12:13
    Waarschijnlijk komt die niet zo makkelijk zijn bed meer uit , schijnt RVP ook last van te hebben ;).
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 12:25
    Onana vervangen, en dat meen ik echt serieus!
    Vind ik leuk
    Dorpsgek +1182
    donderdag 17 mei 2018 om 11:46
    Wat een held, en wat een onrecht is die man aangedaan zijn laatste wedstrijd op CL podium.

    Einde van een tijdperk.

    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 11:47
    Die penalty kon je gewoon geven. Ze hebben het zelf in de eerste wedstrijd al verprutst.
    Vind ik leuk
    Dorpsgek +1182
    donderdag 17 mei 2018 om 11:48
    Die rode kaart ging het mij om.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 11:53
    Achteraf gezien had die geen invloed. Een penalty als deze was door niemand gestopt.

    Natuurlijk wel een sneue afgang.
    Vind ik leuk
    Dorpsgek +1182
    donderdag 17 mei 2018 om 11:59
    Buffon had hem gewoon gestopt hoor ;)
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84822
    donderdag 17 mei 2018 om 12:11
    100%!!!
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 11:55
    Niet meer dan terecht! Als je een grote bek kan hebben moet je ook maar de consequenties dragen
    Vind ik leuk
    Dorpsgek +1182
    donderdag 17 mei 2018 om 11:58
    Of een scheidsrechter moet geen kutje in ze broek hebben.
    Vind ik leuk
    soplul +2813
    donderdag 17 mei 2018 om 11:48
    Schande dat zo een nobody als Oliver daar even alle shine stal in Buffon zijn laatste CL.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 11:46
    Zal je beleven dat Juventus komend seizoen de CL wint.
    Vind ik leuk
    Kesse Vodde +7277
    donderdag 17 mei 2018 om 11:47
    Sterker nog, de finale volgende week gaan ze winnen.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 11:55
    Heb ik iets gemist?
    Vind ik leuk
    Kesse Vodde +7277
    donderdag 17 mei 2018 om 14:06
    Nog niet, hij is volgende week pas.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 13:41
    Roma kwam zonder Totti ook in de halve finale, het kan raar lopen
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26783
    donderdag 17 mei 2018 om 11:48
    Ciao gianluigi :(.
    Levende legende.

    Was te verwachten na het missen van de wk finale en de champions league finale.
    Vind ik leuk
    Leeuw +4966
    donderdag 17 mei 2018 om 11:49
    Zijn uiterlijk verraad deze man. Is hij echt 40 jaar? Ziet er namelijk uit alsof ie 50 jaar oud is.
    Vind ik leuk
    knapzak +1413
    donderdag 17 mei 2018 om 11:55
    als je hem nog ziet keepen dan denk je dat ie pas 30 is
    en volgens mij gaat het daarom in de sport of niet
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 11:56
    Waar maak je je druk om....

    Ik neuk graag een dame van 40 die er uit ziet als 60... What's the problem?
    Vind ik leuk
    Madrileen +314
    donderdag 17 mei 2018 om 13:16
    Maar jij bent ook zeker een viespeuk van 80
    Vind ik leuk
    knapzak +1413
    donderdag 17 mei 2018 om 14:44
    aan zijn kinderachtige reacties hier te lezen is hij hooguit 10
    Vind ik leuk
    Rodajc +12802
    donderdag 17 mei 2018 om 11:51
    Bedankt voor mooie jaren vol met passie Gianluigi, het ga je goed!
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 11:53
    HELD!!!!
    Vind ik leuk
    Guntherr +1015
    donderdag 17 mei 2018 om 11:54
    Hij had die scheids op zijn bek moet slaan
    Vind ik leuk
    Eltigras +47
    donderdag 17 mei 2018 om 11:55
    Een held voor het voetbal en een van de beste keepers die ooit onder de lat heeft gestaan.
    Vind ik leuk
    aimdam +515
    donderdag 17 mei 2018 om 11:57
    Een geweldige persoonlijkheid en een hele goede keeper.
    Hij heeft een mooie carrière gehad.
    Vind ik leuk
    1MJ +70
    donderdag 17 mei 2018 om 11:58
    En hij is die 52 miljoen dubbel en dwars waard geweest!
    Vind ik leuk
    silverik +56
    donderdag 17 mei 2018 om 12:00
    Voor welke club je ook bent, bij deze man past 1 woord: RESPECT!!!
    Vind ik leuk
    Erik-Vites +249
    donderdag 17 mei 2018 om 12:02
    Een voorbeeld voor iedere voetballer stopt, een op en top prof.
    Ik ben blij dat ik hem vorige week woensdag nog heb zien keepen in de Italiaanse beker.
    Bedankt voor alles!
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +15818
    donderdag 17 mei 2018 om 12:03
    Wie?
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2814
    donderdag 17 mei 2018 om 12:06
    Heeft die aankoop som 100% waargemaakt!
    Vind ik leuk
    Kramertje +823
    donderdag 17 mei 2018 om 12:08
    topkeeper

    zonde dat hij stopt maar met een leeftijd van 40 jaar en nog zo keepen
    geweldig gewoon.

    als je aan Juventus denkt dan denk je gelijk aan buffon
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 12:09
    wat een held is dit zeg
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 12:25
    Zwaar overschatte keeper zeg .... preud homme , stanley menzo , neuer , schumavher , zoff , shilton , schmeichel , grandel .... allemaal veel betere keepers dan buffon
    Vind ik leuk
    harryp +991
    donderdag 17 mei 2018 om 12:55
    Ga lekker ergens anders trollen
    Vind ik leuk
    Donnygo +2576
    donderdag 17 mei 2018 om 13:13
    vraagje aan welke medecijnen of drug zit jij tegenwoordig? Dat je een Menzo Grandel beter durft te noemen straks ga je nog zeggen dat Pasveer een foutloos seizoen had en dat Dommel de Cruijf van de keepers is
    Vind ik leuk
    knapzak +1413
    donderdag 17 mei 2018 om 14:47
    stanley menzo ????
    misschien moet jij maar eens hulp gaan zoeken voor je GHB verslaving
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 12:26
    NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!..snik
    Vind ik leuk
    Schaar +1258
    donderdag 17 mei 2018 om 12:34
    Terug naar Parma, mooi afsluiten met promotie naar Serie A
    Vind ik leuk
    harryp +991
    donderdag 17 mei 2018 om 12:55
    Zieke legend
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 13:00
    Fantastische gapasioneerde man. Goede keeper, maar sinds ik gelezen heb over zijn politieke passie voor mij van zijn voetstuk gevallen
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 13:46
    Aan welke politieke voorkeuren gaf hij in objectieve zin lucht, zonder dat sprake is van alternative facts of boulevardbronnen?

    https://www.theguardian.com/football/2000/sep/09/newsstory.sport1
    Vind ik leuk
    Donnygo +2576
    donderdag 17 mei 2018 om 13:11
    Zat er natuurlijk aan te komen een groot speler en persoon alleen jammer van het smetje dat rood in zijn laatste CL wedstrijd heet. Hoop dat we hem snel weer zullen zien in de voetbalwereld als trainer ofzo. En zou nu wel even nog miljoenen binnen gaan slepen in China of de woestijn.
    Vind ik leuk
    Leozao +247
    donderdag 17 mei 2018 om 13:18
    Deze Italiaan mag ik! Ciao
    [Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 13:25]
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 13:28
    Duurste doelman. 3 mio per jaar. Blijkt nu een koopje te zijn geweest.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 13:38
    Controversieel en naïef; zowel op als naast het veld. Goede keeper die in bepaalde kringen superlatieven op zal roepen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 13:40]
    Vind ik leuk